abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2015 @ 15:25:37 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150460916
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

maandag 9 maart 2015 @ 15:39:30 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150461328
OMG ik ben zo trots... kuiken heeft mij geholpen in de tuin! Ik deed al het onkruid in een emmer, waar hij het vakkundig uit haalde. Tot ik bedacht hem te vragen het onkruid voor me in de emmer te doen. En hij deed het! En hij voelde zich zo belangrijk! O+

We zijn alle twee heel erg vies nu, maar who cares 8-).
KuikenGuppy
  maandag 9 maart 2015 @ 15:40:44 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150461361
Hij staat nu te checken hoe de bbq precies werkt. Een echte man in spé :7.
KuikenGuppy
pi_150461719
Geweldig Burdie, en wat knap van hem!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 9 maart 2015 @ 16:12:20 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150462529
Haha dat klinkt geweldig Burd! O+
pi_150463571
Burd, tof is dat hè? Ellie vindt het ook geweldig om op die manier te helpen :D.

Over wat ik doe: ik ben freelance redacteur/vertaler. Ik heb nu een paar vaste klussen voor een uitgeverij en daarnaast doe ik nog niet zoveel, want daar heb ik nog geen tijd voor ;). Ik vind het heerlijk!
Home is where the O+ is...
pi_150464611
Burdie, wat klinkt dat leuk O+

Ik zag een hele leuke foto van bijna peuter E O+

Cwen, wat gaaf. O+
pi_150475053
Klinkt heel fijn, Cwen! O+

Ik vind het echt amaaaaaaazing hoeveel die kleintjes al begrijpen. Onkruid in een emmer doen: ik bedoel maar! 8-)
  maandag 9 maart 2015 @ 22:29:50 #9
378192 -mandy-
I am who I am
pi_150480058
Leuk is dat he, Burdie. D mag me ook zo graag helpen, wasmachine inladen, uitladen, in de droger, uit de droger, ...

Vanmiddag ben ik voor het eerst met D naar "op stap met puk" geweest, een uurtje per week in een lokaal van de psz (gaat ook uit van de psz), samen met andere (bijna-)peuters spelen, voorlezen, knutselen, ...
Het is bedoeld voor kinderen die op sommige punten een extra duwtje in de rug nodig hebben, en laat D nu nog nauwelijks duidelijke woordjes zeggen.
Verder doet hij het heel keurig en doet hij zeker niet onder voor kinderen van zijn leeftijd.

LB je meisje, dat is echt geen dreumes meer. Wat is ze al groot!

Klinkt goed Cwen!

Helemaal mee eens Limone, die ontwikkeling. Het gaat zo snel. Ze begrijpen ineens zoveel!

[ Bericht 5% gewijzigd door -mandy- op 09-03-2015 22:44:06 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_150487692
Geweldig Burdie! Ik kan niet wachten tot mijnheer loopt en in de tuin achter me aan scharrelt.
pi_150487856
Wat knap van hem Burdie! Heerlijk om ze zo bezig te zien he? O+

Mandy, wat klinkt dat leuk. Hopelijk doet het hem goed!

Cwen, heel veel plezier en succes met je eigen bedrijf :D

Wij hebben gisteren zulk fijn nieuws gekregen over mijn vader. Mijn moeder heb ik de dag van haar overlijden bewusteloos op de bank gevonden thuis en ze is de rest van de dag ook niet meer aanspreekbaar geweest. Het huis voelt als een last voor hem, het doet pijn om er te zijn en op hun slaapkamer kan hij al helemaal niet meer komen wegens te pijnlijk. Nu heeft hij gisteren een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen, 100 meter bij mij vandaan en mijn zus heeft ook een huis gekregen in het project!
Eva kan als ze wat ouder is helemaal zelf naar haar opa wandelen O+
E.
pi_150487895
Echt superleuk nieuws O+
pi_150488013
Wat een fijn nieuws Spark. O+

en je moeder.. ;( Het is zo heftig wat jij toen hebt meegemaakt. Het grijpt mij iedere keer weer aan. :*
pi_150488062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 09:13 schreef Limone het volgende:
Wat een fijn nieuws Spark. O+

en je moeder.. ;( Het is zo heftig wat jij toen hebt meegemaakt. Het grijpt mij iedere keer weer aan. :*
:*
Het voelt ook na 11 jaar nog wel een beetje onwerkelijk. Maar ik heb het gelukkig wel kunnen verwerken, mijn vader heeft dat niet. En het is zo verdrietig om te weten dat hij in een huis leeft wat hem pijn doet ;(
E.
pi_150488092
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 09:03 schreef .Sparkling. het volgende:
Wat knap van hem Burdie! Heerlijk om ze zo bezig te zien he? O+

Mandy, wat klinkt dat leuk. Hopelijk doet het hem goed!

Cwen, heel veel plezier en succes met je eigen bedrijf :D

Wij hebben gisteren zulk fijn nieuws gekregen over mijn vader. Mijn moeder heb ik de dag van haar overlijden bewusteloos op de bank gevonden thuis en ze is de rest van de dag ook niet meer aanspreekbaar geweest. Het huis voelt als een last voor hem, het doet pijn om er te zijn en op hun slaapkamer kan hij al helemaal niet meer komen wegens te pijnlijk. Nu heeft hij gisteren een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen, 100 meter bij mij vandaan en mijn zus heeft ook een huis gekregen in het project!
Eva kan als ze wat ouder is helemaal zelf naar haar opa wandelen O+
Wat een fijn nieuws! Niet alleen dat Eva straks zelf naar Opa en haar tante toe kan. Maar vooral voor je vader zeg! :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_150488115
Ik vind het heerlijk om die twee van ons te zien spelen in de tuin. Op de fiets. De step. Overal klimt ze al op. Fee dus :P
Praat nu steeds meer en ons na. Vanmorgen was het kierewiet! Alles was kierewiet O+
Gister heeft ze lekker met dr zus in de tuin gespeeld. Lekker met wat zand. De plantjes (dat vond man minder maar okay). Stoepkrijten O+ Alleen dan niet op de stoep :')
pi_150488164
Tally O+ Super dat mooie weer!
Zondag hebben mijn man en ik groot onderhoud in de tuin gedaan en Eva vond het geweldig. Die ging van de glijbaan, helpen vegen, gras plukken en boekjes lezen in het gras. Ze heeft zelfs haar middagslaapje overgeslagen en ze bleef maar vrolijk :D
E.
pi_150488206
Volgende week komt hovenier/stratenmaker nummer 8 langs voor de tuin. Wij hebben de tuin 6 jaar geleden laten aanleggen. We wisten toen al dat er wat aanpassingen moesten komen als er kinderen zouden zijn. Nu dus...

We hebben 2 terassen (1 achterin de tuin en 1 voorin/tegen het huis aan) met daartussen veeeeel beplanting en alleen maar staptegels. We willen van de staptegels een echt pad maken en nog wat bestrating erbij. Daarnaast ook een stukje kunstgras (tuin op het Noordwesten, ik heb groene vingers maar echt gras in een tuin waar alleen in het voorjaar en zomer zon komt is een nachtmerrie)

Of de hoverniers en stratenmakers vinden ons niet leuk of ze komen om in het werk. Want van geen enkel bedrijf wat is langs geweest hebben we daadwerkelijk een prijsopgave of offerte gehad. Ja van de hovenier die toen de tuin heeft aangelegd maar die vroeg zo'n hoog bedrag dat ik hem niet eens meer serieus nam.

Op vakantie vond hij het buiten zijn ook zo fijn. Ik kan niet wachten tot de zon goed doorbreekt. Lekker naar buiten met hem...
pi_150489187
Hier ook een hulpje in de tuin ja O+

Omg, mijn kind heeft net 4 tosti's gegeten. Dat zijn acht boterhammen mensen :')
pi_150489206
Acht boterhammen? :o zit hij in een groeispurt ofzo?
E.
pi_150489230
Dat moet haast wel. Ik hoop tenminste niet dat hij dit elke dag gaat doen, dat past niet binnen het budget :+
pi_150489241
Tja, als hij voor de rest geen eten krijgt... o|O
pi_150489295
Moeten ze elke dag eten ja?
pi_150489302
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:17 schreef Limone het volgende:
Tja, als hij voor de rest geen eten krijgt... o|O
Dat ken ik :@
pi_150489338
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:20 schreef L-E het volgende:
Moeten ze elke dag eten ja?
hmmm. Elke dag weet ik ook niet zeker hoor. Ze zeggen dat op het consultatiebureau dus dat zou ik met een korreltje zout nemen..
pi_150489343
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:20 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat ken ik :@

LOL :D
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:24:14 #27
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_150489368
8 boterhammen _O_ O+

Het lijkt e rp dat mijn meisje weer tegen ei kan *O* O+ nu de melk en soja nog 8-)
pi_150489416
Tal :D

Stick staat op het schoolplein ook altijd te bedelen als er kindjes daar een broodje of iets anders eten. Gaat hij er gewoon bij staan: 'Bootje? Lekkel bootje Sticker? Hmmmm, voor mij?' Ik denk dat mensen echt denken dat hij nooit iets krijgt :@
pi_150489470
Wat fijn Bubseltje! Geen reactie meer dus?
pi_150489514
Fijn bubs! Dat maakt jullie eetwereld weer een stukje groter. *O*
  dinsdag 10 maart 2015 @ 12:01:50 #31
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_150491382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:29 schreef L-E het volgende:
Wat fijn Bubseltje! Geen reactie meer dus?
Helemaal geen reactie! En ze heeft nu 2 dagen wat ei op. En toen ze baby was kwamen de bulten snel opzetten na het eten
pi_150491706
Wat goed Bubseltje! Dat is echt heel fijn nieuws *O*

Tally _O-
E.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 12:25:40 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150492035
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:01 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Helemaal geen reactie! En ze heeft nu 2 dagen wat ei op. En toen ze baby was kwamen de bulten snel opzetten na het eten
*O* wat goed!

En nu de hamvraag... vindt ze het ook lekker? :+
KuikenGuppy
  dinsdag 10 maart 2015 @ 12:41:32 #34
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_150492438
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

*O* wat goed!

En nu de hamvraag... vindt ze het ook lekker? :+
Het gaat :+
pi_150492565
Hoi!

Bubs, wat fijn zeg! Gelijk minder beperkt!

Spark, wat fijn voor je vader maar ook voor jullie :*

Wauw Sticker 8 boterhammen!!! :o
  dinsdag 10 maart 2015 @ 12:48:34 #36
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150492612
:D Maar wat fijn Bubs!

LE ik zie m al staan _O-
Nieuwe kleren shoppen! *O*

Spark, wat heerlijk voor je vader zeg _O_ En een zorg minder he!
pi_150498088
Spark wat een goed bericht zeg! Heerlijk om iedereen dicht bij je te hebben.

L-E, je kleine bootwerker :9

Gisteren werd Rosalie al wat snotterig en vandaag was het niet beter. Echt om alles huilen...overal tranen, snot en kwijl. Heerlijk!
Ze ligt nu ook al vanaf 13.00 heel vast te slapen. Ik heb het vermoeden dat er eindelijk iets gaat gebeuren achterin dat mondje.
pi_150505175
Wat een mooie foto zeg, en wat een goede eters.

Mijn dreumes ramde vanmorgen zo haar vinger in mijn neus, bloedneus als gevolg en hij doet nu nog pijn met af en toe bloed.
pi_150522246
Au! :X is het een beetje hersteld inmiddels F-r?

Ik had gisteren een peuter en bijna-peuter door de kamer rennen. 1 vuistje met gestrekte arm schuin omhoog 'vlieieieieg' _O-

Vandaag het huis helemaal voor mezelf. Heerlijk. Eva is met haar vader en een vriendinnetje en diens ouders naar Blijdorp. Rosalie is een dagje bij oma spelen.
pi_150522887
Ons mannetje heeft een ontstoken oogje, iemand tips behalve met een doekje met kokend water steeds schoonmaken? (hij is ook snotterig en hoesten na een periode van vastzittende hoest en snot)
pi_150522981
:') FR, leuk he die puntige dreumesvingers. Is hier 2x gebeurd.

Exode, nee sorry geen tips :*

Lekker Danic, geniet ervan!
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:06:27 #42
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_150525639
Als het na een dag of 3-4 nog niet beter is, zalfje halen bij de huisarts. Noor heeft het ook heel vaak, meestal gaat het vanzelf over.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_150526653
Thanks XcUZ_Me, ik kijk het morgen nog even aan, vandaag is het 2,5 dag zeg maar. Vooral 's ochtends is het erg, dik ook en dicht. Na het schoonmaken is het stukken minder erg gelukkig. Het ziet er vooral zo zielig uit.
  woensdag 11 maart 2015 @ 13:34:11 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_150528221
Ja, na het slapen is het meestal het ergst idd :). Beetje Ogentroost helpt ook wel :). Vrij verkrijgbaar bij de drogist,
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:28:59 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150529817
Beterschap exode!

He, je zou toch maar een mama hebben die je op bed legt als je moe bent... wat een naar leven heb je dan ;(. (Aldus kuiken -O- ).
KuikenGuppy
pi_150529992
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:28 schreef Burdie het volgende:
Beterschap exode!

He, je zou toch maar een mama hebben die je op bed legt als je moe bent... wat een naar leven heb je dan ;(. (Aldus kuiken -O- ).
Deed mijn mama dat nu maar.. :O c_/
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:46:31 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150530363
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:34 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Deed mijn mama dat nu maar.. :O c_/
:D! Kusje erop :*.
KuikenGuppy
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:40:43 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150532013
Herkenbaar Burdie :') Hoe moeier ze is, hoe harder ze huilt lijkt het wel.

Gelukkig zitten er ook momenten bij zoals gisteravond: ik merkte dat ze moe werd, vroeg of ze nog een boekje uit ging zoeken om mee naar bed te nemen, dat deed ze heel enthousiast en vervolgens konden we zonder drama naar boven *O* Heb haar ook niet meer gehoord O+

En nu doet ze haar middagtrucje: even wakker worden, kletsen, en dan weer in slaap sukkelen :') O+
pi_150542546
Ai FR, klinkt flink pijnlijk!

Geen tips exode, wel beterschap :*

Genoten van je dag alleen Danic? Lijkt mij echt heerlijk zo af en toe.

LB O+

Eva is zo bezig met haar fantasie O+ Net doen of ze drinken maakt in de keuken em dan brengen en zo ook met koekjes. Nu heb ik vandaag bij de hema houten kopjes en een theekan gekocht, nu loopt ze steeds rond om te vragen of iemand 'theen' wil en 'pwoost' te roepen :D
En ze is ook zo van het grapjes maken, wijst ze onze hond aan en zegt: 'Puk muisj' en moet dan zo ontzettend lachen om zichzelf. Geweldig hoor, geniet ik echt van O+
E.
pi_150543599
Werd kuiken vrolijk wakker Burdie?

Hier nog steeds een pijnlijke neus met wat bloed -O-
pi_150543885
Lieve (aankomend) Mama,

Cordaid Memisa wil dat alle moeders in ontwikkelingslanden een veilige zwangerschap en bevalling kunnen hebben en dat hun baby’s een gezonde start krijgen. Wil jij dat ook niet?

In opdracht van Cordaid Memisa voeren wij dit onderzoek uit. Ben of word je een moeder en ben je tussen de leeftijd 18 en 35 jaar dan zou je ons enorm helpen door deze enquête in te vullen.

De enquête is geheel anoniem en alle gegevens zullen strikt vertrouwelijk worden behandeld. Alvast bedankt voor je medewerking!

Met vriendelijke groet,

Tanja Steenbergen & Sanne Bos

Link enquete: http://www.thesistools.com/web/?id=454720.
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 23:18:47 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150550924
Komt even binnenvallen om Round Robin te promoten. We kunnen nog wel wat aanmeldingen gebruiken namelijk :s) Check OUD / Round Robin 2015 voor meer info *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_150556750
Wordt dit topic nu alleen nog voor "spam" gebruikt? ;(

Ik heb een vraag! Ik zit op bol.com te snuffelen voor een paar boekjes voor Isa en kom daar ook veel verhaaltjes over zindelijkheid tegen. Zou dit echt helpen? Ondersteunen jullie je dreumes op deze manier om zindelijk te worden? Ik heb namelijk een beetje het idee dat mijn kind daar geen bal aan gaat vinden (ze wil alleen vos en haas en de Gruffalo :') ) maar aan de andere kant weet ik ook dat zo'n referentiekader kan helpen.. Ben benieuwd naar ervaringen :)

En nog even een persoonlijke update
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
pi_150556789
Oh en voor de mini tv addicts: Kipper de hond! Zelfs ik vind het leuk om naar te kijken :D
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 12 maart 2015 @ 09:20:10 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150556812
De gastouder zei dinsdag: kuiken is nu een, officieel heeft hij geen flessen meer nodig (ik geef bv maar bij de go krijgt hij fv). Hoe zit dat eigenlijk?
En stel dat je geenbv of flessen meer geeft, hoe gaat dat dan als hij 's nachts wakker wordt met honger/dorst?
Het hoeft niet meteen van vandaag op morgen anders, maar ik zie ook niet zo goed voor me waar het over een X aantal maanden naartoe zou kunnen gaan. Hoe doen jullie dat?
KuikenGuppy
pi_150556877
Hij mag nu gewone melk ipv flesvoeding, maar jij moet gewoon doen waar jij je goed biij voelt. Alle kinderen zijn anders! Als jij wil dat hij flesvoeding krijgt, geef je hem lekker nog een fles. Ook savonds of snachts. Het is echt niet zo dat alle kinderen die 1 worden ineens geen honger meer hebben snachts :D Je kunt gewoon nr 2 melk blijven geven, maar opvolgmelk kan in principe ook. Ik geloof dat er niet zo heel veel anders aan is en dat opvolgmelk als commerciële meuk wordt gezien. Isa heeft nog een paar maanden nadat ze 1 werd gewoon een avondfles gehad omdat ze daar nu eenmaal behoefte aan had. Op een gegeven moment viel die behoefte vanzelf weg.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 12 maart 2015 @ 09:23:32 #57
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_150556881
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:20 schreef Burdie het volgende:
De gastouder zei dinsdag: kuiken is nu een, officieel heeft hij geen flessen meer nodig (ik geef bv maar bij de go krijgt hij fv). Hoe zit dat eigenlijk?
En stel dat je geenbv of flessen meer geeft, hoe gaat dat dan als hij 's nachts wakker wordt met honger/dorst?
Het hoeft niet meteen van vandaag op morgen anders, maar ik zie ook niet zo goed voor me waar het over een X aantal maanden naartoe zou kunnen gaan. Hoe doen jullie dat?
Ze hebben nog 300 cc (uit m'n hoofd) aan zuivel 'nodig'. Wij zijn de fles af gaan bouwen naar een bekertje melk bij de lunch en een fles voor het slapen gaan. In de nacht werd ze niet meer wakker maar ik zou dan gewoon of bv geven of een flesje verdunde melk ofzo. En wat Spirit idd zegt; dat flesje voor het slapen gaan heeft hier nog geduurd tot de 22 maanden was. Toen waren we op vakantie en vond ze de melk vies, het was in 1x klaar :')
pi_150557543
Eva krijgt (bijna 22 maanden) nog steeds een flesje pap voor ze gaat slapen en af en toe in de nacht ook nog. Met name de fles in de avond heeft ze echt nog behoefte aan, laten het voorlopig nog maar zo. Hopelijk komt er een tijd voor ze 18 is dat ze klaar is met die fles ;)
E.
pi_150557588
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:20 schreef Burdie het volgende:
Sticker is pas een maand ofzo van de nachtvoedingen af. Hij had dat blijkbaar nog nodig, en het was echt even zoeken toen mijn bv wel al op was en hij nog voeding wilde in de nacht: toen zijn we een tijdje bezig geweest met yoghurt geven (hij drinkt geen melk dus (pap)flessen ed weigerde hij) en als vanzelf is ook die behoefte afgenomen. Ik zou dus vooral naar je kind kijken daarin.

Een kind dat wakker wordt van gewoon dorst geef ik water overigens.
pi_150557777
Wat Spirit zegt. Je kunt gewoon opvolgmelk nummer 2 blijven geven. Vanaf 3 wordt het zoeter dan gewone melk. Risico bestaat dat jij dat dan wil blijven drinken ipv over te stappen op gewone, goedkope melk (commercieel trucje dus).

Verder hadden wij precies hetzelfde als Soesa. We gingen in juni op vakantie (toen wad ze 15 maanden) en ineens wilde ze niet meer.

Je kunt opvolgmelk ook in een beker geven hè. Het hoeft niet in een fles. Tuitbeker, rietjesbeker.....noem maar op
pi_150557838
Spirit: hier nog niet bezig met zindelijk worden. Als het wat warmer wordt gaan we daar wat actiever mee aan de slag (lekker in de tuin zonder luier en zo), maar het speelt nu nog niet. Oudste vond zulke boekjes nooit boeiend, hij vond het dan wel weer heel interessant wat ik altijd op de wc ging doen. Dat merk ik aan Sticker ook, dus ik hoop dat voorleven ook daarin een goede invloed zal hebben :)
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:21:12 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_150558198
Noor is er nu wel mee bezig. Leuk joh, publiek elke keer als je naar de wc gaat :+. Dan zeg ik, mamma gaat even naar de wc. En dan is het KIJKEN!! En is ze sneller bij de wc dan ik :'). En bij het naar bed gaan wil ze op het potje en doet dan een hele grote plas :7. Vanochtend wilde ze ook op het potje en wist ze er met veel moeite wat druppels uit te persen :'). Wij hebben verder geen boekjes ofzo.
pi_150558373
Ik vermijd zelf koemelk omdat mijn darmen dat niet leuk vinden. Ons mannetje (1 jaar en 3 weken) krijgt nu:

Ochtend bambix met 180 cc dreumes melk van Kruidvat (opvolgmelk 4).
Voor het slapen om 18:30 een 180 cc fles dezelfde als ochtend.

Wij gaan de ochtend pap geleidelijk wijzigen naar geitenmelk. Als ie dat echt niet lust, wordt het gewoon wel koemelk. Geitenyoghurt vindt hij iig lekker. De avondfles houden we er nog ff in, die heeft ie hard nodig. Vanochtend werd ie ook met rommelende maag wakker bijvoorbeeld.

Wij gaven tot 2 weken geleden nog een lunchfles van 150 cc. Daar zaten we ook 'mee in de maag'. Ons mannetje werd echter ziek en dan valt melk nooit goed dus daar zijn we toen eigenlijk gedwongen mee gestopt. En hij mist het niet, hij eet gewoon meer boterhammen.
pi_150558403
Ja wc vindt ze hier ook erg interessant. Ze wil ook altijd papier in de wc gooien en doortrekken. We zaten laatst in een restaurant en toen zag ze steeds mensen naar achteren lopen. Of ze iets heeft gehoord weet ik niet, maar ineens riep ze "plassen!" En rende helemaal naar achter. Voor ik bij haar was stond ze al in het herentoilet haar broek uit te trekken :') Ze moest toen perse haar broek en luier uit en op de wc zitten. Ze deed niks, maar pakte wel papier om haar billen (lees: rug) af te vegen en toen was het "zo! klaar!". Waar ze dat ineens allemaal vandaan haalde is me nog steeds een raadsel :?
Sarcasme. Herken het.
pi_150558635
Als ik of zus op de wc zit doet Fee: sssst hoort! En steekt ze een vinger in de lucht. Dr wijsvinger :+
En soms roept ze passuh! Maar ze vind het totaal niet interessant meer. Tot oktober vorig jaar (iets in die geest) deed ze nog poepen op de pot en plassen in dr luier. Maar tegenwoordig alles in dr luier :')

Fee was heel snel van de flessen af maar haar grote zus kreeg tot ze iets ouder was dan 2 nog elke avond een papfles voor ze ging slapen. Ze at (en eet) heel weinig dus gaven we die zodat ze niet nog meer ging afvallen en toch ook een gevuld buikje had.
pi_150558700
Mijn man en zijn vader zijn een aantal dagen naar Zwitserland samen. En Fee is al een aantal dagen huilend mee naar huis (vanuit Opa en Oma) gegaan roepend: Opa toeeeee. Vanmorgen werd ze wakker en riep ze meteen Opa toe! Ze vond het maar gek dat hij niet de deur open deed vanmorgen. Ik ben benieuwd hoe ze het vind bij Oma zonder Opa en thuis zonder Papa toe.

De oudste zei vanmorgen tegen me: ik zwaai wel maar ben wel een beetje verdrietig hoor. ;(
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:26:11 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150559566
Bedankt voor de ervaringen! Het is niet dat het anders moet van mij hoor, ik heb alleen graag een beetje beeld bij hoe het zou kunnen gaan. Het gaat meestal toch zoals het gaat en kuiken is nog zo klein O+.

Ik kwam nog even een tip geven: bij de action hebben ze een hele leuke water/zandtafel voor ¤14! Voor degenen met tuin of balkon misschien een aanrader :).
KuikenGuppy
pi_150559773
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:26 schreef Burdie het volgende:
Bedankt voor de ervaringen! Het is niet dat het anders moet van mij hoor, ik heb alleen graag een beetje beeld bij hoe het zou kunnen gaan. Het gaat meestal toch zoals het gaat en kuiken is nog zo klein O+.

Ik kwam nog even een tip geven: bij de action hebben ze een hele leuke water/zandtafel voor ¤14! Voor degenen met tuin of balkon misschien een aanrader :).
Die tafel is echt geweldig. Wij hebben hem nu 2 jaar. En beide kindjes (3 en 1) spelen er ontzettend graag mee.
En speelzand kost niets bij de Gamma, Karwei,....
pi_150560941
Fijne tip Burdie, thanks! Wij wilden er zelf een gaan maken, maar voor die prijs is dit ook wel een optie, ga morgen even kijken :)
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:24:15 #70
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150561024
Ik heb al 2 jaar een DIY zand&watertafel in mijn pinterest staan, maar voor 14 euro kun je ook nauwelijks zelf aan de slag he... :')

Goeie tip!
pi_150561278
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:24 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb al 2 jaar een DIY zand&watertafel in mijn pinterest staan, maar voor 14 euro kun je ook nauwelijks zelf aan de slag he... :')

Goeie tip!
Oh die wil ik zien! Hoe ben jij te vinden op Pinterest?
pi_150561344
Ik heb vooral How to... over tafeltenten. Ik krijg er alleen geen tijd voor om aan te beginnen. Maar ik ben vanaf april meer thuis. Dus misschien lukt het dan :P
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:39:16 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150561453
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:33 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh die wil ik zien! Hoe ben jij te vinden op Pinterest?
Euh, gewoon op mn naam denk ik wel? Geen idee eigenlijk :')

Anders op email
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150561499
Ja ik weet dat dus ook nooit :') Ik ben niet superthuis in Pinterest. Ik ga je vanmiddag zoeken!
pi_150563663
Hihi die toilet verhalen :) Hier nog ver van mijn bed show, die luier blijft nog wel even aan.
Thanks voor de Action tip Burdie!
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:39:20 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150565102
Ik ga net als LE deze zomer wel bezig met zindelijkheid. Als in; gewoon zoveel mogelijk lekker bloot in de tuin, deden we afgelopen zomer ook al.

Vannacht was zo lief trouwens: E sliep bij mij, en ineens lag ze naast mij woord voor woord (!) "Olifantje in het bos" te zingen O+ En daarna wou ze dat ik meezong O+
  Moderator donderdag 12 maart 2015 @ 14:56:03 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150565599
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:17 schreef Spirit82 het volgende:
Wordt dit topic nu alleen nog voor "spam" gebruikt? ;(

Had dat bericht ervoor niet gezien, nu komt het wel heel stom over zo :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_150573789
Hier neemt Rosalie ineens een sprint met het plassen. Vanavond een uurtje zonder luier en 3x geplast op potje/wc. Geen ongelukje.
Even een en ander gepaste ze heeft de zelfde maat als eva :D (lees:). kippekont versus spekbillen :9
Zaterdag dus maar een eigen lading voor Rosalie halen. Ik ben nu nog zeker 2 weken fulltime thuis dus eens kijken of we er wat meer mee kunnen.
Ze is helemaal trots dat ze nu in een onderbroek en hemd is gaan slapen O+
pi_150574055
Wauw knappe Rosalie.
pi_150575100
Ze riep ook ineens om een groot bed, maar dat stellen we nog heel even uit. Ze wordt wel heel snel groot zo
pi_150575209
Hier nog helemaal gen interesse in wc of potje, gister stond ze in haar blootje te wachten tot ze haar badje in kon plonzen, plaste ze langs haar benen. Ze keek heel verschrikt en moest er heel hard van huilen
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:56:46 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150577826
Ahww Aapie :D

En Rosalie is echt op zevenmijlslaarzen ineens he :o. Fijn dat je er nu ook direct mee bezig kunt danic!
pi_150577980
Ah, sneu, aapie. Ik zie het voor me!

Wauw danic!
Sowieso heel knap van de kindjes hier die al bezig zijn met potjes en 'naar de wc gaan'!

Bij dit soort verhalen zijn de verschillen wel groot en besef ik dat ik nog echt een mini-dreumes heb. Eentje die vanmiddag op het kdv op een loopwagentje werd gezet, maar het hele 'concept' van lopen nog niet echt begrijpt en er dus lekker op ging zitten chillen. :D .
En eentje die voor het allereerst verdrietig werd en zich aan me vastklampte toen ik haar vanochtend wegbracht. :o . ;( .

Toen ik haar vanmiddag ging ophalen, had ik even een moment van ontroering. Ik kwam aanlopen en zag haar buiten op het plein bij het kdv zitten, heel rustig in haar eentje, een heel stuk van de anderen vandaan, en daar zat ze met haar vingertje omhoog de meeuwen in de lucht aan te wijzen. O+ . Ik vind haar gewoon zo'n lief dapper ding.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:02:11 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150578086
Awww aapie, sneu!

Meeuwen :D I O+.

Er zit inderdaad een enorm verschil tussen 'net 1' en 'bijna 2', viel me ook al op. Maar er zat natuurlijk net zo'n groot verschil tussen 'pas geboren' en 'bijna jarig' in het babytopic ;). Ik vind het wel leuk om te lezen wat ons mogelijk allemaal te wachten staat, komend jaar :D!
KuikenGuppy
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:02:50 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150578126
Oh noooo Franny, dat vond ik zo naar! E begon ook rond die tijd ineens heel hard te huilen als ik haar wegbracht. Echt *krak* ;( En dan had ze ook nog net leren kruipen, dus kwam ze krijsend achter me aangekropen :'( (ik ben er overigens van overtuigd dat dat ook met elkaar te maken had; haar hele wereld veranderde doordat ze van haar plek kon komen! Dus ze had me extra hard nodig voor vastigheid denk ik)

En dat plaatje klinkt echt suuuuuperlief O+
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:03:48 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150578177
En ja je kunt je haast niet voorstellen dat je kind dat allemaal gaat doen de komende tijd he?

Omgekeerd lijkt het voor mij toch alweer zo lang geleden dat E nog niks zei, of nog niet kon lopen..... :o
pi_150578679
Ja, Burdie, is ook zo he. De verhalen hier maken dat je weer zo nieuwsgierig wordt naar al die nieuwe ontwikkelingen die eraan komen. :) .

Ik stond op het kdv naar een baby van vier maanden te kijken en ik kon me gewoon echt niet meer goed herinneren hoe dat was met I. :o . Het lijkt een eeuw geleden.

Oh LB, een dramatisch achter je aan kruipende E. Ja, daar blijf je niet echt cool bij he? :D .
Mijn hart zegt 'krak' als ze helemaal oververmoeid op de schouder van mijn vriend naar bed gaat. En dat ze dan zo halfhuilend met 1 handje dag naar me zwaait. :') .

Klinkt wel logisch inderdaad. Het kunnen kruipen en eenkennig worden tegelijkertijd. Hier is I ook bezig met een sprong geloof ik. Ze is niet helemaal zichzelf, snel van streek, en heel erg moe steeds.
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:14:54 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150578833
(bijna) 14 maanden? Die is nasty ja ;( E was toen ook veel ziek (geweest).

Maar wat ze daarna allemaal (gaan) kunnen is echt amazing!! :o
pi_150579625
Mag ik nog een keer jullie mening vragen? Ik vind dat vergelijken zo heerlijk O+ Ik moet nog steeds vaak s'avonds met Isa als een klein babietje in mijn armen door haar kamertje lopen en liedjes zingen, anders gaat ze niet slapen. Doe ik dat niet, dan gaat ze helemaal over de rooie in haar bedje. Maar dat kind weegt inmiddels 13 kg! En zo groot en sterk ben ik nou ook weer niet :@ Hebben jullie kindjes hier ook nog behoefte aan? Of zou het meer een gewoonte zijn geworden waar ik doorheen moet breken?
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:29:58 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_150579733
Ik herken het niet van Noor, Spirit.
pi_150580003
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 21:28 schreef Spirit82 het volgende:
Mag ik nog een keer jullie mening vragen? Ik vind dat vergelijken zo heerlijk O+ Ik moet nog steeds vaak s'avonds met Isa als een klein babietje in mijn armen door haar kamertje lopen en liedjes zingen, anders gaat ze niet slapen. Doe ik dat niet, dan gaat ze helemaal over de rooie in haar bedje. Maar dat kind weegt inmiddels 13 kg! En zo groot en sterk ben ik nou ook weer niet :@ Hebben jullie kindjes hier ook nog behoefte aan? Of zou het meer een gewoonte zijn geworden waar ik doorheen moet breken?
Aiden heeft dit al heel lang niet meer behalve als hij zich pijn gedaan heeft ofzo.
Qua slapen hebben wij rituelen zoals tandenpoetsen en verschonen. Slaapzak aan en samen even naar buiten kijken. Beestjes aan de muur gedag zeggen, samen licht uitdoen, slokje water en dikke kus/knuffel, zwaaien, deur dicht.
Soms draag ik hem even tijdens die knuffel. Links draaien, rechts draaien, en even met hm schudden. :P
Met bijpassende geluiden: "bie, ba, brrrr!!"
Altijd lachen. O+
En ja, ik vind Aiden ook ineens zo doorwegen. Ook 13 kilo nog wat! :o
Ik zag vandaag trouwens een kindje van 3,5. Maar die was net zo groot als Aiden. :?
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:36:58 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150580171
Als E 's avonds wakker wordt, doe ik dat ook wel eens om haar weer in slaap te krijgen, maar dat is loodzwaar inderdaad. Ik ga dan gewoon op een stoel in haar kamertje zitten, en zing liedjes.

Ik zou dat gewoon eens proberen :D wel gezellig bij je, maar voor jou minder zwaar. Desnoods leg je het uit, wie weet hoe ze reageert.
pi_150580362
Ik herken het wel. Aangezien M. weigert te lopen, moet ik haar altijd tillen. :') ;(
pi_150580512
Rosalie vindt dàt ook heerlijk. Dan op je arm en haar armpjes om je nek. En dan legt zicht ze haar hoofd met een diepe zucht op je schouder.
Dan 2 of 3 liedjes zingen en dan is het goed O+
Maar die weegt nog geen 13 kg. Net 11 geloof ik.
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:46:20 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150580739
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 21:42 schreef danic het volgende:
Rosalie vindt dàt ook heerlijk. Dan op je arm en haar armpjes om je nek. En dan legt zicht ze haar hoofd met een diepe zucht op je schouder.
Dan 2 of 3 liedjes zingen en dan is het goed O+
Maar die weegt nog geen 13 kg. Net 11 geloof ik.
Same here O+ maar ook die (denk ik) 11 kilo vind ik zwaar genoeg hoor :o

Ben erg benieuwd hoeveel E nu weegt! Ik heb hier thuis geen goeie weegschaal, dus heb werkelijk geen idee.
pi_150580974
Fee doet dat ook niet. Al wil ze tegenwoordig in slaap vallen met haar armpjes op mn nek en na een paar dikke klapzoenen O+
pi_150581235
Jullie kennen dat liedje wel hè, butterfly kisses.
"With all the things I've done wrong, I must have done something right.
To get a hug every morning and butterfly kisses at night". O+

Nu begrijp ik hoe dat echt voelt. O+
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:59:33 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150581456
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 21:54 schreef vencodark het volgende:
Jullie kennen dat liedje wel hè, butterfly kisses.
"With all the things I've done wrong, I must have done something right.
To get a hug every morning and butterfly kisses at night". O+

Nu begrijp ik hoe dat echt voelt. O+
O+!

E lag laatst naast mij in bed, vroeg toen om 'knuffelen', sloeg haar armpjes om mn nek en zei "lieve mama" :'( O+ *;
pi_150582141
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 21:59 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

O+!

E lag laatst naast mij in bed, vroeg toen om 'knuffelen', sloeg haar armpjes om mn nek en zei "lieve mama" :'( O+ *;
* smelt.
O+
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:17:36 #100
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_150582493
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 21:40 schreef Limone het volgende:
Ik herken het wel. Aangezien M. weigert te lopen, moet ik haar altijd tillen. :') ;(
[
Komt goed ;) mijn dreumesje loopt nu 1,5 week. Klimt nu op de bank en stoel. Slaapt veel want daar wordt je heel moe van ;).

Vanmiddag was ze tussen de bank en de schuifpui gevallen je zag alleen haar hoofdje en voetjes nog. Wat moesten we lachen :@

[ Bericht 8% gewijzigd door -Bubseltje- op 13-03-2015 09:28:00 ]
pi_150589735
Morgen met een vertraging van 3 weken de eerste verjaardag van ons mannetje vieren. :) Vanavond taart uit de vriezer, hopelijk smaakt ie nog.

Leuk om hier al die verhalen hier te lezen. Het gaat allemaal zo snel. We hebben een foto dia show (nou ja show, er komen foto's voorbij op tv) klaargezet voor morgen. Pfffff, die eerste foto's en dan nu, ons ondeugende jochie met zijn stekels. Alle cliches zijn waar he!?
pi_150590135
Nog gefeliciteerd. ;)
Clichés zijn zeker waar. Vooral dat de tijd zo bizar snel gaat, juist wanneer je kinderen hebt.
Het voelt alsof ik Aiden's verjaardag vd zomer heb gevierd maar dat was toch echt in april.
Nog een week of 5 en dan wordt hij al 2!
2! :o Wanneer is dat gebeurt?!
pi_150591587
Oh wat een lieve verhalen, over knuffelende kindjes. O+ . Veel plezier morgen, exode!!

Spirit, ik denk dat bijna alle kindjes af en toe graag nog even klein en baby willen zijn. I kan dat als ik haar bv geef. Dan ligt er echt voor mijn gevoel een baby in mijn armen. En terwijl ze normaalgesproken vrij druk is, is ze dan meestal heel lief en rustig.

Ja, nasty is het, LB. Gisteravond ben ik om 22.00 met haar samen in het logeerbed gaan liggen want het was maar huilen geblazen en ik denk dat ze zo om de drie uur bv heeft gehad. Gelukkig hebben we tussendoor wel prima geslapen dus ik voel me niet moe. Maar toen ik vanochtend de deur uit ging en ze met papa aan het ontbijten was, was het ook weer huilen geblazen. Ik hoop maar en denk ook wel eigenlijk dat ze het leuk heeft op het kdv. Op dit soort dagen heb ik het idee dat het voor ons allebei eigenlijk wel goed is dat we niet de hele dag samen zijn. Want als ze niet bij me is, huilt ze een stuk minder, kan ze gewoon heel leuk zitten spelen.
pi_150592220
Ik zit nu in een koffietentje om nakijkwerk te doen. Zitten hier een paar leuke moeders met: 1 superschattig babytje van ongeveer 6 maanden, 2 dreumesjes en 1 peuter. Ik kan daar tegenwoordig heel plaatsvervangend van genieten. :D .

En ik zit naast de deur van de wc. Moeder gaat daarheen, peuter erachter aan: 'mama, mag ik mee?' O+ .

Maaaaaar, nakijken dus. ;( .
pi_150593209
Wij gaan volgende week een camper bekijken die een kennis verhuurt. Afgelopen zomer ook een camper gehuurd en dat beviel goed. Maar toen was hij net geen 6 maanden en rolde, tijgerde, kroop niet, laat staan lopen.

Ik hoor van iedereen dat 1,5 jaar een leeftijd is dat je er constant achteraan moet lopen. Wel goed voor mijn conditie dat wel....Wordt niet echt een relaxte vakantie denk ik ;) Ach het lot van een moeder.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:49:35 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150593867
Leuke verhalen allemaal O+! Och, het is ook zo leuk, een dreumes :D.
Kuiken heeft nu Tik Tak helemaal ontdekt... Als het 'zoekplaatje' in beeld komt, gaat hij druk meedoen... blij als het een 'boe' is of een 'wafwaf', en bij een lammetje gaat hij druk het gebaar voor schaap maken. En als die handjes dan toch in beweging zijn, kunnen die ook wel even in de lucht gegooid worden voor een klein feestje. Ik geniet me helemaal het apelazarus O+ O+ O+.
KuikenGuppy
pi_150596354
Vrijdag!! *O*

Wij eten dan altijd broodjes met chocola..

Rapley O+

[ Bericht 32% gewijzigd door Limone op 14-03-2015 13:58:31 ]
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:31:45 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150597006
Wat zou Quinsy daarvan vinden? :o
KuikenGuppy
pi_150598319
Pietenbroodjes. 8} .
pi_150609096
:D

Ik heb een zelfde soort foto, maar dan met vingerverf (groen). Dus wat betreft kan Quinsy ons niks maken. :7
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:46:29 #111
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_150609279
Wat een lieve foto Limone O+.

Mijn niet rapley dreumes eet nu ook zelf haar boterham O+ en vanmiddag haar appeltje met een vorkje :Y)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:55:33 #112
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_150609697
Ik ben jaloers.

Op het kdv eet ze netjes, maar thuis... :N. Bestek is om op de grond te gooien. En het eten in 99% van de gevallen ook. Vanavond ook weer drama. Ze heeft niks op. Alles op de grond, uit haar mond laten vallen, etc. Pfff... En op het kdv haar broodje met vork eten he :{.
pi_150609849
Netjes, hoor Bubs! :Y) En dank voor je bemoedigende woorden over het (niet) lopen. Ik knijp 'm wel een beetje wat dat betreft. Ik maak me geen zorgen om haar ontwikkeling, want cognitief gaat ze nu zo hard. Maar ik hoop wel dat ze loopt als ik over een paar maanden een dikke buik heb...
  vrijdag 13 maart 2015 @ 20:28:44 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150611456
Ja jezus Limone dat had ik dus even gemist he! :o Gefeliciteerd!! *O*

Oh en een vriendinnetje van E kan net 2 weken lopen ofzo, en die wordt over 3 weken 2 jaar... Echt, rond de 2 jaar kunnen ze allemaal de basics wel.

XM, t blijft jammer van dat eten, dat snap ik wel hoor :{
pi_150611817
OhhhhLimone! Gefeliciteerd! Wat tof O+ En die foto van M O+ Die van mij is ook gek op chocopasta, maar verder dan een ringbaardje komt ze niet :D Wat een net kind heb ik toch.

Wij zijn vandaag naar de klimduin in Schoorl geweest. Die was nog even te heftig voor haar, want ze kukelde steeds om :+ Maar wel lekker door de duinen gewandeld, dennenappels gezocht, vogeltjes gekeken en midden op het pad liggen krijsen :') verschillende keren. Dreumes O+
Sarcasme. Herken het.
pi_150611948
Dank :D

Drie weken voor M's verjaardag is de baby er al, dus ik ben wel een beetje aan het stimuleren. Elke dag doen we een rondje buiten met de babyrollator.
pi_150612528
Oh Limone, wat een leuke foto!
En dat loopding op de achtergrond hebben wij ook. :) Dat muziekje erop is leuk!
Ding staat nu in de schuur want Aiden is er in huis inmiddels te wild mee. Maar hij pakt het er gelijk vandaan zodra de schuur open gaat. :)

Oh en begrijp ik nu dat je zwanger bent? :D
pi_150613231
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 20:51 schreef vencodark het volgende:
Oh Limone, wat een leuke foto!
En dat loopding op de achtergrond hebben wij ook. :) Dat muziekje erop is leuk!
Ding staat nu in de schuur want Aiden is er in huis inmiddels te wild mee. Maar hij pakt het er gelijk vandaan zodra de schuur open gaat. :)

Oh en begrijp ik nu dat je zwanger bent? :D
Ja zit er een muziekje op? Die van ons is een krijgertje en heeeeel lang geleden is de bedrading al overleden. :D Hij doet z'n werk prima als rollator!

Ja, ik ben nu tien weken zwanger. *O*
pi_150614425
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:04 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja zit er een muziekje op? Die van ons is een krijgertje en heeeeel lang geleden is de bedrading al overleden. :D Hij doet z'n werk prima als rollator!

Ja, ik ben nu tien weken zwanger. *O*
Oh jammer. Leuk deuntje wat in je hoofd blijft zitten. *O*
Gefeliciteerd! Hoe voel je je? :)
pi_150614708
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:58 schreef Limone het volgende:
Netjes, hoor Bubs! :Y) En dank voor je bemoedigende woorden over het (niet) lopen. Ik knijp 'm wel een beetje wat dat betreft. Ik maak me geen zorgen om haar ontwikkeling, want cognitief gaat ze nu zo hard. Maar ik hoop wel dat ze loopt als ik over een paar maanden een dikke buik heb...
Ach anders komt dat ook wel goed hoor. Die van mij liep net maar ik moest haar vaker tillen. Ze werd een week voor de bevalling 2 :')
  vrijdag 13 maart 2015 @ 22:37:44 #121
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_150617924
Ik snap het Limone oefenen is altijd goed. Ze heeft wat km's gelopen met haar rollator door het huis heen.
Zo leuk dat je weer zwanger bent!

Ze bleef maar brood tuffen van de week. Toen het bordje maar gegeven en blijkbaar wilde ze zelf eten O+
pi_150617992
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh jammer. Leuk deuntje wat in je hoofd blijft zitten. *O*
Gefeliciteerd! Hoe voel je je? :)
Thanks! Moe en misselijk, maar niets geks gelukkig.

Dank, Tal!
pi_150625167
Limone wat leuk, gefeliciteerd *O*
pi_150625200
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben jaloers.

Op het kdv eet ze netjes, maar thuis... :N. Bestek is om op de grond te gooien. En het eten in 99% van de gevallen ook. Vanavond ook weer drama. Ze heeft niks op. Alles op de grond, uit haar mond laten vallen, etc. Pfff... En op het kdv haar broodje met vork eten he :{.
Mijn kinderen eten alsof ze zijn opgevoed door een roedel wolven. Allebei. Ik heb ergens onderweg besloten dat we vooral heel blij zijn dat ze eten :')

Limone die foto :D O+
pi_150625977
Eten doet ze prima, maar wel met haar handen :D. Is veel leuker joh!

Limone, wat fijn dat 't goed gaat! *O*

Vraagje: doen jullie dreumesjes ook zo wild met verschonen? Ze blijft maar trappen en dat doet best zeer als ze je raakt. Afleiden helpt niet, streng worden helpt niet... Iemand een tip?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 09:37:19 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150626254
Ja, incasseren en niet boos worden, want het is een fase en het gaat weer over... :')

Ik faalde bij stap 2 :X werd er zo vreselijk geïrriteerd door... vooral ook omdat ze het alleen bij mij deed.

Op den duur liep ze ofwel de halve dag in haar pyama (want aankleden was ook hel), of ik liet haar vader dr aankleden 's ochtends.
pi_150626523
Luierbroekjes misschien? Dan kan ze zittend haar voeten erdoor doen en daarna staan en ophijsen.
Iets om te spelen geven terwijl ze ligt?

Ik heb een bijter :X
Niet zomaar, en alleen mijn oudste is de klos. Maar toch.
Ze doet het als ze al een paar keer 'nee' heeft gezegd tegen eva en die toch doorgaat (met aan haar hand haar meetrekken, of vechten over speelgoed ofzo). Als eva dan niet luistert naar de 'nee' van Rosalie dan zet ze haar tanden in eva dr arm.

Ik snap haar frustratie wel, maar zou toch willen dat ze dat anders uit -O-
pi_150626594
Hier geven we altijd iets in handen tijdens verschonen. En goed benoemen dat we gaan verschonen en waarom en nujebroekuitttt en waarisjebeennn? enzo, dat helpt hier wel.

Lastig danic. Maar ik begrijp helemaal dat als iemand anders over haar grenzen heen gaat ze dat doet. Ik word er ook giftig van ;) Blijven benoemen en alternatieven aandragen, uiteindelijk wordt het denk ik minder als ze zich anders kan uiten.
pi_150626602
Lastig, danic! Zou je het kunnen uitleggen denk je? Dat ze beter kan stampvoeten/weglopen/hard gillen?
Dan bied je toch een uitlaatklep maar zonder tanden.

LB, dat niet boos worden is het punt, ja. Ik word er knetter van. Maar goed, we gaan als deze luiers op zijn idd luierbroekjes kopen en we zijn aan de slag met het potje. Ik heb het haar 'uitgelegd' en ze leek het een beetje te snappen - volgens mij wil ze geen luier meer, dus we gaan actief oefenen. Geen idee of het echt aankwam hoor, maar wie niet waagt, die niet wint ;).
pi_150626609
Hier ook een worsteling met verschonen. Soms klemt ze met haar benen mn arm zo hard vast... wat hier wel helpt is even mn hand op haar buik leggen. Dan word ze even rustig en kan ik gauw de luier goed doen...
pi_150626694
Nou precies dat hoor L-E. Ik snap het volkomen. Ik kan ook echt giftig worden als iemand over mijn grenzen gaat.

Cwen, die fase zijn we dan al voorbij. Rosalie is voor haar leeftijd communicatief best sterk. Dus er wordt eerst 'nee' gezegd, dan gegild en gestampt en dan pas gebeten.
We zijn nu ook de oudste aan het duidelijk maken dat Rosalie een 'eigen' kindje is met een eigen wil. En dat ze niet altijd doet en wil doen wat eva wil.
Dat is moeilijk voor haar, want doorgaans is Rosalie juist heel makkelijk en spelen ze lief samen (wat eva wil). Maar daar komt nu logischerwijs verandering in.
Dus we proberen het wel van twee kanten te benaderen.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat Rosalie snipverkouden is en de lintjes hier in huis wat korter zijn bij de kinderen.
Heeft er mede mee te maken dat ik er nog niet volledig voor ze kan zijn. Maar dat gaat nu in grote stappen beter. Dus nog heel eventjes volhouden ;)
  zaterdag 14 maart 2015 @ 10:22:55 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150626800
Danic, het lijkt me dan meer iets voor je oudste, die moet leren te stoppen als iemand anders zegt 'tot hier en niet verder' dan dat Rosalie echt iets fout doet? Als de andere manieren om aan te geven dat ze iets niet wil niets opleveren, ik zou dan uiteindelijk ook niet lief blijven.
Hoe reageer jij als zoiets gebeurt? Spreek je dan Rosalie aan op het bijten of Eva op het doorgaan over andermans grenzen heen?
KuikenGuppy
pi_150627729
Allebei. We vertellen Rosalie heel duidelijk dat ze niet mag bijten en dat ze 'sorry' moet zeggen.
Tegelijkertijd nemen we de oudste ook apart om haar eerst te troosten en daarna uit te leggen waarom Rosalie bijt en hoe ze dit kan voorkomen.

Maar het is moeilijk hoor vind ik. Eva is nog geen 4. Dus ze zitten allebei in hun eigen spel. Ze spelen wel 'samen', maar niet altijd hetzelfde spel.
En dan snappen ze elkaar niet altijd goed.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 11:25:26 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150628021
Het lijkt mij ook lastig ja!
KuikenGuppy
pi_150629708
Ik beet mijn oudere zus vroeger ook, en ook nog wel toen ik al wat ouder was, jaar of zeven. Inderdaad, pure onmacht omdat zij in alle opzichten de sterkste was. Wat je nu doet, lijkt me het beste. Aan allebei uitleggen en hopen dat ze het op een gegeven moment anders doen. Als ze wat ouder zijn, kun je natuurlijk wat beter praten over alternatieve oplossingen, nu is het allemaal heel primair.
pi_150629822
Ik heb hier ineens weer een baby. Ze is al drie keer vandaag een half uur aan de borst geweest, zoekt echt de geborgenheid. Tussendoor speelt ze normaal... en ze is ook niet ziek. Ik heb het idee dat het bij 'de sprong' hoort. Ze drinkt ook niet echt veel, maar krult zich helemaal tegen me aan. *; .
pi_150644679

[ Bericht 100% gewijzigd door As1981 op 14-03-2015 22:28:40 (never mind) ]
pi_150645477
Er wordt ingegrepen hoor. Maar er wordt niet altijd gebeten en we vinden ook dat ze dingen zelf moeten kunnen oplossen. Ze moeten beiden voor zichzelf kunnen opkomen, maar dat moet uiteraard wel op de goede manier.

Het gebeurde van de week ineens dat Rosalie bij mij stond en Eva naar haar toe ging met de vraag of ze kwam. Rosalie viel haar gewoon bijna grommend aan. Uit het niks.
dan moet ze sorry zeggen. Punt. Zo gaan we niet met elkaar om.

En ja, eva wordt eerst getroost. Want ze heeft pijn. En met een hysterisch huilend kind valt niet te praten. Dus eerst troosten en rustig worden. En dan wordt er uitgelegd wat er mis ging.
Maar wij staan er niet altijd op te kijken.
Als ik in de badkamer ben en het voorval speelt zich af in een slaapkamer, dan weet ik niet 'wie er gelijk heeft'.

Dus pakken we de situatie in zijn algemeenheid aan. Sorry zeggen omdat je elkaar geen pijn doet, en aan de andere kant uitleggen dat er grenzen zijn. Grenzen die duidelijk worden aangegeven.
Maar ze zijn beiden nog klein, dus dit moet meerdere keren herhaald worden voordat het 'blijft hangen'.

Het was ook geen vraag om een oplossing hoor. Maar meer een uiting dat het hier gebeurd.

Ik heb al zo weinig te vertellen omdat het allemaal zo lekker gaat hier, dus de ene keer dat er dan wat speelt, ventileer ik dat hier.

(Ik kan natuurlijk hier ook spuien dat ik me redelijk genaaid voel omtrent mijn nieuwe baan (die dus waarschijnlijk niet door gaat :X ) maar ik weet niet hoe mobiel spoilers moeten, dus lama)
pi_150645893

[ Bericht 100% gewijzigd door As1981 op 14-03-2015 22:28:55 (never mind) ]
pi_150646067
Huh? Jij reageert en ik mag niet terug reageren? Dat vind ik pas vreemd. Maar prima. Reageer je toch niet?
pi_150646156
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 21:40 schreef danic het volgende:
(Ik kan natuurlijk hier ook spuien dat ik me redelijk genaaid voel omtrent mijn nieuwe baan (die dus waarschijnlijk niet door gaat :X ) maar ik weet niet hoe mobiel spoilers moeten, dus lama)
Pardon? what happened? :'(

(je kunt spoiler tags ook gewoon typen door [ spoiler] en [/sp oiler] te gebruiken, uiteraard zonder de spaties)
pi_150646256
SPOILER

[ Bericht 79% gewijzigd door danic op 14-03-2015 22:08:08 ]
pi_150646349
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 21:52 schreef As1981 het volgende:
Jammer dat mijn verhaal weer als een aanval wordt gelezen. Heb al weer te veel gezegd dus, jammer. Zal mijn goed bedoelde verhaal wel weer voor mezelf houden de volgende keer.
Ik zie de reactie niet als aanval eigenlijk... meer als uitleg over het hoe en waarom...

Persoonlijk denk ik dat je het wel juist aanpakt Danic, ze moeten natuurlijk leren dat de ander ook wel een niet wil wat jij wil... En als je het ziet en je kunt eerder ingrijpen dan zul je dat ook best doen, klinkt alsof Rosalie bijten gebruikt als laatste middel om Haar grens aan te geven.

Grote zussen kunnen best heel dwingend zijn... }:|
S. 2014
J. 2016
pi_150646405
Maar ik hoor hier nog lang (heeeeeul lang) niet dus :W
S. 2014
J. 2016
pi_150647101
He As, Danic bijt niet hoor ;) Ik lees ook alleen maar een normale reactie, dus chill :*

Danic, wat rot van die baan! Is het besmettelijk ofzo?! :( Maar als dat zo is, dan komt er ook een mooie oplossing, want dat was bij Tal en mij ook zo :) (ook al staat er voor mij nog niks vast, maar ik ga gewoon van het positieve uit) :)
Sarcasme. Herken het.
pi_150647142
Poeh he.. ik hoop dat Femke volgende week met de meet (verkapte reclame ;) ) iets beter in haar velletje zit zeg... wat een humeurig monstertje was het vandaag! Nou had ze ook wel luiers from hell, inclusief bijbehorende rode billetjes, dus er zal wel iets dwars gezeten hebben...
Ik heb vanmiddag zowaar - eindelijk - de overgordijnen voor haar kamertje in elkaar gezet! Zo trots op mezelf :@ Gordijnband vastgenaaid met de naaimachine (waar ik al zo'n 20 jaar ofzo niet meer mee gewerkt had) Zelfs tussendoor kleine probleempjes opgelost; leeg spoeltje weer volgedraaid, kromme naald vervangen etc. Ik ben benieuwd of ze nu morgenochtend ook wat langer doorslaapt nu het niet meer zo vroeg licht wordt in haar kamer.

Jemig danic... lastige situatie. :*

En ook wbt het bijten van Rosalie. Ik denk dat ik dat het moeilijkst vind van het hebben van meer dan één kind. Je wilt niet altijd dezelfde op z'n kop geven, maar je weet ook niet altijd wie er nou begonnen is of wie er schuldig is aan het akkefietje. En sommige situaties vergen best wel wat diplomatieke vaardigheden om op te lossen.
SPOILER
Ow, en dat verschoongeworstel! Check! Vandaag natuurlijk extra, want veel poepluiers en zere billen, maar normaal krijg ik ook al regelmatig een trap in m'n buik. Helaas lukt het me niet om daar altijd even rustig op te reageren, soms doet het gewoon gemeen pijn.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 22:31:30 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150647390
Ik verschoon luiers tegenwoordig voornamelijk op het kleed, beneden :D

Soms maak ik er een spelletje van, dan roep ik "wie moet er een schone luier?!" en grijp dan de eerste de beste knuffel of pop. E komt er geheid aan om te kijken en wil vervolgens ook *O*
Of ze komt er zelf om vragen; "heb je poept? schone luier?" :') En gaat dan vast liggen _O-

Danic, wat een ge-eikel -O-
pi_150647596
Ik kan me echt volledig bij je aansluiten Shandaly.
En dat stukje in je spoiler: daar proberen wij dus voor te waken. Dat eva altijd maar de 'verstandigste' moet zijn.
Ze is nog geen vier! En ook zij reageert uit emotie.

Maar Rosalie is een hele goeie om de onschuld te spelen en komt al heel snel met tranen. Soms echt, want dan voelt het onrechtvaardig, of moeten we het nog beter uitleggen, en soms zijn het echt krokodillentranen :D
Het is een ontzettende lieverd, maar ze weet ook heel goed hoe alles werkt. En met haar lieve gezichtje windt ze je snel om de vinger.

En je naaimachine!! Knap zeg dat je dat zo even doet. Ik doe het je niet na. Ik klop dan maar weer bij mijn moeder aan :')

Ik denk trouwens dat wij van de rompers af zijn :o
Ze is helemaal trots op haar onderbroek met hemd O+
Gisteren heeft ze thuis zonder luier gelopen en pas rond 18.30 had ze een ongelukje. De rest van de dag ging goed *O*
Vanmorgen om 05.30 werd ze huilend wakker. Toen mijn vriend bij haar kwam en vroeg wat er was, zei ze dat ze ook een groot bed wilde :o

morgen haar ledikantje maar eens omwisselen voor een ikea ledikantje wat we nog hebben waar de zijkant uit kan. Eens zien wat zo ervan vindt....

Als iemand de rem heeft...trap hem ff in alsjeblieft. Dit gaaf snel! !
  zaterdag 14 maart 2015 @ 23:04:19 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150648599
Wow!!!! :o
pi_150655739
Dat is inderdaad snel.

I heeft nu ineens van die enorme woede-uitbarstingen als iets niet gaat zoals zij wil. Daar moet ik even aan wennen. Voorheen was er altijd iets aan de hand als ze ineens in luid gejammer uitbarstte, dan had ze pijn/honger, was ze oververmoeid. Nu kreeg ze een enorme uitbarsting omdat ze niet meteen een stukje banaan kreeg toen ze de banaan op tafel zag liggen, omdat ze nog met haar boterham bezig was.
  zondag 15 maart 2015 @ 16:58:27 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150667924
Wennen he Franny! Kuiken doet het nu soms ook, hij wil gewoon heel graag dat dingen op zijn manier gaan. Dat heeft hij overigens niet van een vreemde, ik snap dat wel ;) en probeer er verder ook geen punt van te maken als dat niet nodig is. Ik zie het als zijn manier om een beeje autonomie uit te oefenen.
Hoe gaan jullie daar mee om?
KuikenGuppy
  zondag 15 maart 2015 @ 17:19:46 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150668662
Dat wordt vast beter als ze beginnen met praten :Y

Alleen maar kunnen wijzen of huilen is toch minder bevredigend dan "die! BALAAN!!!!" te kunnen gillen nietwaar :')
  zondag 15 maart 2015 @ 17:21:36 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150668735
Oh en ik zeg dan wat ik denk dat ze bedoelt: "wil je een banaan? Nou dat mag wel hoor :Y "

Al heel gauw kon ze dus niet alleen 'banaan' zeggen, maar ook 'magweloor' O+
  zondag 15 maart 2015 @ 17:24:06 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150668801
Het duidelijk maken is hier niet het probleem, meer dat hij die banaan dan wil tijdens het avondeten ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 15-03-2015 17:57:46 ]
KuikenGuppy
  zondag 15 maart 2015 @ 17:49:12 #155
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150669692
Hmm, hier mag ze dat gewoon eigenlijk :) Ik wil juist stimuleren dat ze zelf mag aangeven wat ze wil en wanneer. En tuurlijk zal ik ook wel eens dingen willen ;) Maar ik probeer zelf juist voor te leven en tegelijk haar tegemoet te komen.
  zondag 15 maart 2015 @ 17:57:08 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150669962
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:49 schreef elamanilo het volgende:
Hmm, hier mag ze dat gewoon eigenlijk :) Ik wil juist stimuleren dat ze zelf mag aangeven wat ze wil en wanneer. En tuurlijk zal ik ook wel eens dingen willen ;) Maar ik probeer zelf juist voor te leven en tegelijk haar tegemoet te komen.
Ja precies, dat probeer ik ook, want waarom zou een banaan niet samen kunnen met een bord pasta? ;)

Oh trouwens... Kuiken loopt :D *O*
KuikenGuppy
  zondag 15 maart 2015 @ 18:02:50 #157
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150670190
Haha, ja, de smaak is nog volop in ontwikkeling, ik merk ook dat mijn kleine dame heel erg van hele sterke smaken houdt, zoals rauwe ui en prei en rauwe pure chocola.

En wat knap van je Kuikentje! Nu lekker binnen oefenen en binnenkort naar buiten, zo schattig, op de kinderboerderij bijvoorbeeld <3
pi_150677005
Omg ik smolt net echt O+ Dinsdag is man jarig en ik was met Isa verjaardagliedjes aan het oefenen. Ze zat dus de hele weg in de auto te zingen O+ "Leeevuh, Hoelaaa! Leeevuh, Hoelaaa!"

En yay voor het lopen van je kuiken, burdie *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_150677918
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja precies, dat probeer ik ook, want waarom zou een banaan niet samen kunnen met een bord pasta? ;)

Oh trouwens... Kuiken loopt :D *O*
}:| Weer een voor op het lijstje 'loopt wel' .

That having said... Ze stond vandaag los! *)
pi_150678167
Aan het begin van de avond had ze weer zo'n uitbarsting en nu omdat ik haar twee keer iets te eten aanbood waar ze geen trek in had. Voorheen had ze wel eens dat als ik de eerste keer iets aanbood dat ze het niet wilde en bij een tweede keer wel. Dus ik bood het nog een keertje aan. Daar ging ze helemaal van over de rooie. Ze gooit zich dan in haar kinderstoel woest van de ene naar de andere kant, zo dat ze zich kan bezeren (door haar hoofd tegen de tafelrand te bonken), dat gebeurde dus ook en toen was ze nog meer over haar toeren. Ik nam haar bij me om te troosten, maar kon haar niet in bedwang houden. Vervolgens heeft ze een paar minuten op de grond liggen rollen en met haar benen liggen schoppen, schreeuwen en huilen tegelijk. Mijn vriend en ik zijn maar naast haar gaan zitten en hebben over haar rug gewreven af en toe. Ik praat dan ook wel tegen haar (volgens how2talk2kids methode, dus proberen te verwoorden wat zij voelt). Uiteindelijk werd ze pas echt weer rustig aan de borst. Maar ze was echt even totaal niet bereikbaar. Ik probeerde oogcontact te maken, maar dat lukte niet.

Het is voor mij ook geen punt om mee te veren, zoals met een banaan. Maar zo'n uitbarsting is lastig omdat ik dan dus niet meer in staat ben (tijdelijk) om contact met haar te krijgen, ze blijft er dan even in hangen, en die lichamelijke uitingen zijn heel heftig.

Ze was al eerder wel een temperamentvol kindje en ook altijd duidelijk in wat ze niet wil, maar zo heftig als nu, dat ken ik nog niet van haar. En het is wel even zoeken hoe daar mee om te gaan!

Wat goed van kuiken, Burdie!
  zondag 15 maart 2015 @ 21:36:42 #161
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150678605
Hier gebeurt het wel eens dat iets toch net wat anders verloopt als ze zelf voor ogen had. Dan wordt ze er ook wel verdrietig van en hier doen we dan altijd knuffelen. Sowieso als iemand moet huilen, verdrietig is, of boos, dan is het: knuffelen. Totdat iedereen weer gekalmeerd is, dat werkt (tot nu toe) altijd :) Misschien kun je dat ook proberen, optillen uit haar kinderstoel en tegen je aan knuffelen, hier voel ik haar dan altijd echt ontspannen. En de borst is inderdaad ook een hele goede omdat zowel jij als zij dan ontspannende (en pijnstillende) stofjes aanmaken.
  zondag 15 maart 2015 @ 21:39:00 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150678707
Oei dat klinkt heftig inderdaad Franny :X Dat onbereikbare herken ik niet, maar de rest van het verhaal wel. Hoe jullie ermee omgaan klinkt wel heel fijn. En dit is waarschijnlijk écht tijdelijk hoor! E kon ook vreselijk driftig worden, bijvoorbeeld als ze op de fiets moest, of in de stoel moest, maar naarmate ze ouder wordt, kan ik beter dingen uitleggen.

Wat hier nog wel eens werkt, is op rustige en duidelijke toon vertellen dat we *nu* eerst op de fiets naar huis gaan, en dat ze daar weer mag lopen. Zo klein als ze was, ik had wel het idee dat dat rust bracht. Dus ik geef altijd aan wat we gaan doen.

En ik sluit me aan bij Ela, knuffelen hoort er hier altijd bij, omdat een kus en een arm om je heen (bijna) altijd fijn zijn. Er zijn maar een paar momenten dat ze zich dan van me af werpt, of me gaat slaan :X
pi_150678755
Ela: ja, dat probeerde ik ook, want dat doe je automatisch als je kind verdriet heeft. Maar zij gaat dus totaal in verzet, hele lichaam reageert: ze gaat schoppen met haar beentjes, met haar bovenlijfje van de ene naar de andere kant. Ik heb ook wel geprobeerd om haar dan stevig tegen me aan te houden (en haar dus min of meer te 'dwingen'), maar dan reageert ze nog heftiger. En ik wil haar ook weer niet op die manier forceren. Dus dan maar op de grond en haar de ruimte geven zich te uiten.
  zondag 15 maart 2015 @ 21:41:55 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150678855
Ohja Franny, liedjes zingen! En dan niet keihard, maar gewoon zachtjes. E valt dan (snikkend) helemaal stil, en luistert O+

En soms realiseert ze zich dat ze eigenlijk aan het huilen was, en dan gaat ze weer :D maar dan is de hysterie er wel af :Y
  zondag 15 maart 2015 @ 21:43:18 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150678921
Franny, heel herkenbaar!!! Hier ook bijna geen contact, knuffelen of vasthouden tijdens zo'n bui was ook niet aan de orde. Ik liet haar ook uitrazen, gaf haar haar knuffeltje en was fysiek en emotioneel beschikbaar en liet haar dat ook merken. Maar het was echt iets waar ze zelf uit moest komen, ik kon weinig doen om het te vergemakkelijken helaas.

Maar.... het ging ook weer over. Het is hier echt een fase geweest. Hoe beter ze kon praten, hoe minder vaak dit soort buien.

Leuk is anders..... :*
pi_150679148
Hier precies zoals bij Kyara. Isa kan nog steeds af en toe volledig over de rooie gaan, maar ik zie het nu veel beter aankomen en probeer de triggers zoveel mogelijk te vermijden.
Sarcasme. Herken het.
pi_150679184
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:39 schreef LadyBlack het volgende:
Wat hier nog wel eens werkt, is op rustige en duidelijke toon vertellen dat we *nu* eerst op de fiets naar huis gaan, en dat ze daar weer mag lopen. Zo klein als ze was, ik had wel het idee dat dat rust bracht. Dus ik geef altijd aan wat we gaan doen.
Oh, dat is een goede tip ja. Dat heb ik ook juist met mijn vriend besproken; dat we nog duidelijker gaan proberen te communiceren met haar. We doen dat al behoorlijk, vind ik zelf, bij alles steeds vertellen wat we gaan doen, maar het kan altijd nog beter. Ik denk dat ze daar veel behoefte aan heeft. De uitbarstingen zijn ook vooral op momenten dat we elkaar even niet 'snappen', dus volgens mij is het echt onmacht/frustratie en verdriet daarover.

Kyara, wat fijn om te lezen. :P .Vooral dat het een fase is. :D . We zien ook duidelijk dat ze momenteel erg aan het veranderen is. Hoe ze kijkt naar de dingen, naar ons, hoe ze ineens dingen begrijpt (als we vragen: waar is I.solde? dan doet ze een vingertje op haar borst en zegt ze 'iss!' O+ ), dus er is gewoon heel veel gaande in haar lijfje en haar hoofdje. O+ .
  zondag 15 maart 2015 @ 21:50:29 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150679267
Mijn vriend zei het een keer heel treffend: dat hij haar altijd vantevoren zegt dat hij haar op gaat tillen, of [vul maar in], want "ze is ook een mensje, en geen ding dat je zomaar oppakt en meeneemt" O+

En het woord sprong spat eraf he Franny.... of je nou aan Oei ik groei doet of niet ;) Ze is duidelijk heel druk. Ze snapt meer dingen, maar kan er nog niet alles mee wat ze zou willen. Dat ís ook heel frustrerend. En voor jullie is het moeilijk om te schakelen van een kleine baby naar een dreumes met een mening :D
  zondag 15 maart 2015 @ 21:55:02 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150679461
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:48 schreef Franny_G het volgende:
Kyara, wat fijn om te lezen. .Vooral dat het een fase is. . We zien ook duidelijk dat ze momenteel erg aan het veranderen is. Hoe ze kijkt naar de dingen, naar ons, hoe ze ineens dingen begrijpt (als we vragen: waar is I.solde? dan doet ze een vingertje op haar borst en zegt ze 'iss!' ), dus er is gewoon heel veel gaande in haar lijfje en haar hoofdje. .
Ja, dat dacht ik al. Ik vond het moeilijke dat ze zich niet troosten, dat knuffelen, borst of andere fysieke toenadering echt letterlijk af werd geslagen. Dat gevoel van machteloosheid.

Nu ligt ze af en toe nog even te gillen maar dat is meestal maar kort. En dan droogte ze zelf haar traantjes, staat op, komt een knuffel halen en vertelt nog even waarom ze moest huilen O+
  zondag 15 maart 2015 @ 21:59:00 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150679650
Dat laatste! O+

Wij waren vandaag bij mensen op bezoek, en toen we weer weggingen en E in de auto hadden gezet, zei ze "dag bezoek!" :D O+
pi_150679788
Heeft mijn E ook wel eens gedaan. In een winkel en ik zeg tegen haar: "zeg maar dag, Eva".
Eva: "dahaag Eva" :D
pi_150680488
Ik zit trouwens de laatste dagen zo in mijn hoofd met die baby die is doodgereden van de week. Echt zo vreselijk. :{ . Ik kan echt helemaal misselijk worden als ik me enigszins probeer voor te stellen hoe dat voor die ouders moet zijn.
  zondag 15 maart 2015 @ 22:26:02 #173
378192 -mandy-
I am who I am
pi_150680803
Wat goed van Kuiken Burdie!

Gefeliciteerd met je zwangerschap Limone!

En hieronder mijn dreumes. Ik ben aan het leren naaien, en heb net mijn eerst officiële naaiproject af. Een pyjama voor mijn mannetje, nu helemaal af en daar ligt hij ook prinsheerlijk in te slapen.
SPOILER
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_150680965
Hier was ze ook niet te bereiken tijdens zo'n bui. Zo zielig vond ik dat ook moet als Kyara wel altijd laten merken dat ik bereikbaar voor haar was. Ik vond dat ook echt zo moeilijk :*
Nu ze peuter is merk ik ook echt verandering. Nu bij boosheid zoekt ze me wel op om in mijn armen te huilen. Het vervolgens nog een keer te vragen. En als het dan nog niet mag weer zichzelf huilend in mijn armen storten.
  zondag 15 maart 2015 @ 22:30:29 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150680984
Nohhh Mandy O+! Die spoiler erbij maakt t helemaal af! En wat geweldig dat ie er zo blij mee is!

E wil mijn naaisels niet aan :') Alleen de muts en de sjaal die ik vorig jaar voor haar maakte....
pi_150686692
Hier ook zo'n fase gehad toen J. rond de leeftijd was van I. Echt totaal onbereikbaar. Enige wat we dan konden doen was idd wachten en een beetje over haar rug aaien. Knuffelen was echt geen optie dan. De borst wel, dat werkt hier echt al-tijd.
Het was hier wel echt een hele korte fase, kan me eigenlijk niet eens veel echt heftige buien herinneren. Hopelijk gaat het bij jullie ook weer snel voorbij.

Maar communicatie is echt key, zolang we alles duidelijk uitleggen en overal bij vertellen waarom iets wel of niet kan is J. echt bijna altijd wel voor rede vatbaar. Zo fijn om te merken :).
pi_150687894
Danic, je spoiler, wat slecht! Heb je rechtsbijstand ofzo? Ik betwijfel of dit mag...
Wel fijn dat het herstel zo goed gaat :*

Hoera voor kuiken! *O*

Mandy, die pyama is tof! En je spoiler helemaal, moet toch bizar zijn geweest toen je de stof tegenkwam?

Limone, dat is al een hele stap! Go M! *O*

Shandaly, hebben de gordijnen geholpen?

Franny, klinkt lastig maar ik sluit me aan bij de rest: je houdt jezelf beschikbaar en dat is het belangrijkste, volgens mij komt het heus goed!
Ik herken het niet, zulke erge buien heeft Ellie nooit gehad. Maar die is dan ook heel erg gericht op communicatie en wordt net als N van Ela eerder verdrietig boos dan over de rooie. Het is per kindje blijkbaar zo verschillend :D.

Communicatie lijkt me idd wel de sleutel. Ik kondig ook altijd alles aan. Mijn man niet, die doet gewoon, en ik merk dat ze zich daar nu een beetje tegen gaat verzetten. Maar het gaat op z'n Ellie's, dus vrij relaxed. Zou dat in de peuterpuberteit nog veranderen?
pi_150687917
Wat zij zeggen! Hier kunnen kleine dingen Een Groot Drama zijn, maar als we dan uitleg geven en ook een vooruitzicht ('We doen nu je modderlaarzen uit omdat de bank anders vies wordt, maar als we straks naar buiten gaan kun je ze weer aan') dan is het echt weer helemaal oke. Maar dingen doen zonder er iets bij te vertellen is echt een no-go (en logisch ook).

De buien herken ik ook, die fase duurde hier maar heel even eigenlijk.
pi_150688279
Ik denk dat Sticker stuk is trouwens. Hij heeft van 19:30 tot 6:30 in zijn eigen bed geslapen, aan een stuk (voor het eerst!). En ligt nu ook alweer te slapen vanaf 8:30. Ab-surd!
pi_150688280
Zo bijzonder hoe ontzettend veel die kleintjes al begrijpen.
Sarcasme. Herken het.
pi_150688922
Féline kan ook ontzettend boos worden. Als ze geen paaseitje mag bijvoorbeeld. En eerder wilde ze dan nog wel eens uithalen naar haar zus of mij maar tegenwoordig steekt ze haar tong uit met de bijbehorende spetters :')
Al een stuk beter dan meppen natuurlijk maar blij ben ik er niet mee. Al snap ik dat ze dat doet omdat ze gefrustreerd is en nog niet goed kan uitleggen wat, hoe en waarom :')
pi_150690103
Aiden gooit met spullen als hij driftig wordt. :(
Gister kreeg hij zijn zin niet bij mijn ouders en net voordat ik in kon grijpen, had hij een beeldje van mijn moeder te pakken gekregen en zo gooide hij het stuk. :(
Het is sowieso best een driftkop maar gooien met iets of zijn hoofd tegen de muur stoten (bewust) vind ik zoiets idioots eigenlijk.
Kind zegt nog amper een zinnig woord dus wellicht dat daar een hoop frustratie zit.
Jammer hoor. -O-
pi_150690933
Lopende kuiken bij Burdie! ^O^ Gaaf!
Wat een heerlijke dreumes Mandy en wat een leuke pyjama!

Wij hebben echt een topdag gehad zaterdag. Om kwart voor elf was mijnheer wakker uit zijn ochtendslaapje en kwam beneden in een bomvolle woonkamer. Alleen maar lachen :D We gingen voor hem zingen, hij kon niet stoppen met grijnzen en staan in zijn Tripp Trapp. Daarna de taart, de bovenlaag was vies maar wat erin zat was smullen!

Pfff hij moet spierpijn in zijn kaken hebben gehad want hij heeft de hele dag (we vierden het in 2 etappes: 's ochtends oma, tantes, ooms en kids en 's middags een borrel met onze beste vrienden) alleen maar gelachen. Alles was even leuk, elk cadeau kreeg een grote smile. Ik zat zelf ook alleen maar te grijnzen en superblij en trots te wezen. O+ :)

De loopfiets van mijn moeder was de grootste hit. Hij snapte hem meteen en stapte de hele woonkamer ermee door. Wij hadden zelf overigens een garage/racebaan van Little people gegeven (3 weken geleden op zijn echte verjaardag) en die werd door alle leeftijden (neefjes van 11 en van 3 en 5 jaar) enthousiast gebruikt. Dus daar hebben we lang lol van 8-)

Zo….dat was even mijn ego overenthousiaste verhaal :P en in de spoiler een foto van onze dreumes in zijn verjaardagsoutfit.

SPOILER
pi_150693186
Top dat de herkansing geslaagd was, exode en tof outfitje!

Mandy, ook leuke outfit en vrolijk jongetje erin. :) .

I had haar buien tot nu toe steeds bij eetmomenten. Dus vanochtend bij het ontbijt heb ik alles benoemd, verwoord wat ze volgens mij wel/niet wilde hebben en daar even volledige aandacht op gericht en dat ging goed. *O* . Nu was alleen het verschonen weer drama, en dat ging net zo goed de laatste tijd. :D .
  maandag 16 maart 2015 @ 12:50:19 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150693349
quote:
12s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:22 schreef Limone het volgende:

[..]

}:| Weer een voor op het lijstje 'loopt wel' .

That having said... Ze stond vandaag los! *)
Wat heeft ze aan haar voetjes? Misschien is het bij ons wel toeval hoor, maar vrijdag kwamen de bestelde BabyPaws binnen en vrijdag deed kuiken zijn eerste serieuze stapjes los.
Vanmorgen had ik hem alleen op sokken, en toen wilde hij geen stap verzetten.
Overigens wil kuiken nu niet meer gedragen worden, hij schopte een hele scène in de IKEA vanmorgen :').

Leuke foto exode! Fijn dat de herkansing zo geslaagd was O+.
KuikenGuppy
pi_150693448
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Overigens wil kuiken nu niet meer gedragen worden, hij schopte een hele scène in de IKEA vanmorgen :').
Dat ken ik. Zaterdag. Volle Ikea. Nee niet in de winkelwagen LOPUH!
En huilen heel hard huilen vanaf de parkeergarage tot aan de kassa :')
  maandag 16 maart 2015 @ 12:58:19 #187
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150693606
De Ikea is gemaakt voor scene schoppen. Die van mij was afgelopen zaterdag te herkennen aan het luide protest en het gillen toen we wegmoesten van de kinderafdeling...
  maandag 16 maart 2015 @ 13:02:48 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150693750
Klopt, er was nog een ander kindje heel hard aan het gillen en die ouders en ik deden even een mentale boks 8-) :').
KuikenGuppy
pi_150693756
De mijne werd stil van een ijsje :')
pi_150693779
Ik lees overal dat op blote voetjes het beste is, Burdie. Nu trekt I 9 van de 10 keer haar sokken (en slofjes) uit, dus dat komt voor ons wel goed uit. :') . Misschien helpt wat extra steun iets, maar zelf ben ik nogal van het idee dat het allemaal weinig uit maakt: een kind doet het als hij/zij eraan toe is en geen stap eerder. :P .
pi_150693817
Toen was ze wel stil

pi_150693842
En tegenwoordig gaat die kwast niet meer haar mond in maar kunnen we gewoon knutselen!
pi_150693924
O+ Ikea ijsjes O+ .
  maandag 16 maart 2015 @ 13:08:57 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150693946
quote:
2s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:03 schreef Franny_G het volgende:
Ik lees overal dat op blote voetjes het beste is, Burdie. Nu trekt I 9 van de 10 keer haar sokken (en slofjes) uit, dus dat komt voor ons wel goed uit. :') . Misschien helpt wat extra steun iets, maar zelf ben ik nogal van het idee dat het allemaal weinig uit maakt: een kind doet het als hij/zij eraan toe is en geen stap eerder. :P .
Klopt, maar ik vond dit wel erg toevallig. Misschien heeft het wat met elkaar te maken, misschien niet ;).
KuikenGuppy
pi_150693990
Hmm, welke babypaws heb je voor kuiken? ;) .
  maandag 16 maart 2015 @ 13:19:12 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150694298
Deze:

KuikenGuppy
  maandag 16 maart 2015 @ 13:21:00 #197
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_150694358
Wij hadden al een hele tijd schoenen maar daar is ze niet van gaan lopen ;)

Ze doen het wanneer ze er aan toe zijn. De mijne gewoon op haar sokjes ;) moest wennen met schoenen aan lopen.
  maandag 16 maart 2015 @ 13:24:16 #198
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_150694483
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:19 schreef Burdie het volgende:
Deze:

[ afbeelding ]
Wel leuke schoenen!

Mijn klimgeit viel gister weer van de stoel af en dus huilen. Maar 5 minuten later weer er op klimmen _O-

Die driftbuien klinken heftig.
  maandag 16 maart 2015 @ 13:46:12 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150695182
Het zijn slofjes, geen schoenen ;).

Van vallen leren ze, zeggen wij altijd :+.
KuikenGuppy
pi_150695705
Mijn schoonmoeder zweert bij blote voeten als ze net leren lopen. Die trok ook steeds zijn broek uit om hem sneller te laten kruipen. Ik denk wel dat het helpt maar dan maar wat later lopen en geen koude voeten ;)

Wij hebben wel antislip schoentjes en slofjes, mijnheer is nogal een wild mannetje. Alleen op sokken is geen optie op ons parket, dan ligt ie constant om.

Overigens stond ie gisteren ineens los….maar 10 seconden, maar toch. :D
pi_150697299
Cwen, ik denk ook dat het een dun lijntje is.
Maar met wat voor verstandhouding begin je een baan als je start met de rechtsbijstand?

Ik heb de knoop doorgehakt: ik doe het niet. Is heb nog anderhalf jaar om verder te zoeken dus ik hoop daarmee tijd genoeg te hebben.
Alles net op mijn werk besproken.
Want het feit dat ik nu nog even blijf, zorgt ervoor dat een andere collega per 01-04 weg moet. Ook dat speelde mee in mijn overwegingen.
Nu alleen nog die potentiële nieuwe werkgever op de hoogte stellen.
pi_150698230
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat heeft ze aan haar voetjes? Misschien is het bij ons wel toeval hoor, maar vrijdag kwamen de bestelde BabyPaws binnen en vrijdag deed kuiken zijn eerste serieuze stapjes los.
Vanmorgen had ik hem alleen op sokken, en toen wilde hij geen stap verzetten.

Leuke foto exode! Fijn dat de herkansing zo geslaagd was O+.
Soksloffen (met leren zool), A@pies en blote voeten. Dus wat betreft zitten we goed. Maarrrr... zojuist stond ze weer even los (buiten), dus volgende week loopt ze de marathon. :7
  maandag 16 maart 2015 @ 15:24:40 #203
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_150699419
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:55 schreef Limone het volgende:

[..]

Soksloffen (met leren zool), A@pies en blote voeten. Dus wat betreft zitten we goed. Maarrrr... zojuist stond ze weer even los (buiten), dus volgende week loopt ze de marathon. :7
Zo begon het hier wel idd *O*
pi_150700285
quote:
9s.gif Op zondag 15 maart 2015 22:19 schreef Franny_G het volgende:
Ik zit trouwens de laatste dagen zo in mijn hoofd met die baby die is doodgereden van de week. Echt zo vreselijk. :{ . Ik kan echt helemaal misselijk worden als ik me enigszins probeer voor te stellen hoe dat voor die ouders moet zijn.
Ik ken het idee. Sinds Aiden er is kan ik heel slecht tegen zulke berichten.
Zeker het eerste jaar kon ik daar ook bijna elke keer wel om janken of misselijk van worden. Nu kan ik er wat beter mee omgaan maar ik ben er zeker gevoeliger voor geworden.
pi_150700409
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:55 schreef Limone het volgende:

[..]

Hoe oud is je dochter eigenlijk?
pi_150700752
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoe oud is je dochter eigenlijk?
16 maanden precies vandaag!
pi_150702043
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:57 schreef Limone het volgende:

[..]

16 maanden precies vandaag!
Gefeliciteerd! :+

Even aan iedereen: zijn jullie kindjes ook nog steeds (tegen de 2 jaar) van die grijpgrage, 'niets-kunnen-laten-staan'-kindjes die echt overal aan moeten zitten, overal hun vinger insteken en dus geen 2 minuten uit je zicht kunnen zijn?
Zo kan ik nog steeds niet mijn tandenpoetsen terwijl Aiden even bij mij in de badkamer staat.
Of samen naar het toilet en hij pakt alle toiletpapier (want ik heb zeker heel veel nodig? :') ), of zit weer aan de toiletborstel of 1 tel een schaar op het aanrecht leggen of hij stopt gelijk met Nijntje kijken om dat ding te pakken. }:|
Wanneer gaat deze fase voorbij? :@
pi_150703736
Ik ga inmiddels al een poosje niet meer met mijn moeder mee naar het toilet, dus het gaat over hoor Venco! :+
Sarcasme. Herken het.
pi_150704234
Het duurt waarschijnlijk tot een jaartje of 10, daarna laat hij alles weer liggen voor jou! *O*
  maandag 16 maart 2015 @ 21:25:14 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150714656
Toiletrollen zijn toch ook leuk speelgoed? :P

Wat gaan jullie traag trouwens, vergeleken met het babytopic ;).
KuikenGuppy
pi_150714692
Je gaat zelf traag. :6
  maandag 16 maart 2015 @ 21:26:34 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150714727
quote:
11s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:26 schreef Limone het volgende:
Je gaat zelf traag. :6
Dat bedacht ik me ook net :+.
KuikenGuppy
pi_150714976
Traag? Zou ik het dan ook eindelijk eens goed bij kunnen houden? :D

Oh en hooiiii :W ik kom me melden met S en T van 14 maart 2014.

Ik ga me hier maar eens inlezen, want meer dan één topic goed bijhouden lukte me echt niet. :@
  maandag 16 maart 2015 @ 21:31:39 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150715007
Jaaaaa Nikki, welkom *O*.
KuikenGuppy
  maandag 16 maart 2015 @ 21:59:31 #215
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_150716747
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:31 schreef Burdie het volgende:
Jaaaaa Nikki, welkom *O*.
:W, wij komen ook over iets meer als je een weekje! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 16 maart 2015 @ 22:06:57 #216
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_150717190
Nikki welkom *O*
  maandag 16 maart 2015 @ 22:09:31 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150717323
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:59 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

:W, wij komen ook over iets meer als je een weekje! :)
Gezellig! De hoeveelste is E jarig?
KuikenGuppy
  maandag 16 maart 2015 @ 22:11:50 #218
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_150717425
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gezellig! De hoeveelste is E jarig?
De 25e :)
Mail je volgende week wel ff ergens een fotootje mijn agenda heeft last van volle planning.. Zowel zakelijk als privé :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_150724552
Yeaaaah Nikki, welkom hier :)
pi_150724728
Nikki, welkom!! En Rijstebuiltje, ook al bijna! *O* .

Bleh, ik ben weer eens ziek. Vast een of ander virus bij dat kdv opgepikt of zo. Overgeven, overgeven, en nu helemaal slapjes en totaal geen energie. Het ging net zo goed.
pi_150725106
Volgens mij gaat op het moment echt de master der buikgriepvirussen rond. :( Beterschap Franny!

T begon op zijn verjaardag over te geven, gisteren gebeurde het alleen 's morgens bij zijn eerste fles en vandaag zou hij weer naar het kdv gaan, spuugt hij vanmorgen wéér alles onder. -O-
pi_150725146
Ach, wat sneu, Nikki. Zelf ziek zijn is vervelend, maar een ziek kind is echt helemaal niks. Ben je nu thuis gebleven van werk?
pi_150725472
Nee hij is bij mijn vader, die moet in verband met de nieuwe flexwet 6 maanden thuisblijven (hij doet seizoenswerk). Mijn vader is blij dat hij nu even wat omhanden heeft. Al ziet hij ze liever ook gewoon gezond natuurlijk.
Verder is T een heel makkelijk mannetje. Gisteren heeft mijn vader hem de hele dag niet gehoord, want ondanks dat hij ziek is is hij nog steeds blij en speelt hij gewoon. Hij heeft ook een eigen kamertje bij mijn vader, dus het ontbreekt hem aan niets. Ik kan dus gelukkig ook met een goed gevoel werken en ik krijg zo ongeveer elk uur een update met foto's en filmpjes. O+
pi_150726987
Wanneer ging jullie dreumes van twee slaapjes naar één? Het in slaap vallen overdag gaat hier steeds moeizamer, ondanks dat ze hartstikke moe is -O-
pi_150727078
Beterschap Franny en T!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:00:18 #226
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150727192
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:53 schreef WupWup het volgende:
Wanneer ging jullie dreumes van twee slaapjes naar één? Het in slaap vallen overdag gaat hier steeds moeizamer, ondanks dat ze hartstikke moe is -O-
Hier was dat bij 14 maanden ongeveer. We waren een weekje op vakantie, t kwam zo toevallig beter uit, en toen kwamen we er achter dat j t er prima op deed...

Wel af en toe nog twee slaapjes na een slechte nacht of bij tandjes/ ziek/ anderszins niet lekker, maar meestal naar 1. En nu ruim een jaar later zitten we op meestal 1 maar soms 0, en dat vind ik nog veel meer wennen :X
pi_150727678
Bij buikgriep was bij ons de tip der tips: geef geen melk tot het over is. Dat stopte bij ons het overgeven en daardoor was hij sneller het mannetje (3x buikgriep in 2 maanden tijd gehad). Hij had er ook diarree bij, zodra dat weg was, gaven we weer melk.

En als het eenmaal over is: yoghurt geven, dat herstelt de darmflora sneller.

Maar naar is het! En extra naar dat ze er geen weerstand tegen opbouwen.

Hier hebben we een minder goede eter, met name het avondeten gaat er ff niet in. Ik vermoed een kies die doorkomt. (hij heeft er al 4, hoppa op naar een compleet gebit)

Gisteren bij opa en oma (zoals elke maandag). 's middags werd hij na een half uur hard huilend wakker, zijn ze met hem gaan lopen. Maar in een halfgare buggy die alleen in zitstand kan, in zijn zomerjas, zonder schoenen. Ik moest echt ff tot 10 tellen. Ze gaan nooit met hem naar buiten dus wij nemen de kinderwagen en zijn winterjas niet mee.
En nu? Weer een naar hoestje :{
pi_150728710
Beterschap voor de zieke
En sterkte voor de mama's met werkdrama wat een ellende zeg.

Exode daar zal ik ook niet heel blij van worden als ze zo gaan wandelen. Maar waarom gaan ze normaal niet naar buiten met hem?

Ik moest een beetje lachen om de dreumesstreken van rosalie omdat het herkenning geeft. Sac mepte Ean laatst met zo'n activiteiten bord wat groot en hard is. Ean aan het krijsen en Sac zat erbij te lachen. Tja ik moet nog even heel goed er aan wennen hoe ik daar mee om moet gaan.

In Sac zit veel pit als ze d'r zin niet krijgt gaat ze stampvoeten en als dat nu lukt stort zo overgave ter aarde. Ean deed dat als dreumes niet en als iets nu niet mag gaat ze heel zielig huilen en roept een paar keer ik ben echt heel erg boos en dat is het. Slaan/bijten/krabben ed heeft ze nooit gedaan.
pi_150729318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:17 schreef exode het volgende:
Bij buikgriep was bij ons de tip der tips: geef geen melk tot het over is. Dat stopte bij ons het overgeven en daardoor was hij sneller het mannetje (3x buikgriep in 2 maanden tijd gehad). Hij had er ook diarree bij, zodra dat weg was, gaven we weer melk.

En als het eenmaal over is: yoghurt geven, dat herstelt de darmflora sneller.

Maar naar is het! En extra naar dat ze er geen weerstand tegen opbouwen.

Hier hebben we een minder goede eter, met name het avondeten gaat er ff niet in. Ik vermoed een kies die doorkomt. (hij heeft er al 4, hoppa op naar een compleet gebit)

Gisteren bij opa en oma (zoals elke maandag). 's middags werd hij na een half uur hard huilend wakker, zijn ze met hem gaan lopen. Maar in een halfgare buggy die alleen in zitstand kan, in zijn zomerjas, zonder schoenen. Ik moest echt ff tot 10 tellen. Ze gaan nooit met hem naar buiten dus wij nemen de kinderwagen en zijn winterjas niet mee.
En nu? Weer een naar hoestje :{
Een buggy in zitstand is toch prima voor een kleine wandeling? En een jas of een dekentje meegeven is een kleine moeite toch?
Sorry, kan nooit zo goed tegen commentaar op opa's en oma's die oppassen, het is een beetje raar dat hun niet naar buten zouden mogen omdat jij geen spullen meegeeft. hij huilde en ze probeerden hem af te leiden met een wandeling, dat is juist lief!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:24:02 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150729535
Och beterschap, Nikki! Hopelijk krabbelt T snel weer op. Fijn dat hij lekker bij opa mag spelen vandaag O+. Is S daar ook of is die naar het kdv?
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:53 schreef WupWup het volgende:
Kuiken deed dat (helaas) al heel vroeg, vanaf een maand of 10. Hij doet nu hoogst zelden nog een keer twee slaapjes.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:17 schreef exode het volgende:
Hier was melk juist het enige wat er nog in ging en bleef ;). Maar wel bv, misschien maakt dat nog verschil.
Vier kiezen joh! Hij gaat hard! Hier na zes tanden nog geen spoor te bekennen van de rest van het gebit. We hebben op een echo gezien dat het er wel zat, dus houden moed :+.
KuikenGuppy
pi_150729758
I heeft nooit meer dan 1 slaapje gedaan overdag. En dan gaat het nog wel eens moeizaam.

Ik zou het gewoon uitproberen, WupWup. Je merkt vanzelf wel of het werkt of niet, toch? Kan ook zijn dat ze bij 1 slaapje langer slaapt. I slaapt soms bijvoorbeeld wel 2 1/2 uur.
pi_150729912
Ik was juist blij toen Sac overging naar 1 slaapje. Eindelijk 's morgens fatsoenlijk wegkunnen. Nu slaapt ze van 13 tot 16 en heeft Ean me-time
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:40:57 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150730047
Ik werk normaalgesproken als kuiken slaapt, dus voor mij was één slaapje minder praktisch :+.
KuikenGuppy
pi_150730135
Dat is zo. maar met een lange slaap kan ik meer dan met 2 korte slaapjes.

En nu moet ik ook aan het werk :W
pi_150730230
Ik weet het eigenlijk niet meer.. wanneer Femke overging van 2 naar 1 slaapje... :@ Vrij vroeg wel geloof ik.
Toevallig zat ik gistermiddag nog te peinzen over hoe fijn het is dat ze nog een middagdutje doet. Even een uurtje voor mezelf op m'n vrije dag. Hopelijk stopt ze daar pas mee, als ze zichzelf ook wat beter alleen kan vermaken in de huiskamer, zonder elke 10 seconden aan mij te hangen ;)

Lars stopte met middagdutjes toen hij ongeveer 2 jaar en 4/5 maanden was. (Ja, precies... net toen ik positief testte voor de zwangerschap van Femke, en zelf eigenlijk wel mee wilde doen met middagdutjes... }:| )
pi_150730327
Kaylee ging met 9.5 maand naar een slaapje. Smorgens lag ze zo te keten in bed dat we haar wakker zijn gaan houden tot na de lunch en dat is prima gegaan!

Exode, een buggy in zitstand is toch niet zo erg? Of ligt hij bij jullie alleen nog maar in de wagen??
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:56:23 #237
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_150730492
Noor tukt zo'n 2,5 uur nog in de middag, dus die zie ik nog niet snel stoppen :D.
pi_150730914
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:16 schreef Troeta het volgende:

[..]

Een buggy in zitstand is toch prima voor een kleine wandeling? En een jas of een dekentje meegeven is een kleine moeite toch?
Sorry, kan nooit zo goed tegen commentaar op opa's en oma's die oppassen, het is een beetje raar dat hun niet naar buten zouden mogen omdat jij geen spullen meegeeft. hij huilde en ze probeerden hem af te leiden met een wandeling, dat is juist lief!
Snap ik, ik heb dus ook geen commentaar gegeven...ik ben erg blij dat ze oppassen. Niet vanwege het besparen op KDV maar omdat ik het zo leuk vind dat ze zo'n band krijgen :)

Ze gingen met hem lopen in de hoop dat ie nog in slaap zou vallen.

Wij geven geen spullen (meer) mee omdat ze letterlijk zeggen: we gaan niet met hem naar buiten dus dat hoeft niet. Vanaf komende maandag gaat de hele rambam weer mee. Winterjas, sjaal en kinderwagen. Ze passen sinds juni 2014 op en dit was voor het eerst dat ze met hem naar buiten gingen. Ze zitten zelf ook altijd binnen, doen alles met de auto etc.

Ik maak me daar ook niet druk om, hij gaat de rest van de week heel veel naar buiten. Het gaat me erom dat je naar buiten gaat zonder hem goed aan te kleden. Ze hebben in huis toch ook dekentjes etc?
pi_150730990
Oh en met die buggy bedoel ik een buggy die eigenlijk niet meer kan. Zo 1 met maar 1 riempje waar hij met heel weinig moeite uit klautert en waar hij heel slecht in zit/hangt. We hebben hem zelf namelijk ook uitgeprobeerd. Zitstand benadrukte ik omdat ze gingen lopen met hem in de hoop dat ie nog zou slapen.

Ligstand doen wij ook alleen als hij slaapt of tijdens slaaptijd zeg maar.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 14:21:08 #240
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150734785
Hier gingen we over van meerdere korte slaapjes per dag naar één lange rond de tijd dat ze los ging lopen.
pi_150735038
Hallo samen, snelle vraag:

Mijn zoon van ruim 1,5 jaar is al 'n paar dagen niet fit. Snotterig, grieperig, wat verhoging en diarree. Billen flink kapot, maar zo uit ziekte zich meestal bij 'm.

Sinds bijna 24u plast hij bijna niet en pakt nu ook steeds vaker naar z'n kruis en jammert wat. Hij drinkt wel redelijk, eten gaat wat moeilijker, maar daar maak ik me niet druk om. Hij heeft genoeg bij te zetten (moet natuurlijk niet te lang duren).

Alle tekenen van blaasontsteking? Of kan 't iets anders zijn?
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_150735061
Féline doet eigenlijk al heel lang maar 1 dutje. Die is volgens mij veel te bang dat ze iets mis :')
De oudste deed helemaal geen slaapjes meer rond haar 10de maand ofzo. Toen vond ze 19:00 uur tot 08:00 uur genoeg. En overdag de hele dag lief!

Ik heb het idee dat Fee ook over kan op geen slaapje meer overdag. Aan de andere kant gaat ze er echt wel voor zitten. Dan roept ze: Mama peen! En dan weet ik hoe laat het is. Dan slaapt ze 's avonds pas laat. En word 's nachts veel wakker. Van de week bij Oma had ze overdag geen slaapje gedaan want neefje en nichtjes waren er en toen sliep ze vanaf 19:00 de hele nacht. Maar vind het ook weer zo wat om dat kind de hele dag wakker te houden terwijl ze wel moe is :')
Moeilijk vind ik het.
pi_150735126
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:30 schreef Eric_Cantona het volgende:

Mijn zoon van ruim 1,5 jaar is al 'n paar dagen niet fit. Snotterig, grieperig, wat verhoging en diarree. Billen flink kapot, maar zo uit ziekte zich meestal bij 'm.

Sinds bijna 24u plast hij bijna niet en pakt nu ook steeds vaker naar z'n kruis en jammert wat. Hij drinkt wel redelijk, eten gaat wat moeilijker, maar daar maak ik me niet druk om. Hij heeft genoeg bij te zetten (moet natuurlijk niet te lang duren).

Kan een blaasontsteking zijn. Maar als hij kapotte billen heeft kan een natte luier natuurlijk ook pijn doen en kan hij daardoor grijpen naar zijn luier. Of moeilijk kunnen poepen.

Ik zou even een dokter bellen. Vooral voor die plasluier. Die er dus niet is.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 14:36:59 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150735201
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:30 schreef Eric_Cantona het volgende:

Eric O+ :* *; da's lang geleden!

Geen idee of adviezen mijnerzijds, maar hopelijk voor je zoontje is hij snel weer beter. Sneu altijd he als die kleintjes ziek zijn ;( :*.
KuikenGuppy
pi_150735240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Kan een blaasontsteking zijn. Maar als hij kapotte billen heeft kan een natte luier natuurlijk ook pijn doen en kan hij daardoor grijpen naar zijn luier. Of moeilijk kunnen poepen.

Ik zou even een dokter bellen. Vooral voor die plasluier. Die er dus niet is.
Mja..

Nu laat ie zojuist 'n dikke natte scheet en is verder rustig aan 't spelen hiero :-D zolang ie niet zit, voelt ie z'n billen ook niet echt, zo lijkt 't.

Ik kijk 't nog even aan. Vrouwlief komt zo ook thuis, dan overleggen we even.
pi_150735282
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:38 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Mja..

Nu laat ie zojuist 'n dikke natte scheet en is verder rustig aan 't spelen hiero :-D zolang ie niet zit, voelt ie z'n billen ook niet echt, zo lijkt 't.

Ik kijk 't nog even aan. Vrouwlief komt zo ook thuis, dan overleggen we even.
Zolang je maar uitkijkt voor uitdroging. Hij kan dan misschien niet plassen maar door de diarree kan hij wel uitdroging krijgen/hebben.

Succes in ieder geval :)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 14:40:45 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150735308
Bij gebrek aan plasluiers zou ik ook heel snel met de ha aan de telefoon hangen, niet te lang aankijken iig.
KuikenGuppy
pi_150735326
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Eric O+ :* *; da's lang geleden!

Geen idee of adviezen mijnerzijds, maar hopelijk voor je zoontje is hij snel weer beter. Sneu altijd he als die kleintjes ziek zijn ;( :*.
Hee Burd! O+

Ik ben niet zo van dokters en ziekenhuizen,2 bevallingen en kraamperiodes meegemaakt en iets teveel gedokterd met beide zoons :{
pi_150735345
Hij drinkt wel redelijk hè, is ook gewoon levendig gelukkig.
pi_150735445
Bij diarree vind ik het op zich niet gek dat de plasluiers minder zijn. Maar uitdroging kan inderdaad op de loer liggen. En dat hij redelijk drinkt klinkt ook goed.
pi_150737970
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:31 schreef Franny_G het volgende:
I heeft nooit meer dan 1 slaapje gedaan overdag. En dan gaat het nog wel eens moeizaam.

Ik zou het gewoon uitproberen, WupWup. Je merkt vanzelf wel of het werkt of niet, toch? Kan ook zijn dat ze bij 1 slaapje langer slaapt. I slaapt soms bijvoorbeeld wel 2 1/2 uur.
Zo ver is ze nog niet dat ze dat redt. We zijn net een weekend weg geweest en in de dierentuin hield ze het vol tot 12.30u om wakker te blijven, maar aan het eind vd middag heeft ze gewoon nóg een dut gedaan om om 19u weer de nacht te beginnen :D Ik vroeg me vooral af wanneer dat omslagpunt ongeveer komt, kan het niet meer herinneren van DL1. Die heeft trouwens wel nog lang op een middagslaap gezeten bedenk ik me nu, tot 3,5 ofzo? En dan ook goed 2-3 uur lang.
pi_150738163
Ik vind die ochtendslaap nog erg fijn nu. Dat is ons koffie moment, ff lekker niets. Tijdens zijn middagslaap doen we wel vaak allerlei nuttige dingen.

Maar aan de andere kant kan je wel wat ondernemen 's ochtends als hij die slaap over gaat slaan.
pi_150739866
Even een vraagje, hebben jullie dreumesen een loopfietsje? Man wil er graag eentje voor Isa's verjaardag geven, maar er zijn zoveel soorten en maten en... Is zo'n fietsje eigenlijk wel goed?
Sarcasme. Herken het.
pi_150740439
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:20 schreef Spirit82 het volgende:
Even een vraagje, hebben jullie dreumesen een loopfietsje? Man wil er graag eentje voor Isa's verjaardag geven, maar er zijn zoveel soorten en maten en... Is zo'n fietsje eigenlijk wel goed?
Met zo'n fietsje leren ze hun evenwicht goed te bewaren. Wij hebben er eentje maar die is nog veel te groot voor Fee. Koop er eentje die past :+
Je hebt ze waarbij je ze in drie standen kan zetten. Een loopfietsje, een twee wieler en ...... Die laatste ben ik ff kwijt.
Maar ik denk dat ze daar meer aan heb. :)
pi_150740601
Zo'n duwfiets voor de allerkleinsten :D
pi_150741184
Wij hebben er 1, gekregen van mijn moeder met zijn verjaardag. Het advies is tot 2 jaar met 3 of liever 4 wielen.

Wij hebben een houten met vier wielen, gaat prima (hij is bijna 13 maanden).
pi_150741436
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:06 schreef exode het volgende:
Wij hebben er 1, gekregen van mijn moeder met zijn verjaardag. Het advies is tot 2 jaar met 3 of liever 4 wielen.

Wij hebben een houten met vier wielen, gaat prima (hij is bijna 13 maanden).
Waarom dat advies? Aiden heeft een loopfiets bij mijn ouders. Hij is nog ietsje te klein om er op de juiste manier gebruik van te maken maar hij loopt er wel mee rond, naast zich.
pi_150741604
Bokito op je hoofd. Na dagje ziek zijn knap ik hier weer van op. :+ .

SPOILER
pi_150741837
Niet mijn advies hoor Venco, van de 'kenners' oftewel de winkels. We waren er bij een aantal geweest en allemaal vertelden ze dat. Ik geloof dat uiteraard :)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:40:22 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150742382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:23 schreef exode het volgende:
Niet mijn advies hoor Venco, van de 'kenners' oftewel de winkels. We waren er bij een aantal geweest en allemaal vertelden ze dat. Ik geloof dat uiteraard :)
Misschien om je twee fietsjes aan te smeren? :P
Ik hoor goede verhalen over de Pucky loopfietsen. We wilden voor kuiken een wishbonebike voor z'n verjaardag doen, maar daar vind ik hem nog te klein voor.
Hij doet het voorlopig maar met de wheelybug :+.
KuikenGuppy
pi_150743013
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:23 schreef exode het volgende:
Ja dat snap ik. Dat bedoelde ik ook. ;)
pi_150746947
Spirit, toevallig heeft Sticker afgelopen weekend bij vrienden van ons voor het eerst op een loopfietsje gezeten en hij vond het zo geniaal dat hij nu op de absoluut-lijst voor zijn verjaardag staat. Een houten driewieler denk ik dat het wordt (ben ik de enige die die wishbonedingen niet zo mooi vind? ;()

Over slaapjes heb ik niets te melden. Er zit hier totaal geen lijn of structuur in, gisternacht sliep hij de nacht door in zijn eigen bed, afgelopen nacht begon zijn dag om 4:00.. met exact dezelfde hoeveelheid slaap overdag :O Hij maakt er een potje van, maar dat is oke want hij is Sticker en dat is awesome *O*
pi_150747800
Aiden vind zichzelf nu te groot voor een slaapzak. :{w
Dus hij krijgt een echt dekbed! Alleen is die nog maar net besteld. :@
Dus hij slaapt nu onder een paar fleecedekens.
En ik vond hem ineens wel weer extra groot en cute toen hij zich lekker liet instoppen en gelijk een knuffel bij zich pakte. Hij zwaaide nog even na met z'n handje onder de deken. O+
pi_150748297
Wij hebben Eva ooit deze gegeven, en die gebruikt ze soms nog. Sinds deze winter is vooral Rosalie erop te vinden.
Maar waar Eva er helemaal mee vergroeid zat en het gebruikte als vervoersmiddel in huis, zit Rosalie er soms op voor de lol. Ze trekt er veel minder naar toe.
Maar hij blijft goed en leuk:

pi_150748518
Oh en dat kussentje kan er vanaf. Om te wassen bijvoorbeeld. Eva had er een beter doel voor:
pi_150749514
Artistieke Eva!
Coole foto! *O*
pi_150749786
Die foto is alweer 2 jaar oud :o
Dit is de dag na haar 2e verjaardag.
pi_150750180
Wat een mooi haar trouwens. Krullen zijn the bomb. :Y
pi_150752695
Ons kunnen ze alles aansmeren Burdie :p

Wij hebben deze: http://www.loopfietsen.nl(...)186f1c9043368ecf2ee3
pi_150752901
Dag dreumes moeders!
Ik heb besloten dat ik weer wat tijd heb! Ik gooi mezelf er gewoon even in hoor!

Danic wat heeft ze mooi haar!!

Spirit Wij hebben zo'n woezel en pip loopfiets en hij vind het wel echt heel leuk!

Wop! J is gewoon een echte dreumes! en slaapt vaak ook nog maar 1 keer
(en de andere keer weer 4 keer kort op een dag :') )

SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door klaprooss op 18-03-2015 07:38:47 ]
♥ J & S
pi_150754258
Klap wat is Jibs groot geworden zeg! :o Hij heeft ook echt een dreumeshoofdje gekregen. O+
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:34:38 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150754262
Echt Klap, wat een lief en stoer jochie tegelijk! O+

En zag ik nou ook Nikki hier al om de hoek kijken? Doe normaaaaaaaal hoe kunnen jouw baby's nou al jarig zijn geweest? 8)7 Gefeliciteerd! *O*
pi_150754373
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:34 schreef LadyBlack het volgende:
Echt Klap, wat een lief en stoer jochie tegelijk! O+

En zag ik nou ook Nikki hier al om de hoek kijken? Doe normaaaaaaaal hoe kunnen jouw baby's nou al jarig zijn geweest? 8)7 Gefeliciteerd! *O*
Dat snap ik ook niet LB, ze zijn pas vorige week geboren toch? :o Het cliché is zóóóó waar, het gaat echt veel te hard! Zeker nu ik meer dan 1 kindje heb.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:40:04 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150754513
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:37 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet LB, ze zijn pas vorige week geboren toch? :o Het cliché is zóóóó waar, het gaat echt veel te hard! Zeker nu ik meer dan 1 kindje heb.
Kun je me dan wel vertellen dat het na de tweede verjaardag minder snel gaat? ;(

Over 4 weken is het al zover mensen :X
pi_150754605
Nee. Na de tweede verjaardag gaat de tijd nog steeds te snel. :o
pi_150754695
Wat Omen zegt, voor je het weet moet ze naar de basisschool. :X
pi_150754902
En dan zitten ze daar, en dan gaat het nóg sneller! :o (Of zou dat door de tweede komen? ;) )

Femke heeft haar goede humeur weer terug *O* de boef...
Vandaag had ze bij het kdv in de zandbak gespeeld. Vertelden ze. Maar dat vertellen was niet nodig, zeg... Er kwam overal zand uit! Schoenen, sokjes, broekzakken... Heerlijk, die tijd begint weer O+
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:49:05 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150755027
:D

En aan de basisschool denk ik nog even niet hoor! :o *laaaaalalaallaaaaaaa*
pi_150755572
Morgenmiddag intakegesprek voor Femke's nieuwe kinderdagverblijf... lijkt me best leuk, uurtje opscheppen praten over mijn leuke meisje O+
(Femke gaat naar een ander kinderdagverblijf, om haar op dezelfde locatie te krijgen als haar grote broer. Dus in het spilcentrum waar ook zijn basisschool (nu we het er toch over hebben) zit, en over twee weken dus ook zijn BSO)
pi_150755669
whut! nikki! ben je hier ook al weer!
De tijd gaat echt te snel!
♥ J & S
pi_150764632
Oh Nikki, ik had het gemist, maar srsly, jouw jongens ook alweer dreumesjes? Nog gefeliciteerd!

Ohhh klap, wat is-is leuk! O+
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:17:20 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150765241
Pffff kuiken krijgt tanden of er is iets anders aan de hand, hij heeft vanmorgen al 4x aan de borst gedronken met tussendoor (terwijl mijn man hem aankleedde) gillen om de borst -O-.
Konden ze maar zeggen wat er aan de hand is he...
KuikenGuppy
pi_150765472
Oh ellendig is dat, ja. Hier is dreumes ook al een week of twee aan het broeden op kiezen en nu eindelijk is het eerste puntje door het tandvlees heen. Steeds aan de borst, steeds piepen, beroerde nachten...
pi_150765567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:20 schreef Spirit82 het volgende:
Even nog inbreken, technisch gezien heb ik nu een peuter maar ik ben nog in denial.... ief had eerst zo'n Puky loopfietsje en heeft nu voor zijn tweede verjaardag een houten loopfiets gekregen. Het verbaast me echt hoe snel hij handig geworden is op dat ding, nog geen twee weken terug gekregen en gisteren scheurde hij er dapper mee door de achtertuin, best snel ook al en soms zijn voetjes optillend om te freewheelen hahaha!
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:32:18 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150765693
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:24 schreef WupWup het volgende:
Oh ellendig is dat, ja. Hier is dreumes ook al een week of twee aan het broeden op kiezen en nu eindelijk is het eerste puntje door het tandvlees heen. Steeds aan de borst, steeds piepen, beroerde nachten...
's Nachts valt het vooralsnog mee, gelukkig. Kuiken heeft zelfs doorgeslapen tot 7 uur vanmorgen, normaal komt hik rond 5 uur voor een voeding (en daarna slaapt hij nog tot half acht/acht uur, dus voor zijn doen was hij nu ook wel vroeg opgestaan en ik hij daar moe van).
Komen de kiezen pas na de tanden, of kan dat ook random door elkaar heen?
KuikenGuppy
pi_150765823
Dat kan random door elkaar heen, helaas... Femke heeft gelukkig niet zoveel last gehad van haar kiesjes, maar ze moet nog wel hoektanden. Ziet er wel apart uit, tandjes en kiesjes, en dan zo'n gat ertussen ;)
pi_150765870
Burdie, lastig is dat, ja. Soms weet je het gewoon niet precies! Sterkte ermee.

Klap, welkom. Mooi ventje en het is zo leuk om hem te zien veranderen, wat een bink! O+ . Hoe is het nu met jou? Weer beter op gewicht?

Over basisscholen: wij gaan binnenkort bij twee op bezoek. Moeten ons voor september inschrijven. Bizar. 8)7 .
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:42:58 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150765961
Wow, nu al inschrijven ja? Hier kan je volgens mij nog inschrijven op de dag dat ze voor het eerst gaan :').
Mijn man wil ook al naar een open dag. Ik denk zelf nog niet verder dan de psz :+.
KuikenGuppy
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:44:33 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150766005
Oh franny, toen ik nog in Den Haag woonde, wilde ik altijd mijn kindjes naar de internationale school doen daar. Er zaten altijd van die nette engels sprekende kindjes in schooluniform in de tram O+. Zal wel hartstikke duur en elitair zijn denk ik :P.
KuikenGuppy
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:44:34 #290
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150766007
Ik breek even in bij de dreumesmama's met een vraag: de efteling op een rustige door-de-weekse-niet-vakantieherfstdag, is dat wat, met een baby van bijna/net 1 jaar? Ik heb nu nl al acht volle AH spaarkaarten :') E zijn geldig tot net na M's verjaardag.

Ik ga zelf niet echt in attracties, alleen de droomvlucht en fata morgana. Dus t is vooral wandelen en sprookjesbos kijken denk ik. Mag een baby op schoot in de twee attracties die ik noem? Weet iemand dat?
Kwak
pi_150766124
Dat verschilt per gemeente geloof ik. Bij Lars zijn we eens gaan kijken toen hij net 3 was (alle tijd ivm zwangerschapsverlof voor Femke), maar ze vonden dat we er al vroeg bij waren, was nog niet nodig geweest.

Klinkt ideaal, Kwak, op een rustige doordeweekse-nietvakantie-dag. Ik heb Lars meegehad naar de Efteling toen hij ietsjes ouder was, anderhalf ofzo, en het was geen probleem om 'm mee te nemen in de Fata Morgana en Droomvlucht. Bij de laatste zit je wel in bakjes met zo'n sluitstang, kijk wel uit dat je je mini niet plet ;)
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:50:28 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150766204
:Y de Efteling is zeker heel leuk met een mini, kwak! Fata morgana en droomvlucht mag hij mee, maar zou ik persoonlijk niet doen ivm dat het wel heel veel indrukken zijn. Droomvlucht beweegt op sommige stukken ook erg snel. Kuiken vond het sprookjesbos geweldig, hij was alleen wel na een paar uurtjes bekaf.
KuikenGuppy
pi_150766652
De Efteling O+ Ik heb er heel wat uurtjes doorgebracht in mijn jeugd. Vroeger had je er nog een zwembad(je) daar zat mijn moeder met mij en mijn vader met mijn broer en zus het park in.

De Efteling is wel een erg mooi park geworden, genoeg te doen en zien zonder zelfs de attracties in te gaan. Jeetje nu krijg ik ook zin om te gaan!
pi_150766694
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:44 schreef kwakz0r het volgende:
Ik breek even in bij de dreumesmama's met een vraag: de efteling op een rustige door-de-weekse-niet-vakantieherfstdag, is dat wat, met een baby van bijna/net 1 jaar? Ik heb nu nl al acht volle AH spaarkaarten :') E zijn geldig tot net na M's verjaardag.

Ik ga zelf niet echt in attracties, alleen de droomvlucht en fata morgana. Dus t is vooral wandelen en sprookjesbos kijken denk ik. Mag een baby op schoot in de twee attracties die ik noem? Weet iemand dat?
Ja dat mag. :)

Alleen de Droomvlucht kan erg snel gaan voor de kleintjes. En de Fata Morgana is erg donker met veel lichtjes. Maar als jij denkt dat het kan gewoon doen :) Het mag wel.
pi_150766703
28 maart gaan wij weer O+ De kleintjes kunnen niet wachten tot het zo ver is en Mama eerlijk gezegd ook niet O+
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:19:56 #296
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150767132
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:42 schreef Burdie het volgende:
Wow, nu al inschrijven ja? Hier kan je volgens mij nog inschrijven op de dag dat ze voor het eerst gaan :').
Mijn man wil ook al naar een open dag. Ik denk zelf nog niet verder dan de psz :+.
http://www.eenaanmeldleeftijd.nl/

dit is hoe t nu werkt in den haag.

Bedankt voor de feedback allemaal! ik ga gewoon kaartjes kopen, en dan gaan we ergens in oktober buiten de vakantie lekker een dagje eftelingen. Holle bolle gijs voeren O+
Als ik zie hoe hij nu al geniet van dingen bekijken enzo, denk ik dat het wel leuk wordt voor hem.
Kwak
pi_150767181
Hier hebben we pas met 3 jaar ingeschreven. En omdat de oudste straks al op school zit is er zeker geen wachtlijst voor de jongste.
pi_150773037
Hoi nieuwe dreumesmoeders! :W wat onvoorstelbaar dat jullie al in dit topic horen, voor mijn gevoel zijn jullie echt net bevallen :o

Geen ervaring kwak, ik denk dat Eva het rond die leeftijd helemaal niets aan gevonden had maar ja, dat is Eva :+ ik zou het gewoon proberen denk ik, waarschijnlijk zijn er wel genoeg leuke dingen te zien.

Inschrijven op school :o dat is hier als ze drie worden, duurt gelukkig nog even. Mijn zus is een nieuwe school aan het zoeken voor mijn nichtje en ik ga tussendoor mee kijken, kan ik alvast wat indrukken op doen voor Eva. Vind het lastig hoor, wat past nou goed bij haar?

Spirit, Eva heeft de wishbonebike. Ze speelt er niet zo heel erg veel mee, hoop dat het nog wel komt want anders was het een erg duur cadeau. Hij is wel heel leuk en stevig maar ook heel lomp. Ze kreeg hem voor haar eerste verjaardag en toen was het echt nog zo'n situatie van: fiets, waar ga je met dat kindje heen?

Eva start volgende week vrijdag bij de gastouder ;( hartstikke leuke vrouw die het allemaal super voor elkaar heeft, een voorschools educatieprogramma biedt en ze ging hartstikke leuk met Eva om. Maar het is me een stap joh :{
E.
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:14:26 #299
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150773584
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:44 schreef kwakz0r het volgende:

Mijn uk is vooral groot fan van het carnaval festival (Jokie! Jokie!). Stoomtrein is ook leuk (en handig om aan de andere kant van t part te komen ;)), en de Tuf tuf auto's (zelluf sturen) zijn hier ook een succes. Land van Laaf is veel te zien, en daar in de buurt zijn ook wat draaimolens.
pi_150773707
Wij gaan dit jaar ook naar de efteling. Voor kaylee de eerste keer ben heel benieuwd. Ik heb trouwens onze kaarten al gespaard dus wil eventueel voor iemand anders hier wel doorsparen??
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:18:23 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150773725
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:14 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Mijn uk is vooral groot fan van het carnaval festival (Jokie! Jokie!). Stoomtrein is ook leuk (en handig om aan de andere kant van t part te komen ;)), en de Tuf tuf auto's (zelluf sturen) zijn hier ook een succes. Land van Laaf is veel te zien, en daar in de buurt zijn ook wat draaimolens.
Maar jouw uk is een jaar ouder dan de hare dan he ;).

@Spark, is ze tot nog toe lekker thuis geweest bij jou? O+ Hoe vaak gaat ze? Ik heb kuiken ook pas voor 't eerst gebracht met 11 maanden en vond het ook een hele stap. Hij heeft het er wel heel erg naar zijn zin, ik laat hem nu met een gerust hart achter :).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')