abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150457953

World of Tanks
World of Tanks (WoT) is een spel waarbij het de bedoeling is om, hoe gek het ook lijkt, met tanks tegen elkaar te vechten. Iedereen begint met een tank van het laagste level (=tier), en door gevechten (battles) te spelen verdien je experience en credits.

Met de experience kun je nieuwe onderdelen ontwikkelen, te weten:
- Gun (Kanon)
- Suspension (Onderstel)
- Turret (geschutskoepel)
- Engine (Motor)
- Radio

Als je tank aan de voorwaarden voldoet, kun je een nieuwe tank ontwikkelen.

Met de credits koop je nieuwe onderdelen, en kun je later ook nieuwe tanks kopen.

Tech Tree
Het leukste van World of Tanks, is in mijn mening, dat het is opgedeeld in tech trees. Er zijn 7 landen, de Verenigde Staten, Sovjet-Unie, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Japan en China.

Iedere tank heeft zijn goede en slechte eigenschappen. Ik ga natuurlijk niet alle 140+ ( :Y ) tanks benoemen, maar om het kort samen te vatten:

- Russische tanks hebben goede bepantsering, en sterke kanonnen, maar de kanonnen zijn niet accuraat dus kan je niet vanaf grote afstand schieten (snipen)
- Duitse tanks hebben meestal alleen goede bepantsering aan de voorkant van de tanks en de kannonen zijn minder sterk maar accurater. Duitse tanks zijn meestal de sniper tanks.
- Amerikaanse tanks hebben geen specialiteit. Deze tanks hebben vaak slechtere bepantsering op de tank zelf, maar de geschutskoepel is vaak erg goed bepantserd.
- Britse tanks hebben vaak een goede bepantsering met een snel herladend geweer. Nadeel is dat ze vaak wel enorm traag, zeker de heavy tanks.
- Franse tanks zijn in de hoogste tiers voorzien van autoloaders, dit betekend dat de laadtijd tussen het vuren van shells korter is. Vaak heb je 4 tot 6 shells ter beschikking, hierna heb je een langere laadtijd dan normaal (BC 55 heeft bv een laadtijd van +/- 70 seconde!). Voordeel is dat je een vrij dodelijke verrassingsaanval uit kunt voeren doordat je je tegenstander in 10 seconde 5 keer kan raken terwijl hij na 1 schot dikwijls 10 seconde nodig heeft om te kunnen reloaden. Nadeel is dat het loaden van het magazijn veel tijd in beslag kan nemen en dan ben je dus ook weerloos.
- Japanse tanks hebben veelal een goede bepantsering en een fatsoenlijke gun.
- Chinese tanks zijn vergelijkbaar met de Japanse tanks. De lagere tiers zijn veelal verkregen via de Russische of Amerikaanse tanks, dit zijn tanks met een bijna zelfde aanduiding zoals de Type-34 tov de russische variant T-34. Ze zijn vaak wel iets beter dan hun oorspronkelijke tegenhanger.

Verder zijn de tanks ook weer opgedeeld in klassen:
- Light Tanks (Als verkenningsvoertuigen)
- Medium Tanks (Heavy tank support)
- Heavy Tanks
- Self Propelled Guns (Artillerie)
- Tank Destroyers

De tanks zijn ook opgedeeld in 10 levels; tiers. Iedere nieuwe speler begint met 7 tier 1 tanks. De Duitse Leichttraktor, de Russische MS-1, Amerikaanse T1 Cunningham, de Britse Vickers Medium Mk. I, de Franse Renault FT, Japanse Renault Otsu en Chinese Renault NC-31. Deze 7 zijn allemaal lichte tanks op de Britse tank na. Het is belangrijk om in je eerste gevechten ervaring op te doen. In deze klasse (tier 1) vindt je weinig teamwork omdat bijna iedereen nieuw is. Ook kun je vanaf deze tanks al snel (binnen uurtje spelen) al de volgende tank ontwikkelen.

Grofweg elk land heeft verschillende "wegen" die je kunt nemen, om de hoogste tier daaruit te nemen. Lichte tanks (tier 8) Medium tanks (tier 10), Heavy Tanks (tier 10), Artillerie (tier 10), tank Destroyers (tier 10).

Ik weet niet waarmee ik verder zal gaan :'(
Het is mogelijk dat je helemaal niet weet welke tank je wilt. Ik raad nieuwe mensen aan om voor de Russische tanks te gaan, simpelweg omdat snipen moeilijker is om te leren en Amerikaanse tanks alleen goed zijn als je goed weet hoe je je dekking moet gebruiken. Maar de keus ligt helemaal bij jou natuurlijk :Y

Dan moet je ook nog kiezen wat voor tank. Het zal je misschien wel een maand of 3-4 kosten voordat je het einde hebt bereikt van je lijn, dus heb geduld. Ik raad het ten zeerste af om voor lichte tanks te gaan. Je hebt deze wel snel, maar je kunt er alleen mee verkennen, omdat ze in één schot kapot worden geschoten, en de zachte kanonnen doen zelf bijna geen schade.

Kost het geld?
Het spelen van World of Tanks kan zonder er ook maar één cent aan uit te geven. Toch zijn er mogelijkheden om geld uit te geven. Je betaald voor zogenaamde "Gold", deze kun je uitgeven aan:

Premium Account
Een premium account kost ongeveer 10 euro per maand (als je elke maand verlengt). Met een premium account krijg je een andere garage (zonder extra voordelen) en krijg je 50% meer experience en credits per battle ( :9~ ). Dit is helemaal niet nodig, maar als je ongeveer tier 6 bereikt krijg je minder winst per battle, en rond tier 8 kun je zelfs verlies maken. Je kunt natuurlijk ook zonder premium account dat verlies opvullen door een tier 5 tank te nemen voor "erbij".

Crew training
Je kunt je crew met maximale ervaring kopen. In mijn ogen best kansloos, je kunt beter vanaf 50% beginnen, of 20.000 credits in-game betalen voor elk crewlid voor 75% ervaring.

Consumables
Geven je crew een bonus van 10%. Dit betekend ruwweg een betere detectie afstand tot vijandelijke tanks (wanneer je ze kan zien), hogere acceleratie, snellere laadtijd, sneller kunnen mikken en het bereik van je radio wordt vergroot. Spelers die alles willen maxen neem vaak food mee. Food gaat 1 gevecht mee en moet je dus constant aanvullen. Dit wordt een vrij dure onderneming want food kost 20.000 credits (of 50 goud) per keer. Het is niet aan te raden food te gebruiken als je net met het spel begint. De meeste spelers gebruiken helemaal geen food vanwege de kosten.

Premium Tank
Premium tanks zijn tanks die je met gold koopt (tussen de 750 en 12500 gold). Met deze tanks kun je direct in een hogere tier beginnen. Dit is, als je net begint met het spel, af te raden. Het is een teamspel en wanneer je het spel nog moet leren is het leuker om op de lagere tiers te beginnen. Op hogere tiers wordt serieuzer gespeeld en het is dan ook moeilijker. Men gebruikt het terrein effectiever en ook de armor van de tank. Premium tanks worden veelal gebruikt om extra credits te verdienen en om crewleden sneller te trainen. Premium tanks geven daar namelijk een extra bonus in weg.

Experience omzetten
Voor 1 gold kun je 25 experience omzetten. Dit betekent dat je experience van een elite tank (tank met alles geresearched of een premium tank) kunt omzetten naar free experience, deze kun je voor elke tank gebruiken. Kan wel handig zijn.

Screenshots
Zie spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Systeemeisen
Processor (CPU): Intel from 2.2 GHz or equivalent AMD Family
RAM: minimum of 1.5 GB for Windows 2000/XP, 2 GB for Windows Vista / 7
Free hard disk space: At least 3.5 GB
Video Card: Shader Model 3.0 GeForce 6800GT with 256 MB of RAM / ATI X800 with 256 MB RAM, DirectX 9.0c
Sound Card: DirectX 9.0c compatible Internet connection speed: at least 128 Kbps.
Connection rate: 1024 Kbps or higher (for faster downloads)

Spelen!!!!
www.worldoftanks.eu

Speel op de EU server, en niet op de .com (Noord-Amerikaanse) server.

Handige links:
http://www.vbaddict.net/ Geweldige tool om al je battles/stats bij te houden.
http://www.noobmeter.com/ Die kennen we allemaal
http://en.wot-life.com/ Zie boven
http://tank-compare.com/en/ Vergelijk tanks
http://www.maptactic.com/ Ideaal voor Clan Wars
http://www.wotinfo.net/en/camo-calculator Camo calculator
http://www.wotreplays.org/ Replays
  maandag 9 maart 2015 @ 14:05:13 #2
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_150458897
1200WN8 (='good') coming up.

http://www.noobmeter.com/player/eu/mrj_/517178685/

Nu ook nog eens wat beter op tier 8 en tier 9 spelen. :')
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_150461644
Ik kijk nu ook op wowstats.org, zie je wat meer informatie per tank. :)
pi_150461983
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:50 schreef muhahaha het volgende:
Ik kijk nu ook op wowstats.org, zie je wat meer informatie per tank. :)
wotstats.org ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 15:59:52 #5
19479 Mr.J
pi_150462016
http://www.woTstats.org/ ;)
pi_150462349
:W
Ik zwaai naar dieren.
pi_150463269
van het weekend de Pz IV H gekocht en de 10,5cm er op gezet, best een leuk dingetje :)
In een weekendje tijd van stock naar 1 van de 2 T6 heavies vrijgespeeld en de 2e aan begonnen, zonder premium account, niet verkeerd
pi_150464749
Haha wowstats, jaa ooit gespeeld :')

Moet wot zijn ja
pi_150569691
Lol voor de Kv 2 152mm M10 gekocht jonge wat lomp _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_150584644
Och, het kan leuker, T49, tier 8 USA light tank met potentieel een 152mm howitzer, leuk om die vervelende AMX tankjes mee te plagen. 16.gif
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_150590872
Ik geniet toch meer van de KV-2 dan van de T49. De T49 ga ik waarschijnlijk weer verkopen als ik de tier 9 unlocked heb.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:37:27 #12
164371 Flatacer
No nuts, no glory!
pi_150591913
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:55 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Ik geniet toch meer van de KV-2 dan van de T49. De T49 ga ik waarschijnlijk weer verkopen als ik de tier 9 unlocked heb.
De T49 is ongeëvenaard als het gaat om hit and run. Zo vaak heb ik reacties gehad als: "WTF.. wat was dat??" Met de KV2 merk ik dat ie nog verrassend nauwkeurig is op afstand. Maar ja, Russian stronk tenk..
"A good plan, violently executed now, is better than a perfect plan next week."
pi_150592234
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:37 schreef Flatacer het volgende:

[..]

De T49 is ongeëvenaard als het gaat om hit and run. Zo vaak heb ik reacties gehad als: "WTF.. wat was dat??" Met de KV2 merk ik dat ie nog verrassend nauwkeurig is op afstand. Maar ja, Russian stronk tenk..
Ik vind de walker bulldog iets beter voor hit and run. De gun van de t49 vind ik iets minder betrouwbaar. Maar soms kan die wel erg leuk zijn. :)
pi_150594186
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:51 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

[..]

Ik vind de walker bulldog iets beter voor hit and run. De gun van de t49 vind ik iets minder betrouwbaar. Maar soms kan die wel erg leuk zijn. :)
Schei toch uit man, M41 WB heeft een ruk alpha, en geloof me als ik zeg dat niemand graag te grazen wordt genomen door een T49, verlies je niet 40-50% van je HP, zijn waarschijnlijk wel een paar modules naar de knoppen. En als ik zonodig een T7 light wil spelen, mijn WZ-131 en LTTB doen hun werk prima. en T49 is ook een prima anti-light tank. Of een anti wafeldrager Pz IV/E-100 :')
Mods met een x zijn tof.
pi_150596536
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:59 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Schei toch uit man, M41 WB heeft een ruk alpha, en geloof me als ik zeg dat niemand graag te grazen wordt genomen door een T49, verlies je niet 40-50% van je HP, zijn waarschijnlijk wel een paar modules naar de knoppen. En als ik zonodig een T7 light wil spelen, mijn WZ-131 en LTTB doen hun werk prima. en T49 is ook een prima anti-light tank. Of een anti wafeldrager Pz IV/E-100 :')
Wist niet dat je boos werd. :')
Ik zeg niet dat de T49 slecht is, maar als de tank fatsoenlijke armor heeft dan flank ik m liever met een met een bulldog dan een T49.
pi_150607887
Ik was niet boos, vond het gewoon een beetje een rare statement ;) De T49 is een hilarisch leuke light tank, maar absoluut geen goede ( weet niet of dat ergens op slaat :'P ), als je zonodig heavies wil pesten, is de M41 idd een beter alternatief, omdat ie veel beter uit de voetne kan komen dan zn grote broeri n T8.
Mods met een x zijn tof.
  zondag 15 maart 2015 @ 23:09:30 #17
19479 Mr.J
pi_150682635
Wow, mijn eerste Pool's medal. Pot zelf was niet direct super, had een aantal lucky shots, maar wel 10 kills. :7

Thanks @ mijn team welke gehoor gaf aan mijn smeekbede voor #10. _O_

http://wotreplays.com/site/1711261#erlenberg-mrj-is-3
pi_150688476
quote:
11s.gif Op zondag 15 maart 2015 23:09 schreef Mr.J het volgende:
Wow, mijn eerste Pool's medal. Pot zelf was niet direct super, had een aantal lucky shots, maar wel 10 kills. :7

Thanks @ mijn team welke gehoor gaf aan mijn smeekbede voor #10. _O_

[ afbeelding ]

http://wotreplays.com/site/1711261#erlenberg-mrj-is-3
Netjes.
Qua damage valt het inderdaad wel mee, maar 10 kills is altijd lekker. Pools medal haal je niet zo vaak. ^O^
pi_150689141
Heb dit weekend eindelijk mijn T28 Concept (en 9e female crewmember) gehaald.
Mijn excuses aan alle mensen wiens games ik heb verneukt in een poging om de missies te halen. :D
pi_150694116
T28 al? Ik heb de stug niet eens ;(.

Wel netjes :)
pi_150695202
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:59 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar als je een andere light niet one-shot ben je wel de sjaak. Die 20 seconden reload is lang genoeg om van 100-0 geschoten te worden en dat is me vaak genoeg overkomen. :'( Naast dat nadeel is het echt een geweldig tankje, lekker trollen en verzekerd damage doen op t10 heavies. :)

Bulldog heeft nog altijd m'n voorkeur als light, maar de T49 is wel een close 2nd.
  maandag 16 maart 2015 @ 16:02:11 #22
164371 Flatacer
No nuts, no glory!
pi_150700945
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:46 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar als je een andere light niet one-shot ben je wel de sjaak.
Vandaar ook hit and RUN!😄
pi_150701508
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:02 schreef Flatacer het volgende:

[..]

Vandaar ook hit and RUN!😄
Haha, probeer jij maar een andere light eruit te rijden in die baksteen. :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:41:57 #24
164371 Flatacer
No nuts, no glory!
pi_150725329
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:16 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Haha, probeer jij maar een andere light eruit te rijden in die baksteen. :P
Baksteen!? Verre van! Maar het is natuurlijk niet slim om de andere lights op te gaan zoeken en een duel aan te gaan. Wat wel lonend is om arty's te verrassen en ook veel td's die niet veel terug kunnen doen. Arty's wordt tegenwoordig ook slecht beschermd en dat biedt perspectief!😋
pi_150725850
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:41 schreef Flatacer het volgende:

[..]

Baksteen!? Verre van! Maar het is natuurlijk niet slim om de andere lights op te gaan zoeken en een duel aan te gaan. Wat wel lonend is om arty's te verrassen en ook veel td's die niet veel terug kunnen doen. Arty's wordt tegenwoordig ook slecht beschermd en dat biedt perspectief!😋
Mwoah, voor een light is het geen lichtvoetig tankje. Ik snap ook wel dat je niet actief het duel aan moet gaan, maar soms kan je niet anders. In mijn bulldog ook vaak genoeg T49's af kunnen slachten nadat ik net geen one shot was. De frustratie is dan gewoon voelbaar. :P

Inmiddels zo'n 250 potjes in m'n T49 gespeeld, gemiddeld 1700 wn8. Ik kan er dus wel wat mee. :)
pi_150760084
Hoppa nog 1 potje voor het slapen gaan (met een tier 6 in een tier 8 pot terecht komen):

_O_ _O_

Ook nog een IS-3 in 2 schoten opgeblazen, dat leverde even een wtf just happened op _O-.
pi_150760367
Leichtraktors _O_
Children of the night. What music they make.
pi_150765262
@muhahaha, dat is een leuk potje geweest :)

Aan de VK30.01(H) grind begonnen, dat is best een leuk ding.
Beetje weinig armor voor een heavy maar tot nu toe nog geen problemen mee.
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:50:48 #29
19479 Mr.J
pi_150766218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 00:54 schreef muhahaha het volgende:
Hoppa nog 1 potje voor het slapen gaan (met een tier 6 in een tier 8 pot terecht komen):

[ afbeelding ]

_O_ _O_

Ook nog een IS-3 in 2 schoten opgeblazen, dat leverde even een wtf just happened op _O-.
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:45:01 #30
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_150767959
Het is wel weer jammer in deze game is dat je het in je beginperiode al verpest voor je stats. Ik bedoel mijn WN8 zit rond de 460 (erg slecht dus), maar ben onderhand wel altijd een van de betere spelers in een team. Nu weet je wat je moet doen maar destijds wist je nog niet hoe het hele spel in elkaar zat.

Op zich natuurlijk niet zo erg, wie cared er nou om stats? Ware het niet dat teammates je afrekenen op deze rating. Wanneer je bijvoorbeeld roept om hulp denkt men vaak van die noob gaan we niet helpen. Maar ach, gewoon doorgaan. 8-)
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
pi_150768268
Dat probleem heeft iederene Jager (behalve de reboot accounts).
Gewoon rustig steeds beter worden, dan komt het allemaal wel goed :)
pi_150768945
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:45 schreef JagerJanssen het volgende:
Het is wel weer jammer in deze game is dat je het in je beginperiode al verpest voor je stats. Ik bedoel mijn WN8 zit rond de 460 (erg slecht dus), maar ben onderhand wel altijd een van de betere spelers in een team. Nu weet je wat je moet doen maar destijds wist je nog niet hoe het hele spel in elkaar zat.

Op zich natuurlijk niet zo erg, wie cared er nou om stats? Ware het niet dat teammates je afrekenen op deze rating. Wanneer je bijvoorbeeld roept om hulp denkt men vaak van die noob gaan we niet helpen. Maar ach, gewoon doorgaan. 8-)
Idd wat DjMark zegt, gewoon doorgaan. Ik zat in het begin ook diep in het rood en de laatste dagen zit ik in het paarse gedeelte. Dat laatste zie je alleen niet terug in mijn stats.

Overigens, men staart zich blind op wn8. Wn8 wil in mijn optiek alleen maar zeggen dat je veel schade hebt aangericht. Dat wil niet zeggen dat je de pot hebt gecarried (genoeg potten dat iemand in de base blijft en de vijanden gaat opvegen zodra een aantal dood zijn). Die scoort ook goed maar voegt helemaal niets toe (pot kan je nog steeds verliezen). Ik zou sneller op efficiency letten, als ik een pot goed heb gespeeld incl spotdmg dan is mijn eff vrij hoog. Heb ik alleen lopen snipen dan is hij een stuk lager.

Stats zijn maar stats, ik let sneller op winrate dan puur op stats. Ook het aantal games wil wel wat zeggen, iemand met 30k en 1k wn8 kan nog steeds goed zijn alleen dat zie je niet meer doordat hij zoveel games gemiddeld heeft gepresteerd. (winrate wil ook niet alles zeggen eigenlijk).
pi_150769218
Wat mij betreft is het vooral de combi wn8 met winrate.
En dan ook nog eens op welke tanks de goede wn8 behaald is.
Genoeg statpadders, die veel tier 5-6 spelen, waar je relatief makkelijk hoge wn8 haalt.

Pas als een speler goede winrate + goede wn8 op zijn tier 8-9-10 heeft beschouw ik hem/haar als goede speler.

En zoals muhahaha zegt is wn8 zeker niet perfect. Dingen als dmg blocked by armor worden niet eens meegenomen...
pi_150777897
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:45 schreef JagerJanssen het volgende:

Ik betwijfel of dat zo is. Iedereen heeft een mindere beginperiode en dat kan je gewoon terugzien in je stats. Behalve natuurlijk als je opnieuw begonnen ben.

Wat betreft het helpen door anderen omdat jij mindere stats hebt, ook dat durf ik te betwijfelen. De helft van de mensen ziet je stats niet eens en van de helft die het wel ziet doet slechts een heel klein aantal er iets mee tijdens een gevecht. De meesten die stats van anderen zien die bekijken het voor het gevecht of als ze dood zijn, niet op het moment dat jij om hulp vraagt.
Het is meer dat de meesten het niet door hebben of al druk bezig zijn of er in het geheel niet om geven. Het is een teamspel zonder teamgevoel.

Alleen om peloton of clangenoten geeft men iets.
I believe in God, only I spell it Nature. "Frank Lloyd Wright"
pi_150778394
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:21 schreef Brutus.nl het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dat zo is. Iedereen heeft een mindere beginperiode en dat kan je gewoon terugzien in je stats. Behalve natuurlijk als je opnieuw begonnen ben.

Wat betreft het helpen door anderen omdat jij mindere stats hebt, ook dat durf ik te betwijfelen. De helft van de mensen ziet je stats niet eens en van de helft die het wel ziet doet slechts een heel klein aantal er iets mee tijdens een gevecht. De meesten die stats van anderen zien die bekijken het voor het gevecht of als ze dood zijn, niet op het moment dat jij om hulp vraagt.
Het is meer dat de meesten het niet door hebben of al druk bezig zijn of er in het geheel niet om geven. Het is een teamspel zonder teamgevoel.

Alleen om peloton of clangenoten geeft men iets.
Ik durf wel toe te geven dat ik iemand met wn8 400 en wr 45/47% niet achterna rij als hij vraagt of ik mee wil gaan. De keren dat ik dat wel deed reed hij zo het veld op en werd hij afgeslacht, mij alleen achterlatend.
pi_150778761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:38 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ik durf wel toe te geven dat ik iemand met wn8 400 en wr 45/47% niet achterna rij als hij vraagt of ik mee wil gaan. De keren dat ik dat wel deed reed hij zo het veld op en werd hij afgeslacht, mij alleen achterlatend.
Ik kies mijn eigen route en heel soms kies ik ervoor om anderen achterna te rijden omdat ze het vragen en misschien juist wel als het een slechte speler is. Hoe ver ik volg is dan weer mijn keuze.
Een slechte speler ondersteunen geeft vaak een beter resultaat dan ondersteuning door een slechte speler.

Maar ik had het over tijdens het gevecht en bedoelde daar eigenlijk mee nadat je van de spawn bent weg gereden/nadat de timer is afgelopen. Voor het gevecht (als de timer nog loopt) waarom zou ik dan op een hulpvraag reageren, je ben dan niet in nood!

[ Bericht 0% gewijzigd door Brutus.nl op 18-03-2015 16:58:59 ]
I believe in God, only I spell it Nature. "Frank Lloyd Wright"
pi_150779070
Als ik een slechte speler volg dan is dat toch vaak om hem te gebruiken als meatshield. Geen gebruik maken van cover, obstacles, sidescraping etc. Je weet op voorhand dat iedereen die dat enigzins kan hem onder vuur gaat nemen.

Aan de andere kant, als ik kan flanken dan doe ik dat uiteraard graag. Heerlijk om de vijand dan te zien draaien wetende dat hij wordt gepakt _O-
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:59:48 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_150782890
60 dagen lang, inloggen en elke dag 50.000 credits vangen. Lukt je dit 60 dagen krijg je ook nog eens een SU-100Y. :D

quote:
Daily Login Bonus

Login to World of Tanks.

Reward: 50,000

Once per day
Login Bonus
Login to World of Tanks the following number of days during the event.

Login 5 Days: Improved Ventilation Class 1
Login 10 Days: 1 Day of Premium
Login 15 Days: Enhanced Gun Laying Drive
Login 20 Days: 1 Day of Premium
Login 25 Days: Coated Optics
Login 30 Days:
U.S. T7 Combat Car + Garage Slot

T7 Combat Car - Tier II LT
Players who already own the T7 will receive the Gold equivalent.
Login 35 Days: Camouflage Net
Login 40 Days: 1 Day of Premium
Login 45 Days: Medium Caliber Gun Rammer
Login 50 Days: 1 Day of Premium
Login 55 Days: Binocular Telescope
Login 60 Days:
Soviet SU-100Y + Garage Slot

SU-100Y - Tier VI TD
Players who already own the SU-100Y will receive the Gold equivalent.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_150791886
Jammer dat het alleen voor de US server is ;(
  woensdag 18 maart 2015 @ 22:54:19 #40
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_150795286
Ze zien het aantal users niet groeien, denk dat het zoiets is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_150797137
Las dat er ongeveer 10.000 man online waren. Wij zitten op 70.000 meen ik of soms zelfs 134.000.
  woensdag 18 maart 2015 @ 23:57:54 #42
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_150798357
's Avonds na achten zo'n 30 tot 40.000 waarvan 10 tot 15% op de West server. Die server gaat niet lang meer bestaan.

Ik log net in, 19.00 uur en totaal bijna 32.000.

pi_150798763
Hm dat is meer dan wat die kerel zei. Op eu zitten er in totaal 66.000, het is alleen wel flink later uiteraard. :)

Mja 60 dagen elke dag inloggen, zelfs alleen inloggen gaat me zo niet lukken vrees ik :)
  donderdag 19 maart 2015 @ 13:21:29 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_150810228
Het probleem met WoT is dat het zo'n complex spel is als je alles bekijkt. Ik heb ooit eens cijfers gezien dat 90% vd accounts niet verder komt dan tier 2 of 3 en dan nooit meer terugkomen. En da's o.a. te danken aan een HELE slechte tutorial en seal clubbers. Ze zouden bijv. de eerste twee tiers PvE (bots) kunnen doen. WoWS heeft dit ook.
pi_150810287
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:21 schreef popolon het volgende:
Het probleem met WoT is dat het zo'n complex spel is als je alles bekijkt. Ik heb ooit eens cijfers gezien dat 90% vd accounts niet verder komt dan tier 2 of 3 en dan nooit meer terugkomen. En da's te danken aan een HELE slechte tutorial.
Ook zijn de lage tiers niet erg leuk om te spelen. De aim is echt heel slecht, zowel door de slechte tanks als de slechte (50%) crews.
pi_150814364
Klopt ja, seal clubbers maken het er niet beter op nee. Persoonlijk speel ik vanaf 4 en dat doe ik al zelden.

Denk alleen niet dat het lanceren van een dergelijk event dit ineens beter maakt. Cashflow is wel nice :9
pi_150814558
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:33 schreef muhahaha het volgende:
Klopt ja, seal clubbers maken het er niet beter op nee. Persoonlijk speel ik vanaf 4 en dat doe ik al zelden.

Denk alleen niet dat het lanceren van een dergelijk event dit ineens beter maakt. Cashflow is wel nice :9
Ik speel vanaf tier 6, heb een tier 5 die ik alleen noodgedwongen speel als mijn platoon dit wilt en een tier 3 omdat ik een nieuwe lijn begonnen ben.
Tier 5 heeft wel leuke tanks, maar de teams... (sowieso lijken er steeds meer bots/retards bij te komen laatste tijd, ook op de wat hogere tiers)
pi_150814581
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:21 schreef popolon het volgende:
Het probleem met WoT is dat het zo'n complex spel is als je alles bekijkt. Ik heb ooit eens cijfers gezien dat 90% vd accounts niet verder komt dan tier 2 of 3 en dan nooit meer terugkomen. En da's o.a. te danken aan een HELE slechte tutorial en seal clubbers. Ze zouden bijv. de eerste twee tiers PvE (bots) kunnen doen. WoWS heeft dit ook.
Kan ik me voorstellen. Vind het eigenlijk pas vanaf tier 4 leuk worden (Hetzer :P ) maar kan me ook wel voorstellen dat er bij die afhakers enkelen tussen zitten die een account aanmaakten en hun tijd alleen maar daarmee vulden om hun ban uit te zitten :P
pi_150814642
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:39 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

Ik speel vanaf tier 6, heb een tier 5 die ik alleen noodgedwongen speel als mijn platoon dit wilt en een tier 3 omdat ik een nieuwe lijn begonnen ben.
Tier 5 heeft wel leuke tanks, maar de teams... (sowieso lijken er steeds meer bots/retards bij te komen laatste tijd, ook op de wat hogere tiers)
Momenteel speel ik vaak tier 5, 6, 7, 8 of 9. (chaffee, t37, bulldog oa en wat heavies)
Gisteren de T29 gekocht, presteer er iets slechter mee dan de M6, Ik vind de gun niet bepaald accuraat tov de M6. Zal wel aan mij liggen. In mijn beleving was de M6 juist minder. :+ (om tegen te krijgen bedoel ik. T29 kon wel nasty zijn hulldown).

Oja bots of mensen die zo snel mogelijk zelfmoord plegen.
pi_150814693
Trouwens even een vraagje: Hoe is de T20? (das de medium die vanuit de Jumbo unlocked kan worden).
Iemand ervaring mee?
pi_150815009
Geen idee, ik heb vrijwel niks van die lijn.
pi_150815956
t20 is oke.
niks bijzonders, ook niet slecht.
pi_150817707
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:19 schreef DjMark het volgende:
t20 is oke.
niks bijzonders, ook niet slecht.
Hoe vergelijkt hij t.o.v. de T25/2?
Ik vind hoe langer ik die TD speel, hoe leuker ik hem vind..gek genoeg :P

Je moet alleen wel gold meenemen, want zo goed is die gun niet voor zn tier
pi_150817814
T25/2 is zeker geen slechte TD, dus zou niet zeggen 'gek genoeg'.
Weet niet of ze te vergelijken zijn hoor, zelf de T20 niet gespeeld.
pi_150818400
Tja t25/2 is een td, niet echt te vergelijken met een medium.

Gek genoeg lijkt mij een juiste term, aangezien de t25/2 dezelfde gun heeft als de hellcat. En op papier dus niet zo goed is.

Ik heb overigens wel lekker gespeeld met de t25/2 net als de hellcat :)
De t28 prot is weer totaal anders, ook leuk, maar anders. Maar daar heb ik nog niet zoveel mee gespeeld.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:56:45 #56
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_150833940
Wat is die M3 Lee toch een ontzettend kloteding, met z'n tumorturret. Hopen dat het de moeite waard is.
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 01:27:19 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_150835878
Hij komt in 9.7, de M56 Scorpion premium. Eigenlijk een UE 57 on steroids.

pi_150837549
Jesus die recoil van dat ding _O-
  vrijdag 20 maart 2015 @ 08:37:13 #59
164371 Flatacer
No nuts, no glory!
pi_150838318
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 01:27 schreef popolon het volgende:
Hij komt in 9.7, de M56 Scorpion premium. Eigenlijk een UE 57 on steroids
Als je hem dan ook nog achter de vijandelijke linie kan droppen.....😲
  vrijdag 20 maart 2015 @ 09:45:42 #60
19479 Mr.J
pi_150839699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:42 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Momenteel speel ik vaak tier 5, 6, 7, 8 of 9. (chaffee, t37, bulldog oa en wat heavies)
Gisteren de T29 gekocht, presteer er iets slechter mee dan de M6, Ik vind de gun niet bepaald accuraat tov de M6. Zal wel aan mij liggen. In mijn beleving was de M6 juist minder. :+ (om tegen te krijgen bedoel ik. T29 kon wel nasty zijn hulldown).

Oja bots of mensen die zo snel mogelijk zelfmoord plegen.
Even wennen, dan is de T29 echt een super tank. :)

Hier loopt mijn IS8 avontuur best goed. Na de eerste dagen een wr van <40%, nu 54,55% @ 1477 WN8. :)
pi_150840157
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:45 schreef Mr.J het volgende:

Even wennen, dan is de T29 echt een super tank. :)

Hier loopt mijn IS8 avontuur best goed. Na de eerste dagen een wr van <40%, nu 54,55% @ 1477 WN8. :)
Nice, toch wel een chill tankje toch? Ik zie er nooit tegenop om ermee te spelen :).

I know, ik heb de tracks en de topgun al gepakt met free xp, geen zin om stock rond te rijden. Turret en engine volgen nog. :)
Wel lekker, meteen alle crewleden met 3 skills elk erin gezet. Winter event was lekker. :9
  vrijdag 20 maart 2015 @ 14:25:05 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_150848811
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:37 schreef Flatacer het volgende:

[..]

Als je hem dan ook nog achter de vijandelijke linie kan droppen.....😲
Arty die een Scorpion kan droppen, da's pas mooi.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 07:24 schreef muhahaha het volgende:
Jesus die recoil van dat ding _O-
Ja echt. :D Prachtig.
pi_150850603
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:25 schreef popolon het volgende:

Ja echt. :D Prachtig.
Zie je ook die shell die er na een schot uit komt? Alsof ie een mooie keutel legt _O-. Zo ploep op de grond hahaha.
pi_150857881
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:58 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nice, toch wel een chill tankje toch? Ik zie er nooit tegenop om ermee te spelen :).

I know, ik heb de tracks en de topgun al gepakt met free xp, geen zin om stock rond te rijden. Turret en engine volgen nog. :)
Wel lekker, meteen alle crewleden met 3 skills elk erin gezet. Winter event was lekker. :9
Je moet even doorhebben dat hij een stuk minder armor heeft dan de is3.
Zodra je dat door hebt, en dus niet frontlinie gaat staan, dan is de is-8 een prima tank idd.
heb er inmiddels zo'n 90 games in gespeeld (waarvan zo'n 40 stock) en heb er nu een magere wn8 van 1900 op, maar zoals gezegd, groot gedeelte was stock.
pi_150870794
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:29 schreef DjMark het volgende:

[..]

Je moet even doorhebben dat hij een stuk minder armor heeft dan de is3.
Zodra je dat door hebt, en dus niet frontlinie gaat staan, dan is de is-8 een prima tank idd.
heb er inmiddels zo'n 90 games in gespeeld (waarvan zo'n 40 stock) en heb er nu een magere wn8 van 1900 op, maar zoals gezegd, groot gedeelte was stock.
Dat is al meer dan wat ik heb :D.
Stock is wel minder ja, zodra je de topgun hebt kun je in ieder geval meer schade aanrichten. :)
pi_150902525
Gaat lekker in de VK30.01(H) :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:19:13 #67
176916 Karrs
2007-2017
pi_151101731
*Chirp* *Chirp*

Iedereen al aan de War Thunder?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_151101896
Neuh. Wel een nieuwe pc. Snellere laadtijden en hogere specs :9
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:29:34 #69
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_151110180
WT, ik vond 't maar niks. Ik zit in de beta van WoWS maar ik weet 't niet, 't is lang niet zo complex als WoT. Maar wel leuk voor een half uurtje ofzo, BIG GUNS.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 23:09:17 #70
176916 Karrs
2007-2017
pi_151111611
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:29 schreef popolon het volgende:
WT, ik vond 't maar niks. Ik zit in de beta van WoWS maar ik weet 't niet, 't is lang niet zo complex als WoT. Maar wel leuk voor een half uurtje ofzo, BIG GUNS.
WT heeft een veel beter damage-model dan WoT; je hebt geen hitpoints maar het is gewoon afhankelijk van de granaat, de afstand en de plek waar je raakt of je schade veroorzaakt of niet. Iedereen kan dood en alle modules kunnen eraan. 't Is veel realistischer. En de tanks voelen echter aan dan in WoT; ze zijn traag, superzwaar en maken een enorme hoeveelheid herrie.

De M3 Lee heerst in dat spel, omdat je beide kanonnen kan gebruiken. :)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 23:12:28 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_151111718
Is persoonlijk, van mij hoeft 't niet realistisch. WoT is meer een arcade game ja, en dat vind ik veel leuker. WT uninstalled. :P
pi_151112431
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:09 schreef Karrs het volgende:
De M3 Lee heerst in dat spel, omdat je beide kanonnen kan gebruiken. :)
Kwam deze maar normaal beschikbaar :P

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 15:10:00 #73
164371 Flatacer
No nuts, no glory!
pi_151126208
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:12 schreef popolon het volgende:
Is persoonlijk, van mij hoeft 't niet realistisch. WoT is meer een arcade game ja, en dat vind ik veel leuker. WT uninstalled. :P
Ik vond het vliegen in arcade mode wel gaaf. De tanks daarentegen, hoewel misschien realistisch, voelden aan als hovercrafts...
pi_151134306
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 15:10 schreef Flatacer het volgende:

[..]

Ik vond het vliegen in arcade mode wel gaaf. De tanks daarentegen, hoewel misschien realistisch, voelden aan als hovercrafts...
Klopt, dat slaat ook nergens op. In Realistic voelt het anders aan.
  zondag 29 maart 2015 @ 12:50:16 #75
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_151152888
WT Planes jah :)
I'm not the girl in the picture..
pi_151164834
Bijna unbanned :D nog 8 dagen hehehee
Ehmm
pi_151169025
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:27 schreef Photomorti het volgende:
Bijna unbanned :D nog 8 dagen hehehee
En hoe lang ga je het deze keer volhouden? :P :X
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_151173738
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:59 schreef bas-beest het volgende:

[..]

En hoe lang ga je het deze keer volhouden? :P :X
Only time will tell maar ik vermoed jaren :)
Ehmm
pi_151173956
Ik denk 2 weken.
  maandag 30 maart 2015 @ 13:04:41 #80
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_151186882
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:24 schreef muhahaha het volgende:
Ik denk 2 weken.
Optimist. Ik ga voor 4 dagen.
Heb trouwens 650K fee xp klaar staan voor die 30B. Laat 9.7 maar komen.
pi_151187613
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:04 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Optimist. Ik ga voor 4 dagen.
Heb trouwens 650K fee xp klaar staan voor die 30B. Laat 9.7 maar komen.
Je speelt veel premium tanks en converteert die experience?
  maandag 30 maart 2015 @ 13:46:14 #82
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_151188091
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:29 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

[..]

Je speelt veel premium tanks en converteert die experience?
Ja premiums en tier X en andere elite tanks. En met goud uit o.a. cw converteren.
pi_151191768
Ligt het aan mij of is er veel minder arty de laatste tijd?
  maandag 30 maart 2015 @ 15:58:24 #84
19479 Mr.J
pi_151192167
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:21 schreef Photomorti het volgende:

[..]

Only time will tell maar ik vermoed jaren :)
Als je normale mensen op je account laat spelen -al dan niet voor geld- komt dat wel goed.

Ga je zelf achter de knoppen ziiten -alszijnde een autistische chimpansee met agressiestoornis- dan wordt het lastig die jaren te halen vrees ik.
pi_151192782
quote:
9s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:58 schreef Mr.J het volgende:
Ga je zelf achter de knoppen ziiten -alszijnde een autistische chimpansee met agressiestoornis- dan wordt het lastig die jaren te halen vrees ik.
_O-
pi_151210210
quote:
9s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:58 schreef Mr.J het volgende:
~O>
pi_151211792
quote:
hehehehehe :D
Ehmm
pi_151214338
Zijn er hier toevallig mensen met de STA-1?
Ligt het nou aan mij of is dat ding achterlijk duur om te spelen vergeleken met andere T8 tanks?

Dit is echt de enige T8 tank waar ik vaker credits mee verlies dan win.
pi_151235992
De shell cost is maar 380 als het goed is met de topgun dus dat is zeer goedkoop.

Wat is je avarage dmg in de tank ? En speel je met premium ?
Ehmm
pi_151236468
De vraag is ook, schiet je wel eens op andere spelers. Dat kost ook geld. Photo kan je meer vertellen over deze extra onvoorziene kosten.
pi_151237547
Ben geen super speler, average damage zit op iets meer als 900 over 183 battles, shells kosten inderdaad 380

Maar vergelijk ik dit bijv. met de Indien Panzer:
+-850 over 272 battles, shells kosten 300
Of met de SU-101:
+- 850average damage over 74 battles, shells kosten 1230

Deze 2 had/heb ik vrijwel nooit verlies in tenzij het echt hele slechte potjes zijn.
Wat me zowiezo opvalt nu is dat de STA-1 bij volledig vernietigd zowat de helft meer kost om te repareren als de SU-101, 16k voor de STA-1 tegenover 9600 voor de SU-101.

Uiteraard schiet ik op andere spelers, tegenstanders zijn (voor een deel tenminste) geen bots :D
pi_151291750
Kosten zullen altijd wel verschillen per tank. Zonder premium draai ik winst over een avond genomen maar veel is het niet. Vooral de hogere tiers zijn hier vaak de boosdoener van en nu 2 nieuwe tanks heb en daarbij gold gebruik loopt het nog sneller in de kosten :+. Voor de kenners; ik heb nu de SU-85 (kan vaak met standaard ammo) en de T-43. Vooral die laatste pak ik vaak gold op, merk dat ik er anders helemaal niet doorheen kom. Gelukkig is de reload snel, kan altijd snel wisselen mocht ik een soft target tegenkomen.
  donderdag 2 april 2015 @ 13:38:09 #93
19479 Mr.J
pi_151292583
Iemand interesse om mij te helpen mijn WR op mijn E75 en IS8 te verhogen?

De laatste dagen is mijn WR dramatisch. ;(

Eigen stats; Na 4,5k games WN8 van 1200 (=eindelijk groen *O* ) en overall WR van 51,x%.

Het zou ook schelen als ik op tijd even stop ipv 'kwaad' door te gaan, nog slechter te spelen en weer te verliezen. o|O
pi_151294458
Linkje naar je profiel, wil niet met tomaten spelen natuurlijk _O-

Nee geintje, ik wil platoonen. Morgen of overmorgen kan ik waarschijnlijk wel.

Ik heet ingame Kanniebaal en rij ook de IS-8 ow en de Bulldog (die valt ook in tier 10 matches :+ ).
  donderdag 2 april 2015 @ 14:34:56 #95
19479 Mr.J
pi_151294609
pi_151295630

Hm het aantal battles op 1 dag klopt niet helemaal :')
  vrijdag 3 april 2015 @ 13:46:24 #97
19479 Mr.J
pi_151327298
Drama dag gisteren weer. <40% wr. WN8 1500+. Altijd wel in top 3 van het team, maar de WoT goden gunde het mij niet.

Wel mijn Ace op de E75 te pakken, maar dat was niet dat ik die pot super speelde.

Abbey, zuid spawn en ik ging links. Werd vastgepinned door 3 heavies en een TD waar ik alleen een TD nog achter mij had. Kon weinig doen, want er stonden 4 dikke guns op het hoekje gericht waar ik zat. Op hun beurt durfden ze het ook niet aan om een push te doen. Patstelling dus. Maar de 3 arties in mijn team dachten daar anders over. Terwijl ik ze met een proxy spot gespot hield maakten ze gehakt van het groepje.

Eindresultaat een Ace met 2500 eigen dmg en 4700 assisted dmg. :')14.gif

vrijdag 3 april 2015 @ 16:47:51 #98
19479 Mr.J
pi_151332655
Niet veel beter nu. 4 lossen op een rij voor de T29.

In 3 potjes nummer 1 qua exp en damage. Potjes met een +60% winkans weggegooid door apen die WoT mogen spelen van de verzorgers. Ik word hier zo moe van. :'(

Vb: Lakevill. Voor de game zeg ik nog dat 2 TDs en een arty genoeg zijn voor de valley, de rest mag spot @ middle en city. Uiteraard gaan 3 heavies de valley in ondanks mijn smeekbedes om te keren.
pi_151334308
Mijn games gaan ook niet zo lekker _O-.
pi_151349068
Eindelijk exclusieve content voor de Xbox versie. Je kunt het nu op de Maan uitvechten in Chaffee's uitgerust met frickin' lasers:

http://worldoftanksxbox36(...)ncements/lunar-mode/

coooool *pew pew pew*
Xbox >PC
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')