Dan snap je dus totaal niet waar het over gaat.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat hij geen idee heeft of uit bescherming niet alle informatie heeft gekregen. Nu wel. En waar gaat het over? Een twintig jaar oude deal. En dat allemaal rond verkiezingen. Wat een toeval.
Bij Opstelten als bewindspersoon heb ik mijn bedenkingen. Maar dit gedoetje gaat nergens over.
Heeft hij tegen de kamer gezegd dat dat afschrift niet bestaat?quote:Op maandag 9 maart 2015 20:37 schreef Valid het volgende:
[..]
Dan snap je dus totaal niet waar het over gaat.
Nog los van dat de deal geen twintig jaar geleden is gesloten en het er al jaren over gaat (dus niet enkel "toevallig" voor de verkiezingen). Als je denkt dat het nu om die deal gaat heb je er denk ik weinig van begrepen. Waar het om gaat is dat het er de schijn van heeft dat hij de kamer opzettelijk niet goed heeft geïnformeerd, wat toch de politieke doodzonde is. De kamer is immers nogal afhankelijk van de informatievoorziening door de regering.
Niet dat ik weet. Wel dat het onvindbaar/niet beschikbaar op het ministerie was. Hoe is dat precies relevant?quote:Op maandag 9 maart 2015 20:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heeft hij tegen de kamer gezegd dat dat afschrift niet bestaat?
Dan heeft hij dus wat dat betreft de kamer niet verkeerd geïnformeerd toch? Blijft over het bedrag: er was geen afschrift en hij was niet betrokken bij de zaak. Dan kan je een fout maken, lijkt me.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:39 schreef Valid het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Wel dat het onvindbaar/niet beschikbaar op het ministerie was. Hoe is dat relevant?
Het punt is dat Teeven die deal destijds als OvJ heeft gesloten en niet bevoegd was om 4,7 mio aan te bieden; dat Opstelten altijd heeft gezegd geen bonnetje te hebben, maar wel zeker te weten dat het 1,x mio was ("dat moet helaas een kwestie van vertrouwen zijn van de kamer"). Nu (een paar dagen nadat Nieuwsuur allerlei details heeft onthuld en de druk wordt opgevoerd) blijkt het bonnetje opeens wel beschikbaar en blijkt het verhaal van Nieuwsuur te kloppen. De transactie is destijds door Teeven waarschijnlijk ver buiten zijn boekje als OvJ gedaan, waar hij de minister toen niet over heeft ingelicht en het was volgens die hoogleraren fiscaal recht tevens belastingfraude.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan heeft hij dus wat dat betreft de kamer niet verkeerd geïnformeerd toch? Blijft over het bedrag: er was geen afschrift en hij was niet betrokken bij de zaak. Dan kan je een fout maken, lijkt me.
Nu heb je het over de deal zelf. Ik vertrouw volledig op de door jou gepresenteerde feiten: waar hebben we het nou over? OM sloot een dealtje waarbij de inspecteur niet betrokken was: mag niet gebeuren. Staat genoteerd. Ik begreep overigens dat het OM deze deal heeft gesloten om een eindeloze fiscale procedure te voorkomen, dus er viel volgens mij wel wat voor te zeggen. Dat De Bont met ronkende termen aankomt: fiscaaltechnisch zal het formeel wel niet kloppen inderdaad. Spijtig. Gaan we volgende keer wel een eindeloze procedure voeren met een onzekere kans op succes. Opstelten heeft nu het bonnetje gevonden, volgens mij heeft hij nooit gezegd dat het niet bestond. Nouja, nu is het er wel. Gelukkig.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:48 schreef Valid het volgende:
[..]
Het punt is dat Teeven die deal destijds als OvJ heeft gesloten en niet bevoegd was om 4,7 mio aan te bieden; dat Opstelten altijd heeft gezegd geen bonnetje te hebben, maar wel zeker te weten dat het 1,x mio was ("dat moet helaas een kwestie van vertrouwen zijn van de kamer"). Nu (een paar dagen nadat Nieuwsuur allerlei details heeft onthuld en de druk wordt opgevoerd) blijkt het bonnetje opeens wel beschikbaar en blijkt het verhaal van Nieuwsuur te kloppen. De transactie is destijds door Teeven waarschijnlijk ver buiten zijn boekje als OvJ gedaan, waar hij de minister toen niet over heeft ingelicht en het was volgens die hoogleraren fiscaal recht tevens belastingfraude.
Ik vind de hele zaak weinig boeiend ja. Snap de vragen wel, uiteraard. Goed recht van de Kamer.quote:Dan is het toch heel logisch dat er vragen ontstaan? Het heeft genoeg weg van een doofpotpoging om verder te onderzoeken. Stel nou dat Opstelten vorig jaar hier al meer over wist, maar het wel zo handig vond om het niet met de kamer te delen. Het is immers geen mooi verhaal. Zou jij dat kwalijk genoeg vinden om wat mee te doen, of boeit dat je echt niet?
Dit is de essentie. Hier ben je wat mij betreft hopeloos naïef.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Opstelten heeft nu het bonnetje gevonden, volgens mij heeft hij nooit gezegd dat het niet bestond. Nouja, nu is het er wel. Gelukkig.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)oeg-toch-47-miljoen/quote:Opstelten moet zich morgen verantwoorden tegenover de Tweede Kamer in een debat omdat hij politiek verantwoordelijk is voor het optreden van Teeven destijds. Nu het betalingsbewijs toch is gevonden, zal morgen de vraag ook opspelen of Opstelten de Kamer verkeerd heeft ingelicht.
Er is geen enkele uitleg denkbaar die goed uitpakt voor het gezag van Opstelten, zegt onze politiek redacteur Derk Stokmans:
“Of Opstelten heeft het bonnetje niet goed gezocht, terwijl hij zei dat hij zijn departement binnenstebuiten had gekeerd, of hij verborg het, omdat het hem politiek niet goed uitkwam. Een derde optie is dat zijn ambtenaren hem moedwillig tegenwerkten. Geen van die mogelijkheden zegt iets goeds over Opstelten. Wat is erger: een minister die niet weet wat er op zijn departement gebeurt, of een minister die de Kamer moedwillig verkeerd inlicht? In alle gevallen is de Kamer niet serieus genomen.
Opstelten heeft de kritiek van de oppositie altijd weerlegd met opmerkingen als: u moet mij vertrouwen, ik sta voor wat ik zeg, ik ben een solide bestuurder. Hij heeft er een persoonlijk feit van gemaakt. Voor zijn geloofwaardigheid is het desastreus dat die bon gevonden is.”
Misschien ben ik naïef. Ik vind het geen zaak om een minister voor naar huis te sturen en ik vind de deal zelf ook niet spannend. Dan geloof ik het allemaal wel. Maargoed: paniek! Het OM pleegt belastingfraude en de minister probeert het te verbloemen! Schande!quote:Op maandag 9 maart 2015 21:03 schreef Valid het volgende:
[..]
Dit is de essentie. Hier ben je wat mij betreft hopeloos naïef.
Dit (fragment uit NRC) dekt de lading denk ik wel aardig:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)oeg-toch-47-miljoen/
Precies ja!quote:Op maandag 9 maart 2015 21:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Misschien ben ik naïef. Ik vind het geen zaak om een minister voor naar huis te sturen en ik vind de deal zelf ook niet spannend. Dan geloof ik het allemaal wel. Maargoed: paniek! Het OM pleegt belastingfraude en de minister probeert het te verbloemen! Schande!
Uiteraard, die zien verkiezingen aan de horizon en slaan op hun trommel.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:19 schreef Valid het volgende:
[..]
Precies ja!
Nouja, als de mensen die er over gaan het maar begrijpen.
quote:Minister Ivo Opstelten en staatssecretaris Fred Teeven (beide Justitie) stappen op naar aanleiding van de witwaszaak rond crimineel Cees H..
Dat melden RTL en de Telegraaf. Om 22.00 geven de bewindspersonen een persconferentie op het ministerie.
quote:Op maandag 9 maart 2015 21:44 schreef Valid het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)even-stappen-op.html
Dat laatste hoop ik toch echt niet.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
VVD gaat dus diep vallen met de verkiezingen volgende week, en kabinet zou nog best eens kunnen vallen, spannend.
Die wordt wel genoemd ja. Dat is een oud Zuidas partner toch?quote:Op maandag 9 maart 2015 21:53 schreef eriksd het volgende:
Wie zouden dan de vervangers worden? Van der Steur?
Nauta zie ik nu inderdaad. Maar 0 ambtelijke ervaring. Zou ik eerder Recourt doen, die is volgens mij bestuurlijk aangelegd. Wel weer PvdA.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:54 schreef Valid het volgende:
[..]
Die wordt wel genoemd ja. Dat is een oud Zuidas partner toch?
Ik check Spong nu in de herhaling van Pauwquote:Op maandag 9 maart 2015 23:56 schreef Blistering het volgende:
Ik heb toch wel weer even genoten van Gerard Spong hoor, bij Pauw vanavond.
Wat een uiterst boeiende man is dat toch.
"Wees op tijd."quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:24 schreef Yreal het volgende:
Vraagt iemand me of ik tips heb voor de ib aangifte van haar moeder.
"De correcte getallen invullen" werd niet gewaardeerd..
Alle belangrijke dingen verzamelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:24 schreef Yreal het volgende:
Vraagt iemand me of ik tips heb voor de ib aangifte van haar moeder.
"De correcte getallen invullen" werd niet gewaardeerd..
quote:Compleet met dreadlocks, make-up, een bandana, gekleurde broek en een papegaai op zijn schouder probeerde de man de set op te komen. Het is niet duidelijk of de papegaai echt was. De politie heeft een foto van de man vrijgegeven.
Dat zou wat zijn. En dat beest maar schreeuwen dat het een namaakmes is.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:05 schreef Phaelanx_NL het volgende:
http://www.nu.nl/film/400(...)the-caribbean-5.html
[..]
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
HET MES IS NEP
HET MES IS NEP
HOU JE KOP KUTVOGEL
Speld heldquote:Het ontslagbriefje van de gisteravond afgetreden minister Opstelten is kwijt. De oud-minister van Veiligheid en Justitie roept zijn ambtenaren op om het document op te sporen: “Ik kan mij van gisteravond vrij weinig herinneren, dat is glashelder. Ik kan op dit ogenblik melden dat de precieze inhoud van de ontslagbrief mij ontschoten is. Iemand moet het afschrift van mijn ontslag hebben meegenomen. Ik zou het prettig vinden als degene die het briefje heeft het ook even laat zien.”
Op het ministerie van Veiligheid en Justitie wordt druk gezocht naar het betreffende briefje. Minister Opstelten leidt het onderzoek: “Ik kan u zeggen dat het heel moeilijk is om dit soort documenten boven tafel te krijgen, vooral naarmate de gebeurtenissen in kwestie langer geleden hebben plaatsgevonden. We hebben het wel over gisteren en gisteren is geen vandaag. Maar u kunt er op rekenen dat ik alles in het werk zal stellen om deze zaak op te helderen, dat is een kwestie van vertrouwen.”
De nieuwe staatssecretaris van Veiligheid en Justitie wordt voormalig officier van justitie Fred Teeven. Volgens Opstelten is het niet problematisch dat Teeven bij zijn vorige baan moest aftreden als staatssecretaris van Veiligheid en Justitie: “Dat zijn uw woorden. Ik heb op dit ogenblik geen aanwijzingen dat hij in een vorig leven is afgetreden.”
Zolang het ontslagbriefje niet gevonden wordt, zal Opstelten gewoon aan het werk blijven als minister. Zo kondigde hij vanochtend enkele nieuwe maatregelen aan, waaronder de invoering van minimumstraffen en het sluiten van alle coffeeshops in Nederland.
Dat zit dus in de Tweede Kamer.twitter:TonElias twitterde op maandag 09-03-2015 om 11:30:10DRINGEND VERZOEK aan Microsoft: wilt u mij niet meer tien keer per dag thuis laten bellen vanuit India voor marketingdoeleinden? #Microsoft reageer retweet
Ach ja, als een rekentoets niet verplicht is, dan is zoiets als een computerrijbewijs evenmin verplichtquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dat zit dus in de Tweede Kamer.twitter:TonElias twitterde op maandag 09-03-2015 om 11:30:10DRINGEND VERZOEK aan Microsoft: wilt u mij niet meer tien keer per dag thuis laten bellen vanuit India voor marketingdoeleinden? #Microsoft reageer retweet
Reactie van hem op die 'betweters':quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:13 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ach ja, als een rekentoets niet verplicht is, dan is zoiets als een computerrijbewijs evenmin verplicht
twitter:TonElias twitterde op maandag 09-03-2015 om 14:59:31Tegen de betweters die phishing op kilometers afstand herkennen kijk even naar de vele andere reacties. Mooi om via Twitter dit te matigen! reageer retweet
Prachtig tochquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Reactie van hem op die 'betweters':twitter:TonElias twitterde op maandag 09-03-2015 om 14:59:31Tegen de betweters die phishing op kilometers afstand herkennen kijk even naar de vele andere reacties. Mooi om via Twitter dit te matigen! reageer retweet
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |