abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150396270
Zwangerschap en Geboorte!

2015

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

10 oktober: Limone
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door McLaura op 08-03-2015 16:36:44 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150396326
Hahaha nee geen Frits :P

Ik zou het fijn vinden als hij terug gaat draaien zodat ik het zelf kan proberen, maar dienaars is gewoon heel klein... Snap dat het nog prima zou kunnen, maar m'n gevoel zegt dat het niet meer gaat gebeuren :) en dat is prima, vond de kz niet vervelend, alleen het herstel viel me zwaar tegen!

Ik gebruik de kinderwagen soms om in de bus naar de stad te gaan omdat Lola dat zomereik vind en sinds een paar weken wil ze ineens de hele tijd in de kinderwagen met papa een stuk wandelen, daar vraagt ze dan zelf om :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:49:53 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150396804
Beterschap Laura!

Klumsy, het herstel is ook iets waar ik tegenop zou zien (maar hier geen persoonlijke ervaring met ks). Zou mooi zijn als hij zich van een andere kant laat zien ;)

Mijn man heeft de kinderwagen maar weer op zolder gezet. Maar ik kan al een tijdje niet meer stukken wandelen/lopen en wat ik kan lopen kan mijn middelste ook. Laatst heb ik haar nog wel ergens in de buggy gehad zit ik me te bedenken...
Laatste keer dat we echt een wandeling hebben gemaakt was eind november denk ik, toen zat ze een kwartier in de kinderwagen en verder vond ze dat ze net als grote broer moest lopen :') :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 20:53:35 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150396990
ik heb vandaag de proefdrukken binnen gekregen. Ik heb nog twee dingetjes aangepast, en met de digitale ben ik nu tevreden in ieder geval. Twijfel nu alleen nog tussen glans of mat, mijn gevoel neigt naar glans omdat ik bij mat het idee heb een stuk papier in handen te hebben, terwijl ik bij glans echt het gevoel heb een kaartje in handen te hebben.

Hier ook een kinderwagen 'mogen'* bestellen van m'n bewindvoerder. Ik ben voor een onbekend merk gegaan, maar wel een waarvan de wandelwageninzet naar mij toegekeerd gezet kan worden. Ik heb er altijd zo van gebaald dat ik na een paar maanden al tegen hun rug aankeek :')

*mogen: het is natuurlijk altijd nog m'n eigen geld wat ik uitgeef, maar de ruimte moet er dan wel zijn.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150397030
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:49 schreef pessie het volgende:
Beterschap Laura!
Dankje, de antibiotica zullen hun werk vast wel weer doen. Bij Thijs had ik 6 keer blaasontsteking, dit is pas de tweede keer (ben 23.3 nu).

Mijn herstel van de ks was ook zeer voorspoedig. Wat dat betreft kan het deze keer alleen maar tegenvallen, of gewoon hetzelfde zijn. En dat laatste hoop ik natuurlijk :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_150397124
Hopelijk rijdt hij prettiger dan hij oogt met die kleine wieltjes, DJMO!

Ik heb inderdaad (weer) één waarvan de zitting gedraaid kan worden, dat is me destijds best bevallen.

En nu ben ik mijn bed in, inclusief paracetamol.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:00:01 #7
259886 pessie
pi_150397261
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dankje, de antibiotica zullen hun werk vast wel weer doen. Bij Thijs had ik 6 keer blaasontsteking, dit is pas de tweede keer (ben 23.3 nu).

Mijn herstel van de ks was ook zeer voorspoedig. Wat dat betreft kan het deze keer alleen maar tegenvallen, of gewoon hetzelfde zijn. En dat laatste hoop ik natuurlijk :)
Je gaat gewoon voor hetzelfde!

Testen ze bij jou dan ook op iets-met-een-G? (dat is iets met chronische blaasontsteking).

Wij hebben geen zitting die naar ins toegedraaid kan worden. Lijkt me op zich wel echt ideaal, maar destijds de keuze gemaakt voor een model waar je makkelijk een 2de zitje bij kon bestellen. Toen we daadwerkelijk zwanger bleken van nummer 2 kwamen we erachter dat nummer 1 al niet meer in dat stoeltje pastte :') . Maar ik draag de kinderen ook best veel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 21:04:41 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150397469
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:56 schreef McLaura het volgende:
Hopelijk rijdt hij prettiger dan hij oogt met die kleine wieltjes, DJMO!

Ik heb inderdaad (weer) één waarvan de zitting gedraaid kan worden, dat is me destijds best bevallen.

En nu ben ik mijn bed in, inclusief paracetamol.
Dat hoop ik ook :P Beterschap!!

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:00 schreef pessie het volgende:

[..]

Je gaat gewoon voor hetzelfde!

Testen ze bij jou dan ook op iets-met-een-G? (dat is iets met chronische blaasontsteking).

Wij hebben geen zitting die naar ins toegedraaid kan worden. Lijkt me op zich wel echt ideaal, maar destijds de keuze gemaakt voor een model waar je makkelijk een 2de zitje bij kon bestellen. Toen we daadwerkelijk zwanger bleken van nummer 2 kwamen we erachter dat nummer 1 al niet meer in dat stoeltje pastte :') . Maar ik draag de kinderen ook best veel.
ik heb voor Geert zo'n universeel meerijplankje op de kop getikt een tijdje terug. Is denk ik ook wel fijn, hoewel hij nu eindelijk steeds meer gaat en ook zelf wil lopen, is het wel prettig dat hij op deze manier nog kan meeliften denk ik.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_150397770
Beterschap Laura

Ik ben ook wel van plan de kleine straks te gaan dragen, vond dat bij Lola ook zo fijn O+

Hoor van een hoop mensen die een 2e kz gehad hebben, dat dat herstel een stuk voorspoediger ging dan de eerste keer , daar hou ik me dan maar aan vast :P
pi_150397817
Zo een meerijplankje lijkt me ideaal, maar kan me gewoon niet voorstellen dat dat voor Lola gaat werken, dat gaat een en al drama worden :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 21:13:13 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150397898
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:11 schreef klumsy het volgende:
Zo een meerijplankje lijkt me ideaal, maar kan me gewoon niet voorstellen dat dat voor Lola gaat werken, dat gaat een en al drama worden :')
Je weet het niet; ze kan er op staan en naar de baby kijken onderweg. Dat is voor veel nieuwbakken grote broertjes/zusjes vaak wel een trigger om rustig te blijven staan denk ik .. je kan het altijd proberen natuurlijk en anders dat ding gewoon weer doorverkopen :)

zaterdag 7 maart 2015 @ 21:13:16 #12
259886 pessie
pi_150397903
Zo'n plankje wilde ik inderdaad ook nog naar kijken, goede tip!
Mijn oudste deed alles op de loopfiets toen de middelste klein was, aangezien de middelste ook fan is hoop ik eigenlijk dat ze ook de loopfiets pakt als ik de kinderwagen heb (en anders hoop ik vrij vlot weer normaal te zijn en gooi de kleuterdrager onderin de wagen ;) )

Klumsy, fijn om te horen lijkt me dat.
pi_150398011
Djmo wat gek dat kruikenzakken niet mogen? :? Ik kan echt niet bedenken waarom niet? Ik vind een hydrofiel eromheen eigenlijk niet zo'n geweldig plan omdat dat gemakkelijk kan verschuiven waardoor het hete aluminium bloot komt te liggen. :X
:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 21:19:09 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150398207
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:15 schreef mignonne het volgende:
Djmo wat gek dat kruikenzakken niet mogen? :? Ik kan echt niet bedenken waarom niet? Ik vind een hydrofiel eromheen eigenlijk niet zo'n geweldig plan omdat dat gemakkelijk kan verschuiven waardoor het hete aluminium bloot komt te liggen. :X
dat staat er niet bij verder. Ik stop die dingen dan ook gewoon in een kruikenzak hoor, precies om de reden die jij hier aanvoert :Y

zaterdag 7 maart 2015 @ 21:20:44 #15
259886 pessie
pi_150398285
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:15 schreef mignonne het volgende:
:o daar had ik nog niet eens aan gedacht! Dat is inderdaad wel echt een enge gedachte!
Hier deden ze volgens mij een kruikenzak en een hydrofiel tussen baby en kruik.

Leg je dat ook uit aan je kraamverzorgster DJMO?

(Bij mij willen mijn kraamverzorgsters altijd weten waarom ik soms iets anders wil dan het algemene advies)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 21:23:26 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150398414
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:20 schreef pessie het volgende:

[..]

:o daar had ik nog niet eens aan gedacht! Dat is inderdaad wel echt een enge gedachte!
Hier deden ze volgens mij een kruikenzak en een hydrofiel tussen baby en kruik.

Leg je dat ook uit aan je kraamverzorgster DJMO?

(Bij mij willen mijn kraamverzorgsters altijd weten waarom ik soms iets anders wil dan het algemene advies)
ik heb naast een bevalplan ook een gebruiksaanwijzing kraamzorg gemaakt :P (oa de uitleg hoe ik mijn wasschema heb, en dat ik niet wil dat daar vanaf geweken wordt. Daar kan dit 'dingetje' ook prima op gezet worden inderdaad :Y Zelfde als dat ik de kleine (indien in z'n eigen bed) op z'n zij wil hebben en niet op z'n rug (heb al zo'n speciaal zijslaapkussen die ook door de fysio gebruikt worden).

pi_150398478
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:11 schreef klumsy het volgende:
Floris vond het wel leuk haha, maar dat was vooral omdat hij dan niet hoefde te lopen :')
pi_150398545
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat staat er niet bij verder. Ik stop die dingen dan ook gewoon in een kruikenzak hoor, precies om de reden die jij hier aanvoert :Y
Ik ben wel benieuwd naar de reden, dus als je erachter bent, laat je t weten? :D

@pessie, ja in principe hoort zo'n kruik ook altijd bovenop het dekentje te liggen en nooit direcr contact mef baby te hebben maar toch eh, als je zo'n draaikont hebt :X ik vind persoonlijk een kruikenzak een fijner idee dan een losse hydrofiel.
:)
pi_150398762
Hier deed de kraam de kruiken in een kruikzak en dan tussen het kamen en dekentje in :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 21:30:22 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150398777
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar de reden, dus als je erachter bent, laat je t weten? :D

@pessie, ja in principe hoort zo'n kruik ook altijd bovenop het dekentje te liggen en nooit direcr contact mef baby te hebben maar toch eh, als je zo'n draaikont hebt :X ik vind persoonlijk een kruikenzak een fijner idee dan een losse hydrofiel.
als ik het niet vergeet, zal ik het vragen :Y

pi_150398789
Laken dus
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:30:45 #22
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_150398803
Wij hebben de laatste keer twee kraamverzorgsters gehad. De eerste zei idd nieuw protocol, hydrofiel. De tweede wist nergens van qua nieuw protocol en gebruikte gewoon de kruikzak.

De eerste deed de hydrofiel als volgt: kruik in de hydrofiel rollen van punt tot punt (hydrofiel als een ruit neerleggen dus) en dan met de twee staarten aan het einde een knoop maken op t midden van de kruik. De knoop dan altijd naar het kindje gedraaid leggen. Zo is dat zeg maar al de buffer tussen kruik en kind.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:32:07 #23
259886 pessie
pi_150398869
Ik wil mijn baby overdag ook afgewisseld op links en op rechts hebben :@ . Stonden ze de vorige keren nogal van te kijken dat ik mijn baby niet op de rug wilde. Het is dat ik weet dat buikslapen voor baby's gevaarlijk is, maar aangezien mijn kinderen pas beter gingen slapen als ze eindelijk op hun buik mochtten zou ik bijna.... bijna dus. Ik leg baby echt niet op de buik te slapen ;)

Klavertje, vond je dat dat er degelijker uitzag dan de kruikenzak?
pi_150398908
Ik lees nu van een aantal iets over blaasontsteking (beterschap trouwens!!). Even een vraagje daarover.. Klopt het dat als je zwanger bent je daar weinig/geen pijn van hoeft te voelen? Ik moet de laatste week à twee weken erg vaak (en ook wel kleine beetjes) plassen en twijfel of ik de huisarts moet bellen voor een onderzoek, omdat ik geen pijn ofzo heb. Wat was bij jullie doorslaggevend?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:32:58 #25
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_150398913
O ja en de reden was volgens haar dat dit veiliger zou zijn. Grappig dat de tweede nergens van wist (zelfde organisatie wel een ander cluster). Wij hebben dus gewoon de kruikzak gebruikt op de eerste dag met kraamverzorgster 1 na.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')