abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 19:14:06 #156
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_150857283
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:08 schreef Steven184 het volgende:
Colombiaantjes, zo mogelijk een nog ergere plaag dan die Basken.
Wow. :{
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 22:02:08 #157
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_150865301
Milaan-Sanremo winnen? Zo deed Roger De Vlaeminck dat!

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20150318_01585957
Net efkes anges
pi_150874146
quote:
Op een vergadering van de Internationale Wielerunie UCI is vrijdag in het Italiaanse Milaan besloten dat de renners binnenkort inspraak krijgen bij extreme weersomstandigheden. Een vertegenwoordiger zal de belangen van de renners kunnen verdedigen wanneer er chaos in wielerwedstrijden dreigt door weersomstandigheden.

In de toekomst zullen beslissingen in verband met parkoerswijzigingen door weersomstandigheden dus genomen worden in samenspraak met de koersorganisatie, de voorzitter van UCI-jury, de vertegenwoordiger van de ploegen en een vertegenwoordiger van de renners. Die nieuwe richtlijn zal vanaf 2016 ingevoerd worden.

Op de vergadering in Milaan was David Millar vertegenwoordiger voor de renners, Luuc Eisenga voor de ploegen, en waren Jean-François Pescheux en Mauro Vegni er voor de koersorganisaties.

De beslissingen bij extreme weersomstandigheden zorgden al de voorbije jaren enkele keren voor commotie. Zo werd onlangs nog een rit in de Ronde van Oman afgelast omwille van de hitte. In de Tirreno-Adriatico moesten de renners dan wel weer de sneeuw door.
pi_150875577
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen als het tijdens de koers slecht weer wordt. Of gaan ze het weerbericht heilig verklaren en vooraf vergaderen of het wel kan?

En die sneeuw in de Tirreno was bergop, da's nou niet echt gevaarlijk (tenzij de weg glad wordt, maar dat was niet het geval volgens mij).
  zaterdag 21 maart 2015 @ 08:17:49 #160
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_150875694
Benieuwd wie die vertegenwoordiger dan is en hoe neutraal die is.

Want in een etappe waar renner X net het klassement van renner Y aan het overnemen is en de omstandigheden veel slechter worden, kan je wel even gaan "beslissen" wie er gaat winnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 maart 2015 @ 08:20:05 #161
426493 crew  PippenScottie
pi_150875709
Waarom is wielrennen eigenlijk de enige sport waar de sporters zich niet in een unie of vakbond hebben verenigd?
My friends all drive horses
pi_150875714
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 08:20 schreef PippenScottie het volgende:
Waarom is wielrennen eigenlijk de enige sport waar de sporters zich niet in een unie of vakbond hebben verenigd?
Er is wel een rennersvakbond.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 maart 2015 @ 08:26:21 #163
pi_150875746
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 08:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er is wel een rennersvakbond.
Ok, daar merk je weinig van.
In commentaren over de sport komt ook vaaknaar voren dat de renners onvertegenwoordugd en machteloos zijn.
pi_150875765
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 08:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ok, daar merk je weinig van.
In commentaren over de sport komt ook vaaknaar voren dat de renners onvertegenwoordugd en machteloos zijn.
Volgens mij zijn niet alle renners lid en zijn ze het vaak niet eens met elkaar. Topsporters zijn ook iha nogal egoïstische en narcistische types.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 maart 2015 @ 08:34:40 #165
pi_150875818
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 08:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij zijn niet alle renners lid en zijn ze het vaak niet eens met elkaar. Topsporters zijn ook iha nogal egoïstische en narcistische types.
Elke renner zal het er toch wel over eens zijn dat prijzengeld tijdig wordt betaald?

Ik heb eens wat gegoogled en kwam op dit artikel:

http://inrng.com/2014/04/cpa-pro-cyclists-union-ride-to-2016/

Ben benieuwd hoe groot het draagvlak van de CPA is.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 09:26:03 #166
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_150876255
Nog mensen die vandaag naar de Ronde van Zeeland Seaports gaan kijken?
Helaas net te koud en wisselvallig om met de motor te gaan kijken/
Dan maar laatste uur Livestream kijken.
Net efkes anges
  zaterdag 21 maart 2015 @ 10:57:16 #167
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150877331
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:56 schreef DeeBee het volgende:
Weer die Colombiaantjes. Kan dat ondertussen niet in een apart topic?
Moeten dat topic wel kort houden dan.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:38:29 #168
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_150879591
Liveticker, ronde van Zeeland Seaports;
http://www.rondevanzeelandseaports.nl/live/

en vanaf 16u livestream
http://www.ctvzeeland.nl/livestream
Net efkes anges
pi_150883567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wow. :{
Colombia is leuk ploegje en heb met best een paar leuk rennertjes zoals Duarte. Maar aan het eind van een grote ronde maakt het echt niet uit welke PCTs die laatste wildcard krijgt. Colombia, Team Roompot, Cult Energy. Allemaal hetzelfde joh.

Euskaltel vond ik altijd maar een beetje overtrokken ploeg, omdat ze met 2 aanvalletjes in de Giro, 1 aanvalletje in de Tour en een ritzege in de Vuelta zogenaamd WT waardig zouden zijn. Hadden gewoon lekker als procontinentaal ploegje moeten rijden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator zaterdag 21 maart 2015 @ 16:06:45 #170
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_150884044
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:43 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Colombia is leuk ploegje en heb met best een paar leuk rennertjes zoals Duarte. Maar aan het eind van een grote ronde maakt het echt niet uit welke PCTs die laatste wildcard krijgt. Colombia, Team Roompot, Cult Energy. Allemaal hetzelfde joh.

Euskaltel vond ik altijd maar een beetje overtrokken ploeg, omdat ze met 2 aanvalletjes in de Giro, 1 aanvalletje in de Tour en een ritzege in de Vuelta zogenaamd WT waardig zouden zijn. Hadden gewoon lekker als procontinentaal ploegje moeten rijden.
Ik snap je punt niet echt. Omdat Euskaltel niet veel won vond je het geen leuke ploeg? Een ploeg met een duidelijke filosofie en eigen identiteit kan vaak rekenen op veel sympathie. Is dat gek? Bovendien een ploeg met heel veel klimmers die altijd in de aanval gingen. Fantastische ploeg was het, maar ik ben niet objectief. Desalniettemin kan ik niet echt begrijpen wat je op Euskaltel tegen kon hebben. In iedere koers met een berg erin waren ze WT-waardig, bij gebrek aan bergen waren ze niet WT-waardig. Nou, 't is wat.

Ja, ze hadden misschien beter als procontinentale ploeg kunnen fietsen de laatste jaren van hun bestaan, maar dat wilde de sponsor niet. Wat moet je dan? Als je kijkt naar het budget en de beperkte hoeveelheid renners waar ze uit konden kiezen deden ze het verhoudingsgewijs beter dan een Lotto-Djumbo, om maar wat te noemen. Sowieso voegden ze meer toe. Je hebt al genoeg grijze ploegen, doe mij dan maar een ploeg met Txurruka's.

Wel lekker denigrerend allemaal hoor, aanvalletje in de Giro, ritzegetje in de Vuelta, alsof het niks is.

De etappe die Anton won in Bilbao, dat is zo'n beetje het mooiste stukje wielrennen ooit. Voor het eerst in 33 jaar weer naar het Baskenland, wint de op dat moment beste Bask, die ook nog eens door zijn eigen dorp fietst en demarreert op de klim waar hij als kleine jongen iedere dag trainde. Heb ook nog nooit zoveel volk gezien op een berg als die dag. Daarna door de straten van Bilbao waar hij een soort eretocht maakt. Mooier gaat het wielrennen niet worden.

Nieve die in 2011 de koninginnerit wint in de Giro, over de Fedaia o.a., dat was ook echt prachtig. Anton die een dag daarvoor op de Zoncolan wint. Ze wonnen niet veel, maar als ze wonnen was het altijd episch.

Verder ook raar om Colombia met Cult en Roompot te vergelijken. Wie kunnen er fatsoenlijk een berg over bij Cult en Roompot? In de Vuelta wel zo handig om dat te kunnen, dan kun je beter aankomen met de Colombiaantjes. Hoewel Duarte dan wel weer even normaal moet gaan doen want die fietst nu nog harder achteruit dan Betancur.

[ Bericht 8% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 21-03-2015 16:16:02 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:27:31 #171
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_150884569
Momenteel in Ronde van Zeeland Seaports:

quote:
Door het zware parcours en weer (geregeld buien) zijn veel renners op grote achterstand gekomen en uit koers genomen. Hiermee lijkt het erop dat er nog 24 renners in koers zijn. De koplopers hebben 3.15min voorsprong op 15 achtervolgers. De koplopers rijden de Sluiskiltunnel in.
_O-

3 koplopers: Terpstra, Keisse en Wisniowski
Net efkes anges
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:32:48 #172
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_150884704
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
Momenteel in Ronde van Zeeland Seaports:

[..]

_O-

3 koplopers: Terpstra, Keisse en Wisniowski
Best een leuk idee voor een koers. De laatste 30 vallen elke etappe af :7 Kijken wie er de laatste etappe van 30 wint :D
pi_150884981
Nog 18 man in koers, haha.

Drie man van Etixx nu 4.15 voorsprong, die ploeg is eigenlijk te goed voor zulke koersen, zo dominant dat het niet leuk meer is want alle spanning is van te voren haast al weg.
Demain, on roule
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:46:24 #174
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_150885089
Jammer dat de live stream niet werkt.
Net efkes anges
pi_150885144
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:46 schreef Sjoerd102 het volgende:
Jammer dat de live stream niet werkt.
hier wil je toch niet meer naar kijken, zo saai.
pi_150885947
Keisse wint.
Demain, on roule
pi_150886060
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet echt. Omdat Euskaltel niet veel won vond je het geen leuke ploeg? Een ploeg met een duidelijke filosofie en eigen identiteit kan vaak rekenen op veel sympathie. Is dat gek? Bovendien een ploeg met heel veel klimmers die altijd in de aanval gingen. Fantastische ploeg was het, maar ik ben niet objectief. Desalniettemin kan ik niet echt begrijpen wat je op Euskaltel tegen kon hebben. In iedere koers met een berg erin waren ze WT-waardig, bij gebrek aan bergen waren ze niet WT-waardig. Nou, 't is wat.

Ja, ze hadden misschien beter als procontinentale ploeg kunnen fietsen de laatste jaren van hun bestaan, maar dat wilde de sponsor niet. Wat moet je dan? Als je kijkt naar het budget en de beperkte hoeveelheid renners waar ze uit konden kiezen deden ze het verhoudingsgewijs beter dan een Lotto-Djumbo, om maar wat te noemen. Sowieso voegden ze meer toe. Je hebt al genoeg grijze ploegen, doe mij dan maar een ploeg met Txurruka's.

Wel lekker denigrerend allemaal hoor, aanvalletje in de Giro, ritzegetje in de Vuelta, alsof het niks is.

De etappe die Anton won in Bilbao, dat is zo'n beetje het mooiste stukje wielrennen ooit. Voor het eerst in 33 jaar weer naar het Baskenland, wint de op dat moment beste Bask, die ook nog eens door zijn eigen dorp fietst en demarreert op de klim waar hij als kleine jongen iedere dag trainde. Heb ook nog nooit zoveel volk gezien op een berg als die dag. Daarna door de straten van Bilbao waar hij een soort eretocht maakt. Mooier gaat het wielrennen niet worden.

Nieve die in 2011 de koninginnerit wint in de Giro, over de Fedaia o.a., dat was ook echt prachtig. Anton die een dag daarvoor op de Zoncolan wint. Ze wonnen niet veel, maar als ze wonnen was het altijd episch.

Verder ook raar om Colombia met Cult en Roompot te vergelijken. Wie kunnen er fatsoenlijk een berg over bij Cult en Roompot? In de Vuelta wel zo handig om dat te kunnen, dan kun je beter aankomen met de Colombiaantjes. Hoewel Duarte dan wel weer even normaal moet gaan doen want die fietst nu nog harder achteruit dan Betancur.
Ik heb het gedweep met Euskaltel gewoon nooit gesnapt. Een ploeg met uiteraard een aantal prima renners, maar in mijn ogen gewoon nooit Pro/Worldtour waardig geweest. Sinds ze in 2001 in de hoogte divisie zijn gekomen zijn ze achtereenvolgens 19e, 28e, 13e, 15e, 25e, 18e, 18e, 16e, 17e, 14e, 19e, 20e, 19e op de CQRanking geworden.

En hun filosofie was inderdaad bewonderingswaardig, moet toen ze hun WT status leken kwijt te raken haalde ze opeens een compleet vreemdelingenlegioen met punten binnen om hun plekje te redden. Overwinning van Anton in Bilbao was fantastisch, inderdaad van genoten.

Die Giro hoopte ik dat Anton/Nieve echt mee gingen doen in het klassement en dan zijn het mooie ritzeges, maar viel het overall toch tegen voor mij. En dat kan helemaal aan mij liggen. Ik vond de ploeg gewoon nooit zo bijzonder, op hun filosofie na, en snap(te) dat ongelooflijke gedweep met die ploeg niet.

Wat betreft Colombia, ik ben gewoon van mening dat het geen reet uitmaakt of je Colombia, Cult of Roompot uitnodigt voor een grote ronde. Ze rijden wat in de aanval, dragen misschien nog een dagje een truitje als ze geluk hebben of pakken een etappe. Maar of dat nou de ene of de andere ploeg is, boeiend. De een valt wat meer aan in wat vlakkere etappes, de andere in wat meer heuvelachtige etappes, volgens mij is het resultaat min of meer hetzelfde aan het eind.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 maart 2015 @ 19:15:03 #178
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_150889474
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:14 schreef Mykonos het volgende:
Keisse wint.
“What a great result today! It’s a really nice favor from Niki Terpstra and Lukasz Wisniowski to let me win."
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_150890058
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 maart 2015 @ 20:01:56 #180
pi_150890936
Ibarguren still got it! _O_
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:08:47 #181
317370 Spies
They're gonna find us
pi_150891178
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:36 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2015 @ 22:01:33 #182
73911 ultra_ivo
pi_150895189
quote:
Goed kanaal is dat.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:25:07 #184
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150895924
quote:
Ja ja, Ik was er bij, keek er naar, en begreep er geen kloot van hoe zo'n tot dan veredelde krabbelaar als Furlan ineens zo hard omhoog kon rijden. Maar ja dat was 1994.......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:46:00 #185
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_150896741
quote:
Geachte Heer Brian Cookson, Meneer de voorzitter,

U heeft zich de voorbije week nog eens van uw beste kant laten zien. U reageerde als door een wesp gestoken (mijn excuses als het woordgebruik u te veel aan het verleden doet denken) op het bericht dat Lance Armstrong samen met Geoff Thomas een aantal Touretappes zou rijden met een dag voorsprong. U noemt zijn actie respectloos en ongepast tegenover de Tour, de andere coureurs, de UCI en alle anderen die strijden tegen doping (sic). Ik verslikte mij in een kop warme soep toen ik uw verklaring las. Had u net een half uur onder een lopende tapkraan met Guinness gelegen of was u verkeerd ingelicht door uw perswoordvoerder? In het tweede geval had u een rechtzetting de wereld ingestuurd. Die kwam er niet. Misschien heeft u gewoon wat hulp nodig.

Lance Armstrong is gevraagd door Geoff Thomas, een landgenoot van u. Geoff is ex-voetballer. Hij speelde onder meer voor Crystal Palace, Wolverhampton en Nottingham Forrest. En hij werd ook negen keer opgeroepen voor jullie nationale ploeg. Bij Geoff is in 2003 chronische leukemie vastgesteld. Hij wil nu – zoals de meeste kankerpatiënten dat willen – iets terugdoen voor iedereen die zich inzet in de bestrijding van zijn ziekte. Daags voor de Tour gaat hij zijn eigen Ronde rijden om geld in te zamelen. Uit PR-doeleinden (lees: om meer centen te genereren) heeft hij de Amerikaan gecontacteerd. Nu beweert u dat Armstrong die vraag moet negeren en het voorstel moet weigeren. Waarvoor heeft u angst? Dat de Tour een paar dagen ondergesneeuwd geraakt door de aanwezigheid van Armstrong in Frankrijk? Ik kan u vertellen, meneer Cookson, dat de dagelijkse angst van kankerpatiënten veel groter en meer gewettigd is dan de uwe. Lance heeft als mens fouten gemaakt. Het was een schande dat hij ploegmaats intimideerde en vernederde. Maar zijn dopinggebruik? Het zijn het gebrek aan doortastendheid en het moedwillig opzij kijken van uw organisatie die het mogelijk maakten dat ‘dopingmonsters’ als Armstrong, Riis, Ullrich en vele anderen het beeld van de koers bepaalden.

Sta me toe u een griezelige hypocriet te vinden als u de positieve rehabilitatie van Lance Armstrong veroordeelt uit schrik voor imagoschade. Dan doet u net wat uw voorgangers die u zo verfoeit deden. Onlangs heeft u drie miljoen euro (of was het pond?) betaald voor een rapport dat al een keer of tien was geschreven door journalisten in kranten, magazines en boeken. Weggesmeten geld. U kocht misschien een afrekening met het verleden, maar denk vooral niet dat het rapport u ook een vrijbrief voor de toekomst oplevert. Had u het geld niet beter aan een goed doel gegeven, meneer Cookson?

Hoogachtend,

Karl Vannieuwkerke (journalist en kankerpatiënt)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 23:18:08 #186
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_150897894
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:25 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja ja, Ik was er bij, keek er naar, en begreep er geen kloot van hoe zo'n tot dan veredelde krabbelaar als Furlan ineens zo hard omhoog kon rijden. Maar ja dat was 1994.......
En dan 2 jaar later moeten stoppen door een trombose in je been. No shit.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')