quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 15:43 schreef Steven184 het volgende:[..]
Colombia is leuk ploegje en heb met best een paar leuk rennertjes zoals Duarte. Maar aan het eind van een grote ronde maakt het echt niet uit welke PCTs die laatste wildcard krijgt. Colombia, Team Roompot, Cult Energy. Allemaal hetzelfde joh.
Euskaltel vond ik altijd maar een beetje overtrokken ploeg, omdat ze met 2 aanvalletjes in de Giro, 1 aanvalletje in de Tour en een ritzege in de Vuelta zogenaamd WT waardig zouden zijn. Hadden gewoon lekker als procontinentaal ploegje moeten rijden.
Ik snap je punt niet echt. Omdat Euskaltel niet veel won vond je het geen leuke ploeg? Een ploeg met een duidelijke filosofie en eigen identiteit kan vaak rekenen op veel sympathie. Is dat gek? Bovendien een ploeg met heel veel klimmers die altijd in de aanval gingen. Fantastische ploeg was het, maar ik ben niet objectief. Desalniettemin kan ik niet echt begrijpen wat je op Euskaltel tegen kon hebben. In iedere koers met een berg erin waren ze WT-waardig, bij gebrek aan bergen waren ze niet WT-waardig. Nou, 't is wat.
Ja, ze hadden misschien beter als procontinentale ploeg kunnen fietsen de laatste jaren van hun bestaan, maar dat wilde de sponsor niet. Wat moet je dan? Als je kijkt naar het budget en de beperkte hoeveelheid renners waar ze uit konden kiezen deden ze het verhoudingsgewijs beter dan een Lotto-Djumbo, om maar wat te noemen. Sowieso voegden ze meer toe. Je hebt al genoeg grijze ploegen, doe mij dan maar een ploeg met Txurruka's.
Wel lekker denigrerend allemaal hoor, aanvalletje in de Giro, ritzegetje in de Vuelta, alsof het niks is.
De etappe die Anton won in Bilbao, dat is zo'n beetje het mooiste stukje wielrennen ooit. Voor het eerst in 33 jaar weer naar het Baskenland, wint de op dat moment beste Bask, die ook nog eens door zijn eigen dorp fietst en demarreert op de klim waar hij als kleine jongen iedere dag trainde. Heb ook nog nooit zoveel volk gezien op een berg als die dag. Daarna door de straten van Bilbao waar hij een soort eretocht maakt. Mooier gaat het wielrennen niet worden.
Nieve die in 2011 de koninginnerit wint in de Giro, over de Fedaia o.a., dat was ook echt prachtig. Anton die een dag daarvoor op de Zoncolan wint. Ze wonnen niet veel, maar als ze wonnen was het altijd episch.
Verder ook raar om Colombia met Cult en Roompot te vergelijken. Wie kunnen er fatsoenlijk een berg over bij Cult en Roompot? In de Vuelta wel zo handig om dat te kunnen, dan kun je beter aankomen met de Colombiaantjes. Hoewel Duarte dan wel weer even normaal moet gaan doen want die fietst nu nog harder achteruit dan Betancur.
[ Bericht 8% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 21-03-2015 16:16:02 ]