Nee, dat kan niet. Er leven honderden vossen, konijnen, reeen etc. dicht bij mensen. Maar deze wilde dieren blijven bang. Daarom worden ze wilde dieren genoemd in tegenstelling tot tamme dieren.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Deze is hier niet aan komen lopen zonder onderweg meermalen met beschaving geconfronteerd te zijn geweest. Het kan prima dat hij er aan gewend is geraakt.
Als ie een schaap op heeft is het niet logisch dat hij zich laat zien nog. Meestal zijn ze dan heel erg op hun hoede.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hij is niet echt op jacht en heeft blijkbaar net een schaap op.
Ik dacht dat ze in Zuidoost Limburg nog wel eens voorkwamen, zei het in zeer lichte mate.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is al tijden uitgestorven in Nederland.
Deskundigen gaan ervan uit dat er nooit sprake is geweest van de afschot van de laatste Nederlandse lynx, maar dat de lynx samen met de wolf rond 1890 in Nederland uitstierf. Maar ook dat is niet zeker, aangezien lynxen treklustige, solitaire dieren zijn, in tegenstelling tot de wolf, die vaak vaste jachttrajecten hanteert.
Er zijn wel sinds 1999 signaleringen geweest in Gelderland en Limburg.
Ik heb me eventjes ingelezen. Vermoedelijk zijn het dwalers uit de nabije omgeving die weleens gezien worden aan de grens.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die zijn ook al 25 jaar niet meer gespot.
Wilde dieren vallen wel 'tam' te krijgen maar dat zijn in de regel geen dieren die dan nog verder trekken.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Er leven honderden vossen, konijnen, reeen etc. dicht bij mensen. Maar deze wilde dieren blijven bang. Daarom worden ze wilde dieren genoemd in tegenstelling tot tamme dieren.
Het is niet dat die beestjes bekend zijn met de door de mens opgelegde landsgrenzenquote:Op maandag 9 maart 2015 14:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb me eventjes ingelezen. Vermoedelijk zijn het dwalers uit de nabije omgeving die weleens gezien worden aan de grens.
Tuurlijk zijn die redelijk tam te krijgen, maar dat gaat niet vanzelf omdat ze veel tussen de bewoonde wereld lopen zoals hier gesuggereerd werd.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Wilde dieren vallen wel 'tam' te krijgen maar dat zijn in de regel geen dieren die dan nog verder trekken.
Je wil niet weten waar vossen allemaal opduiken...quote:Op maandag 9 maart 2015 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Er leven honderden vossen, konijnen, reeen etc. dicht bij mensen. Maar deze wilde dieren blijven bang. Daarom worden ze wilde dieren genoemd in tegenstelling tot tamme dieren.
Vossen zijn inderdaad een groot probleem in Londen. Die bovenste is nog best een flink exemplaar trouwensquote:Op maandag 9 maart 2015 14:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Je wil niet weten waar vossen allemaal opduiken...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet het, hier is er ook wel eens een op het terras geweest.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Je wil niet weten waar vossen allemaal opduiken...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zijn vaak "tammer" dan we zouden willen. Is vaak helemaal niet zo handig dat ze minder schuw worden.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vossen zijn inderdaad een groot probleem in Londen.
Hadden ze niet zoveel moeite mee.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:08 schreef xzaz het volgende:
Vossen hebben dan ook de kans gehad zich aan te passen.
Mexico/VS krijgen ze het lastig hoorquote:Op maandag 9 maart 2015 14:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is niet dat die beestjes bekend zijn met de door de mens opgelegde landsgrenzen
Biedt wel leuke mogelijkheden voor puppies. Werpt je hond ineens een paar halve vosjesquote:Op maandag 9 maart 2015 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
En zijn vaak "tammer" dan we zouden willen. Is vaak helemaal niet zo handig dat ze minder schuw worden.
Kruizen die dan, dat weet ik eigenlijk helemaal niet....quote:Op maandag 9 maart 2015 14:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Biedt wel leuke mogelijkheden voor puppies. Werpt je hond ineens een paar halve vosjes
'Goddamn immigrant animals'quote:
Alleen met een foxterrier.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Kruizen die dan, dat weet ik eigenlijk helemaal niet....
Geven is niet echt aan de orde, meer dat we aardig wat rommel maken, ze daarvan kunnen eten en aangetrokken worden door het ongedierte wat op die rommel afkomt.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als je ze eten geeft... tja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
In de VS zijn er ook coyote-hond mixen en wolf-hond mixen, dus ik zie niet in waarom een vos en hond niet zouden paren.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Kruizen die dan, dat weet ik eigenlijk helemaal niet....
Is niet dezelfde soort...quote:Op maandag 9 maart 2015 14:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In de VS zijn er ook coyote-hond mixen en wolf-hond mixen, dus ik zie niet in waarom een vos en hond niet zouden paren.
Exact. Simpelweg onmogelijk.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Is niet dezelfde soort...
Coyote komt uit de canis tak, de vos niet, die komt uit de vulpes tak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |