Maar daar is de populatie vaak ook wat groterquote:Op maandag 9 maart 2015 13:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook in landen waar die grote carnivoren wel zitten, is er ofdoende angst.
Bulgarije niet echt omdat de wolven voornamelijk in de bergen en wouden leven terwijl straathonden voornamelijk in steden aanwezig zijn. In de Karpaten is het wel een 'probleem'quote:Op maandag 9 maart 2015 13:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Oost-Europa lijkt me dat dat best veel voorkomt, vooral Bosnië, Roemenië en Bulgarije.
Binnen Europa juist nietquote:Op maandag 9 maart 2015 13:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar daar is de populatie vaak ook wat groterEn ook daar zal de angst het grootst zijn in de stedelijke gebieden bij mensen die er nooit één tegen zullen komen
.
Sorry, bedoelde straathonden ja. In Sarajevo zijn de meeste straathonden ook erg lief en heel tam, want iedereen voert ze. Loop echter de bergen in net buiten de stad en het wordt een ander verhaal. Daar had ik ook de standoffquote:Op maandag 9 maart 2015 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Wilde honden zijn er niet zo veel, zeker in Europa niet
Straathonden wel. Meestal fantastische beesten. Heb er veel te vriendHet wordt pas problematisch als het winter is en ze aan roedelvorming gaan doen. In Sofia is dat bijvoorbeeld een probleem. Maar daar zijn het ook allemaal halve Rottweilers, Pitbulls e.d.
Die wil je dus gewoon echt niet hongerig of verwond tegenkomen in een donker steegje wanneer je geen forse vent bent.
- Huisdierquote:Op maandag 9 maart 2015 13:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit klopt toch niet. Wolven zijn doodsbang voor mensen en laten zich niet zien.
Dan nog is de angst daar reëler dan nu in NL met 1 wolfquote:Op maandag 9 maart 2015 13:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Binnen Europa juist niet![]()
In Bulgarije en ROemenie heb je ook wel dorpen die opeens 'overvallen' worden door beren
Precies, dat bedoel ik. Er moet iets mee aan de hand zijn.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:54 schreef Dven het volgende:
[..]
- Huisdier
- Ziek
- Hondsdol
- Uit een park
Al is hondsdolheid in dit geval natuurlijk uitgesloten.
Er zijn twee mogelijkhedenquote:Op maandag 9 maart 2015 13:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit klopt toch niet. Wolven zijn doodsbang voor mensen en laten zich niet zien.
Wel, als jij in de woonwijk woont waar die wolf is gefilmd zou jij ook wel even goed links en rechts kijken voordat je de deur uitgaat.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan nog is de angst daar reëler dan nu in NL met 1 wolf
Nouja, ik ga hier in de stad echt geen wolven tegenkomenquote:Op maandag 9 maart 2015 13:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan nog is de angst daar reëler dan nu in NL met 1 wolf
Dan denk ik het tweede. De meeste wolven die in het woud leven (om het zo maar even te noemen), zullen niet weten wat mensen zijn. Dit soort dieren zijn per definitie bang voor dingen die ze niet kennen en deze wolf loopt even lekker vrolijk tussen de auto's en huizen.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Er zijn twee mogelijkheden
1) Hij weet niet wat mensen zijn en ziet het gevaar niet
2) Hij heeft al contact gehad met mensen
Of ze hebben honger en dan hebben ze schijt aan mensen.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Er zijn twee mogelijkheden
1) Hij weet niet wat mensen zijn en ziet het gevaar niet
2) Hij heeft al contact gehad met mensen
Hij is niet echt op jacht en heeft blijkbaar net een schaap op.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Of ze hebben honger en dan hebben ze schijt aan mensen.
Nee, dat is niet echt het geval.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Of ze hebben honger en dan hebben ze schijt aan mensen.
Hij liever dan ik. Schaapquote:Op maandag 9 maart 2015 13:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hij is niet echt op jacht en heeft blijkbaar net een schaap op.
Lekker hoorquote:Op maandag 9 maart 2015 13:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hij is niet echt op jacht en heeft blijkbaar net een schaap op.
Dat weet ik wel zeker jaquote:Op maandag 9 maart 2015 13:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, als jij in de woonwijk woont waar die wolf is gefilmd zou jij ook wel even goed links en rechts kijken voordat je de deur uitgaat.
Deze is hier niet aan komen lopen zonder onderweg meermalen met beschaving geconfronteerd te zijn geweest. Het kan prima dat hij er aan gewend is geraakt.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan denk ik het tweede. De meeste wolven die in het woud leven (om het zo maar even te noemen), zullen niet weten wat mensen zijn. Dit soort dieren zijn per definitie bang voor dingen die ze niet kennen en deze wolf loopt even lekker vrolijk tussen de auto's en huizen.
Is al tijden uitgestorven in Nederland.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:00 schreef Dven het volgende:
Trouwens.. Geen grote carnivoren in NL.. Ik denk dat de meeste mensen schrikken als ze een Lynx met bijhorende grote kop en poten voor hun neus zien
Die zijn ook al 25 jaar niet meer gespot.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:00 schreef Dven het volgende:
Trouwens.. Geen grote carnivoren in NL.. Ik denk dat de meeste mensen schrikken als ze een Lynx met bijhorende grote kop en poten voor hun neus zien
Nee.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Deze is hier niet aan komen lopen zonder onderweg meermalen met beschaving geconfronteerd te zijn geweest. Het kan prima dat hij er aan gewend is geraakt.
Daarom had ik ook 'grote' tussen aanhalingstekens gezetquote:Op maandag 9 maart 2015 14:00 schreef Dven het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |