http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/31071/quote:'Teeven sloot miljoenendeal met drugscrimineel'
Crimineel hield geen 1,25 miljoen gulden aan deal over maar bijna 5 miljoen ... Opstelten zegt bonnetjes kwijt te zijn, maar Nieuwsuur achterhaalde ze ... Kamer reageert verbijsterd
Vijftien jaar geleden sloot Justitie een deal met drugscrimineel Cees H. Hij zou de staat 750.000 gulden betalen en mocht in ruil daarvoor zijn drugsmiljoenen houden. Dit scheelt de staat lange procedures en zo haalde ze toch geld van een crimineel binnen. H. zou er hooguit 1,25 miljoen gulden aan overhouden, zei minister Opstelten. Maar de details zei hij niet te kunnen achterhalen. Nieuwsuur kon dat wel en volgens dit onderzoek hield H. bijna 5 miljoen gulden aan de door destijds officier van Justitie Fred Teeven gesloten deal over, in plaats van 1,25 miljoen.
De Belastingdienst werd buiten de deal gehouden, zo blijkt uit bronnen van Nieuwsuur. Maar dat is niet hoe dit juridisch instrument toegepast diende te worden.
Minister Opstelten zal zich nu moeten verantwoorden: waarom zei hij de bonnetjes niet te kunnen vinden, terwijl deze informatie bij Justitie gewoon bekend was? En wat zijn de gevolgen voor Fred Teeven, nu staatssecretaris van Veiligheid en Justitie? De deals uit die tijd vallen onder de politieke verantwoordelijkheid van minister Opstelten, maar Teeven zal wel moeten uitleggen of hij niet op de hoogte was van het hogere bedrag.
Nieuwsuur meldt op haar website:
In de Tweede Kamer is met verbijstering gereageerd op nieuwe details over de "Teevendeal". (...)
Opstelten heeft de Kamer altijd voorgehouden dat hij niet de exacte bedragen kon vertellen die met de deal gemoeid waren. Oppositiepartijen willen nu snel opheldering van de minister en een debat. Het hangt van regeringspartij PvdA af of dat debat nog voor de verkiezingen zal plaatsvinden.
Vorig jaar onthulde Nieuwsuur al een document waaruit bleek dat Teeven over de schikking "volstrekte geheimhouding", voor "nationale en/of internationale belastingdiensten en/of fiscale autoriteiten" belooft. Dat het bedrag dat H. aan vermogen overhield nu hoger blijkt te zijn, betekent dat de Belastingdienst nog meer geld is misgelopen.
Zou moeten ja.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:22 schreef SureD1 het volgende:
Nu op Nieuwsuur... Zou toch het politieke einde van beiden moeten betekenen...
Dat heb ik bij beide lamlullen al zo vaak gedacht dat ik het niet eens meer geloof dat ze er ooit uitgeflikkerd gaan worden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:22 schreef SureD1 het volgende:
Nu op Nieuwsuur... Zou toch het politieke einde van beiden moeten betekenen...
Nounounounounounounouquote:Op woensdag 4 maart 2015 22:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat heb ik bij beide lamlullen al zo vaak gedacht dat ik het niet eens meer geloof dat ze er ooit uitgeflikkerd gaan worden.
Van mij mogen ze vandaag nog opgeknoopt worden.
Haha ja humor hequote:Op woensdag 4 maart 2015 22:28 schreef Rockefellow het volgende:
Graaier en/of crimineel zijn is al tijden de manier om geld te verdienen in Nederland.
Lage investering en belastingdruk.
Je zou toch denken dat het een keer genoeg is. Als Teeven buiten zijn bevoegdheid om heeft gehandeld is hij in principe vervolgbaar denk ik..quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:34 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zit net naar Nieuwsuur te kijken, maar vraag me toch af hoe zij denken dit recht te breien...
Lijkt bijna op een opzetje à la Frank Underwood via hoge ambtenaren om Opstelten te lozen...quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:37 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat het een keer genoeg is. Als Teeven buiten zijn bevoegdheid om heeft gehandeld is hij in principe vervolgbaar denk ik..
Kan het Kabinet overeind blijven als Justitie op deze manier onthoofd zou worden?
Ik moet echt aan de Netflix...ik zit na Borgen aan Scandal maar volgens mij is House of Cards beter...quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt bijna op een opzetje à la Frank Underwood via hoge ambtenaren om Opstelten te lozen...
HoC is goed idd, moet laatste serie alleen nog afkijken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:42 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik moet echt aan de Netflix...ik zit na Borgen aan Scandal maar volgens mij is House of Cards beter...
Opstelten en Teeven zijn juist bezig met het afbreken van de rechtstaat...quote:
Ik hoop dat teeven het bedrag waar (kennelijk) geen toestemming voor was uit eigen zak terug moet betalen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:48 schreef Geralt het volgende:
Ik hoop echt van harte dat die 2 hier niet ook weer mee weg gaan komen
Zolang hij maar oprot. En zn holmaat Opstelten ook weg aub.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hoop dat teeven het bedrag waar (kennelijk) geen toestemming voor was uit eigen zak terug moet betalen.
Laten we het hopen. Voor de rechter met die vent.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:37 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat het een keer genoeg is. Als Teeven buiten zijn bevoegdheid om heeft gehandeld is hij in principe vervolgbaar denk ik..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |