Dat beeld heb ik ook en 2 weken natuur is mij iets teveel van het goede. Heb je Cuba met huurauto gedaan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:39 schreef Buttarfly het volgende:
Ik was naar beide geweest. Persoonlijk vond ik Cuba in alles beter.
Naar wat ik heb begrepen is Costa Rica alleen leuker voor natuurliefhebbers. Veel verschillende soorten regenwouden, dieren etc.
Ook qua eten? Ik hoor altijd horror-verhalen over de Cubaanse keuken namelijk.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:39 schreef Buttarfly het volgende:
Ik was naar beide geweest. Persoonlijk vond ik Cuba in alles beter.
Naar wat ik heb begrepen is Costa Rica alleen leuker voor natuurliefhebbers. Veel verschillende soorten regenwouden, dieren etc.
Mijn suggestie om energie bars mee te nemen werd me niet in dank afgenomen in het Cuba topic want het voedsel zou daar het beste ter wereld zijn, zelf buiten de resorts. ..niet mijn ervaring en Cuba staat stipt #1 in slecht voedsel, zelfs nog boven de DDR in de jaren 80.quote:Op woensdag 4 maart 2015 21:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ook qua eten? Ik hoor altijd horror-verhalen over de Cubaanse keuken namelijk.
Mwah, 1,5 week om het hele eiland te zien is wel wat krap hoor.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 05:31 schreef Plopr het volgende:
2 weken Cuba is geen probleem. Ik was er een week. Paar dagen Varadero om te relaxen, paar dagen Havana en een paar dagen Vinales (mooi landschap, grotten, aangenaam klimaat). Voeg daar een week aan toe en je hebt tijd om ook de oostkant van het eiland te bezoeken.
Costa Rica is inderdaad meer voor de natuur alhoewel je er ook redelijke stranden hebt aan beide kusten. Regenwouden, nationale parken die vol zitten met dieren, Arenal vulkaan. En als je 2 weken hebt zou je eventueel nog een kort uitstapje naar Nicaragua (Granada, Masaya vulkaan, Ometepe eiland met 2 vulkanen) kunnen doen. Huurauto in Costa Rica zal makkelijk zijn. Qua steden is er niet veel te vinden echter.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:12 schreef El_Matador het volgende:
Cuba is een stuk bijzonderder dan Costa Rica natuurlijk; ik zou daarom -ook om wat je zegt- nu gaan.
Huurauto is super relaxed op Cuba.
Costa Rica ben ik nog niet geweest, maar moet ook mooi zijn, dit jaar die kant op.
Het eten in Cuba is inderdaad dramatisch; 2 weken is daarom de max.
Highlights:
- La Habana
- DUIKEN!! - Varkensbaai heb ik zowel mijn Open Water als mijn Advanced gedaan, nog steeds een favoriete plek om te duiken daar
- Viñales
- Trinidad
Wat een onzin, prima restaurants gehad. Ook wat mindere, maar dat heb ik bij de meeste landen wel gehad.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:12 schreef El_Matador het volgende:
Cuba is een stuk bijzonderder dan Costa Rica natuurlijk; ik zou daarom -ook om wat je zegt- nu gaan.
Huurauto is super relaxed op Cuba.
Costa Rica ben ik nog niet geweest, maar moet ook mooi zijn, dit jaar die kant op.
Het eten in Cuba is inderdaad dramatisch; 2 weken is daarom de max.
Highlights:
- La Habana
- DUIKEN!! - Varkensbaai heb ik zowel mijn Open Water als mijn Advanced gedaan, nog steeds een favoriete plek om te duiken daar
- Viñales
- Trinidad
En eveneens wat een onzin. Wie heeft je dat verteld? Twee weken is de minimale tijd, liefst 3 weken wil je een goede indruk krijgen. Het is geen Texel he.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:52 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb gehoord dat Cuba niet zo interessant is om er twee weken te zitten.......... (tenzij je natuurlijk alleen maar op het strand zit, dan maakt het niet uit)
Ze hebben 2 weken dan moeten ze toch aardig wat kunnen meekrijgen. Niet alles inderdaad, maar aardig wat moet lukken, zeker met huur auto.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 22:22 schreef Travel. het volgende:
[..]
Mwah, 1,5 week om het hele eiland te zien is wel wat krap hoor.
Niks "onzin". Wellicht heb jij lagere standaards qua eten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 22:23 schreef Travel. het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzin, prima restaurants gehad. Ook wat mindere, maar dat heb ik bij de meeste landen wel gehad.
Varadero ben ik niet geweest, ik kom voor de cultuur enz, niet om tussen de dikke toeristen op een handdoekje te liggen. Ik kan me gewoon niet herinneren dat ik echt vies gegeten, in tegenstelling tot de Aziatische landen waar ik geweest ben en waar elke keuken ongeveer ranzig was.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks "onzin". Wellicht heb jij lagere standaards qua eten.
Cuba heeft nu eenmaal weinig te bieden qua eten, want dat is er gewoon niet. Misschien als je in Varaderoblijft hangen, maar dat is geen Cuba.
Ik ben 2 keer naar Cuba geweest, ken het westelijke deel vrij aardig. Het oosten totaal niet.
Als je heel het eiland wil zien dan moet je stug doorrijden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 07:50 schreef Plopr het volgende:
[..]
Ze hebben 2 weken dan moeten ze toch aardig wat kunnen meekrijgen. Niet alles inderdaad, maar aardig wat moet lukken, zeker met huur auto.
Echt? Ik heb in o.a. Indonesië echt heerlijk gegeten! Costa Rica, mwah.. Veel rijst. En bonen. En bonen met rijst. En rijst met bonen. Maar allemaal wel goed eetbaar, in tegenstelling tot West-Afrika. Daar is echt alles zo heet dat het je bek uit fikt (en de volgende dag fikt het ergens anders uit)quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:06 schreef Travel. het volgende:
[..]
Varadero ben ik niet geweest, ik kom voor de cultuur enz, niet om tussen de dikke toeristen op een handdoekje te liggen. Ik kan me gewoon niet herinneren dat ik echt vies gegeten, in tegenstelling tot de Aziatische landen waar ik geweest ben en waar elke keuken ongeveer ranzig was.
Nou ja, heb in de meeste Aziatische keukens wel lekker gegeten, maar met name de hygiëne was uhmm iets minder. Nooit echt in West-Afrika geweest, alleen Namibië en Zuid-Afrika geweest. Daar ook weer geweldige dingen als krokodil op.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Echt? Ik heb in o.a. Indonesië echt heerlijk gegeten! Costa Rica, mwah.. Veel rijst. En bonen. En bonen met rijst. En rijst met bonen. Maar allemaal wel goed eetbaar, in tegenstelling tot West-Afrika. Daar is echt alles zo heet dat het je bek uit fikt (en de volgende dag fikt het ergens anders uit)
Indonesië is een van mijn top voedsellanden, CR is idd mwah en Cuba is veruit het slechtste. Waar in West Afrika was je? In Senegal en Gambia was het prima, maar zeker niet heet.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Echt? Ik heb in o.a. Indonesië echt heerlijk gegeten! Costa Rica, mwah.. Veel rijst. En bonen. En bonen met rijst. En rijst met bonen. Maar allemaal wel goed eetbaar, in tegenstelling tot West-Afrika. Daar is echt alles zo heet dat het je bek uit fikt (en de volgende dag fikt het ergens anders uit)
Ghana. Prima tijd gehad daar verder, maar heb me in leven moeten houden met Digestive-koekjes en karrevrachten vol ananas. Fufu (het plaatselijke bulkvoer) is op zich redelijk smakeloos maar dan gooien ze er een saus over waarbij een Madame Jeannette verbleekt tot een snoeppaprikaatje..quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:18 schreef Individual het volgende:
[..]
Indonesië is een van mijn top voedsellanden, CR is idd mwah en Cuba is veruit het slechtste. Waar in West Afrika was je? In Senegal en Gambia was het prima, maar zeker niet heet.
Krokodil was mijn kerstmaaltijd op Cuba. Mijn casa particular daar aan de Varkensbaai was dan ook prima, qua eten.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:34 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nou ja, heb in de meeste Aziatische keukens wel lekker gegeten, maar met name de hygiëne was uhmm iets minder. Nooit echt in West-Afrika geweest, alleen Namibië en Zuid-Afrika geweest. Daar ook weer geweldige dingen als krokodil op.
Mijn reisverslag van Costa Rica is trouwens af, dus als TS die nog niet had gevonden:quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:13 schreef SeLang het volgende:
Reisverslag volgt over een weekje of twee... maar ik verklap alvast dat het een erg mooie reis was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |