abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150331932
AP twitterde op donderdag 05-03-2015 om 21:53:55 BREAKING: Iraqi ministry: Islamic State militants 'bulldoze' Nimrud archaeological site near Mosul. reageer retweet
pi_150333851
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:33 schreef SteelDogg het volgende:

[..]

Dat was echt het moment om Saddam's regime om te gooien. Het had zoveel levens bespaard :( En een hoop onrust waarschijnlijk.\

*** waar was Amerika toen?
quote:
In 1996, Colin Powell, Chairman of the Joint Chiefs of Staff, admitted in his book My American Journey that, while Bush's rhetoric "may have given encouragement to the rebels", "our practical intention was to leave Baghdad enough power to survive as a threat to Iran that remained bitterly hostile toward the United States."[9] Coalition Commander Norman Schwarzkopf, Jr has expressed regret for negotiating a ceasefire agreement that allowed Iraq to keep using helicopters, but also suggested a move to support the uprisings would have empowered Iran.
quote:
U.S. Major General Martin Brandtner, deputy director of operations for the Joint Chiefs of Staff, added that "there is no move on the [part of] U.S. forces... to let any weapons slip through [to the rebels], or to play any role whatsoever in fomenting or assisting any side."[45] Consequently, U.S. troops that were deployed in southern Iraq blew up enormous stockpile of weapons to prevent them from falling into hands of the opposition, blocked the rebels from advancing onto Baghdad and even actively disarmed some rebel forces; according to Middle East expert William B. Quandt, U.S. forces also "let one Iraqi division go through [their] lines to get to Basra because the United States did not want the regime to collapse."
http://en.wikipedia.org/w(...)rvention_controversy
pi_150341099
#freefrederike
pi_150341581
Op de site van CNN schokkende beelden van hoe IS strijders mannen die verdacht worden van het zijn van homosexueel van flatgebouwen gooien en waarna de toegestroomde bevolking de slachtoffers dan kan stenigen (voor zover ze nog leven dan).

Ook te zien een foto van een oude man vastgebonden aan een stoel die van een flatgebouw wordt gekieperd.

En de plaatselijke bevolking schijnt het ook helemaal niet erg te vinden wat er allemaal gebeurd :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_150346360
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 05:58 schreef TLC het volgende:
Op de site van CNN schokkende beelden van hoe IS strijders mannen die verdacht worden van het zijn van homosexueel van flatgebouwen gooien en waarna de toegestroomde bevolking de slachtoffers dan kan stenigen (voor zover ze nog leven dan).

Ook te zien een foto van een oude man vastgebonden aan een stoel die van een flatgebouw wordt gekieperd.

En de plaatselijke bevolking schijnt het ook helemaal niet erg te vinden wat er allemaal gebeurd :{
90% van de mensen zijn meelopers ;)

daarnaast niks nieuws toch ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150347455
Nu ISIS weet dat Mosul binnenkort bevrijd gaat worden maken ze nog snel even alle historische monumenten en gebouwen kapot.
-
  vrijdag 6 maart 2015 @ 14:22:20 #67
365082 IPA35
Patriarch
pi_150351682
Zeer veel Soennieten steunen ISIS..
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_150351878
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Montana_ir op 06-03-2015 14:27:40 ]
pi_150352880
_O- _O- _O-

KarlreMarks twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 09:38:50 But seriously ISIS have gone back so far in time, they're actually fighting the Assyrian Empire now. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150352929
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 12:02 schreef SteelDogg het volgende:
Nu ISIS weet dat Mosul binnenkort bevrijd gaat worden maken ze nog snel even alle historische monumenten en gebouwen kapot.
zo komt het wel over idd

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:22 schreef IPA35 het volgende:
Zeer veel Soennieten steunen ISIS..
helaas, pact met de duivel waar ze spijt van hebben gekregen
-Rabia Al-Basri
pi_150352957
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:50 schreef Slayage het volgende:
_O- _O- _O-

KarlreMarks twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 09:38:50 But seriously ISIS have gone back so far in time, they're actually fighting the Assyrian Empire now. reageer retweet
_O-
pi_150353426
#ISIS, we're coming! Iraqi Special Operations Forces at village of Al-Auja, about 14km south of #Tikrit . pic.twitter.com/PfEZS7sALf

vrijdag 6 maart 2015 @ 15:07:14 #74
365082 IPA35
Patriarch
pi_150353529
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:51 schreef Slayage het volgende:

helaas, pact met de duivel waar ze spijt van hebben gekregen
Waarom ISIS geeft gewoon goede invulling aan de soenah volgens velen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_150353755
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:07 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Waarom ISIS geeft gewoon goede invulling aan de soenah volgens velen.
ze hebben altijd een goede marketing gehad idd
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:16:35 #76
365082 IPA35
Patriarch
pi_150353855
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

ze hebben altijd een goede marketing gehad idd
Beetje Ibn Ishak lezen en zo...
pi_150354233
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:16 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Beetje Ibn Ishak lezen en zo...
heb meer met kuifje...
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:31:09 #78
365082 IPA35
Patriarch
pi_150354337
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

heb meer met kuifje...
Maar daar kun je geen verklaringen voor hun gedrag uit halen.
pi_150354698
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:31 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar daar kun je geen verklaringen voor hun gedrag uit halen.
waarom zou ik hun gedraging willen verklaren?
-Rabia Al-Basri
pi_150355517
Al Arabiya English:
#BreakingNews: Iraqi forces backed by militias take control of al-Dour, near #Tikrit
pi_150355804
Het einde van ISIS in Iraq is in zicht! :D
-
  vrijdag 6 maart 2015 @ 16:17:24 #82
365082 IPA35
Patriarch
pi_150356287
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom zou ik hun gedraging willen verklaren?
Heeft me je religie te maken dus op zich zou het je moeten interesseren.
pi_150362857
#freefrederike
pi_150363070
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:08 schreef SteelDogg het volgende:
Het einde van ISIS in Iraq is in zicht! :D
Niet te snel. Zo dacht ik ook, maar als je je even goed verdiept: grote delen van de soennitische bevolking staan nog steeds achter ISIS. Ze zullen de shias dus bevechten.

En vergeet niet dat het grootste gestolen arsenaal nog steeds in Mosul is. ISIS heeft nog steeds honderden tanks, humvees, en ook zelfs chemisch materiaal als ik mij niet vergis.

Ze halen ook een vieze streek uit: landmijnen. Ze laten je een dorp/stad niet zomaar veroveren dus..
#freefrederike
pi_150364735
Steven Nabil:
Iraqi forces are attacking by missiles Al alam district, tomorrow they should be able to enter it #ISIS #Win_or_Win #tikrit
pi_150368372
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:14 schreef Montana_ir het volgende:
Steven Nabil:
Iraqi forces are attacking by missiles Al alam district, tomorrow they should be able to enter it #ISIS #Win_or_Win #tikrit
Operatie loopt ietjes trager dan verwacht, niet? Hoe zit het trouwens met de bevolking, waar zijn ze heen gevlucht? Als ik zo op de map kijk, is Tikrit omsingeld..
#freefrederike
pi_150369081
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 21:29 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Operatie loopt ietjes trager dan verwacht, niet?
Komt door bermbommen, maar binnen een week is Tikrit veroverd.

quote:
4s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 21:29 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hoe zit het trouwens met de bevolking, waar zijn ze heen gevlucht? Als ik zo op de map kijk, is Tikrit omsingeld..
30.000 burgers zijn gevlucht naar Sammara,ze krijgen hulp van overheid en VN.
pi_150369427
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 21:45 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Komt door bermbommen, maar binnen een week is Tikrit veroverd.

[..]

30.000 burgers zijn gevlucht naar Sammara,ze krijgen hulp van overheid en VN.
Binnen een week... Niet overdrijven gozer. Ik denk zelf eerlijk gezegd een maand.
#freefrederike
pi_150369530
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 21:53 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Binnen een week... Niet overdrijven gozer. Ik denk zelf eerlijk gezegd een maand.
We zullen het zien.
pi_150369823
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 21:56 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

We zullen het zien.
Tikrit is een strategische plek, maar daarna moeten ze doorstoten naar Baji, om de supplyroutes van ISIS te blokkeren(zie rode X).

Als dat is gedaan, zou de coalitie+Peshmerga de groene kruisjes moeten veroveren om ook die supplyroute te stoppen. Daarmee is Mosul zo goed als omsingeld(ze hebben geen nieuwe aanvoerroutes meer).

Eens?
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')