abonnement Unibet Coolblue
pi_150290067
Hier is alleen geen 550 beneden. Zou wel bovenop kunnen maar dan wandel je zo terug naar de mirador.

Dus hier is het niet.
Ook noem je dit geen steile helling waar je vanaf glijdt.
pi_150290105
I had heard many times before of the famous waterfall called Salto Dorado, hidden deep in the jungle outside of Cerro Esperanza
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150290109
Ook zit achter het restaurant il Pianista een kleine cascada: die gedachte heb ik maar meteen weggeveegd.
http://www.tripadvisor.nl(...)iriqui_Province.html
  woensdag 4 maart 2015 @ 18:11:54 #204
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150290126
Ik vroeg vanmiddag om de nachtfoto's in een panorama te plaatsen, ik zelf kan dat niet. Net zoals op de Mirador, dan kunnen we het zelf vergelijken met de beschikbare foto's
pi_150290161
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als je ze niet verwacht, val je er zo in/glij je er zo in. Struiken en ineens die afgrond....
Afstand tot water: 30-40 meter, nee dan doe je niets meer. L been/rug gebroken, dan kom je ook niet ver meer.
Dan maak je ook geen foto's meer zoveel dagen erna...

Hadden ze daarom hun BH's uit, omdat ze wilden zwemmen?
  woensdag 4 maart 2015 @ 18:13:01 #206
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150290172
Ze hadden in dit water inderdaad goed onderzoek kunnen doen naar de resten... Met die infraviolet lamp...
pi_150290173
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:11 schreef doorgaan het volgende:
Ook zit achter het restaurant il Pianista een kleine cascada: die gedachte heb ik maar meteen weggeveegd.
http://www.tripadvisor.nl(...)iriqui_Province.html
Ja daar zijn ze gevangen gehouden en als Hans en Grietje vetgemest. Daarna door de tortellini geroerd.
  woensdag 4 maart 2015 @ 18:17:57 #208
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150290324
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:02 schreef doorgaan het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat is het onrijmbare: de plekken die in eerste instantie het meest voor de handliggen, die rijmen niet met de vindplaatsen.
De Lost waterfalls, bijv. hebben zoveel plekken die in aanmerking komen..en de stenen die zelfs lijken....een val vanuit een trail de Quetzal trail bijv...als je de hiking video's ziet..en al die gaten inderdaad..maar het rijmt vooralsnog niet met de vindplaatsen.
Op zichzelf passen die vindplaatsen wel bij het (stroom)gebied na de Mirador, maar ik denk dat de stroompjes die K&L vóór ca. 14.30 uur (uiterste moment om terug te gaan i.v.m. invallende duisternis) konden bereiken niet krachtig genoeg zijn om b.v. een rugzak mee te voeren naar de Changuinola.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150290327
Geen ravijn. Maar een helling:
"..waarbij ze mogelijk een helling zijn afgegleden waarbij terug omhoog klimmen uitgesloten is zonder de juiste hulpmiddelen."
http://www.eenvandaag.nl/(...)s%20en%20Lisanne.pdf
Make my day!
pi_150290339
Hier over Quebrada La mina (Boquete kant):
http://www.anywherepanama(...)tours/waterfall-hike
pi_150290354
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nou, P (dat was toch P met die nos journaliste op die video) heeft wel een plek aangewezen zo van hier is het erg steil en daar was hij ook naar beneden gegaan om te kijken maar niks gevonden.

Dat idee was dus wel bij hem opgekomen. Verkeerde plek waarschijnlijk.
dat was aan de Boquete kant, daar bevindt zich een diep ravijn. Na de Mirador zijn er tot aan de paddock zeker geen ravijnen alleen de Quebrada's.
Na de 1e Q geen foto's meer. Daarvoor om de 15/20 minuten een serie. De 2e Q. is 20 minuten lopen (AFK). De meiden zijn hier i.m.o. nooit geweest.
De 1eQ als je naar beneden kijkt (links op foto) lijkt daar een soort poel te zitten, waar je even lekker kunt afkoelen, voordat het water verder de berg afstort. Zouden ze dat gedaan hebben en niet meer in staat om weer omhoog te klimmen? Enige mogelijkheid is dan om verder naar beneden te gaan. Waar zou je dan eventueel uitkomen?
pi_150290393
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:18 schreef doorgaan het volgende:
Hier over Quebrada La mina (Boquete kant):
http://www.anywherepanama(...)tours/waterfall-hike
Van Boquetekant kun je niet naar de vindplaatsen zwemmen. Daar stroomt het de andere kant op.
pi_150290411
https://www.travelblog.or(...)vid/blog-619781.html
beschrijving Salto Dorado en de ligging
pi_150290461
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:20 schreef 11en30 het volgende:
Van Boquetekant kun je niet naar de vindplaatsen zwemmen. Daar stroomt het de andere kant op.
precies.
pi_150290588
http://www.eenvandaag.nl/(...)s%20en%20Lisanne.pdf
Persbericht klinkt wel als dat beide ouders het willen afsluiten.
Benieuwd naar de uitzending.
pi_150290652
Bericht van Hans Kremer vandaag op Boquete.ning:

http://boquete.ning.com/f(...)for-kris-and-lisanne
Make my day!
pi_150290751
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:14 schreef 11en30 het volgende:
Was het niet sudden die dit scenario altijd al geroepen heeft? Naar beneden gevallen van 542 op 550.
Dat was ik.
pi_150290811
Dit is toch wel een heel ellendig lot zeg. Wie weet hoe dichtbij de ouders bij de dames gelopen hebben. :{
Make my day!
pi_150290858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:32 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Dat was ik.
^O^
pi_150290956
Zo! Wat een updates...

Zag net item tijdens RTL nieuws. Ben op dit moment nog sceptisch en heel erg benieuwd naar de onderbouwing. Kan nog geen voorstelling maken met de telefoongegevens, bh's in de tas en foto's. Ook heel bijzonder dat hun taxi-chauffeur ineens overleden is.
  woensdag 4 maart 2015 @ 18:38:12 #221
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150290959
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:26 schreef doorgaan het volgende:
http://www.eenvandaag.nl/(...)s%20en%20Lisanne.pdf
Persbericht klinkt wel als dat beide ouders het willen afsluiten.
Benieuwd naar de uitzending.
Inderdaad. Het is het meest waarschijnlijke staat er.

En dat is het ook.
Wie dit leest is gek
pi_150290969
The team of rescue dogs assisted by the Panamanian authorities have tried to reach the area where remins have been found in the passed. In spite of their best efforts, due to bad weather conditions they were unable to complete their search.

The search however did reveal new facts when one of the local people involved in the search, someone very familiar with the area, looked at the dark pictures retrieved from the digital camera found in the backpack. This opportunity was not given to him in the passed.

Ze zijn er dus nog steeds niet geweest. Mooie dagen zijn er echter wel geweest, zie video van mijn vrienden. En ik vraag mij af wie die someone is. Hoe kan hij weten hoe een steen/ rots er 40 meter beneden uitziet?
pi_150291126
Dit brengt mij toch terug naar een deel van mijn theorie.

Op het eerste stuk van de Pianista, voor je echt omhoog gaat, zit een onduidelijke afslag. Zonder duidelijke informatie hadden de meiden die niet kunnen vinden werd gezegd. Die informatie staat ook niet op het internet. Toch zijn ze daar goed gelopen.

Na de Mirador zijn ze doorgelopen wat verre van logisch is, toch hebben ze dat gedaan. De quebrada;s zijn ook niet algemeen bekend; toch lijkt het alsof de meiden wisten dat die er waren en daarom doorgelopen zijn.

Ze wilden naar de Baru en naar de watervallen. De Baru hebben ze geboekt, de watervallen niet. Toch zijn ze bij 'verborgen' watervallen uitgekomen. Wisten zij dat die er waren en waren ze er naar opzoek?

Alles lijkt er op te wijzen dat ze informatie hadden die de gewone toerist niet heeft. Hoe kwamen ze daaraan? Liep er iemand met hen mee? Zijn ze onderweg iemand tegen gekomen? Of hebben ze die informatie eerder gekregen en heeft die persoon dat niet aan de instanties gemeld? Waardoor er niet op de juiste plaatsen gezocht kon worden?

Volgens de ouders waren er op het stuk dat zij liepen geen ravijnen, geen afgronden, geen kliffen. Nu opeens zouden de meiden in een ravijn gestort zijn van wel 30 tot 40 meter diep? Ligt dat ravijn dan wel langs het pad? Of zijn de meiden bewust gaan zoeken naar die watervallen.. met een routebeschrijving waar en hoe zij van het pad af moesten wijken?
  woensdag 4 maart 2015 @ 18:43:32 #224
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150291153
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:38 schreef MidnightB00m het volgende:
Zo! Wat een updates...

Zag net item tijdens RTL nieuws. Ben op dit moment nog sceptisch en heel erg benieuwd naar de onderbouwing. Kan nog geen voorstelling maken met de telefoongegevens, bh's in de tas en foto's. Ook heel bijzonder dat hun taxi-chauffeur ineens overleden is.
En vooral ook dat laatstgenoemde ze bij het restaurant afzette toen ze al 40 minuten voorbij de Mirador waren. :P
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150291293
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:43 schreef Gorraay het volgende:

[..]

En vooral ook dat laatstgenoemde ze bij het restaurant afzette toen ze al 40 minuten voorbij de Mirador waren. :P

Haha daar had ik nog niet eens bij stil gedaan. Hij had vast een ruime schatting van de tijd gemaakt ;)

Zijn er nog items erover op tv vanavond?
pi_150291609
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:38 schreef ToniB het volgende:
The search however did reveal new facts when one of the local people involved in the search, someone very familiar with the area, looked at the dark pictures retrieved from the digital camera found in the backpack. This opportunity was not given to him in the passed.

Heel benieuwd: en F. de G. had ik daar dan nog eens voor gevraagd.
pi_150292090
Ze wilden graag de watervallen zien, hadden ze geroepen. Hadden alvast heel veel muggenolie (wat daarvoor wordt aangeraden - ergens gelezen) maar iemand moet hen daarop gewézen hebben om mee te beginnen. Een gids die ze onderweg(naar een eigen groep en tour) halverwege dropt....als je nu zo en zo loopt dan.... makkelijk te doen...enz.
pi_150292542
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:42 schreef Ouder1 het volgende:
Dit brengt mij toch terug naar een deel van mijn theorie.

Op het eerste stuk van de Pianista, voor je echt omhoog gaat, zit een onduidelijke afslag. Zonder duidelijke informatie hadden de meiden die niet kunnen vinden werd gezegd. Die informatie staat ook niet op het internet. Toch zijn ze daar goed gelopen.

Na de Mirador zijn ze doorgelopen wat verre van logisch is, toch hebben ze dat gedaan. De quebrada;s zijn ook niet algemeen bekend; toch lijkt het alsof de meiden wisten dat die er waren en daarom doorgelopen zijn.

Ze wilden naar de Baru en naar de watervallen. De Baru hebben ze geboekt, de watervallen niet. Toch zijn ze bij 'verborgen' watervallen uitgekomen. Wisten zij dat die er waren en waren ze er naar opzoek?

Alles lijkt er op te wijzen dat ze informatie hadden die de gewone toerist niet heeft. Hoe kwamen ze daaraan? Liep er iemand met hen mee? Zijn ze onderweg iemand tegen gekomen? Of hebben ze die informatie eerder gekregen en heeft die persoon dat niet aan de instanties gemeld? Waardoor er niet op de juiste plaatsen gezocht kon worden?

Volgens de ouders waren er op het stuk dat zij liepen geen ravijnen, geen afgronden, geen kliffen. Nu opeens zouden de meiden in een ravijn gestort zijn van wel 30 tot 40 meter diep? Ligt dat ravijn dan wel langs het pad? Of zijn de meiden bewust gaan zoeken naar die watervallen.. met een routebeschrijving waar en hoe zij van het pad af moesten wijken?
In welke vorm dan ook, derden zijn hierbij betrokken geweest.
pi_150292597
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:38 schreef ToniB het volgende:

Ze zijn er dus nog steeds niet geweest.
Ik heb het idee dat ze bij de laatste zoektocht niet bij de vindplaatsen (deceptie) maar wel op de nachtlokatie (opluchting) zijn geweest.
  woensdag 4 maart 2015 @ 19:27:23 #231
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150292887
Als de route van Mata (tot en met de paddock) wordt geprojecteerd op een goede hoogtekaart, zijn dat soort steile plekken misschien te vinden.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150292978
Laatste eer voor Leo

Todo un pueblo despidiendo a Leo A Taxista que falleció por inmersión en Los Cangilones de Gualaca. Paz a su Alma



Video:
https://www.facebook.com/proyeccionsocialradio?fref=nf
pi_150293079
Zo stel ik me die steile helling een beetje voor.


[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 04-03-2015 19:42:00 ]
pi_150293476
quote:
Thanks! Iets duidelijkere argumentatie. Maar hoezo is een verdwaling uitgesloten? Kan toch combinatie zijn van een verdwaling en ongeluk?

Mooi eerbetoon trouwens :)
pi_150293666
Net RTL nieuws gekeken.
Kwam een heel apart stuk berg voorbij. Rechts een zendmast en links ook.
Zag er niet groen uit.
pi_150293686
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:41 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Thanks! Iets duidelijkere argumentatie. Maar hoezo is een verdwaling uitgesloten? Kan toch combinatie zijn van een verdwaling en ongeluk?
quote:
„Het gebied waar een en ander verondersteld wordt zich te hebben afgespeeld, leent zich eenvoudigweg niet voor verdwalen. Van een ieder die verdwalen als reële mogelijkheid suggereert, kan met zekerheid worden gesteld dat deze nimmer de route in kwestie fysiek heeft doorkruist.”
We kunnen wel vaststellen dat het laatste team nooit in de buurt is geweest van de vindplaatsen van de stoffelijke resten en de rugzak. Dat zij in hun onderzoek stellig het gebied kunnen afbakenen waar een en ander verondersteld wordt zich te hebben afgespeeld lijkt me hoogstonwaarschijnlijk. Ze kunnen helemaal niet weten of K&L nooit verder zijn gekomen dan Q2.

In mijn ogen willen ze die verdwaling nu uitsluiten voor de rest van de wereld omdat de kans daarmee kleiner is dat de zaak blijft voortsudderen.
pi_150293692
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:41 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Thanks! Iets duidelijkere argumentatie. Maar hoezo is een verdwaling uitgesloten? Kan toch combinatie zijn van een verdwaling en ongeluk?

Mooi eerbetoon trouwens :)
en wat heeft een familie nou aan > "zeer waarschijnlijk" ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150293786
Even hoor.
Begrijp ik nou dat Kris en Lisanne naar de watervallen wilden gaan?
The lost waterfalls waren toch veel te ver lopen??

Of hebben we het over andere watervallen ?
Welke?
Waar?
pi_150293947
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:48 schreef jackie12 het volgende:
Even hoor.
Begrijp ik nou dat Kris en Lisanne naar de watervallen wilden gaan?
The lost waterfalls waren toch veel te ver lopen??

Of hebben we het over andere watervallen ?
Welke?
Waar?
Schijnbaar op het laatste stuk van de afdaling van de Pianista, watervallen aan weerskanten van een rivier die uitmondt in de rio Culebre en waar je zo in kan vallen/glijden vanaf een steile helling en waar je niet meer uit kan klimmen zonder de juiste materialen.
pi_150293974
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:17 schreef gynaika het volgende:

[..]

In welke vorm dan ook, derden zijn hierbij betrokken geweest.
Mocht blijken dat er achter de mirador tussen, laten we zeggen de mirador en de paddock, inderdaad een mooie waterval zit(ten) dan ga ik het nog harder schreeuwen dan dat ik al deed: De meiden waren niet alleen.

We zitten hier met -tig personen op FOK straks al een jaar en niemand heeft ooit iets gevonden op het internet over watervallen op de ons bekende plekken.

En dan zouden Kris en Lisanne die zonder hulp wel weten te vinden?
pi_150294024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:46 schreef kuil het volgende:

[..]

[..]

We kunnen wel vaststellen dat het laatste team nooit in de buurt is geweest van de vindplaatsen van de stoffelijke resten en de rugzak. Dat zij in hun onderzoek stellig het gebied kunnen afbakenen waar een en ander verondersteld wordt zich te hebben afgespeeld lijkt me hoogstonwaarschijnlijk. Ze kunnen helemaal niet weten of K&L nooit verder zijn gekomen dan Q2.

In mijn ogen willen ze die verdwaling nu uitsluiten voor de rest van de wereld omdat de kans daarmee kleiner is dat de zaak blijft voortsudderen.
Echt jammer dat ze dat niet nog hebben kunnen onderzoeken destijds -O- Ook bijzonder dat er in één keer ook iemand volgens dat artikel de locatie van de nachtfoto's bevestigde. Hoe kan het dat ze nooit gevonden zijn door de zoekteams? Zijn Kris&Lisanne allebei in een ravijn gevallen?

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:46 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en wat heeft een familie nou aan > "zeer waarschijnlijk" ?
Blijkbaar voldoende om het af te kunnen sluiten :Y
pi_150294047
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

En dan zouden Kris en Lisanne die zonder hulp wel weten te vinden?
Nou ja op zich kun je alles wel vinden tijdens verdwalen, maar net waar je tegenaan loopt. Maar het vreemde vind ik dat ze zeggen dat er van verdwaling geen sprake is. Dat suggereert dat K en L doelgericht op zoek waren naar die waterval of dat je er vanaf het pad (welk pad?) zo in kunt vallen.
pi_150294186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mocht blijken dat er achter de mirador tussen, laten we zeggen de mirador en de paddock, inderdaad een mooie waterval zit(ten) dan ga ik het nog harder schreeuwen dan dat ik al deed: De meiden waren niet alleen.

We zitten hier met -tig personen op FOK straks al een jaar en niemand heeft ooit iets gevonden op het internet over watervallen op de ons bekende plekken.

En dan zouden Kris en Lisanne die zonder hulp wel weten te vinden?
.......PRECIES.......
pi_150294348
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mocht blijken dat er achter de mirador tussen, laten we zeggen de mirador en de paddock, inderdaad een mooie waterval zit(ten) dan ga ik het nog harder schreeuwen dan dat ik al deed: De meiden waren niet alleen.
De vrienden filmen een waterval voor de paddock, aan het/een pad. Met dat poeltje bovenaan en de boomstam vlak voor de val van het water.
pi_150294495
Hoe kan het überhaupt dat alles in de tas in goede status terug is gevonden na een val van zoveel meter + eventueel meegevoerd te zijn door de rivier + noodweer?
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 20:04:57 #246
249559 crew  Lavenderr
pi_150294496
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mocht blijken dat er achter de mirador tussen, laten we zeggen de mirador en de paddock, inderdaad een mooie waterval zit(ten) dan ga ik het nog harder schreeuwen dan dat ik al deed: De meiden waren niet alleen.

We zitten hier met -tig personen op FOK straks al een jaar en niemand heeft ooit iets gevonden op het internet over watervallen op de ons bekende plekken.

En dan zouden Kris en Lisanne die zonder hulp wel weten te vinden?

Nou ja, wij zitten hier en zij waren ter plekke natuurlijk.
pi_150294556
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mocht blijken dat er achter de mirador tussen, laten we zeggen de mirador en de paddock, inderdaad een mooie waterval zit(ten) dan ga ik het nog harder schreeuwen dan dat ik al deed: De meiden waren niet alleen.

We zitten hier met -tig personen op FOK straks al een jaar en niemand heeft ooit iets gevonden op het internet over watervallen op de ons bekende plekken.

En dan zouden Kris en Lisanne die zonder hulp wel weten te vinden?
die watervallen zijn hier (volgens mij )

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150294614
Op het journaal daarnet: er zijn foto's gevonden van een rivierbedding, waar ze dan na de val in de ravijn in terecht zijn gekomen...
En nog even paar foto's geschoten hebben zoveel dagen later en toen dood zijn gegaan?
Ik vind het een warrige theorie, kan niet geloven dat de ouders daarmee akkoord zijn gegaan.
Of ze willen nu dat er rust in de tent komt en accepteren het "meest waarschijnlijke" volgens deskundigen: een ongeluk?
I´m back.
pi_150294642
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

die watervallen zijn hier (volgens mij )

[ afbeelding ]
Maar dan zijn ze dus wel verdwaald?
I´m back.
pi_150294659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:07 schreef Ryan3 het volgende:
Op het journaal daarnet: er zijn foto's gevonden van een rivierbedding, waar ze dan na de val in de ravijn in terecht zijn gekomen...
En nog even paar foto's geschoten hebben zoveel dagen later en toen dood zijn gegaan?
Ik vind het een warrige theorie, kan niet geloven dat de ouders daarmee akkoord zijn gegaan.
Of ze willen nu dat er rust in de tent komt en accepteren het "meest waarschijnlijke" volgens deskundigen: een ongeluk?
Nieuwe foto's?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')