• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
quote:
Ook goedemorgenquote:Op woensdag 4 maart 2015 12:06 schreef Etsu het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)nancieel-beleid.html
lekker voor je tiesje
Ties, kun jij mij uitleggen waarom Twente de beloften de nek omdraait juist nu ze weten dat je komende jaren niet op grote investeringen hoeft te rekenen in spelers van buiten de club? Dat is toch volkomen achterlijk beleid, of mis ik iets?quote:
Ze halen ze uit de JL, de nek omdraaien is iets anders.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ties, kun jij mij uitleggen waarom Twente de beloften de nek omdraait juist nu ze weten dat je komende jaren niet op grote investeringen hoeft te rekenen in spelers van buiten de club? Dat is toch volkomen achterlijk beleid, of mis ik iets?
Noodzaak, aha. Wat zou zo'n beloftenteam kosten?quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ze halen ze uit de JL, de nek omdraaien is iets anders.
Maar inderdaad, dat is een van de maatregelen die misschien niet heel verstandig is. Ik zie ook erg graag doorstroom van eigen Twentse jongens.. Maar goed het is nu noodzaak, de wens is wel om terug te keren.
Geen idee, maar je moet toch ergens beginnen met saneren. Alvast gaan rekenen op lucratieve verkopen deze zomer gaan we niet meer doen hoop ik.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Noodzaak, aha. Wat zou zo'n beloftenteam kosten?
Als ik het goed begrijp leveren lucratieve verkopen de club ook nauwelijks geld op. Juist daarom snap ik niet dat er bezuinigd wordt op het enige onderdeel dat Twente er weer bovenop kan helpen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:24 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Geen idee, maar je moet toch ergens beginnen met saneren. Alvast gaan rekenen op lucratieve verkopen deze zomer gaan we niet meer doen hoop ik.
Dat eerste is zo omdat er de afgelopen jaren verkeerd is omgegaan met die transferbedragen, niet in de aflossing/schulden gestopt of in het stadion maar nieuwe dure spelers blijven kopen. En dat tweede weet je nooit, hangt af van de jeugd zelf.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp leveren lucratieve verkopen de club ook nauwelijks geld op. Juist daarom snap ik niet dat er bezuinigd wordt op het enige onderdeel dat Twente er weer bovenop kan helpen.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wil je een lars of een extra lars?
Ik dacht een stichting maar dit is inderdaad iets waar supporters ook aan denken, zou het wel tof vindenquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:16 schreef Yreal het volgende:
Geen idee wat de rechtsvorm van Twente is, maar kunnen ze niet wat aandelen ofzo uitgeven? Genoeg fans die graag op die manier hun club steunen lijkt me.
zo doet Ajax het geloof ik ook. De aandelen op de beurs zijn dacht ik voor 70% eigendom van de vereniging, de rest van het publiek.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik dacht een stichting maar dit is inderdaad iets waar supporters ook aan denken, zou het wel tof vinden
De Speld is voor.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:16 schreef Yreal het volgende:
Geen idee wat de rechtsvorm van Twente is, maar kunnen ze niet wat aandelen ofzo uitgeven? Genoeg fans die graag op die manier hun club steunen lijkt me.
Karmaquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:33 schreef Etsu het volgende:
Ik ben zo misselijk als de pest, nam ik even een paracetamolletje, nu is m'n wc vies.
Goedemiddag.
inb4 tmi
ik mis de link misselijk paracetamol..quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:33 schreef Etsu het volgende:
Ik ben zo misselijk als de pest, nam ik even een paracetamolletje, nu is m'n wc vies.
Goedemiddag.
inb4 tmi
rip aan de nabestaandenquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:10 schreef Yreal het volgende:
Zo voor het eerst fietsen in Amsterdam. Wish me luck
Wat?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:10 schreef Yreal het volgende:
Zo voor het eerst fietsen in Amsterdam. Wish me luck
Ook hoofdpijnquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik mis de link misselijk paracetamol..
Ties, dat bericht van VI dat overal geciteerd wordt dat Twente failliet zou zijn als alle schuldeisers nu hun geld zouden opeisen is echtquote:
Hoop van niet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:12 schreef Paxcon het volgende:
Als Twente de beker wint is het hele seizoen weer goed
Zou me niet veel verbazen als die Groningen kloppen, om eerlijk te zijn. Spelen prima voetbal en verslappen weinig.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:14 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ook
Eigenlijk is Excelsior momenteel de enige ploeg in vorm
Twente staat nu op -2 uit de laatste vijf wedstrijdenquote:Op woensdag 4 maart 2015 15:16 schreef Paxcon het volgende:
[ afbeelding ]
Vorm over de laatste vijf wedstrijden![]()
Ja, dat zou zomaar mis kunnen gaan. En Botteghin ontbreekt bij die wedstrijd, is echt een goede speler.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zou me niet veel verbazen als die Groningen kloppen, om eerlijk te zijn. Spelen prima voetbal en verslappen weinig.
Denk dat de finale Twente - Excelsior wordt. Flopshow zou Ties zeggen als hij niet voor Twente was.
Hebben ze een negatief eigen vermogen?quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ties, dat bericht van VI dat overal geciteerd wordt dat Twente failliet zou zijn als alle schuldeisers nu hun geld zouden opeisen is echt![]()
Staat zelfs in de Metro als bijzonder nieuwsfeitje zie ik net.
Nee. Vier miljoen positief, twaalf miljoen aan kortlopend schulden en hypotheek op het stadion van 20-30 miljoen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hebben ze een negatief eigen vermogen?
Aldus?quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Vier miljoen positief, twaalf miljoen aan kortlopend schulden en hypotheek op het stadion van 20-30 miljoen.
Duidelijk: Excelsior - Zwolle als finale en de kralingers pakken de beker want zijn als enige in goede vormquote:Op woensdag 4 maart 2015 15:16 schreef Paxcon het volgende:
[ afbeelding ]
Vorm over de laatste vijf wedstrijden![]()
Volgens de accountant is sprake van een negatief eigen vermogen:quote:
Dus Munsterman zit glashard te liegen?quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Volgens de accountant is sprake van een negatief eigen vermogen:
http://www.accountant.nl/(...)enenlening+FC+T.aspx
Dat laatste klopt inderdaad, maar positief of negatief is nogal een extreem verschil.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:36 schreef eriksd het volgende:
Ik denk dat Munsterman creatief zit te rekenen. Meen dat dit ook bij VI was en dus niet meer dan een bierviltjesberekening.
Dit dus.quote:Hoezo druk van de andere commissarissen? Het gaat toch top? En hup, daar slaat Joop aan het rekenen: 28 miljoen hypotheek, 12 miljoen kortlopende schulden, 4 miljoen eigen vermogen, delen door een heleboel kortlopend gelul en langlopend gezeik en voor je het weet, heb je al je toehoorders het bos in gestuurd. Ook ik liet me vorige week in Voetbal International door deze Teleac-cursus boekhouden van Munsterman inpakken.
En als dat stadion dus voor 75 miljoen op de balans staat terwijl - zoals we bij DSB zagen - alleen de grond wat waard is - dan kan er zo nog even een afslag van 60 miljoen op genomen worden. Tel daarbij het - volgens BDO - negatieve eigen vermogen bij op en die curieuze constructie met betrekking tot de spelersrechten en ik denk dat die tent inderdaad op het randje van failissement verkeert.quote:Vooral dat laatste lijkt zorgwekkend. Maar Arjan Hoop, financieel adviseur van de raad van commissarissen, nuanceert de rode cijfers. ,,Dit is de situatie van 30 juni vorig jaar'', zegt hij. ,,Feitelijk gezien klopte dat op dat moment, maar inmiddels zijn er veel veranderingen opgetreden. Op dit moment hebben we een hypotheekschuld van zo'n 34 miljoen euro op een stadion dat 75 miljoen euro heeft gekost, de verplichtingen op de spelersgroep bedragen na dit seizoen zo'n 11 miljoen euro en verder hebben we kortlopende schulden zoals overbruggingsleningen van zo'n 12 miljoen euro. Al met al heeft FC Twente op dit moment sec een schuld van zo'n 60 miljoen.''
De verkoop van spelersrechten aan Doyen heeft toch geen direct gevolg voor de financiële positie van Twente? Zorgt er alleen voor dat ze nauwelijks nog verdienen aan transfers.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dit dus.
[..]
En als dat stadion dus voor 75 miljoen op de balans staat terwijl - zoals we bij DSB zagen - alleen de grond wat waard is - dan kan er zo nog even een afslag van 60 miljoen op genomen worden. Tel daarbij het - volgens BDO - negatieve eigen vermogen bij op en die curieuze constructie met betrekking tot de spelersrechten en ik denk dat die tent inderdaad op het randje van failissement verkeert.
Met 4 ton cash over is dat dus vragen om problemen. Maargoed, het zal wel losopen allemaal.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
De verkoop van spelersrechten aan Doyen heeft toch geen direct gevolg voor de financiële positie van Twente? Zorgt er alleen voor dat ze nauwelijks nog verdienen aan transfers.
Precies. Faillissement is het gevolg van een liquiditeitsprobleem. EV kan best (ruim) positief zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:03 schreef Maharbal het volgende:
Je hoeft natuurlijk ook geen negatief eigen vermogen te hebben om op het randje van faillissement te verkeren. Als je door je liquiditeit(sratio) schiet, kun je ook best de pisang zijn.
Rooie Jaap?quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:16 schreef Mshauri het volgende:
Godskolere drie keer raaien wie ik tegenkom op de poort
Dat snap ik. Maar een bericht dat stelt dat Twente failliet zou zijn als alle schuldeisers hun geld kwamen halen is toch onzin?quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:03 schreef Maharbal het volgende:
Je hoeft natuurlijk ook geen negatief eigen vermogen te hebben om op het randje van faillissement te verkeren. Als je door je liquiditeit(sratio) schiet, kun je ook best de pisang zijn.
Die loopt best vaak op de Universiteitsgebouwen rond volgens mij. Ben hem al twee keer tegengekomen en het is nou niet zo dat ik op de faculteit woon.quote:
Het is moeilijk om er iets over te zeggen. Hangt ook volledig af van de gesloten contracten. Vele contracten (en vooral leningdocumentatie) kennen een breed scala aan bepalingen die zien op vervroegde opeisbaarheid ('Acceleration clauses') als bepaalde gebeurtenissen (zogenaamde 'Events of Default') zich voordoen (of, in het geval van financieringsdocumentatie, je door bepaalde ratio's heen schiet, wat vaak ook een Event of Default is). Je kunt dus niet puur en alleen kijken naar de aflosdatum zoals die oorspronkelijk is bepaald.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar een bericht dat stelt dat Twente failliet zou zijn als alle schuldeisers hun geld kwamen halen is toch onzin?Faillissement hangt net zo goed af van wanneer vorderingen opeisbaar zijn als van hun hoogte.
ik wandel meestal van cs naar de poort en terug...quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik had in mijn eerste collegeweek al een fiets.
Je doet toch wel meer in Amsterdam dan van en naar college gaan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik wandel meestal van cs naar de poort en terug...
Ja heb ik gister ook al ge'emogifdquote:Op woensdag 4 maart 2015 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ties, dat bericht van VI dat overal geciteerd wordt dat Twente failliet zou zijn als alle schuldeisers nu hun geld zouden opeisen is echt![]()
Staat zelfs in de Metro als bijzonder nieuwsfeitje zie ik net.
ik moet eerlijk zeggen dat het lang geleden is dat ik in Amsterdam iets heb gedaan buiten college om...quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je doet toch wel meer in Amsterdam dan van en naar college gaan?
Jeetje.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:39 schreef Tchock het volgende:
Nu ook docenten in opstand op de UvA.
http://rethinkuva.nl/category/letter-humanities/
Héééél veel namen.
Geen idee. Ik ben wel voorstander van de dingen die ze voorstellen (zoals elke student haast lijkt me).quote:
't is zeker niet was.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik moet eerlijk zeggen dat het lang geleden is dat ik in Amsterdam iets heb gedaan buiten college om...
En als ik dat deed gingen we meestal met de snorfiets...
Edit : Dat is ook niet was eigenlijk. Het meeste wat ik in Amsterdam doe is gewoon vlakbij een station
Is Dibi een student?quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die loopt best vaak op de Universiteitsgebouwen rond volgens mij. Ben hem al twee keer tegengekomen en het is nou niet zo dat ik op de faculteit woon.
Nouja, als je die actiepunten leest is het ofwel een open deur of een soort technocratische kritiek. Ik ben het spoor bijster.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben wel voorstander van de dingen die ze voorstellen (zoals elke student haast lijkt me).
ik zou ze bellen. Dat soort administratieve dingetjes gaat ze daar niet best af...quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:09 schreef Etsu het volgende:
Oh, Erik, nu je toch hier bent.
Ik ben dus penningmeester van een stichting, maar ik heb een klein foutje (te laat betalen van aangifte) gemaakt waardoor we ¤50,- aan boete moeten betalen aan de belastingdienst.
Toen ik achterkwam dat ik het vergeten was, heb ik gauw het geld overgemaakt. Nu heb ik een brief dat die boete erbij komt, dus of ik even dat en die aangifte wil betalen. Maar de aangifte heb ik al gedaan, zou het kwaad kunnen als ik nu enkel ¤50,- overmaak dmv die acceptgiro ipv ¤82,-?
Ja, dacht ik ook al, maar was toch een ideetje.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zou ze bellen. Dat soort administratieve dingetjes gaat ze daar niet best af...
boehoe, dat doe ik zo nu en dan in een dag...quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:07 schreef Etsu het volgende:
Dan heb ik in een werkweek in de 4 grootste plaatsen van Nederland gewandeld.
Over welke steden heb ik het dan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
boehoe, dat doe ik zo nu en dan in een dag...
Nee, ja, ja en ja.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
den haag, Rotterdam, Utrecht en Amsterdam.
Zou je niet snel denken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Den Haag is volgens mij bijna twee keer zo groot als Groningen.
Als je Den Haag niet kent, misschien. Groningen is een centrum met wat wijkjes er omheen, Den Haag is echt behoorlijk uitgestrekt.quote:
Zoetermeer is volgens mij groter dan Groningen...quote:
Moet je wel een rondje maken in de stad, anders telt dat niet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zoetermeer is volgens mij groter dan Groningen...
Bovendien kom je al aan 3 van de 4 steden die jij net noemt door de intercity te pakken..
oke, dan sta je op Utrecht CS nog even op voor een kopje koffie....quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Moet je wel een rondje maken in de stad, anders telt dat niet.
Je snapt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
oke, dan sta je op Utrecht CS nog even op voor een kopje koffie....
Zoetermeer niet, Eindhoven en Tilburg wel.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zoetermeer is volgens mij groter dan Groningen...
Herestraat.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:53 schreef Yreal het volgende:
Waar in groningen is het nou leuk? Ben er altijd op doorheenreis, maar ik vind het nou geen uitnodigende stad...
Hele centrum is wel leuk toch? Daarbuiten wordt het vrij snel verdrietig.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:53 schreef Yreal het volgende:
Waar in groningen is het nou leuk? Ben er altijd op doorheenreis, maar ik vind het nou geen uitnodigende stad...
Ik heb etsu ooit ge'smst waar je het pizza moet eten in Groningen...quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hele centrum is wel leuk toch? Daarbuiten wordt het vrij snel verdrietig.
En toen hadden we een hele discussie over dat de pizzabezorger niet kwam ofzo. Toch?quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb etsu ooit ge'smst waar je het pizza moet eten in Groningen...
Nee, toen werd je boos op me omdat ik je sms'te...quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
En toen hadden we een hele discussie over dat de pizzabezorger niet kwam ofzo. Toch?
Volgens mij niet. Volgens mij werd jij boos omdat ik niet op je sms reageerde.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, toen werd je boos op me omdat ik je sms'te...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |