Ja, ik zag ze zondag nog samen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:52 schreef letmehearyouscream het volgende:
Is het wel nog aan met Pyke? Ze praat niet echt meer over hem. En dat samen schransen kan ze nu ook wel op haar buik schrijven
De rest van je leven alleen muizehapjes kunnen eten is niet lijden?quote:Op woensdag 22 april 2015 00:51 schreef Claudia_x het volgende:
Hear, hear. We zijn een calvinistisch volkje, hè. Ruggenprikken, flesvoeding en maagbandjes - daar hebben we niet zoveel mee. Lijden zullen we.
Deels met je eens, deels brengt dit denk ik Hoe dan ook een hoop kosten met zich mee, die ze niet alleen zelf betalen zal...quote:Op woensdag 22 april 2015 00:47 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik keur die operatie helemaal niet zo af als jullie allemaal, vrees ik![]()
Laat haar het maar lekker doen, want zo lang ik niet zelf voor die mogelijkheid heb gestaan (omdat het voor mij niet nodig is. Daar ben ik blij om, maar wie ben ik om in de schoenen van iemand met overgewicht te gaan staan?), durf ik er niet over te oordelen. Ik vind dat er best vaak een stemming is dat dikke mensen een soort van 'gestraft' moeten worden voor hun levensstijl en daardoor louter de moeilijke weg mogen kiezen. Ik begrijp dat nooit zo goed. Er zijn allerlei opties nu. Láát hen. Wat worden jullie er beter van als deze mensen gaan hardlopen en aan jullie gezondheidsregels gaan voldoen?
Ik snap gewoon niet zo goed dat je eigen keuzes ook voor andere mensen zouden moeten gelden en ze anders zwak of stom zijn.![]()
Wat niet onverlet laat dat ik sonnepon verder wel een gekkerd vind en van harte meelees hier.![]()
Deels wel mee eens. Maar ja we kijken ook allemaal met een bepaald kader naar haar en dat is dat ze inderdaad een gekkie is. De operatie bevreemdde me wel enigszins aangezien een kennis van mij een enorm traject doorliep en aan veel eisen moest voldoen voor ze in aanmerking kwam. En zij was significant zwaarder. Maar we kunnen nooit helemaal weten wat eraan vooraf is gegaan. Overigens ging diezelfde kennis voorafgaand aan de ingreep hardlopen en kreeg ze tijdens het rennen echt nare opmerkingen naar haar hoofd. "Nou dat werd wel tijd hè". Mensen kunnen gemeen doen tegen dikke mensen, niet normaal.quote:Op woensdag 22 april 2015 00:47 schreef Duderinnetje het volgende:
Laat haar het maar lekker doen, want zo lang ik niet zelf voor die mogelijkheid heb gestaan (omdat het voor mij niet nodig is. Daar ben ik blij om, maar wie ben ik om in de schoenen van iemand met overgewicht te gaan staan?), durf ik er niet over te oordelen. Ik vind dat er best vaak een stemming is dat dikke mensen een soort van 'gestraft' moeten worden voor hun levensstijl en daardoor louter de moeilijke weg mogen kiezen. Ik begrijp dat nooit zo goed. Er zijn allerlei opties nu. Láát hen. Wat worden jullie er beter van als deze mensen gaan hardlopen en aan jullie gezondheidsregels gaan voldoen?
Ik snap gewoon niet zo goed dat je eigen keuzes ook voor andere mensen zouden moeten gelden en ze anders zwak of stom zijn.![]()
Wat niet onverlet laat dat ik sonnepon verder wel een gekkerd vind en van harte meelees hier.![]()
Ze heeft geen spierziekte maar ME.quote:Op woensdag 22 april 2015 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik denk ook dat het juist door haar spierziekte moeilijker is om veel te bewegen. En dat dat misschien als ze zo zwaar is ook helemaal niet goed is voor haar lijf. Dat eerst afvallen, dan bewegen een betere optie voor haar is.
Wat zijn dat voor een asowijven? Ik had direct de leiding erop afgestuurd, dat soort wangedrag moet direct aangepakt worden, niet worden genegeerd.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Rede waarom ik niet een sportschool meer in ga .. puur om het feit er een hoop wijven zijn die het nodig vinden om 2 loopbanden naast je te roepen hoe lelijk je bent met je vetrollen of dikke kont of benen etc. Dat je een schande bent voor de wereld. Het is zo makkelijk gezegd moet je negeren maar het kwetst enorm en demotiverend als de tiefus.
Ik heb overgewicht, fors ook, zelfs na 20-30 kilo afvallen. Als je de fora erop naleest, zie je heel, heel veel mensen met problemen na een operatie. Ik snap dat je de mensen bij wie het na jaren goed gaat nauwelijks hoort, maar toch, ik vind het echt schieten met een kanon op een mug bij een relatief klein overgewicht. Op het moment dat ze het probeert valt ze bijna vijf kilo af in tien dagen tijd. Bij iemand van 200 kilo is dat relatief normaal, bij iemand van 100 kilo is dat ronduit veel en geeft dat zeker aan dat de normale weg nog zin heeft. Ik snap er echt en oprecht niets van.quote:Op woensdag 22 april 2015 00:47 schreef Duderinnetje het volgende:
dit, helemaal. En normaal (zonder operatie) afvallen is écht écht écht niet altijd de moeilijke / pijnlijke weg. En al helemaal niet bij 100 kilo.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb overgewicht, fors ook, zelfs na 20-30 kilo afvallen. Als je de fora erop naleest, zie je heel, heel veel mensen met problemen na een operatie. Ik snap dat je de mensen bij wie het na jaren goed gaat nauwelijks hoort, maar toch, ik vind het echt schieten met een kanon op een mug bij een relatief klein overgewicht. Op het moment dat ze het probeert valt ze bijna vijf kilo af in tien dagen tijd. Bij iemand van 200 kilo is dat relatief normaal, bij iemand van 100 kilo is dat ronduit veel en geeft dat zeker aan dat de normale weg nog zin heeft. Ik snap er echt en oprecht niets van.
quote:Op woensdag 22 april 2015 10:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor een asowijven? Ik had direct de leiding erop afgestuurd, dat soort wangedrag moet direct aangepakt worden, niet worden genegeerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OT:
Oh had son ook geen slaapapneu? Volgens mij is het dan wel beter om zsm af te vallen?Engaging Infinite Improbability Drive..
quote:Op woensdag 22 april 2015 10:24 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]Klopt, maar vijf kilo in anderhalve week is toch ook snel? Nog 1 kilo en ze zit onder de 100! Niet dat je in dat tempo blijft afvallen, maar een week of 12 1 kilo per week moet kunnen en dat heeft al zoveel effect op apneu....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OT:
Oh had son ook geen slaapapneu? Volgens mij is het dan wel beter om zsm af te vallen?
Zal voornamelijk vocht zijn geweest.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:41 schreef CherryLips het volgende:
5 kilo in anderhalve weekdat kan toch niet goed zijn.
Ja maar zij denkt daar anders over. Soit, denk ik dan.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb overgewicht, fors ook, zelfs na 20-30 kilo afvallen. Als je de fora erop naleest, zie je heel, heel veel mensen met problemen na een operatie. Ik snap dat je de mensen bij wie het na jaren goed gaat nauwelijks hoort, maar toch, ik vind het echt schieten met een kanon op een mug bij een relatief klein overgewicht. Op het moment dat ze het probeert valt ze bijna vijf kilo af in tien dagen tijd. Bij iemand van 200 kilo is dat relatief normaal, bij iemand van 100 kilo is dat ronduit veel en geeft dat zeker aan dat de normale weg nog zin heeft. Ik snap er echt en oprecht niets van.
Nou, da's wel heel fors vocht hoor... lijkt me eerder 'bewijs' dat er inderdaad sprake is van binge en dat stoppen met eetbuien heel veel effect heeft. Überhaupt snap ik niet dat ik wel heb gelezen over binge, niets over een behandeling tegen die binge, maar wel een operatie.... een niet-behandelde eetstoornis is echt een forse contra-indicatie. Kan natuurlijk zijn dat ze daar niks over heeft verteld en de dokter niet gegoogled heeft...quote:Op woensdag 22 april 2015 10:54 schreef roos85 het volgende:
[..]
Zal voornamelijk vocht zijn geweest.
Omdat de kans groot is dat de keuze die Son maakt voor haarzelf ook stom is. Dat is toch gruwelijk zonde? Het gaat om je gezondheid.quote:Op woensdag 22 april 2015 00:47 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik snap je bezwaren wel hoor.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Omdat de kans groot is dat de keuze die Son maakt voor haarzelf ook stom is. Dat is toch gruwelijk zonde? Het gaat om je gezondheid.
Ik heb ook grote vraagtekens hoe een emotie-eter gebaat is bij zo'n operatie.
Maar laten we hopen dat het succesvol verloopt en ze resultaat boekt. Na alle dra-ha-ma columns wordt het tijd voor een succesje.
Het is een grote operatie met een aangepaste levensstijl daarna, ik vind dat niet te vergelijken met kleine dingetjes.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Zo'n operatie is kennelijk niet verstandig, maar doen wij allen dagelijks niet dingen die ook niet erg weloverwogen zijn, qua gezondheid?
Ik ben dan weer heel vals: ik hoop niet per se dat de hele procedure goed gaat (quote:Op woensdag 22 april 2015 11:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is een grote operatie met een aangepaste levensstijl daarna, ik vind dat niet te vergelijken met kleine dingetjes.
Wat je zegt is wel waar, we weten idd niet of ze de plussen en minnen echt goed overwogen heeft (daarom loopt SHO altijd zo lekkerje krijgt maar wat kreten).
Ik hoop oprecht dat de operatie succesvol blijkt. En niet eens voor het 'plaatje', maar dat ze zich veel fitter voelt. Zeker omdat ze fysiek al wat dingen mankeert, volgens mij voelt ze zich stukken fijner als ze een gemiddeld gewicht heeft. Er gaat toch niks boven lekker kunnen bewegen zonder uitgeput op de grond te liggen, of bij voorbaat al op de grond te liggen aan het begin van je dag. Ze is een dertiger, niet een opoe van 80.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |