Ik moet PI's leren gebruikenquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Inderdaad, naar de mediamarkt om de lokale ondernemer te steunen
Sja, de lokale ondernemer gaat om 18:00 dicht, de MM niet, fuck de lokale ondernemer, dan ga je zelf maar om 12:00 open tot 20:00 ofzo, dan kom ik wel bij jou shoppen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Inderdaad, naar de mediamarkt om de lokale ondernemer te steunen
Er zijn vast wel speciaalzaken te vinden met heel veel kabels, en daar wil ik best heen hoor, maar dan moet je je openingstijden aanpassen aan 2015, anders gaat je business naar de MM of online, en dat is dan je eigen starre kop geweest die daar schuldig aan is.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:46 schreef CherryLips het volgende:
Maar welke lokale ondernemer verkoopt er nou zoveel kabels?
Gaat wel automatisch meestal, gewoon aansluiten en je hebt beeld, je moet wel even spelen met de positie, maar dat wijst zich vanzelf, gewoon slepen naar waar je TV staat tov je monitor.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:46 schreef CherryLips het volgende:
Zeg, als je een laptop op je tv wilt aansluiten, kun je dan alleen de hdmi erin prikken of moet je nog iets van een second screen ergens instellen?
Hier zit een Handyman in het winkelcentrum, heb er nog nooit 1 klant gezien.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:46 schreef KomtTijd... het volgende:
Bij een handyman of zo maak je best kans. Behalve dat die nooit open zijn idd.
Hoeft ook niet. Als er één keer per dag iemand wat koopt heeft'ie voldoende omzet, zo overpriced is alles.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Hier zit een Handyman in het winkelcentrum, heb er nog nooit 1 klant gezien.
Hier is ie al een hele tijd wegquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Hier zit een Handyman in het winkelcentrum, heb er nog nooit 1 klant gezien.
Pimpen? Met glitterstickertjes?quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:51 schreef Q. het volgende:
Dat ziek zijn is wel goed om je CV helemaal te pimpen en te solliciteren.
Heb mooie template gekocht en daar mijn CV in gegoten, ziet er nu heel fancy uit.quote:
Ik ken het niet, maar zelfs dat heb ik er dus voor over als ik meteen iets wil hebben. Ik heb nu 17 euro incl betaald, maar als die kabel bij de MM had gelegen voor 25 had ik hem meegenomen. Ik wil betalen voor mijn eigen luiheid.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:52 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Als er één keer per dag iemand wat koopt heeft'ie voldoende omzet, zo overpriced is alles.
En als je gaat solliciteren vragen ze specifiek om het word bestand, en hebben ze het font niet geinstalleerd waardoor alles door elkaar staatquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Heb mooie template gekocht en daar mijn CV in gegoten, ziet er nu heel fancy uit.
Ze krijgen alleen de PDF.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:56 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En als je gaat solliciteren vragen ze specifiek om het word bestand, en hebben ze het font niet geinstalleerd waardoor alles door elkaar staat
Kleine bedrijven kunnen niet met hun tijd meegaan, dat zit gewoon niet in hun DNA. En daarom doen een bol.com en een CoolBlue het ook zo goed.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ken het niet, maar zelfs dat heb ik er dus voor over als ik meteen iets wil hebben. Ik heb nu 17 euro incl betaald, maar als die kabel bij de MM had gelegen voor 25 had ik hem meegenomen. Ik wil betalen voor mijn eigen luiheid.
Maar die luiheid is alleen nu gunstig voor de enorme ketens en de onlineshops. Ik zou echt mijn openingstijden aanpassen, welke bejaarde komt er nou om 9:00 voor een HDMI kabel ofzo? Als jij tot 19:00 open bent boor je zo'n beetje iedereen die werkt weer aan als markt.
Nou ja, ik snap het deels wel, het zijn vaak kleine zaakjes, soms 1 eigenaar/werknemer oid.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Kleine bedrijven kunnen niet met hun tijd meegaan, dat zit gewoon niet in hun DNA. En daarom doen een bol.com en een CoolBlue het ook zo goed.
Het is alweer een paar jaar geleden, maar heb een keer meegemaakt met zo'n vacaturesite dat je je CV kon uploaden maar de uploader accepteerde alleen .doc'squote:Op woensdag 4 maart 2015 10:58 schreef Q. het volgende:
Ik zou echt niet weten waarom ze specifiek om het Word document zouden vragen. Het is 2015, alles en iedereen kan PDF lezen. En daarbij, ding gebruikt geen rare fonts en ziet er precies hetzelfde uit in Word for Mac als WinWord.
Tof, dank jequote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gaat wel automatisch meestal, gewoon aansluiten en je hebt beeld, je moet wel even spelen met de positie, maar dat wijst zich vanzelf, gewoon slepen naar waar je TV staat tov je monitor.
Heb hem net op Monsterboard gezet, daar kon PDF ook gewoon. Maar die van mij was wel te groot dus toch maar de docx er neer gezet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het is alweer een paar jaar geleden, maar heb een keer meegemaakt met zo'n vacaturesite dat je je CV kon uploaden maar de uploader accepteerde alleen .doc's
Tis kinderlijk eenvoudig, je moet even rechtsklikken op je bureaublad, resolutie aanpassen, en dan krijg je dit scherm als het goed is, en je kan met je muis die beeldschermen zo neerzetten dat het overeenkomt met jouw setup, zodat je je muis erheen kan wijzen etc:quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Tof, dank jeGa ik eens klooien binnenkort.
Bij het opslaan als PDF kun je het bestandsformaat instellen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Heb hem net op Monsterboard gezet, daar kon PDF ook gewoon. Maar die van mij was wel te groot dus toch maar de docx er neer gezet.
Blijft hetzelfde scherm, maar dan idd even naar de desktop terug en dan klikken, maar kan uiteraard ook via configuratiescherm hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:08 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb Windows 8Maar dan zet ik die wel weer even op bureaublad.
Vroeger, toen men uberhaupt nog de moeite nam scripties die als wordbestand ingeleverd werden te openen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:04 schreef CherryLips het volgende:
Toen ik vroegah m'n eerste versie van m'n scriptie moest mailen kreeg ik ook zo'n zeikmailtje terug dat de hoofdstukken halverwege de bladzijde begonnen, alsof ik dat expres had gedaan, want 'dat kon echt niet bij je scriptie', maar hij gebruikte waarschijnlijk gewoon een andere versie van Word ofzo want ik had geen vreemde lettertypen gebruikt. Nou, dan maak ik er toch een .pdf van. Zeiksnor.
Deels ook gefaald, want er is nog steeds één producent die elk nieuw model een nieuwe opladerplug bedenktquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat is ook zo'n beetje het enige dat de EU goed gedaan heeft.
Niet in MacWord.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:15 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Bij het opslaan als PDF kun je het bestandsformaat instellen.
Wilde ie zelfquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Vroeger, toen men uberhaupt nog de moeite nam scripties die als wordbestand ingeleverd werden te openen.
De USB standaarden veranderen ook elk jaar. Hebt mini-USB, Micro-USB en zometeen weer Micro-USB type C ofzo. Allemaal niet compatible met elkaar.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Deels ook gefaald, want er is nog steeds één producent die elk nieuw model een nieuwe opladerplug bedenkt
Niet elk nieuw modelquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Deels ook gefaald, want er is nog steeds één producent die elk nieuw model een nieuwe opladerplug bedenkt
O ja, even kijken wat er op m'n Kindle zit, dat ik daar eens een reservekabel van ga halen want ik raak hem nog een keer kwijt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:18 schreef Q. het volgende:
[..]
De USB standaarden veranderen ook elk jaar. Hebt mini-USB, Micro-USB en zometeen weer Micro-USB type C ofzo. Allemaal niet compatible met elkaar.
Die wel verreweg superieur is natuurlijk, anno 2015 nog kabels hebben die je maar op 1 manier aan kan sluitenquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En dan ook nog met van die flimsy connectors die afbreken als je ook maar een beetje kracht zet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die wel verreweg superieur is natuurlijk, anno 2015 nog kabels hebben die je maar op 1 manier aan kan sluiten.
Sinds 2001. De iPod had de brede connector al. Mn eerste iPod Mini uit 2003 werkt op dezelfde kabel als een iPhone 4S uit 2011.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En het is trouwens onjuist, Apple is aan aansluiting 2 bezig sinds 2007. Samsung aan nummer 4.
Ja ok, maar het gaat om telefoonsquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:23 schreef Q. het volgende:
[..]
Sinds 2001. De iPod had de brede connector al. Mn eerste iPod Mini uit 2003 werkt op dezelfde kabel als een iPhone 4S uit 2011.
Uiteraard want met geldige argumenten komen ze nergens.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, maar het gaat om telefoons.
Maar zo zie je dus maar weer dat "de andere kant" constant keihard liegt om Apple zwart te maken.
Android, BB en Windows hebben allemaal al jaren dezelfde aansluiting.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:18 schreef Q. het volgende:
[..]
De USB standaarden veranderen ook elk jaar. Hebt mini-USB, Micro-USB en zometeen weer Micro-USB type C ofzo. Allemaal niet compatible met elkaar.
Nou ja, die zijn er echt wel, Apple is niet heilig, maar constant dingen verzinnen is gewoon echt kinderachtig.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Uiteraard want met geldige argumenten komen ze nergens.
Het enige wat ik zeg is dat er een Europese standaard is, waar alle fabrikanten zich nu aan houden, behalve Apple.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, die zijn er echt wel, Apple is niet heilig, maar constant dingen verzinnen is gewoon echt kinderachtig.
Eens hoor, maar dan zijn ze niet echt machtig he?quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het enige wat ik zeg is dat er een Europese standaard is, waar alle fabrikanten zich nu aan houden, behalve Apple.
Ik gebruik de kabel van m'n iPod mini zelfs nogquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:23 schreef Q. het volgende:
[..]
Sinds 2001. De iPod had de brede connector al. Mn eerste iPod Mini uit 2003 werkt op dezelfde kabel als een iPhone 4S uit 2011.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |