Ik ben geboren en getogen Rotterdammer, en al ruim 18 jaar heel gelukkig in Amsterdam.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik hoorde het al van een bevriende Amsterdammer (ja ja, het kán; een Rotterdammer die bevriend is met een Amsterdammer).
Meer dan ons doelbedrag denk ik.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:17 schreef Waterdrinker het volgende:
Hulde
Maar ook zeker hulde aan Doorgaan.nl die er zelf ook dik in geïnvesteerd hebben
Mijn antwoord:quote:Goede morgen , ik ben van een oude bakkers fam, van rond 1850.m/n over gr. v,
/m/n opa/m/n vader allemaal bakker in Stolwijk. m/n broer en ik niet meer.
Vroeger hadden ze voor brandstof in de oven takken
en hout en daaruit houtskool wat in de doofpot ging en wij gingen in bad in
de kuip van de deegmachine, ik ben nu 85 jaar. het volk. brood laten we nu
extra bakken door bakker blanken, vroeger zat het een uur in de oven, nu nog
geen half uur. vies en slap en niet gaar. Ga zo door, geweldig. groeten ***
en ***.
En weer een mailtje terug:quote:Hallo *** en ***,
Wat een ontzettend leuk berichtje om te krijgen!
Niet alleen zit het brood tegenwoordig zo kort in de oven, het krijgt ook veel te weinig tijd om te rijzen en smaak te ontwikkelen.
Het is geweldig om te merken dat oude ambachten weer terug komen en dat mensen daar ook weer waardering voor krijgen. Dus een mailtje als dat van u/jullie worden wij erg vrolijk van!
Dank voor de morele steun!
Hartelijke groet,
Jeroen & Petra
quote:Hallo Petra en Jeroen, het is geweldig wat jullie doen, respect voor de grondstoffen waar je mee merkt. We zouden jullie wel eens aan het werk willen zien. Jullie hebben geen opmaak machine ,alles met de hand .men moet wel realist zijn, In de hedendaagse maatschappij gaat dat niet meer zoals vroeger. Ik heb jullie artikel uitgeprint en in een enveloppe gedaan en opgestuurd naar onze bakker blanken in Bergambacht . In stolwijk hebben we geen bakker meer, vroeger waren er 7 nu heeft Blanken een uitgifte punt. Groetjes *** en ***.
Dat kan je toch op de uit te keren tegoedbonnen zetten, dat mensen even moeten reserveren (behalve de mensen met een abonnement)? Denk wel dat daar begrip voor isquote:
Tuurlijk, daar zijn oplossingen voor.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat kan je toch op de uit te keren tegoedbonnen zetten, dat mensen even moeten reserveren (behalve de mensen met een abonnement)? Denk wel dat daar begrip voor is
Dat zou theoretisch kunnen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:03 schreef junkiexp het volgende:
Zit er ook nog een max bedrag aan de funding?
Of kan het gewoon b.v. oplopen tot 20K?
Wat een ontroerende reactie.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:43 schreef Isegrim het volgende:
Mail gehad:
[..]
Mijn antwoord:
[..]
En weer een mailtje terug:
[..]
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:22 schreef Elleska het volgende:
het is toch ook de bedoeling dat jullie veel brood gaat bakken?
beetje spreiding en een overschot van het geld kan je ook gebruiken voor de inkoop van ingrediënten.
ik zou idd op de bonnen zetten dat mensen het beste vooraf bestellen om misgrijpen te voorkomen.
Ja hoor, op afspraak is dat best te regelen!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:33 schreef Maraca het volgende:
Was het trouwens al mogelijk om brood bij jullie op te halen? Wil eigenlijk alvast een bestelling plaatsen, maar aangezien jullie niet naar mij willen komen, kom ik maar naar jullie
Super! Zal het in de bestelling zettenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja hoor, op afspraak is dat best te regelen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |