quote:
Was dit waar we voor zaten te duimen, of loopt dat nog steeds?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:47 schreef MagnumPI het volgende:
Ik krijg zojuist via de mail een afwijzing van een sollicitatie: mijn profiel zou niet voldoende aansluiten bij de functie.
Het opvallende is dat ik vlak na deze sollicitatie telefonisch ben benaderd omdat men wel potentie zag in mij. Na een goed telefonisch gesprek heb ik uiteindelijk zelf de functie/het aanbod afgewezen.
Maandag®
Neenee, absoluut niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Was dit waar we voor zaten te duimen, of loopt dat nog steeds?
No prob; ik duim doorquote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:06 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Neenee, absoluut niet.
Vooral blijven duimen!
Ik heb een rijtje afwijzingen in de pocket, een rijtje vacatures waar ik op wil solliciteren en een rijtje vacatures waar ik op heb gesolliciteerd, maar nog niets van heb gehoord.quote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:38 schreef bloempjuh het volgende:
Succes aan alle stresskipjes die nog wachten op uitslag. Ik kan donderdag om 8.15uur in Helmond gaan kennismaken met nieuwe collega's. Ik heb een baan tot aan de zomervakantie!
Nog steeds zoekende voor mijn Schotse lief, maar we hebben ten minste inkomen om naar uit te kijken. Hoera!
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:38 schreef bloempjuh het volgende:
Succes aan alle stresskipjes die nog wachten op uitslag. Ik kan donderdag om 8.15uur in Helmond gaan kennismaken met nieuwe collega's. Ik heb een baan tot aan de zomervakantie!
Nog steeds zoekende voor mijn Schotse lief, maar we hebben ten minste inkomen om naar uit te kijken. Hoera!
Wat fijn! Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:38 schreef bloempjuh het volgende:
Dat geldt alleen als je letterlijk iedereen eenmalig geld uitdeelt voor gratis.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat als je idereen 1500,- geeft dat alles dan gewoon 1500,- duurder gaat worden waardoor je alsnog gewoon 40 uur moet gaan werken.
En wat zou dan voor veel arbeiders nog de motivatie zijn om vuilnis op te halen, straten te maken, plantsoenen te schoffelen, aan de lopende band staan?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:37 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dat geldt alleen als je letterlijk iedereen eenmalig geld uitdeelt voor gratis.
Als (bv) 1500 euro het basisinkomen zou worden, zou niet alles ineens super veel duurder worden. Immers zal een flink deel van de bevolking er nog naast gaan werken, en een flink deel weer niet etc.
1500 is dan gewoon het bestaansminimum en de prijzen zullen zich daaraan (moeten) aanpassen.
Dit is gewoon standaard om het dossier te kunnen sluiten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:47 schreef MagnumPI het volgende:
Ik krijg zojuist via de mail een afwijzing van een sollicitatie: mijn profiel zou niet voldoende aansluiten bij de functie.
Het opvallende is dat ik vlak na deze sollicitatie telefonisch ben benaderd omdat men wel potentie zag in mij. Na een goed telefonisch gesprek heb ik uiteindelijk zelf de functie/het aanbod afgewezen.
Maandag®
Oke.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:27 schreef Five_Horizons het volgende:
Er zijn zat topics over het basisonkomen en daar mag wat mij betreft in WGR best nog wel een topic bij, maar ik wil voorkomen dat dit het basisinkomentopic wordt
Ik heb ondertussen brandblaren op mijn duimen, even lekker fris in water dompelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:45 schreef MagnumPI het volgende:
Bedankt voor het duimen allemaal, maar helaas vandaag nog geen bericht gekregen. Morgen nog een dag. Geef die duimen vanavond maar wat rust en morgen weer vroeg beginnen.
Nog één opmerking; omdat het dus meer oplevert dan het basisinkomenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:26 schreef trigt013 het volgende:
[die doen dat alleen omdat het significant meer oplevert dan een uitkering of de bijstand.
Ik ken veel arbeiders die acuut zouden stoppen als hun bedje gespreid is. Welke keuze zou jij maken:quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:17 schreef bamibij het volgende:
[..]
Nog één opmerking; omdat het dus meer oplevert dan het basisinkomen
Morgenochtend maar even bellen dan..quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:40 schreef MagnumPI het volgende:
Vorige week tijdens sollicitatiegesprek: "We proberen de laatste kandidaat komende maandag te spreken en dinsdag of woensdag de knoop door te hakken met wie we een tweede gesprek aan gaan."
En dan is het woensdag, heb ik nog niets gehoord. Onzekere tijden.
Al gebeld?quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:40 schreef MagnumPI het volgende:
Vorige week tijdens sollicitatiegesprek: "We proberen de laatste kandidaat komende maandag te spreken en dinsdag of woensdag de knoop door te hakken met wie we een tweede gesprek aan gaan."
Ik ben ook wel benieuwd of MagnumPI al gebeld heeftquote:Op donderdag 19 maart 2015 09:45 schreef Bugno het volgende:
[..]
Al gebeld?![]()
Vanmiddag gesprek. Interessante rol, wel pittig inhoudelijk. Erg benieuwd.
Gisteren voor tweede keer met startup gesproken. Was weer goed, gesproken over voorwaarden (salaris, aandelen na aantreden etc). Hij gaat nu berekenen of dit een haalbare kaart is. Kreeg de indruk dat hij het heel graag wilt, dus dat is mooi meegenomen. Indien het gaat passen kan ik waarschijnlijk vanaf 1 april al aan de bak! Fingers crossed dus hier...
Damn, heftig.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:38 schreef woxxel het volgende:
Ik ben ontslagen. Na 15 jaar
Nu moet ik naar het uwv.
Hoeveel sollitaties per week moet je doen?
Krijg je daar ook hulp bij?
Ik weet echt niet meer hoe ik moet solliciteren.
Ik neem aan dat je de afgelopen jaren niet alleen maar werk hebt gedaan dat tegenwoordig allemaal automatisch gaat? Wat is je achtergrond?quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:09 schreef woxxel het volgende:
Ja hakt er zeker in. Vooral omdat ik amper een cv heb.
De banen die ik heb gehad bestaan niet meer. Alles is nu geautomatiseerd.
Wat ik heb geleerd op de werkvloer kan dus nergens meer voor gebruikt worden dus ik sta nu weer als starter op de markt.
Starter met verouderde papieren, nutteloze werkervaring.
Dus waarschijnlijk zullen ze zeggen dat ik bij mc donalds moet solliciteren of krantenlopen. Op mn 38e
quote:
Ze hebben inderdaad aangegeven dat zouden proberen te laatste kandidaat maandag te spreken en dat ze hopen op dinsdag of woensdag de knoop door te kunnen hakken. Maar ik moest hun er maar niet op vastpinnen. Ik geef ze 24 uur uitstel en bel morgenvroeg als ik vandaag nog niets heb gehoord (of laat in deze middag als mijn geduld opraakt).quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:00 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd of MagnumPI al gebeld heeft. Woensdag is geweest
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:18 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben inderdaad aangegeven dat zouden proberen te laatste kandidaat maandag te spreken en dat ze hopen op dinsdag of woensdag de knoop door te kunnen hakken. Maar ik moest hun er maar niet op vastpinnen. Ik geef ze 24 uur uitstel en bel morgenvroeg als ik vandaag nog niets heb gehoord (of laat in deze middag als mijn geduld opraakt).
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:18 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben inderdaad aangegeven dat zouden proberen te laatste kandidaat maandag te spreken en dat ze hopen op dinsdag of woensdag de knoop door te kunnen hakken. Maar ik moest hun er maar niet op vastpinnen. Ik geef ze 24 uur uitstel en bel morgenvroeg als ik vandaag nog niets heb gehoord (of laat in deze middag als mijn geduld opraakt).
Klinkt echt exact hetzelfde als ik nu heb (toevallig een functie in het oosten van Brabant?)quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:40 schreef MagnumPI het volgende:
Eindhoven.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Klinkt echt exact hetzelfde als ik nu heb (toevallig een functie in het oosten van Brabant?). Ik heb gewoon gisteren aan het einde van de middag gebeld omdat ik nog niks had gehoord, ze gaven aan vrijdag het te laten weten
.
Dan zitten we elkaar dus gelukkig niet in de wegquote:
Bij DSM werd ik tenminste gelijk afgewezen, was niet leuk maar wist wel waar ik aan toe was.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:42 schreef sjampoeh het volgende:
[..]Vreselijk die onzekerheid .. succes !! Hier na 2 weken ook nog geen uitsluitsel
Vraag me veel dingen af mbt het bedrijf
huh waarom? jij bent toch operator?quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Bij DSM werd ik tenminste gelijk afgewezen, was niet leuk maar wist wel waar ik aan toe was.
Uh huh maar niet bij dsm.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:18 schreef Daboman het volgende:
[..]
huh waarom? jij bent toch operator?
Maar waarom zou DSM operators afwijzen? Begrijp me niet verkeerd, ik kan DSM hier niet volgen.quote:
Ah ja ik moet even wat duidelijker zijn, is al enige tijd geleden ik begon toen net te werken in de levensmiddelenindustrie. Heb geen vapro opleiding (heb alles wat ik weet door gezond verstand en gewoon te doen bij m'n huidige werkgever geleerdquote:Op donderdag 19 maart 2015 14:28 schreef Daboman het volgende:
[..]
Maar waarom zou DSM operators afwijzen? Begrijp me niet verkeerd, ik kan DSM hier niet volgen.
'Ja, we hebben lang getwijfeld maar we hebben uiteindelijk besloten niet met jou verder te gaan naar de tweede ronde. De nadruk bij je werkervaring ligt net niet op het juiste vlak. We gaan verder met een kandidaat met het voor onze ogen perfecte profiel'.quote:
Zo leuk vind ik het anders niet hoor ...quote:
Klote!quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:54 schreef MagnumPI het volgende:
'Ja, we hebben lang getwijfeld maar we hebben uiteindelijk besloten niet met jou verder te gaan naar de tweede ronde. De nadruk bij je werkervaring ligt net niet op het juiste vlak. We gaan verder met een kandidaat met het voor onze ogen perfecte profiel'.
dat is geen leuk smileyquote:Op donderdag 19 maart 2015 14:55 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Zo leuk vind ik het anders niet hoor ...
quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:17 schreef MagnumPI het volgende:
Een uurtje na dat vervelende telefoontje, krijg ik een positiever telefoontje: of ik morgen om 12:00 uur op gesprek kan komen. Een recruiter had mn cv gezien.
Wat een wisselende emoties vandaag.
Shit zeg... balen!!quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:54 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
'Ja, we hebben lang getwijfeld maar we hebben uiteindelijk besloten niet met jou verder te gaan naar de tweede ronde. De nadruk bij je werkervaring ligt net niet op het juiste vlak. We gaan verder met een kandidaat met het voor onze ogen perfecte profiel'.
Als een andere kandidaat het perfecte profiel heeft hadden ze toch maandag al de knoop doorgehakt en niet lang hoeven twijfelen..quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:54 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
ach iedereen kan door omstandigheden wel eens vertraging hebben, zou alleen netjes staan als die persoon even naar je belt.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:03 schreef MagnumPI het volgende:
Pfffff, recruiters die te laat op een afspraak verschijnen. ..
Precies. Maar laat dan wel even iets weten. Ik kan er niet tegen als mensen zo laks omgaan met afspraken.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:39 schreef Xummon het volgende:
[..]
ach iedereen kan door omstandigheden wel eens vertraging hebben, zou alleen netjes staan als die persoon even naar je belt.
Daar heb je zelf meer last van dan een recruiterquote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:45 schreef Xummon het volgende:
feit is wel dat hij nooit meer kan klagen over dat jij niet op tijd bent
Oeh, doe je goed!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:04 schreef Bugno het volgende:
Nog vergeten te melden: Gistermiddag (dag na gesprek) gebeld voor tweede gesprek![]()
Dit staat voor komende woensdag gepland. Was een leuk gesprek met de algemeen directeur, woensdag spreek ik de andere partner en mijn manager to be. Spannend, maar wel een goed gevoel over
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:15 schreef MagnumPI het volgende:
Al werkzoekend en surfend kom ik langs de website van Personato. Zie ik dit:
[ afbeelding ]
Zetten ze een foto vanop die website. Alsof het een dikke
is naar alle werkzoekenden.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:28 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb ook eindelijk een baan gevonden, had geen moment later moeten zijnNa 100+ sollicitatiebrieven vorige week eindelijk uitgenodigd voor een gesprek, en van de week te horen gekregen dat de keuze op mij was gevallen, ondanks de afstand
.
Goed nieuws! Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:28 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb ook eindelijk een baan gevonden, had geen moment later moeten zijnNa 100+ sollicitatiebrieven vorige week eindelijk uitgenodigd voor een gesprek, en van de week te horen gekregen dat de keuze op mij was gevallen, ondanks de afstand
.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:15 schreef MagnumPI het volgende:
Al werkzoekend en surfend kom ik langs de website van Personato. Zie ik dit:
[ afbeelding ]
Zetten ze een foto vanop die website. Alsof het een dikke
is naar alle werkzoekenden.
Gefeliciteerd! De aanhouder wint, zo blijkt wel weerquote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:28 schreef LTVDK het volgende:
.
Ik ben er mee bezig. Wat wil je weten?quote:Op zondag 22 maart 2015 08:37 schreef MagnumPI het volgende:
Iemand die al eens gedacht heeft aan een carriereswitch, of misschien zelfs ervaring heeft daarmee?
Hoe pak je dat in hemelsnaam aan zonder werkervaring in het betreffende vakgebied? Een opleiding volgen gaat niet zo maar, gezien de kosten en het feit dat je toch maandelijks de rekeningen moet betalen. Begin je dan met werken & leren in een soort van traineeship?quote:Op zondag 22 maart 2015 09:08 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ik ben er mee bezig. Wat wil je weten?
Ja dat is lastig natuurlijk. Ik zit misschien in een wat uitzonderlijke situatie en mijn cursussen worden nog door mijn baas betaald.quote:Op zondag 22 maart 2015 09:24 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Hoe pak je dat in hemelsnaam aan zonder werkervaring in het betreffende vakgebied? Een opleiding volgen gaat niet zo maar, gezien de kosten en het feit dat je toch maandelijks de rekeningen moet betalen. Begin je dan met werken & leren in een soort van traineeship?
Mobiel typen is niet mijn sterkste kantquote:Op zondag 22 maart 2015 09:24 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Hoe pak je dat in hemelsnaam aan zonder werkervaring in het betreffende vakgebied? Een opleiding volgen gaat niet zo maar, gezien de kosten en het feit dat je toch maandelijks de rekeningen moet betalen. Begin je dan met werken & leren in een soort van traineeship?
Van harte!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:28 schreef LTVDK het volgende:
.
Hmmmmm, ik ben me op dit moment aan het oriënteren op een soort van traineeship in de ICT. Eens kijken of het mogelijk is om ergens (onderaan) te beginnen met een traject van leren & werken. Ik weet wat ik wil, ik weet alleen nog niet zo goed waar te beginnen met zoeken.quote:Op zondag 22 maart 2015 09:34 schreef Lingue het volgende:
Je komt er anders niet tussen. Het is dan nu varen op je huidige kennis en ervaring. En geduld hebben.
Ik heb zelfs lang gespaard om eventueel voor een (goedkope) switch studiekosten zelf te kunnen betalen. Zit mezelf nu bij te scholen.quote:Op zondag 22 maart 2015 08:37 schreef MagnumPI het volgende:
Iemand die al eens gedacht heeft aan een carriereswitch, of misschien zelfs ervaring heeft daarmee?
Ik weet niet hoe oud MagnumPI is, maar veelal heb ik ook het idee dat die traineeships voor net afgestudeerden zijn. En dat mensen met mooie werkervaring niet makkelijk binnenkomen omdat die al een stempel met hun kunstje hebben.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:43 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik heb zelfs lang gespaard om eventueel voor een (goedkope) switch studiekosten zelf te kunnen betalen. Zit mezelf nu bij te scholen.
Ook wel eens gesolliciteerd op een ICT traineeship. Ben wel uitgenodigd. Maar ik ging naar huis met een kater zo ongeveer, het was een van de slechtste gesprekken die ik ooit had. De recruiter had net iemand gesproken die een netwerk in Afrika had opgezet. Nouja, ik ben niet excellent, dus dat feest ging niet door. Mensen komen op die traineeships af als bijen op honing, dus dan zul je iets moeten verzinnen, hebben of doen wat je echt onderscheidt van de rest. En dan moet je nog geluk hebben met een klik met de recruiter.
Ok, een korte situatieschets om de situatie te verduidelijken. In 2000 heb ik een technische hbo-opleiding afgerond (met zeer goede beoordelingen/cijfers). Ik ben daarna echter een nagenoeg compleet ander werkveld ingerold. Op dit moment zit ik thuis met nog 3 maanden salaris in het vooruitzicht (vaststellingsovereenkomst), daarna zal ik de ww in rollen (ik hoop het echter niet).quote:Op zondag 22 maart 2015 12:03 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud MagnumPI is, maar veelal heb ik ook het idee dat die traineeships voor net afgestudeerden zijn. En dat mensen met mooie werkervaring niet makkelijk binnenkomen omdat die al een stempel met hun kunstje hebben.
Dat maakt die switch zo lastig.
Probeer eventueel bestaande werkervaring zo om te schrijven, dat er een begin is met die carriereswitch die je wil maken. Want dat is sowieso altijd een vraag waarom je dat wil.
Je hoeft niet te liegen daarvoor. Maar veelal heb je misschien er in het verleden al eens iets mee gedaan? Of hobbymatig mee gedaan.
Dat kan helpen tot onderbouwing van de switch.
quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:27 schreef Lingue het volgende:
[..]
Goed nieuws! Gefeliciteerd!
Dit weekend maar goed vieren?
quote:Op zondag 22 maart 2015 08:55 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! De aanhouder wint, zo blijkt wel weer
Bedanktquote:
Ok helder! Met tegenzin naar je werk is niet goed, dus goed om daar iets aan te gaan doen. Maar idd lastig om exact te kunnen gaan doen wat jij voor ogen hebt.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:26 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Ok, een korte situatieschets om de situatie te verduidelijken. In 2000 heb ik een technische hbo-opleiding afgerond (met zeer goede beoordelingen/cijfers). Ik ben daarna echter een nagenoeg compleet ander werkveld ingerold. Op dit moment zit ik thuis met nog 3 maanden salaris in het vooruitzicht (vaststellingsovereenkomst), daarna zal ik de ww in rollen (ik hoop het echter niet).
Ik wil niet verder in mijn huidige werkveld, daar zie ik geen enkele uitdaging meer in. Bovendien ging ik steeds vaker met tegenzin naar het werk. Iets gaan doen met mijn oorspronkelijke opleiding zit er ook niet echt in: ik heb immers een gat in mijn werkervaring op dat gebied van 15 jaar. Daar zitten bedrijven echt niet op te wachten, heb ik gemerkt.
Na lang te hebben nagedacht en onderzoek te hebben gedaan naar wat ik nu eigenlijk wil en kan, heb ik besloten dat een carriereswitch naar de ict voor mij op dit moment dé stap is. Dat ik daarbij (in het begin) qua salaris er op achteruit zal gaan, besef ik heel goed. Ik krijg er echter energie en arbeidsvreugde voor terug.
Maar, ik zit wel met een hypotheek en andere maandelijke lasten. Een combinatie van werken en leren zou voor mij dan ook ideaal zijn.
Programmeren/software ontwikkelen, dat is de richting waar ik op wil: ik ben altijd al gefascineerd geweest door wiskunde, structuur, programmeren. Een stuk code zie ik als een soort wiskundig/logisch kunstwerk. Het lijkt me dan ook geweldig om een stuk programma/code te schrijven dat vervolgens perfect werkt en waar veel mensen plezier van hebben.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:30 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ok helder! Met tegenzin naar je werk is niet goed, dus goed om daar iets aan te gaan doen. Maar idd lastig om exact te kunnen gaan doen wat jij voor ogen hebt.
Ik ben van mening dat je altijd voor ogen moet blijven houden wat jij wil gaan doen, maar dat je moet beseffen dat de weg er naar toe niet zomaar gemaakt is.
Je hebt een goede opleiding. Je hebt werkervaring. Je weet hoe de werkbusiness is. Dat zijn al hele waardevolle zaken. Dat moet je niet vergeten.
Welke richting in de ict wil je op? Die-hard ict (programmeren) of een adviserende rol. Project managers rol?
Heb je er hele specifieke cursussen voor nodig? Kun je die toch niet nog (op eigen kosten) nu volgen?
Is het een optie om bij grote ICT bedrijven te solliciteren? Met een goede motivatiebrief waarom de ict je trekt terwijl je wel werkervaring hebt zijn er wel zeker kansen. En via hun dan de juiste opleidingen krijgen.
Bij zo een grote consultancy organisatie kom je namelijk wel heel snel aan goede en relevante werkervaring als je de juiste mensen kent en weet hoe je in die wereld moet bewegen.
Lever je misschien iets op salaris in, nu, maar dat trek je in de nabije toekomst weer recht. Misschien bij een ict organisatie zelf maar wel weer daar buiten.
Probeer het eens bij bedrijven als Atos, Ordina of CGI. Dat soort bedrijven hebben ook belang om mensen uit de business aan te trekken als het op wat voor manier dan ook je branche een raakvlak heeft met hun doelstellingen.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:36 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Programmeren/software ontwikkelen, dat is de richting waar ik op wil: ik ben altijd al gefascineerd geweest door wiskunde, structuur, programmeren. Een stuk code zie ik als een soort wiskundig/logisch kunstwerk. Het lijkt me dan ook geweldig om een stuk programma/code te schrijven dat vervolgens perfect werkt en waar veel mensen plezier van hebben.
Ik was inderdaad aan het denken om ergens onderaan te beginnen bij een groot ICT bedrijf, maar welke? Deze hebben meestal wel de financiële middelen om iemand bij te laten scholen tijdens de start van een carriere. Misschien helemaal onderaan beginnen in een bedrijf als tester en me op die manier omhoog werken.
Ik zou eerder zelf aan de slag gaan in je vrije tijd. De 'ik word wel tester om door te groeien naar ontwikkelaar'-gedachte hoor ik vaak, maar ik zie hem eigenlijk nooit slagen. Mensen beginnen vol goede moed, maar de stap zie ik ze nooit maken eigenlijk.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:36 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Programmeren/software ontwikkelen, dat is de richting waar ik op wil: ik ben altijd al gefascineerd geweest door wiskunde, structuur, programmeren. Een stuk code zie ik als een soort wiskundig/logisch kunstwerk. Het lijkt me dan ook geweldig om een stuk programma/code te schrijven dat vervolgens perfect werkt en waar veel mensen plezier van hebben.
Ik was inderdaad aan het denken om ergens onderaan te beginnen bij een groot ICT bedrijf, maar welke? Deze hebben meestal wel de financiële middelen om iemand bij te laten scholen tijdens de start van een carriere. Misschien helemaal onderaan beginnen in een bedrijf als tester en me op die manier omhoog werken.
Dat is ook mijn gedachte. Ik ga eens rondkijken en wat bedrijven aanschrijven. Wie weet.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:52 schreef Lingue het volgende:
[..]
Probeer het eens bij bedrijven als Atos, Ordina of CGI. Dat soort bedrijven hebben ook belang om mensen uit de business aan te trekken als het op wat voor manier dan ook je branche een raakvlak heeft met hun doelstellingen.
Je hoeft echt niet helemaal onder aan die ladder te beginnen. Als je maar kunt aangeven dat je al enige programmeerkennis hebt. Dus doe wat online (gratis) cursussen. Leer de basis van programmeren. Doe er iets mee in je eigen tijd. Al is het maar voor de fun 'nerden'.
De basis van programmeren is niet veranderd. Als je al een taal kunt lezen vanuit je studie, doe daar dan je voordeel mee.
Die 'vrije tijd' is zo meteen de ww. En daar zit ik nu niet op te wachten. Kijken naar certificering is altijd een goed idee, maar dan wel in combinatie met werk.quote:Op zondag 22 maart 2015 18:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou eerder zelf aan de slag gaan in je vrije tijd. De 'ik word wel tester om door te groeien naar ontwikkelaar'-gedachte hoor ik vaak, maar ik zie hem eigenlijk nooit slagen. Mensen beginnen vol goede moed, maar de stap zie ik ze nooit maken eigenlijk.
Wellicht kijken naar wat zinvolle certificeringen om je CV wat op te poetsen.
Heb je wel eens nagedacht om met een coach/loopbaanbegeleider aan de slag te gaan? Die kunnen meestal goede tips en richtingen geven hoe je bepaalde kanten op kunt gaan en wat je er voor nodig denkt te hebben.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:56 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Dat is ook mijn gedachte. Ik ga eens rondkijken en wat bedrijven aanschrijven. Wie weet.
[..]
Die 'vrije tijd' is zo meteen de ww. En daar zit ik nu niet op te wachten. Kijken naar certificering is altijd een goed idee, maar dan wel in combinatie met werk.
Een gesprekje met een loopbaanbegeleider is geen slecht idee. Ik heb helaas geen budget meegekregen. Ik krijg t/m juni m'n salaris doorbetaald maar ben vrijgesteld van alle werkzaamheden. Ik mis dus net de regeling die vanaf 1 juli geldt. Het is zoals het is.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:19 schreef Lingue het volgende:
[..]
Heb je wel eens nagedacht om met een coach/loopbaanbegeleider aan de slag te gaan? Die kunnen meestal goede tips en richtingen geven hoe je bepaalde kanten op kunt gaan en wat je er voor nodig denkt te hebben.
Heb je niets uit je vaststellingsovereenkomst gekregen (budget) om mee aan de slag te kunnen voor je carrière? Vanaf 1 juli is dat verplicht voor werkgevers.
Maar dan heb je toch juist alle tijd om je te verdiepen in trainingen en cursussen??quote:Op zondag 22 maart 2015 20:35 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Een gesprekje met een loopbaanbegeleider is geen slecht idee. Ik heb helaas geen budget meegekregen. Ik krijg t/m juni m'n salaris doorbetaald maar ben vrijgesteld van alle werkzaamheden. Ik mis dus net de regeling die vanaf 1 juli geldt. Het is zoals het is.
Ik heb al eens even rondgekeken, ik ga me morgen wat verder verdiepen in CGI en QNH. En daarnaast eens rondkijken naar een gecertificeerde loopbaanbegeleider.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |