SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
dehaakster
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
een paar afgeronde projecten uit het vorige deel:
spuugs vintage crochet blanket numero 2!
tijgernootjes van een poes!
foodlovers picknickmand.![]()
MarSust maakte een Vleerlylala!
en nog iets van Poes: een snoepig rokje!
[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 02-03-2015 22:17:54 ]in de haak.
😂quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:17 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik wou een grap maken over dat ik het een heel leuk wit met goud vestje vond, maar ik houd me in.
Wat leuk! Ik zag jou toevallig ook op een Haak-fb voorbij komenquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:59 schreef Muck het volgende:
Je deken is weer prachtig spuug
Ik heb gisteren een vestje gehaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de foto is het niet altijd even duidelijk, maar het vestje is donkerblauw met heel lichtblauw
ik vind het in elkaar zetten elke keer weer een verschrikking... armen en benen gaan nog wel maar de oren en de snuit zijn irritantquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:17 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ohh, wat zijn jouw beertjes leuk
Heb meteen de mijne er weer bij gepakt, hij moet nu echt een keer af komen!
Moet nog 2 armpjes, snuit en oortjes
Haha, ik ben benieuwd! Ik vind het aannaaien van benen al moeilijk, dat gaat altijd scheef!!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik vind het in elkaar zetten elke keer weer een verschrikking... armen en benen gaan nog wel maar de oren en de snuit zijn irritant
quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:17 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik wou een grap maken over dat ik het een heel leuk wit met goud vestje vond, maar ik houd me in.
Mooi! En inderdaad knap in 1 dag, heb je nu geen RSI?
ik vind dat ook wel eens lastig hoor. Mijn jongste wilde graag een beer met roze. Mijn oudste wilde geel en blauw (ik dacht dat dat niet mooi zou worden) en ik vond donkergrijs een erg mooie kleur. Ik wilde m eerste met wit doen maar ik vind het licht grijs mooier.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:21 schreef MarSuSt het volgende:
Schattige giraf en beertjes, mooi garen ook. Ik vind vaak jullie kleurkeuzes erg mooi. Ik vind het altijd lastig om een mooie kleurcombi te kiezen. En dat dekentje met naam is heel origineel.
ik ben behoorlijk perfectionistisch.. ik ga net zo lang door tot het mooi isquote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:24 schreef Muck het volgende:
[..]
Wat een leuke beertjes Vicky! Ik zie ze ook weleens voorbij komen op de haak-FB, maar dan zijn ze lang niet zo netjes
Alles wat hier gemaakt wordt ziet er altijd heel mooi en netjes uit. Op FB is dat wel anders, haha. Soms lijkt het niet eens op het patroon, vind ik altijd heel uhm, apart.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:24 schreef Muck het volgende:
Wat een leuke beertjes Vicky! Ik zie ze ook weleens voorbij komen op de haak-FB, maar dan zijn ze lang niet zo netjes
Ah, dan ben ik dus niet de enige die dat doet. En maar twijfelen en weer wisselen. Ook wil ik niet elke keer dezelfde (favoriete) kleuren kiezen. Ik kijk ook vaak wat mijn klanten bestellen, zitten soms hele mooie combi's tussen. En ik ben het eens dat er hier mooie en nette dingen voorbij komen. Is elders wel eens anders inderdaad.quote:@MarSust. Ik ben soms wel een hele avond bezig om leuke passende bolletjes katoen bij elkaar te zoeken voor een patroon. Is ook wel een leuke bezigheid.
Die beren zijn geweldig. Is daar een patroontje van?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:56 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nummer 3 is klaar, gehaakt op 4,5
Volgende project is Shark-a-Jack uit de nieuwste van DenDennis
[ afbeelding ]
is een kooppatroon van Kristel Droogquote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:33 schreef Koningin het volgende:
[..]
Die beren zijn geweldig. Is daar een patroontje van?
Oooooh Vicky wat een geweldige beertjes! Die laatste is echt super mooi!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:56 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nummer 3 is klaar, gehaakt op 4,5
Volgende project is Shark-a-Jack uit de nieuwste van DenDennis
[ afbeelding ]
Weer wat geleerd, bedankt beefcake! (Mijn man hoorde toevallig het geluid van het filmpje en zei al 'Ah, volgens mij is dat een filmpje over haken of zo?'quote:Op woensdag 11 maart 2015 00:54 schreef beefcake het volgende:
Ze zijn yarn under gehaakt zo te zien:
Wat grappig, dit kende ik ook nog niet. Bedankt!quote:Op woensdag 11 maart 2015 00:54 schreef beefcake het volgende:
wat stom, zo haak ik altijd! Ik dacht dat dat normale vasten waren, nooit opgelet hoe ik de naald moest houden tov de draad, dat rechts in plaats van links zo'n verschil maakt...quote:Op woensdag 11 maart 2015 00:54 schreef beefcake het volgende:
ik ook!quote:
Wat heeft ie een schattige kop...quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:10 schreef trui het volgende:
haha wat grappig, Tele6!
Tyler-girl, die poncho wordt mooi!!
ik heb dat konijn af, maar ben niet zo tevreden. het snuitje ziet er op de foto ineens wel erg geel uit ook, terwijl het eigenlijk lichtgroen is. nou ja, ik heb geen tijd meer om iets anders temaken, vrijdag moet ik 'm al geven.
[ afbeelding ]
Ja ik wil er wel 5!quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:50 schreef trui het volgende:
Even polsen: ik ga met een aantal mensen samen wat van die kleinere maat jute tasjes bestellen. Die zijn lastig los te vinden, maar wel in wat grotere hoeveelheden bij een groothandel te koop. Zijn hier wellicht ook mensen die nog mee willen doen? Ze kosten 2,72 per stuk (incl. btw). Wij nemen er allemaal 5 per persoon af. Het gaat om juten tassen à la de AH tassen, maar dan 1 maat kleiner. (31x35x10cm, iets vierkanter dus). 't Zijn niet de allerkleinste versies (daar kan wel erg weinig in nl), maar meer de tussenmaat.
[ afbeelding ]
Komt ongeveer in de richting van deze tas die ik cadeau heb gedaan aan een collega.
Voel je niet verplicht, want ik zit al aan een flink aantal en wil er ook weer geen hele winkel van maken. Ik hoef er ook geen winst op te maken. Inclusief verzenden kost zo'n pakketje van 5 tassen dan 19,00 euro, maar je mag ze ook (in de buurt van Utrecht) zelf op komen halen voor 13,50. PM maar als je mee wil doen, ik ga dit weekend een bestelling plaatsen (en heb wel een maximum aantal voor mezelf bepaald, dus wie 't eerst komt die het eerst maalt!).
Leuk! Ik vond het altijd al erg jammer dat de tassen bij de AH enz een opdruk hebben. Dat blijf je toch altijd wat zien.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:48 schreef trui het volgende:
Spuuglokje en MissEnroe, ik noteer jullie erbij! Even tellen nog in de facebookgroep waar dit begon, maar volgens mij zit m'n bestelling van 50 tasjes dan mooi vol.
https://www.facebook.com/stomerijcitycleaning?fref=tsquote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:07 schreef trui het volgende:
Bedankt voor de tip Serinde, hoe heten ze? (wel een bijzondere combinatie overigens: stomerij & garen).
Oh, dan heb ik wel interesse als dat mag!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:14 schreef trui het volgende:
Er is toch evt. nog een portie van 5 tasjes over. Ik ga evengoed bestellen hoor, maar mochten jullie nog een gegadigde weten, dan hoor ik het graag.
Zo schattigquote:Op maandag 16 maart 2015 16:21 schreef Muck het volgende:
Ik heb weer een nieuw vestje gehaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn heel leuk...ze krijgen nog een bak koffie en een bank...maar ben even overgestapt op Wim-Lex en Máxima want die moeten in mijn kastje binnenkortquote:Op woensdag 18 maart 2015 12:36 schreef MarSuSt het volgende:
Wat een leuke dingen komen er weer voorbij! Die dikke dames zijn heel leuk!
Dank je welquote:Op woensdag 18 maart 2015 18:45 schreef Bleie het volgende:
Mooie vestjes, mooie tas en een heleboel mooie dingen van Blanket. Die W-A
Leuk zeg!quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:57 schreef blanket het volgende:
http://www.briljantcroche(...)-lounge-de-workshop/
Lijkt mij leuk
Übercute!!quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:05 schreef foodlover het volgende:
[..]
Leuk zeg!
Ik heb van het weekend een beginnetje gemaakt voor een cupcake-speldenkussentje in katoen. Ga er morgen mee verder, deze:
[ afbeelding ]
Was het heel druk? Ik wil eigenlijk ook gaan maar hou niet zo van massa's mensen waar je je dan doorheen moet wurmen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:16 schreef blanket het volgende:
[..]
Übercute!!Ik was bij de http://www.breidag.nl/ vandaag...voor het eerst dat ik naar zo'n beurs was...omg...zoveel leuke dingen gezien! Heb zo'n addi haaknaald gescoord en een ronde metalen cirkel voor een dromenvanger en nog wat meer. Heb maar foto-tje gemaakt.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:20 schreef blanket het volgende:
[ afbeelding ]
Máxima is ook klaar trouwens
Het viel vandaag reuze mee. Ik had het ook heel druk verwacht maar het was echt gezellig en ik heb alles op mijn gemak kunnen zien. Weet niet hoe het morgen is natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:35 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Was het heel druk? Ik wil eigenlijk ook gaan maar hou niet zo van massa's mensen waar je je dan doorheen moet wurmen.
Geweldigquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:20 schreef blanket het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk zeg, knap gedaan!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:20 schreef blanket het volgende:
[ afbeelding ]
Veel plezier!! En neem genoeg geld mee...maar je kan bijna bij elke stand ook pinnenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:36 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik ga vandaag ook naar de breidag!ben benieuwd
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 08:29 schreef DonnaRush het volgende:
Ohhh Maxima en Wimlex, zo leuk!!
Ik wil daar ook mee verder, maar heb nog iemand beloofd een motor te haken
Thnx voor de tips. Ik ga nu op wegquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:05 schreef blanket het volgende:
[..]
Veel plezier!! En neem genoeg geld mee...maar je kan bijna bij elke stand ook pinnenBoekjesstand is leuk!! Oh en bij ouderenfonds 3 bolletjes katoen voor 5 euro waarvan 1 euro naar het ouderenfonds gaat!
Veel plezier!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:02 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Thnx voor de tips. Ik ga nu op weg
Haha bedankt voor de succes wensen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:08 schreef blanket het volgende:
[..]Heb ik op facebook eens voorbij zien komen. Ziet er schitterend uit die motors...maar vind beetje gepriegel. Dus doe je best
![]()
![]()
Jij ook aan de Blythe poppies? (als ik je ava zie iig) Ben er nog niet uit wat ik er van vind. Het is een beetje een barbie voor volwassenen. Kreeg zelf meer de neiging om een baby reborn pop te kopen...kan ik alvast babykleertjes haken
leuk!quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:05 schreef foodlover het volgende:
Ik heb van het weekend een beginnetje gemaakt voor een cupcake-speldenkussentje in katoen. Ga er morgen mee verder, deze:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:28 schreef trui het volgende:
[..]
leuk!
en maxima is ook goed gelukt!
nog heel even over die jute tasjes-actie: ik heb ze binnen, maar er zijn nog 5 tasjes beschikbaar. Is hier nog iemand die daar belangstelling voor heeft? Zie spoiler voor meer info.Wat zijn de verzendkosten voor 1? Of ben ik nu heel lastig...ik heb namelijk een tik...en dat is dat ik maar 1x iets haakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hooguit 2x maar dan heb ik het wel gehad.
![]()
Ik woon overigens in Gouda...dus weet niet hoever je uit de buurt zit?How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
Schatje hoorquote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:59 schreef foodlover het volgende:
Vandaag het cake-speldenkussen afgemaakt, dit is het resultaat
Ik heb goed geteld en het patroon gevolgd, ik vind 'm leuk maar het cakeje had wat hoger mogen zijn, al met al een leuk projectje.
[ afbeelding ]
Ja weet ik maar 1x een tas omhaken zou voor mij al genoeg zijn. Ik ben zo iemand die alles een keer gedaan wil hebben. Dan krijg ik 300 familie leden die het LEUK vinden en dan brul ik: IK MAAK ER MAAR 1quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:15 schreef trui het volgende:
Ik zou er een moeten wegen om dat te bepalen, blanket. Doe ik morgen even, ok? Ik haak ook niet vaak hetzelfde meerdere keren, maar dit is maar een basis hè, je kunt er alle kanten mee op.
Ik wil dan eventueel de rest wel overnemen (4 dan toch?) als je ze nog hebtquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:15 schreef trui het volgende:
Ik zou er een moeten wegen om dat te bepalen, blanket. Doe ik morgen even, ok? Ik haak ook niet vaak hetzelfde meerdere keren, maar dit is maar een basis hè, je kunt er alle kanten mee op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |