Aiiiquote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:06 schreef satecl het volgende:
[..]
En ik ga er graag over door. Tegen die Grieken was hij inderdaad dramatisch. Maar dat krijg je als je een onervaren trainer hebt die nog het een en ander aan het proberen is. Toen speelde Feyenoord met de punt naar achter(). Gelukkig zijn ze daar weer snel van af gestapt. Blijf op Vejinovic letten en je komt er snel achter dat ik (weer) gelijk heb.
Ik las het net. Erg pijnlijk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Jij zegt doen?quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:14 schreef Cavaliers het volgende:
Tapia wordt een held in Rotterdam. Wel eentje die heel goed kan voetballen.
quote:
twitter:MikosGouka twitterde op woensdag 20-01-2016 om 09:24:50Feyenoord gaat zometeen Lex Immers verhuren en zet dan alles op alles om Renato Tapia op te halen bij FC Twente. #Feyenoord reageer retweet
Ik blijf er op letten.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:06 schreef satecl het volgende:
Blijf op Vejinovic letten en je komt er snel achter dat ik (weer) gelijk heb.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dan mogen ze flink dokken voor onze international.
Ik snap de Tapia hype ook niet zo goed.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:10 schreef Sked het volgende:
Het zou toch wel hilarisch zijn als Feyenoord nu weer een middelmatige speler koopt voor een paar miljoen
De beste aap mist ook wel eens een tak.quote:
quote:Renato Tapia voor 2,4 miljoen naar Feyenoord
Renato Tapia gaat naar Feyenoord. De deal wordt dinsdag bekend gemaakt. De Peruviaans international zal waarschijnlijk voor 4,5 jaar tekenen in Rotterdam. De 20-jarige verdediger annex middenvelder gaat 2,4 miljoen euro kosten voor Feyenoord. Bij Twente kwam hij in 2 seizoenen tot 31 wedstrijden.
Tapia is de eerste naam die je invult op het wedstrijdformulier.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:44 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Voor wie moet hij gaan spelen?
Feyenoordquote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:44 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Voor wie moet hij gaan spelen?
Tapia is sowieso de eerste naam waar ik aan denk als ik wakker word.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:54 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Tapia is de eerste naam die je invult op het wedstrijdformulier.
Opstapje naar Reaal Madridquote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:42 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Eigenlijk is deze stap nog te min voor De Taap, vind je ook niet?
2,5 miljoen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dan mogen ze flink dokken voor onze international.
Da's iig meer dan het eerste bod.quote:
Ja, daar zullen ze bij Feyenoord niet op gerekend hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Da's iig meer dan het eerste bod.
Keihard zakendoen, jatog.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, daar zullen ze bij Feyenoord niet op gerekend hebben.
wel mooi mafia sfeertje met dat houten logo en sfeervolle verlichtingquote:
Dan voelt hij zich sneller thuis. Het is toch een Zuid-Amerikaan hè.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
wel mooi mafia sfeertje met dat houten logo en sfeervolle verlichting
Uit de Telegraaf.quote:Met lessen
Tapia trots dat hij onder vroegere Barça-man Gio mag spelen
Het vrolijke baasje in de bestuurskamer van Feyenoord, op de tribunes van De Kuip en voor elke camera doet iedereen op zijn eerste dag in Rotterdam smelten. Zelfs supporters die speciaal voor hem uit het oosten van het land naar De Kuip zijn gekomen en dolgelukkig met hem op de foto gaan, denken dat hij het legioen meer plezier gaat geven dan iedereen denkt.
Je zou door de al maanden durende crisis binnen het voetbalbolwerk FC Twente ook bijna denken dat niemand, ook de 20-jarige Renato Tapia niet, nog de kwaliteiten bezit om de top te halen. Maar het grote publiek vergeet misschien dat het talent, dat na een snelle medische keuring zijn handtekening heeft gezet onder een 4,5 jarig contract, in Zuid-Amerika een maand voor kerst nog een paar geweldige interlands afwerkte tegen onder meer Brazilië.
De ogen van Tapia gaan al weer glimmen als hij vol enthousiasme vertelt over de voorlopige hoogtepunten in zijn interlandcarrière. „Het waren geen vriendschappelijke partijtjes, maar keiharde kwalificatiewedstrijden voor het WK 2018”, zegt Tapia, die eerder in het seizoen tegen Chili ook al indruk maakte toen hij werd opgezadeld met het uitschakelen van wereldtopper Arturo Vidal.
Een beer van een middenvelder, die opeens zijn handen vol had aan de gespierde en energieke Tapia, die als jongste speler in het nationale team van Peru onverschrokken de strijd aanging. Tapia: „Wij versloegen met tien man Chili met 4-3. Spelen tegen Vidal was fysiek en mentaal gezien de grootste test in mijn carrière. Brazilië, met Neymar, was ook zo’n test. Dat zijn lessen die je meeneemt in je ontwikkeling. Je moet ook een beetje voorstellen hoe dat gaat in Zuid-Amerika. Kwalificatiewedstrijden voor het WK zorgen voor een fanatieke sfeer op de tribunes. Dat zie je terug in het veld. Met Peru weet je dat je tegen Chili of Brazilië spelers ontmoet met een grotere reputatie. Dan komt bij ons een strijdlust boven die ongekend is. We willen dan toch beter zijn.”
En dat was Tapia ook. „Tegen Brazilië en Paraguay had ik daarna meteen een basisplaats. Ik kreeg veel mooie commentaren. Tegen Brazilië was Luiz Gustavo (Wolfsburg) mijn directe tegenstander en dat ging ook goed.” Het heeft voordelen als je in je jeugd letterlijk hebt moeten knokken op straat en nooit een grasveld had om op te voetballen. Tapia is er spijkerhard door geworden. „Het leven op straat was vaak hard, keihard. Ik was drie jaar toen ik al voor de deur van het huis meedeed. Ach, ik had wel schoenen, maar jullie zouden dat hier geen schoenen noemen. Ik had zo weinig om mijn voeten dat het leek alsof ik met blote voeten op grind of steen voetbalde. Die mentaliteit uit mijn jeugd komt me nu van pas”, zegt hij een beetje trots.
Met Giovanni van Bronckhorst had hij gisteren voor het eerst face to face contact. „We hadden alleen aan de telefoon gesproken. Dat vond ik al mooi, want hij is wel een trainer die ik als speler goed kende. Hij speelde bij Barcelona met Lionel Messi! En Messi koos Gio als beste linksback in zijn favoriete elftal. Dan ben je wel iemand in Zuid-Amerika.” Wat hij mooi vindt, is dat zijn nieuwe coach ook nog vloeiend Spaans spreekt als gevolg van diens periode bij Barça.
Tapia loopt in De Kuip tijdens de fotosessie en interviews een uur lang rond in zijn nieuwe shirt van Feyenoord. Zelfs in de kou staat hij trots te poseren. Hij vindt alles prachtig aan zijn nieuwe club. „Kijk eens naar dit stadion”, zegt hij omhoog blikkend. „Het is allemaal weer een stap groter dan bij FC Twente. En als je het in Peru over Olanda als voetballand praat, heeft iedereen het over Feyenoord, Ajax en PSV. Ik speel nu bij een van de top drie.” Als middenvelder, hoopt hij. Maar Van Bronckhorst fluistert hem later toe dat dat wel goed zit.
Of ze Feyenoord in Peru kennen vraag ik me af, maar ze zullen ze daar zeker niet in die volgorde noemen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:50 schreef Cavaliers het volgende:
En als je het in Peru over Olanda als voetballand praat, heeft iedereen het over Feyenoord, Ajax en PSV
Uit de Telegraaf.
Rip Cavaliersquote:Op woensdag 31 januari 2018 23:37 schreef Koffieplanter het volgende:
Wow, de maker van dit topic is een ziener.
Dit valt me vies van je tegen.quote:Op donderdag 1 februari 2018 00:01 schreef maxi-mus het volgende:
Kan er nog steeds bijzonder weinig van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |