Hoe heb jij Wiskunde A icm Natuurkunde? NT profiel is toch verplicht Wisb ..?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:35 schreef RRuben het volgende:
Cum laude slagen is echt niet onmogelijk hoor. In de onderbouw stond ik eigenlijk altijd een 8 en nu zijn het alleen die talen die fuckedup zijn. Wiskunde (wel A) en natuurkunde sta ik een 8. Bio en scheikunde kon ik ook wel maar dagje van te voren leren vind ik wel prima. Bij economie worden we gewoon genaaid, want de leraar zegt gewoon letterlijk over de toets: "sommige vragen snap ik ook niet en ik had ook geen 10 kunnen halen." Ja wtf als de leraar het al niet snapt...
ik heb ook NG met natuurkundequote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:16 schreef Census het volgende:
[..]
Hoe heb jij Wiskunde A icm Natuurkunde? NT profiel is toch verplicht Wisb ..?
Klopt economie is een vaag vakquote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:35 schreef RRuben het volgende:
Cum laude slagen is echt niet onmogelijk hoor. In de onderbouw stond ik eigenlijk altijd een 8 en nu zijn het alleen die talen die fuckedup zijn. Wiskunde (wel A) en natuurkunde sta ik een 8. Bio en scheikunde kon ik ook wel maar dagje van te voren leren vind ik wel prima. Bij economie worden we gewoon genaaid, want de leraar zegt gewoon letterlijk over de toets: "sommige vragen snap ik ook niet en ik had ook geen 10 kunnen halen." Ja wtf als de leraar het al niet snapt...
zelfs op Ibn Galdoun slagen er nog meerquote:Op donderdag 7 mei 2015 11:38 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
In mijn jaar was slechts 56% geslaagd op het vwo
Je combi is een soort bonus in je berekening.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:16 schreef Paksoi het volgende:
Ik heb een 8 als combinatiecijfer, moet ik dit bij het geheel in de berekening opnemen? Dus SE + CE + Combinatiecijfer : 2?
Combinatiecijfer is gewoon een losstaand vak. Dus als je een 8 hiervoor hebt, geldt dat als twee compensatiepunten. Je mag als eindcijfer dus twee vijven staan, die je dan compenseert met je Combi cijfer (let wel dat alle andere reglementen nog steeds van toepassing zijn).quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:16 schreef Paksoi het volgende:
Ik heb een 8 als combinatiecijfer, moet ik dit bij het geheel in de berekening opnemen? Dus SE + CE + Combinatiecijfer : 2?
Je bedoeld eindcijfer van het CE of SE? Die 8 als combinatiecijfer zal dan mijn 5 voor economie CE, bijvoorbeeld, compenseren? Dus dan heb ik een 6 ipv. een 5? Dacht zelf dat de combinatiecijfer als een 8e vak werd gezien en zodoende bij de berekening van je CE werd meegenomen. Wat verwarrend, nergens is het ook duidelijk uitgelegd of zo.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:24 schreef Census het volgende:
[..]
Combinatiecijfer is gewoon een losstaand vak. Dus als je een 8 hiervoor hebt, geldt dat als twee compensatiepunten. Je mag als eindcijfer dus twee vijven staan, die je dan compenseert met je Combi cijfer (let wel dat alle andere reglementen nog steeds van toepassing zijn).
Combinatiecijfer is reeds afgesloten. Je eindcijfers van je andere vakken weet je pas na de CE's. Stel je staat overal een 6,0 gemiddeld voor en haalt voor je CE's alleen maar 6,0'en, behalve Economie, daar haal je een 2,0 voor.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:44 schreef Paksoi het volgende:
[..]
Je bedoeld eindcijfer van het CE of SE? Die 8 als combinatiecijfer zal dan mijn 5 voor economie CE, bijvoorbeeld, compenseren? Dus dan heb ik een 6 ipv. een 5? Dacht zelf dat de combinatiecijfer als een 8e vak werd gezien en zodoende bij de berekening van je CE werd meegenomen. Wat verwarrend, nergens is het ook duidelijk uitgelegd of zo.
Duidelijk, hartelijk dankquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:10 schreef Census het volgende:
[..]
Combinatiecijfer is reeds afgesloten. Je eindcijfers van je andere vakken weet je pas na de CE's. Stel je staat overal een 6,0 gemiddeld voor en haalt voor je CE's alleen maar 6,0'en, behalve Economie, daar haal je een 2,0 voor.
Dan zal jij al je cijfers afsluiten met een 6 en Economie met een (6,0 + 2,0) = 4,0. Je kan dan de twee compensatiepunten van je Combicijfer gebruiken om die 4,00 te compenseren naar een 6,0.
(En dan ben je dus geslaagd).
Keurige lijst, maar als je aardrijkskunde nog op kunt krikken naar een 7 (of zorgen dat je een 8,8 voor het CE haalt voor zelfs een 8 als eindcijfer) zou dat heel mooi zijn! 😉quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:47 schreef Fylax het volgende:
vmbo-t:
Nederlands: 7,7
Engels: 7,8
geschiedenis: 7,6
aardrijkskunde: 6,2
wiskunde: 7,8
economie: 7,8
Jep, dat is de beste voorbereidingquote:Op donderdag 7 mei 2015 21:57 schreef RRuben het volgende:
Hoe leren jullie eigenlijk? Gewoon elke dag wat examens maken toch?
Deels geluk, hard werken en ook wel dat ik op een school zit met een slagingspercentage van 80% waardoor je er nog sneller bovenuit springt. En nee, ik werk niet alleen maar voor school ik heb gewoon een bijbaan van 10 uur per week in de supermarkt, sport en feestjes van tijd tot tijd. Maar cijfers maken niet heel veel uit denk ik, als je gewoon slaagt en later een baan krijgt die je echt leuk vindt en goed betaald word maken cijfers niks meer uit. Nu ingeschreven voor biologie en geneeskunde waar ik via loting in zou kunnen komen. Nog steeds geen studie gekozen dus.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:53 schreef RRuben het volgende:
[..]
wat de fuck. Hoe haal je ooit zo hoog manIk dacht dat ik het al aardig goed deed.
quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:17 schreef gar88 het volgende:
[..]
Deels geluk, hard werken en ook wel dat ik op een school zit met een slagingspercentage van 80% waardoor je er nog sneller bovenuit springt. En nee, ik werk niet alleen maar voor school ik heb gewoon een bijbaan van 10 uur per week in de supermarkt, sport en feestjes van tijd tot tijd. Maar cijfers maken niet heel veel uit denk ik, als je gewoon slaagt en later een baan krijgt die je echt leuk vindt en goed betaald wordt maken cijfers niks meer uit. Of als je ook maar gewoon gelukkig wordt. Nu ingeschreven voor biologie en geneeskunde waar ik via loting in zou kunnen komen. Nog steeds geen studie gekozen dus.
dan heb je wel heel erg veel gelukquote:Op donderdag 7 mei 2015 23:17 schreef gar88 het volgende:
[..]
Deels geluk, hard werken en ook wel dat ik op een school zit met een slagingspercentage van 80% waardoor je er nog sneller bovenuit springt. En nee, ik werk niet alleen maar voor school ik heb gewoon een bijbaan van 10 uur per week in de supermarkt, sport en feestjes van tijd tot tijd. Maar cijfers maken niet heel veel uit denk ik, als je gewoon slaagt en later een baan krijgt die je echt leuk vindt en goed betaald word maken cijfers niks meer uit. Nu ingeschreven voor biologie en geneeskunde waar ik via loting in zou kunnen komen. Nog steeds geen studie gekozen dus.
Blijft een lotingstudie.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:09 schreef RRuben het volgende:
[..]
dan heb je wel heel erg veel gelukmaar geneeskunde wordt je sowieso toegelaten met deze cijfers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |