Drukke stressvolle periode met cursus achter de rug, nu daadwerkelijk de praktijk in, maar wilde even een paar dagen vrij om beetje tot rust te komen.quote:
Regel dan eens een extra dag verlof.quote:
een outletstore? Klintk als stressenquote:Op maandag 2 maart 2015 13:25 schreef DrMarten het volgende:
Drukke stressvolle periode met cursus achter de rug, nu daadwerkelijk de praktijk in, maar wilde even een paar dagen vrij om beetje tot rust te komen.
Beetje jammer dat de vrije dagen vorige week in het water vielen door ziekte, dus deze dagen nog maar even goed gebruiken.
Misschien straks nog even richting Ochtrup, kijken hoe die outlettoko daar eruit ziet.
Als ik er aan denk dat ik misschien wel Duits moet praten dan slaat de stress wel toe jaquote:
Gewoon halfbakken nederlands mengen met wat duitse woordjes en je komt er welquote:Op maandag 2 maart 2015 13:54 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als ik er aan denk dat ik misschien wel Duits moet praten dan slaat de stress wel toe ja
Ik begin er altijd Engelse woorden tussendoor te gooien als ik Duits moet pratenquote:Op maandag 2 maart 2015 13:56 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Gewoon halfbakken nederlands mengen met wat duitse woordjes en je komt er wel
Ja, maar als er nou een mooie Duitse jongedame achter de balie staat komt dat ook weer zo lomp overquote:Op maandag 2 maart 2015 13:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Praten? JE kunt toch gewoon je spullen op de balie gooien en met je pas zwaaien?
En anders gewoon engels lullen, deed ik ook tegen al die fransen bij air france en in parijs. Ik kreeg hooguit een lelijke blik van zequote:Op maandag 2 maart 2015 13:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Praten? JE kunt toch gewoon je spullen op de balie gooien en met je pas zwaaien?
Zo doe ik het in DUitslandquote:Op maandag 2 maart 2015 13:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Zo een tijd geleden wel een heel gesprek gehad met een Duitse op een verjaardag. Zij sprak slecht Engels maar kon het wel verstaan en spreek erg slecht Duits maar kan het wel verstaan. Oftewel, ik sprak Engels tegen haar en zij Duits tegen mij. Ging primaquote:Op maandag 2 maart 2015 13:59 schreef Belsezar het volgende:
[..]
En anders gewoon engels lullen, deed ik ook tegen al die fransen bij air france en in parijs. Ik kreeg hooguit een lelijke blik van ze
Ik ben vrij goed met talen maar frans is nog steeds iets waar ik maar niks van snap. Ik kan wel zeggen hoe ik heet en kan tot 10 tellen maar veel verder kom ik nietquote:Op maandag 2 maart 2015 14:01 schreef KomtTijd... het volgende:
Na 3 jaar op een rij Frankrijkvakanties meng ik Duits nog wel eens met Frans
Je ne parle pas Francaisquote:Op maandag 2 maart 2015 14:03 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ik ben vrij goed met talen maar frans is nog steeds iets waar ik maar niks van snap. Ik kan wel zeggen hoe ik heet en kan tot 10 tellen maar veel verder kom ik niet
En ik vind het eigenlijk best leuk als ze lelijk naar mij kijken als ik engels praat, lekker sarcastisch terug lachen naar ze
Dat werkt vaak prima, zo heb ik jaren terug een gesprek gevoerd met een rus tijdens een vlucht. Hij gebroken duits en ik engels. We hebben de hele vlucht van 2 uur gekletstquote:Op maandag 2 maart 2015 14:03 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zo een tijd geleden wel een heel gesprek gehad met een Duitse op een verjaardag. Zij sprak slecht Engels maar kon het wel verstaan en spreek erg slecht Duits maar kan het wel verstaan. Oftewel, ik sprak Engels tegen haar en zij Duits tegen mij. Ging prima
Op de heenvlucht naar Brazilie had ik nog ruzie met een fransman. Het was een nachtvlucht en ik had een geweldig gesprek met een israelier die naast mij zat en het werd wat luid na wat wijntjes. Dus die fransman zegt wat tegen mij in het frans, dus ik keurig: i am sorry i dont speak french. De fransman: Volume down!quote:
Ik had een collega die oorspronkelijk uit Prtugal kwam, in Duitsland woonde en de voertaal binnen het bedrijf was Engels. Daar wel geleerd dat een gesprek voeren in het Engels met iemand die een gecombineerd Prtugees/Duits accent heeft nagenoeg onmogelijk is. Die gozer was echt niet te verstaanquote:Op maandag 2 maart 2015 14:05 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Dat werkt vaak prima, zo heb ik jaren terug een gesprek gevoerd met een rus tijdens een vlucht. Hij gebroken duits en ik engels. We hebben de hele vlucht van 2 uur gekletst
Portugees kan lastig zijn, helemaal als de persoon uit het binnenland komt. Daar hebben ze dialecten waar zelfs ik erg veel moeite mee heb.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik had een collega die oorspronkelijk uit Prtugal kwam, in Duitsland woonde en de voertaal binnen het bedrijf was Engels. Daar wel geleerd dat een gesprek voeren in het Engels met iemand die een gecombineerd Prtugees/Duits accent heeft nagenoeg onmogelijk is. Die gozer was echt niet te verstaan
Stel je niet aan manquote:Op maandag 2 maart 2015 14:14 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind portugees echt zo'n smerige taal he? Ik word bijna fysiek misselijk als ik het te lang hoor.
Dat heb ik met frans en duits ookquote:Op maandag 2 maart 2015 14:14 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind portugees echt zo'n smerige taal he? Ik word bijna fysiek misselijk als ik het te lang hoor.
Jaja, en Braziliaans vindt je nog erger. I knowquote:Op maandag 2 maart 2015 14:14 schreef HeatWave het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |