• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
quote:
quote:
quote:Op maandag 2 maart 2015 11:05 schreef Tchock het volgende:
Heerlijk arrest dit. Een van mijn favorieten.
Wat verandert er?quote:Op maandag 2 maart 2015 11:16 schreef Tchock het volgende:
Vanaf gisteren is de nieuwe opiumwet van kracht. Hoezee, lekker terug in de tijd.
Voorbereiding van hennepteelt wordt strafbaar. Specifiek dingen als verkoop van warmtelampen en dergelijke en beschikbaar stellen van ruimte willen ze aanpakken.quote:
Lang leve de aanpak van Opstelten.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voorbereiding van en medeplichtigheid aan hennepteelt wordt strafbaar. Specifiek dingen als verkoop van warmtelampen en dergelijke en beschikbaar stellen van ruimte willen ze aanpakken.
Ja 9 van de 10 keer weten ze dat natuurlijk nietquote:Op maandag 2 maart 2015 11:24 schreef Tchock het volgende:
En bedrijven die mogelijk goederen of diensten verlenen aan telers moeten dat gaan melden. Denk loodgieters, elektriciens, tuinwinkels en zo.
En dat standpunt is?quote:Op maandag 2 maart 2015 09:37 schreef Yreal het volgende:
Denk dat hij bekend is met mijn standpunt over het notariaat...
Die arrest?quote:Op maandag 2 maart 2015 11:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Zeker een arrest die mij is bijgebleven.
Deze post snap ik niet.quote:
zijn truffels nu ookk verboden? ik hoorde daar iets overquote:Op maandag 2 maart 2015 11:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voorbereiding van hennepteelt wordt strafbaar. Specifiek dingen als verkoop van warmtelampen en dergelijke en beschikbaar stellen van ruimte willen ze aanpakken.
Niet voor zover ik weet, en kan er ook geen nieuws over vinden. Maar het zou kunnen dat het een beetje onder de radar gebeurt, moet je eigenlijk de nieuwe tekst van de opiumwet even doorspitten.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:49 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
zijn truffels nu ookk verboden? ik hoorde daar iets over
Nee, helemaal niets. Gaat met de huidige regering ook niet gebeuren.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:03 schreef Ties02 het volgende:
En XTC dan?
Is er nog iets gebeurd met die petitie?
quote:Na een wijziging van de Opiumwet die sinds dit weekeinde van kracht is, bereidt het OM extra controles voor. Nieuwenhuizen:
“We moeten echt af van het romantische beeld van de tevreden stickieroker. Softdrugs maken gebruikers lamlendig. Het gaat om georganiseerde, de samenleving ernstig ondermijnende misdaad die bovendien heel schadelijk is voor de volksgezondheid.”
Initiatieven om te komen tot een ander drugsbeleid wijst het OM van de hand. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) heeft vorige week een werkgroep van burgemeesters ingesteld die gaat bekijken of de verkoop van softdrugs op een andere manier kan worden geregeld. D66 kwam vorige week met een wetsvoorstel dat de teelt van cannabis moet regelen.
“Die gecontroleerde teelt die hier en daar wordt voorgesteld, leidt echt niet tot een fijne gezellige samenleving. Dat gaat gewoon niet gebeuren omdat er altijd een groot circuit buiten de overheid om blijft bestaan.”
Ik twijfel.quote:
Tussen verbieden, legaliseren en de verschillende voor- en tegenargumenten.quote:
Aha leuk, vorig jaar ook mee doodgegooidquote:Op maandag 2 maart 2015 12:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja hoor, druk bezig met Wet Flex-BV. Daar?
Dat is voor jou toch 'gewoon' boek 2 BW of zie ik dat nou verkeerdquote:Op maandag 2 maart 2015 12:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja hoor, druk bezig met Wet Flex-BV. Daar?
Ik moet een paper schrijven over 'Uitkeringen uit een BV' en ik moet een deelonderwerp kiezen én actualiteit erin betrekken. Nou, dan ben je snel klaar.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:44 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dat is voor jou toch 'gewoon' boek 2 BW of zie ik dat nou verkeerd
Hoe actueel is dat nog danquote:Op maandag 2 maart 2015 12:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik moet een paper schrijven over 'Uitkeringen uit een BV' en ik moet een deelonderwerp kiezen én actualiteit erin betrekken. Nou, dan ben je snel klaar.
Heb de Asser voor me, dus dat 'even' doorspitten.
Wat Mshauri volgens mij probeert te zeggen is dat de Flex BV geen aparte wet isquote:Op maandag 2 maart 2015 12:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik moet een paper schrijven over 'Uitkeringen uit een BV' en ik moet een deelonderwerp kiezen én actualiteit erin betrekken. Nou, dan ben je snel klaar.
Heb de Asser voor me, dus dat 'even' doorspitten.
Nou ja het nieuwe systeem is natuurlijk wel bij wet ingevoerd. Ik doel meer op het feit dat die al sinds 1 oktober 2012 van kracht is.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:47 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat Mshauri volgens mij probeert te zeggen is dat de Flex BV geen aparte wet is
Mja, 2012, met een beetje zoeken kom ik niet zo snel iets actuelers tegen waar je veel informatie over kan vinden.quote:
In de inhoudsopgave staat letterlijk "Wet Flex-BV (2012)".quote:Op maandag 2 maart 2015 12:47 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat Mshauri volgens mij probeert te zeggen is dat de Flex BV geen aparte wet is
Nouja goed het is inmiddels gewoon geldend recht in Boek 2 BW..quote:Op maandag 2 maart 2015 12:48 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Nou ja het nieuwe systeem is natuurlijk wel bij wet ingevoerd. Ik doel meer op het feit dat die al sinds 1 oktober 2012 van kracht is.
Ja en hoe denk je dat Boek 2 wordt aangepast?quote:Op maandag 2 maart 2015 12:50 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nouja goed het is inmiddels gewoon geldend recht in Boek 2 BW..
MET EEN WEDquote:Op maandag 2 maart 2015 12:53 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Ja en hoe denk je dat Boek 2 wordt aangepast?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |