abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153165205
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:19 schreef pep88 het volgende:
Heeft iemand een idee of de skiftebo gele hoezen voor de Henriksdal stoelen nog terug komen?
Beter even bij IKEA zelf navragen via Facebook bijvoorbeeld. Zij kunnen dat voor je nakijken in de systemen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_153168352
Ik wil heel graag dit malm bed. Maar daar staat bij dat hij uitsluitend te combineren is met de binnenveringsmatrassen hovag, hamarvik en hyllestad (en nog wat foam/latexmatrassen). Super balen, want ik vind de Hokkasen het lekkerst liggen. Ik vraag me alleen af waarom alleen met die 3 matrassen. Ik dacht eerst dat het met de dikte te maken had (hamarvik 21 cm, hovag 24, hyllestad 27 en hokkasen 31). Maar de hesseng, die 25cm dik is, staat ook niet in het rijtje. Dus heb via Twitter gevraagd waarom alleen die 3 matrassen kunnen en niet bv hokkasen. Eerste antwoord was voor de veiligheid, hokkasen te dik. Mijn vraag weer: waarom dan de hesseng ook niet? Dat wisten ze zelf ook niet. Gaan het uitzoeken voor me.

Ik ben super benieuwd waarom nou alleen die drie matrassen kunnen, en vooral ook of die hokkasen echt niet kan. Want om dikte lijkt het niet te gaan. Een van jullie een idee? Ik heb geen idee hoe lang het antwoord van de ikea gaat duren haha dus wellicht hebben jullie ervaring met een soortgelijk model bed van andere aanbieder/uit eerdere serie oid!
pi_153170409
de hokkasen en hesseng is niet in 180cm breed verkrijgbaar, de voorgestelde matrassen wel. misschien heeft het daar nog iets mee te maken ?
pi_153174522
Hm, dat was me nog niet opgevallen! Alleen bij de 140/160 versie van het bed staat het er ook bij, maar misschien is dat dan een foutje. Op zich klinkt het namelijk wel logisch dat ze willen dat je er één groot matras op legt omdat ze er anders af kunnen vallen als je de lattenbodem op tilt.
pi_153176158
Ga je de lattenbodem en matras en beddegoed optillen, elke keer als je wat pakken of wegleggen wil? En als het nou nog in de breedte was, maar in de hoogte?
pi_153177762
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:39 schreef Teslynd het volgende:
Ga je de lattenbodem en matras en beddegoed optillen, elke keer als je wat pakken of wegleggen wil? En als het nou nog in de breedte was, maar in de hoogte?
In Turkije hebben alle bedden dit, je moet er niet je ondergoed in leggen dat je dagelijks nodig hebt, maar door de springveren maak je het juist supermakkelijk even open en je beddengoed blijft gewoon op z'n plek liggen.
pi_153177786
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 07:25 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

In Turkije hebben alle bedden dit, je moet er niet je ondergoed in leggen dat je dagelijks nodig hebt, maar door de springveren maak je het juist supermakkelijk even open en je beddengoed blijft gewoon op z'n plek liggen.
ja, dat dus. Het bed moet met 1 lange kant tegen de muur staan dus bij een bed met lades ben ik meteen de helft van mn bergruimte kwijt, en ik woon met 2 personen op 39m2 dus ik heb de bergruimte wel nodig. Heb m bij de ikea geprobeerd en het kost nauwelijks kracht om hem omhoog te krijgen en alles blijft verder keurig liggen. Dus mega veel bergruimte, zonder dat ik overal ruimte om mn bed hoef te laten om lades open te kunnen doen oid. En één grote ruimte, zodat ook de wat grotere spullen netjes opgeborgen kunnen worden. Ik vind het ideaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 02-06-2015 08:37:57 ]
pi_153206606
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 07:25 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 07:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

ja, dat dus. Het bed moet met 1 lange kant tegen de muur staan dus bij een bed met lades ben ik meteen de helft van mn bergruimte kwijt, en ik woon met 2 personen op 39m2 dus ik heb de bergruimte wel nodig. Heb m bij de ikea geprobeerd en het kost nauwelijks kracht om hem omhoog te krijgen en alles blijft verder keurig liggen. Dus mega veel bergruimte, zonder dat ik overal ruimte om mn bed hoef te laten om lades open te kunnen doen oid. En één grote ruimte, zodat ook de wat grotere spullen netjes opgeborgen kunnen worden. Ik vind het ideaal.
Ik las een keer dat het Spaans is.
Door het Vlindertje moet ik aan de opklapbedden denken. Dan heb je overdag meer loopruimte, maar geen bergruimte, tenzij je de ombouw met een kastenwand ombouwt.
pi_153207923
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:39 schreef Teslynd het volgende:
in de breedte is juist onhandig, dan blijven dekbed/deken en kussens niet liggen.

ideaal voor kleine ruimten. Had ik jaren geleden in mijn studentenkamer ook kunnen gebruikn. bed aan 3kanten ingebouwd en bergruimte onder het bed. Wanneer ik iets zocht werd het matras op zijn kant gezet.
  † In Memoriam † zaterdag 6 juni 2015 @ 12:21:04 #260
240917 Mula
pi_153297999
iemand de Janinge stoelen al in het echt gezien? Zitten ze een beetje lekker?
  Redactie Frontpage zondag 7 juni 2015 @ 00:12:09 #261
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_153315667
Ik moet morgen naar de Ikea vrees ik -O-. Omdat het zulk lekker weer was vandaag besloten om de hoes van mijn topdekmatras (Sultan Tafjord 200x180) te wassen. Gewoon netjes het was voorschrift gevolgd (60 graden) en vervolgens buiten laten drogen. Wil ik de hoes er net weer omheen doen, schijnt er een stuk van de rits afgescheurd te zijn, half uur lopen kloten maar er ontbreekt gewoon een stuk rits in een hoek.

Nu zie ik alleen op de site dat het betreffende matras niet meer wordt verkocht (vandaar ook de US link hierboven). En valt dit überhaupt wel onder de garantie (aankoop september 2013)?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_153329249
Ikea :{

Winkelmandje van Ikea is kapot ofzo.

Afgelopen 2 weken voegde ik wel eens wat toe en maakte ik wijzigingen aan de winkelmand omdat ik nogal twijfel over sommige producten.

Dus vandaag wou ik weer even kijken.

Winkelmandje leeg. :{

Ik had er ruim 90 producten in staan :')

Is dit bekend? Want dan lijkt me het handig dat ik alles bestel op het moment dat ik de sleutels van mijn nieuwe woning krijg.
  † In Memoriam † zondag 7 juni 2015 @ 17:55:12 #263
240917 Mula
pi_153330536
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:21 schreef Mula het volgende:
iemand de Janinge stoelen al in het echt gezien? Zitten ze een beetje lekker?
Ik ben gisteren zelf bij Ikea geweest om de stoelen te bekijken. Vind ze lekker zitten maar ze zien er wel erg goedkoop uit. Meer iets wat je buiten zou gebruiken.
  Redactie Frontpage zondag 7 juni 2015 @ 18:20:13 #264
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_153331162
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:12 schreef LTVDK het volgende:
Ik moet morgen naar de Ikea vrees ik -O-. Omdat het zulk lekker weer was vandaag besloten om de hoes van mijn topdekmatras (Sultan Tafjord 200x180) te wassen. Gewoon netjes het was voorschrift gevolgd (60 graden) en vervolgens buiten laten drogen. Wil ik de hoes er net weer omheen doen, schijnt er een stuk van de rits afgescheurd te zijn, half uur lopen kloten maar er ontbreekt gewoon een stuk rits in een hoek.

Nu zie ik alleen op de site dat het betreffende matras niet meer wordt verkocht (vandaar ook de US link hierboven). En valt dit überhaupt wel onder de garantie (aankoop september 2013)?
Kansloos dit -O-

Kort gezegd komt het er op neer dat de garantie niet geldt omdat de hoes niet aan elkaar geritst is gewassen. Ik weet niet van wat voor wasmachines ze zijn uitgegaan bij het schrijven van die voorwaarden, maar in een standaard wasmachine (6-7 kilo) past die hoes er met alle wil van de wereld toch echt niet in :').
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_153337193
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 16:55 schreef Rogan het volgende:
Ikea :{

Winkelmandje van Ikea is kapot ofzo.

Afgelopen 2 weken voegde ik wel eens wat toe en maakte ik wijzigingen aan de winkelmand omdat ik nogal twijfel over sommige producten.

Dus vandaag wou ik weer even kijken.

Winkelmandje leeg. :{

Ik had er ruim 90 producten in staan :')

Is dit bekend? Want dan lijkt me het handig dat ik alles bestel op het moment dat ik de sleutels van mijn nieuwe woning krijg.
daarvoor bestaat een boodschappenlijstje/verlanglijstje.

winkelmandje wordt opgeslagen in cookies. koekje weg is winkelmandje leeg.
pi_153342531
De hoeslakens 220x180 waren op in Eindhoven en komen volgens de medewerker waarschijnlijk niet meer terug. Verdorie!
Verder de eerste stukken algot gekocht. Effe puzzelen welke onderdelen we nodig hadden maar het lijkt prima in elkaar te zitten. Ook nog wat nieuwe spullen voor de half hoogslaper gezien die er prima uitzagen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_153344921
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:42 schreef Elleska het volgende:

[..]

daarvoor bestaat een boodschappenlijstje/verlanglijstje.

winkelmandje wordt opgeslagen in cookies. koekje weg is winkelmandje leeg.
Goed plan :o
pi_153350616
Ekeboda handgrepen uit de collectie?
Gister in de Ikea wezen kijken en ze hingen nog aan het voorbeeldbord met alle handgrepen bij de keukenafdeling. In de koophulp 2015 staan ze ook nog.
  maandag 8 juni 2015 @ 15:33:29 #269
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_153354770
Moeten Pax kasten tegen de muur staan? Ik zag dit linkje http://www.ikea.com/ms/en(...)et_room_divider.html

en vind dit een heel interessant idee, maar vind het idee van zo'n zware kast zomaar midden ind e kamer te zetten een beetje eng...
pi_153355051
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 15:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Moeten Pax kasten tegen de muur staan? Ik zag dit linkje http://www.ikea.com/ms/en(...)et_room_divider.html

en vind dit een heel interessant idee, maar vind het idee van zo'n zware kast zomaar midden ind e kamer te zetten een beetje eng...
Ik zie wel dat er geen deuren aan die Pax zitten, maar gordijnen. Dat scheelt nogal. Slimme oplossing.
Met een meidenkwartet
pi_153355971
paxkast staat hier tegen de plint dus niet tegen de muur en ook niet vast ofzo.

zoals in het voorbeeld 2 kasten met de rug tegen elkaar en vastzetten scheelt natuurlijk ook al voor de stevigheid.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:54:41 #272
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153361009
Wij krijgen eind augustus de sleutel van ons huis, dus dan gaan we waarschijnlijk ook een PAX in elkaar knutselen :)
Hopelijk komt er in september een aanbieding.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 8 juni 2015 @ 20:10:43 #273
440325 Chicolade
Chocolade
pi_153361472
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:54 schreef automatic_ het volgende:
Wij krijgen eind augustus de sleutel van ons huis, dus dan gaan we waarschijnlijk ook een PAX in elkaar knutselen :)
Hopelijk komt er in september een aanbieding.
Daar hoop ik ook op ja :P. Tegen die tijd heb ik wel weer genoeg gespaard voor een kast (hoop ik) en die kasten zijn normaal zo duur :o.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:40:09 #274
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153390142
Wij hebben onderstaande lamp in de badkamer en toen ik net een lampje verwisselde, knapte de glazen kap bij het aandraaien. Ik kan hem niet terugvinden op de site, weet ook niet meer hoe hij heet.

Wordt dit spul nog verkocht en heel misschien zelfs losse kappen?

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_153390305
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wij hebben onderstaande lamp in de badkamer en toen ik net een lampje verwisselde, knapte de glazen kap bij het aandraaien. Ik kan hem niet terugvinden op de site, weet ook niet meer hoe hij heet.

Wordt dit spul nog verkocht en heel misschien zelfs losse kappen?

[ afbeelding ]
Glas? Vaak hebben winkels deze wel liggen of kunnen ze deze bestellen. Een naam is daarbij wel handiger. Is daar nog met oude bonnen achter te komen?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')