abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150566399
Volgens mij zit hier nog iemand in deze regio.. even afwachten hoe die hem bezorgd heeft dan :P
Hij was idd nooit 100%, de eerste keer dat ik hem moest bezorgen heb ik dat nog gevraagd omdat ik het toen nog niet zo goed wist :D maar dat telde gewoon als normale reclame.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_150568190
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:13 schreef Zhero het volgende:
SMS'je deze ochtend "Beste postbezorgers, er is vandaag minder post dan verwacht. Denk ook eens een keertje aan de min-knop op mijnwerk.nl".

:{ :')
Wat een grappenmakers. Die hele minknop getuigt sowieso van een wonderlijk soort naïviteit van het management van PostNL. "Ik was vandaag een kwartiertje eerder klaar, alstublieft, wilt u mij 2 euro korten op het salaris, want dat kan ik natuurlijk niet aannemen". En dat terwijl de top jaarlijks miljoenen toucheert, die zeggen ook niet "doe dit jaar maar geen bonus, want er was minder post". Maar ja, dat soort mensen leeft in een andere wereld, en heeft al lang geleden de verbinding met de realiteit verloren.

Overigens was het hier verre van rustig, het was zelfs zo druk dat er in de voorbereiding weer zaterdagwerkers waren ingezet, wat hier tegenwoordig de ergste doodzonde is die een TC kan begaan. We hadden Kampioen, heel veel blaadjes van Activite, dikke catalogi van Engelbert Strauss (Huh? Die zaten toch altijd bij Sandd?), en ook weer de nodige bubbelenveloppen van de Rabobank. Dus ik zie geen aanleiding om de minknop in te drukken, hooguit zal ik de uitloop die ik had niet schrijven, omdat ik gisteren tijd over had.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_150568792
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:13 schreef Zhero het volgende:
SMS'je deze ochtend "Beste postbezorgers, er is vandaag minder post dan verwacht. Denk ook eens een keertje aan de min-knop op mijnwerk.nl".

:{ :')
Godverdomme zeg :')
pi_150569269
Net een mailtje van de TC, met een nieuwsbrief. Omdat we vandaag de kandidatenlijsten hebben, verschuift de AH paasfolder naar a.s. zaterdag.

Eehmmm, die kandidatenlijsten hadden we vorige week al, stelletje sufkutten!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  donderdag 12 maart 2015 @ 17:13:56 #180
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_150569623
Ik geef altijd elke dag mijn daadwerkelijk gelopen tijd door. Voel me daar gewoon het prettigst bij. Ik hoef niet zo per se betaald te worden voor werk dat ik nooit heb gedaan. Heb aan de andere kant ook nooit problemen om als ik wel eens een keertje meer tijd nodig hebt en dat gebeurt ook echt wel best vaak, om dat toegekend te krijgen.
pi_150569841
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:13 schreef Zelva het volgende:
Ik geef altijd elke dag mijn daadwerkelijk gelopen tijd door. Voel me daar gewoon het prettigst bij. Ik hoef niet zo per se betaald te worden voor werk dat ik nooit heb gedaan. Heb aan de andere kant ook nooit problemen om als ik wel eens een keertje meer tijd nodig hebt en dat gebeurt ook echt wel best vaak, om dat toegekend te krijgen.
Hoezo betaald krijgen voor werk dat je niet gedaan hebt? Heb je straten niet bezorgd of het hah weggegooid? Zo nee, dan heb je gewoon je werk gedaan. Als jij dat sneller hebt gedaan dan hun inschatting, moet je daar dan financieel voor gestraft worden? En je collega's ook? Want je kunt er op wachten dat wanneer jij regelmatig doorgeeft dat je sneller was, er straks weer tijd van die wijken wordt afgehaald. En als je collega's dat niet halen, dan zegt je TC "maar Zelva haalt het wel". Je kunt ook TE eerlijk zijn, en PostNL zal daar misbruik van gaan maken.
  donderdag 12 maart 2015 @ 18:18:32 #182
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150571064
Avond :)

Hier aardig druk. Qua volume 100% meer maar toch zonder gekke capriolen gedaan te hebben, dezelfde tijd klaar :)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoezo betaald krijgen voor werk dat je niet gedaan hebt? Heb je straten niet bezorgd of het hah weggegooid? Zo nee, dan heb je gewoon je werk gedaan. Als jij dat sneller hebt gedaan dan hun inschatting, moet je daar dan financieel voor gestraft worden? En je collega's ook? Want je kunt er op wachten dat wanneer jij regelmatig doorgeeft dat je sneller was, er straks weer tijd van die wijken wordt afgehaald. En als je collega's dat niet halen, dan zegt je TC "maar Zelva haalt het wel". Je kunt ook TE eerlijk zijn, en PostNL zal daar misbruik van gaan maken.
+1

Ik zelf zit op de meeste dagen hetzelfde qua tijd en die word overigens ook aan gehouden.
2 uurtjes werk op daldagen en 4 uurtjes werk op 'normale' piekdagen(met HAH ben ik gemiddeld een 15-tal minuten langer/extra bezig).
Dat minder tijd doorgeven heb ik o.a. hier a vaker aangekaart dat je zo niet alleen je collegae maar op den duur oko jezelf in de vingers mee gaat snijden.
Dit heeft men ooit zelf in de hand gehad door wat/erg naïef te zijn door de TE strakke(niet op voorhand rekening houdende met eventuele 'calamiteiten' of wat dan ook dus extra speling te geven/nemen) tijden door te geven.
De werkgever pakt daar uit de snelste tijd en kort op den duur daar op.
Gevolg is bekend :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 12 maart 2015 @ 18:50:18 #183
39333 Zelva
pi_150571893
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoezo betaald krijgen voor werk dat je niet gedaan hebt? Heb je straten niet bezorgd of het hah weggegooid? Zo nee, dan heb je gewoon je werk gedaan. Als jij dat sneller hebt gedaan dan hun inschatting, moet je daar dan financieel voor gestraft worden?
Het voelt echt niet als straf. Gewoon een andere mindset is dat.

quote:
En je collega's ook? Want je kunt er op wachten dat wanneer jij regelmatig doorgeeft dat je sneller was, er straks weer tijd van die wijken wordt afgehaald.
Mwa, nee. Integendeel zelfs. Bij een bepaalde wijk stond de dinsdag- en zaterdagtijd op 1 uur 35. Haalbaar, en vaak zelfs nog wel er onder gelopen. Kom ik terug van vakantie is de tijd opeens opgeschroefd naar 1 uur 50. Wat van gezegd omdat ik vaak op zaterdag vrij ben en dus iedere keer een kwartier extra vakantietijd zou inleveren. Paar weken geleden kreeg iedereen een formulier waar je eventueel de tijden kon corrigeren omdat de boel hier volgende week hier en daar omgegooid wordt. Stond de tijd gewoon weer op 1.50 voor precies dezelfde wijk.

Ik heb juist eerder het idee dat ze gewoon strak aan de automatische rekensommetjes willen vasthouden, ook al klopt daar geen reet van. Volgende week krijg ik een nieuwe wijk die ik niet ken met een daltijd van 1 uur 55, piektijd 2 uur 40. Ik voorspel nu al dat die daltijd volstrekt overdreven is, zou me verbazen als ik er meer dan een uur over doe, veel flatjes en zo, maar zo komt het nu eenmaal uit de computer rollen.

quote:
En als je collega's dat niet halen, dan zegt je TC "maar Zelva haalt het wel".
Mja goed, daar lig ik echt niet wakker van hoor. Moet ik nu echt gaan liegen, want zo voelt dat voor mij, over mijn werktijd omdat andere mensen die gewoon een stuk langzamer zijn dan mij daardoor wellicht, ik herhaal wellicht, in de problemen kunnen komen. Het is niet mijn probleem als PostNL niet doorheeft dat ik sneller ben dan gemiddeld.

quote:
Je kunt ook TE eerlijk zijn, en PostNL zal daar misbruik van gaan maken.
Mja, hoe dan precies? Door de tijd nog strakker te zetten? Ik zit er niet mee hoor, als het niet haalbaar is, gaat er gewoon meertijd geboekt worden, en ik kan dat ook bewijzen met GPS-gegevens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 12-03-2015 18:56:15 ]
pi_150572643
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:50 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het voelt echt niet als straf. Gewoon een andere mindset is dat.

[..]

Mwa, nee. Integendeel zelfs. Bij een bepaalde wijk stond de dinsdag- en zaterdagtijd op 1 uur 35. Haalbaar, en vaak zelfs nog wel er onder gelopen. Kom ik terug van vakantie is de tijd opeens opgeschroefd naar 1 uur 50. Wat van gezegd omdat ik vaak op zaterdag vrij ben en dus iedere keer een kwartier extra vakantietijd zou inleveren. Paar weken geleden kreeg iedereen een formulier waar je eventueel de tijden kon corrigeren omdat de boel hier volgende week hier en daar omgegooid wordt. Stond de tijd gewoon weer op 1.50 voor precies dezelfde wijk.

Ik heb juist eerder het idee dat ze gewoon strak aan de automatische rekensommetjes willen vasthouden, ook al klopt daar geen reet van. Volgende week krijg ik een nieuwe wijk die ik niet ken met een daltijd van 1 uur 55, piektijd 2 uur 40. Ik voorspel nu al dat die daltijd volstrekt overdreven is, maar zo komt het nu eenmaal uit de computer rollen.

[..]

Mja goed, daar lig ik echt niet wakker van hoor. Moet ik nu echt gaan liegen, want zo voelt dat voor mij, over mijn werktijd omdat andere mensen die gewoon een stuk langzamer zijn dan mij daardoor wellicht, ik herhaal wellicht, in de problemen kunnen komen. Het is niet mijn probleem als PostNL niet doorheeft dat ik gewoon sneller ben dan gemiddeld.

[..]

Mja, hoe dan precies? Door de tijd nog strakker te zetten? Ik zit er niet mee hoor, als het niet haalbaar is, gaat er gewoon meertijd geboekt worden, en ik kan dat ook gewoon bewijzen met GPS-gegevens.
Tja, een beetje naïeve mindset, als je het mij vraagt. En ik zie het ook niet als liegen. Het was immers het idee van PostNL om met basistijden te gaan werken, die gebaseerd zouden zijn op de looptijd van de gemiddelde (!) postbezorger. Als ik een wijk van 3 uur in 2.30 uur loop, ben ik dan een leugenaar en een fraudeur? Dat lijkt mij van niet. Dan ben ik blijkbaar gewoon sneller dan de gemiddelde bezorger. en/of slimmer door af en toe de loopvolgorde om te gooien of andere trucjes toe te passen. Ik vergelijk het altijd met een inboedelverzekering met standaardbedragen. Stel, ik krijg lekkage en mijn laminaat is naar de vaantjes. De inboedelverzekering keert 2500 euro uit, gebaseerd op de prijs van een redelijke kwaliteit laminaat plus legkosten. Maar nu heb ik een maat die heel handig is, en die wil voor een kratje bier wel mijn vloer er in leggen. Uiteindelijk ben ik 1500 euro kwijt, en kan ik 1000 euro in m'n zak steken. Ben ik dan een oplichter? Nee, ik ben gewoon handig.

Jij ziet het niet als straf, ik wel. Is het rechtvaardig dat ik voor precies hetzelfde werk minder geld krijg dan een collega, omdat ik toevallig sneller dan gemiddeld ben? Nee! Dus in feite krijg ik een strafkorting voor mijn snelheid, of, als je het omgekeerd wilt zien, tragere bezorgers worden beloond voor hun traagheid.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:35:18 #185
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150573885
Maar als jij(iemand) sneller werkt en je collega iets langzamer. Dus zet jij een snelle tijd neer en je collega niet(in dit geval als voorbeeld een halfuurtje genomen). Kan PostNL dan niet beter de tijd hanteren van 15minuten ipv iedereen te gaan 'verplichten' om 30 minuten sneller te werken?
Tenminste als dit 'half uurtje' regelmatig voor komt en er verders geen calamiteiten oid zijn.

En onderling is er op deze manier wellicht minder wrijving?

Maar als PostNL elke keer de uiterste tijden gaat nemen en daar ook nog eens gaat korten. Tsja...
Je loopt/rijdt toch en dat heeft ook een vaste tijd nodig.

Als ik de wijken loop/rijdt zonder te bestellen, ben ik ongeveer! 1.50 aan tijd kwijt.
Op daldagen staat er 1.75 en piekdagen staat er 3.75 voor.
Dit zijn tijden die haalbaar zijn. Wel normaal doorrijden/lopen.
pi_150573985
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat een grappenmakers. Die hele minknop getuigt sowieso van een wonderlijk soort naïviteit van het management van PostNL. "Ik was vandaag een kwartiertje eerder klaar, alstublieft, wilt u mij 2 euro korten op het salaris, want dat kan ik natuurlijk niet aannemen". En dat terwijl de top jaarlijks miljoenen toucheert, die zeggen ook niet "doe dit jaar maar geen bonus, want er was minder post". Maar ja, dat soort mensen leeft in een andere wereld, en heeft al lang geleden de verbinding met de realiteit verloren.

Overigens was het hier verre van rustig, het was zelfs zo druk dat er in de voorbereiding weer zaterdagwerkers waren ingezet, wat hier tegenwoordig de ergste doodzonde is die een TC kan begaan. We hadden Kampioen, heel veel blaadjes van Activite, dikke catalogi van Engelbert Strauss (Huh? Die zaten toch altijd bij Sandd?), en ook weer de nodige bubbelenveloppen van de Rabobank. Dus ik zie geen aanleiding om de minknop in te drukken, hooguit zal ik de uitloop die ik had niet schrijven, omdat ik gisteren tijd over had.
Hier altijd Engelbert Strauss erbij gehad, maar vandaag waren ze wel erg dik.

quote:
Net een mailtje van de TC, met een nieuwsbrief. Omdat we vandaag de kandidatenlijsten hebben, verschuift de AH paasfolder naar a.s. zaterdag.

Eehmmm, die kandidatenlijsten hadden we vorige week al, stelletje sufkutten!
Wij worden hier al 2 weken dag en nacht lastig gevallen over die kandidatenlijsten. Die heeft Sandd vorige week vrijdag bezorgd.
pi_150574048
Ik ben het op zich wel met Zelva eens, als je extra tijd doorgeeft en ook uitbetaald krijgt als je er langer over doet vind ik het niet meer dan normaal als je het ook gewoon doorgeeft wanneer je er korter over doet.
Ik had een keer een wijk waar 2,5 uur voor stond, terwijl ik binnen 1 uur en 15 minuten klaar was (en ik kende die wijk niet eens goed). Dan voelt het voor mij toch een beetje als de boel besodemieteren als je er niks van zegt.
pi_150574477
Het doorgeven van mintijd... dat is 1 ding. Daar kan ik nog een beetje inkomen, zeker als het om veel tijd gaat en je denkt, dit klopt niet. Maar actief proberen de normtijd weer omlaag te krijgen nadat deze opgehoogd is, is wel weer wat anders. Omdat jij zo meer vakantietijd kwijt bent? Weet je zeker dat dit niet zo geregeld is door een collega die die tijd oprecht nodig heeft? Want als dat wel zo is, dan vind ik dat persoonlijk niet erg fair. Kan natuurlijk zijn dat je weet dat dat niet zo was en dan ligt het wel een stukje anders misschien :)
Hier zijn er ook van die figuren die alles veel sneller kunnen dan de rest, en daar worden sommige mensen dus ook mee om de oren geslagen. En dat is echt niet leuk, want de tijden die zij halen zijn voor de meerderheid gewoon niet te doen. Sommigen kunnen de naam van 1 van die collega's echt gewoon niet eens meer horen zonder kwaad te worden, dat is best sneu.

Dat jij (of ik ;)) een normtijd haalbaar vindt, wil nog niet zeggen dat dat dan ook voor de meerderheid geldt. Daarom vind ik ook eigenlijk nog steeds dat ze 1x in de zoveel tijd met meerdere bezorgers de tijd moeten opmeten. Echt kijken wat voor tijden verschillende bezorgers halen en daaruit een normtijd opmaken.

Daarom heb ik er ook nog altijd wat spijt van dat ik me onder druk heb laten zetten om voor een normtijd te tekenen. Al wist ik wel dat iig 1 ander die tijd ook haalbaar vond, dat scheelde dan nog weer wat.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:50:19 #189
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150574535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:39 schreef gelestipjes het volgende:
Ik ben het op zich wel met Zelva eens, als je extra tijd doorgeeft en ook uitbetaald krijgt als je er langer over doet vind ik het niet meer dan normaal als je het ook gewoon doorgeeft wanneer je er korter over doet.
Ik had een keer een wijk waar 2,5 uur voor stond, terwijl ik binnen 1 uur en 15 minuten klaar was (en ik kende die wijk niet eens goed). Dan voelt het voor mij toch een beetje als de boel besodemieteren als je er niks van zegt.
+1
Niet iedereen zit zo in elkaar en daar 'lijdt' ene collega weer onder.

Vandaag stond ik ook met iemand lang te praten. Kies ik voor en niet mijn baas. Gesprek had voor 90% ook niets met werk te maken.
Nu kan ik zeggen: goh, ik maak dezelfde tijd dus die schrijf ik zo weg. Nee, ik heb toch zeker 10-15 minuten staan praten met deze mensen. Doe ik zelf.
Het sociale is vaak juist minder geworden omdat PostNL vindt (en in veel gevallen terecht) dat sociale gebeuren, helaas ten koste van 'de ouderwetse postbode die altijd wel tijd voor een praatje had' (dat missen sommige mensen ;) , voor eigen rekening is.
Werkgerelateerde vragen en antwoorden(korte gesprekjes daarin) reken ik gewoon door. Zoiets duurt vaak niet langer dan enkele minuten. En moet ook niet elke dag gebeuren bij 30 personen :P

Vaak met mooier weer merk ik nu wel, zitten veel mensen verlegen om een praatje ;)
Beetje geven en nemen in eigen/PostNL-tijd :P Ik vind wel dat je als postbezorger ook een wat sociale rol hebt. Een hoi/hallo is kort genoeg. Meer wordt al gauw een sociaal gesprekje en voor eigen rekening ;)
Tijd te kort daardoor, kan je eventueel oplossen om die ene straat/wijk ietwat sneller te doen...mits je daar ook geen kletsmajoors tegen komt :P En ook zo veel mogelijk eerlijk bent in minder gewerkte tijd te schrijven.
Maar als je een wijk hebt waar 3 uur voor staat en je loopt deze in 1.50 oid...tsja, ik zou niet prettig zitten als ik dan ook die 3 uur zou schrijven.
pi_150574897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:50 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Maar als je een wijk hebt waar 3 uur voor staat en je loopt deze in 1.50 oid...tsja, ik zou niet prettig zitten als ik dan ook die 3 uur zou schrijven.
Precies, als het om 5 of 10 minuten gaat is het een ander verhaal, maar als een wijk gewoon zo ruim staat dat je altijd wel een half uur over hebt of zo, dan vind ik dat ook niet echt eerlijk tegenover bezorgers van andere wijken die wel echt hun tijd nodig hebben. Dan krijgt de 1 standaard een half uur cadeau terwijl bezorgers van andere wijken dat niet hebben.
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:01:04 #191
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150575023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:58 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Precies, als het om 5 of 10 minuten gaat is het een ander verhaal, maar als een wijk gewoon zo ruim staat dat je altijd wel een half uur over hebt of zo, dan vind ik dat ook niet echt eerlijk tegenover bezorgers van andere wijken die wel echt hun tijd nodig hebben. Dan krijgt de 1 standaard een half uur cadeau terwijl bezorgers van andere wijken dat niet hebben.
En dat half uur kan weer verdeeld worden over de bezorgers die erg krap zitten.
Zou PostNL dat doen of dat half uurtje 'in eigen zak steken' ?
(min/plus-uren)
pi_150575142
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:58 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

:Y Ja daar ben ik het wel mee eens.
Kan me daar trouwens totaal niets bij voorstellen want ik ken hier toch best veel wijken en geen enkele staat volgens mij zo ruim. Ben hier niet bepaald de langzaamste en eigenlijk houd ik nooit ergens zelfs maar 10 minuutjes over. Collega's ervaren hetzelfde voor zover ik weet :P zijn er een boel die 'te langzaam' zijn sowieso.

Behalve dan trouwens die ene wijk die recentelijk op dinsdag qua normtijd opgehoogd is en op zaterdag juist verlaagd. Daar zou ik op dinsdag wel een kwartier over houden nu ;)
Brengt me trouwens wel weer ergens op. Nu wij geen gerealiseerde diensten krijgen, kunnen we alleen nog op de planning in de mail zien wat een collega voor tijd krijgt. Die sturen ze nu nog, maar daar willen ze tzt mee stoppen natuurlijk. Dan kun je dit soort dingen dus ook niet meer zien :N niet erg handig als er zoals hier soms met 2 maten gemeten wordt.

Wel krijgen we een paasattentie *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door VixenFromHell op 12-03-2015 20:14:23 ]
pi_150579771
Zo he, komende zaterdag maar liefst 8! tassen HAH. Dat wordt dus voor die tijd ook maar ff HAH apart bezorgen anders kom ik niet door die bult heen. Ze hebben er wel 40 min. bij opgedrukt, totaal dus 4:45u. Dat geloof ik alsnog niet, want ik gok op minimaal 4 maal 4 km heen en weer fietsen. Dat is al een uur. Ik druk die tijd er gewoon bij op :W
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:44:58 #194
39333 Zelva
pi_150583451
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Het doorgeven van mintijd... dat is 1 ding. Daar kan ik nog een beetje inkomen, zeker als het om veel tijd gaat en je denkt, dit klopt niet. Maar actief proberen de normtijd weer omlaag te krijgen nadat deze opgehoogd is, is wel weer wat anders. Omdat jij zo meer vakantietijd kwijt bent? Weet je zeker dat dit niet zo geregeld is door een collega die die tijd oprecht nodig heeft?
Ja, dat weet ik honderd procent zeker. Ik was de enige die die wijk liep. Tot zaterdag dan, dan raak ik hem kwijt.

De nieuwe bezorger krijgt overigens gewoon 1 uur 50 en niet die 1 uur 35 die ik er op wou zetten. De laatste tijd kom ik zelfs bijna niet meer boven de 1.25 (en allemaal netjes doorgegeven), dus de verwachting dat ze vanuit PostNL er als de kippen bij zijn om de laagst gelopen tijd als normtijd te gaan hanteren, is echt uit de lucht gegrepen.

quote:
[quote]0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:03 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

:Y Ja daar ben ik het wel mee eens.
Kan me daar trouwens totaal niets bij voorstellen want ik ken hier toch best veel wijken en geen enkele staat volgens mij zo ruim. Ben hier niet bepaald de langzaamste en eigenlijk houd ik nooit ergens zelfs maar 10 minuutjes over. Collega's ervaren hetzelfde voor zover ik weet :P zijn er een boel die 'te langzaam' zijn sowieso.
Mijn normtijd op die wijk, die hetzelfde bleef, was met de invoering van een nieuwe wijkindeling van 2 uur 15 naar 1 uur 35 gegaan. En de daldagtijden gingen juist omhoog, wat totaal niet klopte. Dat gold voor alle wijken op dat depot. En in sommige wijken was die nieuwe piektijd gewoon echt niet haalbaar, dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden. Dus hebben ze in mijn vakantie voor alle wijken de piektijd verhoogd en de daltijd iets verlaagd. Alleen bij mijn wijk was dat dus, voor mij althans, echt niet nodig.

[ Bericht 19% gewijzigd door Zelva op 12-03-2015 22:52:13 ]
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:51:16 #195
39333 Zelva
pi_150583642
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jij ziet het niet als straf, ik wel. Is het rechtvaardig dat ik voor precies hetzelfde werk minder geld krijg dan een collega, omdat ik toevallig sneller dan gemiddeld ben? Nee! Dus in feite krijg ik een strafkorting voor mijn snelheid, of, als je het omgekeerd wilt zien, tragere bezorgers worden beloond voor hun traagheid.
Zit wel wat in, maar het belangrijkste is voor mij dat ik me er niet prettig bij voel. En als ik me niet prettig voel, heb ik geen plezier in mijn werk.
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:54:45 #196
39333 Zelva
pi_150583764
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:01 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

En dat half uur kan weer verdeeld worden over de bezorgers die erg krap zitten.
Zou PostNL dat doen of dat half uurtje 'in eigen zak steken' ?
(min/plus-uren)
Ieder bezorggebied heeft wel een gezamenlijke normtijd van zo- en zoveel uur die ook niet overschreden mag worden. Dus inderdaad, als je lekker je uren blijft schrijven die je niet nodig hebt en en passant ook nog een schrijft als je er wel langer over doet, dan kun je inderdaad je teamleider en je medebezorgers in de problemen brengen als ze wel standaard meer uren nodig hebben. Want die tijd is er dan eigenlijk niet.
pi_150585048
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ieder bezorggebied heeft wel een gezamenlijke normtijd van zo- en zoveel uur die ook niet overschreden mag worden. Dus inderdaad, als je lekker je uren blijft schrijven die je niet nodig hebt en en passant ook nog een schrijft als je er wel langer over doet, dan kun je inderdaad je teamleider en je medebezorgers in de problemen brengen als ze wel standaard meer uren nodig hebben. Want die tijd is er dan eigenlijk niet.
Dat budget mag niet overschreden worden, maar als een TC echt een lekkere bruine beurt wil maken bij zijn eigen chef, dan zorgt hij ervoor dat hij zelfs budget overhoudt!

Dus als ik zeg dat ik 15 min. eerder klaar ben, dan is het nog maar zeer de vraag of dat kwartiertje vervolgens naar een van mijn collega's gaat.

En zelfs als dat zou zijn, wat ik sterk in twijfel trek, dan is het nog te vraag of het in dat geval om een collega gaat die dat kwartiertje echt hard nodig heeft omdat zijn wijk te krap staat. Want ik ken zat bezorgers die altijd klagen dat ze de looptijd niet halen, terwijl ik uit ervaring weet dat het makkelijk kan. We hebben hier bij ons bijv. iemand die constant loopt te verkondigen dat de 2.30 uur voor zijn wijk echt te krap is, dat hij er zeker 3 uur voor nodig heeft. Terwijl ik die wijk in 1.45 uur kan. Nu weet ik dat ik qua snelheid niet representatief ben, want ik ga altijd in marstempo door de wijk, want zo loop ik altijd en overal. Maar het geeft wel aan dat 3 uur echt onzin is, want zelfs met stevig doorlopen zul je nooit een uur tijdswinst behalen. Maar ik zie dit soort figuren wel eens bezig, en alleen al er naar kijken is vermoeiend. Je ziet ze door de wijk slenteren in een tempo alsof ze door een museum lopen, op elke straathoek een sjekkie draaien, dat soort werk. Pas zag ik een collega op een daldag nota bene zijn wijk met een karretje lopen, terwijl die wijk op daldagen veel sneller met de fiets kan. Van die dingen.En deze persoon staat niet op zichzelf. En het idee dat ik tijd (en dus salaris) zou moeten inleveren, om dit soort slome donders te subsidiëren stuit mij in hoge mate tegen de borst.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 01:11:21 #198
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_150587177
quote:
Pas zag ik een collega op een daldag nota bene zijn wijk met een karretje lopen, terwijl die wijk op daldagen veel sneller met de fiets kan. Van die dingen.En deze persoon staat niet op zichzelf. En het idee dat ik tijd (en dus salaris) zou moeten inleveren, om dit soort slome donders te subsidiëren stuit mij in hoge mate tegen de borst.
Ik ben toevallig zo iemand die z'n wijk ook op een daldag met een karretje doet. Als het niet in een schoudertas past (dus meer dan een goede halve oranje tas). Dan gaat het op een karretje. Ik fiets niet. Ik ga me goede fiets niet vernagelen omdat de post dat 10 minuten extra kost.

En nu ik niet helemaal zuiver loop, ben ik toevallig niet zo snel meer. Maar eerlijk gezegd. Dat het is het risico dat je als groot bedrijf met je mee draagt en waar je dus tegen moet kunnen.

Bovendien als je wil dat mensen eerlijk zijn. Dan moet je eerlijkheid ook belonen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 13 maart 2015 @ 08:59:50 #199
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150589528
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 01:11 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik ben toevallig zo iemand die z'n wijk ook op een daldag met een karretje doet. Als het niet in een schoudertas past (dus meer dan een goede halve oranje tas). Dan gaat het op een karretje. Ik fiets niet. Ik ga me goede fiets niet vernagelen omdat de post dat 10 minuten extra kost.
Wat een instelling. Je krijgt toch een riante vergoeding hier voor ? [/sarcasme]
quote:
En nu ik niet helemaal zuiver loop, ben ik toevallig niet zo snel meer. Maar eerlijk gezegd. Dat het is het risico dat je als groot bedrijf met je mee draagt en waar je dus tegen moet kunnen.

Bovendien als je wil dat mensen eerlijk zijn. Dan moet je eerlijkheid ook belonen.
Betrouwbaarheid icm eerlijkheid en openheid.
Maar als je dat van 'kantoor-personeel' niet mee krijgt terwijl dit wel van jou wordt verwacht zodat zij de door hen zelf opgelegde kortingen (in tijd en werk) haalbaar maken(handen in andermans boezem steken) , terwijl zij op zeker weten dat dit ten koste gaat van personeel en er daarom een roulatie-systeem van werknemers ontstaat waar zij zelf niet meer op kunnen bouwen en vice-versa.
Motivatie verdwijnt, maar het bedrijf blijft. Zij het met een mindere (waarmakende)naam.
Ruim baan voor de concurrentie, als deze maar niet dezelfde fouten maakt.

De weg naar kwaliteit en kwantiteit is o.a., maar vooral, een gerichte communicatie (de normale communicatie is al steeds meer aan het wegebben. Het gevolg is onduidelijkheid, men word met een kluitje het riet in gestuurd, en wederom onduidelijkheid...etc...etc.. vicieuze cirkel) en gerichte inzet van alle partijen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:12:15 #200
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_150589757
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 01:11 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Als jouw fiets al vernacheld raakt door iets meer dan een halve oranje tas (wat zal dat wegen, 4 kg?), dan kun je het moeilijk een "goede" fiets noemen. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')