Jaren geleden van 3,5 naar zeven gegaan om die redenen. Moet je even aankaarten bij je tc. Als je 3 maanden structureel meer werkt moeten ze je wettelijk een groter contract geen geven.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:15 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het claimen van een groter contract als je stelselmatig meer uren maakt dan je contracturen?
Ik heb nu een contract van maar 3,5 uur per week als zaterdagwerker. Werk altijd buiten m'n contracturen, alleen willen ze binnenkort alle zaterdagwerkers alleen nog voor hun contracturen inzetten. Terwijl ik altijd complete werkdagen heb gedraaid!
Dat plan zet ik zeker door. Ik kom dan wel op een hoger aantal uit. We zullen het wel zien.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Jaren geleden van 3,5 naar zeven gegaan om die redenen. Moet je even aankaarten bij je tc. Als je 3 maanden structureel meer werkt moeten ze je wettelijk een groter contract geen geven.
Ben begonnen in december 2011, eerst als tijdelijke hulpkracht. In totaal 3 jaar en 4 mnd. gewerkt bij postnl. En ik moet zeggen, leuk werk, leuke collega's, nooit met tegenzin gegaan.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, door alle (debiele) regeltjes te volgen kom ik over het algemeen nog aardig in de buurt van de tijden die er voor staan, soms hou ik zelfs tijd over. Goed, nu zitten we momenteel wel weer in een periode waar ze je gewerkte tijd gewoon uitbetalen, maar die periodes duren nooit zo heel lang, dan komt er weer zo'n fase waarbij het je heel veel energie kost om je gewerkte tijd ook echt te krijgen, dus nu volg ik de belachelijke regeltjes maar gewoon, ook als gewerkte tijd wel zonder gezeik wordt uitbetaald. Wordt het daar leuker van? Mwah, niet echt, zeker niet voor degene die het weg moet brengen, maar ik heb weinig zin meer om iedere keer zo'n strijd te moeten leveren.
Heb je trouwens al ander werk gevonden? Hoe lang heb je bij de post gewerkt, de volledige 3 jaar dat je er zou kunnen werken zonder dat ze je een vast contract hoeven te geven, of korter?
Dat is interessant, want ik werk al ruim 6 maanden met wekelijks 4 uur meer dan mijn contract en heb daar verders niets over gehoord.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Jaren geleden van 3,5 naar zeven gegaan om die redenen. Moet je even aankaarten bij je tc. Als je 3 maanden structureel meer werkt moeten ze je wettelijk een groter contract geen geven.
Ik heb ook jaren geleden grotere contracten gekregen. Tegenwoordig geven ze bijna alleen nog kleinere contracten.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:33 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Dat plan zet ik zeker door. Ik kom dan wel op een hoger aantal uit. We zullen het wel zien.
Mooi om te zien dat het dus wel vaker voorkomt en dat ik zeker een punt heb.
Dat je daar niks van gehoord hebt lijkt me op zich wel logisch, ze willen immers geen mensen met grotere contracten. En ja, met een groter contract moet je die uren inderdaad ook echt maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 06:14 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Dat is interessant, want ik werk al ruim 6 maanden met wekelijks 4 uur meer dan mijn contract en heb daar verders niets over gehoord.
Alleen dat ze rekening houden met een terugval qua post dus ik straks(toekomst) minder uren (wel volgens contract) zou gaan maken.
Meer uren-contract is natuurlijk ook weer dat je ze wel moet maken als je ze niet kan maken, toch?
Ik bedoel maarquote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat je daar niks van gehoord hebt lijkt me op zich wel logisch, ze willen immers geen mensen met grotere contracten. En ja, met een groter contract moet je die uren inderdaad ook echt maken.
En dan heb je nog als nadeel dat je een contract voor bepaalde tijd hebt, dat maakt je positie een stuk zwakker. Dan kunnen ze je nu wel een groter contract geven maar als je daardoor geen verlenging krijgt is het de vraag of dat het waard is. Bij ons zijn er in ieder geval wel wat mensen die een groter contract hebben afgedwongen en toen geen verlenging meer kregen
Mijn TC heeft wel uit zichzelf een kleine verhoging van de contracturen aangebodenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb ook jaren geleden grotere contracten gekregen. Tegenwoordig geven ze bijna alleen nog kleinere contracten.
Je staat volledig in je recht als je meer uren claimt, maar ik vrees dat het heel veel tijd en energie gaat kosten om daadwerkelijk een aanpassing te krijgen.
Ik zeg succes ermee!
Dat laatste vind ik ook een voordeel, je hebt alle vrijheid om het een tijd rustiger aan te doen als het niet zo lekker gaat, de frustraties te hoog oplopen of je gewoon andere dingen wil doen. Ik heb jarenlang meer dan mijn contracturen gelopen, maar wil er niet aan vast zitten dat altijd te moeten doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Wil er ook niet zo nodig meer uren bij. Het niet uitbetaald krijgen bij ziekte is rot (en als ik al ingepland ben betalen ze wel!), maar ik kan er doordeweeks mee kappen als ik dat wil.
Ik heb gelukkig een contract voor onbepaalde tijd. Dus wat dat betreft ben ik niet zo heel bang.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb ook jaren geleden grotere contracten gekregen. Tegenwoordig geven ze bijna alleen nog kleinere contracten.
Je staat volledig in je recht als je meer uren claimt, maar ik vrees dat het heel veel tijd en energie gaat kosten om daadwerkelijk een aanpassing te krijgen.
Ik zeg succes ermee!
En ondertussen wel je contracturen vangen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Bedrijf is toch wel erg merkwaardig nu. Ze gaan bij ons weer de diensten opnieuw indelen. Sturen ze me serieus een strookje op waarop op mijn nieuwe "dienst" staat. Ma t/m Zo roostervrij. Werktijd dus 0:00. Dat is het wel het mooiste werkpakket wat ik ooit gekregen heb
Nah ik werk buiten ook. En ik werk ook doordeweeks al zaterdagkracht. Maar die uren doordeweeks maak ik om extra geld te verdienen en niet om te compenseren voor de uren die ik binnen tekort kom.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:05 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
En ondertussen wel je contracturen vangen.
Ah, zo, ik wist niet dat het alleen betrekking had op de voorbereiding.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:06 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Nah ik werk buiten ook. En ik werk ook doordeweeks al zaterdagkracht. Maar die uren doordeweeks maak ik om extra geld te verdienen en niet om te compenseren voor de uren die ik binnen tekort kom.
Was ik idd even vergeten te vermelden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:10 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
t werk is voor mij voornamelijk een bijverdienste, jammer dat zulke baantjes zo langzamerhand verdwijnen.
Die code *21 staat niet expliciet op de envelop.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:34 schreef Astwice het volgende:
Kan iemand mij helpen met informatie?
Afgelopen week ben ik gebeld door tc met de mededeling dat ik post verkeerd heb bezorgt met de code *21. Dit is post van mensen die verhuist staan en waar het oude adres in het adresvak staat en het nieuwe rechtsonderaan.
Maar die code *21, waar kan ik die vinden op de envelop?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |