Het is zeker niet aan mij, of aan jou, of aan wie dan ook.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het gevoel hebben dat je hoofd bedekt moet zijn, is geen keuze en het is niet aan jou om het gevoel van de kankerpatiente van een hoger niveau te achten dan dat van een moslima. Bovendien krijg je een eindeloos grijs gebied. Wat doe je met een moslima die opeens kanker krijgt. Moet zij een doktersverklaring laten zien?
Door aangeleerd gedrag.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, religie (en de bijbehorende klederdracht) is aangeleerd. Geloof is een intens gevoel en zeker geen keuze.
Je kan er niet voor kiezen opeens atheist te worden of andersom.
Lang niet altijd, en kun je 18+ jaar indoctrinatie wel een keuze noemen?quote:
Ik vind het misselijkmakend dat zo'n non-issue als een hoofddoek zo'n discussie veroorzaakt. Want voor mij hoeft een kankerpatiente haar hoofddoek niet af te doen. Daar zijn velen het mee eens. Alleen vinden diezelfden dat dat niet geldt voor niet-kanker-patienten. Dan kom je op een eindeloze discussie. Wanneer is ze "kaal genoeg". Moet ze een doktersverklaring laten zien. Wat als een moslima kanker krijgt. Je kunt ook de onverkwikkelijkheid van de discussie over "dat grijze gebied" voorkomen door gewoon in alle gevallen een hoofddoek toe te staan. Net zoals je bedekte armen toestaat. Of handschoenen, wanneer iemand bv brandwonden heeft.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:31 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het is zeker niet aan mij, of aan jou, of aan wie dan ook.
Maar feit blijft dat iedereen die het Antoni van Leeuwenhoek in Amsterdam binnenloopt, wenst dat ze het hele gebouw nooit hadden gekend, het. is. geen. keuze. Klaar.
Geloof wel, is altijd een keuze.
Komt nog bij dat een kankerpatiënte die chemo krijgt en daardoor haar haar verliest en daarom een hoofddoek draagt, deze zeker af zou doen indien noodzakelijk, niet van harte, maar ze zou het wel doen.
Ik vind deze hele discussie misselijkmakend dat moslims en policor nu zelfs over de ellende van een kankerpatiënt heengaat om zich weer heerlijk in de slachtofferrol te kunnen voelen. Diep treurig.
En weer moet de ander wijken voor de gevoeligheden van de moslim.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik vind het misselijkmakend dat zo'n non-issue als een hoofddoek zo'n discussie veroorzaakt. Want voor mij hoeft een kankerpatiente haar hoofddoek niet af te doen. Daar zijn velen het mee eens. Alleen vinden diezelfden dat dat niet geldt voor niet-kanker-patienten. Dan kom je op een eindeloze discussie. Wanneer is ze "kaal genoeg". Moet ze een doktersverklaring laten zien. Wat als een moslima kanker krijgt. Je kunt ook de onverkwikkelijkheid van de discussie over "dat grijze gebied" voorkomen door gewoon in alle gevallen een hoofddoek toe te staan. Net zoals je bedekte armen toestaat. Of handschoenen, wanneer iemand bv brandwonden heeft.
datis toch al decennia bekend.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:44 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En weer moet de ander wijken voor de gevoeligheden van de moslim.
Nu zelfs kankerpatiëntes, hoe dieptriest wil je het hebben?
Want als kankerpatiëntes het mogen, willen de moslima's het ook mogen.... Huilie, huilie, boeh, boeh.
Wat een ziek, misselijkmakend volk zeg.
Wow inderdaad, evenquote:Op maandag 2 maart 2015 00:31 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Maar feit blijft dat iedereen die het Antoni van Leeuwenhoek in Amsterdam binnenloopt, wenst dat ze het hele gebouw nooit hadden gekend, het. is. geen. keuze. Klaar.
Komt nog bij dat een kankerpatiënte die chemo krijgt en daardoor haar haar verliest en daarom een hoofddoek draagt, deze zeker af zou doen indien noodzakelijk, niet van harte, maar ze zou het wel doen.
Ik vind deze hele discussie misselijkmakend dat moslims en policor nu zelfs over de ellende van een kankerpatiënt heengaat om zich weer heerlijk in de slachtofferrol te kunnen voelen. Diep treurig.
Iets zegt me dat als ze een hoofddoek om had gehad omdat ze geen haar heeft na een chemo dat de rechter dan anders had besloten.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:31 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En terecht.quote:Op maandag 2 maart 2015 01:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iets zegt me dat als ze een hoofddoek om had gehad omdat ze geen haar heeft na een chemo dat de rechter dan anders had besloten.
Uiteraard maar dus geen probleem.quote:
Maar wat is dan de norm nav bedekking van je lichaam tov uiting van geloof.quote:Op maandag 2 maart 2015 01:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard maar dus geen probleem.
Met respect voor mensen die afwijkende opvattingen hebben, in een rechtszaal hoort geen religie thuis: geen kruis, geen keppel en geen hoofddoek. In Frankrijk zijn ze daar wat strikter in dan dat wij dat zijn (in het algemeen).
Bedekking volgens religieuze voorschriften.quote:Op maandag 2 maart 2015 01:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Maar wat is dan de norm nav bedekking van je lichaam tov uiting van geloof.
Iemand vindt het prettig om de armen te bedekken. Dat kan zijn vanwege geloof, of andere redenen.
Iemand vindt het prettig om het hoofd te bedekken. Dat kan zijn vanwege geloof, of andere redenen.
Het is bedekking van het lichaam. Dat is wat anders dan actief uiting geven van je geloof. Dat is een kruisbeeld wel.
Ja dat kan je wel, er zijn genoeg voorbeelden van mensen die van hun geloof vallen en van diep gelovig veranderen in atheist, andersom zijn er ook genoeg gevallen van mensen die eerst alles doen wat god verboden heeft om daarna ineens gelovig te zijn, vooral de islam schijnt een aantrekkingkracht op dat soort labiele figuren te hebben. Neem bv die zelfverklaarde leider van sharia4belgium, dat was eerst een stelende/inbrekende/dopedealende bontkraag, om vervolgens te veranderen in een religieus vingerheffend betwetertje. Of neem Arnoud van Doorn, van extreem rechts hielenlikkertje van Wilders naar vroom moslim. Of ze ook daadwerkelijk echt gelovig zijn laat ik in het midden, maar ze pretenderen het in ieder geval wel.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, religie (en de bijbehorende klederdracht) is aangeleerd. Geloof is een intens gevoel en zeker geen keuze.
Je kan er niet voor kiezen opeens atheist te worden of andersom.
De mate van "confronterend" zijn blijft subjectief. Bedekking volgens religieuze voorschriften? Bedekking kan ook zijn "volgens persoonlijk gevoel", wat wellicht weer veroorzaakt kan zijn uit religieuze en esthetische overwegingen.quote:Op maandag 2 maart 2015 01:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bedekking volgens religieuze voorschriften.
En als je die hoofddoek afneemt komt er geen "confronterend" (brandwonden of kanker, je gunt het niemand) gezicht tevoorschijn.
Een moslima die haar hoofddoek op zou mogen houden omdat er kankerpatienten zijn die ze ook dragen is nogal een non-argument.
Rechtstreeks op de rekening van IS.quote:
Iedereen wordt gecontroleerd voor je binnenkomt. Waarom deze vrouw niet?quote:Op maandag 2 maart 2015 01:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iets zegt me dat als ze een hoofddoek om had gehad omdat ze geen haar heeft na een chemo dat de rechter dan anders had besloten.
quote:Op maandag 2 maart 2015 01:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Rechtstreeks op de rekening van IS.
Vreemd topic. Het dragen van een hoofddoek is geen raketwetenschap ofzo. En als je ziek bent krijg je heus wel begeleiding met oog op hoofdbedekking. Alsof je echt naar een Marokkaans forum moet om je daar te laten verwijzen naar een webshop?quote:Op maandag 2 maart 2015 01:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom is het eigenlijk misselijkmakend om de hoofddoekdiscussie uit te breiden met de gevallen van chemotherapie. Is dat beledigend richting kankerpatienten. Voelen zij dit zelf zo.
Welnu: Een interessante discussie op forums.marokko.nl:
Geerten76 (Een oerhollandse naam) vraagt moslima's hoe haar moeder een hoofddoek moet om doen, omdat ze chemotherapie moet ondergaan.
Gelukkig kan daar de discussie hoofddoeken-chemo wel op een ontspannen en warme manier plaatsvinden,
http://forums.marokko.nl/(...)m-chemotherapie.html
Dan kun je ook forums mbt "klussen en wonen" wel opdoeken, omdat je alles bij de vakman kunt vragen. Het ging er mij om dat de discussie hier in zo'n grimmig en vijandig vaarwater terecht is gekomen a la: kankerpatienten uitspelen tegenover moslima's, terwijl in dit marokko-forum een wij-gevoel is ontstaan a la: wij hoofddoekdragers wisselen onze vaardigheden uit.quote:Op maandag 2 maart 2015 01:55 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Vreemd topic. Het dragen van een hoofddoek is geen raketwetenschap ofzo. En als je ziek bent krijg je heus wel begeleiding met oog op hoofdbedekking. Alsof je echt naar een Marokkaans forum moet om je daar te laten verwijzen naar een webshop?
Tevens ook niet echt nodig om de reden erbij te vermelden en er een melodramatisch religieus sausje over te gieten? I call bullshit.
Omdat het totaal verschillende situaties zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 01:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom is het eigenlijk misselijkmakend om de hoofddoekdiscussie uit te breiden met de gevallen van chemotherapie. Is dat beledigend richting kankerpatienten. Voelen zij dit zelf zo.
Welnu: Een interessante discussie op forums.marokko.nl:
Geerten76 (Een oerhollandse naam) vraagt moslima's hoe haar moeder een hoofddoek moet om doen, omdat ze chemotherapie moet ondergaan.
Gelukkig kan daar de discussie hoofddoeken-chemo wel op een ontspannen en warme manier plaatsvinden,
http://forums.marokko.nl/(...)m-chemotherapie.html
Wellicht, maar ik blijf vinden dat de discussie onnodig ingewikkeld wordt gemaakt. Wellicht van beide kanten. Maar dat constateer ik wel vaker in discussies.quote:Op maandag 2 maart 2015 02:02 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Omdat het totaal verschillende situaties zijn.
Iemand vraagt voor zijn of haar moeder advies over het dragen van een hoofddoek bij moslima's, toppie, leuk! Doen!
Is heel wat anders dan:
Kankerpatiënten mogen wel een hoofddoek dan willen wij moslims het ook! gehuil.
Klopt ook, maar de moslims zijn, helaas, verreweg de kampioenen in zich beledigt voelen.quote:Op maandag 2 maart 2015 02:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik blijf vinden dat de discussie onnodig ingewikkeld wordt gemaakt. Wellicht van beide kanten. Maar dat constateer ik wel vaker in discussies.
Overigens: ook niet-islamitische religies kennen de hoofddoek. Dus het is niet typisch islamitisch.
"beledigt" moet zijn "beledigd" (terzijde)quote:Op maandag 2 maart 2015 02:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Klopt ook, maar de moslims zijn, helaas, verreweg de kampioenen in zich beledigt voelen.
Dat heeft de tijd inmiddels wel bewezen, al willen sommigen daar nog steeds niet aan.
Laten we hopen dat jouw harde methode helpt. Ik word zelf zo langzamerhand strontziek van die negatieve energie, en dat gezeik om hoofddoeken. Zachte methode (toegeven) of harde methode: Het maakt mij niet uit. Ik word niet warm of koud van iemand met of zonder hoofddoek. Zolang we maar weer zsm aan het werk gaan. En voor de religieuzen onder ons. Zoek één keer in de week (vrijdags voor de moslims, zaterdag de Joden en zondag de Christenen) je eigen clubhuis op. Zing een paar liedjes, brand een paar kaarsen, even langs het buffet voor je (t)(h)ostie of doe je andere geloofding. Maandag weer lekker aan het werk. Hoe simpel kan het leven zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 02:22 schreef El_Matador het volgende:
Het punt is, Twentsche Ros, dat het immer eenrichtingverkeer blijkt. Altijd nemen, nooit geven bij veel moslims. En dan gaan ze jankballen "discriminaaasie".
Welnee, je bent niet gelijk, dus behandelen we je niet gelijk.
Doe dat rare kopvodje af en iedereen doet verder normaal. Hier, wat ze op straat draagt moet ze lekker zelf weten.
Aan het werk....met of zonder hoofddoek?quote:Op maandag 2 maart 2015 15:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Laten we hopen dat jouw harde methode helpt. Ik word zelf zo langzamerhand strontziek van die negatieve energie, en dat gezeik om hoofddoeken. Zachte methode (toegeven) of harde methode: Het maakt mij niet uit. Ik word niet warm of koud van iemand met of zonder hoofddoek. Zolang we maar weer zsm aan het werk gaan. En voor de religieuzen onder ons. Zoek één keer in de week (vrijdags voor de moslims, zaterdag de Joden en zondag de Christenen) je eigen clubhuis op. Zing een paar liedjes, brand een paar kaarsen, even langs het buffet voor je (t)(h)ostie of doe je andere geloofding. Maandag weer lekker aan het werk. Hoe simpel kan het leven zijn.
Ik was een keer bij de Ikea op een avond dat Henk en Ingrid met hun buggy's een low budget meal kunnen scoren en daar zag ik redelijk wat hoofddoekdames achter het buffet en ik vond het een mooi en hygiënisch gezicht. Beter dat dan wanneer er allerlei lange haren boven de spetterende hamburgers hangen te zwaaien. Dus nogmaals: Ga lekker je werk doen. Met of zonder hoofddoek.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:13 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Aan het werk....met of zonder hoofddoek?
Ik sta geen harde lijn voor, wel word ik moe van het eeuwige verongelijkte van veel moslims.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Laten we hopen dat jouw harde methode helpt. Ik word zelf zo langzamerhand strontziek van die negatieve energie, en dat gezeik om hoofddoeken. Zachte methode (toegeven) of harde methode: Het maakt mij niet uit. Ik word niet warm of koud van iemand met of zonder hoofddoek. Zolang we maar weer zsm aan het werk gaan. En voor de religieuzen onder ons. Zoek één keer in de week (vrijdags voor de moslims, zaterdag de Joden en zondag de Christenen) je eigen clubhuis op. Zing een paar liedjes, brand een paar kaarsen, even langs het buffet voor je (t)(h)ostie of doe je andere geloofding. Maandag weer lekker aan het werk. Hoe simpel kan het leven zijn.
Waarom je druk maken om een hoofddoek?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik sta geen harde lijn voor, wel word ik moe van het eeuwige verongelijkte van veel moslims.
Dat is nergens voor nodig en moet je niet aan toegeven. Dus niet aanvallend of restrictief maar consequent en een trotse rechte rug houden.
Het gaat niet om de hoofddoek, het gaat om wat zij uitzendt met haar gedrag.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom je druk maken om een hoofddoek?
En dat is?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gaat niet om de hoofddoek, het gaat om wat zij uitzendt met haar gedrag.
twitter:TheArabDefense twitterde op maandag 02-03-2015 om 09:15:07I support women who wear the hijab, but I don't stand for hypocrisy. Don't attack westerners for banning it, when Saudi Arabia requires it. reageer retweet
quote:Op maandag 2 maart 2015 16:40 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:TheArabDefense twitterde op maandag 02-03-2015 om 09:15:07I support women who wear the hijab, but I don't stand for hypocrisy. Don't attack westerners for banning it, when Saudi Arabia requires it. reageer retweet
Hoezo zou het dragen van een hoofddoek getuigen van disrespect?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Disrespect voor de gewoonten van het land waar zij woont, een slachtofferrol aannemen.
Ik maak me niet druk, dat doet die moslima.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom je druk maken om een hoofddoek?
Door een hoofddoek te dragen?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Disrespect voor de gewoonten van het land waar zij woont.
Het is nog zieliger. Madam roept doodleuk dat deze rechter geen rechter mag zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Disrespect voor de gewoonten van het land waar zij woont, een slachtofferrol aannemen.
Het negeren van een rechterlijke order en jouw religie "rechten" hoger stellen dan de wetten van een ander land.quote:
Waarom bestaat die regel?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk, dat doet die moslima.
Die rechtbank heeft blijkbaar regels, waarom zijn moslims daarvan ontheven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |