Snap ik niet helemaal, inkomstenbelasting en volksverzekeringen worden toch elke maand ingehoudenquote:Te betalen inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen: 4.355
Zij krijgt dus bijna 1500 euro terug.quote:Terug te krijgen inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen: 1.474
Je geeft aan dat jullie onder aan de streep per saldo 1700 terugkrijgen dus je cijfers kloppen niet als jij 4355 moet betalen en zij 1474 terugkrijgt. Welke bedragen staan er nou echt? Als jij op de VA al 4100 had teruggekregen (dat is voornamelijk de HRA) en je nu ineens 4355 moet terugbetalen dan gaat er of iets niet goed OF je hebt het bedrag verschoven naar je vrouw.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:24 schreef mcintosh het volgende:
For the record, we hebben enkel een koopwoning en verder echt helemaal niks.
De voorlopige teruggaaf staat op mijn naam, kan het daar mee te maken hebben? In totaal is die ongeveer 4100 euro.
Je bent gewoon particulier? Dan is crowdfunding box 3.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:27 schreef qajariaq het volgende:
Ik vang nog steeds een beetje premie A voor mn huis. Geen idee waar ik dat moet invullen.
En crowdfunding (en winddelen) waaronder moet dat?
Geen probeel met belasting betalen, of het nou leuker wordt of niet het wordt elk jaar minder makkelijk cq meer zoeken heb ik het idee.
Weet je zeker dat het niet klopt? Gaat om het saldo op 01-01-2014.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:29 schreef Maraca het volgende:
Bij de vooraf ingevulde gegevens staat ook mijn banksaldo, maar die klopt niet. Ik zie alleen ook niet hoe ik dat kan wijzigenAlleen mijn loon kan ik zelf nog wijzigen. Weet iemand hoe dit moet?
Bankrekeningen en andere bezittingen =>Bank- en spaarrekeningenquote:Op zondag 1 maart 2015 10:29 schreef Maraca het volgende:
Bij de vooraf ingevulde gegevens staat ook mijn banksaldo, maar die klopt niet. Ik zie alleen ook niet hoe ik dat kan wijzigenAlleen mijn loon kan ik zelf nog wijzigen. Weet iemand hoe dit moet?
Oh wacht.. ik bedenk me net dat in mijn eigen administratie de maanden anders lopenquote:Op zondag 1 maart 2015 10:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het niet klopt? Gaat om het saldo op 01-01-2014.
met de app ga je er eigenlijk vanuit dat de BD alles goed heeft en geen bijzondere situaties zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:31 schreef Igen het volgende:
Het is wel een gedoe zeg, met al die verschillende manieren waarop je aangifte kan doen.
Net als in 2013 had ik ook in 2014 de situatie dat ik een deel van het jaar in Nederland woonde, en een deel van het jaar in het buitenland woonde en werkte. Volgens de instructie heb je dan een M-formulier nodig, maar bij de aangifte 2013 wouden ze me dat bij de belastingtelefoon niet geven en zeiden ze dat ik het gewone aangifteprogramma maar moest gebruiken. Prima, daar was alles ook in te vullen.
Nu weer hetzelfde verhaal. Maar nu zie ik dat er, behalve het PC-computerprogramma, ook een "app" is en ook nog een online-aangifte in "Mijn Belastingdienst". Of die dan ook beide precies dezelfde functies hebben? Ik heb nu voor de zekerheid toch maar het gewone computerprogramma gebruikt.
Bij mij heeft hij ook alle rekeningen goed. En voor ben ik er zelfs achter dat ik nog op zoek moet naar inloggegevens om geld nog ergens weg te slepenquote:Op zondag 1 maart 2015 10:33 schreef Maraca het volgende:
[..]
Oh wacht.. ik bedenk me net dat in mijn eigen administratie de maanden anders lopen. Dan zou dat saldo idd wel eens kunnen kloppen
Ja, hij is wat dat betreft vrij nauwkeurig. Ook alle gegevens van mijn salaris waren conform de jaaropgave van mijn werkquote:Op zondag 1 maart 2015 10:34 schreef Nizno het volgende:
[..]
met de app ga je er eigenlijk vanuit dat de BD alles goed heeft en geen bijzondere situaties zijn.
Begreep ik uit eerdere nieuwsberichten
[..]
Bij mij heeft hij ook alle rekeningen goed. En voor ben ik er zelfs achter dat ik nog op zoek moet naar inloggegevens om geld nog ergens weg te slepen
You must be joking? Inkomstenbelasting gaat altijd op jaarbasis dus andere jaren hebben er niets mee te maken.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb vorig jaar enorm veel terug moeten betalen met mijn vriendin samen. Ik neem aan dat dit, dit jaar rechtgetrokken is...
Ja dat snap ikquote:Op zondag 1 maart 2015 10:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
You must be joking? Inkomstenbelasting gaat altijd op jaarbasis dus andere jaren hebben er niets mee te maken.
Je had teveel verdiend? Bestaat zoietsquote:Op zondag 1 maart 2015 10:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Vorig jaar kwam door een jaar waarin we teveel verdiend hadden. Hebben toen wel het een en ander aangepast..
Box 3, waar ook je andere schulden en je bezittingen (spaargeld e.d.) in staan.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:41 schreef LouisLitt het volgende:
Kan nog steeds niet vinden waar je je studieschuld kan invullen
In box 3 als je netto-vermogen boven het drempelbedrag uitkomt?quote:Op zondag 1 maart 2015 10:41 schreef LouisLitt het volgende:
je geeft aan dat je huisgenoten hebt. en dan vul je de naam in van je broer, ga je de rest van de vragen door en dat doe je ook met papa en mama.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik moet opeens invullen of ik huisgenoten heb.
I woonde vorig jaar nog thuis moet ik dan mijn broertje, vader en moeder opgeven?
Ik heb een extra bankrekening met een negatief saldo toegevoegd...bij het overzicht wordt deze schuld dan exclusief de drempel van 2900 euro van je vermogen afgetrokken.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:41 schreef LouisLitt het volgende:
Inderdaad. Zou al aardig wat schelen als je niet 13keer moet doorklikken om naar de juiste pagina te komen btw.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:44 schreef Legatus het volgende:
En de site van de Belastingdienst is nu al moeilijk bereikbaar![]()
Gaat nog wat worden straks.
Heb nu ja gedaan en vervolgens overal nee ingevuld. Dit hoefde vorig jaar niet trouwens daarom was ik verbaasd.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
je geeft aan dat je huisgenoten hebt. en dan vul je de naam in van je broer, ga je de rest van de vragen door en dat doe je ook met papa en mama.
Maar in jouw geval kom je toch op nee uit dus kun je ook de eerste keer nee invullen.
vorig jaarquote:Op zondag 1 maart 2015 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heb nu ja gedaan en vervolgens overal nee ingevuld. Dit hoefde vorig jaar niet trouwens daarom was ik verbaasd.
Site van de belastingdienst ligt al platquote:Op zondag 1 maart 2015 10:44 schreef Legatus het volgende:
En de site van de Belastingdienst is nu al moeilijk bereikbaar![]()
Gaat nog wat worden straks.
Ik schrikken natuurlijkquote:U wilt iets verwijderen dat wij alvast voor u hadden ingevuld. Weet u het zeker??
Bij mij stond hij ook aangevinkt, alleen heb ik niets van die strekking.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:06 schreef Anne het volgende:
Bij mij was bij Kapitaalverzekering ook iets 'vooraf ingevuld'. Alleen was daar niks ingevuld.
Ik heb mijn levensverzekering erin geketst; ik zou het verder namelijk ook niet weten.
Kreeg jij hem wel verwijderd?quote:Op zondag 1 maart 2015 11:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij mij stond hij ook aangevinkt, alleen heb ik niets van die strekking.
Ja, moest wel 5 klikkenquote:Op zondag 1 maart 2015 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kreeg jij hem wel verwijderd?
Ik kan niet verder want hij weigert hem weg te gooien.
Je moet hem in de stap ervoor uitvinken.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kreeg jij hem wel verwijderd?
Ik kan niet verder want hij weigert hem weg te gooien.
Staat ie niet bij pensioen en andere uitkeringen? Daar stond ie bij mij.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:14 schreef RCHW het volgende:
Ik heb vorig jaar helaas te maken gehad met een ontslag. Gelukkig met een ontslagvergoeding.
Nu zie ik in de aangifte over 2014 wel mijn 2 werkgevers staan (ik had het geluk meteen aansluitend een nieuwe baan te vinden!), inclusief beide jaaropgaves.
Rondom mijn ontslagvergoeding heb ik echter een 2e jaaropgaaf gekregen. Deze zie ik niet terug in de vooringevulde aangifte?
Op een normale jaaropgaaf staat mijn loon, loonheffing, arbeidskorting, periode (01-01/30/9) auto vd zaak, premies volksverzekeringen etc...
Op de jaaropgaaf vd ontslagvergoeding staat alleen:
loon + bedrag
Loonheffing + bedrag
periode (30-9/30-9; 1 periode dus)
Loonheffingskorting: Nee
We hebben er verder niks mee gedaan (lijfrente of ander soort inleg). Gewoon een deel uitgegeven en een deel op de spaarrekening (<¤42k)
Waar en hoe vul ik deze ontslagvergoeding in bij de belastingaangifte over 2014?
ik heb 2 jaaropgaven ontvangen. 1 normale en 1 waarop staat: jaaropgaaf 2014 met daarop enkel 1 maand en een eenmalig bedrag ingevuld bij loon (zonder verdere toelichting). Vul ik dat in onder uitkering en pensioenen?
Ik heb daar nu ingevuld:
Soort inkomsten: Andere uitkeringen
Land: NL
Uitkeringsinstantie: Naam werkgever
Uitkering: Bruto bedrag ontslagvergoeding (wat op de jaaropgaaf staat)
Loonheffing: Bedrag wat op de jaaropgaaf staat
Klopt dat zo dan?
quote:Op dit moment proberen veel mensen de site te bereiken.
Het is daarom druk op onze servers.
Als u later terug kunt komen, helpt dat om de druk te spreiden.
Probeert u het later nog eens.
Nee, niet automatisch dus? Ik heb het daar nu zelf neergezet.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:21 schreef poppedop24 het volgende:
[..]
Staat ie niet bij pensioen en andere uitkeringen? Daar stond ie bij mij.
Zelfde gedaan als jij beschreef in je post.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:24 schreef RCHW het volgende:
[..]
Nee, niet automatisch dus? Ik heb het daar nu zelf neergezet.
Hoe staat het bij jou ingevuld daar dan?
Ik heb een soort gelijk verhaal. Werkgever is eind 2014 failliet gegaan en de maand oktober is uitbetaal door het UWV. Deze maand stond al ingevuld bij pensioen/uitkering maar hoort volgens gewoon bij loon toch?quote:Op zondag 1 maart 2015 11:14 schreef RCHW het volgende:
Ik heb vorig jaar helaas te maken gehad met een ontslag. Gelukkig met een ontslagvergoeding.
Nu zie ik in de aangifte over 2014 wel mijn 2 werkgevers staan (ik had het geluk meteen aansluitend een nieuwe baan te vinden!), inclusief beide jaaropgaves.
Rondom mijn ontslagvergoeding heb ik echter een 2e jaaropgaaf gekregen. Deze zie ik niet terug in de vooringevulde aangifte?
Op een normale jaaropgaaf staat mijn loon, loonheffing, arbeidskorting, periode (01-01/30/9) auto vd zaak, premies volksverzekeringen etc...
Op de jaaropgaaf vd ontslagvergoeding staat alleen:
loon + bedrag
Loonheffing + bedrag
periode (30-9/30-9; 1 periode dus)
Loonheffingskorting: Nee
We hebben er verder niks mee gedaan (lijfrente of ander soort inleg). Gewoon een deel uitgegeven en een deel op de spaarrekening (<¤42k)
Waar en hoe vul ik deze ontslagvergoeding in bij de belastingaangifte over 2014?
ik heb 2 jaaropgaven ontvangen. 1 normale en 1 waarop staat: jaaropgaaf 2014 met daarop enkel 1 maand en een eenmalig bedrag ingevuld bij loon (zonder verdere toelichting). Vul ik dat in onder uitkering en pensioenen?
Ik heb daar nu ingevuld:
Soort inkomsten: Andere uitkeringen
Land: NL
Uitkeringsinstantie: Naam werkgever
Uitkering: Bruto bedrag ontslagvergoeding (wat op de jaaropgaaf staat)
Loonheffing: Bedrag wat op de jaaropgaaf staat
Klopt dat zo dan?
Bij mij ook inderdaad.. Maar toen realiseerde ik mij dat ik een uitvaartverzekering (kapitaalverzekering) heb.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:06 schreef Anne het volgende:
Bij mij was bij Kapitaalverzekering ook iets 'vooraf ingevuld'. Alleen was daar niks ingevuld.
Ik heb mijn levensverzekering erin geketst; ik zou het verder namelijk ook niet weten.
Ze passen het bedrag aan. Je krijg de komende maanden minder zodat het aan het einde kloppend is. Staat me idd ook bij dat je als je per maand meer terugkrijgt dan eerst dat je dan 2x per maand geld kreeg. Ik heb nu al een aantal jaren achtereen pas in maart de voorlopige teruggaaf aangepast en bij minder terug is dat altijd gecompenseerd met een lager maandbedrag voor de resterende maanden.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:32 schreef snabbi het volgende:
Aangezien de site van de belastingdienst zeer slecht bereikbaar is op dit moment, stel ik de vraag maar even hier.
Ik moet dit jaar wederom ongeveer 200 euro terug betalen aangezien ik via mijn voorlopige aanslag elke maand te veel geld krijg. Dit wil ik recht trekken en dus het bedrag dat ik elke maand krijg verlagen.
Ik heb het programma voor de voorlopige teruggave 2015 gedownload en op basis van mijn huidige gegevens zou ik 150 euro via mijn voorlopige aanslag moeten betalen.
Mijn vraag: Hoe gaat dit straks werken.
- Krijg ik het oude bedrag elke maand en moet ik elke maand een bedrag betalen?
- Krijg ik het oude bedrag elke maand en moet ik het andere bedrag ineens betalen?
- Passen ze het bedrag wat ik elke maand krijg aan voor dit jaar op basis van wat ik reeds teveel heb ontvangen zodat ik aan het einde van het jaar juist uitkom?
- Passen ze het bedrag aan zodat ik het juiste nieuwe bedrag ontvang alleen een paar maanden te veel heb ontvangen?
(en nog meer creatieve voorbeelden)
Dit aangezien ik in het verleden volgens mij 2 bedragen per maand ontving nadat ik een wijziging heb doorgevoerd.
Voor die dingen heb je telkens de vraag, is het in 2014 uitgekeerd. Antwoord nee en daarom niet van toepassing. Dus het wordt een soort invul-oefening om diverse fragmenten die niet van toepassing zijn daar in te vullen.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:32 schreef Mallet het volgende:
[..]
Bij mij ook inderdaad.. Maar toen realiseerde ik mij dat ik een uitvaartverzekering (kapitaalverzekering) heb.
Lijkt me niet. Ik heb nergens in hoeven te vullen hoe hoog mijn kapitaalverzekering is. Pas als de deze krijgt uitgekeerd. Of in mijn geval ook dan niet omdat het een kapitaalverzekering wonen is.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:35 schreef NanaMidi het volgende:
Ik heb in december een uitvaartverzekering afgesloten en bij mij stond ook een kapitaalverzekering ingevuld. De totale waarde hiervan is ¤8500, en er was een drempelwaarde van ~¤6000. Moet ik hier volgend jaar dan belasting over betalen? Zou ik wel gek vinden, aangezien dat kapitaal pas word uitgekeerd als ik dood ben
zie reactie Malletquote:Op zondag 1 maart 2015 11:35 schreef NanaMidi het volgende:
Ik heb in december een uitvaartverzekering afgesloten en bij mij stond ook een kapitaalverzekering ingevuld. De totale waarde hiervan is ¤8500, en er was een drempelwaarde van ~¤6000. Moet ik hier volgend jaar dan belasting over betalen? Zou ik wel gek vinden, aangezien dat kapitaal pas word uitgekeerd als ik dood ben
Ontslagvergoeding is loon uit vroegere dienstbetrekking. Dit wordt belast tegen de groene tabel. Daarom krijg je een aparte jaaropgave. Als je dit bij loon zet, gaat het programma de arbeidskorting erover meetellen, terwijl dit niet de bedoeling is.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:29 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik heb een soort gelijk verhaal. Werkgever is eind 2014 failliet gegaan en de maand oktober is uitbetaal door het UWV. Deze maand stond al ingevuld bij pensioen/uitkering maar hoort volgens gewoon bij loon toch?
Als ik het bij loon zet krijg ik ook een heel ander totaal plaatje
Voor een uitvaartverzekering is er een aparte vrijstelling van ¤ 6.859. Je krijgt jaarlijks de waarde van je verzekering toegestuurd van de verzekeringsmaatschappij. Indien de waarde boven het bedrag van ¤ 6.859 komt dien je de gehele waarde van de verzekering op te tellen bij je vermogen in box 3.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:35 schreef NanaMidi het volgende:
Niet helemaal waar hè?quote:Op zondag 1 maart 2015 11:38 schreef snabbi het volgende:
[..]
Nee de bepaling voor de belasting zit op het moment van uitkeren. Je hoeft je daar dus uberhaupt geen zorgen over te maken als het alleen je eigen uitvaartverzekering betreft
Ik had 102 (met aftrek dividenden) of 140 (zonder) met 1,5x modaal.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:49 schreef Skv het volgende:
Houd er rekening mee dat u bij uw aanslag over 2014 een bedrag moet bijbetalen of minder terugkrijgt. Het gaat om gemiddeld ¤ 150.
Wie heeft er een overzicht van bij welk inkomen welke naheffing komt? Ik zit op 250 Euro terwijl ik net boven modaal zit, dat lijkt me stug toch?
Mijn ouders blijken ooit een overlijdensriscoverzekering op mijn naam te hebben afgesloten maar hebben nog nooit een dergelijk overzicht gehad. Ook dit jaar niet...quote:Op zondag 1 maart 2015 11:44 schreef Mallet het volgende:
[..]
Voor een uitvaartverzekering is er een aparte vrijstelling van ¤ 6.859. Je krijgt jaarlijks de waarde van je verzekering toegestuurd van de verzekeringsmaatschappij. Indien de waarde boven het bedrag van ¤ 6.859 komt dien je de gehele waarde van de verzekering op te tellen bij je vermogen in box 3.
http://www.uitvaartverzek(...)_uitvaartverzekering
quote:Op zondag 1 maart 2015 11:44 schreef Ori het volgende:
Ik snap nog steeds het invullen van studieschuld niet. Er is op eerdere dergelijke vragen al een paar keer geantwoord 'box 3', maar hoe vertaalt dat zich naar invullen op de website?
Vorig jaar, met het pc-programma, was het nog duidelijk:
Er was een zeer gerichte vraag:
[ afbeelding ]
En die kon je dan hier invullen:
[ afbeelding ]
Maar dit jaar op de website krijg ik enkel dit:
[ afbeelding ]
Ik kan nergens iets vinden om die schuld in te vullen
Screenshotje lukt nu helaas niet omdat belastingdienst.nl down is.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik heb een extra bankrekening met een negatief saldo toegevoegd...bij het overzicht wordt deze schuld dan exclusief de drempel van 2900 euro van je vermogen afgetrokken.
Hmmm... dan ga ik de Delta Lloyd er maar in zetten. Weet het anders ook nietquote:Op zondag 1 maart 2015 11:06 schreef Anne het volgende:
Ik had hem gewoon volledig verwijderd. Ik begin nu te twijfelen...quote:Op zondag 1 maart 2015 11:52 schreef Queller het volgende:
[..]
Hmmm... dan ga ik de Delta Lloyd er maar in zetten. Weet het anders ook niet
Ik heb bijna 1000 euro om bij te betalen. Kan bijna niet kloppen, maar de vooraf ingevulde gegevens zijn correct en ik heb niks anders aan te geven dan dat en mijn huis. In de berekening staat ook dat er bijna 1000 euro verschil in de heffingskorting zitquote:Op zondag 1 maart 2015 11:49 schreef Skv het volgende:
Houd er rekening mee dat u bij uw aanslag over 2014 een bedrag moet bijbetalen of minder terugkrijgt. Het gaat om gemiddeld ¤ 150.
Wie heeft er een overzicht van bij welk inkomen welke naheffing komt? Ik zit op 250 Euro terwijl ik net boven modaal zit, dat lijkt me stug toch?
Ik krijg het wel van Interpolis. De verzekeringsmaatschappij hoort de verzekeringsnemer wel te informeren over de fiscale waarde van de polis.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:50 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Mijn ouders blijken ooit een overlijdensriscoverzekering op mijn naam te hebben afgesloten maar hebben nog nooit een dergelijk overzicht gehad. Ook dit jaar niet...
Mijn oma heeft een natura begrafenispolis - ook daar is nog nooit een overzicht met waarde van toegestuurd.
Weten maatschappijen dit wel ?
Ik denk dat het bij mij komt door het feit dat ik in december ben gestopt bij mijn vorige werkgever. Heb toen ook alle opgebouwde vakantiegeld/13e maand etc in december er bij gekregen. Daardoor is Loon LB/PH wat hoger uitgevallen.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb bijna 1000 euro om bij te betalen. Kan bijna niet kloppen, maar de vooraf ingevulde gegevens zijn correct en ik heb niks anders aan te geven dan dat en mijn huis. In de berekening staat ook dat er bijna 1000 euro verschil in de heffingskorting zit
2500quote:Op zondag 1 maart 2015 11:55 schreef Sjappel het volgende:
teruggave van 2500 en heb nog een aftrekpost niet ingevuld, die laat ik voor volgend jaar open.
Dan snap ik het wel. Nog steeds kut natuurlijk. Maar ik zit al een paar jaar bij dezelfde werkgever.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij mij komt door het feit dat ik in december ben gestopt bij mijn vorige werkgever. Heb toen ook alle opgebouwde vakantiegeld/13e maand etc in december er bij gekregen. Daardoor is Loon LB/PH wat hoger uitgevallen.
Aan het einde van het jaar een grote bonus ontvangen oid? Door de afbouw van de heffingskorting kan het zijn dat de heffingskorting obv je salaris volledig is toegepast, maar door een bijzindere beloning je geen recht meer hebt op de volledige heffingskorting.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb bijna 1000 euro om bij te betalen. Kan bijna niet kloppen, maar de vooraf ingevulde gegevens zijn correct en ik heb niks anders aan te geven dan dat en mijn huis. In de berekening staat ook dat er bijna 1000 euro verschil in de heffingskorting zit
Ik heb ook niet hoeven invullen wat de waarde is, maar ze vroegen wel of de totale waarde hoger was dan die zesduizend euro.. Daarom vroeg ik het me af, omdat in 2015 dit wel het geval zal zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Ik heb nergens in hoeven te vullen hoe hoog mijn kapitaalverzekering is. Pas als de deze krijgt uitgekeerd. Of in mijn geval ook dan niet omdat het een kapitaalverzekering wonen is.
Halverwege het jaar heeft het hele bedrijf een winstuitkering gekregen. Maar die was bruto nog geen 600 euro en valt volgens mij niet onder de bijzondere beloning. Eerdere jaren hebben we deze ook ontvangen en nooit een dikke aanslag over gehad.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:58 schreef Miss_Virgo het volgende:
[..]
Aan het einde van het jaar een grote bonus ontvangen oid? Door de afbouw van de heffingskorting kan het zijn dat de heffingskorting obv je salaris volledig is toegepast, maar door een bijzindere beloning je geen recht meer hebt op de volledige heffingskorting.
http://www.belastingdiens(...)elijk/tabel_ahk_2014
Is ie in het aangifteprogramma wel als standaard salaris berekend, of als bijzondere uitkering?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Halverwege het jaar heeft het hele bedrijf een winstuitkering gekregen. Maar die was bruto nog geen 600 euro en valt volgens mij niet onder de bijzondere beloning. Eerdere jaren hebben we deze ook ontvangen en nooit een dikke aanslag over gehad.
Dat is wel een goeie opzich ja.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:58 schreef Sjappel het volgende:
[..]
Ik heb de belastingdienst laten sparen voor mij, geen loonheffingskorting
Zit bij het standaardsalaris volgens de jaaropgave en staat dus ook zo in de vooraf ingevulde gegevens.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Is ie in het aangifteprogramma wel als standaard salaris berekend, of als bijzondere uitkering?
Ik weet helaas dus niet wat voor polis het is omdat hij door mijn ouders is afgesloten, zij de premie betalen en mij nooit eerder geïnformeerd hebben.Altijd leuk. Ze hebben de polis ook niet bij de hand....quote:Op zondag 1 maart 2015 11:54 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik krijg het wel van Interpolis. De verzekeringsmaatschappij hoort de verzekeringsnemer wel te informeren over de fiscale waarde van de polis.
Daarnaast is een overlijdensrisicoverzekering weer wat anders dan een kapitaalverzekering. Een ORV is een risicoverzekering waar je in de regel geen waarde in zal opbouwen TENZIJ je hebt gekozen voor een gelijkblijvende premie gedurende de looptijd. Hierdoor betaal je in het begin eigenlijk teveel premie en aan het eind te weinig. Je kan hiervoor kiezen als je graag zekerheid wilt over de premie die je gedurende de looptijd wil betalen (een vaste premie dus, niet leeftijdsafhankelijk). Als je hiervoor hebt gekozen bouw je een waarde op in je ORV polis. Indien de waarde boven dat bedrag van de ¤ 6859 uitkomt dan dien je de gehele waarde bij je vermogen op te tellen.
Ieder bedrag is mogelijk, ik zal zo'n 4500 moeten bijbetalen.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:34 schreef Mystikvm het volgende:
Oh, die kapitaalverzekering kun je uitvinken? Heb nu mijn overlijdensrisicoverzekering ingevuld.
Ik heb altijd geld teruggekregen. Dit jaar moet ik maar liefst 946 euro betalen. Kan het kloppen dat die naheffing zo hoog uit kan vallen?
Het is inderdaad niet echt transparante materie. Daarnaast zijn er in het verleden ook weer veel uitvaartverzekeringen afgesloten met echt lage kapitalen die naar de huidige maatstaven echt niets voorstellen. Ik heb toevallig vorig jaar mijn wft Vermogen diploma gehaald maar het is echt een oerwoud aan regeltjes, varianten en uitzonderingen.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:10 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik weet helaas dus niet wat voor polis het is omdat hij door mijn ouders is afgesloten, zij de premie betalen en mij nooit eerder geïnformeerd hebben.Altijd leuk. Ze hebben de polis ook niet bij de hand....
Volgens de website van de maatschappij waar hij afgesloten is kan het zowel een natura verzekering als een kapitaalverzekering zijn. Inderdaad geen ORV.
En natuurlijk zijn ze alleen op werkdagen bereikbaar.
De polis van mijn oma is een natura verzekering. Bij een ander bedrijf. Ook die zijn vandaag niet bereikbaar.
Nouja.Ik heb nog een paar maanden.
Hmm. Weet jij dan wellicht of ik wel belastingplichtige ben ? Omdat ik zelf de verzekering niet heb afgesloten, niet zelf de premie betaal en hij alleen uitkeert als ik dood ben lijkt mij dat nogal vreemd...quote:Op zondag 1 maart 2015 12:16 schreef Mallet het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet echt transparante materie. Daarnaast zijn er in het verleden ook weer veel uitvaartverzekeringen afgesloten met echt lage kapitalen die naar de huidige maatstaven echt niets voorstellen. Ik heb toevallig vorig jaar mijn wft Vermogen diploma gehaald maar het is echt een oerwoud aan regeltjes, varianten en uitzonderingen.
Dat is natuurlijk wel beetje fucked up. Bij mij stond het aangevinkt maar heb het maar uitgezet, wist niet dat dit erachter stak. Zometeen compleet ongewild fraude gepleegdquote:Op zondag 1 maart 2015 12:10 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik weet helaas dus niet wat voor polis het is omdat hij door mijn ouders is afgesloten, zij de premie betalen en mij nooit eerder geïnformeerd hebben.Altijd leuk. Ze hebben de polis ook niet bij de hand....
Volgens de website van de maatschappij waar hij afgesloten is kan het zowel een natura verzekering als een kapitaalverzekering zijn. Inderdaad geen ORV.
En natuurlijk zijn ze alleen op werkdagen bereikbaar.
De polis van mijn oma is een natura verzekering. Bij een ander bedrijf. Ook die zijn vandaag niet bereikbaar.
Nouja.Ik heb nog een paar maanden.
Een app slaat nergens op nee, maar dat online invullen ging wel er goed en snel moet ik zeggen.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:19 schreef MaGNeT het volgende:
Tering, anders zoek je je ff de pleuris naar het oude programma voor aangifte 2014
Ze willen je aan die App hebben (onhandig ivm alle gegevens op PC) of online (traag).
Maar, gevonden!
http://www.belastingdiens(...)ngifteprogramma_2014
Ik had het juist andersom. Helaasquote:Op zondag 1 maart 2015 12:31 schreef nhero het volgende:
Bij mij zijn de banksaldi niet vooraf ingevuld, terwijl dit afgelopen jaren wel het geval was. Hebben meer mensen hier last van?
ja, maar het boeit mij niet, zit toch ruim onder de grensquote:Op zondag 1 maart 2015 12:31 schreef nhero het volgende:
Bij mij zijn de banksaldi niet vooraf ingevuld, terwijl dit afgelopen jaren wel het geval was. Hebben meer mensen hier last van?
quote:Op dit moment proberen veel mensen de site te bereiken.
Het is daarom druk op onze servers.
Als u later terug kunt komen, helpt dat om de druk te spreiden.
Probeert u het later nog eens.
Hebben ze wel, maar goed verstopt. Zie de post van MaGNeTquote:Op zondag 1 maart 2015 12:45 schreef Its_Muppet het volgende:
Waarom, de f#ck, hebben ze nou het Windows programmaatje niet meer beschikbaar. Je kan er op wachten dat bij online aangite de servers overbelast raken (zoals nu), waardoor men niet op de tijd waarop het uitkomt de aangifte kan maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |