Goeie vraag, ik wijs het gewoon aan, maar nasi, bami, rendang, atjar, ajam kecap, daging belado en nog een paar groente gerechtenquote:
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik maak het ook zelf he, geen blikje.
Nog lekkerder!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
De roux moet goed zijn, dat is de basis.
Boter zachtjes laten smelten, bloem erbij, blijven roeren en dan steeds scheutje melk erbij. Het is helemaal niet zo moeilijk als veel mensen denken.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:33 schreef Divje het volgende:
[..]
[..]
Nog lekkerder!
Hoe maak jij een goede roux?
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Goeie vraag, ik wijs het gewoon aan, maar nasi, bami, rendang, atjar, ajam kecap, daging belado en nog een paar groente gerechten
Ohh. Dacht idd te moeilijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Boter zachtjes laten smelten, bloem erbij, blijven roeren en dan steeds scheutje melk erbij. Het is helemaal niet zo moeilijk als veel mensen denken.
Kaassaus doe ik ook eerst roux en dan geraspte kaas erdoor. Heb ik idd minder bloem nodig, de kaas bindt het zaakje goed.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:39 schreef Divje het volgende:
[..]
Ohh. Dacht idd te moeilijk.
Wil nog een keer zo'n lekkere kaas-saus maken, a la http://thepioneerwoman.co(...)i-with-cheese-sauce/
Alleen gebruikt zij geen bloem, dus is het ook niet echt een roux als basis. Dacht dat je voor alle kaas-sausjes een roux moest maken
spannendquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bij de les blijven anders wordt het nablijven
Wat voor geraspte kaas?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kaassaus doe ik ook eerst roux en dan geraspte kaas erdoor. Heb ik idd minder bloem nodig, de kaas bindt het zaakje goed.
Zo maak ik ook wel kaassaus alleen gebruik ik slagroom ipv melkquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:39 schreef Divje het volgende:
[..]
Ohh. Dacht idd te moeilijk.
Wil nog een keer zo'n lekkere kaas-saus maken, a la http://thepioneerwoman.co(...)i-with-cheese-sauce/
Alleen gebruikt zij geen bloem, dus is het ook niet echt een roux als basis. Dacht dat je voor alle kaas-sausjes een roux moest maken
Ik doe altijd oude kaas anders is het idd een smakeloze flauwe hap. Of ik rasp het zelf van een stukje overjarige. Nog lekkerderquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:45 schreef Divje het volgende:
[..]
Wat voor geraspte kaas?
Had laatst een zakje gekocht voor over de pasta, maar allejezus wat een bleke, slappe smaakloze kaas was dat
Dat lijkt me wel lekkerder eigenlijkquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo maak ik ook wel kaassaus alleen gebruik ik slagroom ipv melk
Omnomnomquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik doe altijd oude kaas anders is het idd een smakeloze flauwe hap. Of ik rasp het zelf van een stukje overjarige. Nog lekkerder
Ja! Die zoutkristalletjes nomnomnomquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:51 schreef Divje het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel lekkerder eigenlijk
[..]
Omnomnomsowieso oude kaas
Zal m'n kaasboer eens vragen wat voor soort kaas het nou eigenlijk is die ik altijd meeneem. Zeg altijd 'een mooi stukkie van nr. 12'
Die kristalletjes die overblijven als de kaas in je mond weg smelt.. Soms is het een hele ervaringkaas
Nog een beetje vroeg voor whisky, maar een stukje kaas sla ik niet af!quote:
Op een boterham is het ook niet te versmadenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nog een beetje vroeg voor whisky, maar een stukje kaas sla ik niet af!
toch schijnt een broodje kroket minder vet te zijnquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op een boterham is het ook niet te versmadenDe kaas dan he
Bij de kaasboer is nr.14 volgens mij het meest overjarige wat ie heeft. Weet niet of hij er nou interessant mee wil doen of dat het echt zo werkt wb die nummeringquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja! Die zoutkristalletjes nomnomnom![]()
Je kunt gewoon overjarige vragen. Ik zeg altijd: de oudste die u heeft alstublieft.
Geitenkaas lust ik niet zo graag.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:57 schreef Divje het volgende:
[..]
Bij de kaasboer is nr.14 volgens mij het meest overjarige wat ie heeft. Weet niet of hij er nou interessant mee wil doen of dat het echt zo werkt wb die nummering
Geitenkaas vind ik trouwens ook om van te kwijlen soms.
Van dat grove volkorenbrood met oude kaas en roomboter.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch schijnt een broodje kroket minder vet te zijn
Van die blauwe schimmelkaas dan?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geitenkaas lust ik niet zo graag.
Ik wel hoor, maar niet op brood, met toast en glaasje wijn danquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geitenkaas lust ik niet zo graag.
een oom zei altijd: brood van een dag, boter van een week, kaas van een jaar, dat op elkaarquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Van dat grove volkorenbrood met oude kaas en roomboter.![]()
Dat is nou precies het soort iets dat ik altijd mis als ik in het buitenland ben. Onbegrijpelijk dat dat alleen in Nederland te krijgen is.
Awwquote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:02 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Alleen voor jou. In het tuintje van mn hart. 😌
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Van dat grove volkorenbrood met oude kaas en roomboter.![]()
Dat is nou precies het soort iets dat ik altijd mis als ik in het buitenland ben. Onbegrijpelijk dat dat alleen in Nederland te krijgen is.
Ik geloof niet dat er een kaassoort is die ik niet lust. Hoewel... van die franse zweettenenkaas heb ik niet zoveel mee, hoe heet dat spul ook weer...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:06 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Leerdammer is net als maaslander niet te vreten
Ik vind die twee bovengenoemden zo zoet.. Meh.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er een kaassoort is die ik niet lust. Hoewel... van die franse zweettenenkaas heb ik niet zoveel mee, hoe heet dat spul ook weer...
Niks mis met zoete kaas. Maar dan wel uit Noorwegen en idd niet degene die jij noemtquote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:14 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik vind die twee bovengenoemden zo zoet.. Meh.
Brie? Of blauwe kaas? Camambert?
Oh nee, die zijn allemaal heerlijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:14 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Brie? Of blauwe kaas? Camambert?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |