SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:20 schreef TserrofEnoch het volgende:
Abortus![]()
Voor je een ban krijgt: kun je nog even uitleggen waar deze reactie vandaan komt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Daarvoor hebben we een testament. Als jij wilt dat je stiefkinderen worden betrokken bij jouw erfenis, dan moet je dat expliciet aangeven (en dus in je testament staan). Anders krijgen ze niets.quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:54 schreef Wondertjex het volgende:
Normaal gaat het dan namelijk rechtstreeks naar mijn partner en als hij dan vervolgens overlijdt, wordt het vermogen verdeeld over al zijn kinderen, dus ook zijn twee kinderen uit vorige huwelijk hebben er dan recht op..
Dat gaat een groot feest worden! Arme kinderenquote:Op donderdag 26 februari 2015 23:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Je wilt dus dat alles naar jouw kinderen gaat ipv zijn eigen?
Uit de popcornreeks 'ongewenst zwanger', waarschijnlijk.quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:21 schreef Queller het volgende:
[..]
Voor je een ban krijgt: kun je nog even uitleggen waar deze reactie vandaan komt?
Zou ze de kliniek in dr testament opnemen? Daar waar ''al haar kinderen'' liggen?quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat gaat een groot feest worden! Arme kinderen
Dank Janneke; ik ben er weerquote:Op donderdag 26 februari 2015 23:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uit de popcornreeks 'ongewenst zwanger', waarschijnlijk.
De reeks die volgde op een topic waarin ze aangaf dat de ex van haar vriend een stalker is die haar zwart loopt te maken. Een vrouw waarmee ze nog geen enkel daadwerkelijk gesprek mee heeft gehad, maar wiens kinderen wel bij TS (of nou ja, haar vriend) over de vloer komen. Destijds gaf zo'n beetje iedereen het advies; doe zelf eens wat moeite. Maar blijkbaar was dat ook aan dovemansoren.quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:29 schreef Queller het volgende:
[..]
Dank Janneke; ik ben er weer
De kolere zeg, wat een zooitje
Dat wordt dus na de verloving en de trouwerij een volgende scheiding in 3....2....1....quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:35 schreef probeer het volgende:
Die ene reeks die na het topic kwam waarin ze aangaf dat de ex van haar vriend een stalker is die haar zwart loopt te maken. Een vrouw waarmee ze nog geen enkel daadwerkelijk gesprek mee heeft gehad, maar wiens kinderen wel bij TS (of nou ja, haar vriend) over de vloer komen. Destijds gaf zo'n beetje iedereen het advies; doe zelf eens wat moeite. Maar blijkbaar was dat ook aan dovemansoren.
Als ik het zo teruglees komt het misschien hard over, maar even voor de duidelijkheid, dat is niet zo bedoeld.quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:20 schreef Queller het volgende:
Je gaat er zeg maar dubbel in. Wat van jou is, moet in alle opzichten van jou blijven. Wat van hem is, moet van jou worden. Charmant! Het beste wat ik ervan kan zeggen: je windt er in elk geval geen doekjes om.
Dan het antwoord op je vraag: ik bevond me 11 jaar geleden nagenoeg in precies dezelfde situatie als jij. De notaris heeft er meer verstand van dan wij, heeft ons netjes door alle beslissingen heengeleid en vervolgens de huwelijkse voorwaarden en testamenten opgemaakt conform onze wensen. Als jullie zorgen dat je het met elkaar eens bent, dan zorgt de notaris ervoor dat het op papier komt.
Dan nog een persoonlijke noot: je zou er wellicht ook wat tijd in kunnen steken om je te verzoenen met de wetenschap dat je verloofde een ex en kinderen heeft en dat die ex en kinderen voor altijd deel zullen blijven uitmaken van jouw leven. Kan je daar niet mee leven, draai je dan gauw om en hol hard weg. Beter voor jou, maar zeker beter voor hen.
Van mijn familie erfenis en mijn eigen opgebouwde vermogen wel ja. Is dat niet logisch dan?quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Je wilt dus dat alles naar jouw kinderen gaat ipv zijn eigen?
quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:45 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als ik het zo teruglees komt het misschien hard over, maar even voor de duidelijkheid, dat is niet zo bedoeld.
Het feit dat er een ex is en dat er kinderen zijn accepteer ik en ik snap dat ik er de rest van mijn leven mee te maken heb. Wat ik probeer aan te geven is, dat ik wel het gedeelte dat bedoeld is voor mijn eigen kinderen, dus mijn eigen familie erfenis naar mijn eigen kinderen gaat. Dit is op zich wel logisch toch? Stiefkinderen erven van hun vader en moeder en mijn kinderen erven van mij en hun vader..
Maar ik begreep dus dat als ik zou overlijden mijn erfenis naar mijn partner gaat en vervolgens verdeeld wordt over zijn alle kinderen, dus ook stiefkinderen. Dan vind ik dat ik mijn eigen kinderen tekort zou doen en dat wil ik niet.
Verder bedoel ik met niet alles kwijt zijn aan ex en stiefkinderen, dat ik bijvoorbeeld niet opeens uit huis moet omdat zij dit kunnen opeisen..
Sowieso willen we zijn ex allebei geen enkele recht meer laten hebben, ook niet via de kinderen, ze ontvangt alimentatie en alle vermogen tijdens hun huwelijk is netjes verdeeld. Dat mag dus wel afgesloten worden.
Dat zijn kinderen een gedeelte van zijn vermogen zullen erven is verder logisch en daar heb ik natuurlijk niets tegen.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we een testament. Als jij wilt dat je stiefkinderen worden betrokken bij jouw erfenis, dan moet je dat expliciet aangeven (en dus in je testament staan). Anders krijgen ze niets.
Wat nou als ik overlijd? Dan krijgt de vader toch alles en hebben alle kinderen er recht op, ook al was het eerst mijn deel?quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we een testament. Als jij wilt dat je stiefkinderen worden betrokken bij jouw erfenis, dan moet je dat expliciet aangeven (en dus in je testament staan). Anders krijgen ze niets.
Dit soort vragen kan je nou prima bij een notaris vragen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:48 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Wat nou als ik overlijd? Dan krijgt de vader toch alles en hebben alle kinderen er recht op, ook al was het eerst mijn deel?
Of kan dat ook al vastgelegd worden in een testament, dat mijn deel rechtstreeks naar mijn kinderen gaat?
Als jij overlijdt en jullie hebben kinderen, dan gaan de goederen naar je partner. De kinderen krijgen een geldvordering ten laste van je partner, overeenkomend met de waarde van zijn erfdeel. Deze is pas opeisbaar als je partner in staat van faillissement is verklaard, of is overleden.quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:48 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Wat nou als ik overlijd? Dan krijgt de vader toch alles en hebben alle kinderen er recht op, ook al was het eerst mijn deel?
Of kan dat ook al vastgelegd worden in een testament, dat mijn deel rechtstreeks naar mijn kinderen gaat?
Daar ben ik inderdaad niet op tegen. Ik heb het over mijn vermogen dat naar mijn eigen kinderen moet gaan.quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:38 schreef Leandra het volgende:
Huwelijkse voorwaarden lijken me inderdaad een goed idee, vooral om te zorgen dat zijn kinderen gewoon zijn erfenis krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |