abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150108618
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:09 schreef waht het volgende:

[..]

Gemeenschappelijk belang heet het. Soort van balans tussen belangen.
Waarna velen vooraan zullen staan dat dit geen echte marktwerking is en meer een soort corporatisme.

Standaard verdedigingstactiek.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_150109769
Ik zou de fiod of iets in die aard wel eens de boeken willen laten nazien waar het geld allemaal gebleven is.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 14:14:52 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_150111133
Vrouwen meer laten werken door een parttime boete.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_150111925
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:14 schreef GSbrder het volgende:
Vrouwen meer laten werken door een parttime boete.
Hoe zie je dat voor je er is nog geen werk voor mannen laat staan voor de rest!
En volgens mij word het alleen maar minder, vrijwilligerswerk etc etc.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 14:53:44 #55
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_150112294
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je er is nog geen werk voor mannen laat staan voor de rest!
En volgens mij word het alleen maar minder, vrijwilligerswerk etc etc.
Meer dan genoeg werk, maar alleen fulltimers betalen inkomensbelasting, de rest hooguit premies. Beter dus voor de staatskas.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_150112637
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Meer dan genoeg werk, maar alleen fulltimers betalen inkomensbelasting, de rest hooguit premies. Beter dus voor de staatskas.
Inderdaad partimers betalen zo goed als niks, maar als ze niet uitkijken en teveel krijgen komt er een naheffing daar valt je niks meer van in.
Heb het hier jaarlijks van mijn partner.
Die krijgt dan telefoontjes of ze nog een klieent erbij kan nemen, en ze kan niet nee zeggen, ook al sta ik nee te knikken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2015 15:09:55 ]
pi_150115851
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit.
Makkelijk roepen voor iemand die geen belasting betaalt ^O^
  vrijdag 27 februari 2015 @ 18:26:24 #58
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_150118371
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:23 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Werk. Als de Nederlandse overheid nu eens werken en ondernemen écht zou aanmoedigen dan hoeven we een aantal mensen die nu uitkering trekken gewoon aan een baan helpen. Zorg dat het mkb weer aantrekt zeg ik.

M.b.t wajong en bijstand, daar wordt nu al aan gewerkt als je dat soort zaken in de gaten houdt Ts.
Ze hoeven het niet aan te moedigen. Stoppen met bestraffen is al genoeg.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_150118908
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:49 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Makkelijk roepen voor iemand die geen belasting betaalt ^O^
Het tegenovergestelde is ook makkelijk roepen als je zelf een grote overheidsprofiteur bent (rijken profiteren het meest van de overheid).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 27 februari 2015 @ 18:47:07 #60
379943 Paper_Tiger
pi_150118947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het tegenovergestelde is ook makkelijk roepen als je zelf een grote overheidsprofiteur bent (rijken profiteren het meest van de overheid).
Leg dat eens uit.
pi_150118990
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ow? Durft jij daar een gedegen berekening op los te laten? Infrastructuur en veiligheidsargument incoming? Wellicht profiteren maar daar betalen ze ruimschoots voor ze profiteren in ieder geval stukken minder dan iemand die alleen maar belasting krijgt i.p.v. betaalt.
pi_150119564
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Leg dat eens uit.
Is al jaren bekend hoor: http://www.volkskrant.nl/(...)e-overheid~a2840707/

Hypotheekrenteaftrek afschaffen en je bent van deze onzin af..
Zelfde geldt in het bedrijfsleven overigens: ook daar profiteren de 'rijksten' het meest van de overheid. De belastingvoordelen en subsidies (zoals bijv. het gebruik van fossiele brandstoffen) zijn niet aan te slepen. Nee, dan nog liever libertarisme zou ik bijna zeggen ;)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_150120608
Overigens is infrastructuur juist iets waar de gehele bevolking van zou kunnen profiteren. Riolering inbegrepen. Helaas is de huidige mentaliteit een andere en zou zoiets als riolering niet meer kunnen plaats vinden.

http://www.economist.com/(...)h-getting-increasing
quote:
Article misses a major point of Cowen's. Past innovations, in general, created public goods that promoted economic growth and general prosperity. Recent innovations have resulted in privatized gains that, while benefitting people like me, do little for the great majority of the population and fail to promote rapid economic growth. If you want to fix this problem, you need to address the patent system (software patents in particular), which grants monopolies on incandescently obvious "discoveries".
Tyler Cowen noemt overigens heel veel voorbeelden. Internet, penecilline, het ruimteprogramma (o.a. traagschuim)... allemaal dankzij de overheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_150122772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:05 schreef keste010 het volgende:
subsidies (zoals bijv. het gebruik van fossiele brandstoffen) zijn niet aan te slepen. Nee, dan nog liever libertarisme zou ik bijna zeggen
Deze man weet _O_ 8-)
  vrijdag 27 februari 2015 @ 20:24:32 #65
379943 Paper_Tiger
pi_150122832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 20:23 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Deze man weet _O_ 8-)
Langzaam maar zeker komt het besef.
pi_150133191
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je de regelingen niet aanpast aan veranderende omstandigheden wordt het vanzelf onbetaalbaar. Dat is geen mythe.
Het grootste 'probleem' is mensen met een AOW. Die 'moet' je gewoon tot hun dood doorbetalen. En dat is dan ook de grootste groep met een uitkering uit een volksverzekering.

Hoe lang zit iemand gemiddeld eigenlijk in de bijstand?
ROBODEMONS..................|:(
pi_150133419
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het grootste 'probleem' is mensen met een AOW. Die 'moet' je gewoon tot hun dood doorbetalen. En dat is dan ook de grootste groep met een uitkering uit een volksverzekering.

Of dat een probleem is of was weet ik niet, ik weet immers niet waar het geld, wat op mijn loon ingehouden word (voor de AOW) heen is gegaan?
Of het geld wat van mijn vaders loon ingehouden werd, die is immers maar 67 geworden, dan heb ik ja als ik oud zou worden nog flink wat tegoed. LOL.
pi_150133575
Als ik sommige Wajongers hier op het forum hoor, hopelijk niet lang.
Gasten die niet hoeven te werken, maar wel in staat zijn hele dagen hier ron te hangen.

Als je hele dag hier kunt rondhangen kun je ook prima voor helpdesker spelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_150133699
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:28 schreef raptorix het volgende:
Als ik sommige Wajongers hier op het forum hoor, hopelijk niet lang.
Gasten die niet hoeven te werken, maar wel in staat zijn hele dagen hier ron te hangen.

Als je hele dag hier kunt rondhangen kun je ook prima voor helpdesker spelen.
Voor wat dan wel?
Lees je wel eens de reacties hier?

En ik zal ook niet alles kunnen al denk ik dat wel.

Oei wacht eens ik heb er al eens aan de lijn gehad, voor het internet, ja dat was pas de hulp waar ik op zat te wachten , sarcisme.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2015 00:35:19 ]
pi_150134114
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor wat dan wel?
Lees je wel eens de reacties hier?

En ik zal ook niet alles kunnen al denk ik dat wel.

Oei wacht eens ik heb er al eens aan de lijn gehad, voor het internet, ja dat was pas de hulp waar ik op zat te wachten , sarcisme.
Wat wil je dan? Iemand die gewoon goed in staat is te communiseren kan ook gewoon weren, al dat gelul van autimse is gewoon een fabel. ik heb een aantal zeer zwaar autististische collegas waar prima mee valt te werken als je weet hoe je er mee om moet gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_150134218
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Iemand die gewoon goed in staat is te communiseren kan ook gewoon weren, al dat gelul van autimse is gewoon een fabel. ik heb een aantal zeer zwaar autististische collegas waar prima mee valt te werken als je weet hoe je er mee om moet gaan.
Dat geloof ik best en die zullen ook op hun gebied beter zijn als ons, denk ik.
Oftewel die ervaring heb ik ermee.
pi_150134338
Iedereen kan pakketjes stapelen inde fabriek of oogsten in de kassen. Ik heb zoveel autisten gehoord die dan zeggen "Ja, dan wordt ik gek" Benieuwd hoeveel er echt gek worden wanneer hun brood er vanaf hangt.
pi_150134460
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Iedereen kan pakketjes stapelen inde fabriek of oogsten in de kassen. Ik heb zoveel autisten gehoord die dan zeggen "Ja, dan wordt ik gek" Benieuwd hoeveel er echt gek worden wanneer hun brood er vanaf hangt.
Ik denk dat er zoveel werk niet eens is?
pi_150134522
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk dat er zoveel werk niet eens is?
Denk je? Ik heb laatst voor mijn neef (23) maar vier telefoontjes hoeven plegen en hij had werk. Nu heb ik een netwerk en is hij jong maar alsnog denk ik dat er veel meer mensen kunnen werken van de mensen die nu thuis zitten.
pi_150134612
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:59 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Denk je? Ik heb laatst voor mijn neef (23) maar vier telefoontjes hoeven plegen en hij had werk. Nu heb ik een netwerk en is hij jong maar alsnog denk ik dat er veel meer mensen kunnen werken van de mensen die nu thuis zitten.
Kijk met een kruiwagen dus, stel je neef zou maar wat gaan doen sta je mooi voor Jan... , voor dat of met dat andere geef ik je gelijk, maar ook die markt zal dan wel snel verzadigd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')