Waarna velen vooraan zullen staan dat dit geen echte marktwerking is en meer een soort corporatisme.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Gemeenschappelijk belang heet het. Soort van balans tussen belangen.
Hoe zie je dat voor je er is nog geen werk voor mannen laat staan voor de rest!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:14 schreef GSbrder het volgende:
Vrouwen meer laten werken door een parttime boete.
Meer dan genoeg werk, maar alleen fulltimers betalen inkomensbelasting, de rest hooguit premies. Beter dus voor de staatskas.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je er is nog geen werk voor mannen laat staan voor de rest!
En volgens mij word het alleen maar minder, vrijwilligerswerk etc etc.
Inderdaad partimers betalen zo goed als niks, maar als ze niet uitkijken en teveel krijgen komt er een naheffing daar valt je niks meer van in.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Meer dan genoeg werk, maar alleen fulltimers betalen inkomensbelasting, de rest hooguit premies. Beter dus voor de staatskas.
Ze hoeven het niet aan te moedigen. Stoppen met bestraffen is al genoeg.quote:Op donderdag 26 februari 2015 18:23 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Werk. Als de Nederlandse overheid nu eens werken en ondernemen écht zou aanmoedigen dan hoeven we een aantal mensen die nu uitkering trekken gewoon aan een baan helpen. Zorg dat het mkb weer aantrekt zeg ik.
M.b.t wajong en bijstand, daar wordt nu al aan gewerkt als je dat soort zaken in de gaten houdt Ts.
Het tegenovergestelde is ook makkelijk roepen als je zelf een grote overheidsprofiteur bent (rijken profiteren het meest van de overheid).quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:49 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Makkelijk roepen voor iemand die geen belasting betaalt
Leg dat eens uit.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is ook makkelijk roepen als je zelf een grote overheidsprofiteur bent (rijken profiteren het meest van de overheid).
Ow? Durft jij daar een gedegen berekening op los te laten? Infrastructuur en veiligheidsargument incoming? Wellicht profiteren maar daar betalen ze ruimschoots voor ze profiteren in ieder geval stukken minder dan iemand die alleen maar belasting krijgt i.p.v. betaalt.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is ook makkelijk roepen als je zelf een grote overheidsprofiteur bent (rijken profiteren het meest van de overheid).
Is al jaren bekend hoor: http://www.volkskrant.nl/(...)e-overheid~a2840707/quote:
Tyler Cowen noemt overigens heel veel voorbeelden. Internet, penecilline, het ruimteprogramma (o.a. traagschuim)... allemaal dankzij de overheid.quote:Article misses a major point of Cowen's. Past innovations, in general, created public goods that promoted economic growth and general prosperity. Recent innovations have resulted in privatized gains that, while benefitting people like me, do little for the great majority of the population and fail to promote rapid economic growth. If you want to fix this problem, you need to address the patent system (software patents in particular), which grants monopolies on incandescently obvious "discoveries".
Deze man weetquote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:05 schreef keste010 het volgende:
subsidies (zoals bijv. het gebruik van fossiele brandstoffen) zijn niet aan te slepen. Nee, dan nog liever libertarisme zou ik bijna zeggen
Langzaam maar zeker komt het besef.quote:
Het grootste 'probleem' is mensen met een AOW. Die 'moet' je gewoon tot hun dood doorbetalen. En dat is dan ook de grootste groep met een uitkering uit een volksverzekering.quote:Op donderdag 26 februari 2015 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je de regelingen niet aanpast aan veranderende omstandigheden wordt het vanzelf onbetaalbaar. Dat is geen mythe.
Of dat een probleem is of was weet ik niet, ik weet immers niet waar het geld, wat op mijn loon ingehouden word (voor de AOW) heen is gegaan?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het grootste 'probleem' is mensen met een AOW. Die 'moet' je gewoon tot hun dood doorbetalen. En dat is dan ook de grootste groep met een uitkering uit een volksverzekering.
Voor wat dan wel?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:28 schreef raptorix het volgende:
Als ik sommige Wajongers hier op het forum hoor, hopelijk niet lang.
Gasten die niet hoeven te werken, maar wel in staat zijn hele dagen hier ron te hangen.
Als je hele dag hier kunt rondhangen kun je ook prima voor helpdesker spelen.
Wat wil je dan? Iemand die gewoon goed in staat is te communiseren kan ook gewoon weren, al dat gelul van autimse is gewoon een fabel. ik heb een aantal zeer zwaar autististische collegas waar prima mee valt te werken als je weet hoe je er mee om moet gaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor wat dan wel?
Lees je wel eens de reacties hier?
En ik zal ook niet alles kunnen al denk ik dat wel.
Oei wacht eens ik heb er al eens aan de lijn gehad, voor het internet, ja dat was pas de hulp waar ik op zat te wachten , sarcisme.
Dat geloof ik best en die zullen ook op hun gebied beter zijn als ons, denk ik.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Iemand die gewoon goed in staat is te communiseren kan ook gewoon weren, al dat gelul van autimse is gewoon een fabel. ik heb een aantal zeer zwaar autististische collegas waar prima mee valt te werken als je weet hoe je er mee om moet gaan.
Ik denk dat er zoveel werk niet eens is?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Iedereen kan pakketjes stapelen inde fabriek of oogsten in de kassen. Ik heb zoveel autisten gehoord die dan zeggen "Ja, dan wordt ik gek" Benieuwd hoeveel er echt gek worden wanneer hun brood er vanaf hangt.
Denk je? Ik heb laatst voor mijn neef (23) maar vier telefoontjes hoeven plegen en hij had werk. Nu heb ik een netwerk en is hij jong maar alsnog denk ik dat er veel meer mensen kunnen werken van de mensen die nu thuis zitten.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat er zoveel werk niet eens is?
Kijk met een kruiwagen dus, stel je neef zou maar wat gaan doen sta je mooi voor Jan... , voor dat of met dat andere geef ik je gelijk, maar ook die markt zal dan wel snel verzadigd zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:59 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Denk je? Ik heb laatst voor mijn neef (23) maar vier telefoontjes hoeven plegen en hij had werk. Nu heb ik een netwerk en is hij jong maar alsnog denk ik dat er veel meer mensen kunnen werken van de mensen die nu thuis zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |