abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150247222
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het idee van een basisinkomen is nou juist dat niemand meer bepaalt op hoeveel je recht hebt. Bovendien betekent het natuurlijk dat de loonkosten aan de onderkant flink omlaag kunnen, waardoor er meer werkgelegenheid komt. Het basisinkomen geeft daarnaast niet alleen de vrijheid om vrijwilligerswerk te doen, maar ook om zo weinig geld bij te verdienen als je zelf wilt, en dus ook om steeds meer te gaan verdienen.

[..]

Over het algemeen leidt automatisering/mechanisering van processen tot andere werkgelegenheid, niet tot afname van werkgelegenheid.
ik heb het basisinkomen genoemd, maar het kan natuurlijk net zo goed anders heten.
pi_150247418
Vrijwilligers werk maakt naar mijn mening juist alles kapot, die mogen een betaalde baan dus doen voor weinig geld, basisinkomen wat ik verder lees van weltsmerz okee maar dan voor iedereen.
Dus ook voor hoogbetaald personeel, maar dan nog eentje wil eraan verdienen lijkt me.
Maar dat is me te ingewikkeld op de vroege dag, eigenlijk zou het zo moeten wezen dat een ieder hetzelfde zou moeten hebben.
Maar ook dat zal niet goed kunnen wezen lijkt me, alhoewel die wat dan chirurg word doet dat voor een roeping dan.
Kort sammengevat ik begrijp er geen klote meer van, des te meer ik erover nadenk des te minder ik ervan begrijp!
pi_150247641
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik heb het basisinkomen genoemd, maar het kan natuurlijk net zo goed anders heten.
Dat kan, maar dan moet je ook niet de voordelen ervan meerekenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_150247861
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan moet je ook niet de voordelen ervan meerekenen.
Al met al even terugkomend op de vraag of we na een aantal jaar de sociale zekerheid nog hebben in NL. De antwoord is nee, niet zoals we die nu kennen. Maar geheel verdwijnen zal ook niet gebeuren, tenzij Nederland terugvalt tot een 3e wereld land, waar een handje vol mensen het kan overleven en de rest moord, steelt, of sterft van de honger.
pi_150247983
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:40 schreef MakkieR het volgende:
Ik denk dat de sociale zekerheid op den duur gaat veranderen in een basisinkomen voor ieders die wel of niet werkt. de hoogte van het inkomen wordt dan bepaald door de bijdrage die je levert aan de samenleving en niet meer door een cao. Dus vrijwilligerswerk zal op den duur steeds belangrijker worden waarbij het een prikkel geeft aan bijstandsgerechtigden een bijdrage te leveren aan de samenleving door je beschikbaar te stellen in een verzorgingshuis of je werk te doen als raadslid etc.

ik denk dat dit zal gebeuren ook omdat er op den duur helemaal geen werk meer is gezien de automatisering/robotisering en het volk moet uiteindelijk de economie wel draaiende houden, dus hoe je het ook bekijkt elke Nederlander moet geld uitgeven om het land groot en gezond te houden.
Je zet hiermee het grootste gevaar in beweging wat een economie kan overkomen, namelijk van inflatie naar deflatie.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_150248404
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 07:25 schreef 99.999 het volgende:
Cempexo waarom plaats je steeds diezelde post met allemaal gegevens? Terwijl je prima weet dat het off topic is en de kwalitatieve analyses ontbreken.
Ik miste Compexo al een hele tijd, volgens mij weet die wel hoe haasje hupeld.
Alhoewel zou hij dan ook weten hoe hij het in zijn voordeel kan zetten?
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:35:48 #257
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_150248913
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:07 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je zet hiermee het grootste gevaar in beweging wat een economie kan overkomen, namelijk van inflatie naar deflatie.
Niks mis met deflatie.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_150250610
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Niks mis met deflatie.
Had jij niet een broodjes zaak of iets in die aard?
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:36:36 #259
379943 Paper_Tiger
pi_150250823
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Had jij niet een broodjes zaak of iets in die aard?
Dus?
pi_150250871
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:36 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dus?
Dan zul jij het wel te druk hebben lijkt me zo.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:44:30 #261
379943 Paper_Tiger
pi_150251105
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan zul jij het wel te druk hebben lijkt me zo.
Ik lig nu in bed.
pi_150256786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:07 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk ook niet wat exact hier de gevolgen van zijn, maar zeg nou eerlijk in de afgelopen decennia wist vrijwel geen enkele econoom, wat nou wel goed of niet goed was voor de wereldeconomie. Ik denk dat het gedrag ervan los van alles staat en we elke keer weer verrast worden wat de stand is en waar het morgen naar toe gaat. Dat hangt namelijk af van verschrikkelijk veel factoren en niet alleen hoe Nederland zijn economie stimuleert.
pi_150261482
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:34 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk ook niet wat exact hier de gevolgen van zijn, maar zeg nou eerlijk in de afgelopen decennia wist vrijwel geen enkele econoom, wat nou wel goed of niet goed was voor de wereldeconomie. Ik denk dat het gedrag ervan los van alles staat en we elke keer weer verrast worden wat de stand is en waar het morgen naar toe gaat. Dat hangt namelijk af van verschrikkelijk veel factoren en niet alleen hoe Nederland zijn economie stimuleert.
Als er één groep is die doorlopend met elkaar verschillen dan is dat de econoom. Visionair als wel pragmatisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 03-03-2015 21:06:46 ]
pi_150261539
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik miste Compexo al een hele tijd, volgens mij weet die wel hoe haasje hupeld.
Alhoewel zou hij dan ook weten hoe hij het in zijn voordeel kan zetten?
Dat dacht ik wel...

pi_150261628
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Niks mis met deflatie.
Tijdelijk even niet. Laten we ze zeggen 6 maanden max
pi_150262096
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:40 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het vertrouwen ligt natuurlijk vast aan de zekerheid/inkomen die we hebben met betrekking tot werk.
In de jaren zie ik dat steeds meer veranderen waar niks meer in onze samenleving zeker is. Dat gaat gepaard met het kopen van een huis, het doen van grote investeringen of het schenken van vermogen aan kinderen etc. Als het cao verdwijnt wat op zich al gebeurt "zie alle flexcontracten waar van een cao al bijna geen sprake meer is" dan zul je moeten zoeken naar een andere prikkel om te werken. Dit idee had ik ooit ergens gezien bij buitenhof gesproken door een intelligent persoon(een of ander hoogleraar aan de universiteit. Hoe hij het vertelde klopte helemaal met het gevoel dat ik krijg met mijn eigen baan en met de vooruitzichten. Alles verandert om ons heen. Bedrijven hebben steeds minder personeel nodig. ik geloof niet in alternatieve banen want ook die verdwijnen net zo makkelijk, dus uiteindelijk kom je of iemand anders zonder werk te zitten. daarentegen denk ik dat vrijwilligerswerk juist steeds belangrijker begint te worden in vrijwel alle sectoren, wat je allang niet meer vrijwillig kunt noemen. koppel het betaalde werk aan vrijwilligerswerk en ik denk dat er een nieuwe wereld opengaat vol mogelijkheden.

Al is dit natuurlijk volop speculatie, ik heb hier geen enkel bewijs voor.
Het probleem van Nederland is dat er geen werkgevers meer zijn ic willen zijn. Of vertrokken zijn naar andere landen.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 23:38:34 #267
379943 Paper_Tiger
pi_150268656
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:54 schreef cempexo het volgende:

[..]

Tijdelijk even niet. Laten we ze zeggen 6 maanden max
Mag ook best een paar jaar zijn. Het hangt van de oorzaak af. Verhoogde productie zou al tot deflatie moeten Leiden.
pi_150269086
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:38 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Mag ook best een paar jaar zijn. Het hangt van de oorzaak af. Verhoogde productie zou al tot deflatie moeten Leiden.
Hoefd nog niet lijkt me als er niks meer gekocht word bereik je toch hetzelfde niet?
pi_150269276
Als niemand iets koopt, hoe meet je dan inflatie?

Een van de grote vraagstukken op het snijvlak van economie en wetenschapsfilosofie.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 23:55:08 #270
379943 Paper_Tiger
pi_150269286
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoefd nog niet lijkt me als er niks meer gekocht word bereik je toch hetzelfde niet?
Bijn computers en elektronica is al sinds altijd sprake van deflatie. Wordt toch gewoon volop verkocht.
pi_150269354
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:55 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Bijn computers en elektronica is al sinds altijd sprake van deflatie. Wordt toch gewoon volop verkocht.
De prijs van x computerrekenkracht daalt, maar de vraag ernaar stijgt minimaal evenredig waardoor er voor het eindproduct als geheel heul geen sprake is van deflatie jonguh.
pi_150269488
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:54 schreef Kaas- het volgende:

Een van de grote vraagstukken op het snijvlak van economie en wetenschapsfilosofie.
Ik gooi ze al eens doormekaar hoor mij excuus, zal het ook wel in de toekomst blijven doen trouwens.
pi_150269552
Paper_Tiger koopt elk jaar een splinternieuwe iPhone voor steeds minder geld.

Magic. :7
pi_150272133
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:54 schreef Kaas- het volgende:

Dan hoef je niet meer te berekenen, dan ben als land failliet
pi_150272136
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, vertel, hoeveel krijgen ze precies uit de sociale zekerheid, en hoeveel dragen ze eraan bij?
Update 3 mrt: de OZB aanslagen in 2015 zijn voor de burger hoger dan is toegestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')