Dik kans dat zo'n ding het hele vrije spectrum pakt aan bandbreedte.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Er zijn tools waarmee je kan monitoren hoeveel ruis er op je wifikanalen zit. Dan neem je het minst verstoorde wifikanaal.
Zorgen dat je WiFi en babyfoons niet op dezelfde frequentie zitten.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:45 schreef Thezappa het volgende:
is er enige manier om dit tegen te gaan? is daar iets voor
nee blijkbaar niet , en babyfoons moeten blijvenquote:Op donderdag 26 februari 2015 09:51 schreef etuiedelapiel het volgende:
Dat is toch een totaal andere band?
zonder babyfoons blijft de snelheid nagenoeg gelijkquote:Op donderdag 26 februari 2015 09:53 schreef Bombvis het volgende:
Je gaat toch verder weg van je wifi? Wellicht is je modem/router gewoon niet sterk genoeg..
ja , maar die babyfoons kan je instellen geloof ik , had kpn al gebeld en die konden niets doen ,quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zorgen dat je WiFi en babyfoons niet op dezelfde frequentie zitten.
Hoe en wat is afhankelijk van de apparatuur die je hebt.
sja je probleem oplossen zonder de oorzaak weg te nemen gaat lastig worden.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:01 schreef Thezappa het volgende:
[..]
nee blijkbaar niet , en babyfoons moeten blijven
haha , daar heb je gelijk in , maar vroeg me dus af of er een oplossing voor is,quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
sja je probleem oplossen zonder de oorzaak weg te nemen gaat lastig worden.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:23 schreef Thezappa het volgende:
[..]
haha , daar heb je gelijk in , maar vroeg me dus af of er een oplossing voor is,
quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Babyfoons uitzetten en vervangen door fatsoenlijker of bekabelde apparatuur.
Of 5Ghz wifi gaan gebruiken, dan hebben alleen je buren nog last van die kutdingen.
Dat kan inderdaad..quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dik kans dat zo'n ding het hele vrije spectrum pakt aan bandbreedte.
Ander kanaal babyfoon of ander kanaal wifi?quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:02 schreef Thezappa het volgende:
[..]
ja , maar die babyfoons kan je instellen geloof ik , had kpn al gebeld en die konden niets doen ,
heb al ander kanaal geprobeerd , dit werkte ook niet
Ander uiterste wifi-kanaal valt te proberen. En anders andere babyfoons, zoals babyfoon via stopcontact.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:27 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je je afvroeg of er een gratis of goedkope oplossing is: Nee.
Dan zou ik die babyfoons lekker terugsturen als dat nog gaat daar blijf je gerotzooi mee houden. Meestal troep die dingen die storen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:37 schreef Thezappa het volgende:
ja heb net vorig jaar 2 van die camera dingen gekocht , a 150 per stuk
mmm ik zla er eens even induiken
alecto , volgens mij een van de beste merken, en terug sturen kan niet meerquote:Op donderdag 26 februari 2015 12:40 schreef 404_Error het volgende:
[..]
Dan zou ik die babyfoons lekker terugsturen als dat nog gaat daar blijf je gerotzooi mee houden. Meestal troep die dingen die storen.
Ik heb deze babyfoon gekocht omdat hij tot 300m ver zou reiken en mijn werkruimte ligt achteraan op 150m op onze eigendom. Da babyfoon haalt nog geen 100m (in open veld, want daarop slaat die 300m). Na contacteren van Alecto zeiden zij dat Wifi het signaal ernstig kan verstoren. Elke babyfoon wordt gebruikt in huiselijke omgeving en bijna iedereen heeft wifi. Profileren van die 300m is naar mening aldus je reinste bedrog.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:49 schreef Thezappa het volgende:
dit is de frequentie
2,4 GHz digitale verbinding met FHSS ‘Frequency Hopping Spread Spectrum’
• 100% storingsvrij
• Bereik tot 300 meter buiten, 50 meter binnen
mijn kpn glasvezel zit geloof ik op de zelfde
zou het zin hebben om te zetten naar 5 ghz? en zoja hoe doe ik dat op een experiabox
ben inmiddels ervaringsdeskundige, maar zou omzetten van ghz helpen?quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:52 schreef 404_Error het volgende:
[..]
Ik heb deze babyfoon gekocht omdat hij tot 300m ver zou reiken en mijn werkruimte ligt achteraan op 150m op onze eigendom. Da babyfoon haalt nog geen 100m (in open veld, want daarop slaat die 300m). Na contacteren van Alecto zeiden zij dat Wifi het signaal ernstig kan verstoren. Elke babyfoon wordt gebruikt in huiselijke omgeving en bijna iedereen heeft wifi. Profileren van die 300m is naar mening aldus je reinste bedrog.
http://www.kieskeurig.nl/(...)lecto-dvm-70/reviews
Kabels trekken hoeft niet duur te zijn. Kost wel wat moeite om ze uit het zicht te houden.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:27 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je je afvroeg of er een gratis of goedkope oplossing is: Nee.
En dan afwachten of ze voldoende bereik zullen hebben.... Waarschijnlijk niet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:09 schreef KomtTijd... het volgende:
In de instellingen kijken (bij WiFi of Wireless of zo) of je ergens 5GHz kunt selecteren.
Alecto herinner ik mij als een merk zoals Yoko veel zooi maken van slechte kwaliteit voor goedkope prijzen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:42 schreef Thezappa het volgende:
[..]
alecto , volgens mij een van de beste merken, en terug sturen kan niet meer
Hoho, een Alecto babyfoon heb ik zelf ook gehad, en dat was echt een opzienbarend goed apparat:quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alecto herinner ik mij als een merk zoals Yoko veel zooi maken van slechte kwaliteit voor goedkope prijzen.
Als het mogelijk is altijd kiezen voor kabels.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:26 schreef Thezappa het volgende:
even duidelijk de babyfoons zijn en blijven er , krijg ik de grootste rellen met de vrouw hehe...
dus optie is bekabeld of eventueel een wifi repeater ????
Of een oude smartphone gebruiken als babyfoon. Wifi repeater heb je niets aan.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:26 schreef Thezappa het volgende:
even duidelijk de babyfoons zijn en blijven er , krijg ik de grootste rellen met de vrouw hehe...
Een wifi repeater heb je niets aan. Je moet van dat stoorsignaal af. Ofwel door die babyfoon te vervangen door een fatsoenlijk apparaat, ofwel door al je WiFi apparatuur te verhuizen naar de 5GHz band. Maar het beste is natuurlijk bij de bron aanpakken, dus bij die babyfoon.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:26 schreef Thezappa het volgende:
Alecto is één van de beste merken qua babyfoons, de eerder genoemde dbx-88 is legendarisch (je komt die echt vaak tegen) - diegene die ik heb doet het na 5 jaar en tig keer vallen nog steeds).quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alecto herinner ik mij als een merk zoals Yoko veel zooi maken van slechte kwaliteit voor goedkope prijzen.
Ik zou gewoon een wifi-babyfoon of -cam nemen, dan doet 'ie gewoon mee op het bestaande netwerk en krijg je ook geen drukte op 2.4 GHz. Die frequentie is destijds gekozen als vrije bruikbare frequentie dat je zonder zendvergunning mag gebruiken, omdat dit dezelfde frequentie is als een standaard magnetron. Vandaar dat alle draadloze zooi op diezelfde 2.4 GHz-band zit.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:26 schreef Thezappa het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |