ach als hij/zij zich daar beter door voelt en uiteindelijk beter daardoor het gesprek kan aangaan met jou, dan gun ik het haar/hem wel. je merkt er immers toch geen ene drol van. wat ik al zei hij/zij is lerende, en deze behoefte aan aandacht, troost bla bla etc zal afnemen, en hij/zij weet zelf ook wel dat hij/zij een eenzijdig beeld schetst. als ik met die persoon naast dit feit een prima relatie heb, zal dit niet de doodsteek zijn die de relatie zal laten doen leegbloeden. denk ook niet dat ts en vriend ouder dan 20 zijn. klopt he?quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:31 schreef ukendoorgaan het volgende:
[..]
Een beetje man heeft toch geen behoefte aan troost een aandacht, dan had hij lekker een vrouw moeten worden. Ik vind dat je daar als man gewoon boven moet staan. Als je ruzie met je vriendin hebt dan pleur je je telefoon neer en ga je lekker een rondje rennen of pils drinken ipv je vriendin omlaag halen en de aandachtshoerige dramaqueen uithangen tegenover je vrienden.
hij is lerendequote:Op woensdag 25 februari 2015 21:48 schreef KirstenDC het volgende:
Ik ben 27 hij is 21
Niet te hard lachen aub...
door hem zo een ultimatum te geven schiet je ook niks mee op. zoals je ziet raakt hij alleen maar overstuur en doet gekke dingen. ga met hem het gesprek aan, zeg dat dat je liever de problemen in jullie relatie, tussen jullie twee houdt. dat zijn andermans zaken niet. Jullie moeten het oplossen. en geef het tijd.. naast het respectloze, ben je bang dat de meningen van anderen hem tot inkeer zouden kunnen brengen over jullie relatie? of ben je bang dat hij vreemd zou gaan? Vertrouw je hem wel? sta je uberhaubt zelf sterk in je schoenen? ben je zelfverzekerd? daar draait het om denk ikquote:Op woensdag 25 februari 2015 21:50 schreef KirstenDC het volgende:
[..]
Dat zal best, maar als ik dit accepteer leert hij dat dit goed is..
Dat is precies wat ik heb gedaan toen heb ik nog een kans gaf..Ik heb er zo over gepraat en uitgelegd dat hij met mij moet communiceren als er dingen zijn die hem dwarszitten en dat als hij met zn vrienden erover praat hij dat nog wel doet met een zekere mate van respect... en zijn reactie was eigenlijk "Jij moet niet in mijn telefoon kijken, en ik heb ook wat fout gedaan, we weten het nu wel.., zo zielig ben je ook weer niet hoor"quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:58 schreef Steef121 het volgende:
door hem zo een ultimatum te geven schiet je ook niks mee op. zoals je ziet raakt hij alleen maar overstuur en doet gekke dingen. ga met hem het gesprek aan, zeg dat dat je liever de problemen in jullie relatie, tussen jullie twee houdt. dat zijn andermans zaken niet. Jullie moeten het oplossen. en geef het tijd.. naast het respectloze, ben je bang dat de meningen van anderen hem tot inkeer zouden kunnen brengen over jullie relatie? of ben je bang dat hij vreemd zou gaan? Vertrouw je hem wel? sta je uberhaubt zelf sterk in je schoenen? ben je zelfverzekerd? daar draait het om denk ik
Als jij accepteert dat uberhaubt iemand de hele tijd je zwart maakt heb je al geen eigenwaarde. Laat staan dat je partner dit doet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:58 schreef Steef121 het volgende:
[..]
door hem zo een ultimatum te geven schiet je ook niks mee op. zoals je ziet raakt hij alleen maar overstuur en doet gekke dingen. ga met hem het gesprek aan, zeg dat dat je liever de problemen in jullie relatie, tussen jullie twee houdt. dat zijn andermans zaken niet. Jullie moeten het oplossen. en geef het tijd.. naast het respectloze, ben je bang dat de meningen van anderen hem tot inkeer zouden kunnen brengen over jullie relatie? of ben je bang dat hij vreemd zou gaan? Vertrouw je hem wel? sta je uberhaubt zelf sterk in je schoenen? ben je zelfverzekerd? daar draait het om denk ik
Beetje lullig om het zo te brengen, maar je hebt wel gelijk.. Ik zou meer eigenwaarde moeten hebben dan dit te accepteren en dat is inmiddels erg duidelijk geworden hoor..quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
Als jij accepteert dat uberhaubt iemand de hele tijd je zwart maakt heb je al geen eigenwaarde. Laat staan dat je partner dit doet.
Een grapje op z'n tijd of even wat klagen tegen vrienden als de ander het een beetje bont heeft gemaakt moet kunnen, maar constant beledigen is inderdaad niet normaal. Gelukkig heb je dit al ingezienquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:09 schreef KirstenDC het volgende:
[..]
Beetje lullig om het zo te brengen, maar je hebt wel gelijk.. Ik zou meer eigenwaarde moeten hebben dan dit te accepteren en dat is inmiddels erg duidelijk geworden hoor..
Dat ben ik helemaal met je eens, en al is het tegen 1 vriend dattie af en toe zo tekeer gaat oke...Maar zn halve telefoonboek en de scheldwoorden etc die eraan te pas komen gaat te ver.. Einde verhaal..jammer voor hem..quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Een grapje op z'n tijd of even wat klagen tegen vrienden als de ander het een beetje bont heeft gemaakt moet kunnen, maar constant beledigen is inderdaad niet normaal. Gelukkig heb je dit al ingezien
Er bestaat ook een kans dat het moddergooien van TS d'r vriend er voor zorgt dat andere mensen haar daarop gaan beoordelen. Iets wat jou waarschijnlijk geen neuk boeit mocht het jou betreffen, maar de meeste andere mensen houden er niet zo van om op een negatieve manier bij anderen over de tong te gaan.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:58 schreef Steef121 het volgende:
[..]
Vingertje wijzen?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:13 schreef Steef121 het volgende:
ja als je pure onbegrip naar hem toe en zijn behoeftes toont en alleen maar met het vingertje wijst dan krijg je een defensieve reactie ja. dan heb je ook geen constructief gesprek dat je verder helpt. je hebt een broekie aan de haak geslagen en jij moet erboven staan en hem leiden. wil je dat niet, nok er mee. het is niet netjes inderdaad dat je zo in zijn telefoon snuffelt. geef trouwens nou eens antwoord op mijn vragen wil je?
Nee, Nee, Ja, Ja, Ja...quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:58 schreef Steef121 het volgende:
aast het respectloze, ben je bang dat de meningen van anderen hem tot inkeer zouden kunnen brengen over jullie relatie? of ben je bang dat hij vreemd zou gaan? Vertrouw je hem wel? sta je uberhaubt zelf sterk in je schoenen? ben je zelfverzekerd? daar draait het om denk ik
integendeel, mijn gevoel qua eigenwaarde is zo groot, dat meningen van derden mijn zelfvertrouwen, mijn eigenwaarde niks doen. ik prik er zo doorheen. het is juist een gebrek aan eigenwaarde van de behoeftige persoon. de nadruk van die behoeftige persoon ligt niet op jou zwart maken, jou te disrespecten of wat dan ook. het gaat ze erom om begrip te verkrijgen, troost en aandacht, zodat zij zich rustiger voelen, zodat zij dingen horen die ze willen horen, dingen te horen krijgen waardoor tijdelijk hun zelfvetrouwen toeneemt, waardoor zij zich beter voelen. en nogmaals, ik merk er niks van dus het boeit me niet. ik weet wel als je de persoon in kwestie probeert te begrijpen, erover praat, en het tijd geeft die behoefte afneemt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Als jij accepteert dat uberhaubt iemand de hele tijd je zwart maakt heb je al geen eigenwaarde. Laat staan dat je partner dit doet.
Dus de mening van jouw vriendin over jou is voor jou totaal niet van belang?! Je hebt zoveel eigenwaarde dat je het wel een paar jaar volhoudt met iemand die jou niet mag en tegen andere mensen doet alsof ze je haat..quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:25 schreef Steef121 het volgende:
integendeel, mijn gevoel qua eigenwaarde is zo groot, dat meningen van derden mijn zelfvertrouwen, mijn eigenwaarde niks doen.
na een ruzie hecht ik niet zoveel waarde aan een mening van kortstondige aard.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:27 schreef KirstenDC het volgende:
[..]
Dus de mening van jouw vriendin over jou is voor jou totaal niet van belang?! Je hebt zoveel eigenwaarde dat je het wel een paar jaar volhoudt met iemand die jou niet mag en tegen andere mensen doet alsof ze je haat..
Zal best dat dat voor jou eigenwaarde is...of dat slim is is iets anders..
Zo'n enorm zelfvertrouwen dat je niet eens van je naasten normaal gedrag hoeft te verwachten...quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:25 schreef Steef121 het volgende:
[..]
integendeel, mijn gevoel qua eigenwaarde is zo groot, dat meningen van derden mijn zelfvertrouwen, mijn eigenwaarde niks doen. ik prik er zo doorheen. het is juist een gebrek aan eigenwaarde van de behoeftige persoon. de nadruk van die behoeftige persoon ligt niet op jou zwart maken, jou te disrespecten of wat dan ook. het gaat ze erom om begrip te verkrijgen, troost en aandacht, zodat zij zich rustiger voelen, zodat zij dingen horen die ze willen horen, dingen te horen krijgen waardoor tijdelijk hun zelfvetrouwen toeneemt, waardoor zij zich beter voelen. en nogmaals, ik merk er niks van dus het boeit me niet. ik weet wel als je de persoon in kwestie probeert te begrijpen en erover praat, en het tijd geeft die behoefte afneemt. i
dat dusquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:32 schreef Trashcanman het volgende:
Zo'n enorm zelfvertrouwen dat je niet eens van je naasten normaal gedrag hoeft te verwachten...
Dit dus. Ik heb nog nooit hier 'dumpen!' gezegd maar hier komt ie dan: dumpen die gast.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:48 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke mongool. Waarom vraag je nog advies?
het gaat er meer om hoe die persoonlijk met jou omgaat, dan hoe hij zich uit na ruzies bij mensen die je niet eens kent. hij moet blijkbaar zijn ei kwijt, en is wss bang dat niemand naar hem luistert als hij de volledige waarheid vertelt en dikt het dus even aan. het gaat niet om jou, het gaat om hem. dit is een project, waar je niet binnen een dag het gewenste resultaat behaald heb. je moet hem willen begrijpen, erin willen investeren, en het vooral niet persoonlijk opvatten want dat is het niet. en nee zo ga ik niet om met mijn moeder. hoe mijn vriendin met haar moeder omgaat komt daar wel aardig in de buurt ja.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:31 schreef KirstenDC het volgende:
Maar het feit dat ze zo over je praat toont aan dat ze totaal geen respect voor je heeft.. Of ben jij ook zo iemand die het oke vindt om je moeder voor k*nkerh*r uit te schelden als je boos op dr bent?! Want sommige mensen staan daar gewoon anders tegenover en dat snap ik best..
wat is normaal?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:32 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Zo'n enorm zelfvertrouwen dat je niet eens van je naasten normaal gedrag hoeft te verwachten...
Dit is een teken van een relatie waarin 0 respect is..En ik wil niet dat soort relaties..ik wil graag met respect behandeld worden.. En de situatie of zijn situatie doet er niet toe er is NOOIT een reden om mij respectloos te behandelen..quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:41 schreef Steef121 het volgende:
hoe mijn vriendin met haar moeder omgaat komt daar wel aardig in de buurt ja. maar erger want dat wordt wel eens fysiek.
Conform de norm. En de norm is wat het overgrote deel van de mensen aanhouden. En die mensen waarderen het niet wanneer hun partner de vuile was gaat buiten zetten als ze het even niet eens kunnen worden.quote:
ik kan me inderdaad indenken, dat als de vuile was buiten wordt gezet bij gemeenschap. vrienden dat dat als vervelend of hinderlijk kan worden ervaren. dat was dus zo bij mijn vriendin het geval. dus ik werd in het begin regelmatig geconfronteerd met, jaa ik hoorde zus en zo, waarop ik mij vervolgens moest verdedigen en de zaak moest uitleggen. of helemaal niet natuurlijk. maar door dat proces leerde ik wel mijn echte vrienden kennen ( die trokken geen voorbarige conclusies, of bemoeiden zich er niet mee, wisten dat ze overdreef etc). toen we het er een keer over hadden, had ik haar meegegeven dat als ze haar ei kwijt wil, het beter kan bij mensen die ik niet ken. om die en die reden. enfin vond ze prima. iig ik merkte naderhand niks meer van haar klachten over mij, en daardoor voelde zij zich toch wel een stuk beter. en vandaag de dag, is ze daarin dus een stuk veranderd en voelt ze die behoefte niet zo sterk meer.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:16 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Conform de norm. En de norm is wat het overgrote deel van de mensen aanhouden. En die mensen waarderen het niet wanneer hun partner de vuile was gaat buiten zetten als ze het even niet eens kunnen worden.
Ok, maar dan mag dit toch geen verassing zijn? Hoe was je zelf op je 21e? Je hebt in sommige aspecten nog met een onervaren maar zeker onvolwassen persoon van doen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:48 schreef KirstenDC het volgende:
Ik ben 27 hij is 21
Duidelijk punt. Fijn voor jullie dat die aanpak heeft gewerkt, geen idee of ik persoonlijk voor zoiets als wat TS heeft gehad zo veel geduld kan opbrengen though.quote:Op donderdag 26 februari 2015 07:50 schreef Steef121 het volgende:
[..]
ik kan me inderdaad indenken, dat als de vuile was buiten wordt gezet bij gemeenschap. vrienden dat dat als vervelend of hinderlijk kan worden ervaren. dat was dus zo bij mijn vriendin het geval. dus ik werd in het begin regelmatig geconfronteerd met, jaa ik hoorde zus en zo, waarop ik mij vervolgens moest verdedigen en de zaak moest uitleggen. of helemaal niet natuurlijk. maar door dat proces leerde ik wel mijn echte vrienden kennen ( die trokken geen voorbarige conclusies, of bemoeiden zich er niet mee, wisten dat ze overdreef etc). toen we het er een keer over hadden, had ik haar meegegeven dat als ze haar ei kwijt wil, het beter kan bij mensen die ik niet ken. om die en die reden. enfin vond ze prima. iig ik merkte naderhand niks meer van haar klachten over mij, en daardoor voelde zij zich toch wel een stuk beter. en vandaag de dag, is ze daarin dus een stuk veranderd en voelt ze die behoefte niet zo sterk meer.
dus ja, als mensen niet conform de norm zijn, moet je dan toch perse meteen je eigen normen en waarden doordrukken? of, omdat je van elkaar houdt , zoek je een compromis waar beiden mee kunnen leven? want daar gaat het om als je bij elkaar wilt blijven.
Oehquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:54 schreef bonke het volgende:
ik zeg gemene dingen als ik boos ben![]()
asjeblieft een bossie bloemen
ik doe gemene dingen als ik boos ben![]()
asjeblieft eenbossie bloemen
ik sla als ik boos ben![]()
sorrie dat ik je te hard geslagen hebt![]()
alsjeblieft een bossie bloemen
rust zacht
Zelfs als het wel goed gaat, gaat zo'n verschil op die leeftijd uiteindelijk nog fout.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:48 schreef KirstenDC het volgende:
Ik ben 27 hij is 21
Die vreemden hoeven niet volgende week op een feestje weer leuk en gezellig tegen haar vriendje te doen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:03 schreef 2NutZ het volgende:
Overigens zit TS nu haar eenzijdige verhalen aan compleet vreemden te vertellenweet niet wat erger is
Die kennen ook niets van hen of de algehele situatie... alleen wat TS verteld. Zie niet in wat voor waarde die meningen hebben. Je hebt denk ik meer aan meningen van mensen die er iets van af weten. Die kunnen dan ook makkelijker een mening vormen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die vreemden hoeven niet volgende week op een feestje weer leuk en gezellig tegen haar vriendje te doen.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:15 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoogverraad wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie. [Artikel 93 Wetboek van Strafrecht]
Wat nog erger, de beste jongen heeft vrienden waar hij mee praat terwijl hij een relatie heeft/had, dat stuit TS natuurlijk tegen de borst want dat gaat tegen haar isolatie-tactiek in.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:19 schreef VitDijk88 het volgende:
Uitmaken, voor 100%! Je laat je toch zo niet behandelen, al is het achter je rug om?
Alsof TS gewenst is bij die feestjes van zijn vrienden.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die vreemden hoeven niet volgende week op een feestje weer leuk en gezellig tegen haar vriendje te doen.
Zijn vrienden weten ook voornamelijk wat de verkering van TS vertelt, het zijn namelijk zijn vrienden en die worden door zijn eenzijdige verhalen ook gewoon partijdig.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:17 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Die kennen ook niets van hen of de algehele situatie... alleen wat TS verteld. Zie niet in wat voor waarde die meningen hebben. Je hebt denk ik meer aan meningen van mensen die er iets van af weten. Die kunnen dan ook makkelijker een mening vormen.
Hoeven ze niet. Niemand vraagt er om, en nu helemaal niet meer omdat ze uit elkaar zijn zo te lezen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat terwijl ze nog wel gewoon met haar om moeten gaan.
gvdquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:54 schreef bonke het volgende:
ik zeg gemene dingen als ik boos ben![]()
ik doe gemene dingen als ik boos ben![]()
asjeblieft eenbossie bloemen
ik sla als ik boos ben![]()
sorrie dat ik je te hard geslagen hebt![]()
alsjeblieft een bossie bloemen
rust zacht
Het klopt dat ik mijn eenzijdige verhaal zit te vertellen, maar ik vraag om een mening en laat voldoende ruimte voor mensen om aan te geven dat ik onredelijk ben. Ik vertel niet een verhaal waaruit maar 1 conclusie te trekken is (overduidelijk gezien de verschillende meningen in de reacties). Ik wilde gewoon weten hoe andere mensen zouden reageren op deze situatie als zij mij waren.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:03 schreef 2NutZ het volgende:
Overigens zit TS nu haar eenzijdige verhalen aan compleet vreemden te vertellenweet niet wat erger is
*autistalert*quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:25 schreef Steef121 het volgende:
[..]
wat een onzin, hij wil gewoon troost, aandacht, begrip hebben, iets wat hij op dat moment onmogelijk van zijn vriendin kan krijgen. dat doet niets af aan het feit of hij van haar houdt of niet, tenzij hij daarna handelt en op veroveringstocht gaat. mevrouw in kwestie had geen benul, tot ze ongevraagd de telefoon van haar aandachtshoerige vriend onder de loep nam(way to go) en daarvoor er dus helemaal niks van merkte. en die keer dat ze het zag, zal vast niet de eerste keer zijn geweest dat hij dergelijke gesprekken voerde..
nogmaals zoveel gebakken lucht, niet normaal meer.
Prima. Maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn, met zelfrespect, die zich laten behandelen als een achterlijke mongool en zich ook zo laten noemen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:49 schreef KirstenDC het volgende:
[..]
Het klopt dat ik mijn eenzijdige verhaal zit te vertellen, maar ik vraag om een mening en laat voldoende ruimte voor mensen om aan te geven dat ik onredelijk ben. Ik vertel niet een verhaal waaruit maar 1 conclusie te trekken is (overduidelijk gezien de verschillende meningen in de reacties). Ik wilde gewoon weten hoe andere mensen zouden reageren op deze situatie als zij mij waren.
toch wel raar als ze je vriend allemaal gelijk geven , is het niet?quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:01 schreef KirstenDC het volgende:
Ja we wonen samen (nou ja woonden, hij is nu weer ff bij z'n vader) En inderdaad ik ben tegen mezelf aan het liegen...
Pfff gedoe..
En inderdaad
[..]
Dat die vrienden daar steeds naar luisteren (z'n vader trouwens ook) is belachelijk!! Die zouden als het echte mannen waren ook moeten zeggen: "luister jonge, het is niet oke om zo over je vriendin te praten"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |