abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150107620
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:16 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

I lol'ed.
Die andere quote heeft er dus ff niets mee te maken, wijsneus.
Broederliefde.
pi_150107697
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:18 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Die andere quote heeft er dus ff niets mee te maken, wijsneus.
Niet? Volgens mij blijkt er anders vrij duidelijk uit dat jij met respectloosheid weinig moeite hebt. :W

Daarbij: zo tegen/over mensen spreken van wie je vervolgens zelf (blijkbaar) respect verwacht? 8)7 _O- |:(
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:21:42 #228
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150107728
ik heb er geen problemen mee om ze te accepteren eigenlijk, zie ook niet in waarom wel. Enige puntje wat ik zou hebben is als ik een date heb met iemand die transgender is dat ik het wel zou willen weten.

Geen idee of ik er romantisch mee om zou kunnen gaan overigens, de drempel is wel hoger denk ik maar liefde zou het kunnen overwinnen. Ik heb er geen problemen mee op basis van mijn principes maar wie weet blijft het wel in mijn hoofd spoken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150107753
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:08 schreef NotYou het volgende:

[..]

Puur afhankelijk van wie je tegenkomt en hoe overtuigend je bent in de nieuwe geslachtsrol. (En zelfs als niemand iets aan je af kan zien, kan de verkeerde het maar zo te weten komen..) Sowieso weet je dit alles op voorhand niet en is de angst dus altijd terecht.
Ik begrijp wat je bedoelt. En ja soms kan iemand iets weten en daar iets mee doen. Maar soms, als je volkomen passable bent, is het onterecht om bang te zijn als freak gezien te worden. Dat is dan onzekerheid.
Daarbij, hoe zekerder je overkomt hoe minder kans dat je target wordt.
Er kan je van alles overkomen dat helemaal niet uiterlijk gerelateerd is, dan zou je altijd in angst moeten leven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:04 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Het is heel leuk dat je mijn ideeën zwart-wit en ouderwets noemt, maar zo lang je dat niet concreet maakt is het voor mij vrij zinloos om te reageren.

En btw, ik moet terugkomen op dat ik zei dat het laf was. Dat is natuurlijk niet zo, maar dat soort gevoelens kan het eventueel oproepen.
Moderne mensen weten dat bv ook genderfluid en genderqueer bestaat en dat een transgender geen vrouw wil worden, maar dat is (of een man) en simpelweg het lichaam liever aangepast ziet (soms niet, ik ben een non-op).
Een ouderwets denkend mens denkt iemand met een vagina en borsten is een vrouw en iemand met een piemel en ballen is een man. Heb je dat niet van nature meegekregen dan ben je bij de ouderwets denkende persoon "niet echt".

Ik zou nog steeds graag zien dat je aangeeft hoe je tegen intersex personen die al of niet aangepast aankijkt.

En het is fijn dat er nu geen emoties meer doorheen lopen, want dat helpt niet in een discussie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 27-02-2015 12:29:54 ]
pi_150107944
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:21 schreef jogy het volgende:
ik heb er geen problemen mee om ze te accepteren eigenlijk, zie ook niet in waarom wel. Enige puntje wat ik zou hebben is als ik een date heb met iemand die transgender is dat ik het wel zou willen weten.

Geen idee of ik er romantisch mee om zou kunnen gaan overigens, de drempel is wel hoger denk ik maar liefde zou het kunnen overwinnen. Ik heb er geen problemen mee op basis van mijn principes maar wie weet blijft het wel in mijn hoofd spoken.
Het probleem is dat er soms gedacht wordt dat een transvrouw "eigenlijk een man is" en dat zoiets dan wel raar aan moet voelen als je niet homo bent. Maar als je niet zo denkt en gewoon een vrouw ziet is er geen enkele reden om aan te nemen dat er ook maar iets door je hoofd zal spoken. Helemaal niet als er sprake is van liefde, want die is echt blind.
Eigenlijk door het te willen weten (wat ook wel weer terecht is, je zou geen geheimen moeten hebben) maak je het voor je gevoel denk ik zelf lastiger.

Ik zou het fijn vinden als transmannen ook eens echt aan bod kwamen in de discussie. Hebben vrouwen en homos een probleem met transmannen?
pi_150107992
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:22 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt. En ja soms kan iemand iets weten en daar iets mee doen. Maar soms, als je volkomen passable bent, is het onterecht om bang te zijn als freak gezien te worden. Dat is dan onzekerheid.
Daarbij, hoe zekerder je overkomt hoe minder kans dat je target wordt.
Er kan je van alles overkomen dat helemaal niet uiterlijk gerelateerd is, dan zou je altijd in angst moeten leven.

[..]

Moderne mensen weten dat bv ook genderfluid en genderqueer bestaat en dat een transgender geen vrouw wil worden, maar dat is (of een man) en simpelweg het lichaam liever aangepast ziet (soms niet, ik ben een non-op).
Een ouderwets denkend mens denkt iemand met een vagina en borsten is een vrouw en iemand met een piemel en ballen is een man. Heb je dat niet van nature meegekregen dan bem je bij de ouderwets denkende persoon "niet echt".

Ik zou nog steeds graag zien dat je aangeeft hoe je tegen intersex personen die al of niet aangepast aankijkt.

En het is fijn dat er nu geen emoties meer doorheen lopen, want dat helpt niet in een discussie.
Ik denk toch dat iedere trans diep van binnen echt wel een vrouw wil zijn met alle geslachtsorganen inbegrepen. En ik vind inderdaad dat als iemand een pik en ballen heeft dat ie dan een man is en als iemand een poes heeft en tieten een vrouw. Het zal wel aan mij liggen, maar dat klinkt echt verdomd logisch volgens mij. Als dat nou écht per se ouderwets is (wat ik betwijfel) dan ben ik maar ouderwets maar dan ben ik zeker niet een uitzondering daarin.

En intersex personen met poes en ballen vind ik persoonlijk ook niet 100% fris maar daar heb ik echt veel minder moeite mee omdat ze zo geboren zijn als ik het goed begrijp.
Broederliefde.
pi_150108100
Als ze mij maar met rust laten.

blijft toch nee :)
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:47:54 #233
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150108450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:29 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het probleem is dat er soms gedacht wordt dat een transvrouw "eigenlijk een man is" en dat zoiets dan wel raar aan moet voelen als je niet homo bent. Maar als je niet zo denkt en gewoon een vrouw ziet is er geen enkele reden om aan te nemen dat er ook maar iets door je hoofd zal spoken. Helemaal niet als er sprake is van liefde, want die is echt blind.
Eigenlijk door het te willen weten (wat ook wel weer terecht is, je zou geen geheimen moeten hebben) maak je het voor je gevoel denk ik zelf lastiger.
Gedeeltelijk eens, zeker het 'liefde maakt blind' gedeelte en dat ik er zelf eventueel niet mee om zou kunnen gaan is dan ook meer mijn 'gebrek' dan die van de ander, zeker als het iemand betreft die in het geheel klaar is met de operaties en waar dus het enige 'probleem' zou zijn dat ze geen kinderen kan krijgen. Persoonlijk heb ik geen problemen met kinderloos blijven dus dat gedeelte valt voor mij helemaal weg en het enige wat er dan nog overblijft is of ik er mee om kan gaan, tussen mijn oren, op welke manier dan ook. Ik heb er geen ervaring mee verder.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150108514
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:30 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Ik denk toch dat iedere trans diep van binnen echt wel een vrouw wil zijn met alle geslachtsorganen inbegrepen. En ik vind inderdaad dat als iemand een pik en ballen heeft dat ie dan een man is en als iemand een poes heeft en tieten een vrouw. Het zal wel aan mij liggen, maar dat klinkt echt verdomd logisch volgens mij. Als dat nou écht per se ouderwets is (wat ik betwijfel) dan ben ik maar ouderwets maar dan ben ik zeker niet een uitzondering daarin.

En intersex personen met poes en ballen vind ik persoonlijk ook niet 100% fris maar daar heb ik echt veel minder moeite mee omdat ze zo geboren zijn als ik het goed begrijp.
Okee, het is nu goed duidelijk dat je gewoon vindt dat iemand moet doorgaan met waarmee hij of zij geboren is.

Een intersex persoon kan geboren zijn met behoorlijk "mismaakte" geslachtsdelen(ik zou zeggen Google eens plaatjes)of een mix, bv als man eierstokken hebben. "De natuur" is dan dus flink van slag gebleken.Over het algemeen wordt bij een mismaakt geslachtdeel er iets van gemaakt. Of het een of het ander.
Dan blijkt soms achteraf (reden waarom ze dit steeds later doen) dat bv de persoon die ze een vagina hebben gegeven eigenlijk een man is. Dat zorgt soms voor zeer schrijnende problemen en zelfs zelfmoord. Zo belangrijk kan het juiste geslacht bij jezelf hebben zijn. Dit is voor een transgender niet anders. Ze hebben voor hun gevoel ook het verkeerde meegekregen, al zijn ze er meteen mee geboren.
Dat jij een probleem hebt met een geopereerd iemand om een of andere reden, daar kan ik verder niet zoveel aan doen, maar hopelijk wel aan het idee dat een man een vrouw wil worden, want zo zit het dus niet.
pi_150108738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:50 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Okee, het is nu goed duidelijk dat je gewoon vindt dat iemand moet doorgaan met waarmee hij of zij geboren is.

Een intersex persoon kan geboren zijn met behoorlijk "mismaakte" geslachtsdelen(ik zou zeggen Google eens plaatjes)of een mix, bv als man eierstokken hebben. "De natuur" is dan dus flink van slag gebleken.Over het algemeen wordt bij een mismaakt geslachtdeel er iets van gemaakt. Of het een of het ander.
Dan blijkt soms achteraf (reden waarom ze dit steeds later doen) dat bv de persoon die ze een vagina hebben gegeven eigenlijk een man is. Dat zorgt soms voor zeer schrijnende problemen en zelfs zelfmoord. Zo belangrijk kan het juiste geslacht bij jezelf hebben zijn. Dit is voor een transgender niet anders. Ze hebben voor hun gevoel ook het verkeerde meegekregen als zijn ze er meteen mee geboren.
Dat jij een probleem hebt met een geopereerd iemand om een of andere reden, daar kan ik verder niet zoveel aan doen, maar hopelijk wel aan het idee dat een man een vrouw wil worden, want zo zit het dus niet.
Ik snap dat die mensen in het verkeerde lichaam geboren zijn, maar ik denk gewoon niet dat je dat oplost met zo'n operatie. Als het voor die mensen werkt dan is dat helemaal prima, maar ik ben bang dat ze zichzelf toch gaan tegenkomen. Want die mensen zijn geen man en geen vrouw meer. En daar kunnen toch behoorlijke psychische problemen uit ontstaan.

En ik heb geen problemen met transgender tot op het punt dat ik er een relatie mee zou moeten aangaan. Dan kun je me heel bekrompen en kortzichtig noemen, maar ik voel me gewoon niet aangetrokken tot dat soort. Het voelt voor mij gewoon niet echt en het is onvruchtbaar. En laten we nou eerlijk zijn; een vagina die operatief gecreëerd is is toch ook gewoon heel kunstmatig.
Broederliefde.
pi_150108773
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:50 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dan blijkt soms achteraf (reden waarom ze dit steeds later doen) dat bv de persoon die ze een vagina hebben gegeven eigenlijk een man is. Dat zorgt soms voor zeer schrijnende problemen en zelfs zelfmoord. Zo belangrijk kan het juiste geslacht bij jezelf hebben zijn. Dit is voor een transgender niet anders. Ze hebben voor hun gevoel ook het verkeerde meegekregen, al zijn ze er meteen mee geboren.
En nog een ding: ze lopen ook een risico niet geaccepteerd te worden door de maatschappij en/of hun familie.
Broederliefde.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 13:02:52 #237
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150108875
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:00 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Voor mensen die "nee" zeggen: Mensen niet accepteren op basis van sexualiteit of genderïdentiteit :')
Voor mensen die "ja" zeggen: realiseer je dat accepteren betekent dat het dan ook relatie-materiaal is! Ik geloof er helemaal niets van dat 40% daarvoor gaat...

* RemcoDelft hoeft geen kerel die zich heeft laten ombouwen in bed!
censuur :O
  vrijdag 27 februari 2015 @ 13:07:15 #238
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150108994
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Voor mensen die "ja" zeggen: realiseer je dat accepteren betekent dat het dan ook relatie-materiaal is! Ik geloof er helemaal niets van dat 40% daarvoor gaat...

Sinds wanneer is acceptatie = relatie-materiaal? Je kan iemand accepteren zoals hij/zij is zonder dit. Ik val bijvoorbeeld niet op mensen met een donkere huidskleur. Ben niet racistisch, maar heb gewoon een type waar ik op val. Als jij iedereen waar je niet op valt zou afschrijven als 'die accepteer ik niet', dan zou jij waarschijnlijk 95% van de mensen niet accepteren. Dat zegt dan weer meer over jou dan over de andere.

Verder weet jij totaal niet hoe veel mensen met een transgender/sexueel met een andere transgender/sexueel in bed zouden willen liggen. Ik persoonlijk zou met het fysieke aspect geen probleem hebben in veel gevallen, maar mij lijkt het emotioneel eerder lastig.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_150109094
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:57 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Ik snap dat die mensen in het verkeerde lichaam geboren zijn, maar ik denk gewoon niet dat je dat oplost met zo'n operatie. Als het voor die mensen werkt dan is dat helemaal prima, maar ik ben bang dat ze zichzelf toch gaan tegenkomen. Want die mensen zijn geen man en geen vrouw meer. En daar kunnen toch behoorlijke psychische problemen uit ontstaan.
Dan snap je het niet. Ze hebben psychische problemen als ze in het lichaam door moeten dat niet bij ze past, dat wat ze bij de geboorte hebben gekregen. Na aanpassingen zijn ze juist wel helemaal vrouw of man, het uiterlijk past bij het innerlijk. Wel kunnen er problemen ontstaan als de verwachtingen te hoog waren en het tegenvalt dat anderen ze nog steeds niet zien als de vrouw of man die ze zijn.

quote:
En ik heb geen problemen met transgender tot op het punt dat ik er een relatie mee zou moeten aangaan. Dan kun je me heel bekrompen en kortzichtig noemen, maar ik voel me gewoon niet aangetrokken tot dat soort. Het voelt voor mij gewoon niet echt en het is onvruchtbaar. En laten we nou eerlijk zijn; een vagina die operatief gecreëerd is is toch ook gewoon heel kunstmatig.
Dat jij er geen relatie mee wilt, daar heb ik vrede mee, ieder kiest iemand die bij hem past.
Kun je uitleggen wat je bedoeld met het is onvruchtbaar want dat heb je meerdere keren genoemd.
Je bent heel knap als je het verschil ontdekt want laten we eerlijk zijn, vaginas zijn allemaal verschillend.Je hebt wel glijmiddel nodig, maar dat is ook zo bij vrouwen die van nature te droog zijn.
Ik denk dat je veel meer aan ideeën vastzit dan werkelijk weet hoe een en ander eruit ziet.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 13:10:44 #240
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150109107
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:07 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Sinds wanneer is acceptatie = relatie-materiaal? Je kan iemand accepteren zoals hij/zij is zonder dit.
Als je ze vooraf al uitsluit, is dat geen acceptatie.

quote:
maar heb gewoon een type waar ik op val
En dat "type" is heel toevallig een niet-omgebouwd-persoon zeker?
pi_150109185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:59 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

En nog een ding: ze lopen ook een risico niet geaccepteerd te worden door de maatschappij en/of hun familie.
Ja dat is een risico, maar ze doen het voor zichzelf, niet voor de buitenwereld.
pi_150109309
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus jij accepteert lelijke vrouwen ook niet als vrouw? *O*
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 27 februari 2015 @ 13:17:14 #243
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150109373
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:15 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dus jij accepteert lelijke vrouwen ook niet als vrouw? *O*
Als dat zou kunnen ^O^
Of misschien kunnen die verplicht een hoofddoek dragen :7
pi_150109388
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:10 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dan snap je het niet. Ze hebben psychische problemen als ze in het lichaam door moeten dat niet bij ze past, dat wat ze bij de geboorte hebben gekregen. Na aanpassingen zijn ze juist wel helemaal vrouw of man, het uiterlijk past bij het innerlijk. Wel kunnen er problemen ontstaan als de verwachtingen te hoog waren en het tegenvalt dat anderen ze nog steeds niet zien als de vrouw of man die ze zijn.

[..]

Dat jij er geen relatie mee wilt, daar heb ik vrede mee, ieder kiest iemand die bij hem past.
Kun je uitleggen wat je bedoeld met het is onvruchtbaar want dat heb je meerdere keren genoemd.
Je bent heel knap als je het verschil ontdekt want laten we eerlijk zijn, vaginas zijn allemaal verschillend.Je hebt wel glijmiddel nodig, maar dat is ook zo bij vrouwen die van nature te droog zijn.
Ik denk dat je veel meer aan ideeën vastzit dan werkelijk weet hoe een en ander eruit ziet.
Er zijn echt mensen die ongelooflijk veel spijt hebben van zo'n operatie. Dat is echt een risico dat je niet moet onderschatten. En transmensen zijn niet helemaal vrouw na een operatie. GEWOON NIET.

Met onvruchtbaar bedoel ik dat ik nooit kinderen kan krijgen met een trans. Ik weet heus wel hoe een vagina eruit ziet. Daar hoef je me niets over te vertellen. Als ik weet dat een poes niet echt is vind ik dat gewoon een onfris idee.
Broederliefde.
pi_150109434
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:13 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ja dat is een risico, maar ze doen het voor zichzelf, niet voor de buitenwereld.
Heel leuk en aardig, maar ze gaan het echt niet leuk vinden als ze niet geaccepteerd worden. Dat is voor mensen echt iets heel wezenlijks.
Broederliefde.
pi_150109445
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen ^O^
Of misschien kunnen die verplicht een hoofddoek dragen :7
Wat als de aantrekkelijkste vrouw die je kent als jongetje geboren blijkt te zijn? *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_150109505
Wat valt er aan te accepteren? Het zijn mijn zaken niet, net alsof ze zitten te wachten op mijn goedkeuring :')

Ik zou er geen relatie mee willen, maar dat heeft niks met acceptatie te maken. Dat zou betekenen dat niks zou accepteren wat ik niet in mijn bed zou willen en dat is onzin natuurlijk.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 13:22:37 #248
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150109564
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:19 schreef NotYou het volgende:

[..]

Wat als de aantrekkelijkste vrouw die je kent als jongetje geboren blijkt te zijn? *O*
Dan moet je vaker buiten komen...
pi_150109668
Ik geloof dat het tijd wordt voor een transvrouw porno ster,of is die er al?
(Nee ik heb het niet over een persoon met een pik en borsten, maar met een vagina en borsten)
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:17 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Er zijn echt mensen die ongelooflijk veel spijt hebben van zo'n operatie. Dat is echt een risico dat je niet moet onderschatten. En transmensen zijn niet helemaal vrouw na een operatie. GEWOON NIET.
Ze zijn het voor henzelf wel GEWOON WEL....(gaan we weer schreeuwen, het ging net zo keurig).
En nee sommigen zijn helemaal MAN! (Je schijnt te vergeten dat "persoon" niet alleen vrouw is).
En ja, er is wel eens spijt, maar dat komt dan vooral doordat ze dan nog niet geaccepteerd worden terwijl ze dat wel verwacht hadden, of het geslacht is verkeerd uitgevallen, maar dar kan dan nog aan gesleuteld. Maar het aantal personen met spijt valt in het niet bij de personen die er gelukkig van zijn geworden. En hoeveel hebben er niet spijt van een tattoo, ga je dan zeggen dat niemand nooit een tattoo moet nemen?

quote:
Met onvruchtbaar bedoel ik dat ik nooit kinderen kan krijgen met een trans. Ik weet heus wel hoe een vagina eruit ziet. Daar hoef je me niets over te vertellen. Als ik weet dat een poes niet echt is vind ik dat gewoon een onfris idee.
Idee dus idd, het zit tussen je oren. Daar kan ik verder niks aan veranderen.
Dat van die onvruchtbaarheid bedoel je dus letterlijk. Ja dat kan belangrijk zijn in een relatie en dat is wel een punt om door te nemen, maar adoptie is natuurlijk ook nog mogelijk en niet elke naturlijke vrouw en man is vanzelfsprekend maar vruchtbaar ....Ga je dat eerst testen? En jezelf ook? Als je zelf niet vruchtbaar blijkt, wil je dan ook maar alleen blijven?
pi_150109701
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:18 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Heel leuk en aardig, maar ze gaan het echt niet leuk vinden als ze niet geaccepteerd worden. Dat is voor mensen echt iets heel wezenlijks.
Dat is toch hun probleem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')