abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150191252
10400 mah powerbank maar ¤13,73 euro bij banggood:
http://www.banggood.com/O(...)tphone-p-923637.html

code acc75a
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 2 maart 2015 @ 01:35:44 #102
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150202870
omfg. xD _O- (uit de recentste LITB newsletter)

Onder een steen gelegen?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150203701
Mi band voor 13,94 euro met MIBANDS12OFF ;)

ook weer uitverkoop: http://goo.gl/Ndla5I

Die hype begint nu toch wel een beetje te ver te gaan ...eerst dat die tattoo en nu zowat elke pagina dit :F
  maandag 2 maart 2015 @ 03:46:01 #104
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150203767
The power of zhe internet!

!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 2 maart 2015 @ 03:47:56 #105
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_150203777
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:46 schreef rene90 het volgende:

code acc75a
"You have used the coupon the maximum number of 1 times allowed per customer."
;(

De XPB van mijn broer heeft vandaag de geest gegeven net :') 2.5 maand oud, niet veel gebruikt.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  maandag 2 maart 2015 @ 04:03:40 #106
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_150203857
Late night
shopping
5000 variant maar gekocht voor mezelf/als cadeau eventueel met lampje :)
M'n broer bestelt morgen zelf een nieuwe 10400 XPB aangezien ik de kortingscoupon niet kan gebruiken.
  maandag 2 maart 2015 @ 04:14:06 #107
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150203909
Ben aan het nadenken of ik nog ff House of Cards op zet en dan nog een uur of drie langer opblijf om mee te doen aan de PW Happy Hour met die Lenovo VIBE X2. Geen microSD-slot. Maar 2300mAh, maar verder niet zo heel veel set-backs... misschien een leuk overbruggertje om een paar maanden mee rond te lopen. 'k Doe al zo lang met de G4S. Ik wil gewoon weer eens iets nieuws... maar verder is er niet veel dat ik echt wat vind. :P #firstworldproblems
pi_150204146

Genoeg MiBandjes binnengekomen O+
pi_150205071
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 03:47 schreef N22 het volgende:

[..]

"You have used the coupon the maximum number of 1 times allowed per customer."
;(

De XPB van mijn broer heeft vandaag de geest gegeven net :') 2.5 maand oud, niet veel gebruikt.
niet inloggen en vervolgens via PayPal checkout betalen ;)
Top 5 China producten
  maandag 2 maart 2015 @ 08:59:04 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150205236
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 04:14 schreef shiznuts het volgende:
Ben aan het nadenken of ik nog ff House of Cards op zet en dan nog een uur of drie langer opblijf om mee te doen aan de PW Happy Hour met die Lenovo VIBE X2. Geen microSD-slot. Maar 2300mAh, maar verder niet zo heel veel set-backs... misschien een leuk overbruggertje om een paar maanden mee rond te lopen. 'k Doe al zo lang met de G4S. Ik wil gewoon weer eens iets nieuws... maar verder is er niet veel dat ik echt wat vind. :P #firstworldproblems
Wow-ho-ho. http://www.phonearena.com(...)icolor-flash_id66454 Fuck yeah... :9 :D
pi_150205268

Xiaomi Yi action camera 399 CNY. 1080p met 60fps. Het is wel nog afwachten wat casings enzo gaan kosten want die zitten er niet standaard bij.
Top 5 China producten
pi_150205378
Hier wat voorbeeld videos van die Yi cam.

http://www.mi.com/yicamera/videos/
pi_150205444
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:46 schreef rene90 het volgende:

code acc75a
Zal ik hem dan toch maar kopen :P Mooi prijsje
  maandag 2 maart 2015 @ 09:22:16 #114
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_150205591
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:49 schreef rene90 het volgende:

[..]

niet inloggen en vervolgens via PayPal checkout betalen ;)
Thanks ^O^ _O_
pi_150206490

Zouden we volgend jaar ook maar een Tinydeal kalender moeten maken? :p
pi_150206591
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:00 schreef Kenzi het volgende:
[ link | afbeelding ]

Zouden we volgend jaar ook maar een Tinydeal kalender moeten maken? :p
Was dat zo'n kalender met coupons erbij of gewoon puur mooie Chinese tinydeal medewerkers?
DX had destijds wel zoiets met coupons, en dan kostte die kalender 10 dollar ofzo.
Top 5 China producten
pi_150206798
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:04 schreef rene90 het volgende:

[..]

Was dat zo'n kalender met coupons erbij of gewoon puur mooie Chinese tinydeal medewerkers?
DX had destijds wel zoiets met coupons, en dan kostte die kalender 10 dollar ofzo.
Tinydeal heeft nog niet zo'n kalender gemaakt.
Dit is van afgelopen Chinees Nieuwjaarsfeest:
http://kenzi.tweakblogs.n(...)wjaar-met-je-bedrijf

DX heeft idd wel zo'n kalender
pi_150207714
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 01:35 schreef shiznuts het volgende:
omfg. xD _O- (uit de recentste LITB newsletter)
[ afbeelding ]
Onder een steen gelegen?
Niet alleen LITB :P :

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 09:00 schreef rene90 het volgende:
[ afbeelding ]
Xiaomi Yi action camera 399 CNY. 1080p met 60fps. Het is wel nog afwachten wat casings enzo gaan kosten want die zitten er niet standaard bij.

Zoals verwacht waren de verwachtingen dus véél te hoog, zoals gebruikelijk.
Maar toch, mocht de prijs niet te hoog uitvallen voor ons dan is het nog steeds een interessante camera.
Dit is dus feitelijk een SJCam SJ5000+ voor een lagere prijs.
En qua framerate ook beter dan de duurdere GoPro Hero.

Dus deze Yi gaat mogelijk dus wel interessanter zijn dan de GoPro waar de SJ5000+ IMHO dat haast niet meer is (die biedt alleen 1080p 60fps. wat de Hero niet heeft, maar ik verwacht dat de Hero 2 dat wel gaat krijgen).

Alleen de grote vraag gaat dus de compatibiliteit zijn. De SJCam's kunnen GoPro accessoires gebruiken waardoor je een enorm aanbod hebt voor lage prijzen.
Als deze haar eigen systeem gaat gebruiken heb je minder aanbod en hogere prijzen.
pi_150207929
specs:
http://www.mi.com/yicamera/specs/

Hij is kleiner en lichter dan de GoPro en waarschijnlijk gaan de acc. dan ook niet passen.
Maar gezien het aanbod van acc. voor Xiaomi producten hier in China is dat binnen een maand na release geen probleem meer.
  maandag 2 maart 2015 @ 11:07:24 #120
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150208005
kwaliteit in die demofilmpjes is vrij matig, of ligt dat aan mij?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 2 maart 2015 @ 11:09:19 #121
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_150208046
quote:
11s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:07 schreef Catch22- het volgende:
Ben benieuwd naar de SJ4000/5000 vs Xiaomi Yi camera vergelijkingsfilmpjes.
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_150208156
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:03 schreef Kenzi het volgende:
specs:
http://www.mi.com/yicamera/specs/

Hij is kleiner en lichter dan de GoPro en waarschijnlijk gaan de acc. dan ook niet passen.
Maar gezien het aanbod van acc. voor Xiaomi producten hier in China is dat binnen een maand na release geen probleem meer.
Het gaat dan toch ook vooral op de mounts. Als die gelijk zijn aan de GoPro/SJCam dan zit je goed.
Maar we zien nergens de behuizing (of ben ik blind? :@ ) dus dat is nog de vraag.

Maar als accessoires wel compatibel zijn zou dat wel beter zijn; want prijzen zullen dan altijd lager zijn en aanbod groter.
quote:
Een ding wat voor hen spreekt; uploads zijn vaak vrij brak qua kwaliteit (denk aan Youtube wat hevige compressie heeft).
quote:
16s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:09 schreef tokko1 het volgende:
Ben benieuwd naar de SJ4000/5000 vs Xiaomi Yi camera vergelijkingsfilmpjes.
:Y

Specs is niet alles.

Maar ben wel benieuwd naar:
1) GoPro compatibiliteit
2) Kwaliteit van beelden
3) Uiteindelijke prijzen (alle acc. bijkopen die bij de SJCam's zitten gaat de uiteindelijk prijs stuk hoger worden)

Het is dus (zoals verwacht, maar niet zoals gehoopt met die 4K geruchten) meer een concurrent voor de SJCam's dan voor GoPro (op de Hero na). Maar dat is ook leuk voor de concurrentie in dat prijssegment. :P

Mocht ik de hexa ein-de-lijk eens de lucht in sturen dan is dit misschien toch een camera die ik zou kunnen kopen.
Was nooit geïnteresseerd in die dingen maar dit kan interessant worden.
Als de hexa de lucht in gaat moet daar namelijk wel een camera onder. ;)
(De DSLR gaat daar écht niet onder :X )

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2015 11:54:22 ]
  maandag 2 maart 2015 @ 11:39:28 #123
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150208801
Psies. Nu nog een yicopter met gimbal (incl. tilt) en FPV ervoor voor een zacht prijsje. :D
pi_150208908
57 euro dus. Zal wel een stukje duurder zijn in de webshops.
En ben benieuwd wat er straks nog bij zit.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_150211353
Mooi huisdier kitje erbij nemen en onder je kat binden.
:]
  maandag 2 maart 2015 @ 13:01:24 #126
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_150211453
Nu is het dilemma nog groter voor mijn komende-mee-op-vakantie-aankoop: nu de sj4000 kopen (inclusief alle spullen die daarbij zitten) of toch even wachten op de Xiaomi Yi ( en hopen dat er accessoires voor komen gelijkwaardig aan de sj4000-set)..

Twijfel, twijfel..

update: weet iemand nog die link naar de beschrijving van die wifi-lampen? Dat was toch Mi-Light?Daar was laatst een discussie over en ik wil ze eigenlijk ook in de huiskamer installeren. Tips zijn welkom :)

[ Bericht 36% gewijzigd door JiePieWie op 02-03-2015 13:09:25 ]
pi_150214421
Samsung Galaxy S6 in 10 minuten opgeladen.. The future is here?
  Moderator maandag 2 maart 2015 @ 14:56:04 #128
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_150214771
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:41 schreef Chunees het volgende:
Samsung Galaxy S6 in 10 minuten opgeladen.. The future is here?
geloof daar dus niks van he.

leuk ding die s6, maar kleine accu en dat fast charge werkt ook niet helemaal lekker hoorde ik
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator maandag 2 maart 2015 @ 14:56:58 #129
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_150214795
quote:
nope, gevoel had ik ook al
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_150220201
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:01 schreef JiePieWie het volgende:
Nu is het dilemma nog groter voor mijn komende-mee-op-vakantie-aankoop: nu de sj4000 kopen (inclusief alle spullen die daarbij zitten) of toch even wachten op de Xiaomi Yi ( en hopen dat er accessoires voor komen gelijkwaardig aan de sj4000-set)..

Twijfel, twijfel..
Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat maar ik zou even afwachten wat de Xiaomi gaat doen.
Zowel qua prijs als qua kwaliteit.

Let wel; de prijs van zo'n ¤70-80 zal dus waarschijnlijk zonder accessoires zijn. Koop alle accessoires die bijvoorbeeld bij een SJCam erbij zitten er nog los bij en je bent al flink duurder uit dan die ¤70-80.
En dan is het natuurlijk nog maar de vraag hoe het met de compatibiliteit van die accessoires gesteld is.

Overigens; langere video van Xiaomi:

EDIT: eigenlijk moeten ze de MiBand compatible maken met deze camera; dat je via die armband de camera aan/uit kunt zetten bijvoorbeeld. ^O^
Voor normaal gebruik vind ik een app waardeloos namelijk. :N

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2015 17:59:23 ]
  maandag 2 maart 2015 @ 17:35:45 #131
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_150221295

De Xiaomi Ants Xiaoyi Smart Camera, dé wireless IP camera van Xiaomi, of van Xiaoyi, of toch de Ants camera? Het is allemaal een en dezelfde camera door Xiaomi geproduceerd onder de merknaam Xiaoyi. En de camera waar ik het in deze review over ga hebben. Het is een draadloze IP camera. Dus een camera die via je draadloze Wifi netwerk beeld doorstuurt naar je telefoon en/of tablet.
De camera kan je voor veel verschillende dingen gebruiken maar de voornaamste redenen zijn toch wel als beveiligingscamera en als babysit camera.

De cam komt zoals je van Xiaomi gewend bent in een minimalistische maar goed doordachte verpakking. Op de verpakking een klein xiaomi logo te vinden op de achterkant. Alle andere logo’s zijn van “YI” het sub-merk dus. In de doos zit de cam in zijn behuizing, een (Chinese) handleiding, (US plug) oplader en een USB kabel van 1,5m. Van Tinydeal kreeg ik standaard zonder hiervoor gevraagd/extra betaald te hebben een US-->EU plug meegeleverd. Goede handige service dus.

- Features: - 720P HD resolution
- 111 ° wide-angle - 4x (digitaal) zoom
- Video/Foto opnamen maken
- Microfoon
- Luidspreker (two-way-communication)
- Micro-SD kaart opslag
- Micro-USB power-plug
- Motion detection
- Wifi (De Wifi schijnt trouwens niet(goed) te werken op 5Mhz wifi dus check voordat je deze cam koopt of je een modem hebt met de 2,4 Ghz band (bijna alle routers/modems))

Om de cam te koppelen aan je telefoon/tablet moet je ten eerste aan hetzelfde (draadloos) netwerk verbonden zijn en ten tweede moet je op je mobiele apparaat dezelfde app geïnstalleerd hebben. De officiële app is trouwens volledig in het chinees dus hier heb je waarschijnlijk niets aan. Er zijn verschillende vertaalde versies van de app te krijgen. Onder andere op een ‘goedgekeurde’ thread in het officiële Xiaomi forum. Deze heb ik zelf gebruikt.
Dan komt het koppelen zelf, start de app op en log in (met bijvoorbeeld je Xiaomi account). Sluit je cam op een stroombron aan (Laptop, USB-stroom adapter, powerbank etc.) en reset deze door op de achterzijde in het kleine gaatje enkele seconden de reset-button ingedrukt te houden. Dan klinkt er een Chinese stem en staat je cam open voor detectie. In de app kan je dan “een camera toevoegen”. Zelf heb ik dit een paar keer moeten proberen voordat het lukte. Maar hij doet het nu elke keer gewoon bij het opstarten.
(eventueel kan je deze guide gebruiken die door asm980 gemaakt is (van het en.miui.com forum))

De cam zelf is eigenlijk maar een redelijk kleine module met een doorsnede van 6cm bij 3cm. Deze zit in een strakke witte behuizing geklikt en kan vrij rond draaien, de behuizing heeft een kantelpunt en een stevige basis. Deze basis is zelf zwaarder dan de cam, dus je kunt hem in elke positie neerzetten.. hij zal niet omvallen. Kortom je kan hem op je bureau ergens op richten, maar ook bovenop de kast dat hij recht naar beneden kijkt. Wil je hem aan de muur bevestigen? Dan kan je de basis los likken en de schroefgaten gebruiken die er al in zitten om hem vast te zetten op je muur.

Om het beeld van je IP-cam te bekijken heb je dus de Ants-cam app nodig. Ik heb voor deze review de iets beperktere versie gebruikt omdat niet alle features nog vertaald zijn en het daardoor ook niet de aller laatste versie van de app is. Maar ook met deze app kom je al een heel eind.
Allereerst gebruik je de app om je IP-cam te koppelen, de keren daarna verschijnt hij al in het menu en kan je hem activeren door er gewoon op te klikken.
In de camera interface kan je het beeld in portraid bewegen door te swypen of je toestel heen en weer te bewegen. In landscape krijg je wel het hele beeld te zien.
Met de tijdbalk onderin kan je terug in de tijd kijken (opgeslagen op je SD-kaartje, zonder is het dus niet mogelijk), hierop staat ook de ‘motion detectie’ aangegeven. Hierbij moet je wel vaak bufferen.. maar ’t werkt wel redelijk.
Live video geeft hij ongeveer met 20fps 720p door na enkele seconden gebufferde te hebben, ook zit er wat vertraging in de doorgifte.
Door op de microfoon-knop in het midden te drukken en in je telefoon te spreken stuur je een audio-bericht naar de cam en zal dit via het speakertje te horen zijn. Andersom kan je de microfoon van de cam ook aan zetten om te horen wat er aan de andere kant gebeurt.

Daarnaast kan je nog wat andere instellingen veranderen, zoals het ledje op de voorkant, je cam updaten etc.

Bij mij op de universiteit is het netwerk beschermd met een extra protocol boven WPA2 met een inlognaam/code. Volgens mij is het niet mogelijk om je cam dan via dat netwerk makkelijk te koppelen en te bekijken. Maar ik wou hem daar toch gebruiken, dus moest er iets anders op gevonden worden. Uiteindelijk heb ik daar een ander product van Xiaomi voor gebruikt. Namelijk de mini-wifi-dongle van Xiaomi, en dan nog in combinatie met een Xiaomi powerbank.. kon ik hem mooi ergens hoog plaatsen en overzicht hebben van de werkplek.

De Xiaomi Ants Xiaoyi Smart Camera is voor mij een superleuke en ook functionele gimmick gebleken. Met zijn ongeveer 30/35 euro is het niet een heel goedkope wireless ip camera maar ook niet een hele dure. De feature set en uitstekende kwaliteit die je er voor terug krijgt is het voor mij zeker waard. De flexibel mount waar de cam in zit is mij erg handig gebleken want je kan hem in echt bijna alle standen zetten. De beeldkwaliteit is meer dan genoeg voor huis-tuin-keuken gebruik, misschien zelfs wel voor kleine bedrijven. Enige echt grote nadeel van de cam is en blijft dat hij eigenlijk bedoelt is voor de Chinese markt. En alle bijbehorende nadelen van dien. Dus de Chinese app, gesproken Chinese boodschappen etc. Maar er valt mee te leven, en desondanks vind ik de cam zeker zijn geld waard!

Hij is onder andere te koop bij Tinydeal maar ook bij ongeveer alle andere Chinese webshops.

Meer informatie op de officiële (Chinese) Xiaomi site: LINK.
En voor support/feedback kan je altijd hier je vraag stellen of even rondneuzen op het onofficiële Xiaomi support/feedback forum hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door tokko1 op 02-03-2015 17:54:19 ]
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_150221743
quote:
16s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:35 schreef tokko1 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De Xiaomi Ants Xiaoyi Smart Camera, dé wireless IP camera van Xiaomi, of van Xiaoyi, of toch de Ants camera? Het is allemaal een en dezelfde camera door Xiaomi geproduceerd onder de merknaam Xiaoyi. En de camera waar ik het in deze review over ga hebben. Het is een draadloze IP camera. Dus een camera die via je draadloze Wifi netwerk beeld doorstuurt naar je telefoon en/of tablet.
De camera kan je voor veel verschillende dingen gebruiken maar de voornaamste redenen zijn toch wel als beveiligingscamera en als babysit camera.

De cam komt zoals je van Xiaomi gewend bent in een minimalistische maar goed doordachte verpakking. Op de verpakking een klein xiaomi logo te vinden op de achterkant. Alle andere logo’s zijn van “YI” het sub-merk dus. In de doos zit de cam in zijn behuizing, een (Chinese) handleiding, (US plug) oplader en een USB kabel van 1,5m. Van Tinydeal kreeg ik standaard zonder hiervoor gevraagd/extra betaald te hebben een US-->EU plug meegeleverd. Goede handige service dus.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

- Features: - 720P HD resolution
- 111 ° wide-angle - 4x (digitaal) zoom
- Video/Foto opnamen maken
- Microfoon
- Luidspreker (two-way-communication)
- Micro-SD kaart opslag
- Micro-USB power-plug
- Motion detection
- Wifi (De Wifi schijnt trouwens niet(goed) te werken op 5Mhz wifi dus check voordat je deze cam koopt of je een modem hebt met de 2,4 Ghz band (bijna alle routers/modems))
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Om de cam te koppelen aan je telefoon/tablet moet je ten eerste aan hetzelfde (draadloos) netwerk verbonden zijn en ten tweede moet je op je mobiele apparaat dezelfde app geïnstalleerd hebben. De officiële app is trouwens volledig in het chinees dus hier heb je waarschijnlijk niets aan. Er zijn verschillende vertaalde versies van de app te krijgen. Onder andere op een ‘goedgekeurde’ thread in het officiële Xiaomi forum. Deze heb ik zelf gebruikt.
Dan komt het koppelen zelf, start de app op en log in (met bijvoorbeeld je Xiaomi account). Sluit je cam op een stroombron aan (Laptop, USB-stroom adapter, powerbank etc.) en reset deze door op de achterzijde in het kleine gaatje enkele seconden de reset-button ingedrukt te houden. Dan klinkt er een Chinese stem en staat je cam open voor detectie. In de app kan je dan “een camera toevoegen”. Zelf heb ik dit een paar keer moeten proberen voordat het lukte. Maar hij doet het nu elke keer gewoon bij het opstarten.
(eventueel kan je deze guide gebruiken die door asm980 gemaakt is (van het en.miui.com forum))

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De cam zelf is eigenlijk maar een redelijk kleine module met een doorsnede van 6cm bij 3cm. Deze zit in een strakke witte behuizing geklikt en kan vrij rond draaien, de behuizing heeft een kantelpunt en een stevige basis. Deze basis is zelf zwaarder dan de cam, dus je kunt hem in elke positie neerzetten.. hij zal niet omvallen. Kortom je kan hem op je bureau ergens op richten, maar ook bovenop de kast dat hij recht naar beneden kijkt. Wil je hem aan de muur bevestigen? Dan kan je de basis los likken en de schroefgaten gebruiken die er al in zitten om hem vast te zetten op je muur.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Om het beeld van je IP-cam te bekijken heb je dus de Ants-cam app nodig. Ik heb voor deze review de iets beperktere versie gebruikt omdat niet alle features nog vertaald zijn en het daardoor ook niet de aller laatste versie van de app is. Maar ook met deze app kom je al een heel eind.
Allereerst gebruik je de app om je IP-cam te koppelen, de keren daarna verschijnt hij al in het menu en kan je hem activeren door er gewoon op te klikken.
In de camera interface kan je het beeld in portraid bewegen door te swypen of je toestel heen en weer te bewegen. In landscape krijg je wel het hele beeld te zien.
Met de tijdbalk onderin kan je terug in de tijd kijken (opgeslagen op je SD-kaartje, zonder is het dus niet mogelijk), hierop staat ook de ‘motion detectie’ aangegeven. Hierbij moet je wel vaak bufferen.. maar ’t werkt wel redelijk.
Live video geeft hij ongeveer met 20fps 720p door na enkele seconden gebufferde te hebben, ook zit er wat vertraging in de doorgifte.
Door op de microfoon-knop in het midden te drukken en in je telefoon te spreken stuur je een audio-bericht naar de cam en zal dit via het speakertje te horen zijn. Andersom kan je de microfoon van de cam ook aan zetten om te horen wat er aan de andere kant gebeurt.
[ afbeelding ]

Daarnaast kan je nog wat andere instellingen veranderen, zoals het ledje op de voorkant, je cam updaten etc.

[ afbeelding ]

Bij mij op de universiteit is het netwerk beschermd met een extra protocol boven WPA2 met een inlognaam/code. Volgens mij is het niet mogelijk om je cam dan via dat netwerk makkelijk te koppelen en te bekijken. Maar ik wou hem daar toch gebruiken, dus moest er iets anders op gevonden worden. Uiteindelijk heb ik daar een ander product van Xiaomi voor gebruikt. Namelijk de [url= http://www.tinydeal.com/x(...)htmlmini-wifi-dongle[/url] van Xiaomi, en dan nog in combinatie met een Xiaomi powerbank.. kon ik hem mooi ergens hoog plaatsen en overzicht hebben van de werkplek.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De Xiaomi Ants Xiaoyi Smart Camera is voor mij een superleuke en ook functionele gimmick gebleken. Met zijn ongeveer 30/35 euro is het niet een heel goedkope wireless ip camera maar ook niet een hele dure. De feature set en uitstekende kwaliteit die je er voor terug krijgt is het voor mij zeker waard. De flexibel mount waar de cam in zit is mij erg handig gebleken want je kan hem in echt bijna alle standen zetten. De beeldkwaliteit is meer dan genoeg voor huis-tuin-keuken gebruik, misschien zelfs wel voor kleine bedrijven. Enige echt grote nadeel van de cam is en blijft dat hij eigenlijk bedoelt is voor de Chinese markt. En alle bijbehorende nadelen van dien. Dus de Chinese app, gesproken Chinese boodschappen etc. Maar er valt mee te leven, en desondanks vind ik de cam zeker zijn geld waard!

Hij is onder andere te koop bij Tinydeal maar ook bij ongeveer alle andere Chinese webshops.

Meer informatie op de officiële (Chinese) Xiaomi site: LINK.
En voor support/feedback kan je altijd hier je vraag stellen of even rondneuzen op het onofficiële Xiaomi support/feedback forum hier.
[ afbeelding ]
Leuke review, heb je toch nog wat gehad aan die dongle van me _O-
Top 5 China producten
pi_150223249
Duur! 100 euro voor de nieuwe xiaomi!
http://www.banggood.com/O(...)Camera-p-969228.html
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 2 maart 2015 @ 18:36:44 #134
423269 l0lownkill
SjinaSjopper
pi_150223254
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 03:37 schreef Kenzi het volgende:

Die hype begint nu toch wel een beetje te ver te gaan ...eerst dat die tattoo en nu zowat elke pagina dit :F
Die loopt niet lekker zin
You can't be late if you don't show up.
pi_150223702
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:36 schreef Miniem het volgende:
Duur! 100 euro voor de nieuwe xiaomi!
http://www.banggood.com/O(...)Camera-p-969228.html
Je weet dat een vergelijkbare SJ5000+ daar ¤158 doet (weliswaar met een bende accessoires) en een GoPro Hero (die geen 1080p 60fps. doet) ¤139?
En dat de vaste prijs net geen ¤60 voor de Chinese markt geldt?
En dat dus ¤100 ronduit goedkoop is?

Voor een product wat nog geen 24 uur geleden is aangekondigd voor een prijs van ¤60 op de Chinese markt vindt ik een pre-order van ¤100 niet duur.
Had de pre-order prijs persoonlijk hoger verwacht.
pi_150224546
Ik heb weer een 2 euro tegoedje gekregen van MITB in mijn mail, even voor jullie dus reden om je spam folder te checken.
Top 5 China producten
pi_150224655
Ik krijg ze nu bijna wekelijks, misschien wel een leuk idee om een lijstje te maken met wat iedereen gekocht heeft? mijn ideeën raken bijna op namelijk :P

tot nu toe:

aansteker:
http://www.miniinthebox.c(...)serstijl_p76618.html
Paracord dinges:
http://www.miniinthebox.c(...)rmband_p2252534.html
Hoesje voor telefoon:
http://www.miniinthebox.c(...)leuren-_p374592.html (hier heb ik er 3 van passen om de meeste telefoons)
pi_150224938
Haha, ja hier ook weer $3. Wordt de 3e bestelling in 4 weken. En maar complimenten geven dat ik ze trouw blijf :) Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet bestellen :o
pi_150225177
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:22 schreef FreaZ het volgende:
Haha, ja hier ook weer $3. Wordt de 3e bestelling in 4 weken. En maar complimenten geven dat ik ze trouw blijf :) Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet bestellen :o
Led zaklamp kan je op zoeken, krijg je wel grappige dingetjes.
Top 5 China producten
pi_150226641
Naar aanleiding van tokko1's review van de Xiaomi-cam, zoek ik 'n -wifi-dongle die op usb power werkt en verder niets nodig heeft.

Ik wil zo'n cam kunnen gebruiken zonder laptop en wel via telefoon in kunnen loggen (als 'n soort van babyfoon).

Volgens tokko1 moet zoiets wel bestaan, iemand 'n tip/idee?
"If you're not a manc, you're a wank"
  maandag 2 maart 2015 @ 20:08:35 #141
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_150227118
Vandaag voor 't eerst neutrale feedback gegeven op eBay, na honderden aankopen. :D
LCD-scherm voor iPhone 4 gekocht, ingebouwd, zit er een dode pixel in. Wil de verkoper dat ik hem weer uit elkaar haal om vervolgens een foto te maken van de achterkant, zodat hij kan zien dat het het scherm is van hem. Terwijl ik al vaker schermen bij hem vandaan heb gehaald (vanuit de UK), dus hij heeft al lang en breed aan mij kunnen verdienen. :+
  maandag 2 maart 2015 @ 21:18:41 #142
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_150230689
Heeft iemand ervaring met een niet te dure nacht kijker? Ik vond een bericht uit 2010 maar ik denk dat er inmiddels weer andere spullen te krijgen zijn.
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
pi_150230856
Volgens mij gaat de dhgate seller m'n keyboard case niet meer verzenden, wacht nu al 2 weken op verzending en de case is inmiddels verdubbeld in prijs
pi_150234149
Morgen weer in de aanbieding om 18:00 uur. Kost nu nog ¤25,41 maar dan dus minder.

pi_150235069
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:46 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen weer in de aanbieding om 18:00 uur. Kost nu nog ¤25,41 maar dan dus minder.

[ afbeelding ]
hij is nu 21,99?
pi_150235656
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:10 schreef mschol het volgende:
hij is nu 21,99?
Verzending rekent Amazon bij mij nog eens ¤3.42 erbij.
  maandag 2 maart 2015 @ 23:36:48 #147
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_150236093
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik iedere keer als ik uit de kroeg terug kom en ik genoeg gedronken heb ik iets koop op een random Chinese webshop voor onder de $15,-

Zo krijg je onverwacht cadeautjes waarvan je helemaal vergeten bent dat je het besteld hebt.

Ik denk dat deze kussensloop wel 1 van m'n favorieten is.
pi_150236172
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik iedere keer als ik uit de kroeg terug kom en ik genoeg gedronken heb ik iets koop op een random Chinese webshop voor onder de $15,-

Zo krijg je onverwacht cadeautjes waarvan je helemaal vergeten bent dat je het besteld hebt.

Ik denk dat deze kussensloop wel 1 van m'n favorieten is.
[ afbeelding ]
_O-
Top 5 China producten
  maandag 2 maart 2015 @ 23:42:39 #149
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150236308
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:46 schreef Iemand91 het volgende:

[ afbeelding ]
topding. Ik heb deze variant
http://www.amazon.de/gp/a(...)uZFy-ZseL&ref=plSrch

Met vijf goede usbkabels. Ideaal. Al het lader en kabelgeneuzel in huis opgelost.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_150238500
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:39 schreef shiznuts het volgende:
Psies. Nu nog een yicopter met gimbal (incl. tilt) en FPV ervoor voor een zacht prijsje. :D

http://wan.mi.com/4584.html

Ze verkopen ook nog een drone maar die kan ik ff niet vinden. Is wel van andere fabrikant maar gezien je in een aantal Yi Cam demo filmpjes een beeld vanaf een quadcopter ziet zou het best kunnen dat ze zelf ook met een quad komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')