Kan je een beetje met macro's werken of helemaal niet?quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik wil om een 24 uurs overzicht te maken een sortering maken tussen excelregels met Groenten en met Fruit.
(Excel 2013,Engelstalig)
De lijst komt geexporeerd uit SAP
Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Omdat groente en fruit een aparte afdeling zijn binnen het bedrijf behoren ze apart gegroepeerd te zijn en vervolgens per product bij elkaar.
Dit zou het eindresultaat moeten zijn:
[ afbeelding ]
Hoe doe ik dit zo makkelijk mogelijk, eventueel met een macro?
Meestal is de lijst in werkelijkheid ongeveer 35 items lang.
Het zou moeten kunnen: http://www.contextures.com/xlDataVal05.htmlquote:Op donderdag 30 juli 2015 08:53 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb diverse werkmappen waarin in een aantal kolommen de in te geven waarden beperkt is door gegevensvalidatie. De lijsten hiervan staan netjes in iedere werkmap.
Nu zou ik echter graag die lijsten in 1 werkmap opslaan en die dan oproepen uit de andere werkmappen. Alleen lukt me dat niet. Weten jullie of dit kan? Het zou mijn onderhoud veel makkelijker maken, dus niet 16 keer muteren maar 1 keer bij wijzigingen in de lijsten.
Dank, ga eens proberen of dat werkbaar isquote:Op donderdag 30 juli 2015 09:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het zou moeten kunnen: http://www.contextures.com/xlDataVal05.html
Mijn kunde is om een macro op te nemen en dan door middel van regelskopieren en/of wijzigen de macro te laten doen wat ik wil.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:08 schreef Viezze het volgende:
[..]
Kan je een beetje met macro's werken of helemaal niet?
Klinkt valide, enig idee waar ik dat kan vinden?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:05 schreef Basp1 het volgende:
Moet je het type wat je in acces in de tabel hebt gedefinieerd dan niet omzetten van integer naar text of iets dergelijks?
Getalopmaak? Of de land/taalinstelling in Windows?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:48 schreef Sokz het volgende:
[ afbeelding ]
Import vanuit Datastream, somehow leest het 1170,237 als 1170237 terwijl die het soms wel goed doet (met 2 getallen achter de komma e.g. 8-1-1998)
Weet iemand hoe ik dat veranderen kan?
De Q&D-oplossing is uiteraard "=SOM(G7:G37000)", wat volgens mij altijd goed moet komen. Er is ook een wat charmantere oplossing die gebruik maakt van AANTAL (op voorwaarde dat er geen lege regels in zitten), als je die wil hebben zal ik die even nazoeken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:17 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]
Dag heren en dames,
In bovenstaand plaatje probeer ik een formule te maken die de som neemt van de lichtgrijze getallen. Aangezien het een erg groot document wordt, wil ik een aantal dingen automatiseren.
SOM(F7:F16) is dus niet de permanente oplossing, aangezien ik dit dan overal handmatig in het document moet doen. Daarnaast kunnen er nog regels onder geplakt komen waardoor de regelaanpassing in formules niet altijd zal kloppen.
Is er een formule te verzinnen die de getallen vanaf G7 naar beneden optelt tot het moment dat hij een leeg vak aantreft?
Ik heb er veel op gegoogled, maar de NL pagina's gaven me niet de oplossing. In het Engels vond ik de formule =SUM(G7:INDEX(G7:$G$100,MATCH(1,IF(G7:$G$100="",1,""),0)-1))
Deze had ik vertaald tot =SOM(G7:INDEX(G7:$G$100;VERGELIJKEN(1;ALS(G7:$G$100="";1;"");0)-1))
Maar dan krijg ik de melding #WAARDE!
Ben ik op de goede weg? Weet iemand wat de oplossing zou kunnen zijn?
Excel 2013- NL
Blijkbaar ben ik iets vergeten te vermeldenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Q&D-oplossing is uiteraard "=SOM(G7:G37000)", wat volgens mij altijd goed moet komen. Er is ook een wat charmantere oplossing die gebruik maakt van AANTAL (op voorwaarde dat er geen lege regels in zitten), als je die wil hebben zal ik die even nazoeken.
Eigenlijk niet. Als je de reeks die je sommeert maar groter maakt dan het hoogst te gebruiken regelnummer levert je SOM-functie altijd het gewenste totaal, ongeacht het aantal witregels (vandaar mijn suggestie SOM(G7:G37000), daarmee veeg je normaalgesproken alles wel mee). In een hele kolom met getallen met een willekeurig aantal witregels is het niet mogelijk om Excel te laten bepalen wat de laatste niet-lege regel is.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:25 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Blijkbaar ben ik iets vergeten te vermelden
Het komt dan niet altijd goed, aangezien er een aantal getallen onder elkaar staat en dan een witregel. Vervolgens weer een serie getallen en weer een witregel enz.
Snappez-vous?
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Als je de reeks die je sommeert maar groter maakt dan het hoogst te gebruiken regelnummer levert je SOM-functie altijd het gewenste totaal, ongeacht het aantal witregels (vandaar mijn suggestie SOM(G7:G37000), daarmee veeg je normaalgesproken alles wel mee). In een hele kolom met getallen met een willekeurig aantal witregels is het niet mogelijk om Excel te laten bepalen wat de laatste niet-lege regel is.
Aha, nu snap ik wat je bedoelt. Moeten de subtotalen per se in kolom G ertussen, of mag het ook in kolom H?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:32 schreef -J-D- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er staan in dezelfde kolom dus steeds een aantal getallen onder elkaar. Het aantal is steeds onbekend. Ik probeer per stukje de som uit te laten rekenen. Zo plaats ik in een vakje in de buurt van G7 dus een formule die de som van G7 tot de eerste witregel uitrekent.
In de buurt van G20 doe ik hetzelfde enz.
Jup dat mag.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Aha, nu snap ik wat je bedoelt. Moeten de subtotalen per se in kolom G ertussen, of mag het ook in kolom H?
Deze moet ik even op me in laten werkenquote:Want in het laatste geval: Stel dat je in H100 staat, reken je uit =SOM(G7:G100)-SOM(H7:H99), en dan heb je het subtotaal van het laatste rijtje.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:36 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Jup dat mag.
[..]
Deze moet ik even op me in laten werken
Vul je kolom G handmatig in? Of is dat ook een formule? Anders kan je kijken of C20 (etc) leeg is, zo ja de rijen erboven optellen, zo niet, het ontvangen bedrag invullen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:32 schreef -J-D- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er staan in dezelfde kolom dus steeds een aantal getallen onder elkaar. Het aantal is steeds onbekend. Ik probeer per stukje de som uit te laten rekenen. Zo plaats ik in een vakje in de buurt van G7 dus een formule die de som van G7 tot de eerste witregel uitrekent.
In de buurt van G20 doe ik hetzelfde enz.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij stoort is dat de volgorde in de grafiek omgedraaid is. Heb op internet wel wat [url=: http://peltiertech.com/bar-chart-categories-backwards/]tips[/url] gevonden, maar niet voor Excel 2013 Die functie die daar staat beschreven kan ik in 2013 niet vinden.
Iemand die me kan helpen?Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Opmaakvraagje:
Ik heb deze grafiek:Zo dan? http://peltiertech.com/excel-plotted-my-bar-chart-upside-down/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij stoort is dat de volgorde in de grafiek omgedraaid is. Heb op internet wel wat [url=: http://peltiertech.com/bar-chart-categories-backwards/]tips[/url] gevonden, maar niet voor Excel 2013 Die functie die daar staat beschreven kan ik in 2013 niet vinden.
Iemand die me kan helpen?
Of zo? https://www.ablebits.com/(...)e-chart-graph-excel/
Ben wel benieuwd naar t onderzoek btw!It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Nice!!! Dankjewel, helpt me vooruit!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zo dan? http://peltiertech.com/excel-plotted-my-bar-chart-upside-down/
Of zo? https://www.ablebits.com/(...)e-chart-graph-excel/
Ben wel benieuwd naar t onderzoek btw!
Tof! Als touringcarchauffeur hou ik die markt ook in de gate, maar dan op een andere manierquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:40 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nice!!! Dankjewel, helpt me vooruit!
Het onderzoek is onderdeel van mijn afstudeeronderzoek naar de intercitybusmarkt in Nederland. Doe het onderzoek tijdens een stage bij één van die bedrijven.
Ah zo, ik snap hem! Ehm... kan ik zo 1, 2, 3 niet zeggen.. gezien er veel vertrouwelijke informatie in staat. Stuur me over twee weken even een pm of zo, wellicht kan ik een paar speerpunten noemen!quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:18 schreef qu63 het volgende:
[..]
Tof! Als touringcarchauffeur hou ik die markt ook in de gate, maar dan op een andere manierMag je de resultaten delen (met mij)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |