quote:
Op dinsdag 3 maart 2015 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:Ik heb altijd het idee dat ze van die suffige muziek als Girls en Boys maken. Maar song2 is echt een nummer alleen wat overplayed. Vraag me oprecht af of ze ook dat type muziek maken. Of was dat gewoon een nummer dat ze vér boven zichzelf uitsteken?
Song 2 is een parodie van de Amerikaanse grunge-bands, dus dit is niet een richting waar ze echt veel heil in zagen zelf. Vind verder Blur een hele fijne band en ga ze zeker live zien als ze naar Nederland komen, maar een echte classic album hebben ze mijns inziens niet uitgebracht. The Great Escape is een hele leuke collectie van Britpop songs, die jij waarschijnlijk als suf zal waarderen. 13 is misschien meer iets voor jou, dat is een veel meer gevarieerd album, van het melancholische Coffee & TV tot het rare psychedelische Bugman.
Maar punt is, bij Blur is het idee achter de muziek en de bedoeling ermee minstens zo belangrijk als de klanken zelf. Daarom vind ik Blur ook zo tof, staken altijd de draak met alles en iedereen.
En Oasis vind ik echt dramatisch, maar dat heb ik al eens beschreven.
Nu ik hier toch zit trouwens, heb nog amper iets boeiends geluisterd uit dit jaar, mijn top 5 tot nu toe is:
1. tricot - A N D
2. Ghost Bath - Moonlover
3. Subterranean Masquerade - The Great Bazaar
4. Ghostface Killah & BADBADNOTGOOD - Sour Soul
5. geen idee, misschien Benjamin Clementine - At Least for Now
Verder nog niet zoveel gehad, wat moet ik proberen?
O vergeet die Sleater-Kinney plaat, die is zeker top 5 tot nu toe. Heb nog best wat meer geluisterd zie ik overigens. Mark Ronson was wel cool, Lupe Fiasco was saai, Waterboys net zo. Decemberists was niet spannend en Peace was erg matig.
[ Bericht 9% gewijzigd door Kerftminister op 03-03-2015 17:05:27 ]