abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149980983

Welkom in het centrale FC Utrecht-topic!

//

Het eerste elftal:

Fransie van Seumeren:

Ons grootste talent en Amerikaans international:

1 van de grootste en mooiste supportershomes van Europa:

Memorabele FCU-wedstrijden:

• KansloosForEver - Vak K
• Tha_Duck - Vak P
• PBateman1978 - Vak U
• _Vulcanus_ - Vak T
• Dribbel79 - Vak X
• Eilanden - Vak X
• Druppel - Vak L
• Joesse - Vak J
• paultjuhhh - Vak K (naast de vervelende trommelaar)
• zatoichi - Vak Q
• DiMacho - Vak P
• ImHungryLetsGetATaco - Vak Y
• Rave_NL - Vak P
• Kos_met_de_snor - Vak K (achter de vervelende trommelaar)
• Reanimation - Vak K
• Jojohopjes - Vak L
• RoodWitBlauw - Vak L
• wortel1981 - Vak M
• WD.40 - Vak Y
• StringsOfLife - Vak M
• Oidipous - Vak O
• Absurditeit - Vak M
• Zandman030 - Vak H
• Thrills - Vak H (zo ongeveer naast Zandman)
• Wickedmen - Vak R (in du midden)
pi_149981002
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 10:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat voetballers nog zo denken? :')
Noem mij maar een naïeve lul, maar ik blijf altijd die hoop houden. Helaas stoot ik steeds mijn neus. En ik vind dat de clubs best wat harder mogen zijn, zoals bijvoorbeeld Lachman nu terug gezet wordt.
pi_149981048
quote:
Amrabat: 'Pas op voor Fledderus'

Door Mike Verweij

Nordin Amrabat (27) moest door een schorsing FC Barcelona - Malaga (0-1) missen. Dezelfde avond maakte zijn negen jaar jongere broertje Sofyan (18) zijn basisdebuut voor FC Utrecht tegen Heracles Almelo (1-1). "Ik heb voor mijn tv in Spanje zitten meevoetballen”, lacht de aanvaller van Malaga, die een dag later naar Nederland vloog om de debutant te knuffelen.

Nordin probeert zijn jongere broer Sofyan wijze lessen mee te geven. "Voor de wedstrijd tegen Heracles Almelo heb ik hem gewaarschuwd voor de streken van Mark-Jan Fledderus. Ik wist dat hij Souf af en toe een tikkie zou geven en veel tegen hem zou praten. Daar heeft hij zich goed en knap tegen gewapend.”
Goede statistieken
Volgens de oud-speler van onder meer VVV-Venlo en PSV heeft zijn broertje nog veel meer in zijn mars dan hij in Almelo liet zien. "Hij begon een beetje onwennig, maar dat was door het kunstgras en het compacte spel van Heracles ook wel logisch. Daarna heeft hij vanuit zijn taak gespeeld. In de 75e minuut verscheen er een statistiek dat 88 procent van zijn passes aankwam en dat was gewoon goed. Als er meer ruimte was geweest, had Souf zich met zijn steekballen en crosspasses kunnen onderscheiden. Maar dat komt nog wel. Ik ben nu al trots op hem. Vanaf zijn tiende heeft hij bij FC Utrecht alle jeugdelftallen doorlopen. Hij zag elk jaar spelers afvallen, maar schopte het zelf tot het eerste.”
http://www.telegraaf.nl/t(...)or_Fledderus___.html
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_149981279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 10:31 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Tsja, ik neem aan dat de club nu ook de vinger opsteekt en Oar de rest van het seizoen bij Jong mee mag spelen.
Ze zullen het wel niet aandurven om onduidelijke redenen...

Al hoeft ie van mij ook niet in Jong te spelen, hij kan prima de tribune warm houden. Als hij tenminste zelf een kaartje koopt.
pi_149981359
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 10:43 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ze zullen het wel niet aandurven om onduidelijke redenen...

Al hoeft ie van mij ook niet in Jong te spelen, hij kan prima de tribune warm houden. Als hij tenminste zelf een kaartje koopt.
Ik zou er niet gek van opkijken als ie zondag op de bank zit hoor, afgelopen paar wedstrijden bedroevend slecht terwijl Verbeek een prima half uur speelde afgelopen zaterdag.
pi_149981663
quote:
FC Utrecht neemt extra maatregelen om te voorkomen dat de wedstrijd FC Utrecht - Feyenoord net als vorig seizoen uit de hand loopt. In januari 2014 slaagden honderden Feyenoord-aanhangers erin om buiten de verplichte combi (kaartje + vervoer) om kaarten te bemachtigen. Dat leidde tot vechtpartijen op de tribunes.

Op diverse websites van Feyenoord-aanhangers wordt behalve naar de wedstrijd tegen AS Roma donderdag in De Kuip, ook vooruitgeblikt op het duel met FC Utrecht. De gebeurtenissen vorig seizoen worden daarbij aangehaald.

Het duel tegen Feyenoord was toen niet ingeschaald als risicowedstrijd. Anders dan tegen Ajax en ADO Den Haag, kan het Utrecht-publiek redelijk door één deur met Feyenoord.

Er geldt wel een clubcardverplichting voor de wedstrijd. Vorig seizoen konden FC Utrecht-aanhangers op vertoon van een clubcard vier toegangskaarten kopen. Bij de wedstrijd die zondag wordt gespeeld kan nog maar één kaart per clubcard gekocht worden.
Ongeregeldheden op de tribune tijdens de vorige editie van FC Utrecht - Feyenoord © r.

Strenger
Woordvoerder Martin Versteeg van FC Utrecht geeft aan dat de controle op de kaarten en het bezit van een clubcard strenger zullen zijn. ,,We hebben de gebeurtenissen rond de vorige thuiswedstrijd geëvalueerd en daar zijn deze maatregelen uit voort gekomen.''

Voor de wedstrijd worden ook geen goedkope kaartjes beschikbaar gesteld aan scholen of zogenoemde RAC-clubs (regionale amateur clubs) met wie FC Utrecht samenwerkt voor talentontwikkeling. Versteeg: ,,We beseffen dat dit gevolgen heeft voor de bezetting in het stadion. Het zal toeschouwers schelen.''

Lege vakken
Ook zullen de vakken direct grenzend aan het vak voor de Feyenoord-aanhangers, leeg blijven. Juist in die vakken zaten bij de vorige editie van de wedstrijd veel Rotterdamse aanhangers. Ze werden uiteindelijk geïsoleerd door de ME en konden alsnog de wedstrijd zien. Utrecht-aanhangers in dat vak werd er kuist uit geloodst.

Of er helemaal geen Feyenoorders onder de Utrechters zullen zitten is nog maar de vraag. Een bekend fenomeen zijn de FLKG-Rotterdammers (Feyenoord Losse Kaarten Groep) die uit protest tegen gedwongen combiregelingen zoveel mogelijk kaarten buiten de veiligheidsregels om kopen en dan bij elkaar in het stadion tussen het thuispubliek gaan zitten.

Vaak krijgen ze voor het verkrijgen van de kaarten hulp van publiek van de thuisclub. Met de beperking van de combiregeling zijn er nu veel minder kaarten te verkrijgen.
Wederom geval te soft opgetreden, ze hadden ze vorig jaar de tent uit moeten slaan richting hun auto.
pi_149983649
Was anders best gezellig. Dit jaar zitten er ook weer genoeg gewoon los als ik het zo om me heen hoor. :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_149983719
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:51 schreef Caland het volgende:
Was anders best gezellig. Dit jaar zitten er ook weer genoeg gewoon los als ik het zo om me heen hoor. :)
Toe maar.
pi_149983770
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:52 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Toe maar.
Ach, wees dankbaar. Anders blijft dat tochthol helemaal leeg.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_149983841
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:53 schreef Caland het volgende:

[..]

Ach, wees dankbaar. Anders blijft dat tochthol helemaal leeg.
Ik ben zeer dankbaar, altijd leuk vermaak.
pi_149984025
Een paar kwajongens en gezinnen van Feyenoord zouden toch prima voor wat opvulling kunnen zorgen? Zeker nu er de laatste jaren zo hard aan is gewerkt om De Galgenwaard leeg en angstig te krijgen. En met behoorlijk succes kun je wel stellen.
pi_149984085
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:51 schreef Caland het volgende:
Dan ben je echt stoer hoor :Y
pi_149984110
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:00 schreef Downwards het volgende:
Een paar kwajongens en gezinnen van Feyenoord zouden toch prima voor wat opvulling kunnen zorgen? Zeker nu er de laatste jaren zo hard aan is gewerkt om De Galgenwaard leeg en angstig te krijgen. En met behoorlijk succes kun je wel stellen.
Daar is een heel vak voor, kunnen ze een kaartje voor kopen en in gaan zitten.
pi_149984175
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:02 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dan ben je echt stoer hoor :Y
Meh. Gewoon een logisch vraag en aanbod verhaal. En het gaat ook eigenlijk elk jaar prima, persoonlijk in ieder geval nooit problemen gehad daar. Al vond vorig jaar wat Utrecht-tuig het nodig om eigen jeugdige supporters de stuipen op het lijf te jagen. Jammer wel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_149984200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:02 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Daar is een heel vak voor, kunnen ze een kaartje voor kopen en in gaan zitten.
Dat doen ze dan ook massaal en anders zijn er toch duizenden lege plekken.
pi_149984464
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Meh. Gewoon een logisch vraag en aanbod verhaal. En het gaat ook eigenlijk elk jaar prima, persoonlijk in ieder geval nooit problemen gehad daar. Al vond vorig jaar wat Utrecht-tuig het nodig om eigen jeugdige supporters de stuipen op het lijf te jagen. Jammer wel.
En dat durft een 'supporter' te zeggen die achter een of andere debiel met een groene broek en riem staat die probeert kinderen te slaan, typerend.

Wat mij betreft hadden ze ze naar buiten geflikkerd, ongeacht de leeftijd. Hadden papa en mama maar de regeltjes moeten volgen, zo moeilijk is het niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tha_Duck op 24-02-2015 12:18:11 ]
pi_149984746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:04 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat doen ze dan ook massaal en anders zijn er toch duizenden lege plekken.
Dat zijn nu eenmaal de regeltjes in Nederland, uitsupporters moeten in het uitvak. Het uitvak heeft een bepaalde capaciteit. Bij ons is dat +/- 1200 man. Meer dan genoeg, ongeveer 5 procent uitgaande van 24.000 plekken. Bij de ploeg die nu op bezoek komt is het een stuk treuriger, 1600 op een totaal van 51.000: 3,1 procent.

Begrijp niet zo goed waarom het zo moeilijk is om je aan de regeltjes te houden? Geen idee waar sommige 'supporters' die rechten aan ontlenen.

Zou het overigens geen probleem vinden als ze het uitvak meer flexibel zouden maken, dat je dat vak ernaast erbij kan trekken in sommige gevallen. Dan zou je de capaciteit met 1200 man kunnen uitbreiden voor die enkele club die veel supporters meeneemt.
pi_149984884
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:11 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En dat durft een 'supporter' te zeggen die achter een of andere debiel met een groene broek en riem staat die probeert kinderen te slaan, typerend.

Wat mij betreft hadden ze ze naar buiten geflikkerd, ongeacht de leeftijd. Hadden papa en mama maar de regeltjes moeten volgen, zo moeilijk is het niet.
Die probeerde zichzelf enkel te verdedigen. Daar was zelfs de rechter het over eens :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_149984932
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:16 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat zijn nu eenmaal de regeltjes in Nederland, uitsupporters moeten in het uitvak. Het uitvak heeft een bepaalde capaciteit. Bij ons is dat +/- 1200 man. Meer dan genoeg, ongeveer 5 procent uitgaande van 24.000 plekken. Bij de ploeg die nu op bezoek komt is het een stuk treuriger, 1600 op een totaal van 51.000: 3,1 procent.

Begrijp niet zo goed waarom het zo moeilijk is om je aan de regeltjes te houden? Geen idee waar sommige 'supporters' die rechten aan ontlenen.

Zou het overigens geen probleem vinden als ze het uitvak meer flexibel zouden maken, dat je dat vak ernaast erbij kan trekken in sommige gevallen. Dan zou je de capaciteit met 1200 man kunnen uitbreiden voor die enkele club die veel supporters meeneemt.
Overdrijven is ook een vak, er zitten volgens mij bij alle wedstrijden 'losse' supporters op de tribune. Zat die via via een kaartje kunnen krijgen of liever met eigen vervoer gaan...

Negen van de tien keer gaat dat ook prima... Vind wel dat je als uitsupporter rekening moet houden met het feit dat je tussen 'de vijand' zit, maar ok.
pi_149984935
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Die probeerde zichzelf enkel te verdedigen. Daar was zelfs de rechter het over eens :)
Tuurlijk, wat was hij zielig. Had ie maar in het uitvak moeten gaan zitten. Met zijn riempje. Wat een gaylord. Wat niet verrassend is, je loopt niet voor niets hand in hand. Alhoewel, hij was ineens alleen. Gek zeg, als het moeilijk wordt rennen ze weg.

Ik zie uit naar donderdag :Y
pi_149985059
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:20 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak, er zitten volgens mij bij alle wedstrijden 'losse' supporters op de tribune. Zat die via via een kaartje kunnen krijgen of liever met eigen vervoer gaan...

Negen van de tien keer gaat dat ook prima... Vind wel dat je als uitsupporter rekening moet houden met het feit dat je tussen 'de vijand' zit, maar ok.
Eens, als je uitgaat inderdaad van een supporter her en der. Niks geen problemen mee, heb zelf ook regelmatig bezoekers van andere clubs mee op 1 van de onze seizoenkaarten. Hartstikke gezellig.

Maar het is wat anders als je vertikt om een normaal kaartje te kopen voor het uitvak omdat je het leuk vind om te provoceren en er trots op bent dat je als groep weigert de regels te volgen. Dan ben je gewoon een pauper en mag je keihard aangepakt worden wat mij betreft. Er is een reden waarom uitsupporters in een uitvak moeten.
pi_149985098
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:20 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Tuurlijk, wat was hij zielig. Had ie maar in het uitvak moeten gaan zitten. Met zijn riempje. Wat een gaylord. Wat niet verrassend is, je loopt niet voor niets hand in hand. Alhoewel, hij was ineens alleen. Gek zeg, als het moeilijk wordt rennen ze weg.

Ik zie uit naar donderdag, Go Roma! Go Roma!
Ja ik snap dat je ergens je pleziertje uit moet halen als je eigen club al jaren niks meer voorstelt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_149985178
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:22 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Eens, als je uitgaat inderdaad van een supporter her en der. Niks geen problemen mee, heb zelf ook regelmatig bezoekers van andere clubs mee op 1 van de onze seizoenkaarten. Hartstikke gezellig.

Maar het is wat anders als je vertikt om een normaal kaartje te kopen voor het uitvak omdat je het leuk vind om te provoceren en er trots op bent dat je als groep weigert de regels te volgen. Dan ben je gewoon een pauper en mag je keihard aangepakt worden wat mij betreft. Er is een reden waarom uitsupporters in een uitvak moeten.
Exact. Omdat types zoals jij niet kunnen omgaan met iemand die voor de andere club juicht. Het is allemaal wat he :'(
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_149985185
Wat een ophef allemaal. Het is maar Utrecht - Feyenoord wat voor de deur staat; een doorsnee Eredivisie-wedstrijdje, is toch lekker man. Laten we gewoon gezellig de tap openzetten en kijken wat het wordt.
pi_149985243
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:23 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja ik snap dat je ergens je pleziertje uit moet halen als je eigen club al jaren niks meer voorstelt.
Je zou maar 16 jaar als doelstelling hebben om kampioen te worden en afgezakt zijn tot een middelmatig clubje wat niet eens meer aanspraak kan en mag maken op de naam "traditionele top 3". Al jaren voorbij gestreefd door clubs als AZ en twente. Dan moet het wel echt slecht gaan met je.
pi_149985277
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:24 schreef Downwards het volgende:
Wat een ophef allemaal. Het is maar Utrecht - Feyenoord wat voor de deur staat; een doorsnee Eredivisie-wedstrijdje, is toch lekker man.
Daarom. De maatregelen die Utrecht nu neemt (1 kaart extra op je SCC in plaats van 4) treft eigenlijk alleen de eigen supporters. Feyenoorders komen toch altijd wel aan kaarten. Dat maakt het eigenlijk allemaal zo triest, regelneukerij om een probleem wat eigenlijk helemaal geen probleem is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_149985477
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:24 schreef Caland het volgende:

[..]

Exact. Omdat types zoals jij niet kunnen omgaan met iemand die voor de andere club juicht. Het is allemaal wat he :'(
Lezen is niet je sterkste kant he, zit er nog wat je makker in je oogjes?

Ik vind het prima als er een uitsupporter bij mij zit, mag nog juichen ook. I don't care.

Dat uitvak is er omdat er clubs zijn met 'supporters' zoals deze:

Die even gezellig naar Rome gaan

En dan natuurlijk braaf zijn en geen vuurwerk meenemen

En natuurlijk ruimen ze hun zooi op

Je moet er maar trots op zijn :')
pi_149985607
Ja dat krijg je er als er nergens prullenbakken in de buurt zijn. :+ Maar ik heb inderdaad 3 fantastische dagen Rome gehad, leuk dat je het vraagt. :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_149985951
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:23 schreef Caland het volgende:

[..]

Droom je ook nog zo vaak van 1999?
  Redactie Sport dinsdag 24 februari 2015 @ 12:41:19 #30
274204 crew  Mexicanobakker
pi_149986031
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Droom je ook nog zo vaak van 1999?
Droom je nog zo vaak van 1958?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_149986124
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Droom je nog zo vaak van 1958?
Goeie hoor.

Succes alvast met het volgende seizoen waarin jullie kampioen hopen te worden.
pi_149986181
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:43 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Goeie hoor.

Hij is toch voor PSV? Die werden tenminste nog een keer kampioen de laatste 10 jaar.
  Redactie Sport dinsdag 24 februari 2015 @ 12:44:47 #33
pi_149986216
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:43 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Goeie hoor.

Ik spreek je over 2 maanden wel als het stadhuisplein losgaat.
pi_149986288
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:44 schreef Downwards het volgende:

[..]

Hij is toch voor PSV? Die werden tenminste nog een keer kampioen de laatste 10 jaar.
Is dat zo ja? Dat verklaart alles, daar beneden de rivieren zit dat minderwaardigheidscomplex nog altijd heel erg diep.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik spreek je over 2 maanden wel als het stadhuisplein losgaat.
Alvast veel plezier man, neem een Mexicanootje extra van me.
  Redactie Sport dinsdag 24 februari 2015 @ 12:47:18 #35
pi_149986340
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:46 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Is dat zo ja? Dat verklaart alles, daar beneden de rivieren zit dat minderwaardigheidscomplex nog altijd heel erg diep.

[..]

Alvast veel plezier man, neem een Mexicanootje extra van me.
Niet echt eigenlijk, maar het is een beetje lachwekkend als een fan van een provincieclubje een fan van een subtopper uitlacht omdat ze een paar jaar geen kampioen meer zijn geworden
pi_149986486
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk, maar het is een beetje lachwekkend als een fan van een provincieclubje een fan van een subtopper uitlacht omdat ze een paar jaar geen kampioen meer zijn geworden
Ik ben blij dat je erom kunt lachen.

Misschien voortaan even wat verder lezen, ik reageerde op de opmerking dat ''mijn club al jaren niks meer voorstelt'', terwijl wij natuurlijk nooit iets hebben voorgesteld als je het grote plaatje bekijkt.

Ik denk dat niemand hier ook maar het idee heeft dat wij ooit kampioen zullen gaan worden, terwijl ze daar in Eindhoven of R'dam elk jaar weer van dromen, is toch een verschil vind je niet?
pi_149987362
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:50 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik denk dat niemand hier ook maar het idee heeft dat wij ooit kampioen zullen gaan worden, terwijl ze daar in Eindhoven of R'dam elk jaar weer van dromen, is toch een verschil vind je niet?
Gelukkig pakken ze jaarlijks de beker en johan druifschaal daar in 010 en 040...

Oh nee wacht...

Toch jammer als je elk jaar een geweldige voorstelling hebt van een seizoen en dat je dan in Utreg moet gaan shoppen om beter te worden :') En dan met Toornstra in de gelederen nog bijna afgedroogd worden, best sneu.
pi_149987472
Ze kijken allemaal maar ff.

Voor ons wordt het wel weer eens tijd om thuis van Feyenoord te winnen, laatste keer was in 2006.
pi_149987538
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:15 schreef PBateman1978 het volgende:

Voor ons wordt het wel weer eens tijd om thuis van Feyenoor
Afgelopen weekend hebben ze een zware wedstrijd gehad. Donderdag wordt eerst dat dorp afgebroken en daarna hopelijk een snelle 1-0 voor 010, rond de 50e minuut de 1-1 en dan verlengen en penalty's. Die ze dan met 14-15 verliezen.
pi_149987583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:16 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Afgelopen weekend hebben ze een zware wedstrijd gehad. Donderdag wordt eerst dat dorp afgebroken en daarna hopelijk een snelle 1-0 voor 010, rond de 50e minuut de 1-1 en dan verlengen en penalty's. Die ze dan met 14-15 verliezen.
Och van mij mogen ze best een ronde verder komen of zelfs de EL winnen hoor.

Maar zondag de drie punten in eigen huis houden aub.
pi_149987794
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:17 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Och van mij mogen ze best een ronde verder komen of zelfs de EL winnen hoor.

Maar zondag de drie punten in eigen huis houden aub.
:Y :Y
pi_150020891
quote:
Kristoffer Peterson weerspreekt dat hij Anouar Kali puur voor de bühne heeft vergeven. Kali sloeg de Zweed op de training bij FC Utrecht een gebroken kaak, maar volgens Peterson zijn er no hard feelings.
Na het incident accepteerde Peterson direct de excuses van Kali. Er gingen verhalen dat dat op last van de club gebeurde, maar daar is volgens de Zweedse aanvaller geen enkele sprake van, zo vertelt hij het Algemeen Dagblad. Tikkend op zijn hart: 'Dan kennen ze mij slecht. Dat kwam rechtstreeks hiervandaan. Ik had misschien alle reden om boos te zijn op Anouar, maar zo zit ik niet in elkaar. Iedereen is gelijk, iedereen maakt fouten. Het gaat erom hoe je er vervolgens mee omgaat.'

Sterker nog, Peterson vindt dat de hele affaire flink is opgeblazen. 'Het voelt gek dat Anouar hier nu niet meer is', verwijst hij naar de overstap van Kali naar Qatar, kort na het incident. 'De kaakbreuk heeft er iets extreem groots van gemaakt. Vroeger op het schoolplein, als iemand een van mijn vrienden of mij iets aandeed, reageerde ik hetzelfde. Anouar had het moeilijk, iedereen viel over hem heen. Dus steunde ik hem. Zo word ik naar mijn maatstaven een beter mens.'

Peterson verbleef na zijn kaakbreuk een tijdje in zijn vaderland omdat hij het niet aankon om in Utrecht te blijven. 'Ik ben een enorme liefhebber. Voor mij zou het vreselijk geweest zijn om hier de afgelopen weken rond te lopen. De jongens zien trainen, wedstrijden zien waar ik niet bij ben: ik zou er heel depressief van zijn geraakt.' De twintigjarige Peterson hoopt er zondag 8 maart tegen AZ weer bij te zijn.
pi_150021019
quote:
Peterson verbleef na zijn kaakbreuk een tijdje in zijn vaderland omdat hij het niet aankon om in Utrecht te blijven. 'Ik ben een enorme liefhebber. Voor mij zou het vreselijk geweest zijn om hier de afgelopen weken rond te lopen. De jongens zien trainen, wedstrijden zien waar ik niet bij ben: ik zou er heel depressief van zijn geraakt.'
Wat een slappe hap. Als je geblesseerd bent en onder contract staat, hoor je gewoon aanwezig te zijn bij de wedstrijden. Zou hij ze überhaupt wel hebben gekeken?
pi_150021294
Slappe hap?

Uit het volledige interview in het AD blijkt dat ie allesbehalve dat is.
Sterker nog, hij en Rubin zijn waarschijnlijk de twee spelers die het meeste geven om te slagen als prof.
pi_150021373
Die indruk heb ik ook wel en zeker van Rubin. 'Slappe hap' had dan ook meer betrekking op hetgeen waar ik op reageerde.. Ik vind het inderdaad erg slap en onvolwassen om je dan maar terug te trekken in Zweden en weg te blijven van de wedstrijden in zo'n situatie.

Al dat infantiele geleuter van de royaal betaalde professionals die zo'n enorme liefhebber zijn en dit en dat 'niet aankunnen' en 'heel depressief' zouden zijn geraakt. :Z
pi_150021620
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:04 schreef Downwards het volgende:
Die indruk heb ik ook wel en zeker van Rubin. 'Slappe hap' had dan ook meer betrekking op hetgeen waar ik op reageerde.. Ik vind het inderdaad erg slap en onvolwassen om je dan maar terug te trekken in Zweden en weg te blijven van de wedstrijden in zo'n situatie.

Al dat infantiele geleuter van de royaal betaalde professionals die zo'n enorme liefhebber zijn en dit en dat 'niet aankunnen' en 'heel depressief' zouden zijn geraakt. :Z
Tsja ik denk er anders over en begrijp hem op zich wel.
pi_150023511
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:04 schreef Downwards het volgende:

Staat of valt, weer, met een fatsoenlijke trainer. Kan mij wel voorstellen dat hij het zwaar had, zeker als je bedenkt dat je bek verbouwd wordt en de trainer vervolgens de dader liefkoost en zelfs laat spelen in de eerste de beste wedstrijd. Ik zou het vertrouwen en gevoel ook kwijt zijn, hoe prof je ook bent.
pi_150023582
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:20 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Staat of valt, weer, met een fatsoenlijke trainer. Kan mij wel voorstellen dat hij het zwaar had, zeker als je bedenkt dat je bek verbouwd wordt en de trainer vervolgens de dader liefkoost en zelfs laat spelen in de eerste de beste wedstrijd. Ik zou het vertrouwen en gevoel ook kwijt zijn, hoe prof je ook bent.
Dat wilde Peterson zelf ook.

Maar aangezien ie net bezig was aan een reeks wedstrijden en steeds beter werd zal ie natuurlijk flink hebben gebaald dat ie 6 weken toe moest gaan kijken...
pi_150024221
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:20 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Hij had toch al de excuses van Kali aanvaard en pleitte er zelfs voor dat hij 'gewoon' zou spelen? Helemaal in dat licht bezien, vind ik het slap om je vervolgens in Zweden terug te trekken, terwijl je teamgenoten knokken voor de punten.
pi_150024492
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:42 schreef Downwards het volgende:

[..]

Hij had toch al de excuses van Kali aanvaard en pleitte er zelfs voor dat hij 'gewoon' zou spelen? Helemaal in dat licht bezien, vind ik het slap om je vervolgens in Zweden terug te trekken, terwijl je teamgenoten knokken voor de punten.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:22 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat wilde Peterson zelf ook.

Maar aangezien ie net bezig was aan een reeks wedstrijden en steeds beter werd zal ie natuurlijk flink hebben gebaald dat ie 6 weken toe moest gaan kijken...
Hebben jullie wel eens een nieuwe baan in het buitenland gehad? Zo ja, wat zou je zelf zeggen? Ik zou ook zo hard mogelijk roepen dat ik hem vergaf en bla bla. Zeker als je in een vreemd land bent en net aan begint in te burgeren.
pi_150024714
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:52 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

[..]

Hebben jullie wel eens een nieuwe baan in het buitenland gehad? Zo ja, wat zou je zelf zeggen? Ik zou ook zo hard mogelijk roepen dat ik hem vergaf en bla bla. Zeker als je in een vreemd land bent en net aan begint in te burgeren.
Ik niet, maar je insinueert nu dat Peterson er niets van meende, een beetje als anderen die beweren dat hij dit moest zeggen van de club. Daar ben ik niet van overtuigd en denk dan ook dat hij het in ieder geval voor een deel meende.

Het is algemeen bekend dat Peterson en Kali de dag erna alweer 'on speaking terms' waren, maar ook dat zal dan wel voor de bühne zijn geweest..
pi_150025930
Mjah, voor beide kanten valt wat te zeggen.

Als je met je werkgever overeenkomt dat je evne 'thuis' mag zijn om te recoveren kan ik daar niet veel problemen mee hebben. Eerste wedstrijd/wedstrijden zat hij nog op de tribune toch? Hoewel ik het persoonlijk een beetje overdreven vindt dat je het allemaal niet aan zou kunnen zien, is dat voor iedereen adners. En Peterson leeft natuurlijk bijna alleen maar voor het voetbal, dan hakt het er wat harder in.

En wat een gedoe over of hij het meent of niet, alsof wij daar de waarheid over weten. Als hij het zo zegt hebben we het daar maar mee te doen... Hoop dat hij snel weer terug is in ieder geval.
pi_150026701
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:59 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ik niet, maar je insinueert nu dat Peterson er niets van meende, een beetje als anderen die beweren dat hij dit moest zeggen van de club. Daar ben ik niet van overtuigd en denk dan ook dat hij het in ieder geval voor een deel meende.

Het is algemeen bekend dat Peterson en Kali de dag erna alweer 'on speaking terms' waren, maar ook dat zal dan wel voor de bühne zijn geweest..
Ik zeg niet dat het door de club opgelegd is. Ik denk dat Peterson heeft besloten om de weg van de minste weerstand te kiezen omdat hij in een vreemd land is, de taal en cultuur niet machtig en zich niet gesteund voelt door trainers en de rest van de club. Ook lijkt het mij logisch dat hij aan dat verhaal vasthoudt, er is al genoeg rumoer en behalve dat hij nu heeft gezien dat het niet uitmaakt als je een ploeggenoot stuk maakt heeft hij ook gezien dat vervolgens in paniek Kali in de woestijn gedropt is.

Ik denk dat Peterson geslikt heeft en denkt het zal allemaal wel, salaris en premies komen gewoon binnen en over paar weken bal ik weer.

Maar de waarheid zullen we nooit weten ;)
pi_150026999
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zeg niet dat het door de club opgelegd is.
Ik bedoelde ook niet dat jij dat zei, maar dat was de reactie van een aantal mensen: "hij kan dat allemaal wel zeggen, maar waarsch. in opdracht van de club." Er waren zelfs mensen die beweerden dat hij betaald zou worden om 'het juiste' te zeggen.. Daar geloof ik helemaal niets van.

Ik denk ook niet dat jouw verklaring klopt, al moet ik zeggen dat het waarschijnlijker klinkt dan bovenstaande en we er inderdaad nooit helemaal achter zullen komen. ;)
pi_150027115
Ik ga er gewoon vanuit dat ie de waarheid vertelt, wel zo makkelijk. ;)
pi_150028568
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:07 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik ga er gewoon vanuit dat ie de waarheid vertelt, wel zo makkelijk. ;)
Dat ging jij bij vriendje Oar ook ;)
pi_150028626
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

:') _O-
pi_150028693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Uiteraard, ik ga altijd uit van het goede in de mens.
pi_150029180
quote:
10s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:55 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Uiteraard, ik ga altijd uit van het goede in de mens.
Jij bent DE FC optimist, dat hebben we nodig :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150029381
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:12 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Jij bent DE FC optimist, dat hebben we nodig :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze pesterij ging wel erg ver. Maar goed, mensen worden steeds grover en gemener.
pi_150029398
quote:
15s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:19 schreef Downwards het volgende:

[..]

Deze pesterij ging wel erg veer. Maar goed, mensen worden steeds grover en gemener.
Sorry ik heb soms een beetje moeite met de grenzen bepalen. Ik voel mij een soort Kali nu. Wordt ik nu verbannen naar de nerds bij Tweakers? :'(
pi_150032339
Hier nog het volledige interview :

quote:
Kristoffer Peterson is terug bij FC Utrecht. Thuis in Zweden, weg van alle commotie, laadde de 20-jarige aanvaller zijn accu weer op nadat hij een kaakbreuk opliep door toedoen van (ex)ploeggenoot Anouar Kali. Op Zoudenbalch werkt hij toe naar zijn rentree. ,,Niet kunnen voetballen is voor mij bijna het ergste dat er is.''

Peterson haalt water voor zijn ploeggenoten. Loopt in zijn uppie rondjes met een bal aan zijn voet. Dolt met collega's. Brengt uren in de gym door. De man die ervoor zorgde dat hij al weken buitspel staat, komt hij in Utrecht niet meer tegen. Beschadigd door de affaire vertrok Kali onlangs naar Qatar.

Kaakbreuk
Een vreemde gewaarwording, vindt Peterson. ,,,Het voelt gek dat Anouar hier nu niet meer is. De kaakbreuk heeft er iets extreem groot van gemaakt.''

Er waren media die suggereerden dat Peterson rap Kali's excuses aanvaardde omdat dat zou zijn ingefluisterd door de Utrechtse clubleiding. ,,Dan kennen ze mij slecht.''

Steun
Hij tikt op zijn hart. ,,Dat kwam rechtstreeks hier vandaan. Ik had misschien alle reden om boos te zijn op Anouar, maar zo zit ik niet in elkaar. Waar je vandaan komt of uit welk raam je keek toen je opgroeide, maakt voor mij niet uit. Iedereen is gelijk, iedereen maakt fouten. Het gaat er om hoe je er vervolgens mee omgaat. Vroeger op het schoolplein, als iemand één van mijn vrienden of mij iets aandeed, reageerde ik hetzelfde. Met zijn allen tegen één dat doe je niet. Anouar had het moeilijk, iedereen viel over hem heen. Dus steunde ik hem. Zo word ik naar mijn maatstaven een groter en beter mens.''

Break
Dat hij een tweeweekse break nam thuis in Zweden heeft hem goed gedaan. ,,Ik ben een enorme liefhebber. Voor mij zou het vreselijk geweest zijn om hier de afgelopen weken rond te lopen. De jongens zien trainen, wedstrijden zien waar ik niet bij ben; ik zou er heel depressief van zijn geraakt. Aard van het beestje. Ben ik op de training een keer uit vorm met positiespelletjes dan ga ik uren op bed liggen mokken.''

Overgave
In Zweden nam Peterson allesbehalve rust. Hij ging twee dagen naar Stockholm om een minitrainingskamp te beleggen met een personal trainer. Beelden op zijn social media-kanalen tonen een voetballer die met recht een trainingsbeest genoemd mag worden. Sprintend door het mulle zand, alsmaar in de weer met gewichten. Met dezelfde overgave ging hij aan de slag met Eija Feodoroff, een bekende Finse techniektrainster in Scandinavië.

,,Zij begeleidt veel Zweedse topvoetballers individueel. Ik ben vooral naar haar toegegaan om mijn schieten te verbeteren. Als ik sneller schiet tijdens mijn acties verbetert mijn rendement.''

Psycholoog
Het is Peterson ten voeten uit. Alle hulp is welkom om van hem een betere voetballer te maken. ,,Ik hoor wel eens van voetballers die even geen zin in een training hebben. Ik kan me er he-le-maal niks bij voorstellen. Elk uurtje brengt me dichter bij mijn doel te komen om een complete voetballer te worden. Bij Utrecht word ik bijgestaan door een psycholoog, waarom niet? Ik let extreem goed op mijn voeding. Om dat goed af te stemmen, vraag ik veel aan andere spelers, sporters of begeleiders. Ik ben 20, heb de wijsheid niet in pacht. Elk advies neem ik als een spons in me op. Ik heb bij Liverpool gezeten. Alles was daar top qua begeleiding. Maar Nederland komt altijd verder op WK's dan Engeland, dus misschien zijn er hier mensen die me nog beter kunnen helpen.''

Scan
Terug in Utrecht hoopt hij de draad weer op te pakken. Tot het opstootje met Kali maakte hij een stormachtige ontwikkeling door. ,,Ik hoop er volgende week tegen AZ weer bij te zijn, al hangt dat af van de uitkomsten van de scan die we nog moeten maken.'
pi_150059748
Sofyan Amrabat zondag zeer waarschijnlijk weer in de basis als vervanger Ayoub, waarbij Diemers dan de plek van Ayoub inneemt en Amrabat de meest verdedigende middenvelder is.
pi_150060139
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Sofyan Amrabat zondag zeer waarschijnlijk weer in de basis als vervanger Ayoub, waarbij Diemers dan de plek van Ayoub inneemt en Amrabat de meest verdedigende middenvelder is.
En dus Janssen?

En Oar :r
pi_150060284
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:23 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En dus Janssen?

Janssen is weer terug van zijn schorsing ja.

Oar? Geen idee nog.
pi_150066250
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:23 schreef Tha_Duck het volgende:

quote:
UTRECHT - In de voorbereiding op het duel tegen Feyenoord van zondag lijkt trainer Robby Alflen de linksbuitenpostitie te vergeven aan Danny Verbeek. De Brabander krijgt de voorkeur boven Tommy Oar.

Nacer Barazite is terug in de selectie van FC Utrecht. De aanvaller ontbrak afgelopen weekend tegen Heracles in de selectie, omdat hij disciplinair gestraft was.

Yassin Ayoub ontbreekt tegen Feyenoord, aanvoerder Willem Janssen keert terug van een schorsing.
pi_150066467
Volgens mij kan Frans die Oar ook wel wurgen. Schijnt dat hij er een tijd geleden al behoorlijk klaar mee was.
pi_150066609
Van Seumeren had toch een huis voor de 3 Aussies gekocht toen ze eenmaal in NL waren?

Stank voor dank inderdaad.
pi_150067007
Ken de details niet, maar heb ook wel eens zoiets gehoord. Hij is in ieder geval altijd wel goed voor die jongens geweest en zeker ook voor Oar (waar begrijpelijkerwijs ook wel het nodige van werd verwacht).

Toen het erop aankwam, werd hij voorgelogen en nu loopt hij dus gratis de deur uit. Niet dat mij dat echt verbaast, maar ik kan me heel goed voorstellen dat Frans er helemaal klaar mee is. Hij bemoeit zich nooit met de opstelling, maar het zou me niet verbazen als hij achter de schermen zoiets heeft gezegd als "die judas speelt hier geen minuut meer". :P
pi_150068733
Hij heeft een stuk van zijn kasteel verbouwd voor zover ik weet.

Ik vind dat we sowieso harder mogen zijn naar spelers, het is helemaal niet erg als ze vertrekken maar dan wel op een normale manier.
pi_150069360
6 spelers Utrecht onder 17 in voorselectie Oranje onder 17.

Samen met AZ hofleverancier.
Nu maar hopen dat ze niet naar Eindhoven vertrekken deze zomer...
pi_150105763
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:59 schreef Tha_Duck het volgende:
Hij heeft een stuk van zijn kasteel verbouwd voor zover ik weet.

Ik vind dat we sowieso harder mogen zijn naar spelers, het is helemaal niet erg als ze vertrekken maar dan wel op een normale manier.
vdBergRene twitterde op vrijdag 27-02-2015 om 11:27:22 Ook vandaag heeft Danny #Verbeek bij #fcutrecht een geel hesje. De voorkeur boven Oar. #utrfey http://t.co/uc2B0doBIp reageer retweet
Je mag een dansje doen.
pi_150105787
*danst*
pi_150110947
quote:
Het zou maar zo kunnen dat Danny Verbeek zondag zijn basisdebuut maakt voor FC Utrecht en dat Sofyan Amrabat voor het eerst aan de start staat van een competitiewedstrijd in Stadion Galgenwaard. Met trainer/coach Robby Alflen blikt FCUtrecht.nl vooruit op het treffen met de Rotterdammers.

'Zo, die trekken we voorlopig niet meer uit'. Met die gevatte opmerking, doelend op het gele hesje dat hij droeg dat gerelateerd is aan een basisplaats, verliet Danny Verbeek deze week het trainingsveld. Trainer/coach Robby Alflen kan smakelijk lachen om de uitspraak van Verbeek, die naar alle waarschijnlijkheid zondag aan de aftrap staat bij het duel met Feyenoord. "Mooi, dat hij dat zegt. Danny viel prima in bij de wedstrijd tegen Heracles Almelo", aldus Alflen. "In een half uur leverde hij acht voorzetten af. Hij traint ook altijd hard, is altijd positief gebleven en heeft alles eruit gehaald wat erin zat. Dat hij niet van plan is dat hesje nog uit te trekken, is mooi. Hij mag die woorden zondag kracht bijzetten."

'Sofyan liet power zien'
Voor Verbeek kan Feyenoord-thuis de eerste competitiewedstrijd worden waaraan hij begint als basisspeler. Een week eerder gold dat voor Sofyan Amrabat, die op het middenveld de vrijgekomen plek van de geschorste Willem Janssen innam. "En ook tegen Feyenoord gaat Souf spelen", is Alflen duidelijk. "Hij begon in Almelo misschien een beetje nerveus, heeft het voor zichzelf niet te ingewikkeld gemaakt. In de tweede helft liet hij ook echt power zien. Dat is knap, hoor, als je dat op die leeftijd al kunt in de Eredivisie. Sofyan heeft het prima gedaan. Hij was er kennelijk klaar voor."

De jacht van Feyenoord
Zondag wacht voor Amrabat dus vermoedelijk opnieuw een basisplaats. Aanvoerder Janssen is dan weer terug van een schorsing, maar collega-middenvelder Yassin Ayoub ontbreekt vanwege een schorsing in het duel met Feyenoord. Voor de tweede keer dit seizoen treft FC Utrecht de Rotterdammers aan het einde van een week waarin de tegenstander in Europees verband in actie kwam. En dat is geen item, volgens Alflen. "Als topclub hóóp je juist op twee wedstrijden per week. Feyenoord-thuis is voor ons een pittige pot. Zij kunnen heel goed zijn in het geven van heel veel druk naar voren. Dat zag je in hun wedstrijd tegen Excelsior Rotterdam wel. Ze stonden met 0-2 achter, maar op dat moment gingen ze op jacht en wonnen ze die wedstrijd ook met 3-2."
pi_150202151
Tegen het moderne voetbal
pi_150202643
Zeer karige editie van Utreg - Feyenoord. Beiden verdienden niet meer dan een punt.
pi_150205293
Vond de 2e helft nog wel aardig eigenlijk, het was lastig doorkomen maar er werd in ieder geval flink strijd geleverd en daar kan ik ook van genieten.

Ook erg tevreden over de progressie van jongens als Hardeveld en Letschert, beiden blijvertjes in de verdediging. En ik vond Amrabat goed spelen, wat ik knap vind tegen het middenveld van Feyenoord.
pi_150205346
Maar dat er nog zoveel lege plekken waren tegen feyenoord... Goed ik weet dat het een terugkerend thema is maar ik blijf me erover verbazen...
pi_150206293
Eerste helft was erg slecht en saai, heel voorzichtig... Tweede helft idd meer strijd en inzet, alsnog niet heel best allemaal maar veel meer kun je niet verwachten. Het viel me uberhaupt mee dat we niet nog een lullige goal tegen kregen :P

Letschert en Hardeveld idd top! Amrabat durf ik nog niet veel over te zeggen, nog wat onzeker en ongelukkig af en toe maar kan het hem nog niet kwalijk nemen. Zo jong en amper eredivisie ervaring, dan heb je het eigenlijk gewoon prima gedaan tegen een Feyenoord.

Ruiter geen bal over de zijlijn! Jeuj! Kapot ge-ergerd aan de scheids wel, met zn "Ik geef je voor de zekerheid maar een kaart" beleid.

Nah ja, al 3 wedstrijden ongeslagen en amper iets weggegeven tegen Feyenoord ;)
pi_150206478
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 01:13 schreef Downwards het volgende:
Zeer karige editie van Utreg - Feyenoord. Beiden verdienden niet meer dan een punt.
Oneens. Vond dat wij zeker meer verdienden. Utreg was de enige ploeg die voetbalde en niet bezig was met kaarten aannaaien. Zeker tweede helft een hoop strijd en 2 kansen die er wel in hadden gemoeten. 010 amper 1 kans en 2 mogelijkheden in de hele wedstrijd.

Begrijp mij niet verkeerd, kan prima leven met een punt tegen 010, dat is namelijk een prima resultaat met dit team en trainer, maar er had zeker meer in gezeten en ik denk dat we die 2 extra punten wel hadden mogen pakken.
pi_150206534
De kansenverhouding was zo ongeveer 3:1.

Wij maakten dus wel iets meer aanspraak op een overwinning maar met het gelijkspel kon ik ook leven.
pi_150206772
De scheids deed er alles aan om 010 te laten winnen, dat was duidelijk de instructie die hij gekregen heeft. Jammer genoeg voor hem en Zeist was 010 zo slecht dat al hadden we 10 minuten voor tijd vertrokken dat het nog geen 0-1 was geworden.

Hoogtepunt waren wel die 3 gele kaarten bij dat opstootje. Wat een absurde situatie. Maar dat vond ik ook van die verslaggever bij Studio Sport over de Utreg supporters richting opperhomo immers. Als je maar 20% van het gebeurde laat zien en de reactie van immers richting publiek bewust vanaf de verkeerde camera pakt dan ziet het er allemaal opeens een stuk anders uit...
pi_150206872
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Hoogtepunt waren wel die 3 gele kaarten bij dat opstootje. Wat een absurde situatie. Maar dat vond ik ook van die verslaggever bij Studio Sport over de Utreg supporters richting opperhomo immers. Als je maar 20% van het gebeurde laat zien en de reactie van immers richting publiek bewust vanaf de verkeerde camera pakt dan ziet het er allemaal opeens een stuk anders uit...
Ik vond de opmerkingen bij Studio Sport ook erg overdreven inderdaad…

En ik begrijp nog steeds niet waarom Letschert geel kreeg, die lag op de grond tijdens het optstootje…
Het enige wat ik me kon bedenken is omdat ie doorvoetbalde nadat Immers op de grond lag maar dan moet je als scheids fluiten toch als er niet meer doorgebald mag worden?
pi_150207069
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik vond de opmerkingen bij Studio Sport ook erg overdreven inderdaad…

En ik begrijp nog steeds niet waarom Letschert geel kreeg, die lag op de grond tijdens het optstootje…
Het enige wat ik me kon bedenken is omdat ie doorvoetbalde nadat Immers op de grond lag maar dan moet je als scheids fluiten toch als er niet meer doorgebald mag worden?
Volgens mij bemoeide hij zich daarna met het opstootje, maar ik kan het mis hebben. En dat hij daarom geel kreeg. Of voor een schwalbe? Maar ook dat kan ik mij bijna niet voorstellen.

Ik denk dat kuipers gewoon graag veel geel uit wilde delen, meer kans op rood en dus beter voor 010. Iets anders kan ik mij niet indenken.
pi_150207084
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 09:59 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Oneens. Vond dat wij zeker meer verdienden. Utreg was de enige ploeg die voetbalde en niet bezig was met kaarten aannaaien. Zeker tweede helft een hoop strijd en 2 kansen die er wel in hadden gemoeten. 010 amper 1 kans en 2 mogelijkheden in de hele wedstrijd.

Begrijp mij niet verkeerd, kan prima leven met een punt tegen 010, dat is namelijk een prima resultaat met dit team en trainer, maar er had zeker meer in gezeten en ik denk dat we die 2 extra punten wel hadden mogen pakken.
Als je nauwelijks in staat bent om een fatsoenlijke aanval op te zetten, verdien je in mijn ogen geen 3 punten. Een punt is voor de strijd, die inderdaad wel werd geleverd. Beide kampen hebben wat mij betreft weinig reden om daarover te klagen.. Daarvoor hebben ze veel te weinig laten zien.

Met name de eerste helft was oersaai qua veldspel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Downwards op 02-03-2015 10:35:18 ]
pi_150277824
Kristoffer Peterson traint weer met de groep mee.
pi_150279917
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:55 schreef PBateman1978 het volgende:
Kristoffer Peterson traint weer met de groep mee.
Mooi!

Dan is nu de vraag wanneer Boymans en vd Maarel eindelijk weer inzetbaar zijn. Beiden duren nu al maanden zonder bericht hoe en wat.
pi_150348490
Zoals het er nu uit ziet, zondag in de volgende opstelling:

----------------------Ruiter------------------------

vd Maarel-Leeuwin-Markiet-Hardeveld

-----------Diemers-------Janssen----------

----------------------Ayoub-----------------------

Duplan------------Haller--------Verbeek
pi_150348914
Toevallig dat ik het over Mark had en hij nu terug is, fijn!

Denk dat er met die 11 een heel behoorlijk elftal staat, al is het te hopen dat Diemers weer wat progressie laat zien. Anders maar eens wat met Rubio of Barazite proberen.

Ben er zelf helaas niet bij de komende 2 wedstrijden :'(
pi_150348953
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 12:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Toevallig dat ik het over Mark had en hij nu terug is, fijn!

Denk dat er met die 11 een heel behoorlijk elftal staat, al is het te hopen dat Diemers weer wat progressie laat zien. Anders maar eens wat met Rubio of Barazite proberen.

Ben er zelf helaas niet bij de komende 2 wedstrijden :'(
Geef Diemers nou gewoon eens een reeks wedstrijden de kans. ;)
  vrijdag 6 maart 2015 @ 12:50:03 #91
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_150348999
Hoe doet Hardeveld het bij jullie? Staat niet zo heel lang basis toch.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_150349076
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 12:50 schreef Caland het volgende:
Hoe doet Hardeveld het bij jullie? Staat niet zo heel lang basis toch.
Speelt vanaf de laatste wedstrijd voor de winterstop zo'n beetje alles en is misschien wel de beste linksback die we in jaren hebben gehad. Zeker met de meeste potentie (is ook pas net 20 geworden). Lijkt bovendien de juiste mentaliteit te hebben.

Heeft daarnaast zelfs al een prima goaltje gemaakt.

http://foxsports.nl/video(...)c-dordrecht-6-1.html
pi_150349174
Hardeveld is inderdaad een revelatie, zal heus nog wel een terugslag gaan krijgen zoals Rubin nu bv. ook heeft, maar volgens mij hebben we onze linksback voor de komende jaren nu al lopen.

Daar mag je trouwens Alflen ook een beetje voor bedanken Downwards, hij was het die Hardeveld in Jong op de linksback positie wilde hebben ipv centraal. En toen ie het daar een paar wedstrijden achter elkaar prima deed is ie naar het 1e gehaald.
pi_150349354
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 12:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Daar mag je trouwens Alflen ook een beetje voor bedanken Downwards, hij was het die Hardeveld in Jong op de linksback positie wilde hebben ipv centraal. En toen ie het daar een paar wedstrijden achter elkaar prima deed is ie naar het 1e gehaald.
Daar ben ik mee bekend, maar ik ben meer van de afdeling afzeiken en de grond intrappen.

Maar idd, prima gezien en gehandeld. ;)
pi_150349498
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 13:03 schreef Downwards het volgende:

[..]

Daar ben ik mee bekend, maar ik ben meer van de afdeling afzeiken en de grond intrappen.

Maar idd, prima gezien en gehandeld. ;)
:D
pi_150350382
quote:
FC Utrecht neemt het zondag op tegen AZ. De nummer drie van het rechterrijtje tegen de nummer drie van het linkerrijtje, dus. Maar: die ranglijst, die kan nog wel eens bedrieglijk zijn. FC Utrecht, immers, won eerder dit seizoen nota bene in Alkmaar met 0-3 van het team van John van den Brom. Een vooruitblik op de pot van zondag met trainer/coach Robby Alflen van FC Utrecht.

"Je staat waar je staat, maar de ranglijst zegt niet altijd alles", vertelt trainer/coach Robby Alflen. "Het is te makkelijk om te zeggen dat het vaak tegen heeft gezeten, maar dat is wel een beetje zo. Te vaak hebben we na afloop van een wedstrijd dit seizoen tegen elkaar kunnen zeggen dat we het best goed hadden gedaan, maar niet wonnen. Je kunt als het ware door de ranglijst heen kijken als je ook kijkt naar kansen voor, kansen tegen en andere belangrijke statistieken. Wat dat betreft ontlopen wij en AZ elkaar maar weinig. Feit is dat we steeds vaster worden, steeds stabieler. We geven achterin minder kansen weg, terwijl we zelf nog wel kansen blijven creëren."

Dicht bij jezelf blijven
Nummer twaalf FC Utrecht ontvangt zondag nummer drie AZ; want zo is het dan ook wel weer. "AZ zit in een flow. Het is heel knap dat ze op de derde plaats staan", vindt Alflen. "Die ploeg speelt heel vrij. Op z’n John van den Brom’s. Hij geeft zijn spelers veel vrijheid en vertrouwen. Tegen AZ moeten wij, zoals altijd eigenlijk, ons eigen ding doen. Je houdt natuurlijk rekening met je tegenstander, maar ik vind het wel belangrijk dat je als ploeg dicht bij jezelf blijft."

'Jeff is een echte prof'
Mede dankzij die aanpak rolde er in Alkmaar eerder dit seizoen een even ruime als verdiende 0-3 zege voor FC Utrecht uit de bus. Het was op die koude zaterdagavond in december dat Jeff Hardeveld zijn eerste speelminuten in het eerste elftal van FC Utrecht maakte. Sindsdien is de verdediger een vaste waarde in de ploeg van Alflen. "We wisten allemaal dat we er met hem een heel aardige speler bij hadden", aldus Alflen. "Hij heeft een goede instelling, goede leefwijze. Een echte prof. Hij komt stabiel en stoïcijns over, alsof hij er al jaren bij loopt. Tegen allerlei soorten buitenspelers heeft hij al gespeeld dit seizoen. Wat dat betreft krijgt hij een soort spoedcursus, haha."

Pluim voor Ramselaar
Een andere jongeling die, hoe kort zijn invalbeurt ook was, een uitstekende indruk maakte? Bart Ramselaar, afgelopen weekend in de thuiswedstrijd tegen Feyenoord. "Je hebt wel eens spelers die een paar minuten meedoen en dan eigenlijk alleen maar in het veld hebben gestaan. Maar Bart liet zich, in de zes speelminuten die hij kreeg, meteen even zien. Hij is een heel groot talent en in potentie een toekomstig basisspeler. Ik ben er erg blij mee dat vanuit onze jeugdopleiding dit seizoen al meerdere spelers van dat kaliber zijn doorgebroken. Want ga maar na: net als Bart zijn ook jongens als Rubio Rubin, Issa Kallon en Sofyan Amrabat zijn eigenlijk gewoon nog A-junioren."
pi_150350926
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 12:48 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Geef Diemers nou gewoon eens een reeks wedstrijden de kans. ;)
Doet ik ook :) Maar vind wel dat hij een opgaande lijn moet oppakken, vond hem de laatste wedstrijden niet sterk en ook geen vooruitgang boeken.
pi_150351223
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 13:59 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Doet ik ook :) Maar vind wel dat hij een opgaande lijn moet oppakken, vond hem de laatste wedstrijden niet sterk en ook geen vooruitgang boeken.
Ik juist wel, bij Willem II uit was ie aan het forceren maar sindsdien vind ik dat ie het goed oppakt.

Las trouwens dat Kum ''gewoon'' speelt zondag ipv vd Maarel. ;) (Kum is nu ziek)
pi_150353001
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:08 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik juist wel, bij Willem II uit was ie aan het forceren maar sindsdien vind ik dat ie het goed oppakt.

Las trouwens dat Kum ''gewoon'' speelt zondag ipv vd Maarel. ;) (Kum is nu ziek)
Oh dat is wel pech, ik zou het elftal graag weer eens met Mark zien spelen.
pi_150413087
Is toch heerlijk man zo'n wedstrijd om 16:45, zeker met dit terrasweer.

2-2
  zondag 8 maart 2015 @ 18:50:47 #101
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_150426870
Wat een feestje!!!

We hebben ze alle hoeken van het veld laten zien.

Sowieso Haller kopen.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_150431130
dat was nog eens een leuke pot! Goede sfeer zat erin.
pi_150447763
Genoten.

Wat een gekkenhuis, bijna ouderwets. ;)
pi_150448505
Ik zal vaker wegblijven mannen, doet de ploeg goed merk ik al :P
Eens kijken of ik vanavond ergens een samenvatting aangeslingerd kan krijgen, maar zal wel niet.

Zaterdag ben ik ook nog niet thuis, dus zet de TV maar aan!
pi_150448536
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:56 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zal vaker wegblijven mannen, doet de ploeg goed merk ik al :P
Eens kijken of ik vanavond ergens een samenvatting aangeslingerd kan krijgen, maar zal wel niet.

Zaterdag ben ik ook nog niet thuis, dus zet de TV maar aan!
Haha, jammer dat je er niet bij was.. Was een mooie dag!

Waar ben je nu dan? Forza.
pi_150450027
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:58 schreef Downwards het volgende:

[..]

Haha, jammer dat je er niet bij was.. Was een mooie dag!

Waar ben je nu dan? Forza.
Singapore *)

Helaas was internet in het hotel niet snel genoeg om live te kijken, heb een stuk Radio M aangehad.
  maandag 9 maart 2015 @ 07:30:50 #107
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_150450152
Wat een heerlijke wedstrijd, AZ kapot gespeeld!

Mijn MotM was... Marc Diemers.
Had samen met Janssen en Ayoub het middenveld onder controle en weer een lekkere pegel.

Ook Haller uitstekend, koelbloedig en een goed aanspeelpunt.
pi_150450311
Is het lek dan nu boven?

Zou het dan toch Kali geweest zijn die de rotte appel was en de boel naar beneden haalde? Met als hoogtepunt de kaakslag voor Peterson?
  maandag 9 maart 2015 @ 08:09:48 #109
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_150450434
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 07:52 schreef Tha_Duck het volgende:
Is het lek dan nu boven?

Zou het dan toch Kali geweest zijn die de rotte appel was en de boel naar beneden haalde? Met als hoogtepunt de kaakslag voor Peterson?
Ik zou willen dat dat waar was, maar ik geloof het niet.

We hebben dit seizoen wel meer goede wedstrijden gespeeld, maar die werden altijd weer heel snel gevolgd door drama.

Tegen AZ gaat het al een poosje beter dan je zou mogen verwachten trouwens.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_150450479
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 07:52 schreef Tha_Duck het volgende:
Is het lek dan nu boven?

Neuh, te makkelijk... Ze hebben natuurlijk meer wedstrijden gespeeld waar ze na n half uur of kwartier met 2-0/3-0 voor hadden moeten staan. Dit is zo'n wedstrijd waar alles lukte een meezat (ipv penalty tegen op 3-1&2e geel voor Hardeveld kort daarna de 4-1 bijvoorbeeld).

Maar n heerlijke wedstrijd! Top team prestatie, prima spel en inzet. En die haller, wat n ongelooflijk koele (en goede) kikker ia dat!
  maandag 9 maart 2015 @ 08:32:19 #111
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_150450648
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:15 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Neuh, te makkelijk... Ze hebben natuurlijk meer wedstrijden gespeeld waar ze na n half uur of kwartier met 2-0/3-0 voor hadden moeten staan.
Precies dat!

Ook tegen een Go Ahead of Heerenveen had je na een half uur met 3-0 voor moeten staan en dan waren die wedstrijden ook al gespeeld..

Nu viel alles een keer goed en dat mocht ook wel een keertje.
  maandag 9 maart 2015 @ 10:19:45 #112
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_150452300
quote:
FC Utrecht heeft geen spijt van het gokje dat het deze winter waagde met de Franse spits Sébastien Haller. De 20-jarige huurling van Auxerre is de meest productieve Eredivisiespeler van 2015. Met een assist en twee benutte strafschoppen stond hij gistermiddag aan de basis van de monsterzege op AZ (6-2). Hij leidt de aanval in ons AD.nl Elftal van de Week.

De club die in het verleden al zo vaak succes had met Franse spelers is met Haller een goudhaantje rijker. ,,Dit is zoals voetbal gespeeld moet worden,'' genoot de spits van het duel met AZ. ,,Bij de uitwedstrijd in Alkmaar zat ik op de tribune en moest ik beslissen of Utrecht mijn nieuwe club zou worden. Ik was al snel overtuigd. In Nederland krijgen spitsen de ruimte, iedereen wil voetballen, zo anders dan in de Ligue 2.''

Haller maakte met zijn vier goals tegen FC Dordrecht (6-1) indruk in de Galgenwaard, maar zo goed als gisteren was hij naar eigen zeggen nog niet eerder. ,,Dit was voetballend gezien mijn beste wedstrijd. Alles klopte. Het voelt heerlijk om weer zo lekker bezig te zijn, gewaardeerd te worden voor de dingen die ik doe en kan.''

De Fransman is inmiddels de strafschoppenspecialist van FC Utrecht. Die neemt hij volgens zijn trainer zoals Feyenoorder Jozsef Kiprich dat vroeger deed. ,,Hij wacht en kiest heel droog een hoek,'' aldus Robby Alflen. Dat is inderdaad zijn geheim, beaamt Haller. ,,Penalty's zijn de makkelijkste manier om als spits te scoren, je hoeft alleen de keeper maar te verslaan.''

Hoe lang Haller nog in Utrecht is te bewonderen, is de vraag. De spits verwacht dat de optie tot koop in zijn huurcontract wordt gelicht. ,,De optie ligt er niet voor niks. We zien wel hoe het loopt. Ik vind het vooral heerlijk weer een echte spits te kunnen zijn.''
pi_150456466
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:15 schreef m0ridin het volgende:
En die haller, wat n ongelooflijk koele (en goede) kikker ia dat!
Ook een zeer goede assist bij 1-0. Dan zie je toch wel dat hij het allemaal wel goed ziet en ook een fijne trap heeft.
pi_150458060
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:47 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ook een zeer goede assist bij 1-0. Dan zie je toch wel dat hij het allemaal wel goed ziet en ook een fijne trap heeft.
Inderdaad ja, scoort niet alleen maar is ook voetballend en fysiek erg sterk. Overzicht, rust, controle... Hoop echt zo hard dat ze hem kunnen en gaan kopen...

Hel, al is het alleen maar om hem daarna voor een paar miljoen te kunnen verkopen. Als hij zo blijft spelen zullen er echt wel geinteresseerden komen.
  maandag 9 maart 2015 @ 13:42:06 #115
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_150458170
Het enige dat Haller mist is snelheid.
Maar goed, als ie ook nog snel was geweest dan had ie hier natuurlijk nooit gespeeld.

Denk ook wel dat we er vanuit kunnen gaan dat Van Seumeren die optie laat lichten... ;)
pi_150458190
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:38 schreef m0ridin het volgende:
Hel, al is het alleen maar om hem daarna voor een paar miljoen te kunnen verkopen. Als hij zo blijft spelen zullen er echt wel geinteresseerden komen.
Dat moest haast wel ja. Als hij eens een hele voorbereiding meedraait en een seizoen fit blijft en de aanvoer is een beetje in orde, is dit wel een spits die er 20-25 kan gaan maken in De Eredivisie. Niet dat dat zo heel bijzonder is, maar dan komt er wel interesse.
  maandag 9 maart 2015 @ 14:01:02 #117
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_150458801
pi_150463234
Goed gedaan Utrecht. Zal voor het gevoel ook weer eens lekker aankomen.

Iets anders: Onderstaande (middelste) supporter viel mij op en volgens mij is hij ooit eens te zien geweest op tv .(reality programma?) Zijn hoofd komt mij erg bekend voor i.i.g.

En de vrouw van jullie bestuurslid was volgens mij niet zo blij met dat ene fraaie doelpunt gezien haar gezichtsuitdrukking.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2015 16:30:53 ]
pi_150463294
quote:
6s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:30 schreef Iwanius het volgende:

Iets anders: Onderstaande (middelste) supporter viel mij op en volgens mij is hij ooit eens te zien geweest op tv .(reality programma?) Zijn hoofd komt mij erg bekend voor i.i.g.

[ afbeelding ]

En de vrouw van jullie bestuurslid was volgens mij niet zo blij met dat ene fraaie doelpunt gezien haar gezichtsuitdrukking.

[ afbeelding ]
Ja klopt, dat is Obelix. Werd toen gevolgd voor voetbalfans @ RTL7.
pi_150463344
Heet die gast echt 'Obelix' of is dat zijn bijnaam? Bedoel genoemd worden naar een dikke stripheld... :')
pi_150463431
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:33 schreef Iwanius het volgende:
Heet die gast echt 'Obelix' of is dat zijn bijnaam? Bedoel genoemd worden naar een dikke stripheld... :')
Nee, hij heet Jeroen, maar wordt veelal Obelix genoemd. Niet zo boeiend verder.
  maandag 9 maart 2015 @ 16:37:03 #122
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_150463464
Zijn vriendin heeft zelfs een shirtje met Asterix als naam achterop. ;)

Aardige gozer.
pi_150463746
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:37 schreef PBateman1978 het volgende:
Zijn vriendin heeft zelfs een shirtje met Asterix als naam achterop. ;)

Aardige gozer.
Hij is getrouwd, het is zijn vrouw.
  maandag 9 maart 2015 @ 16:45:46 #124
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_150463755
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:45 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Hij is getrouwd, het is zijn vrouw.
Ook goed.
pi_150466315
Getrouwd in het stadion toch?
pi_150466522
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:02 schreef the_legend_killer het volgende:
Getrouwd in het stadion toch?
Yep.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 10 maart 2015 @ 07:20:12 #127
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_150486824
quote:
6s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:30 schreef Iwanius het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die jongen links van hem zie je ook altijd met de vlag zwaaien _O-
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_150492297
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:20 schreef Paul het volgende:

[..]

Die jongen links van hem zie je ook altijd met de vlag zwaaien _O-
Wel verfrissend tussen al die mensen met een smartphone in de hand.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 10 maart 2015 @ 14:36:32 #129
80791 crew  Paul
pi_150495601
Tegen Ajax winnen we soberzo met 7-0
pi_150497366
quote:
FC Utrecht – AZ is een pot om niet snel te vergeten. Zeker niet voor Kristoffer Peterson. De 20-jarige Zweed maakte na een dikke maand afwezigheid zijn rentree en deed dat met de branie die je eerder van een Utrechter verwacht, dan van iemand uit Göteborg. Hij krulde de bal prachtig in de kruising en tekende voor de 5-1. FCUtrecht.nl sprak de jeugdinternational voor een terugblik op die zinderende zondag.

Trots zijn en genieten van het moment. Dat was wat Kristoffer Peterson wilde doen, zo vertelde hij direct na afloop van de spetterende 6-2 zege op AZ, waarin hij zijn rentree én een doelpunt maakte. “En dat is gelukt, maar wel op mijn manier”, zegt de jeugdinternational uit Zweden twee dagen later vanuit zijn appartement in Utrecht. “AZ-uit, dat was een wedstrijd waar twee vrije weken op volgden. Dan geniet ik voluit, zit ik te stralen in de spelersbus. AZ-thuis, dat is een ander verhaal. Ik maakte een goede goal, we speelden voortreffelijk. Genieten, ook van de fans, die echt als een twaalfde man fungeerden. Maar snel na de wedstrijd gaat bij mij dan toch de knop om. Ik liep de deur van Stadion Galgenwaard uit, en zat met mijn hoofd eigenlijk al bij de volgende wedstrijd. Wat ik die avond dan heb gedaan? Wat gegeten met twee vrienden van me, die bij me op bezoek waren. Daarna ben ik lekker gaan slapen. Weet je, ik heb dit seizoen twee keer gescoord. Er is ook nog helemaal geen reden om over the moon te zijn. Ik focus me op mijn prestaties, streef naar perfectie. Dat behoor je te doen als jonge professional die het hoogste wil bereiken, vind ik.”

Denken aan Eija Feodoroff
Tijdens de periode waarin Peterson vanwege een kaakbreuk geen wedstrijden kon spelen, trainde hij enkele weken in Zweden. Onder anderen met Eija Feodoroff. Een kleine vrouw, die in Zweden bewierookt wordt door zo ongeveer alle toppers. Ook door FC Utrecht’s Peterson. “Toen ik scoorde, dacht ik alleen maar: Eija, Eija, Eija! Met haar had ik juist op afronden getraind! Ik ben een betere speler geworden, in de afgelopen weken. Eerder dit seizoen lukte het me niet één keer om ruimte voor mezelf te creëren en te schieten. Ik heb daar met Eija op geoefend, en nu kwam het er direct uit én schoot ik de bal binnen!”

‘Vol vertrouwen naar Leeuwarden toe’
“En nu? Nu wil ik revanche”, vervolgt de sterke flankspits gedecideerd. “SC Cambuur heeft ons verslagen in Stadion Galgenwaard. Zij lieten ons niet in ons spel komen. Wij zijn onszelf nu een betere partij verplicht. Vol vertrouwen gaan we naar Leeuwarden toe en als we daar ons eigen spel spelen, heb ik vertrouwen in een goed resultaat.”

Weg met die glazen bol
Of Peterson dan ook stiekem al kijkt naar pagina 819 van NOS Teletekst om te bekijken wat er dit seizoen wellicht nog in het vat zit voor FC Utrecht? “Stop! Ik weet hoe je denkt, ik weet hoe veel mensen denken. Als dit, dan misschien dat. Maar zo zit ik niet in elkaar. Alleen de volgende wedstrijd telt. Daar moet je volledige focus op gericht zijn. Je moet hongerig zijn, hongerig blijven. Als we dat doen, zijn we tot veel in staat. Verder dan de eerstvolgende wedstrijd kijken, heeft geen zin. Alles draait nu om SC Cambuur-uit.”
pi_150523766
quote:
Hij speelde pas drie duels in de Eredivisie, maar kan zich nu gaan opmaken voor een interlandcarrière. Sofyan Amrabat (18) zit in de voorselectie van Marokko voor een oefenduel met Uruguay op 28 maart.

Behalve Amrabat maken nog drie eredivisiespelers deel uit van de 34-koppige voorselectie van Marokko: Karim El Ahmadi (Feyenoord), Zakaria Labyad en Rochdi Achenteh (Vitesse). Ook voormalig PSV'er Nordin Amrabat, de oudere broer van Sofyan is door bondscoach Badou Zaki opgeroepen.

Sofyan Amrabat speelde als jeugdinternational zowel voor Marokko als voor Oranje.
pi_150561438
Jeff Hardeveld, Yassin Ayoub en Sean Klaiber in voorselectie Jong Oranje.
Bart Ramselaar en Issa Kallon in voorselectie Oranje onder-19.
Tim de Lange in voorselectie Oranje onder-18.
pi_150567854
quote:
Legt FC Utrecht acht ton neer voor Sébastien Haller, dan lijkt de club goud in handen te hebben. De Franse spits is een hit in de Eredivisie, topschutter over 2015 bovendien. De oud-spitsen Ruud Geels, John van Loen en Michael Mols zijn zeer te spreken over de huurling van Auxerre.

Vijfvoudig eredivisietopscorer Ruud Geels (67) heeft een gratis tip voor FC Utrecht: vastleggen die Haller en wel zo rap mogelijk. Geels zag de Franse jeugdinternational afgelopen zondag live aan het werk in stadion Galgenwaard en raakte al rap gecharmeerd van hem. ,,Hij is pas 20, maar voor die leeftijd erg uit de kluiten gewassen. Hij scoort niet alleen makkelijk, het is ook een spits die constant beweegt en allesbehalve bang uitgevallen is.''

Als Haller zo doorgaat, komt hij in Engeland terecht, verwacht Geels. ,,Daar houden ze van dit soort types. Groot, kopsterk. Hij oogt alleen wat langzaam in de zestien. Als je Haller bijvoorbeeld vergelijkt met Heerenveen-spits Mark Uth dan is die qua handelingssnelheid veel verder.'' Misschien, zegt Geels, is Haller meer een type Michiel Kramer (ADO Den Haag). ,,Al is Kramer zes jaar ouder en twijfel ik bij hem of hij het gaat redden.''

John van Loen (50) is wat gereserveerder over de Auxerre-huurling. ,,Haller heeft een sterk neusje voor de goal, is redelijk snel. Maar laat hem eerst een paar maanden spelen om te kijken of hij constant is en bij Utrecht past.''

Criticasters wijzen op de statistiek dat Haller vier van zijn zeven goals tegen hekkensluiter Dordrecht maakte. Te makkelijk, zegt Geels. ,,Tegen wie je scoort, maakt voor een spits niet uit. Als ze er maar ingaan. Alleen al de wijze waarop Haller penalty's opeist en koelbloedig binnenschiet, zegt veel over het karakter van deze jongen.''

Michael Mols (44) is niet verrast dat de zoon van een Franse vader en Ivoriaanse moeder een 'Hallermania' veroorzaakt in stadion Galgenwaard. Utrecht-scout Didier Martel toog in november naar Auxerre-Nimes om een verdediger te bekijken, maar raakte pas echt onder de indruk van de tien invalminuten van spits Haller. Hij vroeg collega-scout Mols ook eens naar de beelden te kijken.

,,Je weet het nooit honderd procent zeker, ziet niet alles op beelden, maar ik was wel meteen enthousiast. Hij heeft lengte en techniek, inzicht en hij scoort. Niet voor niets heeft hij alle Franse nationale jeugdelftallen doorlopen. Gelet op de concurrentie in Frankrijk zegt dat veel. Hij past ook bij Utrecht. Dé typische Utrecht-spits bestaat niet, maar het publiek accepteert in elk geval geen spits die balletjes afwacht. Wel van types die leuren, sleuren en alles geven.''

Utrecht hapte toe toen bleek dat 'AJA' in financiële problemen verkeerde. Dat Utrecht dit buitenkansje niet liet schieten, vindt Mols volkomen logisch. Ook al staat Haller in Frankrijk te boek als eeuwig talent en zat hij de eerste seizoenshelft in het Stade l'Ábbé-Deschamps voornamelijk op de bank. ,,Het is een soort Zlatan. Een Nederlandse club krijgt niet vaak de kans om een spits van deze potentie te halen.''
pi_150569922
Kan die gekke Martel ook niet eens een sterke, solide verdediger aandragen? Van het niveau Di Tommaso zou al heel fijn zijn.
pi_150601156
quote:
FC Utrecht gaat niet in zee met middenvelder John Goossens
13-03-2015
UTRECHT - FC Utrecht heeft besloten om John Goossens geen contract aan te bieden. Dat liet trainer Robby Alflen desgevraagd weten aan RTV Utrecht. De verdediger traint sinds februari mee met de eredivisionist uit de Domstad. De club had tot komende maandag de tijd om in zee te gaan met de middenvelder.

Alflen beschikt op de positie waarop Goossens uit de voeten kan ook twee jeugdtalenten. Sofyan Amrabat en Bart Ramselaar. "Het is zonde als we geld gaan uittrekken voor een speler terwijl we ook talentvolle jeugdspelers op die positie hebben." Lichtte Alflen de beslissing toe.

Goossens liet bij zijn komst weten Utrecht best te willen helpen, maar dat het in eerste instantie niet de intentie was om de ploeg te komen versterken. Hij mag wel de rest van het seizoen blijven meetrainen in Utrecht.
Goede keuze Robby!
pi_150602271
Klinkt logisch en zie ook veel liever grote talenten doorgroeien. Geef je ook een veel beter signaal mee af naar de rest van de jeugd en de mensen die dagelijks keihard werken op Zoudenbalch.
pi_150602577
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:35 schreef Downwards het volgende:

Nee, hij heet Jeroen, maar wordt veelal Obelix genoemd. Niet zo boeiend verder.
Begrijp ik. Trouwens staan er weleens spelers (oud spelers desnoods) tussen jullie harde kern gewoon een wedstrijd te volgen zoals bij ons in de ArenA, of is dat verboden?( of durven ze niet)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2015 16:21:53 ]
pi_150602713
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:21 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Begrijp ik. Trouwens staan er weleens spelers (oud spelers desnoods) tussen jullie harde kern gewoon een wedstrijd te volgen zoals bij ons in de ArenA, of is dat verboden?( of durven ze niet)
Niet dat ik weet. Er zitten wel eens vaker oud spelers op de hoofdtribune natuurlijk, maar kom ze zelden tegen. De enige die ik nog wel eens spreek is Ferdi Vierklau, maar dat is dan in de pub.
pi_150602753
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:21 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat gebeurt af en toe wel ja.
pi_150602759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:26 schreef Downwards het volgende:

Niet dat ik weet. Er zitten wel eens vaker oud spelers op de hoofdtribune natuurlijk, maar kom ze zelden tegen. De enige die ik nog wel eens spreek is Ferdi Vierklau, maar dat is dan in de pub.
Ferdi. Aardige gast toen hij nog bij ons speelde. Kwam hem altijd tegen op het parkeerdek boven als je naar binnenging voor persconferenties e.d. Ik heb volgens mij nog een foto ergens waar hij een magazine leest die ik hem toen overhandigde.

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2015 16:28:17 ]
pi_150602822
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:27 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ferdi. Aardige gast toen hij nog bij ons speelde.
Is een goede gozer inderdaad en hij volgt het voetbal nog vrij intensief. ;)
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 13 maart 2015 @ 17:18:01 #142
80791 crew  Paul
pi_150604431
WAT HALLER NIET KOPEN DAT DOE JE WEL ROBBY :(
pi_150627237
Succes straks! Helaas zit ik in het vliegtuig rond 17:30 (NL tijd) dus krijg het pas later mee.
pi_150627296
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Succes straks! Helaas zit ik in het vliegtuig rond 17:30 (NL tijd) dus krijg het pas later mee.
Zullen vannacht wel verslag uitbrengen. Goede vlucht alvast, mis je NAC-thuis dus ook?
pi_150627342
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:54 schreef Downwards het volgende:

[..]

Zullen vannacht wel verslag uitbrengen. Goede vlucht alvast, mis je NAC-thuis dus ook?
Nee, ik kom straks weer terug in Nederland gelukkig :) Vond een uit en thuis missen wel voldoende, en mijn werkgever gaat nog eens failliet aan al dat gereis van ons :P (Ben voor de zaak op pad geweest 8 dagen).
pi_150627450
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:57 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee, ik kom straks weer terug in Nederland gelukkig :) Vond een uit en thuis missen wel voldoende, en mijn werkgever gaat nog eens failliet aan al dat gereis van ons :P (Ben voor de zaak op pad geweest 8 dagen).
Oh, op die manier. Ik dacht dat je zo pas wegging. ;)
pi_150627669
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:03 schreef Downwards het volgende:

[..]

Oh, op die manier. Ik dacht dat je zo pas wegging. ;)
Lees mijn antwoord dan ook op je vraag waar ik een week was :P
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 07:08 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Singapore *)

Helaas was internet in het hotel niet snel genoeg om live te kijken, heb een stuk Radio M aangehad.
pi_150627851
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:12 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Lees mijn antwoord dan ook op je vraag waar ik een week was :P

[..]

Misschien wel gelezen, maar kan me er i.i.g. niets meer van herinneren. Singapore is natuurlijk geen Utrecht, maar neem aan dat je je daar ook wel hebt weten te vermaken.
pi_150657105
Iets gemist?
pi_150657139
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:24 schreef Tha_Duck het volgende:
Iets gemist?
Nee, het was een vrij beschamend en frustrerend optreden. Duplan nog wel met een goede goal.
pi_150657294
Gelukkig, Alflen heeft eindelijk weer invloed op de groep.
pi_150657349
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:34 schreef Tha_Duck het volgende:
Gelukkig, Alflen heeft eindelijk weer invloed op de groep.
Op een gegeven moment was (bijna) het halve elftal aan het kibbelen wie een vrije trap mocht nemen. Met als verzachtende omstandigheid dat we natuurlijk wel een stuk of 8 spelers hebben die een trap als Eriksen hebben.
pi_150657656
quote:
9s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:37 schreef Downwards het volgende:

[..]

Op een gegeven moment was (bijna) het halve elftal aan het kibbelen wie een vrije trap mocht nemen. Met als verzachtende omstandigheid dat we natuurlijk wel een stuk of 8 spelers hebben die een trap als Eriksen hebben.
Alflen zat lekker met zijn billen op de warme bank?
pi_150658068
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:52 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Alflen zat lekker met zijn billen op de warme bank?
Ongetwijfeld, maar je zou toch verwachten dat er op voorhand afspraken over zijn gemaakt.
pi_150691070
Henk, wat staat er te gebeuren?
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_150691114
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:11 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar je zou toch verwachten dat er op voorhand afspraken over zijn gemaakt.
Volgens Letschert is er een lijstje met spelers die een vrije trap mogen nemen maar staat daar geen volgorde op. Dus nu wilden al die spelers de vrije trap opeisen. Werd erg opgeblazen door Fox vond ik.

Niet dat we qua spel ergens recht op hadden zaterdag maar wat floot die Blom slecht zeg, El Makrini had wel 5 keer geel kunnen krijgen maar kreeg er geen...

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:30 schreef Matip het volgende:
Werkelijk waar geen idee. :P
pi_150691179
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:32 schreef PBateman1978 het volgende:
Volgens Letschert is er een lijstje met spelers die een vrije trap mogen nemen maar staat daar geen volgorde op. Dus nu wilden al die spelers de vrije trap opeisen. Werd erg opgeblazen door Fox vond ik.
Op die manier werk je dus in de hand dat zichzelf overschattende spelers gaan kibbelen als er een vrije trap genomen mag worden (ze staan immers ergens op 'het lijstje'. Het helpt ook niet mee dat je geen specialist hebt en niemand zal erg onder de indruk zijn van de kwaliteiten van een ander op dat gebied.

[ Bericht 6% gewijzigd door Downwards op 16-03-2015 11:41:49 ]
pi_150694074
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:30 schreef Matip het volgende:
Je Suis Haller shirts te koop, dat zal wel bekend worden gemaakt bij N&R
pi_150695323
_O-
pi_150695482
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:49 schreef Downwards het volgende:
_O-
Gok ik hoor. :P
pi_150695555
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:52 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Gok ik hoor. :P
Zou heel goed kunnen. Ze zullen wel een item hebben dat veel fans hopen dat Haller wordt vastgelegd en dat er zelfs als Je Suis Haller-shirts zijn (waarvan de winst naar de club gaat).
pi_150705160
quote:
De komst en eventueel vertrek van de nieuwe publiekslieveling Sébastien Haller heeft enkele supporters aangezet tot actie. Komende week zullen via de bekende kanalen de “je suis HALLER, je suis UTREG” T-shirts op de markt komen.

De insteek is om bestuur, eigenaar, sponsoren en supporters te laten weten dat wij, supporters het erg jammer zouden vinden als men Sébastien zou laten vertrekken. De wedstrijd van 5 april tegen Ajax hopen we veel shirts op de tribune te zien en op deze manier iedereen die maar iets doet voor onze FC te laten zien wat voor mooie club we hebben.

Deze actie heeft geen belang bij financieel gewin. Het risico wordt gedragen door enkele supporters, gemaakte financiële winst zal aan FC Utrecht beschikbaar gesteld worden. De T-shirts zullen 10 euro gaan kosten. Komende week worden de eerste 500 shirts op de markt gebracht, bij snelle verkoop zullen er extra shirts beschikbaar komen.

Voor de wedstrijd tegen Ajax zullen de shirts in en rond het stadion verkocht worden. (bron: Bunnikside)
Leuk idee natuurlijk.
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
  maandag 16 maart 2015 @ 18:09:41 #163
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_150705329
Utrecht heeft toch een eenzijdige optie, vanwaar dan de actie?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_150705335

[ Bericht 13% gewijzigd door Downwards op 16-03-2015 18:42:34 ]
pi_150705346
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:09 schreef Caland het volgende:
Utrecht heeft toch een eenzijdige optie, vanwaar dan de actie?
Hij kost wel 8 ton en er is dus nog niets besloten.
  maandag 16 maart 2015 @ 18:11:52 #166
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_150705410
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:10 schreef Downwards het volgende:

[..]

Hij kost wel 8 ton en er is dus nog niets besloten.
Men is toch gewoon tevreden over hem neem ik aan. En als Utrecht hem niet kan betalen is het wel een aardig kansloze actie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_150705458
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:11 schreef Caland het volgende:

[..]

Men is toch gewoon tevreden over hem neem ik aan
Over het algemeen tevreden, maar het is dus nog niet zeker dat hij blijft en veel supporters zouden dat uiteindelijk graag zien. Daar is deze actie eigenlijk op gebaseerd.
pi_150707746
Hadden ze niet iets anders dan je suis haller kunnen bedenken? Dit roept wel heel erg associaties op met je suis Charlie.

Kansloos en vrij smakeloos als je het mij vraagt.
pi_150708263
Prima actie wat mij betreft.
pi_150708357
500 shirtjes a 10 euro. Leuk zo'n bedrag maar daar lacht van Seumeren om.
pi_150708739
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:25 schreef Matip het volgende:
Het gaat natuurlijk ook meer om het gebaar. De initiatiefnemers zullen zich er zelf ook wel van bewust zijn dat het een druppel op een gloeiende plaats is.

Sowieso gaan er nog allerlei kosten van de omzet af.
pi_150708780
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:25 schreef Matip het volgende:
Het gaat niet om het bedrag toch?
pi_150708840
Mogen ze de intenties niet hebben om Haller daadwerkelijk te gaan kopen dan hebben ze geen bord maar een muur voor de kop.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:08:20 #174
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_150730809
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:36 schreef Matip het volgende:
Mogen ze de intenties niet hebben om Haller daadwerkelijk te gaan kopen dan hebben ze geen bord maar een muur voor de kop.
Precies.

Kan je wel direct de toko opdoeken, want je bent als bedrijf wel knettergek als je deze jongen niet wilt vastleggen voor 8 ton
pi_150775647
quote:
Amrabat in definitieve selectie Marokko

18 maart 2015

FC Utrecht’s middenvelder Sofyan Amrabat is door bondscoach Badou Zaki opgenomen in de defintieve selectie van Marokko voor de oefeninterland tegen Uruguay. In het 25-koppige keurkorps komt het 18-jarige talent van FC Utrecht onder anderen zijn oudere broer Nordin tegen, die als speler van het Spaanse Málaga ook is geselecteerd door Zaki.

Amrabat debuteerde dit seizoen in het thuisduel met Vitesse in de Eredivisie en het jeugdproduct van FC Utrecht stond onlangs bij de wedstrijden tegen Heracles Almelo en Feyenoord in de basisopstelling.

Mogelijk dient een nieuwe mijlpaal in zijn loopbaan zich op zaterdag 28 maart aan, als Marokko in Grand Stade d’Agadir een oefeninterland speelt tegen Uruguay. Amrabat zou dan zijn debuut voor De Leeuwen van de Atlas kunnen maken.
De selectie van de nationale ploeg van Marokko voor het oefenduel met Uruguay:
Doelmannen: Yassine Bounou (Real Zaragoza, Spanje), Abdelali M’Hamdi (KACM Marrakech), Munir Mohand Mohamedi (Numancia, Spanje).
Verdedigers: Mehdi Benatia (Bayern München, Duitsland), Mohamed Oulhaj (Raja Casablanca), Mohamed Abarhoune (MAT Tetouan), Ayoub El Khaliqi (FAR Rabat), Rochdi Achenteh (Vitesse, Nederland).
Middenvelders: Houssine Kharja (Sochaux), Issam El Adoua (Chongqing Lifan, China), Achraf Lazaar (Palermo, Italië), Nabil Dirar (AS Monaco, Frankrijk), Karim El Ahmadi (Feyenoord, Nederland), Mounir Obbadi (Hellas Verona, Italië), Sofyan Amrabat (FC Utrecht), Jamal Ait Ben Idir (AJ Auxerre, Frankrijk), Ahmed El Massaoudi (Lierse SK, België), Mbark Boussoufa (Lokomotiv Moskou, Rusland), Zakaria Labyad (Vitesse, Nederland).
Aanvallers: Nordin Amrabat (Málaga, Spanje), Omar El Kaddouri (Torino, Italië), Abderazzak Hamdallah (Guangzhou R&F, China), Aatif Chahechouhe (Sivasspor, Turkije), Mouhssine Iajour (MAT Tetouan), Yacine Bammou (FC Nantes, Frankrijk).
pi_150775997
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:08 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

Precies.

Kan je wel direct de toko opdoeken, want je bent als bedrijf wel knettergek als je deze jongen niet wilt vastleggen voor 8 ton
Nee, je bent knettergek als je hem nu al vastlegt. Ik snap die hele heisa niet, het komt zelfs een beetje treurig over. Die optie loopt toch pas in de zomer af? We hebben nog meer dan genoeg tijd om te beslissen, laat hem eerst nog maar eens een paar potten bewijzen dat hij 8 ton en een bak salaris waard is. Er is geen enkele reden om nu al zo in paniek te raken.

We hebben eerder die paniek gezien, iets met Zweden en Aussies. Allen jammerlijk mislukt. Was ook zo'n paniekdingetje.
pi_150776025
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee, je bent knettergek als je hem nu al vastlegt. Ik snap die hele heisa niet, het komt zelfs een beetje treurig over. Die optie loopt toch pas in de zomer af? We hebben nog meer dan genoeg tijd om te beslissen, laat hem eerst nog maar eens een paar potten bewijzen dat hij 8 ton en een bak salaris waard is. Er is geen enkele reden om nu al zo in paniek te raken.

We hebben eerder die paniek gezien, iets met Zweden en Aussies. Allen jammerlijk mislukt. Was ook zo'n paniekdingetje.
Aussies in paniek gehaald? Hoe kom je daar nou bij.
pi_150776044
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:27 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Aussies in paniek gehaald? Hoe kom je daar nou bij.
Waarom kwamen er dan 2 van die flapdrollen mee met Oar? Want dat was de enige met potentie en waar het om ging.

Geld had vele malen beter besteed kunnen worden.
pi_150776098
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:28 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Waarom kwamen er dan 2 van die flapdrollen mee met Oar? Want dat was de enige met potentie en waar het om ging.

Geld had vele malen beter besteed kunnen worden.
Die 3 jongens hebben 1 miljoen euro gekost bij elkaar, waarvan er eentje meer dan 100 wedstrijden heeft gespeeld voor de club, niks mis mee toch?

Natuurlijk waren de verwachtingen wat hoger vooraf, maar goed, zo kan ik nog wel 1.000 spelers opnoemen bij wijze van...
pi_150776178
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:29 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Die 3 jongens hebben 1 miljoen euro gekost bij elkaar, waarvan er eentje meer dan 100 wedstrijden heeft gespeeld voor de club, niks mis mee toch?

Natuurlijk waren de verwachtingen wat hoger vooraf, maar goed, zo kan ik nog wel 1.000 spelers opnoemen bij wijze van...
Ik kan er ook nog wel 1000 noemen, maar niet allen van de FCU :)

Maar geen enkele reden nu al in paniek te raken voor een tot nu toe redelijke spits. Al licht je de optie 2 uur van te voren, dan is dat nog ruim op tijd. Laat hem eerst nog eens wat meer laten zien, want 4 doelpunten tegen Dordt is nou niet echt heel spectaculair toch?

Waarmee ik niet zeg dat ik het een slechte spits vind, ik kan wel van hem genieten. Maar laten we waken voor een tweede Mulenga. Aardige gasten, maar het levert te weinig op voor het geld wat het kost.
pi_150776428
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:31 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik kan er ook nog wel 1000 noemen, maar niet allen van de FCU :)

Maar geen enkele reden nu al in paniek te raken voor een tot nu toe redelijke spits. Al licht je de optie 2 uur van te voren, dan is dat nog ruim op tijd. Laat hem eerst nog eens wat meer laten zien, want 4 doelpunten tegen Dordt is nou niet echt heel spectaculair toch?

Waarmee ik niet zeg dat ik het een slechte spits vind, ik kan wel van hem genieten. Maar laten we waken voor een tweede Mulenga. Aardige gasten, maar het levert te weinig op voor het geld wat het kost.
Wie raakt er dan in paniek? Het is gewoon een ludieke actie waarmee betrokkenheid wordt getoond.

In het AD vandaag stond dat niet alleen Haller onder de indruk was maar ook Van Seumeren en sponsoren, dat is belangrijk!

Die goals zijn leuk maar vooral tegen AZ zag ik ook een goed voetballende spits waar de heren Hoedt en Gouweleeuw, volgens sommigen potentiële Oranje-klanten, geen enkele grip op kregen..
pi_150776671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:38 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wie raakt er dan in paniek? Het is gewoon een ludieke actie waarmee betrokkenheid wordt getoond.

In het AD vandaag stond dat niet alleen Haller onder de indruk was maar ook Van Seumeren en sponsoren, dat is belangrijk!

Die goals zijn leuk maar vooral tegen AZ zag ik ook een goed voetballende spits waar de heren Hoedt en Gouweleeuw, volgens sommigen potentiële Oranje-klanten, geen enkele grip op kregen..
Tegen AZ kan ik niet over oordelen, ik was er niet en te traag internet voor een samenvatting.

Betrokkenheid is prima hoor, maar zoals hier in het topic dat ze knettergek zijn omdat het nog niet geregeld is, dat vind ik paniekerig.

Vermoed dat het pas rond komt als er een nieuwe trainer is, hoewel die misschien voor de buitenwacht nog niet bekend gemaakt zal zijn op dat moment.
pi_150776848
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Tegen AZ kan ik niet over oordelen, ik was er niet en te traag internet voor een samenvatting.
Deze prachtig afgemeten en zeer bekeken assist mag je i.i.g. niet missen (wat mij betreft het hoogtepunt van de wedstrijd):

http://foxsports.nl/video(...)-utrecht-az-1-0.html
pi_150776867
Zullo geblesseerd van de training. Barazite traint apart. Boymans nog steeds kapot.

Het is toch wel treurig weer dit jaar. Als we dan toch actie willen ondernemen zou ik kijken of je Boymans kan verhuren/verkopen, Barazite verhuren en Haller optie lichten. Volgend jaar afscheid nemen van alle Aussies. Dan gaan shoppen voor een rechtsbuiten en Duplan laten gaan.

Kwalitatief lever je dan niks in en financieel ga je er op vooruit.
  woensdag 18 maart 2015 @ 15:50:58 #185
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_150776894
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat betreft die Aussies en zweden....zijn die niet direct gekocht?

Tevens hebben wij de optie om aan eind seizoen voor 8 ton over te nemen.
Auxerre is nagenoeg failliet. Dus als we nu direct 6,5 ton bieden???misschien gaan ze akkoord.

Tevens is Haller niet blessure gevoelig.

Als vervanger hebben we Boymans die zijn halve carrière geblesseerd is.
pi_150776908
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:50 schreef Tha_Duck het volgende:
Zullo geblesseerd van de training. Barazite traint apart. Boymans nog steeds kapot.

Het is toch wel treurig weer dit jaar. Als we dan toch actie willen ondernemen zou ik kijken of je Boymans kan verhuren/verkopen, Barazite verhuren en Haller optie lichten. Volgend jaar afscheid nemen van alle Aussies. Dan gaan shoppen voor een rechtsbuiten en Duplan laten gaan.

Kwalitatief lever je dan niks in en financieel ga je er op vooruit.
Duplan laten gaan? Hell no!

quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:50 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

Auxerre is nagenoeg failliet. Dus als we nu direct 6,5 ton bieden???

Zo werkt het niet, als je niet die 8 ton biedt zoals afgesproken vervalt de optie.
pi_150776924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:49 schreef Downwards het volgende:

[..]

Deze prachtig afgemeten en zeer bekeken assist mag je i.i.g. niet missen (wat mij betreft het hoogtepunt van de wedstrijd):

http://foxsports.nl/video(...)-utrecht-az-1-0.html
+1 :Y

Doet mij een beetje aan Dave denken die voorzet, mannetje voorbij en prachtig voor het doel!
  woensdag 18 maart 2015 @ 15:53:03 #188
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_150776974
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:51 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Duplan laten gaan? Hell no!

[..]

Zo werkt het niet, als je niet die 8 ton biedt zoals afgesproken vervalt de optie.
Die kan je dus altijd bieden aan het eind van het seizoen. En dan is hij verkocht.

Misschien willen ze eerder minder centen
pi_150776978
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

+1 :Y

Doet mij een beetje aan Dave denken die voorzet, mannetje voorbij en prachtig voor het doel!
Dave ging toch nooit zijn mannetje voorbij, die kon m al voorgeven zonder dat ie zijn man voorbij was. ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:53 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

Die kan je dus altijd bieden aan het eind van het seizoen. En dan is hij verkocht.

Misschien willen ze eerder centen
De optie vervalt op 1 mei.
pi_150777012
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:50 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

Auxerre is nagenoeg failliet. Dus als we nu direct 6,5 ton bieden???

Boymans moet je zo snel mogelijk afscheid van nemen, dat wordt niks. Leuke vent hoor, maar nog vaker stuk dan Sanmartean.

Zweden en Aussies zijn direct gekocht ja, met name de Zweden was paniekaankoop. Allen niks geworden, en dat moeten we niet vaker doen.

6,5 ton bieden is dom, dan verknal je de optie en kan een andere partij je voor zijn. Dat zou jammer zijn en de 1,5 ton niet waard lijkt mij.
pi_150777062
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dave ging toch nooit zijn mannetje voorbij, die kon m al voorgeven zonder dat ie zijn man voorbij was. ;)

Sorry moet het beter verwoorden, beiden laten de bal wel heel makkelijk langs de man gaan en de bal komt precies waar ze willen. ;)

quote:
De optie vervalt op 1 mei.
Tijd genoeg dus, laat hem nog maar eens wedstrijd of 4 spelen. En handel dan als hij nog steeds bevalt.
pi_150777091
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:53 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

Misschien willen ze eerder minder centen
Nee, als ze nu 6,5 ton bieden vervalt de optie. En is 8 ton ook geen optie meer. Het is 8 ton of niks.
Maar dat is hij wel waard denk ik, vind het niet verschrikkelijk veel geld en denk dat hij wel potentie heeft voor de toekomst. Zal zeker niet langer dan 2 seizoenen bij ons spelen dan verwacht ik.
pi_150777360
Sowieso zal het wel weer een drukke zomer worden ben ik bang…

Als ik het goed heb lopen de contracten af van :

Heerings
Zullo
Oar (gaat al weg)
Verhoeven
Duplan

En moet er een keuze worden gemaakt voor wat betreft het definitief overnemen van de gehuurde spelers:

Letschert
Verbeek
Haller

Daarnaast gaan de volgende spelers volgend seizoen hun laatste contractjaar in, als je daar nog wat aan wilt verdienen moet je die dus eigenlijk zien te slijten deze zomer:

Vd Maarel
Markiet
Sarota

En dan is het ook nog onzeker hoe de technische staf er volgend seizoen uit ziet. :P
pi_150778247
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Sowieso zal het wel weer een drukke zomer worden ben ik bang…

Als ik het goed heb lopen de contracten af van :

Heerings
Zullo
Oar (gaat al weg)
Verhoeven
Duplan
Verhoeven verlengen, rest laten gaan.

quote:
Letschert
Verbeek
Haller
Allen vastleggen wat mij betreft. Al is Verbeek wel een twijfelgeval.

quote:
Daarnaast gaan de volgende spelers volgend seizoen hun laatste contractjaar in, als je daar nog wat aan wilt verdienen moet je die dus eigenlijk zien te slijten deze zomer:

Vd Maarel
Markiet
Sarota
Sarota en vd Maarel mogen van mij al direct gaan. Markiet zou je kunnen verlengen, geen zeikerd en pakt zijn potjes wel mee. Wel op zoek naar een nieuwe RB denk ik.

quote:
En dan is het ook nog onzeker hoe de technische staf er volgend seizoen uit ziet. :P
Heel anders mag ik hopen :P
pi_150778264
Waarom wil je Duplan niet meer hebben Duckie? Is je beste speler na de winterstop..

Ik zou Verbeek laten gaan en Duplan zeker behouden.

Zie trouwens ook wel Ayoub en/of Ruiter vertrekken.
pi_150778532
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Waarom wil je Duplan niet meer hebben Duckie? Is je beste speler na de winterstop..
Is inderdaad prima teruggekomen.. Staat ook niet voor niets derde van alle spelers in De Eredivisie wat betreft 'assists per game'.
pi_150778577
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:42 schreef Downwards het volgende:

[..]

Is inderdaad prima teruggekomen.. Staat ook niet voor niets derde van alle spelers in De Eredivisie wat betreft 'assists per game'.
6 goals en 6 assists in 14 wedstrijden. :)
En daarbij ook nog eens een winnaarsmentaliteit EN aardige gozer.

Wat mij betreft eindigt Duplan zijn carriere hier.
pi_150779079
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:44 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat mij betreft eindigt Duplan zijn carriere hier.
Zie hem i.i.g. nog wel volgend seizoen graag hier spelen en van daaruit het maar gewoon per seizoen bekijken. Voorlopig laat hij meer dan genoeg zien om een extra seizoen te rechtvaardigen.
pi_150779135
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:58 schreef Downwards het volgende:

[..]

Zie hem i.i.g. nog wel volgend seizoen graag hier spelen en van daaruit het maar gewoon per seizoen bekijken. Voorlopig laat hij meer dan genoeg zien om een extra seizoen te rechtvaardigen.
Zeker, het mooiste zou zijn als je 1 jaar kunt verlengen met optie voor nog een jaar.
pi_150779152
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Omdat mijn gevoel zegt dat het klaar is. Het is absoluut een prima speler, maar ook met serieuze blessures en wat branie in het verleden. In mei ook alweer 32 jaar oud en zal een serieus salaris verdienen.

Aan de andere kant, met zijn ervaring en kennis van de FCU en Franse taal is het wel een nuttige schakel om in te zetten voor Haller en in het algemeen voor de FC.

Maar ben een beetje huiverig voor een vd Gun scenario, wat helemaal niet terecht zal zijn waarschijnlijk.
En ik vraag mij af of hij geen jeugd tegenhoudt.

Oar was toch de beste? ;)
pi_150779176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:59 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zeker, het mooiste zou zijn als je 1 jaar kunt verlengen met optie voor nog een jaar.
Inderdaad, en neem aan / hoop dat hij daar ook begrip voor heeft. Je hebt ook nog wel eens van die spelers die dan alleen voor 2/3 jaar willen bijtekenen (terwijl ze al 30+ zijn).
pi_150779210
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:00 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Omdat mijn gevoel zegt dat het klaar is. Het is absoluut een prima speler, maar ook met serieuze blessures en wat branie in het verleden. In mei ook alweer 32 jaar oud en zal een serieus salaris verdienen.

Aan de andere kant, met zijn ervaring en kennis van de FCU en Franse taal is het wel een nuttige schakel om in te zetten voor Haller en in het algemeen voor de FC.

Maar ben een beetje huiverig voor een vd Gun scenario, wat helemaal niet terecht zal zijn waarschijnlijk.
En ik vraag mij af of hij geen jeugd tegenhoudt.

Oar was toch de beste? ;)
Dat kan, als ik hem nu zie voetballen zeg ik dat ie zeker nog een jaar meekan en misschien nog wel meer.

Oar was voor de winterstop de beste. ;)
pi_150779329
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:01 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat kan, als ik hem nu zie voetballen zeg ik dat ie zeker nog een jaar meekan en misschien nog wel meer.

Oar was voor de winterstop de beste. ;)
Daarom zeg ik dat het een gevoel is, ben het er helemaal mee eens dat hij dit jaar wel wat heeft laten zien ondanks een behoorlijk lange blessure. En daar ben ik dus huiverig voor, al die rotblessures. Kosten klauwen met geld en een hoop punten tenslotte.

1 jaar met optie voor nog een jaar zou ik wel achter staan, als je door wil met hem.
pi_150779428
Voor wat het waard is, een post op fcu.net over volgend seizoen.

Betrouwbaarheid? Geen idee.

quote:
Utrecht is bezig alles in kaart te brengen voor het nieuwe seizoen.

Mijn informatie (uit eerste hand) is dat Rob Alflen volgend jaar geen trainer meer is van Fc Utrecht. Uit verschillende hoeken zijn negatieve verhalen gekomen betreffende de trainingen:
- Er vinden te weinig trainingen plaats die specifiek op systeem gericht zijn. Patronen, looplijnen, vastigheden etc.
- Hij laat zijn hulpjes (Ultee, Koevermans etc.) te vaak de training leiden en staat zelf op tribune een peuk te doen.
- Organisatorisch laat het nog wel eens te wensen over (leidinggeven)
- Grijpt veel te weinig in!
Zaak Kali gehad, daarna een overdreven sanctie tegen Barazite voor te laat zijn, om enigszins te compenseren.
Maar tijdens de 6-2 tegen AZ stond Rubin klaar om in te vallen (voor Haller) maar Chris Kum gaf aan niet verder te kunnen.
Kai Heerings moest voor hem invallen maar Heerings was zijn wedstrijdshirt binnen vergeten. Hier geen sanctie opgelegd, dit was voor vele de druppel.

Men kijkt welke trainers er beschikbaar zijn die pressievoetbal in 433 systeem als visie heeft (lees: binnen voetbalvisie van Co)
Keuze 2 opties:
1. Goedkoopste oplossing. Ze gaan nu eerst kijken binnen de eigen organisatie wie dat eventueel kan overnemen: opties zijn vd Ham (of Pronk).
2. Trainer van buitenaf moet uit het contract lopen of geen club hebben. Een trainer bij een club wegkopen is geen optie ivm financiële plaatje van de club.
Luc Nijholt is in ieder geval ook een kandidaat (stal van Co).

>> Wat betreft de spelerszaken een update.

KEEPERS
Verhoeven gaan ze nog mee praten, staat in belangstelling van veel clubs om eerste keeper te worden. Ligt eraan wat hij zelf wilt. Als Utrecht nog iets wilt verdienen, moet hij komende zomer weg.
Ruiter gaat weg naar een buitenlandse club voor een goed bedrag!
Hiervoor gaat men de markt op om vervanger te halen, er zijn al een 3-tal keepers in beeld.

VERDEDIGING
Letschert is al vastgelegd.
Markiet mag weg tegen een redelijk bod.
Men is in Frankrijk aan het kijken naar een rechtsback.
Zullo, Heerings en Cortie lopen uit hun contract.
Contract Hardeveld word opgewaardeerd!
Abena komt door vanuit Jong.

Nieuwe seizoen:
Hardeveld-Letschert-Leeuwin-Nieuwe aankoop

MIDDENVELD
Ayoub is te koop voor een goed bedrag, men verwacht dat hij gaat.
Tevens krijgt men nog een x-bedrag van Feyenoord overgemaakt mbt Toornstra. Van dit bedrag gaat men kijken om een "steunpilaar" te krijgen binnen de mogelijkheden. Een leiderstype.
De rest blijft redelijk hetzelfde. Keuze tussen Goossens en Ramselaar is geweest, Ramselaar komt definitief bij A-selectie.
Janssen, Diemers, Amrabat en Rubin blijven erbij.
Sarota, Nando, Pappot etc. probeert men te slijten.

AANVAL
Haller gaat komen, word in April vastgelegd.
Boymans is te koop voor een goed bedrag (Vincent Janssen is het alternatief).
Duplan word verlengd (met 2 jaar).
Verbeek is gewogen en te licht (en blessuregevoelig) bevonden, moest bijna 7 ton kosten (kwam nog bonussen bij). Er word gekeken of men nog een buitenkansje kan vinden voor de linksbuiten plaats. Men houd hierbij ook de degradatiestrijd in de gaten (NAC, Dort, Heracles, GAE).
De Kogel: exit.

Dus resumerend:
Nieuwe keeper
Nieuwe rechtsback
Nieuwe middenvelder (ipv Ayoub)
Nieuwe linksbuiten (ipv Verbeek)
Nieuwe spits (Haller!)
Bij vertrek Boymans: nieuwe extra spits.

Staat een hoop (goeds) te gebeuren heren! Mede met voetbalvisie van Co. Ik krijg eindelijk het gevoel dat men de goede weg ingeslagen is, maar kritisch zullen we blijven.
pi_150779547
Lijken geen hele gekke dingen in te staan, maar het is natuurlijk wel onwaarschijnlijk dat alles precies zo verloopt achter de schermen. Ik ga er wel vanuit dat Alflen vertrekt en Haller wordt gehaald. ;)
pi_150779572
Duidelijk, en ook in grote lijnen ook mijn idee. Verbeek idd niet doen met dat prijskaartje.

Keepers vraag ik mij af of het klopt, Ruiter komt niet heel zeker over laatste 1,5 seizoen en Verhoeven lijkt mij te oud/matig om heel erg in de belangstelling te staan als eerste keeper bij vele clubs.

Ayoub laten gaan zou jammer zijn, maar wel begrijpelijk als het gebeurd.
pi_150803495
Het Eredivisie ''Moneyball'' team

3 FCU spelers

http://foxsports.nl/nieuw(...)-moneyball-team.html
pi_150818639
quote:
Aanvaller Sébastien Haller is opgenomen in de selectie van Jong Frankrijk, dat de komende weken twee vriendschappelijke interlands speelt. Het team van bondscoach Pierre Mankowski spart met Jong Estland (woensdag 25 maart) en Jong Oranje, dat het op maandag 30 maart treft.

De van AJ Auxerre gehuurde Haller is een bekend gezicht in de vertegenwoordigende elftallen van Frankrijk. De spits, die sinds de winterstop voor FC Utrecht uitkomt, kwam in het verleden naast voor Jong Frankrijk (2 maal) ook al uit voor Frankrijk Onder 16 (1 keer), Onder 17 (12), Onder 18 (4), Onder 19 (7) en Onder 20 (7). De laatste keer dat hij het tricot van Jong Frankrijk droeg, was op 11 november 2013. Toen was Jong Oranje de tegenstander van Haller en zijn ploegmakkers, die destijds het onder anderen FC Utrecht-middenvelder Yassin Ayoub opnamen.

Jong Frankrijk speelt op woensdag 25 maart in Valenciennes een vriendschappelijke interland tegen Jong Estland. In Stade du Hainaut wordt die dag om 21.00 uur afgetrapt. Ook op dat tijdstip, maar dan op maandag 30 maart in Stage Louis-Dugauguez in Sedan, treffen de Franse talenten hun Nederlandse leeftijdsgenoten. Mogelijk komt Haller dan Yassin Ayoub, Jeff Hardeveld en Sean Klaiber tegen. Dat FC Utrecht-trio behoort tot de voorselectie van Jong Oranje. Morgen (vrijdag) wordt de definitieve spelersgroep van Jong Oranje bekendgemaakt.
pi_150840846
fcu.nl meldt dat we nog nooit een thuiswedstrijd hebben verloren op een vrijdagavond. (17 x winst, 6 x gelijk)

Dan zullen we vanavond wel verliezen. :')
pi_150841088
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:18 schreef PBateman1978 het volgende:
fcu.nl meldt dat we nog nooit een thuiswedstrijd hebben verloren op een vrijdagavond. (17 x winst, 6 x gelijk)

Dan zullen we vanavond wel verliezen. :')
Mooie statistiek, maar levensgevaarlijk om te melden op de officiële site als laagvlieger NAC op bezoek komt.
pi_150852648
quote:
Ineens stond hij er. AZ-uit, 20 december. IJzige kou, hartverwarmend spel, 0-3 zege. Jeff Hardeveld maakte het mee. Had er zijn aandeel in. Na dat denderende debuut verdween hij niet meer uit de ploeg van trainer/coach Robby Alflen. De linksback, die overigens ook links centraal in de defensie kan spelen, maakte indruk met zijn haast routinierachtige spel. Niet te vermurwen, lijkt hij. Stoïcijns, leergierig, talentvol en geliefd bij de supporters, die zijn arbeidsethos roemen. De hoogste tijd voor een gesprek met de 20-jarige verdediger.

‘Ik hoop snel vast tot het eerste te behoren.’ Was getekend: Jeff Hardeveld, eind november. Hardeveld is op dat moment aanvoerder van Jong FC Utrecht, waarvoor hij links centraal in de defensie speelt. Maar, zo zegt hij in november: ‘In eerste instantie kan ik de stap misschien maken als linksback. Vaak zie je dat spelers daar starten en dan langzaam doorschuiven naar het centrum.’

Glazen bol
Het is alsof Hardeveld die bewuste dag in november in een glazen bol heeft gekeken. Amper drie weken later máákt hij namelijk die felbegeerde eerste speelminuten in de hoofdmacht. Als linksback. Tegen AZ. Er wordt met 0-3 gewonnen en Hardeveld wordt, voordat hij aan de kerstdis begint, bedolven onder de complimenten. “Ik had niet verwacht, toen tijdens dat interview in november, dat het zo snel met me zou gaan. En ik had toen zeker niet het idee dat ik tijdens de tweede helft van het seizoen basisspeler van FC Utrecht 1 zou zijn. Anderen werden getest, ik kreeg mijn kans, en die heb ik met beide handen gegrepen.”

Kans grijpen
Daarmee voegt Hardeveld de daad bij het woord. Want, in november zegt hij: ‘Als de kans zich voordoet, dan grijp ik die natuurlijk.’ “Toen, in Alkmaar, had ik het gevoel dat ik het heel graag wilde laten zien. Gespannen? Dat viel eigenlijk wel mee. De trainer praatte in aanloop naar die wedstrijd met me. Gaf me veel vertrouwen. Dat helpt op zo’n moment zeker. Het zorgt er toch voor dat de druk op je een beetje afneemt. En als dat eerste fluitsignaal dan eenmaal klinkt, dan is het gewoon gáán. Je bent dan zo gefocust dat je amper in de gaten hebt dat je voor zo veel publiek aan het spelen bent. Dat besef je alleen zo nu en dan, als het spel even stilligt. Toen we het veld betraden, besefte ik me wel: dit is waar ik het al die jaren in de jeugdopleiding voor heb gedaan. Dit wil ik vaker meemaken.”

'Ben altijd mezelf'
‘Stoïcijns’ en ‘rustig’. Het zijn woorden die vallen als mensen het over Hardeveld hebben. “Ik ben altijd mezelf”, zegt de verdediger. “Ik laat me niet zo snel opfokken. Natuurlijk komt er veel bij kijken als je in de Eredivisie speelt. Maar ik raak daarvan niet in de war. Het helpt wat dat betreft dat ik elf jaar bij Feyenoord in de jeugd heb gespeeld. Daar speel je voor steeds meer mensen naar mate je verder komt, bouwt alles zich geleidelijk op.”

Publiek vermaken, punten pakken
Met als voorlopige piek: spelen in de Eredivisie voor FC Utrecht. “We maken een wisselvallig seizoen door”, vertelt de Delftenaar. “Al gaat het na de winterstop beter dan tijdens de eerste helft van het seizoen. Wat jammer is, is dat er afgelopen weekend in Leeuwarden een einde kwam aan de leuke serie die we hadden opgebouwd. Het overkwam ons uit tegen SC Cambuur allemaal iets te makkelijk. We wisten dat het een belangrijke wedstrijd was, dat we ze konden passeren op de ranglijst. Nee, van euforie na de 6-2 zege op AZ was geen sprake. Het is lastig om de vinger te leggen op het hoe en waarom. Het zegt ook wel iets over de competitie, denk ik, dat wij de ene week met 6-2 van AZ winnen en daarna met 3-1 van SC Cambuur verliezen. Iedereen kan van iedereen winnen. Het is nu zaak om wél de winst te pakken tegen NAC Breda. Het publiek vermaken en de drie punten in onze eigen Galgenwaard houden, dat staat ons nu te doen. Laat de wedstrijd tegen NAC Breda dan maar het begin zijn van een nieuwe serie.”
pi_150852769
Hardeveld is 1 het meest positieve punt van dit jaar wat mij betreft, zo'n snelle doorbraak en stabiele speler. Dat zie ik graag!
pi_150867492
Pff en vandaag was hij een van de slechtste op het veld. Dat hij niet gewisseld werd snap ik echt niet.... Maar vandaag snapte ik wel meer niet...
pi_150867625
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:46 schreef zatoichi het volgende:
Pff en vandaag was hij een van de slechtste op het veld. Dat hij niet gewisseld werd snap ik echt niet.... Maar vandaag snapte ik wel meer niet...
Eensch, maar Alflen zal hem heus niet beschermen. Kost je sowieso 2 doelpunten.

Maar goed, noem mij 1 speler buiten Markiet die zijn niveau haalde. Wat een kneuzenkermis. Haller voorop, die is nog geen 8 duppies waard.
pi_150867685
Co heeft t toch voor elkaar gekregen. Zelfs Nac scoort 4 keer in Utrecht. Wat een man van zijn woord.
pi_150868019
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:48 schreef Tha_Duck het volgende:

Maar goed, noem mij 1 speler buiten Markiet die zijn niveau haalde. Wat een kneuzenkermis. Haller voorop, die is nog geen 8 duppies waard.
Duplan speelde een zeer aardige wedstrijd.

En Janssen haalde zijn gebruikelijke niveau; waardeloos...
pi_150869179
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:56 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Duplan speelde een zeer aardige wedstrijd.

En Janssen haalde zijn gebruikelijke niveau; waardeloos...
Janssen, Kum, Ruiter, Petersson, Verbeek en Diemers. Je lacht je toch je broek vol :') Kneusjes.

Duplan had wat aardige acties en inzet inderdaad.
pi_150873908
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:24 schreef Downwards het volgende:

[..]

Mooie statistiek, maar levensgevaarlijk om te melden op de officiële site als laagvlieger NAC op bezoek komt.
_O-
pi_150874508
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 01:34 schreef Downwards het volgende:

[..]

_O-
Ik hield er ook al rekening mee :')
pi_150874622
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 02:13 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik hield er ook al rekening mee :')
Ze hebben er ook wel van alle kanten aan meegewerkt.
pi_150875661
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:48 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Eensch, maar Alflen zal hem heus niet beschermen. Kost je sowieso 2 doelpunten.

En is een Markiet die zijn niveau haalt dan een positief iets? Vond hem ook weer aardig passief lucht dekken bij de eerste 2 goals... En bij de 4e ook mijn twijfels,, hoewel Hardeveld daar in de fout ging (idd erg ongelukkig deze wedstrijd, maar mag het een keer).

En Hardeveld heeft tenminste dondersgoed door wanneer hij de mist in gaat en baalt daar iig van, andere spelers kijken een beetje om zich heen en wijzen liever naar iemand anders.

Drama verdediging weer.. Kum, Markiet, Heerings... Dikke pret voor iedere tegenstander. Bijna 2 doelpunten per wedstrijd tegen gemiddeld, tis toch schandalig. Net als al die verloren thuiswedstrijden tegen dit soort clubs.
pi_150876795
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 08:11 schreef m0ridin het volgende:

[..]

En is een Markiet die zijn niveau haalt dan een positief iets? Vond hem ook weer aardig passief lucht dekken bij de eerste 2 goals... En bij de 4e ook mijn twijfels,, hoewel Hardeveld daar in de fout ging (idd erg ongelukkig deze wedstrijd, maar mag het een keer).

En Hardeveld heeft tenminste dondersgoed door wanneer hij de mist in gaat en baalt daar iig van, andere spelers kijken een beetje om zich heen en wijzen liever naar iemand anders.

Drama verdediging weer.. Kum, Markiet, Heerings... Dikke pret voor iedere tegenstander. Bijna 2 doelpunten per wedstrijd tegen gemiddeld, tis toch schandalig. Net als al die verloren thuiswedstrijden tegen dit soort clubs.
Welkom bij de Alflen show.

Hardenveld baalde inderdaad, een goede trainer had die jongen er al na 25 minuten uitgehaald. Maar nee, ons opperhoofd laat je gewoon kapot gaan.

Natuurlijk dikke pret voor een tegenstander, deze zooi op het veld wordt aangestuurd door een clown. Daarmee gaat het nooit beter. Leuk die 6-2 tegen AZ, maar aangezien een overwinning een uitzondering is in plaats van dat een zeperd dat is moet je er maar 3 dubbel van genieten.

En iedereen Alflen maar verdedigen :') Hij kan er zogenaamd niks aan doen en het ligt aan de spelers. Laat mij toch niet lachen. Wat een onvermogen spreidt onze TS tentoon.

Je zal maar een Haller shirtje gekocht hebben, het is maar goed dat Fransie de centjes nog even in zijn zak houdt. Want was weer niet onder de indruk, er zal toch een reden zijn dat hij in Frankrijk op de tribune zat.

Ook Petersson is toch bij iedereen wel door de mand gevallen? Niet dag Verbeek beter was, heeft die uberhaubt wel een bal geraakt?

Met een andere technische staf kunnen we misschien een beetje meer uit deze groep krijgen, maar ook dat zal geen wonderen doen. Je zal ook snel af moeten van mensen als Ruiter, Janssen, Boymans, Petersson, Diemers, Heerings en Kum.
pi_150876810
Als ik die Alflen voor de camera zie, krijg ik alleen maar het gevoel dat hij tegen zijn zin daar zit. Hij lijkt geen enkel idee te hebben wat hij doet. Dan staat hij daar lekker met zijn flesje water voor de camera te spelen.
pi_150876829
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:21 schreef Ajacied422 het volgende:
Als ik die Alflen voor de camera zie, krijg ik alleen maar het gevoel dat hij tegen zijn zin daar zit. Hij lijkt geen enkel idee te hebben wat hij doet. Dan staat hij daar lekker met zijn flesje water voor de camera te spelen.
Die man weet al 2 jaar niet wat hij doet, en dat geef je dan de leiding over een dozijn overbetaalde en over het paard getilde kut voetballers. Dat kan nooit iets worden.
pi_150876859
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:21 schreef Ajacied422 het volgende:
Robby voelt natuurlijk zelf ook wel aan dat hij 'het vak' nog lang niet beheerst en Utrecht geen stap verder kan helpen. En toch zal hij het seizoen nog af moeten maken.. Het zal hem ergens ook wel pijn doen als Utrechter om zo opzichtig te falen en wetende hoe cynisch en hard de achterban kan zijn.
pi_150876961
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:25 schreef Downwards het volgende:

[..]

Robby voelt natuurlijk zelf ook wel aan dat hij 'het vak' nog lang niet beheerst en Utrecht geen stap verder kan helpen. En toch zal hij het seizoen nog af moeten maken.. Het zal hem ergens ook wel pijn doen als Utrechter om zo opzichtig te falen en wetende hoe cynisch en hard de achterban kan zijn.
Aan alle kanten rommelt die hele 'constructie' waarmee ze de Galgenwaard vol willen krijgen. Niet alleen Adriaanse, Van den Ham en Alflen moeten zichzelf in de spiegel kijken. Dat bestuur is ook iets flink mis mee.
pi_150877034
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:33 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Aan alle kanten rommelt die hele 'constructie' waarmee ze de Galgenwaard vol willen krijgen. Niet alleen Adriaanse, Van den Ham en Alflen moeten zichzelf in de spiegel kijken. Dat bestuur is ook iets flink mis mee.
Ze hebben gewoon voor de goedkoopste oplossing gekozen en Co erbij gehaald zodat het nog wat lijkt, maar feitelijk heeft hij weinig meerwaarde in zo'n vrijblijvend rolletje. Zegt veel over de beleidsbepalers inderdaad.

Het enige waar ze écht in zijn geslaagd de laatste jaren is het steeds leger en stiller krijgen van een stadion dat ooit berucht en soms zelfs beangstigend was om te bezoeken als tegenstander.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 10:40:52 #228
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_150877054
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:39 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ze hebben gewoon voor de goedkoopste oplossing gekozen en Co erbij gehaald zodat het nog wat lijkt, maar feitelijk heeft hij weinig meerwaarde in zo'n vrijblijvend rolletje. Zegt veel over de beleidsbepalers inderdaad.

Het enige waar ze écht in zijn geslaagd de laatste jaren is het steeds leger en stiller krijgen van een stadion dat ooit berucht en soms zelfs beangstigend was om te bezoeken als tegenstander.
Het oude galgenwaard wellicht. In het nieuwe is dat nooit het geval geweest.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_150877066
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Het oude galgenwaard wellicht. In het nieuwe is dat nooit het geval geweest.
In ieder geval in de jaren '90. Er is natuurlijk niets meer van over.
pi_150877236
quote:
FC Utrecht opent contractonderhandelingen: ‘Ik wil wel blijven, ja’

Rob Alflen hoopt ook volgend seizoen voor de groep van FC Utrecht te staan. De 46-jarige trainer gaat binnenkort met de clubleiding om de tafel om zijn toekomst te bespreken. Dat zegt de oud-middenvelder tegen FOX Sports.

“We hebben de afspraak gemaakt dat we rond het interlandweekend met elkaar gaan zitten. Een afspraak voor dat gesprek moeten we nog maken. Dat zal volgende week of de week daarop zijn”, aldus Alflen, die het stokje in de zomer overnam van Jan Wouters, die tegenwoordig ad-interim is bij Kasimpasa in Turkije.

Alflen weet niet hoeveel tijd de onderhandelingen in beslag gaan nemen. “Het hangt ervan af dat twee partijen graag willen. Nu is het een mooie gelegenheid om met elkaar te gaan zitten, want er is twee weken geen competitievoetbal. Of ik wil blijven? Ik wil wel blijven, ja.” Het contract van Alflen loopt na dit seizoen ten einde.
pi_150877477
Bah, wat verschrikkelijk verdedigen weer gisteren. Je ziet dat we Leeuwin niet kunnen missen, Heerings geen goede vervanger is en we het blijkbaar dun in de broek doen als er voorzetten van de zijkant komen. Beschamend!

Aanvallend zag het er gisteren oké uit. Haller had moeten scoren en Peterson had natuurlijk die opgelegde kans in de eerste helft moeten maken. Hoe krijgt ie 'm over...

Zonde, nu uithuilen en tegen Ajax knallen!
pi_150879618
Als Alflen blijft zeg ik mijn seizoenskaart op. En ik weet zeker dat met mij velen dat ook zullen doen.
pi_150890009
Beter een assistent doorschuiven als ze geen vervanger kunnen vinden. Het is meer geluk dan wijsheid met Alflen.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 19:38:31 #234
198365 Morendo
The Real Deal
pi_150890122
Kan Robin Nelisse niet zijn coffeeshop vaarwel zeggen en weer het voetbalvak induiken?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_150891226
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:35 schreef the_legend_killer het volgende:
Beter een assistent doorschuiven als ze geen vervanger kunnen vinden. Het is meer geluk dan wijsheid met Alflen.
Je kan mij toch niet wijsmaken dat er in Nederland (of België desnoods) geen trainer op de bank zit die beter is dan Alflen en qua salaris op dezelfde lijn zit?
pi_150898945
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:10 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Je kan mij toch niet wijsmaken dat er in Nederland (of België desnoods) geen trainer op de bank zit die beter is dan Alflen en qua salaris op dezelfde lijn zit?
Zou me niks verbazen dat Alflen vorige jaar ook geen eerste keus was. Moet je het bij een trainer zoeken die niks te doen heeft, maar heb geen idee wie dan de opties zijn.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 23:49:19 #237
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_150899003
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:48 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen dat Alflen vorige jaar ook geen eerste keus was. Moet je het bij een trainer zoeken die niks te doen heeft, maar heb geen idee wie dan de opties zijn.
http://www.vi.nl/premium/(...)zittende-trainer.htm

Helaas kan ik niet alles lezen ;(
pi_150901190
quote:

[..]

Heb sterk het idee dat vooral naar de goedkoopste optie is gekeken. Uiteindelijk kan het wel eens een duur seizoen worden.
pi_150904100
quote:

[..]

Vorig jaar was het ook niet houdbaar met Wouters. Maar dat is niet zo gek, zowel Wouters als Alflen zijn typische assistenten wat mij betreft. Heb tegen beiden niks persoonlijks, volgens mij beiden prima mensen namelijk. Enkel op het hoofdtrainer vlak beiden te licht voor de Eredivisie.

Ik zou het niet vreemd vinden als ze Booy vragen, hoewel hij nu niet goed ligt bij de Eagles ben ik wel overtuigd van zijn kwaliteiten. Heeft als trainer de grootste successen van onze FC op zijn naam (2x Amstel Cup en een Johan Druif schaal). Als technisch directeur niet zo succesvol, maar die positie hoeft hij niet te vervullen. Vind dat Booy de spelers beter maakt en ze op de juiste plek weet te zetten, en hij heeft het bij ons niet makkelijk gehad in die tijd met JP, Vreven, situatie rond Kuyt en financiële zooi.

Alflen zou wat mij betreft gerust als assistent van een nieuwe trainer mogen blijven trouwens.
  zondag 22 maart 2015 @ 08:47:51 #240
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_150904138
Zolang Van Seumeren er is zal Booy hier niet meer werken.. :P
pi_150904159
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:47 schreef PBateman1978 het volgende:
Zolang Van Seumeren er is zal Booy hier niet meer werken.. :P
Ik ben er ook bang van eigenlijk, zijn vertrek was niet heel soepel als ik het mij goed herinner :P
  zondag 22 maart 2015 @ 08:53:54 #242
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_150904185
Zolang het maar een trainer wordt die ervoor zorgt dat er na 28 wedstrijden iig wel enige (defensieve) organisatie te zien is...

Zou er nu überhaupt wel getraind worden op de tactiek, looplijnen e.d. ?
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 22 maart 2015 @ 08:54:15 #243
80791 crew  Paul
pi_150904188
Van Basten wil ik :(
pi_150904236
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:53 schreef PBateman1978 het volgende:
Zolang het maar een trainer wordt die ervoor zorgt dat er na 28 wedstrijden iig wel enige (defensieve) organisatie te zien is...

Zou er nu überhaupt wel getraind worden op de tactiek, looplijnen e.d. ?
Ik vraag mij sowieso af of er wel getraind wordt, want je ziet niemand verbeteren. Eigenlijk alleen maar slechter worden.
pi_150904242
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:54 schreef Paul het volgende:
Van Basten wil ik :(
Gelukkig neemt niemand jou serieus, wat een pannenkoek is van Basten.
pi_150905155
Op naar de play offs
  zondag 22 maart 2015 @ 11:27:30 #247
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_150905978
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Raphaël_Calvet

Komt op proef aldus Alflen.
pi_150906032
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:27 schreef PBateman1978 het volgende:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Raphaël_Calvet

Komt op proef aldus Alflen.
Nooit van gehoord, laatste duel in oktober 2013. Salaris van meer dan 5 ton in 2013.

Leg mij eens uit wat we ermee moeten?
  zondag 22 maart 2015 @ 21:38:04 #249
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_150928991
Is dit jaar ook nog de laatste training voor de wedstrijd tegen ajax in het stadion zaterdag?

Was altijd wel feest met de nodige pyro en honderduizend klapper in de gracht

[ Bericht 100% gewijzigd door RoodWitBlauw op 22-03-2015 21:50:59 ]
pi_150942811
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:38 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Is dit jaar ook nog de laatste training voor de wedstrijd tegen ajax in het stadion zaterdag?

Was altijd wel feest met de nodige pyro en honderduizend klapper in de gracht
Dat zal toch wel, aangezien de dag erna de enige wedstrijd die er toe doet wordt gespeeld.
pi_150943158
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:30 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat zal toch wel, aangezien de dag erna de enige wedstrijd die er toe doet wordt gespeeld.
Had liever 7 andere thuiswedstrijden gewonnen, had een stuk beter geweest voor de punten. Laat 020 maar lekker met 0-20 bij ons vertrekken na de wedstrijd, zal er geen seconde wakker van liggen.
pi_150943227
8-)
pi_150946203
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:43 schreef Tha_Duck het volgende:

Had liever 7 andere thuiswedstrijden gewonnen, had een stuk beter geweest voor de punten. Laat 020 maar lekker met 0-20 bij ons vertrekken na de wedstrijd, zal er geen seconde wakker van liggen.
Zo! Hoe dat zo? Welke club is dan jullie (FC Utrecht) aartsrivaal die je niets in de Galgenwaard gunt?
pi_150948165
quote:
11s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:35 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Zo! Hoe dat zo? Welke club is dan jullie (FC Utrecht) aartsrivaal die je niets in de Galgenwaard gunt?
Allemaal.
pi_150949571
quote:
11s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:35 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik gun elke ploeg die langskomt 0 punten en 14 rode kaarten.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:24:50 #256
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_150950045
Alflen moet in de spiegel kijken en de conclusie trekken dat hij gefaald heeft. Tuurlijk, de Top 7 was misschien te hoog gegrepen, maar had wel verwacht dat FC Utrecht wel in de buurt zou komen.

Echter is de nacompetitie eerder in zicht dan de play-off plaatsen en dat is zorgwekkend te noemen. Volgend seizoen een goede trainer (misschien duo) aanstellen, en hopen op verandering. Denk als FC Utrecht Haller weet te behouden, dat FC Utrecht gaat overstappen naar een 4-4-2 formatie, omdat je zowel Boymans als Haller wil laten spelen.

- Ruiter

- van der Maarel
- Leeuwin
- ????
- Hardeveld

- Duplan
- Ayoub
- Janssen
- Peterson

- Boymans
- Haller
pi_150950274
Lijkt me helemaal niets om de 'filosofie' die door de hele club heen gehanteerd wordt overboord te gooien om een (blessuregevoelige) Boymans weer in te passen. Sluit ook niet uit dat hij bij een redelijk bod gewoon alweer weggaat.

Gewoon 4-3-3 blijven spelen met een as die bij voorkeur - het is niet ondenkbaar dat bijv. Ayoub wordt verkocht - bestaat uit o.a. Ruiter, Leeuwin, Ayoub en Haller, aangevuld met talenten als Hardeveld, Rubin, Peterson en Amrabat en voor de balans en stabiliteit een paar wat meer ervaren spelers zoals Duplan en wellicht Willem Janssen.

Er is momenteel ook een Franse verdediger op proef en zo zullen er misschien nog wel 1 of 2 spelers bijkomen voor het volgende seizoen.

Ruiter;
[nieuw], Leeuwin, Letschert, Hardeveld;
Janssen, Rubin, Ayoub; (Amrabat en Diemers komen ook in aanmerking voor een plek op 't middenveld)
Duplan, Haller, Peterson.

[ Bericht 1% gewijzigd door Downwards op 23-03-2015 15:49:35 ]
pi_150950795
Mee eens, alle jeugdelftallen spelen 4-3-3 en we hebben talentvolle vleugelspelers, dus het zou heel gek zijn als je om een Haller of Boymans dan met 2 spitsen gaat spelen...
pi_150956383
Laat Haller zich nog maar even bewijzen de komende 6 potten, als hij kansen voor open doel blijft missen zoals tegen NAC dan kan je je afvragen of er geen andere opties zijn.

Boymans hoef je ook niet op te rekenen, is 3/4 van het seizoen stuk. Leuke jongen als hij fit is, maar net als Robben gewoon fysiek te zwak. Beter verhuren of liever nog verkopen net als de Ridder.

Maar al zou je Haller kopen, dan nog moet er wel iets bij in de spits. Je hebt geen man achter Haller op dit moment van enig niveau.

Ruiter en Ayoub gaan weg, daar ben ik bijna zeker van. Vraag is of je Verhoeven als eerste keeper wil hebben.
pi_150957146
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Ruiter en Ayoub gaan weg, daar ben ik bijna zeker van. Vraag is of je Verhoeven als eerste keeper wil hebben.
Met de interesse voor Ruiter zal het allemaal wel meevallen; minstens een handvol keepers in De Eredivisie maken een aantoonbaar beter seizoen door dan hij. Laat staan dat er clubs zijn die noemenswaardig gaan betalen voor hem in de zomer.

1,5 jaar geleden keepte hij wel erg sterk, was er ook wel serieuze interesse en behoorde hij ook tot de beste keepers van De Eredivisie, daar is op basis van dit seizoen geen sprake van.

Hij heeft nog een contract tot 2017, dus dan kun je beter hopen dat hij zich volgend seizoen herpakt en hem in de zomer van 2016 verkopen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Downwards op 23-03-2015 19:07:53 ]
pi_150962092
Denk dat ie zelf weg wil, vandaar.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:49:56 #262
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_150978604
Alje schut loopt op de training rond. Heeft vakantie en traint weekje mee volgens vd Ham.

Komt hij misschien terug naar ons?
Hij is nu 34 jaar maar imo een aanwinst

[ Bericht 71% gewijzigd door RoodWitBlauw op 24-03-2015 13:29:10 ]
pi_151011350
pi_151011427
25 maart 2015

FC Utrecht en trainer/coach Robby Alflen gaan na dit voetbalseizoen niet met elkaar door. Alflen maakt het seizoen af als eindverantwoordelijke van het eerste elftal. Technisch Adviseur Co Adriaanse legt zijn taken aan het einde van het seizoen neer.

“Voorafgaand aan dit seizoen hebben wij ons voor één seizoen verbonden aan Robby Alflen als hoofdcoach met Co Adriaanse als technisch adviseur naast hem”, licht Algemeen Directeur Wilco van Schaik toe. “Deze keuze hebben we nu met elkaar geëvalueerd. We zijn tot het inzicht gekomen dat deze constructie voor de toekomst van FC Utrecht niet ideaal is.”

Deze week gingen trainer/coach Robby Alflen en de clubleiding van FC Utrecht met elkaar in gesprek over de voorbije periode en de toekomst. “Onder zijn leiding zijn we weer aanvallend gaan voetballen en zijn diverse jonge jongens doorgebroken en zichtbaar beter geworden. Het spelbeeld en de behaalde resultaten zijn echter onevenwichtig. Daarnaast hebben we over meer zaken gesproken met betrekking tot de toekomst. Hier verschillen we, zo blijkt na één jaar samenwerking, teveel van mening en visie.”

Diezelfde mening is Alflen toegedaan. “Ik heb altijd gezegd dat de enige basis om samen te werken, 100 procent vertrouwen is”, zegt de oefenmeester. “We hebben naar elkaar uitgesproken hoe we dit seizoen hebben ervaren en hoe we over de toekomst denken. Plussen en minnen hebben we benoemd, en we zijn tot de conclusie gekomen dat de basis onvoldoende was om met elkaar door te gaan op de ingeslagen weg.”

Adriaanse stopt als technisch adviseur
Co Adriaanse, die sinds dit seizoen als technisch adviseur aan FC Utrecht verbonden is, heeft de Raad van Commissarissen en directie van FC Utrecht te kennen gegeven aan het einde van het seizoen te gaan stoppen. “Ik ben samen met Robby gestart bij FC Utrecht en ben nauw betrokken geweest bij zijn functioneren”, zegt de scheidend adviseur. “Voor mij persoonlijk was de rol als adviseur een andere rol dan ik gewend was. Ik denk dat ik heb onderschat hoe minimaal mijn invloed is het op het eindresultaat, op het veld. Mijn opdracht is niet geslaagd, dus heb ik besloten niet verder te gaan.”

Van Schaik respecteert het besluit van Adriaanse. “Co heeft absoluut toegevoegde waarde in ons voetbalbedrijf”, zegt de directeur. “Hij heeft echter geconcludeerd dat hij dit jaar niet voldaan heeft aan zijn eigen norm. De afspraak was om na één jaar te evalueren. Dat is gebeurd. Co heeft op basis hiervan besloten de samenwerking na het seizoen te beëindigen. Co heeft dit jaar veel kennis met ons gedeeld waar we in de toekomst ons voordeel mee kunnen doen.”
pi_151011859
Ik denk dat het oprecht zonde is dat Adriaanse ook vertrekt. Die man heeft zoveel kennis/inzicht.

Opvolger?
pi_151011863
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Matip het volgende:
Ik denk dat het oprecht zonde is dat Adriaanse ook vertrekt. Die man heeft zoveel kennis/inzicht.

Opvolger?
Een echte TD graag, geen adviseur.
pi_151011889
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Een echte TD graag, geen adviseur.
Zal wel intern worden opgevangen.

Trainer?
pi_151011934
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:21 schreef Matip het volgende:
Trainer?
pi_151012099
Niet voor niets weggestuurd bij Hertha.
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:32:42 #270
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_151012156
Ik zie wel wat in het duo Jean Paul de Jong en Stijn Vreven _O_ _O_
pi_151012275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:30 schreef Matip het volgende:
Niet voor niets weggestuurd bij Hertha.
Klopt, maar wel 3 keer gepromoveerd naar de Bundesliga en een harde trainer, zo eentje hebben we imo nodig.

Ik verwacht trouwens gewoon iets als vd Ham en Pronk, de goedkoopste oplossing zoals gewoonlijk....
pi_151012331
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:32 schreef Oliver23 het volgende:
Ik zie wel wat in het duo Jean Paul de Jong en Stijn Vreven _O_ _O_
Imo heb je daar nu niets aan. Heeft het leuk gedaan bij Eindhoven maar niet meer dan dat.

Zou hier een ervaren trainer willen zien. Ik noem een Verbeek, een Mario Been bijvoorbeeld.
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:41:35 #273
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_151012369
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:40 schreef Matip het volgende:

[..]

Imo heb je daar nu niets aan. Heeft het leuk gedaan bij Eindhoven maar niet meer dan dat.

Zou hier een ervaren trainer willen zien. Ik noem een Verbeek, een Mario Been bijvoorbeeld.
Denk dat Gertjan Verbeek een ideale kandidaat is, maar zie hem niet vertrekken uit Duitsland. En bovendien heeft Verbeek een (te) hoge salariseis.
pi_151012423
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:37 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Klopt, maar wel 3 keer gepromoveerd naar de Bundesliga en een harde trainer, zo eentje hebben we imo nodig.

Ik verwacht trouwens gewoon iets als vd Ham en Pronk, de goedkoopste oplossing zoals gewoonlijk....
Het zal ongetwijfeld zoiets als het laatste worden. Zonde, zo kom je als club nooit verder. Misschien ben ik nu te pessimistisch, maar dat mag ook wel na 2 seizoenen.
pi_151012533
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:40 schreef Matip het volgende:

[..]

Mario Been heb ik helemaal niks mee en Verbeek lijkt me onhaalbaar.
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:50:20 #276
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151012604
pi_151012650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:47 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Mario Been heb ik helemaal niks mee en Verbeek lijkt me onhaalbaar.
Mwah, nam Been ook even als voorbeeld. Zou Verbeek hier echt wel willen zien, maar denk dat 'ie onhaalbaar is.

Mensen die Stijn Vreven of Jean-Paul de Jong opperen :')
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 25 maart 2015 @ 10:55:03 #278
80791 crew  Paul
pi_151012730
Verbeek idd, zoiets, geen oudvoetballer van Utreg. We moeten gewoon een goede trainer krijgen nu
pi_151012788
Verbeek, Jans, Van Marwijk, Advocaat, het hele riedeltje ''toptrainers'' kun je vergeten lijkt me.

Het zal meer de categorie Brood, Streppel, Dijkhuizen e.d. worden of nog waarschijnlijker dus, vd Ham en Pronk.

Wel is het belangrijk dat er in de RvC of het bestuur een man met voetbalvisie komt, die is nu Co vertrekt nml. weer niet aanwezig...
pi_151013154
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Matip het volgende:

Opvolger?
En geen reet toegevoegd in zijn vrijblijvende rolletje.
pi_151013192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Verbeek, Jans, Van Marwijk, Advocaat, het hele riedeltje ''toptrainers'' kun je vergeten lijkt me.

Het zal meer de categorie Brood, Streppel, Dijkhuizen e.d. worden of nog waarschijnlijker dus, vd Ham en Pronk.

Wel is het belangrijk dat er in de RvC of het bestuur een man met voetbalvisie komt, die is nu Co vertrekt nml. weer niet aanwezig...
Is het niet om het geld dan wel om de club. Zie van Marwijk hier niet zo snel trainer worden. Verbeek en Jans dan weer wel.

Henny Lee of Edwin de Kruijff daar in betrekken.

Maar Co was helemaal geen lid van de RvC toch?
pi_151013206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:10 schreef Downwards het volgende:

[..]

En geen reet toegevoegd in zijn vrijblijvende rolletje.
True, dat is ook de reden dat hij nu vertrekt.
pi_151013301
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:11 schreef Matip het volgende:

[..]

Is het niet om het geld dan wel om de club. Zie van Marwijk hier niet zo snel trainer worden. Verbeek en Jans dan weer wel.

Henny Lee of Edwin de Kruijff daar in betrekken.

Maar Co was helemaal geen lid van de RvC toch?
Was Co ook niet, maar je hebt nu hij weg gaat niemand met voetbalvisie in het bestuur of de RvC.
Van Schaik en Van Seumeren hebben keer op keer bewezen zich niet met technische zaken te moeten gaan bemoeien.

Bedacht me trouwens dat Han Berger een paar wedstrijden terug gespot was, misschien wordt dat wel de nieuwe TD.
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:20:42 #284
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151013463
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:51 schreef Matip het volgende:

[..]

Mwah, nam Been ook even als voorbeeld. Zou Verbeek hier echt wel willen zien, maar denk dat 'ie onhaalbaar is.

Mensen die Stijn Vreven of Jean-Paul de Jong opperen :')
Ja. Leuk toch als mensen in je gaan geloven.

Zo worden prinsen koningen

Graag Stijn . Heeft een overmijndood mentaliteit .itt RVA
pi_151013672
He er staat alleen maar dat Co vertrekt als adviseur. Laat genoeg ruimte over voor speculatie...
pi_151013695
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:26 schreef zatoichi het volgende:
He er staat alleen maar dat Co vertrekt als adviseur. Laat genoeg ruimte over voor speculatie...
Co nieuwe trainer met vd Ham als assistent. :P
pi_151013743
Is Hans de Koning van FC Volendam niet iets? Die gaat na dit seizoen weg, wil graag hogerop en heeft met aanvallend voetbal prima gepresteerd.
pi_151014064
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:12 schreef Matip het volgende:

[..]

True, dat is ook de reden dat hij nu vertrekt.
En een andere rol is ook door hemzelf al uitgesloten, dus ik zou niet weten wat er jammer is aan zijn vertrek.
pi_151014148
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:26 schreef zatoichi het volgende:
Als je niet meer dan adviseur bent dan lijkt het mij duidelijk dat je gewoon vertrekt.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:38 schreef Downwards het volgende:

[..]

En een andere rol is ook door hemzelf al uitgesloten, dus ik zou niet weten wat er jammer is aan zijn vertrek.
Dat er iemand met zoveel kennis/inzicht vertrekt.
pi_151014194
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:42 schreef Matip het volgende:

[..]

Als je niet meer dan adviseur bent dan lijkt het mij duidelijk dat je gewoon vertrekt.

[..]

Dat er iemand met zoveel kennis/inzicht vertrekt.
Ja en we hadden toch al geconstateerd dat hij in deze vorm geen reet toevoegt? Over zijn kennis bestaat niet zoveel twijfel, maar daar hebben wij dus weinig tot niets aan gehad.

In het slechtste geval was hij dus nog een paar jaar zo doorgegaan.
pi_151014220
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ja en we hadden toch al geconstateerd dat hij in deze vorm geen reet toevoegt? Over zijn kennis bestaat niet zoveel twijfel, maar daar hebben wij dus weinig tot niets aan gehad.
Hij adviseerde de RvC over de technische zaken....
Nu heb je, wederom, niemand met enige voetbalachtergond op een hoge positie.
pi_151014333
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hij adviseerde de RvC over de technische zaken....
Nu heb je, wederom, niemand met enige voetbalachtergond op een hoge positie.
Dat werkt niet echt. Stel je een betrokken iemand aan die er min of meer fulltime mee bezig is dan ben je uiteindelijk veel beter af.
pi_151014337
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ja en we hadden toch al geconstateerd dat hij in deze vorm geen reet toevoegt?
Dat hebben we, dat is zelf ook door Co geconstateerd. Dat is de reden dat hij vertrekt. Maar dan is het toch zonde dat iemand van zo'n kaliber vertrekt, ongeacht of hij nu iets toevoegt of niet. Desnoods in een andere functie.
pi_151014395
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:48 schreef Matip het volgende:

[..]

Dat hebben we, dat is zelf ook door Co geconstateerd. Dat is de reden dat hij vertrekt. Maar dan is het toch zonde dat iemand van zo'n kaliber vertrekt, ongeacht of hij nu iets toevoegt of niet. Desnoods in een andere functie.
Het punt is dus dat hij helemaal geen trek heeft in iets anders dan een vrijblijvend rolletje. Dat zou je jammer kunnen vinden, maar dat zal niet veranderen en dan is het ook maar beter zo.
pi_151014442
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:49 schreef Downwards het volgende:

[..]

Het punt is dus dat hij helemaal geen trek heeft in iets anders dan een vrijblijvend rolletje. Dat zou je jammer kunnen vinden, maar dat zal niet veranderen en dan is het ook maar beter zo.
Ik weet niet of dat beter is. Wie gaat de RvC nu adviseren? Dat hij geen trek in iets anders heeft is zijn goed recht.
pi_151014480
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:51 schreef Matip het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat beter is. Wie gaat de RvC nu adviseren? Dat hij geen trek in iets anders heeft is zijn goed recht.
Dat is afwachten hoe dat ingevuld wordt. En natuurlijk is dat zijn goed recht, maar dan hebben we hem dus ook niet nodig wat mij betreft.

Van de afdeling 'het had allemaal zo mooi kunnen zijn..' :Z
pi_151014501
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:52 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat is afwachten hoe dat ingevuld wordt. En natuurlijk is dat zijn goed recht, maar dan hebben we hem dus ook niet nodig wat mij betreft.
In ieder geval niet in de adviserende rol.
pi_151014525
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:53 schreef Matip het volgende:

[..]

In ieder geval niet in de adviserende rol.
Nee en iets anders is door hem al uitgesloten, dus dan zijn we allemaal tevreden.
pi_151014555
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:53 schreef Downwards het volgende:

[..]

Nee en iets anders is door hem al uitgesloten, dus dan zijn we allemaal tevreden.
Maar dan is het toch zonde dat iemand met zoveel kennis vertrekt.
pi_151014581
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:54 schreef Matip het volgende:

[..]

Maar dan is het toch zonde dat iemand met zoveel kennis vertrekt.
Niet als hij in de enige rol die hij zal en wil aannemen geen reet toevoegt.

Als hij bijv. TD zou worden en het gaat toch niet door is het wel jammer te noemen.
pi_151014799
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')