Dat heb ik ook nooit begrepen, 5 jaar in Rotterdam gewoond en in verschillende periodes zo ongeveer 3 jaar in Amsterdam/Diemen maar die frustratie zit duidelijk maar aan 1 kant.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niets ervan, JIJ begint in een loftopic over rotterdam METEEN weer over Amsterdam. Dat is echt jullie handelmerk.
Ik zal het voor je kleine snappert even uitleggen: ik geef juist aan dat het allemaal niets voorstelt. Dat Rotterdam niet beter is dan de rest, dat Amsterdam ook totaal niets voorstelt en dat Rotterdam rotzooi is, maar dan wel mijn rotzooi.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niets ervan, JIJ begint in een loftopic over rotterdam METEEN weer over Amsterdam. Dat is echt jullie handelmerk.
nergens voor nodig, er word niet vergeleken in de OP of in het topic, jij moet weer even je haat spuien ipv het bij je lof voor je eigen stad te houden.
Zo enorm typisch. Ik zou in een pro-Amsterdamtopic geen seconde aan rotterdam denken... dus zie punt B.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:34 schreef tong80 het volgende:
[..]Wees blij met niks. En Gerard Cox als afgever op Amsterdam. Uit naam van velen, die opkijken tegen Amsterdam. Wees blij met de junk Jules Deelder als nachtburgemeester. Wees blij met de lelijkste brug ter wereld. Wees idd gewoon jezelf. Te klein voor de grote wereld. En soms huilend in de hoek van de grote kamer. Groningen en Utrecht zijn grotere steden. Die hoor je nooit janken.
Zonder hulp van Duitse bommen was t centrum ook wel op de schop gegaan. Een groot deel had meer weg van een sloppenwijk dan een statig centrumquote:Op woensdag 25 februari 2015 01:03 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ik vind de hele binnenstad ruk! Nee, doe mij maar een historische binnenstad in plaats van nieuwbouw wolkenkrabbers. Kutmoffrikanen!
Of flink gerenoveerd.. maar hoe dan ook; ik vind het centrum kut. Had liever wat meer oudere pandjes gezien, veel sfeervoller dan nieuwbouwkolossen. Alles wordt volgebouwd en dat vind ik gewoon zonde.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:20 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Zonder hulp van Duitse bommen was t centrum ook wel op de schop gegaan. Een groot deel had meer weg van een sloppenwijk dan een statig centrum
quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat Rotterdam meer skihut en breezers is dan jazz en single malt whiskey.
En, hoelang is het geleden dat jij in een grote stad bent geweest?quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:55 schreef blomke het volgende:
Rotterdam? Smerige stinkende gore stad van beton, asfalt en roestend staal, met hondenstront op de stoep, junks in de metro en aso's als inwoners. Da's Rotterdam.
3 dagen geleden nog in de binnenstad van Leiden geweest.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:58 schreef BloedendeVagina het volgende:
En, hoelang is het geleden dat jij in een grote stad bent geweest?
Gefeliciteerd! Was het een leuke vakantie?quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:59 schreef blomke het volgende:
[..]
3 dagen geleden nog in de binnenstad van Leiden geweest.
Uitstapje naar de musea (heeft R. een museum, überhaupt enige cultuur, behalve het Zadkine beeld?), gedineerd en de Burcht rondgelopen.....quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
Gefeliciteerd! Was het een leuke vakantie?
Natuurlijk heeft Rotterdam musea. Waaronder in het centrum het Mauritshuis wat tevens een van de mooiste panden van Rotterdam is en godzijdank het bombardement in WO2 heeft overleefd.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Uitstapje naar de musea (heeft R. een museum, überhaupt enige cultuur, behalve het Zadkine beeld?), gedineerd en de Burcht rondgelopen.....
Nee hoor, wat mij betreft hebben de Duitsers in '40 groot gelijk gehad met hun bombardement op die teringzooi; i.mo. mogen de Messerschmidts nog eens hun werk daar doen. Maar dan wel die hele stad platbombarderen.
Gaan we dat eens snel bezoeken! Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:05 schreef BloedendeVagina het volgende:
Waaronder in het centrum het Mauritshuis wat tevens een van de mooiste panden van Rotterdam is en godzijdank het bombardement in WO2 heeft overleefd.
En als je daar bent geweest, de schoonheid van het pand buiten en binnen hebt bewonderd, weet je waarom het hele centrum weer plat moet en in oude stijl hersteld zou moeten worden.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Gaan we dat eens snel bezoeken! Bedankt voor de tip
quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:55 schreef blomke het volgende:
Rotterdam? Smerige stinkende gore stad van beton, asfalt en roestend staal, met hondenstront op de stoep, junks in de metro en aso's als inwoners. Da's Rotterdam.
En nou maakte ik als geboren en getogen Rotterdammer een kapitale fout. Dacht dat het het Mauritshuis heette, maar ik bedoeldeAtlas van Stolk. Eenzelfde prachtig, oud, groot en statig pand als het Mauritshuis, dat in Den Haag staatquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Gaan we dat eens snel bezoeken! Bedankt voor de tip
De laatste keer dat jij in onze metro zat was zeker toen deze krengen nog redenquote:Op woensdag 25 februari 2015 21:55 schreef blomke het volgende:
junks in de metro en aso's als inwoners. Da's Rotterdam.
Staat in den haag gquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:05 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft Rotterdam musea. Waaronder in het centrum het Mauritshuis
Geromantiseerde hang naar verledenquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:11 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
En als je daar bent geweest, de schoonheid van het pand buiten en binnen hebt bewonderd, weet je waarom het hele centrum weer plat moet en in oude stijl hersteld zou moeten worden.
Sorry, maar vind die oude panden gewoon veel sfeervoller en mooier dan de huidige panden. Ieder zn smaakquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:43 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Geromantiseerde hang naar verleden
nouja er zijn hier en daar nog genoeg oude panden over, de rest gaat nooit meer terugkomen. leg je er bij neerquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:49 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Sorry, maar vind die oude panden gewoon veel sfeervoller en mooier dan de huidige panden. Ieder zn smaak
Maashaven - Rijnhaven - Wilhelminaplein <3quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:30 schreef Rolandpluut het volgende:
Ik kan zo genieten van dat stuk vanaf Oude haven tot aan hofplein via blaak. Heerlijk stuk.
En onderweg een wokje in de markthal niet te vergeten!
Ze hebben zelfs een Museumpark. Nooit gehoord van het Boymans van Beuningen en de Kunsthal?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Uitstapje naar de musea (heeft R. een museum, überhaupt enige cultuur, behalve het Zadkine beeld?), gedineerd en de Burcht rondgelopen.....
Nee hoor, wat mij betreft hebben de Duitsers in '40 groot gelijk gehad met hun bombardement op die teringzooi; i.mo. mogen de Messerschmidts nog eens hun werk daar doen. Maar dan wel die hele stad platbombarderen.
Gaan we ook bezoekenquote:Op zondag 1 maart 2015 11:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Ze hebben zelfs een Museumpark. Nooit gehoord van het Boymans van Beuningen en de Kunsthal?
Vandaar uit kun je lopen naar het Westelijk Handelsterrein voor een hapje en een drankje bijv.
Ik heb dat gevoel wanneer ik over de Maasboulevard rij. Zo'n verliefd gevoelquote:Op zondag 1 maart 2015 18:44 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
Elke keer als ik over de Van Brienoord brug richting de stad rij, en ik de skyline zie, doet het me wat. Een gevoel van trots.
De andere kant op zie je de Kuip, dat vind ik dan weer wat minder. De leukste supporters zitten ook bij Sparta en Excelsior
Ja, wie heeft er eigenlijk een relatie nodig als je Rotterdam al in je hart gesloten hebtquote:Op zondag 1 maart 2015 19:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel wanneer ik over de Maasboulevard rij. Zo'n verliefd gevoel
Bij Konakquote:Op dinsdag 24 februari 2015 04:07 schreef SpecialK het volgende:
Doe mij maar een bakje kapsaloncentraalstation
Ditquote:Op zondag 10 mei 2015 13:23 schreef ccs het volgende:
Rotterdam, een stad waar Tokkies en buitenlanders zich helemaal thuis voelen. Dat accent.
Geen stad voor verfijnde autochtonen uit de hogere sociale klasse.
^quote:
Ik heb wel het idee dat Rotterdam steeds meer waardering krijgt van mensen die er niet wonen, maar het wel een eerlijke kans geven. Gelijk hebben ze.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:12 schreef Lastpost het volgende:
Echt een stad waarvan je moet léren houden, want objectief gezien is het gewoon kil, lelijk en vreemd ingedeeld. Maar ik ben echt verliefd op m'n geboortestad en zoals wel vaker bij verliefdheid weet je dan zelfs de mindere kanten nog positief te belichten.![]()
Maar ik begrijp buitenstaanders en dagjesmensen die er geen ruk aan vinden, puur omdat de mooiste delen en bijzonderste locaties vaak vrij goed verborgen zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |