• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
quote:
Omdat dergelijke tests bijzonder weinig zeggen. Het wordt pas interessanter als je de toelichting gaat lezen.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:56 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Blijkbaar kom je dan voor de rest het meest overeen met partijen uit onverwachte hoek. Waarom dan meteen die hele test in twijfel trekken
Dank voor de tip.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:00 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Radar nu over die Stichting Loterijverlies.
Omdat als je het ogenschijnlijk neutrale "geen van beide" invult, je soms toch nog nog kleur bekent via een van de partijstandpunten en omdat ik zo veel te weinig data heb.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:56 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Blijkbaar kom je dan voor de rest het meest overeen met partijen uit onverwachte hoek. Waarom dan meteen die hele test in twijfel trekken
Wanneer wordt zo'n Ferdy nou eens aangepakt. Zoveelste kansloze massaclaim waarbij naïeve 'benadeelden' blindelings een inleg overmaken aan zo'n oplichterquote:Op maandag 23 februari 2015 21:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vorig jaar nog als opdracht voor een paper gekregen deze casus, was eigenlijk niet echt een oplossing voor die waarschijnlijk was.
Beetje boel.quote:
Hoe zou je hem of types als hij aangepakt willen zien?quote:Op maandag 23 februari 2015 21:11 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Wanneer wordt zo'n Ferdy nou eens aangepakt. Zoveelste kansloze massaclaim waarbij naïeve 'benadeelden' blindelings een inleg overmaken aan zo'n oplichter
Met een massaclaim natuurlijkquote:Op maandag 23 februari 2015 21:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe zou je hem of types als hij aangepakt willen zien?
Maar serieus, de acties die hij heeft lopen en hoe hij mensen daarover 'informeert' via de media is echt misselijkmakend.quote:
Stichting brandstofverliesquote:Op maandag 23 februari 2015 21:28 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Maar serieus, de acties die hij heeft lopen en hoe hij mensen daarover 'informeert' via de media is echt misselijkmakend.
Kijk maar eens rond: https://www.collectiefonrecht.nl/
Dit bijvoorbeeld. De claim tegen de Staatsloterij wordt al als succes gepresenteerdquote:SMCO heeft een bewezen trackrecord als het gaat om collectieve rechtszaken. Meest recent is de succesvolle claim tegen de Staatsloterij, Loterijverlies. Het Gerechtshof in Den Haag heeft verklaard dat de Staatsloterij jarenlang misleidende mededelingen heeft gedaan over onder meer de winkansen, het aantal gewonnen prijzen en de hoogte van de prijzen.
In de goeie ouwe tijd, toen de fransgezinde ratten in het zuiden in opstand kwamen grepen de noordelingen, zowel Groningers als Friezen naar de wapens om de integriteit van het vaderland te bewaren. Oh hoe ver we zijn afgezonken.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat het gas hun uitkering betaalt snappen ze nog niet echt..
Dat is wel echt slecht. Ze hebben helemaal geen "succesvolle claim", verre van.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:36 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeld. De claim tegen de Staatsloterij wordt al als succes gepresenteerd
Hoe idioot dat soort ideeën ook zijn, als er één provincie is die het prima alleen zou redden is het Groningen wel.quote:
Maar dat is natuurlijk maar een fractie van de aardgasbaten.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat het gas hun uitkering betaalt snappen ze nog niet echt..
Uiteraard, was ook maar een poging tot een grappig one-linerquote:Op maandag 23 februari 2015 21:47 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk maar een fractie van de aardgasbaten.
Qatar aan de Noordzeequote:Op maandag 23 februari 2015 21:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe idioot dat soort ideeën ook zijn, als er één provincie is die het prima alleen zou redden is het Groningen wel.
Die site staat vol met dat soort volstrekt onjuiste dan wel misleidende infoquote:Op maandag 23 februari 2015 21:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is wel echt slecht. Ze hebben helemaal geen "succesvolle claim", verre van.
Dat gaat natuurlijk niet werken, want ze willen de gaskraan dicht. Het is het een of het ander...quote:Op maandag 23 februari 2015 21:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Qatar aan de Noordzee
Ik zou er gaan wonen.
Oke. Prima poging.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Uiteraard, was ook maar een poging tot een grappig one-liner
Ze willen de gaskraan niet dicht, alleen minder. En ik denk dat Groningen het met 20 miljard gasbaten per jaar ook wel redt.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet werken, want ze willen de gaskraan dicht. Het is het een of het ander...
Wat ik persoonlijk een beetje loos vind...quote:Op maandag 23 februari 2015 21:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze willen de gaskraan niet dicht, alleen minder. En ik denk dat Groningen het met 20 miljard gasbaten per jaar ook wel redt.
Ik ben absoluut geen geoloog en jij ook niet, dus dit soort uitspraken lijken me nogal onzinnig. Ik heb echt geen flauw idee hoe de grond reageert op gasboringen, hoe snel en waardoor er aardbevingen plaatsvinden en hoe snel die processen gaan.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat ik persoonlijk een beetje loos vind...
Blijkbaar zijn de huidige bevingen het gevolg van decennia boren. Als je dan nu stopt, gaat het nog wel even door.
We hadden zo mooi Noorwegen kunnen volgen, maarja..quote:Op maandag 23 februari 2015 21:53 schreef Valid het volgende:
Blijft letterlijk eeuwig zonde dat we de gasinkomsten in de lopende begroting hebben laten wegvloeien.
Ga ook af van wat ik op het nieuws hoor.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen geoloog en jij ook niet, dus dit soort uitspraken lijken me nogal onzinnig. Ik heb echt geen flauw idee hoe de grond reageert op gasboringen, hoe snel en waardoor er aardbevingen plaatsvinden en hoe snel die processen gaan.
Jup. Anders hadden we nu à la Noorwegen een reserve om U tegen te zeggen. Maar goed, anderzijds heeft het ons wel welvaart en groei gebracht die anders in een spaarpot stond te verstoffen. Ook wat waard?quote:Op maandag 23 februari 2015 21:53 schreef Valid het volgende:
Blijft letterlijk eeuwig zonde dat we de gasinkomsten in de lopende begroting hebben laten wegvloeien.
Doet je wel denken hoe fucked de wereld is zonder olie/gas inkomsten...quote:Op maandag 23 februari 2015 21:53 schreef Valid het volgende:
For the time being, Noorwegen lacht zich rijk met puur rente trekken van de opbrengst aan grondstoffen.quote:
Ik heb voor een bestuursjaar van een energieclub (in Groningen nog wel) nogal wat lezingen georganiseerd over dat gas. Geologen/aardwetenschappers zeiden structureel dat nu stoppen met boren het probleem voor nu en ook de komende jaren niet oplost.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen geoloog en jij ook niet, dus dit soort uitspraken lijken me nogal onzinnig. Ik heb echt geen flauw idee hoe de grond reageert op gasboringen, hoe snel en waardoor er aardbevingen plaatsvinden en hoe snel die processen gaan.
Ik hoor die redenering op het nieuws inderdaad ook regelmatig. Zelden van mensen die er verstand van hebben. Bovendien, als de bevingen alleen maar erger worden (ik zeg niet dat ze dat worden) kan het heel onverstandig zijn om niet te stoppen "omdat dan de bevingen toch nog wel even door gaan".quote:Op maandag 23 februari 2015 21:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga ook af van wat ik op het nieuws hoor.
Wat is "het probleem oplossen"? Dat de schade aan de huizen minder wordt? Of dat er geen bevingen meer plaats vinden? Of voorkomen dat er steeds ergere bevingen plaats gaan vinden, of steeds vaker?quote:Op maandag 23 februari 2015 21:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik heb voor een bestuursjaar van een energieclub (in Groningen nog wel) nogal wat lezingen georganiseerd over dat gas. Geologen/aardwetenschappers zeiden structureel dat nu stoppen met boren het probleem voor nu en ook de komende jaren niet oplost.
Overigens is hier ook sowieso heel veel van deskundigen over verschenen in kranten etc.
Een niet zelden te gulle verzorgingstaat waar we nu weer vanaf moeten, maar waar we aan zijn verslaafd. Genieten.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jup. Anders hadden we nu à la Noorwegen een reserve om U tegen te zeggen. Maar goed, anderzijds heeft het ons wel welvaart en groei gebracht die anders in een spaarpot stond te verstoffen. Ook wat waard?
Ach, een staatsfonds van het kaliber dat de noren hebben heeft zo zijn charme.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jup. Anders hadden we nu à la Noorwegen een reserve om U tegen te zeggen. Maar goed, anderzijds heeft het ons wel welvaart en groei gebracht die anders in een spaarpot stond te verstoffen. Ook wat waard?
Mensen die met gescheurde onverkoopbare huizen zitten, lijkt mij.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is "het probleem oplossen"? Dat de schade aan de huizen minder wordt? Of dat er geen bevingen meer plaats vinden? Of voorkomen dat er steeds ergere bevingen plaats gaan vinden, of steeds vaker?
Nu stoppen is geen oplossing voor de uitdaging waar we voor staan, namelijk dat we zo snel mogelijk Groningen plat willen trillen.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is "het probleem oplossen"? Dat de schade aan de huizen minder wordt? Of dat er geen bevingen meer plaats vinden? Of voorkomen dat er steeds ergere bevingen plaats gaan vinden, of steeds vaker?
Als dat hét probleem is lijkt het me volkomen evident dat dat niet opgelost wordt door de gaskraan dicht te draaien.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mensen die met gescheurde onverkoopbare huizen zitten, lijkt mij.
Nee, dat doe ik expres niet. Ik hoor veel te veel mensen in de media en om me heen ongefundeerd allerlei onzin spuien over zaken waar ze geen enkel verstand van hebben, dus ik doe daar niet aan mee. Waarmee ik niet bedoel dat jij dat doet.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:59 schreef Valid het volgende:
[..]
Nu stoppen is geen oplossing voor de uitdaging waar we voor staan, namelijk dat we zo snel mogelijk Groningen plat willen trillen.
Echt, ik hoop dat je m'n reactie zelfstandig enigszins kunt plaatsen.
Bedankt voor de tip, helemaal vergeten en wilde toch even meepakken.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:59 schreef Joosie200 het volgende:
Het debat der debatten, nu op NL2 bij Nieuwsuur gaat beginnen jongens
Nouwja dat, en mensen die bang zijn wakker te worden onder een stapel bakstenen.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als dat hét probleem is lijkt het me volkomen evident dat dat niet opgelost wordt door de gaskraan dicht te draaien.
Bedoel je niet dat ik dat doe of doe ik dat volgens jou niet? In het laatste geval zie ik de relevantie van dit uitstapje niet.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik expres niet. Ik hoor veel te veel mensen in de media en om me heen ongefundeerd allerlei onzin spuien over zaken waar ze geen enkel verstand van hebben, dus ik doe daar niet aan mee. Waarmee ik niet bedoel dat jij dat doet.
Laat maar.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:01 schreef Valid het volgende:
[..]
Bedoel je niet dat ik dat doe of doe ik dat volgens jou niet? In het laatste geval zie ik de relevantie van dit uitstapje niet.
Ik hoop in elk geval van harte dat er tegenover de Grieken verder geen concessies gedaan worden. Als Griekenland dan niet instemt ga ik - helaas - liever zonder ze verder met de Euro.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:03 schreef Yreal het volgende:
Benieuwd of die griekse zooi nog in elkaar klapt...
Ben benieuwd of Putin zin heeft in een potje Risk.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:03 schreef Yreal het volgende:
Benieuwd of die griekse zooi nog in elkaar klapt...
PS-verkiezingen /jwz, dus daarom is er nu een debat georganiseerd door Nieuwsuur op NPO2 tussen de landelijke kopstukken in de Senaatszaalquote:
Eens. Niet eens omdat ik principieel tegen concessies doen aan de Grieken ben, maar dan is het een hellend vlak. Ierland liet ook al weten dezelfde eisen te hebben als de Griekse worden ingewilligd.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:04 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik hoop in elk geval van harte dat er tegenover de Grieken verder geen concessies gedaan worden. Als Griekenland dan niet instemt ga ik - helaas - liever zonder ze verder in de Euro.
quote:Op maandag 23 februari 2015 22:04 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik hoop in elk geval van harte dat er tegenover de Grieken verder geen concessies gedaan worden. Als Griekenland dan niet instemt ga ik - helaas - liever zonder ze verder met de Euro.
Wel lekker goedkoop op vakantie...quote:Op maandag 23 februari 2015 22:04 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Putin zin heeft in een potje Risk.
Eerst even journaal.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik zie nog niks met een debat in nieuwsuur.
Oh. Doe mij maar pro wrestling @ eurosportquote:Op maandag 23 februari 2015 22:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
PS-verkiezingen /jwz, dus daarom is er nu een debat georganiseerd door Nieuwsuur op NPO2 tussen de landelijke kopstukken in de Senaatszaal
Ik wilde net zeggenquote:Op maandag 23 februari 2015 22:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Provinciale Staten --> Terrorisme dreiging, ik mis de link.
Ja dit snap ik ook nietquote:Op maandag 23 februari 2015 22:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ehmmmm. Aanpakken jihadisten op regionaal niveau?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
quote:Op maandag 23 februari 2015 22:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
PS-verkiezingen /jwz, dus daarom is er nu een debat georganiseerd door Nieuwsuur op NPO2 tussen de landelijke kopstukken in de Senaatszaal
quote:Op maandag 23 februari 2015 22:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
quote:
Dit is al jaren dezelfde kritiek op al die debatten voor regionale verkiezingen. Wel een beetje een sleets terugkerend verhaal wat mij betreft. Een betere aanpak is nou eenmaal niet zo makkelijk gevonden.quote:
True, dat rare getrapte systeem is ook heel vreemd.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:09 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit is al jaren dezelfde kritiek op al die debatten voor regionale verkiezingen. Wel een beetje een sleets terugkerend verhaal wat mij betreft. Een betere aanpak is nou eenmaal niet zo makkelijk gevonden.
Overigens heb je nu natuurlijk nog de indirecte stem voor de EK, wat het nog enigszins relevant maakt, althans relevanter dan bij de gemeenteraadsverkiezingen.
True, al blijft het jammer dat ze het niet gewoon even in 12 stukjes hakken...quote:Op maandag 23 februari 2015 22:09 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit is al jaren dezelfde kritiek op al die debatten voor regionale verkiezingen. Wel een beetje een sleets terugkerend verhaal wat mij betreft. Een betere aanpak is nou eenmaal niet zo makkelijk gevonden.
Overigens heb je nu natuurlijk nog de indirecte stem voor de EK, wat het nog enigszins relevant maakt, althans relevanter dan bij de gemeenteraadsverkiezingen.
Plaatje is stuk dus ik zie niets, maar Omber/Umbridge?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ze doet me aan die muts uit harry potter denken
Eensquote:Op maandag 23 februari 2015 22:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ze doet me aan die muts uit harry potter denken
Uhu, geen idee wie valid linkt...quote:Op maandag 23 februari 2015 22:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Plaatje is stuk dus ik zie niets, maar Omber/Umbridge?
Nouja, je kan het een ridicule geloofsovertuiging vinden zonder dat op mensen te projecteren. Beetje gekunsteld onderscheid, maargoed.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:16 schreef Yreal het volgende:
Ik heb niks tegen moslims, maar wel tegen de islam...
Whut?
Maar je bent een moslim omdat je de islam aanhangt... tjaaaaquote:Op maandag 23 februari 2015 22:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nouja, je kan het een ridicule geloofsovertuiging vinden zonder dat op mensen te projecteren. Beetje gekunsteld onderscheid, maargoed.
Wat doe jij nou steeds met die plaatjes? Dit is al de derde op rij die stuk is. Je moet tussen de img-tags altijd een url hebben die begint met http en eindigt op een bestandstype.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:17 schreef Valid het volgende:
[ afbeelding ]
Deze dan? Het is iig die heks van Matilda.
Ik wil graag politici die iets zinnigs zeggen in plaats van steeds dezelfde uitgekauwde onzin.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:23 schreef Yreal het volgende:
Bah, hier is geen zak aan.
Willen we meer of minder PVV geschreeuw?
Ga zelf dan in de politiek.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil graag politici die iets zinnigs zeggen in plaats van steeds dezelfde uitgekauwde onzin.
Dat doe ik misschien nog wel op een dag. Niet dat ik per se iets zinnigs te zeggen heb, maar als je er zelf in zit hoor je dat gewauwel van de rest misschien niet meer.quote:
Op dit moment? Nee. Prijs per kWh is zo veel hoger dan uit fossiele brandstoffen dat het nu niet kosten-effectief is, vandaar dat er zo veel subsidie tegenaan wordt gegooid. Maar goed, de olie- en kolenprijs gaat op een dag weer stijgen en dan kosten die molens nog vrijwel net zo veel.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zijn die dingen nou zonder subsidie levensvatbaar?
Angst voor het onbekende. En afval dat je niet kunt opruimen.quote:Waarom wordt er zo angstig over kernenergie gedaan?
Dat is niet gemakkelijk te zeggen. Het hangt er van af.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zijn die dingen nou zonder subsidie levensvatbaar?
Als je het nu inzet als overbruggingsbron bijv. naast gas totdat we grotendeels kunnen draaien op groene energie terwijl we dan nu kunnen stoppen met kolen kun je je afvragen of dat gebruik van een aantal decennia de productie van afval dat duizenden jaren lang gevaarlijk blijft proportioneel is.quote:Waarom wordt er zo angstig over kernenergie gedaan?
Beetje zoals trolls op dit forum.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Angst voor het onbekende. En afval dat je niet kunt opruimen.
Dit is echt veel te kort door de bocht en ongeinformeerd. Er wordt letterlijk al decennia discussie over gevoerd, niet enkel op grond van 'bij voorbaat uitsluiten'. Overigens zeg ik niet dat ik zelf per se tegen ben.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dat bij voorbaat uitsluiten van kernenergie, terwijl het objectief gezien gewoon de beste optie is.
Kernenergie is de optie met de kleinste risico's maar wel met de grootste potentiële gevolgen. Dat maakt het zo lastig. Ik zou zelf liever ook tegen kernenergie zijn, maar dat kan eigenlijk bijna niet.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:34 schreef Valid het volgende:
[..]
Dit is echt veel te kort door de bocht en ongeinformeerd. Er wordt letterlijk al decennia discussie over gevoerd, niet enkel op grond van 'bij voorbaat uitsluiten'. Overigens zeg ik niet dat ik zelf per se tegen ben.
Als je vindt dat je eigenlijk niet tegen kunt zijn, waarom wil je dan eigenlijk liever tegen zijn?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kernenergie is de optie met de kleinste risico's maar wel met de grootste potentiële gevolgen. Dat maakt het zo lastig. Ik zou zelf liever ook tegen kernenergie zijn, maar dat kan eigenlijk bijna niet.
Yes. En slagschaduw.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:35 schreef Tchock het volgende:
Overigens maakt het me echt niet uit waar ze die windmolens neerzetten. Al doen ze dat hier in de straat*
*maken die dingen lawaai?
Met die ratio kan je ook niet meer in een vliegtuig stappen.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kernenergie is de optie met de kleinste risico's maar wel met de grootste potentiële gevolgen. Dat maakt het zo lastig. Ik zou zelf liever ook tegen kernenergie zijn, maar dat kan eigenlijk bijna niet.
Neu.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:35 schreef Tchock het volgende:
Overigens maakt het me echt niet uit waar ze die windmolens neerzetten. Al doen ze dat hier in de straat*
*maken die dingen lawaai?
Omdat ik het compleet onverantwoordelijk vind voor de komende generaties die met de gevolgen moeten leven als er ooit iets mis gaat. Dan waren wij de "kernenergiegeneratie" (met onze ouders en grootouders natuurlijk). En zelfs als er niets mis gaat zit je met dat afval dat met een beetje mazzel onze hele beschaving overleeft. Ik vind het gewoon immoreel.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Als je vindt dat je eigenlijk niet tegen kunt zijn, waarom wil je dan eigenlijk liever tegen zijn?
nooit echt gehoord moet ik zeggen. Die dingen staan toch wel op een winderige locaties. Maar dat ben ikquote:
Ben jij winderig?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
nooit echt gehoord moet ik zeggen. Die dingen staan toch wel op een winderige locaties. Maar dat ben ik
zoals we nu met de olie doen?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat ik het compleet onverantwoordelijk vind voor de komende generaties die met de gevolgen moeten leven als er ooit iets mis gaat. Dan waren wij de "kernenergiegeneratie" (met onze ouders en grootouders natuurlijk). En zelfs als er niets mis gaat zit je met dat afval dat met een beetje mazzel onze hele beschaving overleeft. Ik vind het gewoon immoreel.
Maar ja. Geen uitstoot, relatief goedkoop, zeer kleine kans op ongelukken, niet afhankelijk van buitenlanden... Er zitten wel gigantische voordelen aan.
Kerncentrales overalquote:Op maandag 23 februari 2015 22:38 schreef Joosie200 het volgende:
Heuj, centrales op de afsluitdijk dumpen
Momenteel wel ja. Maar dat komt omdat er nog nooit een kernongeluk in West-Europa heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Het saldo wat betreft kosten van levens is zelfs positief:
http://cen.acs.org/articl(...)s-Deaths-Causes.html
quote:Op maandag 23 februari 2015 22:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat ik het compleet onverantwoordelijk vind voor de komende generaties die met de gevolgen moeten leven als er ooit iets mis gaat. Dan waren wij de "kernenergiegeneratie" (met onze ouders en grootouders natuurlijk). En zelfs als er niets mis gaat zit je met dat afval dat met een beetje mazzel onze hele beschaving overleeft. Ik vind het gewoon immoreel.
Maar ja. Geen uitstoot, relatief goedkoop, zeer kleine kans op ongelukken, niet afhankelijk van buitenlanden... Er zitten wel gigantische voordelen aan.
http://www.nei.org/Knowle(...)age-of-Nuclear-Wastequote:Over the past four decades, the entire industry has produced 71,780 metric tons of used nuclear fuel. If used fuel assemblies were stacked end-to-end and side-by-side, this would cover a football field about seven yards deep.
Nee, omdat die dingen ongelofelijk goed beveiligd zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Momenteel wel ja. Maar dat komt omdat er nog nooit een kernongeluk in West-Europa heeft plaatsgevonden.
Heel erg misleidende statistiek is dat. Kernafval kan niet in te grote hoeveelheden worden opgeslagen, want als je de kritieke massa overschrijdt kan er ongecontroleerde kerndeling plaatsvinden. Spectaculair en vrij vervelend. In realiteit moet het in hele kleine hoeveelheden in gigantische bunkers opgeslagen worden.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
[..]
http://www.nei.org/Knowle(...)age-of-Nuclear-Waste
Dat is echt niets op een globale schaal, en is goed te beheren.
quote:Op maandag 23 februari 2015 21:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat ik persoonlijk een beetje loos vind...
Blijkbaar zijn de huidige bevingen het gevolg van decennia boren. Als je dan nu stopt, gaat het nog wel even door.
quote:Op maandag 23 februari 2015 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien is het flauw, maar het valt me op hoe snel dit elkaar opvolgt. Niet bedoeld om te rellen.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel erg misleidende statistiek is dat. Kernafval kan niet in te grote hoeveelheden worden opgeslagen, want als je de kritieke massa overschrijdt kan er ongecontroleerde kerndeling plaatsvinden. Spectaculair en vrij vervelend. In realiteit moet het in hele kleine hoeveelheden in gigantische bunkers opgeslagen worden.
Verrassend: ik weet meer over kerndeling dan over aardbevingen.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:43 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
[..]
Misschien is het flauw, maar het valt me op hoe snel dit elkaar opvolgt. Niet bedoelt om te rellen.
Check Friesland, Tjwerksterstyl ofzo. Was rond de kerst een documentaire over gemaakt. Had een boer een windmolen in zijn land gezet, buurvrouw binnen 150 meter zat met slagschaduw en geluidsoverlast en buurman 300 meter verderop ook. En uitbreiden met dank aan subsidie door er een megapark van te maken. Provincie en gemeenteraad vertikt een definitief besluit te nemen en schuift het voor zich uitquote:Op maandag 23 februari 2015 22:40 schreef Valid het volgende:
Slagschaduw en lawaai moet je serieus nemen, daarom mogen ze ook niet binnen een afstand van 300/400 meter van een boerderij staan. Verder vind ik het er prachtig uitzien.
Dat park waar ik het niet over heb staat niet in Friesland.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Check Friesland, Tjwerksterstyl ofzo. Was rond de kerst een documentaire over gemaakt. Had een boer een windmolen in zijn land gezet, buurvrouw binnen 150 meter zat met slagschaduw en geluidsoverlast en buurman 300 meter verderop ook. En uitbreiden met dank aan subsidie door er een megapark van te maken. Provincie en gemeenteraad vertikt een definitief besluit te nemen en schuift het voor zich uit
Nevermindquote:Op maandag 23 februari 2015 22:44 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat park waar ik het niet over heb staat niet in Friesland.
Ongetwijfeld, maar je liet Yreal weten dat zijn - overigens correcte - uitspraak onzinnig was omdat hij geen geoloog is. Maar goed, over naar de orde van de dag.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verrassend: ik weet meer over kerndeling dan over aardbevingen.
Okquote:Op maandag 23 februari 2015 22:45 schreef Valid het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar je liet Yreal weten dat zijn - overigens correcte - uitspraak onzinnig was omdat hij geen geoloog is. Maar goed, over naar de orde van de dag.
Kan ik me voorstellenquote:Op maandag 23 februari 2015 22:50 schreef Yreal het volgende:
Op de a15 is het ook even mooi schrikkeren als je stukken langs komt waar de schaduw van de windmolens op staat...
ineens *zoef* huh? *zoef* hee?? *zoef* ...quote:Op maandag 23 februari 2015 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellenOvervliegende vliegtuigen lijken soms al verdomd laag en die zijn een stuk hoger dan windmolens.
Wie zegt dat?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:52 schreef Joosie200 het volgende:
Nederland loopt qua economie voor in Europa, yeah right
Spanje, griekenland, Ierland, Oekraïne, Italië, Frankrijk..quote:Op maandag 23 februari 2015 22:52 schreef Joosie200 het volgende:
Nederland loopt qua economie voor in Europa, yeah right
Manmanman.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Spanje, griekenland, Ierland, Oekraïne, Italië, Frankrijk..
Zei de cu voorman geloof ik. Qua cijfers is Nederland juist het slechtste jongetje van de klas.quote:
Slechtste?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:55 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zei de cu voorman geloof ik. Qua cijfers is Nederland juist het slechtste jongetje van de klas.
Voor het eerst vanavond dat ik het helemaal met haar eens ben.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:57 schreef Valid het volgende:
Faber: "Dit is nou weer typisch politiek!"
Welke cijfers kijk je dan naar als ik vragen mag?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:55 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zei de cu voorman geloof ik. Qua cijfers is Nederland juist het slechtste jongetje van de klas.
Opgeleid in de stijl van Geert Wilders.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Godver, die PVV vrouw, wat is dit.
dat zijn toch antropologen?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:59 schreef Valid het volgende:
Kent iemand van jullie toevallig bezetters van dat Bungehuis? Ze maken niet zo'n snuggere indruk.
Zero Drinkman.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Te weinig bloed gedronken denk ik.
Kwam er laatst eentje tegen die me een folder gaf om op een niet-bestaande datum naar het Bungehuis te komen. Had hetzelfde idee als jij.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:59 schreef Valid het volgende:
Kent iemand van jullie toevallig bezetters van dat Bungehuis? Ze maken niet zo'n snuggere indruk.
Wat is jouw mening daarover?quote:Op maandag 23 februari 2015 23:04 schreef Valid het volgende:
Ik schakel over naar Jinek over de Mediacode. Ook mooi.
Ach, ik vind deze jaarlijkse discussie medium vermakelijk en een mooie oefening navelstaren. Heb er verder niet echt een mening over eerlijk gezegd.quote:
schokkender dat ze met moslims zou regeren...quote:Op maandag 23 februari 2015 23:09 schreef Valid het volgende:
Vroeg Twan Huys nou net aan die Faber van de PVV met welke partij ze een regering zou vormen? Dat is inderdaad erg relevant bij deze verkiezingen.
Precies. Als ze maar niet de Islam aanhangen.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
schokkender dat ze met moslims zou regeren...
Volgens mij zou het hele probleem opgelost kunnen worden zonder slachtoffers als de media gewoon geen foto's van de koninklijke familie meer zouden nemen.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:10 schreef Valid het volgende:
[..]
Ach, ik vind deze jaarlijkse discussie medium vermakelijk en een mooie oefening navelstaren. Heb er verder niet echt een mening over eerlijk gezegd.
Wat gaat jouw essay onderwerp worden?quote:Op maandag 23 februari 2015 23:14 schreef Tchock het volgende:
Ik moet trouwens altijd als iemand de mediacode noemt denken aan:
[ afbeelding ]
die wedstrijd is donderdag toch pas?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:41 schreef Valid het volgende:
Goedemorgen.
Ben benieuwd hoe dat met die Roma fans gaat vanavond.
De Feyenoord-fans waren toch ook niet allemaal pas op de dag van de wedstrijd in Rome?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
die wedstrijd is donderdag toch pas?
Ja. Makkie.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:30 schreef Accursius het volgende:
Goedemorgen. Tijd voor een dagje burgerlijk1. Iemand hier ervaring met de bonusopdracht die je hiervoor moet maken?
Oo als je dat zou kunnen doenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als t goed is, heb ik die toets hier nog ergens liggen. Kan wel scannen voor je
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:44 schreef Accursius het volgende:
[..]
Oo als je dat zou kunnen doenzou geweldig zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let niet op mn domme antwoorden trouwens.![]()
Denk dat ze wel met zoiets rekening houden hoor. Dus 2 avonden/dagen pauze (behalve 2de kerstdag).quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:40 schreef Ties02 het volgende:
http://www.bbc.com/sport/0/football/31600194
Lekker het WK kijken met de kerst! Good job FIFA
Ja, en wat moeten we doen met de grote competities in Europa? Gewoon stil leggen? Echt belachelijk dit, had sowieso nooit naar dat land moeten gaan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
Denk dat ze wel met zoiets rekening houden hoor. Dus 3 avonden/dagen pauze.
November - December staat er henkie. Dat is sowieso klaar voor kerst.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:40 schreef Ties02 het volgende:
http://www.bbc.com/sport/0/football/31600194
Lekker het WK kijken met de kerst! Good job FIFA
Bij mij begint kerst gewoon na 5 decemberquote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
November - December staat er henkie. Dat is sowieso klaar voor kerst.
Maar goed, het is natuurlijk idioot. Dat land had nooit een WK mogen krijgen en nu is dat wel gebeurd en moeten ze puinruimen. Schande voor het voetbal imo.
Das ze hebben 3 dagen de tijd om Rotterdam te slopen? Moet lukken...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:07 schreef underground1009 het volgende:
[..]
De Feyenoord-fans waren toch ook niet allemaal pas op de dag van de wedstrijd in Rome?
Nu.nl meldt op basis van onbevestigde berichten een finale op 23 december. Echt volkomen idioot.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:47 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Bij mij begint kerst gewoon na 5 december
Maar verder eens met je post
Na t winnen of verliezen meteen het vliegtuig pakken om op tijd bij je gezin met kerstavond te zijnquote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nu.nl meldt op basis van onbevestigde berichten een finale op 23 december. Echt volkomen idioot.
Ik hoop op een boycot van de enigszins beschaafde landen maar dat zal wel niet gebeurenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nu.nl meldt op basis van onbevestigde berichten een finale op 23 december. Echt volkomen idioot.
Dat missen de finalisten dus. Nou deden speler in de Premier League dat sowieso al, maar toch.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Na t winnen of verliezen meteen het vliegtuig pakken om op tijd bij je gezin met kerstavond te zijn
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:36 schreef Etsu het volgende:
[..]Vraag 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let niet op mn domme antwoorden trouwens.![]()
![]()
Krijgen we weer al die voetballers die moeten gaan vertellen dat sport los staat van politiek maar dat ze het wel echt echt heel erg vinden.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik hoop op een boycot van de enigszins beschaafde landen maar dat zal wel niet gebeuren
Dit was een bonustoets, geen tentamen. Stelt opzich ook niet veel voor.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik wil je nu nooit meeruva
zien doen
Achja, gebeurd er die dag ook nog wat...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gebeurt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Achja, gebeurd er die dag ook nog wat...
Hoe gaat het met fitnessen?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:51 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dit was een bonustoets, geen tentamen. Stelt opzich ook niet veel voor.
Geen idee. Ben nog aan het nadenken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mooi, nu ik de aandacht heb, waar ga je je essay over schrijven?
Vrijdag is de deadline hequote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen idee. Ben nog aan het nadenken.
Ohquote:
Gister na een week weer geweest. Vorige week heel erg druk met bestuurswerk en deadline voor morgen. Dat is allemaal nu voorbij.quote:
Je hebt geeneens een werkster?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gister na een week weer geweest. Vorige week heel erg druk met bestuurswerk en deadline voor morgen. Dat is allemaal nu voorbij.
Straks ga ik ook weer, maar eerst het huis even stofzuigen.
#schoonmaakleef
Ik wil ook een werkster.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je hebt geeneens een werkster?![]()
Pauper
Liet alles aan mn ex-huisgenote over hequote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je hebt geeneens een werkster?![]()
Pauper
Ik ben vrijdag gestopt met sponsoren van basic fit...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gister na een week weer geweest. Vorige week heel erg druk met bestuurswerk en deadline voor morgen. Dat is allemaal nu voorbij.
Straks ga ik ook weer, maar eerst het huis even stofzuigen.
#schoonmaakleef
Vind het best leuk, dus Erik met z'n 'maandje' is onzin.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben vrijdag gestopt met sponsoren van basic fit...
Is het maandje al om?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vind het best leuk, dus Erik met z'n 'maandje' is onzin.
Hoeveel bench jequote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vind het best leuk, dus Erik met z'n 'maandje' is onzin.
Meid!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:03 schreef Etsu het volgende:
Nu ik toch bezig ben met schoonmaken, maar meteen mn nagels bijknippen.
Tot zo.
Moet ook mn wimpers en wenkbrauwen bijwerken, maar weet niet of ik er tijd voor heb.quote:
Denk het niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:00 schreef Etsu het volgende:
Zit wel erover te denken om een sauna in de overgebleven kamer te stoppen, maar of dat slim is.
Zou het wel tof vinden.
Ik heb wel een geïnteresseerde die ik ken, maar die is al werkzaam en ik ben nog maar student. En ze wordt 30 dit jaar.quote:
Naakt poolen is alleen toegestaan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee wacht niet verhuren doe dit. Wanneer kan ik langskomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |