Emoties goed kunnen uiten is meestal een deel van een hoog EQ toch?quote:Op maandag 23 februari 2015 20:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zijn er ook zat die een hoger EQ hebben maar gewoon moeite met het uiten daarvan.
Is dat zo? Zou het niet weten, eigenlijk.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:59 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Emoties goed kunnen uiten is meestal een deel van een hoog EQ toch?
Eerder emoties aanvoelen, toch?quote:Op maandag 23 februari 2015 20:59 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Emoties goed kunnen uiten is meestal een deel van een hoog EQ toch?
Veel organisaties vinden je pas een aanwinst als je je goed uit kan drukken. Weet niet of ik het er mee eens ben, maar dat is wel de trend.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:56 schreef Samzz het volgende:
niet iedereen kan zich goed uitdrukken terwijl die persoon best een enorme aanwinst kan zijn.
De onderdelen:quote:Op maandag 23 februari 2015 21:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is dat zo? Zou het niet weten, eigenlijk.
Dat kan. Ik heb het ook niet specifiek over mezelf, ik heb er niet zoveel moeite meer mee.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:01 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Veel organisaties vinden je pas een aanwinst als je je goed uit kan drukken. Weet niet of ik het er mee eens ben, maar dat is wel de trend.
Volgens mij zit ik EQ en IQ te verwarrenquote:Op maandag 23 februari 2015 21:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
De onderdelen:
Zelfkennis. Mensen met een hoog EQ hebben het vermogen om de eigen denkwijze, mogelijkheden en onmogelijkheden te kunnen inschatten en daar conclusies uit te trekken.
Optimisme. Mensen met een hoog EQ denken positief over hun eigen mogelijkheden en laten zich niet snel uit het veld slaan.
Kunnen afzien. Mensen met een hoog EQ kunnen het opbrengen om te werken aan iets wat ze op lange termijn willen.
Empathie. Mensen met een hoog EQ kunnen zich goed verplaatsen in de gevoelens van anderen.
Sociale vaardigheden. Mensen met een hoog EQ kunnen goed met zowel bekenden als vreemden omgaan.
Uiten van emoties valt onder het laatste.
Je haalt daar een bepaald type mensen mee naar binnen, maar je sluit er ook een ander type mensen mee uit. Ik heb op mijn afdeling een aantal functies waar het voor de uitoefening geen vereiste is. Maar als je ziet wat die mensen presteren op hun discipline, ben ik blij dat ik ze heb. Dat ze zich wat minder goed kunnen uitdrukken neem ik dan graag voor lief.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:01 schreef Harmankardon het volgende:
Veel organisaties vinden je pas een aanwinst als je je goed uit kan drukken. Weet niet of ik het er mee eens ben, maar dat is wel de trend.
Soms een beetje boel helaasquote:Op maandag 23 februari 2015 21:06 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ze zijn een beetje moeilijk. :$
Ja, maar soms komt er wel eens een fijn gevoel langs dat de verwarring die de rest veroorzaakt waard is.quote:
Mwah...Voor mij hoeft t niet meer zo.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:08 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, maar soms komt er wel eens een fijn gevoel langs dat de verwarring die de rest veroorzaakt waard is.
Ik begin ook steeds meer te denken dat ik het maar bij een fuckbuddy moet laten en dat de liefde niet meer voor mij is, of zoquote:Op maandag 23 februari 2015 21:09 schreef yats het volgende:
[..]
Mwah...Voor mij hoeft t niet meer zo.
Waar leef je dan voor?quote:Op maandag 23 februari 2015 21:09 schreef yats het volgende:
[..]
Is het zo erg dan?quote:Op maandag 23 februari 2015 21:09 schreef yats het volgende:
[..]
Wat dan wel?quote:Op maandag 23 februari 2015 21:11 schreef Lokasenna het volgende:
Oh het gaat over liefde, dat bedoelde ik niet eens per se.
Oh, ik maakte dat er zelf van. Wat bedoelde jij dan?quote:Op maandag 23 februari 2015 21:11 schreef Lokasenna het volgende:
Oh het gaat over liefde, dat bedoelde ik niet eens per se.
Ik ben soms veel te enthousiast of zenuwachtig en daardoor praat ik veel te snel. Ik geef dat ook aan van te voren en ik doe mijn best om mezelf rustig te houden. Maar soms werkt dat niet altijd even goed en dan vind ik het fijn als ze me er even op wijzen.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:03 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Je haalt daar een bepaald type mensen mee naar binnen, maar je sluit er ook een ander type mensen mee uit. Ik heb op mijn afdeling een aantal functies waar het voor de uitoefening geen vereiste is. Maar als je ziet wat die mensen presteren op hun discipline, ben ik blij dat ik ze heb. Dat ze zich wat minder goed kunnen uitdrukken neem ik dan graag voor lief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |