abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160658684
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:39 schreef JortK het volgende:
Alle verliezen van 2016 zijn hier inmiddels weer ingelopen. :)

Wat is jullie favoriete ETF op dit moment?
Afgelopen tijd iShares Core S&P Small-Cap ETF toegevoegd aan mijn portfeuille om meer exposure te krijgen in US(D). Europa is wat te fragiel voor mij op het moment.

Daarnaast corrigeer ik de over-exposure op large-caps in de iShares world hiermee.

[ Bericht 5% gewijzigd door Underdoggy op 14-03-2016 13:26:43 ]
pi_161159517
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:26 schreef Kamikazie het volgende:
Hoi,

Ik wil eigenlijk beginnen met ETF's en heb een paar vraagjes.
Ik wil elke maand 500 euro erin stoppen, om zo het instapmoment te spreiden. Ik wil dit meerdere jaren doen, het is dus ook echt voor de lange termijn (denk 5 jaar + ).
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Welke broker moet ik pakken? Kan ik het het beste per kwartaal doen of per maand? En ga zo maar door.

Bij voorbaat dank, en ik hoop dat ik geen al te domme dingen vraag.
Ik ervaar precies hetzelfde. DeGiro, Brand New Day, Meesman, Lynx, het is echt zoveel keus. Ik zie door de bomen de bos niet meer...
pi_161159838
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 23:23 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Ik ervaar precies hetzelfde. DeGiro, Brand New Day, Meesman, Lynx, het is echt zoveel keus. Ik zie door de bomen de bos niet meer...
Brand New Day, Meesman, Lynx heb je niet veel controle over. Slechts enkel fondsen. Wel makkelijk omdat je elk willekeurig bedrag kan inzetten.

DeGiro kan je uit een grotere pakket aan ETFs kiezen. Dan kan je wat meer diversiteit inbouwen.

Ik doe ze gewoon allemaal :P
450 BND (250 BND pensioen), 100 Meesman en gemiddeld 300-600 DeGiro
pi_161162743
Het is ook een beetje wat je zelf wil. Ik weet er nog niet zo veel van en ben ook druk met andere dingen, dan is één van de de drie genoemde fondsen die alles voor je regelen heel praktisch. Gewoon automatische overboeking instellen en niet meer naar om kijken.

DeGiro vereist wat meer uitzoekwerk en je hebt zelf wat meer invloed. Da's ook leuk, maar je moet er wel wat energie in willen stoppen.
Schip ahoy!
pi_161164462
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 23:40 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Brand New Day, Meesman, Lynx heb je niet veel controle over. Slechts enkel fondsen. Wel makkelijk omdat je elk willekeurig bedrag kan inzetten.

DeGiro kan je uit een grotere pakket aan ETFs kiezen. Dan kan je wat meer diversiteit inbouwen.

Ik doe ze gewoon allemaal :P
450 BND (250 BND pensioen), 100 Meesman en gemiddeld 300-600 DeGiro
Is dat niet een beetje overkill qua diversificatie? Zijn je transactiekosten dan niet onnodig hoog?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_161169411
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:51 schreef miro86 het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje overkill qua diversificatie? Zijn je transactiekosten dan niet onnodig hoog?
DeGiro kent geen transactiekosten voor een grote set aan ETF's.

En wat betreft BND/Meesman. Die rekenen een percentage. Dus dat komt absoluut gezien op hetzelfde neer. Meesman had ik genomen omdat deze geen dividendlek heeft. Maar dat heeft BND nu ook niet meer. In principe kan ik meesman nu dus ook stopzetten.
Onder water doen ze wel net wat andere ETFs.
pi_161172034
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:22 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

DeGiro kent geen transactiekosten voor een grote set aan ETF's.

En wat betreft BND/Meesman. Die rekenen een percentage. Dus dat komt absoluut gezien op hetzelfde neer. Meesman had ik genomen omdat deze geen dividendlek heeft. Maar dat heeft BND nu ook niet meer. In principe kan ik meesman nu dus ook stopzetten.
Onder water doen ze wel net wat andere ETFs.
DeGiro vindt ik op het moment vanwege de nieuws niks. Dan blijft BND en Meesman over. Welk van deze twee geniet meer jouw voorkeur?
pi_168846222
Ik heb op dit ogenblik een mooi kapitaal in fondsen zitten, waarbij ik elke maand een goeie 500 euro extra in stort.

Aandelen heb ik een tijdje gedaan, maar houden een zeker risico in. Als het bedrijf failliet gaat ben je je volledige inzet kwijt. Doorgaans haalde ik wel een mooie 10% winst per aandeel in de komende 2 jaar.
Maar nu heb ik wel interesse in indexbeleggen via trackers. Ik dacht aan iShare MSCI World en Emerging Markets. Helaas kan ik hier niet maandelijks in beleggen want zoveel kapitaal heb ik niet op overschot.

Maar ik zou graag in tijden dat beurzen een correctie ondergaan telkens 1500 euro willen bijstorten in deze trackers. Als broker dacht ik aan MeDirect, waarbij je voor 7,5 euro per transactie deze trackers kan kopen.
Wat de verborgen kosten zijn is een beetje gissen, maar MeDirect is over het algemeen wel goedkoop.

DeGiro sluit ik uit omdat zij je beleggingen uitlenen aan derden. Meesman ken ik niet zo goed, maar daar zit je ook 10 jaar vast heb ik begrepen?

Hoe zien jullie dit?
Is indexbeleggen een goed idee of koop ik mij beter een paar aandelen per jaar?

Eigenlijk zijn 2à3 koopmomenten wel voldoende op een jaar. Ik zou ong. 3500 euro per fonds willen inbrengen op jaarbasis.
Cindy De Vuyst
pi_168846388
Wij beleggen maandelijks een bedrag bij Brand New Day. Net begonnen. Hebben 90% aandelen en 10% obligaties. Willen dit 30 jaar doen. Is die verdeling nu goed of moeten we meer/minder nu in obligaties?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_168847173
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:20 schreef einzeinz het volgende:
DeGiro sluit ik uit omdat zij je beleggingen uitlenen aan derden. Meesman ken ik niet zo goed, maar daar zit je ook 10 jaar vast heb ik begrepen?
Niet dat ik weet.
Meesman heeft wel graag een portefeuille van minimaal 10k omdat het anders niet rendabel is voor hen. Dus dat is ofwel eenmalig storten en je bent klaar. Ofwel maandelijks bijstorten, minimaal 100 euro. En dan geldt nog steeds: als je stopt op 3k zullen ze je er niet meteen uit kieperen. Als je er dan echter lange tijd niets mee doet, kan het wel zijn dat ze je gaan benaderen om alsnog bij te storten omdat ze anders geld bijleggen. En in principe kun je altijd uitstappen.

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:31 schreef Patroon het volgende:
Wij beleggen maandelijks een bedrag bij Brand New Day. Net begonnen. Hebben 90% aandelen en 10% obligaties. Willen dit 30 jaar doen. Is die verdeling nu goed of moeten we meer/minder nu in obligaties?
Het is net wat je wil. Obligaties hebben wat minder risico dan aandelen, maar leveren ook minder op. Plus dat de obligaties die je nu koopt, de komende jaren wellicht minder aantrekkelijk worden. Lang verhaal kort: je krijgt nu obligaties tegen een X percentage. Als over een tijdje de (spaar)rentes weer gaan stijgen, bestaat de kans dat die boven dat percentage X van jouw obligaties komen. Dan is gewoon sparen bij de bank dus aantrekkelijker dan jouw obligatie overkopen. Die zal dus wat minder waard worden.
Schip ahoy!
pi_168847247
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:13 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Niet dat ik weet.
Meesman heeft wel graag een portefeuille van minimaal 10k omdat het anders niet rendabel is voor hen. Dus dat is ofwel eenmalig storten en je bent klaar. Ofwel maandelijks bijstorten, minimaal 100 euro. En dan geldt nog steeds: als je stopt op 3k zullen ze je er niet meteen uit kieperen. Als je er dan echter lange tijd niets mee doet, kan het wel zijn dat ze je gaan benaderen om alsnog bij te storten omdat ze anders geld bijleggen. En in principe kun je altijd uitstappen.

[..]

Het is net wat je wil. Obligaties hebben wat minder risico dan aandelen, maar leveren ook minder op. Plus dat de obligaties die je nu koopt, de komende jaren wellicht minder aantrekkelijk worden. Lang verhaal kort: je krijgt nu obligaties tegen een X percentage. Als over een tijdje de (spaar)rentes weer gaan stijgen, bestaat de kans dat die boven dat percentage X van jouw obligaties komen. Dan is gewoon sparen bij de bank dus aantrekkelijker dan jouw obligatie overkopen. Die zal dus wat minder waard worden.
Oké. Dus ik zou nu gezien de lange looptijd ook prima 100% aandelen kunnen doen?
  zondag 12 februari 2017 @ 11:20:26 #243
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_168847293
quote:
Oké. Dus ik zou nu gezien de lange looptijd ook prima 100% aandelen kunnen doen?
Zeker. die 10% obligaties zetten ook geen zoden aan de dijk.
pi_168847390
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:20 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Zeker. die 10% obligaties zetten ook geen zoden aan de dijk.
Nee idd. Dacht ik ook.
pi_168847646
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als je bereid bent dat risico te lopen, dan kan dat zeker. Ik heb mijn maandelijkse inleg op obligaties recent gestopt en ga voorlopig vooral in aandelen. Over een paar jaar zie ik wel weer verder.
Schip ahoy!
pi_168847981
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:40 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Als je bereid bent dat risico te lopen, dan kan dat zeker. Ik heb mijn maandelijkse inleg op obligaties recent gestopt en ga voorlopig vooral in aandelen. Over een paar jaar zie ik wel weer verder.
Ja zo dacht ik ook. Bedankt voor het advies!

We zijn vorige maand begonnen en de EFT stond toen op ¤17,33. Nu staat hij al op ¤17,53. Leuk om te zien, al ¤2.40 rendement, al weet ik dondersgoed dat het ook even snel de andere kant op kan ;)
pi_168848077
Ondanks dat ik niks aan mijn portfolio verander, log ik inderdaad ook regelmatig in om even te checken hoe het ervoor staat. Gewoon omdat het kan. :)

En verder mooi door blijven investeren. Vooral met een langetermijnfocus komt het dan vast goed. En zo niet: gegokt en verloren. Hoort bij het spel.
Schip ahoy!
pi_168848190
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ondanks dat ik niks aan mijn portfolio verander, log ik inderdaad ook regelmatig in om even te checken hoe het ervoor staat. Gewoon omdat het kan. :)

En verder mooi door blijven investeren. Vooral met een langetermijnfocus komt het dan vast goed. En zo niet: gegokt en verloren. Hoort bij het spel.
Idd..zouden we geen rendement maken, dan is er niks aan de hand. Die 0.3% levert bij de bank ook niets op.

Wij hebben ook nog spaargeld achter de hand. Nu bedacht ik om daarvan ook een deel in EFT te steken en op te nemen wanneer we dat nodig hebben (voor onverziene uitgaven) dit kan dus een half jaar of paar maanden zijn ( of langer) of is het niet verstandig om dat te mixen met onze maandelijkse inleg voor later?

Ik hou dan bij in excel voor hoeveel extra wij hebben ingelegd en de koers van dat moment. Als we het dan nodig hebben nemen we het op zonder rendement en mocht het minder waard zijn geworden dan nemen we minder op dan de inleg. Zodat we niet alvast snoepen van onze maandelijkse inleg.
pi_168849217
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Idd..zouden we geen rendement maken, dan is er niks aan de hand. Die 0.3% levert bij de bank ook niets op.

Wij hebben ook nog spaargeld achter de hand. Nu bedacht ik om daarvan ook een deel in EFT te steken en op te nemen wanneer we dat nodig hebben (voor onverziene uitgaven) dit kan dus een half jaar of paar maanden zijn ( of langer) of is het niet verstandig om dat te mixen met onze maandelijkse inleg voor later?

Ik hou dan bij in excel voor hoeveel extra wij hebben ingelegd en de koers van dat moment. Als we het dan nodig hebben nemen we het op zonder rendement en mocht het minder waard zijn geworden dan nemen we minder op dan de inleg. Zodat we niet alvast snoepen van onze maandelijkse inleg.
Dat zou ik niet doen. Te grote kans dat je'm gaat zitten schijten als er een crash komt. Je bent dan in principe geld uit je 'onvoorziene uitgaven' potje aan het lenen om daar etfs van te kopen.
pi_168849396
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:51 schreef ratatat het volgende:

[..]

Dat zou ik niet doen. Te grote kans dat je'm gaat zitten schijten als er een crash komt. Je bent dan in principe geld uit je 'onvoorziene uitgaven' potje aan het lenen om daar etfs van te kopen.
Ja zit wat in...

Zelf hebben we beide ook een spaarrekening. Dit loopt elke maand op en doe ik eigenlijk niks mee. Voor onvoorziene kosten hebben we onze gezamenlijke spaarrekening. Nu wil ik daar af en toe wel geld van overhevelen naar onze EFT. Dit hoeft dan ook niet snel opgenomen te worden, want heb het toch niet nodig. Zit wel even te kijken naar een vorm dat ik het niet ga mengen met onze maandelijkse inleg. Wellicht is ergens anders een EFT openen een betere optie.
pi_168851745
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zou je reserve als reserve houden en niet in indexen stoppen. Je wil er meteen beschikking over hebben. Ploft de beurs en heb jij drie dagen later geld nodig, ben je ineens de helft kwijt. Dan ben je al de pisang omdat je onvoorziene kosten hebt, vallen die ook nog eens twee keer zo duur uit...

Ik zou enkel geld in indexen stoppen dat je echt kan missen. Als morgen alles op z'n gat gaat, moet je het desnoods twintig jaar kunnen laten staan voordat het weer op het oude niveau is, zonder dat je daar echt pijn van hebt. Heb je die pijn wel? Dan niet investeren. Zelf zou ik altijd een buffer van een paar duizend euro direct opneembaar op de bank houden, zodat je eventuele problemen direct kan ondervangen.

Zorg voor spreiding en balans. Niet alle eieren in je index-mandje. Maar ook niet alles op de spaarrekening. Als je 'gekke' dingen moet doen en risico's moet nemen om kleine tegenvallers op te vangen, kun je concluderen dat de boel niet in (veilige) balans is.
Schip ahoy!
pi_168852118
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 14:32 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik zou je reserve als reserve houden en niet in indexen stoppen. Je wil er meteen beschikking over hebben. Ploft de beurs en heb jij drie dagen later geld nodig, ben je ineens de helft kwijt. Dan ben je al de pisang omdat je onvoorziene kosten hebt, vallen die ook nog eens twee keer zo duur uit...

Ik zou enkel geld in indexen stoppen dat je echt kan missen. Als morgen alles op z'n gat gaat, moet je het desnoods twintig jaar kunnen laten staan voordat het weer op het oude niveau is, zonder dat je daar echt pijn van hebt. Heb je die pijn wel? Dan niet investeren. Zelf zou ik altijd een buffer van een paar duizend euro direct opneembaar op de bank houden, zodat je eventuele problemen direct kan ondervangen.

Zorg voor spreiding en balans. Niet alle eieren in je index-mandje. Maar ook niet alles op de spaarrekening. Als je 'gekke' dingen moet doen en risico's moet nemen om kleine tegenvallers op te vangen, kun je concluderen dat de boel niet in (veilige) balans is.
Thnx! Je hebt gelijk!
pi_168863453
Wat zouden jullie doen?

- Gewoon aandelen afzonderlijk kopen
- Aan indexbeleggen doen in een tracker

En waar dan? Bij mijn traditionele broker of gewoon bij Meesman?
Hoe veilig is Meesman eigenlijk? En waarom willen ze 10.000 euro? Iemand die maandelijks maar 200 euro stort en tijdelijk pauzeert wanneer de beurzen hoog genoteerd staan is natuurlijk jaren bezig om 10.000 bij elkaar te sparen.
Cindy De Vuyst
  maandag 13 februari 2017 @ 00:03:46 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_168866873
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:40 schreef einzeinz het volgende:
Wat zouden jullie doen?

- Gewoon aandelen afzonderlijk kopen
- Aan indexbeleggen doen in een tracker

En waar dan? Bij mijn traditionele broker of gewoon bij Meesman?
Hoe veilig is Meesman eigenlijk? En waarom willen ze 10.000 euro? Iemand die maandelijks maar 200 euro stort en tijdelijk pauzeert wanneer de beurzen hoog genoteerd staan is natuurlijk jaren bezig om 10.000 bij elkaar te sparen.
Dat kunnen wij niet beantwoorden. Is afhankelijk van je kennis, tijd en het doel.

Die vragen betreffende Meesman kun je het beste aan hen stellen. Wat bedoel je met "iemand die maar 200 euro stort is jaren bezig om 10.000 bij elkaar te sparen"? Dat is toch niet relevant? Als je sneller 10.000 euro wil bereiken zul je meer in moeten leggen...
pi_168868059
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:40 schreef einzeinz het volgende:
Meesman wil graag 10k om kostendekkend te zijn, maar dat is geen harde eis die ze op de website noemen ofzo. Als je bedenkt dat ze 0,5% vragen voor de kosten, kun je je voorstellen dat aankoop, beheer etc niet heel rendabel zijn als iemand maar 1.000 euro laat staan, dan vang je maar 5 euro bij uitbetaling. Als jij er voor kiest om voor de lange termijn bij hen in te stappen voor een uiteindelijk 'fatsoenlijk' bedrag, dan kan dat gewoon.

Die lage kosten moeten ergens vandaan komen hè. Je kunt ook een broker pakken die 2% ofzo rekent, daar zullen mogelijk minder eisen aan zitten, maar dat kost ook wat.
Schip ahoy!
pi_168870829
Nieuwkomer meldt :W
Nav het lage rente topic :+
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_168875589
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja zit wat in...

Zelf hebben we beide ook een spaarrekening. Dit loopt elke maand op en doe ik eigenlijk niks mee. Voor onvoorziene kosten hebben we onze gezamenlijke spaarrekening. Nu wil ik daar af en toe wel geld van overhevelen naar onze EFT. Dit hoeft dan ook niet snel opgenomen te worden, want heb het toch niet nodig. Zit wel even te kijken naar een vorm dat ik het niet ga mengen met onze maandelijkse inleg. Wellicht is ergens anders een EFT openen een betere optie.
Waarom is die vermenging met de maandelijkse inleg zo erg?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 13 februari 2017 @ 17:29:40 #258
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_168877303
quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:54 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Waarom is die vermenging met de maandelijkse inleg zo erg?
Dat begrijp ik ook nooit zo goed.
Zelfs die maandelijkse inleg vind ik apart, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :P
Ik spaar/beleg/crowdfund de ene maand niks omdat ik bijvoorbeeld iets duurs heb gekocht. De andere maand 500 euro en de maand erop 1000 euro omdat er bonus/dividend uitgekeerd is ofzo.

En dan is het ook nog eens variabel waar het bedrag naartoe gaat :P

Btw, de beurs gaat weer als een malle de afgelopen dagen :9
pi_168877397
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook nooit zo goed.
Zelfs die maandelijkse inleg vind ik apart, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :P
Ik spaar/beleg/crowdfund de ene maand niks omdat ik bijvoorbeeld iets duurs heb gekocht. De andere maand 500 euro en de maand erop 1000 euro omdat er bonus/dividend uitgekeerd is ofzo.

En dan is het ook nog eens variabel waar het bedrag naartoe gaat :P

Dat is voor ons vrij logisch. Wij hebben een gezamenlijke spaarrekening en beide hebben we een spaarrekening voor ons eigen hobby's etc. Wij leggen gezamenlijk een vast bedrag per maand in voor later en wanneer we een bonus of iets dergelijks hebben beslissen we op dat moment wat we er mee doen (of naar de gezamenlijke spaar, of naar de eigen spaar, of naar de gezamelijke belegging etc). Wanneer nu eigen spaargeld in de beleggingsrekening stop en ik heb het over 6 maanden nodig en de beurs is in tussentijd gezakt, dan zou ik geld afsnoepen van onze gezamenlijke potje voor de toekomst. Dat vind ik niet fair. Dus ik wil dat geschieden houden.
  maandag 13 februari 2017 @ 17:34:42 #260
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_168877404
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik zit juist te wachten op een correctie voordat ik met aandelen begin...
pi_168877491
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat is voor ons vrij logisch. Wij hebben een gezamenlijke spaarrekening en beide hebben we een spaarrekening voor ons eigen hobby's etc. Wij leggen gezamenlijk een vast bedrag per maand in voor later en wanneer we een bonus of iets dergelijks hebben beslissen we op dat moment wat we er mee doen (of naar de gezamenlijke spaar, of naar de eigen spaar, of naar de gezamelijke belegging etc). Wanneer nu eigen spaargeld in de beleggingsrekening stop en ik heb het over 6 maanden nodig en de beurs is in tussentijd gezakt, dan zou ik geld afsnoepen van onze gezamenlijke potje voor de toekomst. Dat vind ik niet fair. Dus ik wil dat geschieden houden.
Dat is iets duidelijker, dan open je idd toch gewoon een nieuw account? Of je koopt een andere ETF van dat geld (waarbij je even schriftelijk met elkaar afspreekt dat dat jouw geld is).
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:34 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Voor specifiek aandelen zit je in het verkeerde topic. Afhankelijk van je doel inleg en manier kan dat niet altijd even slim zijn trouwens.
pi_168877546
Wij zijn net ingestapt met de EFT van BND en zitten er (nog maar) voor 1200 euro in. Ik zie dat de AEX best hoog staat vergelijken afgelopen 10 jaar. Is het dan idd niet beter om te wachten tot hij weer zakt? Niet dat ik op elke koersbeweging wil reageren hoor, stappen er eerst voor 20-30 jaar in en zien dan wel verder (als we nog leven :P)
pi_168877638
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:41 schreef Patroon het volgende:
Wij zijn net ingestapt met de EFT van BND en zitten er (nog maar) voor 1200 euro in. Ik zie dat de AEX best hoog staat vergelijken afgelopen 10 jaar. Is het dan idd niet beter om te wachten tot hij weer zakt? Niet dat ik op elke koersbeweging wil reageren hoor, stappen er eerst voor 20-30 jaar in en zien dan wel verder (als we nog leven :P)
Wanneer gaat hij zakken dan? gaat hij uberhaupt wel zakken? tikt hij eerst nog de 800 aan of kijken we de komend e 15 jaar tegen een 130punten aex aan?

Wie het weet mag het zeggen, ik zit op een vergelijkbaar punt als jij. Over 25 jaar maakt het niet heel veel meer uit of je op 480 of 430 gekocht hebt.
pi_168877669
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:34 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Idem dito, veel te veel hoogtevrees.
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')