abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2015 @ 13:37:40 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152206234
Ik ben fan van de hauck varioguard, maar er zijn zoveel mogelijkheden... Wat zijn je eisen/wensen precies?
KuikenGuppy
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:58:11 #82
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152210845
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 13:37 schreef Burdie het volgende:
Ik ben fan van de hauck varioguard, maar er zijn zoveel mogelijkheden... Wat zijn je eisen/wensen precies?
Sowieso dat hij veilig is en dat het moppie er ook veilig en fijn in kan zitten :)
Ook dat hij stevig staat / is :)

Ik heb zoals ik al aangaf geen iso of andere vorm van fix in de auto dus ik ben afhankelijk van plaatsing met gordel.

Het is maar een fijn poppetje, dus wat stevigheid is wel wenselijk, maar de MaxiCosi is echt niet meer zo comfortabel. Ze zit echt bijna opgevouwen, want ze is best lang :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 2 mei 2015 @ 17:21:25 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152211380
Op zich zijn alle auto stoeltjes veilig ;) ze moeten aan bepaalde normen voldoen om verkocht te mogen worden. Maar wil je bijvoorbeeld dat ze achteruit rijdt of vooruit, en tot welke leeftijd/welk gewicht? Vindt je het belangrijk om een stoeltje te hebben die aan de nieuwe i-size norm voldoet of niet? Wat voor prijsklasse zoek je, moet het stoeltje kunnen draaien of hoeft dat niet? Wil je een onderstel of niet? Is het gewicht belangrijk, en het materiaal? Allemaal aspecten die van invloed kunnen zijn op de keuze van een stoeltje ;).
KuikenGuppy
pi_152214642
Rijst, wij zijn heel fijn geholpen bij Baby & Tiener met onze keus voor een stoel en ook mooi geprijsd. Die zit er toch bij jou in de buurt ook een?

Wij hebben een Tobi en die is erg fijn, maar Stip is wel steviger. Hij zat laatst bij m'n moeder in de auto in een Romer en die stoel is breder en toen bewoog hij echt heen en weer in een bocht. Het verschilt dus echt per stoel waar ze goed in past. Passen dus :)
  zaterdag 2 mei 2015 @ 20:50:45 #85
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152216657
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 19:39 schreef Dot. het volgende:
Rijst, wij zijn heel fijn geholpen bij Baby & Tiener met onze keus voor een stoel en ook mooi geprijsd. Die zit er toch bij jou in de buurt ook een?

Wij hebben een Tobi en die is erg fijn, maar Stip is wel steviger. Hij zat laatst bij m'n moeder in de auto in een Romer en die stoel is breder en toen bewoog hij echt heen en weer in een bocht. Het verschilt dus echt per stoel waar ze goed in past. Passen dus :)
Klopt :) even het drukke kruispunt iets verderop oversteken en we zijn er al :)

Ik denk dat we daar binnenkort maar eens heengaan.. Binnenkort zijn we op een doordeweekse dag beiden een dag vrij en dan gaan we maar eens oriënteren :) ow... En passen :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_153141697
Mijn vriend kwam met een goede vraag en ik had er het antwoord niet op. Wellicht iemand hier wel.
Het gaat om de autostoeltjes voor grotere kinderen, zoals de maxicosi rodi. Waarbij de kinderen dus in de autogordel zitten en niet meer in de gordel van de stoel (stoeltje 2 denk ik?).
Vaak wordt zo'n stoel los op de achterbank gezet (toch?) En dan kind erin en autogordel om.
Zo'n stoel weegt tussen de 5 en 10 kg.

Nu de vraag:
Als er een aanrijding plaatsvindt, heeft de gordel altijd nog een paar cm speling, voordat de gordelstop zijn werk doet. In die paar cm komt door de klap van de aanrijding de stoel ook los en duwt het kind verder tegen gordel. Afhankelijk van de snelheid waarmee de aanrijding plaatsvindt, kan er dus vanuit beide richtingen druk op het kind worden gezet: vanaf de borst door de gordel en uit de rug door de stoel.
Hoe is het uit te leggen dat dit een verantwoorde manier van vervoeren is? Mijn vriend heeft door deze gedachte de neiging om voorkeur te geven op een zitverhoger ipv een hele stoel, omdat bij een zitverhoger en geen druk op de rug wordt uitgevoerd bij een aanrijding.

Is zijn voorkeur juist? Of zitten we er helemaal naast?
Ik begrijp echt dat zulke stoelen als veilig worden verkocht en uitvoerig zijn getest, maar ik ben op zoek naar een goede verklaring waarom dit dan een veilige manier is...
pi_153142126
Goede vraag Danic. :Y Ik hem om die reden, gewoon omdat dat ook mijn gevoel was/is, een isofix stoel genomen. Ik ben benieuwd of iemand antwoord heeft op de vraag.
  zondag 31 mei 2015 @ 22:42:15 #88
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153143733
Is dat niet precies waarvoor voor dat type stoeltje een minimaal gewicht geldt?

Overigens kun je je ook afvragen hoe het zit met de klap bij een zijdelingse botsing. Dan zit je in een hele stoel met wat beter beschermd dan in alleen een verhoger denk ik?

Misschien kun je deze vraag aan de ANWB of zo stellen (wel even hier het antwoord plaatsen dan he ;) )
pi_153143858
:D
Goed punt. Ook van die zijdelingse aanrijding. Maar dat breidt bij mij het vraagstuk alleen meer uit, geeft geen antwoord. Alleen dat ik nu helemaal niet meer weet waar ik voor zou moeten kiezen.
Gelukkig hoeft dat voorlopig nog niet, maar toch....
Oriënteren kan nooit kwaad.
  zondag 31 mei 2015 @ 22:48:29 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153143943
Sorry :D

ik zou even de ANWB navragen :Y
  zondag 31 mei 2015 @ 22:51:35 #91
100412 mefke79
komt goed!
pi_153144046
Mijn echtgenoot werkt in de automobiel industrie en heeft zelfs nog van die stoelen getest (al even geleden, dat wel). Ja de stoelen die met gordel vast gezet worden komen even los van de auto. Maar gaan in deze beweging met het kind mee, er is dus geen echte klap tegen de rug. Daarnaast weegt dat rugdeel vrij weinig, dus die impact valt mee. De pluspunten van het rugdeel zijn de zijwaartse bescherming en, belangrijker, het is de verbinding met het hoofddeel. En dat beschermt het kwetsbare hoofd en de nek, die nou eenmaal veel minder kunnen hebben dan je rug.
Zet je zo'n stoel goed vast dan zal de gordelgeleider er juist voor zorgen dat het kind op de meest gunstige manier in die gordel zit.
Bij een isofixstoel moet je dus ook ten alle tijde de stoel passend maken aan de lengte van het kind want anders doe je de voordelen van isofix teniet.
Ik ga dus voorlopig echt niet zonder rugdeel en hoofdsteun werken in de auto.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_153146053
Bedankt voor je uitleg Mefke, ik ben al een stuk wijzer.
Nog 2 vragen:
1. Je zegt 'zet je de stoel goed vast'. Maar hoe zet je die vast? Hij zit toch samen net je kind in de gordel? En zodra de gordel los is staat de stoel toch los op de achterbank?
(Wij hebben geen isofix oid, alleen de autogordels)

2. Je zegt dat de stoel bij een aanrijding meebeweegt met je kind waardoor de impact niet te groot is. Maar er komt daardoor wel meer druk in de gordel, dan wanneer het alleen het kind is dat in de gordel drukt (bij een frontale aanrijding dus). Dat maakt toch de druk vancde borstkas op de gordel (of andersom) groter?

Wel goed ook dat je noemt dat het rugpand niet het meeste gewicht heeft, dat is inderdaad de zitting. Had ik niet bij stil gestaan.
pi_153147701
De maxicosi rodi heeft een systeem dat je ook een ding tussen het hoofdsteun vast zet van de axhtervank maar dat is meer voor het kind in en uit de auro galen dat hij op zn plek blijft. Vind ik wel handig
pi_153883449
Is lengte doorslaggevend bij overgang naar een stoel waarbij je je kind met de gordel vastzet? De dame bij Van Asten zei dat. Ze zei ook dat het gewicht van de stoel invloed heeft op de gordel, maar met Isofix komt die stoel niet van z'n plek :+. Hoop ik.

Nu is Billie over een poosje wel aan een volgende stoel toe dus we hebben een RodiFix in de aanbieding net meegenomen. Ik ben van plan om die nog even op zolder te zetten. Mannetje weegt nu 14 kilo dus in dat opzicht moet ie nog wel ff door in z'n MC Pearl.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 27 juni 2015 @ 17:43:01 #95
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153884871
Gewicht is belangrijker! Anders werkt de gordel niet goed.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 27 juni 2015 @ 17:55:35 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153885089
Met deze maat idd wel, met de groep 0 stoeltjes weer niet toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153886237
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:43 schreef laziness het volgende:
Gewicht is belangrijker! Anders werkt de gordel niet goed.
had ik het toch goed onthouden. Maar goed, zet em een poosje opzij. De korting was mooi meegenomen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153906701
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:45 schreef danic het volgende:
:D
Goed punt. Ook van die zijdelingse aanrijding. Maar dat breidt bij mij het vraagstuk alleen meer uit, geeft geen antwoord. Alleen dat ik nu helemaal niet meer weet waar ik voor zou moeten kiezen.
Gelukkig hoeft dat voorlopig nog niet, maar toch....
Oriënteren kan nooit kwaad.
Ik heb geen antwoord op deze vraag echt maar wij hebben de maxi cosi rodi (zonder iso want dat hebben we niet) genomen. Deze zit tussen de hoofdsteun nog iets vast met een ding wat je er tussendoor moet doen. Dit zorgt ook bij in en uit stappen uit de stoel dat hij op zijn plaats blijft dit vond ik zelf echt een pre bij deze stoel.
Ik wil absoluut niet dat hij in een zit verhoger zit omdat de autostoel zorgt dat de gordel lager zit bij de nek, de zij bescherming ook als ze in slaap vallen zitten ze daardoor beter. Opa en oma hebben een zitverhoger maar heb een verbod gegeven dat ding bij Jan te gebruiken tot hij groter is. Als ze het wel doen is het heel simpel komt hij niet meer logeren
pi_153906764
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:42 schreef Kuukske het volgende:
Is lengte doorslaggevend bij overgang naar een stoel waarbij je je kind met de gordel vastzet? De dame bij Van Asten zei dat. Ze zei ook dat het gewicht van de stoel invloed heeft op de gordel, maar met Isofix komt die stoel niet van z'n plek :+. Hoop ik.

Nu is Billie over een poosje wel aan een volgende stoel toe dus we hebben een RodiFix in de aanbieding net meegenomen. Ik ben van plan om die nog even op zolder te zetten. Mannetje weegt nu 14 kilo dus in dat opzicht moet ie nog wel ff door in z'n MC Pearl.
De gewichtsgrens is 15 kg wij hebben die ook gekocht toen Jan 15.5 kg was want zijn broertje moest de maxicosi uit + hij wurmde zichzelf er bij voorkeur uit hij vond de stoel niet meer fijn zitten terwijl hij er nog wel goed in zat. Dus de Maxi cosi tobi heeft hij tot 2 1/2 gebruikt en nu over naar de maxi cosi rodi en zit Teun in de tobi
  zondag 28 juni 2015 @ 20:59:46 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153911105
De Tobi tot 2½ en dan al in de Rodi?
Ik snap dat het handiger is als je geen extra stoel van dezelfde groep hoeft te kopen, maar ik vind met 2½ naar een groep 2/3 stoel akelig vroeg....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 28 juni 2015 @ 21:35:12 #101
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153912296
Eens. De groep 1 stoeltjes voldoen tot 18kg en tot de bovenste rand van de stoel op ooghoogte zit.
Dat een kind 15kg weegt betekent niet dat ze over moeten.
De 2/3 stoeltjes zijn een stuk breder omdat ze meegaan tot een flinke lengte/leeftijd. Zo'n kleintje kan er tussendoor glijden.
En dan is er nog het feit dat zo'n 2/3 stoel natuurlijk minder beschermd dan een tobi.
Ik heb het zo lang mogelijk gerekt met mijn reusje.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 28 juni 2015 @ 22:25:50 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153914030
Grappig genoeg is die breedte vooral aan de binnenkant, ik moest vanmiddag de helft van de achterbank even plat hebben, en waar ik hem altijd langs de Pearl moest duwen, ging hij vanzelf langs de RodiFix :o

Maar ik zou een kind van die leeftijd gewoon niet in een 3-puntsgordel willen hebben, en helemaal niet als het een uit de gordel wurmer is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_153916247
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:59 schreef Leandra het volgende:
De Tobi tot 2½ en dan al in de Rodi?
Ik snap dat het handiger is als je geen extra stoel van dezelfde groep hoeft te kopen, maar ik vind met 2½ naar een groep 2/3 stoel akelig vroeg....
Hij weegt nu ruim 16kg tien hij over ging 15.5 kg, hij blijft nu wel goed zitten in de rodi, in de tobi wurmde hij zich uit de gordels van de autostoel, wilde er niet meer in, gilde al als we hem er in zette en de armen door de gordels deden etc dus was elke keer drama. planning was dat hij langer in de tobi zou zitten maar daar dacht hij anders over
pi_153916430
Mijn man wist niet van d 15 kilo grens en had luuk pas in de stoel van Sofie gezet, de zijne stond nog in de schuur en ze hadden haast. Hij schijnt prima te passen qua lengtevan , maar hij was pas 13,5 kilo. Dus afgesproken om echt te wachten. Luuk vond zichzelf wel stoer.
(Ik gok met zijn huidige eetgedrag dat ie er in mag als ie 4 is, |:( )
*poef* nu is het weg
pi_153934977
Iemand ervaring met de autostoeltjes van Nania?
pi_153936078
Wij gaan over 2 weken als we vakantie hebben ook maar eens op pad voor een groep 1 stoel.
S groeit nu bijna boven de maxicosi uit mag ook wel een keer met 15 maanden :')

Ik wil graag een stoel met isofix.

Tips en ervaringen met dat soort stoelen zijn zeer welkom!

Ik las al dat passen belangrijk is dus dat gaan we sowieso doen.
Maar verder ....
  maandag 29 juni 2015 @ 21:44:53 #107
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153937161
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand ervaring met de autostoeltjes van Nania?
Ja ik. Mijn ouders hebben een groep 1 stoel van Nania. Ben er niet weg van, krijg de stoel met veel moeite goed vast in de gordels. Het vastklikken van T. gaat ook niet echt makkelijk. Hij zit er wel goed in en de gordels zijn redelijk makkelijk te verstellen.
Ik zou 'm niet aanraden eerlijk gezegd :)
pi_153937326
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:44 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja ik. Mijn ouders hebben een groep 1 stoel van Nania. Ben er niet weg van, krijg de stoel met veel moeite goed vast in de gordels. Het vastklikken van T. gaat ook niet echt makkelijk. Hij zit er wel goed in en de gordels zijn redelijk makkelijk te verstellen.
Ik zou 'm niet aanraden eerlijk gezegd :)
Ik zag op een site dat dat stoeltje met 50 euro afgeprijsd was en hij zag er wel leuk uit ook :) Maar foch maar niet dan :) Koop autostoel wel in de winkel, dan heb ik m ook in t echt gezien en kan ik Nora er misschien even in laten zitten :)
  maandag 29 juni 2015 @ 21:53:09 #109
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153937444
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zag op een site dat dat stoeltje met 50 euro afgeprijsd was en hij zag er wel leuk uit ook :) Maar foch maar niet dan :) Koop autostoel wel in de winkel, dan heb ik m ook in t echt gezien en kan ik Nora er misschien even in laten zitten :)
Het is idd een leuke stoel om te zien en best leuk geprijsd tussen alle groep 1 stoelen :Y Het is alleen geen echt stevige stoel helaas :{
pi_153937532
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:53 schreef GotC het volgende:

[..]

Het is idd een leuke stoel om te zien en best leuk geprijsd tussen alle groep 1 stoelen :Y Het is alleen geen echt stevige stoel helaas :{
Dan valt ie af :) Las eerder dat de maxi cosi (rody?) wel ok is. Misschien koop ik die wel.
pi_153937558
Maar die is te groot zie ik nu :')
  maandag 29 juni 2015 @ 22:00:58 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153937700
Rodi is idd een groep 2-3 stoeltje, je hebt een groep 1 stoeltje nodig. Van MC is dat bijvoorbeeld de Tobi, maar er zijn nog een heleboel andere mogelijkheden. Voorwaarts, achterwaarts, draaiend, niet-draaiens, gordel of isofix, etc.
KuikenGuppy
pi_153937789
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 23:36 schreef Goitske het volgende:

[..]

Hij weegt nu ruim 16kg tien hij over ging 15.5 kg, hij blijft nu wel goed zitten in de rodi, in de tobi wurmde hij zich uit de gordels van de autostoel, wilde er niet meer in, gilde al als we hem er in zette en de armen door de gordels deden etc dus was elke keer drama. planning was dat hij langer in de tobi zou zitten maar daar dacht hij anders over
Herkenbaar dit! Bij Luc gaat het nu precies hetzelfde. Wij zaten ook al te twijfelen over een rodi.... (I.p.v de tobi) Denk dat Luc ook iets van 16 kilo is.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153937833
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:00 schreef Burdie het volgende:
Rodi is idd een groep 2-3 stoeltje, je hebt een groep 1 stoeltje nodig. Van MC is dat bijvoorbeeld de Tobi, maar er zijn nog een heleboel andere mogelijkheden. Voorwaarts, achterwaarts, draaiend, niet-draaiens, gordel of isofix, etc.
Ja idd. Isofix hoeft niet persee dus dat valt al af. Babydump zit hier niet zo ver vandaan, gaan we daar gewoon eens kijken :)
pi_153940388
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:03 schreef Skoap het volgende:

[..]

Herkenbaar dit! Bij Luc gaat het nu precies hetzelfde. Wij zaten ook al te twijfelen over een rodi.... (I.p.v de tobi) Denk dat Luc ook iets van 16 kilo is.
Bij ons is het wel de oplossing geweest hij vindt de rodi fijn zitten, hoogte van rugleuning verstelbaar kan evt heel iets gekanteld zodat als he weet dat hij in slaap gaat vallen dat hij minder snel mwt zn hoofd voorover hangt. Hij gaat weer met veel plezier de auto in
pi_154109565
Pffff, even een autostoeltje uitzoeken... Zie door de bomen het bos niet meer :') Heb verschillende reviews gelezen over verschillende zitjes, en waar de 1 goed scoort, scoort ie weer bij de ander slecht :')

Ook even de ANWB test gelezen van 2013. Ik vind het toch best opvallend dat maxi cosi daarin slechter scoort dan ik had gedacht,
pi_154110808
Ik neig toch wel naar de MC Pearl.
Die komt goed uit de test.
Enige nadeel is dat we bij baby nr 2 dus weer een familyfix moeten kopen.
Ik zie ook stoeltjes met een soort stootkussen ipv gordels die goed uit de test komen, maar dat lijkt me helemaal niks deze bijvoorbeeld.
pi_154111098
Die pearl is met familyfix he... Ik schrok een beetje van de prijs van een familyfix eigenlijk...
pi_154111144
Ik zit daar dus ook naar te kijken. Bij babydump is er een pearl redelijk goed afgeprijsd. Maar aangezien ik hem toch niet veel uit de auto ga halen vind ik een isofix toch wel weer zonde... #zuinigemuts
pi_154116146
Wij hebben nu dus al een familyfix.
Bij baby en tiener zag ik het 2014 model staan voor niet zo duur.
We gaan donderdagavond maar ff passen.
Römer versafix is ook een kanshebber hier.

Er staat een Römer trifix op, die kost 1500 euro :')
Die wordt het dus niet oO<
pi_154116457
Mc valt hier af. Ga voor de romer king II. Net bij babydump geweest, hun aanbod autostoeltjes vond ik erg karig. Prenatal megastore idem.
  maandag 6 juli 2015 @ 16:32:06 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154117258
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 12:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zit daar dus ook naar te kijken. Bij babydump is er een pearl redelijk goed afgeprijsd. Maar aangezien ik hem toch niet veel uit de auto ga halen vind ik een isofix toch wel weer zonde... #zuinigemuts
Isofix is juist voor de veiligheid, niet voor het gemakkelijk in en uit de auto halen.
Als je een goedkope stoel met isofix zoekt, kijk dan even bij de suggesties die ik eerder in dit topic noemde.
KuikenGuppy
pi_154117442
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Isofix is juist voor de veiligheid, niet voor het gemakkelijk in en uit de auto halen.
Als je een goedkope stoel met isofix zoekt, kijk dan even bij de suggesties die ik eerder in dit topic noemde.
Daarom wil ik ook graag isofix :Y

Ik ga straks ff terug zoeken wat je gepost had.

Donderdag naar babypark. Babydump ben ik 1x geweest (langs de a4) en dat vond ik een stomme winkel dus daar ga ik sowieso niet heen oO<
  maandag 6 juli 2015 @ 16:49:57 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154117816
Wij hebben een stoeltje die niet in de showroom te zien was... via internet besteld. Wel een gok, maar we konden 'm gratis terug sturen als hij niet zou passen of niet zou bevallen.
KuikenGuppy
pi_154122078
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik las juist ergens dat het voor de veiligheid niet zoveel uitmaakt?

Ik heb even gekeken in auto, maar voor zover ik kan zien heb daar ook geen aansluiting voor.
pi_154122442
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken in auto, maar voor zover ik kan zien heb daar ook geen aansluiting voor.
Ze zitten verstopt! Ff op de site checken, ik dacht ook dat mijn (/onze) auto te oud was, maar heeft ze toch. Het is -in elk geval met maxicosi- wel echt makkelijker dan in de gordels hoor!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154122606
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:44 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Ze zitten verstopt! Ff op de site checken, ik dacht ook dat mijn (/onze) auto te oud was, maar heeft ze toch. Het is -in elk geval met maxicosi- wel echt makkelijker dan in de gordels hoor!
Heb ik zojuist gedaan. Ik heb een kia picanto uit 2005 en daar zitten ze volgens de mcsite niet in. Vanaf 2012 is het een verplicht 'item' in auto's las ik.
pi_154124773
Ik zou niet eens weten hoe ik een maxicosi vast zet met gordels :')
  maandag 6 juli 2015 @ 21:21:24 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154125343
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Juist wel, want dan zit het stoeltje vast aan het auto ipv aan de gordel, maar als je ze niet hebt, heb je ze niet natuurlijk ;).
KuikenGuppy
pi_154203613
Ik heb net deze besteld met een zomerhoes erbij!
S zat er prima in, nu nog even wachten tot ze echt niet meer in de mc past.
  donderdag 9 juli 2015 @ 20:04:23 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154204573
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb ik zojuist gedaan. Ik heb een kia picanto uit 2005 en daar zitten ze volgens de mcsite niet in. Vanaf 2012 is het een verplicht 'item' in auto's las ik.
Als het in je auto zit zitten er ook van die isofix-labels langs de naden van de zitting waar ze zitten.
Wat er op met MC-site staat zegt niet zoveel wat dat betreft ;)

Overigens zou ik het zonde vinden een familyfix te kopen op het moment dat je een pearl koopt, het is mooi als je hem voor 2 stoelen achter elkaar kunt gebruiken (groep 0 stoel en daarna de groep 1 stoel), maar als dat niet kan dan zou ik er niet aan beginnen, tenzij je verwacht dat er nog weer een baby komt tegen de tijd dat het kind dat nu in de groep 1 stoel moet naar een groep 2/3 stoel gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_154204792
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 20:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het in je auto zit zitten er ook van die isofix-labels langs de naden van de zitting waar ze zitten.

[ afbeelding ]

Overigens zou ik het zonde vinden een familyfix te kopen op het moment dat je een pearl koopt, het is mooi als je hem voor 2 stoelen achter elkaar kunt gebruiken (groep 0 stoel en daarna de groep 1 stoel), maar als dat niet kan dan zou ik er niet aan beginnen, tenzij je verwacht dat er nog weer een baby komt tegen de tijd dat het kind dat nu in de groep 1 stoel moet naar een groep 2/3 stoel gaat.
Ik heb er ondertussen eentje gekocht en in gebruik zonder isofix. Ik heb een zwarte romer king II gekocht. Ze viel de eerste keer dat ze erin zat in slaap :') Dus ik neem aan dat ze er wel lekker in zit.
  donderdag 9 juli 2015 @ 21:44:44 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154207252
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 20:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb er ondertussen eentje gekocht en in gebruik zonder isofix. Ik heb een zwarte romer king II gekocht. Ze viel de eerste keer dat ze erin zat in slaap :') Dus ik neem aan dat ze er wel lekker in zit.
LOL, en ik maar denken dat het aan de auto ligt, ligt het gewoon aan de Römer stoeltjes :D
Mijn kleuter valt in de Römer Kid ook altijd in slaap, maar die heb ik in de cabrio staan, dus dan is het hele autorijden toch een andere belevenis ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 juli 2015 @ 06:30:04 #134
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154214280
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 20:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Niet in alle auto's, is volgens mij alleen in nieuwere modellen. Ik heb enorm lopen zoeken in mijn auto (2006), zelfs een merkdealer gebeld om het na te vragen, ze zaten echt heel diep verstopt. En het waren gewoon 2 zwarte haken, in modernere auto's ziet het er veel duidelijker uit. De handleiding van mijn auto was ook heel vaag omdat isofix eigenlijk pas standaard er in zat vanaf het model wat kort daarna werd ingevoerd. Bij twijfel heel goed zoeken of een merkdealer bellen of daar langs gaan. Want de MC site had geen gegevens en een lijst op kindveiligheid.nl zei dat het niet in mijn model/bouwjaar auto zat. In de meeste auto's zit het echter vanaf bouwjaar 2006, tenzij het echt een typisch boodschappenwagentje betreft.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 10 juli 2015 @ 06:57:38 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154214384
Mijn 2002 auto heeft gewoon de labels bij de zitplaatsen met Isofix.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_154214431
En dan zijn er nog auto's die voorbereid zijn op isofix maar de haken zelf niet hebben. Dan is het een kwestie van haken kopen en (laten) monteren. Die hebben dus ook geen labels.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_154214437
Peugeot 206 uit 2002; wel haken, geen labels :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 10 juli 2015 @ 07:20:56 #138
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154214472
Ford Focus station uit 2007: Geen isofix haken. Wellicht is de auto er wel op voorbereid, maar nog niet nagevraagd.
pi_154214650
De mijne uit 2006 heeft ook wel haken, geen labels.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_155347184
Ok, bomen, bos. Toyot Yaris uit 2001... Volgens de ene lijst standaard wel IsoFix volgens de andere lijst niet, en ik heb zelf nooit iets gevonden maar weet ook niet zo goed waar te zoeken... Hoe vind je die haken?

0+ stoeltje staat in een met gordels vastgemaakte easybase, driedeurs auto dus gewoon gordels vond ik niet te doen.

Wij gaan langzaam richting een maat 1 stoel, en als ik wel isofix heb kan ik evt een axiss erin, die helemaal voor en achteruit kan draaien...
Kwak
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:36:43 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155347227
Voelen :P. Ze zitten hier:

KuikenGuppy
pi_155347235
Thanks, dat is een duidelijk plaatje. Dat ga ik vanavond doen als kerel weer met de voiture thuis is :+
Kwak
pi_155347244
Tussen het zitkussen en de rugleuning van je achterbank frutten, daar zouden ze moeten zitten. Of even naar een garage rijden? Die zien het zo. Bij onze Skoda uit 2011 zijn ze al vrij moeilijk te vinden als je niet weet waar je moet zoeken :') .
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:37:56 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155347250
Heb er nog een toegevoegd van een achterbank ;).
KuikenGuppy
pi_156691243
Hoi, heeft een van jullie ervaring met, of een mening over de volgende autostoeltjes groep 1:
- Maxi-Cosi AxissFix
- BritaxRömer Dualfix
- Cybex Sirona?

Alle drie deze stoelen voldoen aan onze wensen: geschikt voor dochter van nu 10 kg, achterwaarts vervoer mogelijk, draaibaar, slaap/relaxstand, voorkeur voor bevestiging middels Isofix.
De BritaxRömer Dualfix en Cybex Sirona schijnen iets gemakkelijker te verplaatsen te zijn vanwege de 'poot' in plaats van een extra bevestiging van een riem aan de achterbank zoals bij de Maxi-Cosi AxissFix het geval is.
Bij de Maxi-Cosi AxissFix schijnt het kind het beste naar buiten te kunnen kijken, maar lijkt achterwaarts vervoer tot slechts ongeveer 2 jaar mogelijk te zijn.
Ik heb verschillende testresultaten (ANWB, Consumentenbond, ADAC) gelezen en heb de stoelen gezien in de winkels. Alle drie de stoelen lijken prima te zijn (maar niet bij gebruik als groep 0 stoel).

De prijs speelt in principe geen rol in de beslissing. Maar toch hé, prijzig zijn ze wel. Waarschijnlijk zijn ze alledrie 'gewoon goed' en kies ik uiteindelijk voor de minst dure.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:31:18 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156691615
Onze zoon is anderhalf en kan in zijn stoeltje tot 4 jaar achterwaarts blijven zitten, maar is er al haast flauw van intussen. Een factor die we niet hadden meegerekend :P.
KuikenGuppy
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:43:45 #147
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156691795
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:31 schreef Burdie het volgende:
Onze zoon is anderhalf en kan in zijn stoeltje tot 4 jaar achterwaarts blijven zitten, maar is er al haast flauw van intussen. Een factor die we niet hadden meegerekend :P.
De dreumes-factor :P
  donderdag 8 oktober 2015 @ 19:57:34 #148
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156695518
Wat ik me afvraag, mensen met twee auto's: hebben jullie twee opvolgstoelen van de maxi cosi of kun je die met als de maxi cosi makkelijk eruit halen? Ze ogen nogal groot namelijk op foto's.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156695740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 19:57 schreef Chanty het volgende:
Wat ik me afvraag, mensen met twee auto's: hebben jullie twee opvolgstoelen van de maxi cosi of kun je die met als de maxi cosi makkelijk eruit halen? Ze ogen nogal groot namelijk op foto's.
Ze zijn vooral heel zwaar vind ik. Wisselen kan wel, maar wij hebben ze dubbel.
Met een meidenkwartet
pi_156695810
Wij hebben er ook 2. Ik heb een dure van Romer en vriend heeft een wat goedkopere. Ik/wij vervoeren Nora vaker in de mijne vandaar.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:29:08 #151
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156696137
Helder, dat worden er dus twee. Zie me zo'n lomp zwaar ding ook nog niet hier in de gang zetten elke dag :') Of bij het kdv achterlaten omdat mijn man brengt en ik haal :D

Nou ja, geloof dat Lucas nog wel even in de MC past.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156696204
Ja de dreumesfactor.. :)
Nu je het zegt, in de wandelwagen wilt ze ook niet meer tegen de rijrichting in zitten. Dat gaat op een gegeven moment waarschijnlijk ook voor in de auto gelden inderdaad.

Wij zijn ook van plan om ze dubbel te kopen. Vooral vanwege het gewicht en de logheid van de stoelen.
Omdat ik twijfelaar ben, en we beiden ongeveer even veel met haar rijden, wil ik twee dezelfde. Anders blijf ik ze vergelijken.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:32:45 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156696235
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 19:57 schreef Chanty het volgende:
Wij hebben er 2.... ook toen we een tijdje maar 1 auto hadden heb ik de Tobi niet weggedaan, ik wilde niet het risico lopen dat hij met iemand in de auto mee moest die geen isofix had, en de Pearl niet gebruikt kon worden.

Inmiddels is hij uit de Tobi en Pearl en hebben we weer twee auto's, en ook weer twee stoeltjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:34:55 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156696300
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:31 schreef AppelKruimel het volgende:
Ja de dreumesfactor.. :)
Nu je het zegt, in de wandelwagen wilt ze ook niet meer tegen de rijrichting in zitten. Dat gaat op een gegeven moment waarschijnlijk ook voor in de auto gelden inderdaad.

Wij zijn ook van plan om ze dubbel te kopen. Vooral vanwege het gewicht en de logheid van de stoelen.
Omdat ik twijfelaar ben, en we beiden ongeveer even veel met haar rijden, wil ik twee dezelfde. Anders blijf ik ze vergelijken.
Wij hebben vooral de Pearl naast de Tobi gedaan omdat we niet wilden dat er een compleet andere zit van het stoeltje zou zijn, en er potentieel "de stoel in papa z'n auto zit lekkerder" gezeur zou komen ;)

Nu wel een RodiFix in de ene auto en een Römer Kid in de andere auto trouwens, maar dat heeft een andere reden ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_156700562
Wij hadden gewoon 1 stoel die we steeds over zetten. Nu hebben we 3 groep 2 stoelen en een losse verhoger. 1 stoel in zijn auto en de rest in mijne. Wel zo fijn voor een meekomend vriendje of vriendinnetje. En dan nog een groep 0 stoel op een easy Base. Als de Maxi Cosi in zijn auto gaat zet ik Hielke gewoon met de gordel vast.

In zijn auto kunnen we niet met ons vijven, niet zolang Rienk en Jelte ook in een goede stoel zitten. In mijne kunnen ze met z'n drieën achterin als 1 op een verhoger gaat. Die wijduitlopende stoelen zijn niet handig :{w Maar ik heb een zevenzitter. Met lange stukken gaat er 1 helemaal achterin. Kan iedereen goed zitten en lekker slapen :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_156722913
Hier ook in beide auto's voor allebei een stoeltje. Moet hier ook wel, als ik avonddienst heb breng ik de jongste weg naar de opvang en haalt mijn man hem op, die vervolgens ook met zijn auto door rijdt naar de bso van de oudste.
Sowieso vind ik de groep 1 stoel (maxicosi tobi geloof ik) een onding om vast te zetten (ivm gordels die maar nèt lang genoeg zijn om hem op de goede manier vast te zetten). Dus als we deze situatie niet hadden zou ik toch voor in beide auto's een stoel zijn gegaan.
pi_156726302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:31 schreef Burdie het volgende:
De mijne, die in jan 2 wordt en oooveral een mening over heeft, is juist heel tevree in zijn achteruitstoel.
Denk dat het scheelt dat hij daarin heel goed naar buiten kan kijken. Verder mooi handig.

Dot hebben we met 3,5 van vooruit naar achteruit gezet in die stoel en toen werd ze veel tevredener in de auto. Ging hier om de pasvorm.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:49:48 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_156803234
Vanaf wanneer wordt dat achterwaarts vervoeren nu eigenlijk verplicht? Het wordt hier langzaamaan tijd voor een groep 1 autostoel maar ik vind het aanbod achterwaartse stoelen maar karig. En duur. En we hebben geen isofix. Argh :')
(gelukkig hebben we maar 1 auto. Dat dan weer wel.)
disclaimer
pi_156803525
Wij hebben in beide auto's een achterwaartse stoel. Alleen wordt M misselijk in de auto van mijn man en spuugt dan de heleboel onder.
Bij mij kan hij goed naar buiten kijken en is er dus niks aan de hand tijdens het achterwaarts vervoeren. (Hij 21 maanden)

Arm kind als ze achterwaarts vervoeren gaan verplichten :r
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:23:05 #160
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156803805
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Vanaf wanneer wordt dat achterwaarts vervoeren nu eigenlijk verplicht? Het wordt hier langzaamaan tijd voor een groep 1 autostoel maar ik vind het aanbod achterwaartse stoelen maar karig. En duur. En we hebben geen isofix. Argh :')
(gelukkig hebben we maar 1 auto. Dat dan weer wel.)
'De nieuwe i-Size norm zorgt er echter voor dat op termijn voor alle autostoelen en kinderen een nog veiliger vervoersplaats gerealiseerd wordt.'

Oftewel, je hebt nog effe :')
Mocht je voor zo'n stoeltje gaan, even goed opletten tot hoeveel kg je achterwaarts mag vervoeren in de gordels. Bij sommige stoeltjes is het tot 13 kg, dat had voor ons weinig nut :P En sommige achterwaarts stoeltjes komen ineens heel slecht uit de ANWB test als ze met gordels worden vastgemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')