Sowieso dat hij veilig is en dat het moppie er ook veilig en fijn in kan zittenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:37 schreef Burdie het volgende:
Ik ben fan van de hauck varioguard, maar er zijn zoveel mogelijkheden... Wat zijn je eisen/wensen precies?

Kloptquote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:39 schreef Dot. het volgende:
Rijst, wij zijn heel fijn geholpen bij Baby & Tiener met onze keus voor een stoel en ook mooi geprijsd. Die zit er toch bij jou in de buurt ook een?
Wij hebben een Tobi en die is erg fijn, maar Stip is wel steviger. Hij zat laatst bij m'n moeder in de auto in een Romer en die stoel is breder en toen bewoog hij echt heen en weer in een bocht. Het verschilt dus echt per stoel waar ze goed in past. Passen dus

had ik het toch goed onthouden. Maar goed, zet em een poosje opzij. De korting was mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:43 schreef laziness het volgende:
Gewicht is belangrijker! Anders werkt de gordel niet goed.

Ik heb geen antwoord op deze vraag echt maar wij hebben de maxi cosi rodi (zonder iso want dat hebben we niet) genomen. Deze zit tussen de hoofdsteun nog iets vast met een ding wat je er tussendoor moet doen. Dit zorgt ook bij in en uit stappen uit de stoel dat hij op zijn plaats blijft dit vond ik zelf echt een pre bij deze stoel.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:45 schreef danic het volgende:
![]()
Goed punt. Ook van die zijdelingse aanrijding. Maar dat breidt bij mij het vraagstuk alleen meer uit, geeft geen antwoord. Alleen dat ik nu helemaal niet meer weet waar ik voor zou moeten kiezen.
Gelukkig hoeft dat voorlopig nog niet, maar toch....
Oriënteren kan nooit kwaad.

De gewichtsgrens is 15 kg wij hebben die ook gekocht toen Jan 15.5 kg was want zijn broertje moest de maxicosi uit + hij wurmde zichzelf er bij voorkeur uit hij vond de stoel niet meer fijn zitten terwijl hij er nog wel goed in zat. Dus de Maxi cosi tobi heeft hij tot 2 1/2 gebruikt en nu over naar de maxi cosi rodi en zit Teun in de tobiquote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:42 schreef Kuukske het volgende:
Is lengte doorslaggevend bij overgang naar een stoel waarbij je je kind met de gordel vastzet? De dame bij Van Asten zei dat. Ze zei ook dat het gewicht van de stoel invloed heeft op de gordel, maar met Isofix komt die stoel niet van z'n plek. Hoop ik.
Nu is Billie over een poosje wel aan een volgende stoel toe dus we hebben een RodiFix in de aanbieding net meegenomen. Ik ben van plan om die nog even op zolder te zetten. Mannetje weegt nu 14 kilo dus in dat opzicht moet ie nog wel ff door in z'n MC Pearl.

Hij weegt nu ruim 16kg tien hij over ging 15.5 kg, hij blijft nu wel goed zitten in de rodi, in de tobi wurmde hij zich uit de gordels van de autostoel, wilde er niet meer in, gilde al als we hem er in zette en de armen door de gordels deden etc dus was elke keer drama. planning was dat hij langer in de tobi zou zitten maar daar dacht hij anders overquote:Op zondag 28 juni 2015 20:59 schreef Leandra het volgende:
De Tobi tot 2½ en dan al in de Rodi?
Ik snap dat het handiger is als je geen extra stoel van dezelfde groep hoeft te kopen, maar ik vind met 2½ naar een groep 2/3 stoel akelig vroeg....

Ja ik. Mijn ouders hebben een groep 1 stoel van Nania. Ben er niet weg van, krijg de stoel met veel moeite goed vast in de gordels. Het vastklikken van T. gaat ook niet echt makkelijk. Hij zit er wel goed in en de gordels zijn redelijk makkelijk te verstellen.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand ervaring met de autostoeltjes van Nania?

Ik zag op een site dat dat stoeltje met 50 euro afgeprijsd was en hij zag er wel leuk uit ookquote:Op maandag 29 juni 2015 21:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja ik. Mijn ouders hebben een groep 1 stoel van Nania. Ben er niet weg van, krijg de stoel met veel moeite goed vast in de gordels. Het vastklikken van T. gaat ook niet echt makkelijk. Hij zit er wel goed in en de gordels zijn redelijk makkelijk te verstellen.
Ik zou 'm niet aanraden eerlijk gezegd

Het is idd een leuke stoel om te zien en best leuk geprijsd tussen alle groep 1 stoelenquote:Op maandag 29 juni 2015 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zag op een site dat dat stoeltje met 50 euro afgeprijsd was en hij zag er wel leuk uit ookMaar foch maar niet dan
Koop autostoel wel in de winkel, dan heb ik m ook in t echt gezien en kan ik Nora er misschien even in laten zitten

Dan valt ie afquote:Op maandag 29 juni 2015 21:53 schreef GotC het volgende:
[..]
Het is idd een leuke stoel om te zien en best leuk geprijsd tussen alle groep 1 stoelenHet is alleen geen echt stevige stoel helaas

Herkenbaar dit! Bij Luc gaat het nu precies hetzelfde. Wij zaten ook al te twijfelen over een rodi.... (I.p.v de tobi) Denk dat Luc ook iets van 16 kilo is.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:36 schreef Goitske het volgende:
[..]
Hij weegt nu ruim 16kg tien hij over ging 15.5 kg, hij blijft nu wel goed zitten in de rodi, in de tobi wurmde hij zich uit de gordels van de autostoel, wilde er niet meer in, gilde al als we hem er in zette en de armen door de gordels deden etc dus was elke keer drama. planning was dat hij langer in de tobi zou zitten maar daar dacht hij anders over

Ja idd. Isofix hoeft niet persee dus dat valt al af. Babydump zit hier niet zo ver vandaan, gaan we daar gewoon eens kijkenquote:Op maandag 29 juni 2015 22:00 schreef Burdie het volgende:
Rodi is idd een groep 2-3 stoeltje, je hebt een groep 1 stoeltje nodig. Van MC is dat bijvoorbeeld de Tobi, maar er zijn nog een heleboel andere mogelijkheden. Voorwaarts, achterwaarts, draaiend, niet-draaiens, gordel of isofix, etc.

Bij ons is het wel de oplossing geweest hij vindt de rodi fijn zitten, hoogte van rugleuning verstelbaar kan evt heel iets gekanteld zodat als he weet dat hij in slaap gaat vallen dat hij minder snel mwt zn hoofd voorover hangt. Hij gaat weer met veel plezier de auto inquote:Op maandag 29 juni 2015 22:03 schreef Skoap het volgende:
[..]
Herkenbaar dit! Bij Luc gaat het nu precies hetzelfde. Wij zaten ook al te twijfelen over een rodi.... (I.p.v de tobi) Denk dat Luc ook iets van 16 kilo is.

Isofix is juist voor de veiligheid, niet voor het gemakkelijk in en uit de auto halen.quote:Op maandag 6 juli 2015 12:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zit daar dus ook naar te kijken. Bij babydump is er een pearl redelijk goed afgeprijsd. Maar aangezien ik hem toch niet veel uit de auto ga halen vind ik een isofix toch wel weer zonde... #zuinigemuts

Daarom wil ik ook graag isofixquote:Op maandag 6 juli 2015 16:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Isofix is juist voor de veiligheid, niet voor het gemakkelijk in en uit de auto halen.
Als je een goedkope stoel met isofix zoekt, kijk dan even bij de suggesties die ik eerder in dit topic noemde.

Ik las juist ergens dat het voor de veiligheid niet zoveel uitmaakt?quote:Op maandag 6 juli 2015 16:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Isofix is juist voor de veiligheid, niet voor het gemakkelijk in en uit de auto halen.
Als je een goedkope stoel met isofix zoekt, kijk dan even bij de suggesties die ik eerder in dit topic noemde.

Ze zitten verstopt! Ff op de site checken, ik dacht ook dat mijn (/onze) auto te oud was, maar heeft ze toch. Het is -in elk geval met maxicosi- wel echt makkelijker dan in de gordels hoor!quote:Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik las juist ergens dat het voor de veiligheid niet zoveel uitmaakt?
Ik heb even gekeken in auto, maar voor zover ik kan zien heb daar ook geen aansluiting voor.

Heb ik zojuist gedaan. Ik heb een kia picanto uit 2005 en daar zitten ze volgens de mcsite niet in. Vanaf 2012 is het een verplicht 'item' in auto's las ik.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:44 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Ze zitten verstopt! Ff op de site checken, ik dacht ook dat mijn (/onze) auto te oud was, maar heeft ze toch. Het is -in elk geval met maxicosi- wel echt makkelijker dan in de gordels hoor!

Juist wel, want dan zit het stoeltje vast aan het auto ipv aan de gordel, maar als je ze niet hebt, heb je ze niet natuurlijkquote:Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik las juist ergens dat het voor de veiligheid niet zoveel uitmaakt?
Ik heb even gekeken in auto, maar voor zover ik kan zien heb daar ook geen aansluiting voor.

Als het in je auto zit zitten er ook van die isofix-labels langs de naden van de zitting waar ze zitten.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heb ik zojuist gedaan. Ik heb een kia picanto uit 2005 en daar zitten ze volgens de mcsite niet in. Vanaf 2012 is het een verplicht 'item' in auto's las ik.

Ik heb er ondertussen eentje gekocht en in gebruik zonder isofix. Ik heb een zwarte romer king II gekocht. Ze viel de eerste keer dat ze erin zat in slaapquote:Op donderdag 9 juli 2015 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het in je auto zit zitten er ook van die isofix-labels langs de naden van de zitting waar ze zitten.
Wat er op met MC-site staat zegt niet zoveel wat dat betreft
[ afbeelding ]
Overigens zou ik het zonde vinden een familyfix te kopen op het moment dat je een pearl koopt, het is mooi als je hem voor 2 stoelen achter elkaar kunt gebruiken (groep 0 stoel en daarna de groep 1 stoel), maar als dat niet kan dan zou ik er niet aan beginnen, tenzij je verwacht dat er nog weer een baby komt tegen de tijd dat het kind dat nu in de groep 1 stoel moet naar een groep 2/3 stoel gaat.

LOL, en ik maar denken dat het aan de auto ligt, ligt het gewoon aan de Römer stoeltjesquote:Op donderdag 9 juli 2015 20:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb er ondertussen eentje gekocht en in gebruik zonder isofix. Ik heb een zwarte romer king II gekocht. Ze viel de eerste keer dat ze erin zat in slaapDus ik neem aan dat ze er wel lekker in zit.

Niet in alle auto's, is volgens mij alleen in nieuwere modellen. Ik heb enorm lopen zoeken in mijn auto (2006), zelfs een merkdealer gebeld om het na te vragen, ze zaten echt heel diep verstopt. En het waren gewoon 2 zwarte haken, in modernere auto's ziet het er veel duidelijker uit. De handleiding van mijn auto was ook heel vaag omdat isofix eigenlijk pas standaard er in zat vanaf het model wat kort daarna werd ingevoerd. Bij twijfel heel goed zoeken of een merkdealer bellen of daar langs gaan. Want de MC site had geen gegevens en een lijst op kindveiligheid.nl zei dat het niet in mijn model/bouwjaar auto zat. In de meeste auto's zit het echter vanaf bouwjaar 2006, tenzij het echt een typisch boodschappenwagentje betreft.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het in je auto zit zitten er ook van die isofix-labels langs de naden van de zitting waar ze zitten.
Wat er op met MC-site staat zegt niet zoveel wat dat betreft
[ afbeelding ]

De dreumes-factorquote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:31 schreef Burdie het volgende:
Onze zoon is anderhalf en kan in zijn stoeltje tot 4 jaar achterwaarts blijven zitten, maar is er al haast flauw van intussen. Een factor die we niet hadden meegerekend.

Ze zijn vooral heel zwaar vind ik. Wisselen kan wel, maar wij hebben ze dubbel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:57 schreef Chanty het volgende:
Wat ik me afvraag, mensen met twee auto's: hebben jullie twee opvolgstoelen van de maxi cosi of kun je die met als de maxi cosi makkelijk eruit halen? Ze ogen nogal groot namelijk op foto's.

Wij hebben er 2.... ook toen we een tijdje maar 1 auto hadden heb ik de Tobi niet weggedaan, ik wilde niet het risico lopen dat hij met iemand in de auto mee moest die geen isofix had, en de Pearl niet gebruikt kon worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:57 schreef Chanty het volgende:
Wat ik me afvraag, mensen met twee auto's: hebben jullie twee opvolgstoelen van de maxi cosi of kun je die met als de maxi cosi makkelijk eruit halen? Ze ogen nogal groot namelijk op foto's.

Wij hebben vooral de Pearl naast de Tobi gedaan omdat we niet wilden dat er een compleet andere zit van het stoeltje zou zijn, en er potentieel "de stoel in papa z'n auto zit lekkerder" gezeur zou komenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:31 schreef AppelKruimel het volgende:
Ja de dreumesfactor..![]()
Nu je het zegt, in de wandelwagen wilt ze ook niet meer tegen de rijrichting in zitten. Dat gaat op een gegeven moment waarschijnlijk ook voor in de auto gelden inderdaad.
Wij zijn ook van plan om ze dubbel te kopen. Vooral vanwege het gewicht en de logheid van de stoelen.
Omdat ik twijfelaar ben, en we beiden ongeveer even veel met haar rijden, wil ik twee dezelfde. Anders blijf ik ze vergelijken.

De mijne, die in jan 2 wordt en oooveral een mening over heeft, is juist heel tevree in zijn achteruitstoel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:31 schreef Burdie het volgende:
Onze zoon is anderhalf en kan in zijn stoeltje tot 4 jaar achterwaarts blijven zitten, maar is er al haast flauw van intussen. Een factor die we niet hadden meegerekend.

'De nieuwe i-Size norm zorgt er echter voor dat op termijn voor alle autostoelen en kinderen een nog veiliger vervoersplaats gerealiseerd wordt.'quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Vanaf wanneer wordt dat achterwaarts vervoeren nu eigenlijk verplicht? Het wordt hier langzaamaan tijd voor een groep 1 autostoel maar ik vind het aanbod achterwaartse stoelen maar karig. En duur. En we hebben geen isofix. Argh
(gelukkig hebben we maar 1 auto. Dat dan weer wel.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |