abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149964727
quote:
19s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederlanders als volk? Dat is precies het probleem. Waarom die collectiveringsdrang?

Een lid van het Verzet staat moreel in zijn recht, of hij nu 10.000 of 12 strijdmakkers heeft. Het gaat om die moraal.

En om de neiging van mensen om alles de grond in te trappen. "ontkiemend tolerantiezaadje door met joden arm in arm door de hoofdstad van het land te lopen?" "Nietszeggend!".

:N
Goh El_Matador, ik ben het helemaal met je eens. Top!
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_149965160
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Goh El_Matador, ik ben het helemaal met je eens. Top!
Mooi moment. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149965189
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is beter n kaars op te steken dan duizend keer de duisternis te vervloeken.
De moslims de er waren, al waren er dat dan weinig, verdienen in ieder geval elke sympathie. De moslims in NL zie ik vergelijkbaar met het stereotiepe "gepeste jongetje uit de klas". Vaak is er wel een begrijpelijke reden dat die gepest wordt omdat hij ..... vul maar in......
Op een gegeven moment denkt zo'n joch ook: Dan ben ik maar die etter die ze in mij graag zien. En dan gaat het als een vicieuze cirkel verder.
Wat mijn vraag is aan degene die alleen maar kunnen uitrekenen hoe weinig het er wel niet waren en hoeveel er zijn die sympathie hebben voor de fundamentalisten.
Wat is jllie plan voor de toekomst. Kom zelf eens ergens mee over de brug. Hoe gaan we verder. Want je vindt met al je gemekker ook dat er een probleem is. Welnu: wat is jouw plan?
Je slotvraag is suggestief en wekt de suggestie dat we met elkaar verder moeten. Dat hoeft helemaal niet. Mensen die in Nederland zijn en de waarden van de westerse samenleving niet willen onderschrijven, kunnen gewoon vertrekken. Ik citeer weer de tekst die ik een tijdje terug ergens op een bord zag bij een protest: Je mag hier wonen, het hoeft niet.

Er is in mijn optiek geen toekomst in Nederland en West-Europa voor fundamentalistische tot radicale moslims. Ze staan mijlenver buiten de samenleving. De kloof wordt alleen maar dieper in plaats van minder diep. Sorry voor het realisme dat ik tentoonspreid.

Ik vind inderdaad dat er een probleem is. Zo'n 40 procent van de Nederlandse moslims is fundamentalistisch tot radicaal. En dat houdt, gezien hun geloofsopvattingen, automatisch in dat ze niet passen binnen onze samenleving. Dat verander je niet met poco-geneuzel als "ze horen er net zo goed bij, ze zijn ook onderdeel van onze samenleving". Bullshit is dat. Ze horen er helemaal niet bij en dat willen ze ook niet.
pi_149965242
Kijk Elf het punt weer eens niet snappen.

Hulde verder voor de bijdragen van Matador.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149965426
quote:
19s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:41 schreef El_Matador het volgende:
En om de neiging van mensen om alles de grond in te trappen. "ontkiemend tolerantiezaadje door met joden arm in arm door de hoofdstad van het land te lopen?" "Nietszeggend!".
Je moet beter leren lezen. Ik heb niet die mensen "nietszeggend" genoemd. Die mensen zeggen met hun aanwezigheid wel degelijk iets en geven een goed signaal af. Ik heb de totale manifestatie en de zeer geringe opkomst van moslims als "nietszeggend" betiteld.

Je vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog en het verzet zijn al helemaal belachelijk. We praten hier niet over een situatie waarbij mensen in onderdrukking leven. En mocht je vinden dat de desbetreffende moslims wl worden onderdrukt, dan wil ik graag van je weten door wie.
pi_149965428
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je slotvraag is suggestief en wekt de suggestie dat we met elkaar verder moeten. Dat hoeft helemaal niet.
Nederland heeft rond de miljoen moslims. Moeten er 400.000 uitgezet worden? Je zal wel met ze verder moeten, wil je geen massale deportaties organiseren...

quote:
Mensen die in Nederland zijn en de waarden van de westerse samenleving niet willen onderschrijven, kunnen gewoon vertrekken. Ik citeer weer de tekst die ik een tijdje terug ergens op een bord zag bij een protest: Je mag hier wonen, het hoeft niet.

Er is in mijn optiek geen toekomst in Nederland en West-Europa voor fundamentalistische tot radicale moslims. Ze staan mijlenver buiten de samenleving.
Zo'n 40 procent van de Nederlandse moslims is fundamentalistisch tot radicaal. En dat houdt, gezien hun geloofsopvattingen, automatisch in dat ze niet passen binnen onze samenleving.
Waarom moet je nou weer (alle) waarden van de Westerse samenleving onderschrijven? Wat is dat voor fascisme; alleen als je denkt zoals "wij" (alsof jij niet van mening verschilt met een andere niet-moslim), is er plaats voor je??

Ik ben tegen de staat en zie die het liefst verdwijnen. Jij noemde mij daardoor indirect "staatsgevaarlijk" en "je hoort hier niet thuis". Dat treft, want ik ben 8000 km verderop gaan wonen, maar dat is het punt niet.

Dat jij onderscheid maakt in "recht op verblijf in Europa" alleen op basis van iemands denkbeelden, vind ik stuitend.

Waarom zijn jouw denkbeelden zo goed dan dat ze mogen bepalen dat andersdenkenden "maar beter weg kunnen" (ook als ze in NL zijn geboren).

Ik heb het NIET over echte criminelen, maar over andersdenkenden, die jij "fundamentalisten" noemt. Als je stelt dat 40% van de moslims "fundamentalistisch" is, dan hanteer je trouwens wel een erg vreemde definitie, m.i.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149965680
Dus de Joden en Moslims zijn gezamenlijk voor vrede?
Dan denk ik aan:
pi_149966028
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je moet beter leren lezen. Ik heb niet die mensen "nietszeggend" genoemd. Die mensen zeggen met hun aanwezigheid wel degelijk iets en geven een goed signaal af. Ik heb de totale manifestatie en de zeer geringe opkomst van moslims als "nietszeggend" betiteld.

Je vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog en het verzet zijn al helemaal belachelijk. We praten hier niet over een situatie waarbij mensen in onderdrukking leven. En mocht je vinden dat de desbetreffende moslims wl worden onderdrukt, dan wil ik graag van je weten door wie.
Elf, ik kan je alleen maar vragen om buiten de box te gaan denken.

Mijn vergelijkingen (niet alleen het Verzet) slaan op beginnende organisaties of groepen mensen die iets organiseren dat positief is en dat jij de grond in trapt. De demo "nietszeggend" noemen.

Je had ook kunnen zeggen "Jammer zo weinig hoofddoekjes (niet: moslima's) te zien, maar het is een mooi begin".

Dat je niet volgens die lijnen denkt en wel -en dat vind ik echt schandalig- mensen uit Nederland weg wil hebben die andere opvattingen over het leven, religie, gezinsleven, cultuur en maatschappij hebben dan jij "Nederland uit te bonjouren".

Je zegt nu nog "waarom ga je niet weg, je hoeft hier niet te wonen?".

2 dingen daarover;
- die tekst is net zo goed van toepassing op jou; als jij geen fundimoslims om je heen wil hebben, kan je ook in Belize of Groenland gaan wonen. Die mensen zijn in Nederland geboren net als jij en hebben dus net zoveel rechten
- dat zeg je nu, en wat als die "400.000" dat niet doen? Gedwongen uitzettingen? Op basis van gedachten (ik heb het niet over daadwerkelijke criminaliteit; je weet dat we het daarin eens zijn)?

pi_149966547
quote:
18s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederland heeft rond de miljoen moslims. Moeten er 400.000 uitgezet worden? Je zal wel met ze verder moeten, wil je geen massale deportaties organiseren...

[..]

Waarom moet je nou weer (alle) waarden van de Westerse samenleving onderschrijven? Wat is dat voor fascisme; alleen als je denkt zoals "wij" (alsof jij niet van mening verschilt met een andere niet-moslim), is er plaats voor je??

Ik ben tegen de staat en zie die het liefst verdwijnen. Jij noemde mij daardoor indirect "staatsgevaarlijk" en "je hoort hier niet thuis". Dat treft, want ik ben 8000 km verderop gaan wonen, maar dat is het punt niet.

Dat jij onderscheid maakt in "recht op verblijf in Europa" alleen op basis van iemands denkbeelden, vind ik stuitend.

Waarom zijn jouw denkbeelden zo goed dan dat ze mogen bepalen dat andersdenkenden "maar beter weg kunnen" (ook als ze in NL zijn geboren).

Ik heb het NIET over echte criminelen, maar over andersdenkenden, die jij "fundamentalisten" noemt. Als je stelt dat 40% van de moslims "fundamentalistisch" is, dan hanteer je trouwens wel een erg vreemde definitie, m.i.
De groep van grofweg 400.000 is op te delen in fundamentalisten en radicalen/extremisten. Laatstgenoemde groep mag van mij zonder meer worden uitgezet. Dat zal om enkele tienduizenden mensen gaan. Mensen met alleen een Nederlands paspoort kun je niet uitzetten en zul je op een andere manier moeten aanpakken.

Fundamentalisme is op zich niet strafbaar, maar het is wel een probleem. Het verschijnsel als zodanig moet krachtiger worden aangepakt, mensen moeten worden gestimuleerd om te re-migreren. Verhalen als "we zijn hier geboren" zijn een goedkoop excuus. Dat weerhield hun (groot)ouders destijds ook niet om de reis naar West-Europa te ondernemen.

Ik ben niet tegen de staat, zoals jij, die altijd tegen wetten en regels ageert. Ik vind dat onze democratisch bepaalde wetten en regels altijd voorrang hebben op regels die mensen zelf bedenken of uit eeuwenoude boekjes halen. Mensen met de tegenovergestelde opvatting zijn sowieso een beetje gevaarlijk. Dat zijn van die mensen die, als het ze uitkomt, hun eigen regels graag doen laten gelden.

Ik tegenstelling tot jou hecht ik aan een samenleving die ook daadwerkelijk een samenleving is en kan zijn. Dat lukt niet met honderdduizenden mensen die zich tegen die samenleving keren. We hoeven echt niet alles over onze kant te laten gaan.
pi_149967565
"tienduizenden mensen uitzetten".

Alleen maar omdat ze anders denken dan jij. Je geeft geen enkele definitie van wat jij met "extremist" of "radicaal" bedoelt.

Ernstig, Elfletterig, en zeer intolerant en anti-Westers (anti-Voltaire).

pi_149978539
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Dus de Joden en Moslims zijn gezamenlijk voor vrede?
Dan denk ik aan:
[ afbeelding ]
Mooi dat je daar aan denkt.
En wat nu?
pi_149983929
Even los van alles:
In hoeverre moeten de Nederlandse moslims zich eigenlijk berhaupt verantwoorden.
Meer dan 10 jaar geleden is er door een moslim een Nederlander vermoord vanwege religieuze motieven.
Theo van Gogh, door Mohammed Boujeri.

Sindsdien:
Tristan vd Vlies houdt een schietoefening in Alphen.
Karst Tates rijdt in Apeldoorn langs de koninklijke bus.
Worden bijna 200 NL'ers uit de lucht geschoten in Oekraiene.

En miljoen Nederlandse moslims hebben die 10 jaar in NL aan geen enkele terreuractie deelgenomen.
Los van alle ideen die ze dan zogenaamd hebben op grond van enquetes e.d..
Nogmaals:
En miljoen Nederlandse moslims hebben die 10 jaar in NL aan geen enkele terreuractie deelgenomen.

Dus laten we elkaar niet gek maken en denken dat er ik weet niet wat aan de hand is.
pi_149984399
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Even los van alles:
In hoeverre moeten de Nederlandse moslims zich eigenlijk berhaupt verantwoorden.
Meer dan 10 jaar geleden is er door een moslim een Nederlander vermoord vanwege religieuze motieven.
Theo van Gogh, door Mohammed Boujeri.

Sindsdien:
Tristan vd Vlies houdt een schietoefening in Alphen.
Karst Tates rijdt in Apeldoorn langs de koninklijke bus.
Worden bijna 200 NL'ers uit de lucht geschoten in Oekraiene.

Los van alle ideen die ze dan zogenaamd hebben op grond van enquetes e.d..
Nogmaals:

Dus laten we elkaar niet gek maken en denken dat er ik weet niet wat aan de hand is.
Er is in Nederland ook niemand doodgegaan aan ebola.
pi_149988043
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er is in Nederland ook niemand doodgegaan aan ebola.
Klopt ook. Wat wil dat dan zeggen. Het gaat er mij om dat veelal de NL moslims worden beoordeeld nav gebeurtenissen buiten NL. De 1e prioriteit moet zijn hoe we in NL met elkaar omgaan, en dan vind ik het gegeven dat 1 miljoen moslims binnen NL gn terreuraanslag hebben gepleegd in 10 jaar tijd een belangrijk gegeven om hoopvol verder te gaan, zonder elkaar het bloed onder de nagels vandaan tehalen of elkaar bij voorbaat wantrouwend tegemoet te zien.
amen
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:48:48 #90
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_149990606
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Klopt ook. Wat wil dat dan zeggen. Het gaat er mij om dat veelal de NL moslims worden beoordeeld nav gebeurtenissen buiten NL. De 1e prioriteit moet zijn hoe we in NL met elkaar omgaan, en dan vind ik het gegeven dat 1 miljoen moslims binnen NL gn terreuraanslag hebben gepleegd in 10 jaar tijd een belangrijk gegeven om hoopvol verder te gaan, zonder elkaar het bloed onder de nagels vandaan tehalen of elkaar bij voorbaat wantrouwend tegemoet te zien.
amen
Hoewel ik me grotendeels best in jouw posting kan vinden, toch een kleine kanttekening. Het is natuurlijk wel een realiteit dat in ieder geval een kleine groep in Nederland geboren/opgegroeide moslims de afgelopen maanden naar Syri is vertrokken en in ieder geval enkelen van hen zich schuldig maken aan gruweldaden. Hoeveel Nederlanders dit zijn, is volgens mij niet exact bekend. Maar het gaat in ieder geval om enkele duizenden West-Europeanen die bij IS en andere terreurgroepen in Syri en Irak vechten.

Het is daarnaast ook helemaal niet noodzakelijk dat de meerderheid van de moslims in Nederland zich gaat bezighouden met terreuraanslagen. De geschiedenis, maar ook de actualiteit, wijst uit dat wanneer een handvol individuen bereid is geweld te gebruiken de maatschappij al aardig kunnen ontwrichten. Zo heeft de Rote Armee Fraction in Duitsland maar uit naar schatting zestig tot tachtig actieve leden en ondersteuners bestaan en toch een compleet land een aantal jaren in zijn greep gehad.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dwersdriever op 24-02-2015 15:34:42 ]
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')