quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:59 schreef hcwp het volgende:
[ afbeelding ]
Fluke 62 Max IR thermometer
quote:Op zondag 22 februari 2015 13:33 schreef Cybersijp het volgende:
ook maar wat makita systainers aangeschaft....
3 stuks:
[ afbeelding ]
DGA452
[ afbeelding ]
DHP 480
[ afbeelding ]
DTD 148
plus twee koffers voor gereedschap van Ironside:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 februari 2015 16:05 schreef Atmoz het volgende:
Zojuist nog 2 Piher multisteunen erbij gekocht:
[ afbeelding ]
155 tot 290cm versies![]()
Heb er dadelijk 4, kan ik mooi gebruiken om de sterrenhemel mee op te hangen
En weer door... Laat rollen die euro's!quote:Op zondag 22 februari 2015 21:06 schreef Drexciyan het volgende:
Zat al een tijdje te kijken naar die stalen snelspanklemmen van Bessey.
Zojuist er 4 besteld. Typge GH20. Even kijken hoe het bevalt en dan volgen er nog wel meer.
[ afbeelding ]
En ook 2 schuifstangspanners van Bessey. De STC-IHH25.
[ afbeelding ]
Een Stelcon plaat is dacht ik 14cm dik beton, daar ben je wel even zoet mee met een 230mm tol....quote:Op zondag 22 februari 2015 23:21 schreef Cybersijp het volgende:
voor stenen etc heb ik idd 230 mm haakse liggen met diamant blad. (al menig stelcon plaat mee geveld.... )
klopt helemaal, maar ging best hoor. Je moet niet diamanten blaadjes van driehoogachter hebben trouwens..... (been there, done that....) Koelen met water is ook een goede, plus het geeft me een hoop stofquote:Op maandag 23 februari 2015 00:04 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Een Stelcon plaat is dacht ik 14cm dik beton, daar ben je wel even zoet mee met een 230mm tol....
Heb bij mijn boorhamer (3kg) beitels van Hitachi, prima spul, en paar krasjes maar verder zie je niet dat ik ze flink gebruikt heb. Boren (Bosch sds5 en het merk Rotec, volgens mij zijn het gewoon Bosch boren) minder gebruikt maar volgens mij leven die merken ook prima beitels.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:04 schreef denoo het volgende:
Wat zijn goede sds-max beitels?
mijn 11kgse breekhamer krult namelijk die geen merk beitels op..
Edit: heb zojuist wat bosch rtec beitels bestelt![]()
Zeeerrrr fijne zaag!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:33 schreef Rtificial het volgende:
Zojuist op BVA gekocht: Een DeWalt DW743 flipover zaagtafel/afkortzaag/verstekzaag. Gaat denk ik een goede vriend worden op de bouwplaats
Mooi ding. Wat heb je ervoor gegeven? Sommigen betalen bijna de hoofdprijs op BVA...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:33 schreef Rtificial het volgende:
Zojuist op BVA gekocht: Een DeWalt DW743 flipover zaagtafel/afkortzaag/verstekzaag. Gaat denk ik een goede vriend worden op de bouwplaats
Schijnen slecht te werken. Moet wel goede kwaliteit zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:52 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Zo'n brillenschoonmaak badje niets voor je?
Die heb je toch al? Van je verfspuit?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:08 schreef hans1985 het volgende:
Ik heb tips van verfspuit rn dergelijke. Doe wil ik ultrasoon kunnen reinigen. Bad moet niet groot zijn maar wel werken. Iemand tips?
ja en ze kosten 25 euro voor imitatie. en als er maar iets smeer zit dan werken ze niet meer goed.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:21 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Die heb je toch al? Van je verfspuit?
Ik weet niet of een hoog vermogen nodig is. Voor een laag vermogen heb je de HBM machines.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:34 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Schijnen slecht te werken. Moet wel goede kwaliteit zijn.
ik zou het bij dat bouwmarktje doen. Handschaven is iets wat je niet zo even in de vingers hebt maar zeker wel zinvol om mee aan de gang te gaan. Elektrisch schaven is m.i. niet geschikt om hout mee te vlakken. Het is leuk voor een timmerman om deuren e.d. snel pas te schaven maar dat is het dan ook wel. Vind ik danquote:Op woensdag 25 februari 2015 11:24 schreef derLudolf het volgende:
Ik moet wil graag binnenkort wat hout schaven en heb eigenlijk drie opties.
1. Laten schaven bij de lokale 'bouwmarkt' (eenmanszaakje van een oud(e) timmerman, achter de winkel staan zaagtafels, VVD bank etc)
2. Kritisch naar mijn handhaaf kijken en eventueel bij eerder genoemde zaak laten slijpen.
3. Zelf investeren in een schaafmachine (elektrische handhaaf).
Op het wereldwijde web kan ik nou niet echt iets vinden over het gebruik van zijn elektrische schaaf eigenlijk. Vaak lees je dat men of met de hand schaaft of met een VVD bank. Echter is een goede handschaaf bijna net zo duur als een elektrische...
Iemand ervaring hiermee?
Dankje. Het pas maken van deuren en balken is ook de enige toepassing van zo'n ding die ik zelf es geen gezien. Maar dan hief ik niet te investeren dusquote:Op woensdag 25 februari 2015 11:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
ik zou het bij dat bouwmarktje doen. Handschaven is iets wat je niet zo even in de vingers hebt maar zeker wel zinvol om mee aan de gang te gaan. Elektrisch schaven is m.i. niet geschikt om hout mee te vlakken. Het is leuk voor een timmerman om deuren e.d. snel pas te schaven maar dat is het dan ook wel. Vind ik dan.
Ik heb er uiteindelijk 550 euro voor betaald, inclusief BTW en kosten. Zag er nog goed uit, en volgens de kenners onverwoestbaar, dus hoop dat het een goeie koop is :-)quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooi ding. Wat heb je ervoor gegeven? Sommigen betalen bijna de hoofdprijs op BVA...
Gigabit Switches ??? Foto is niet echt duidelijkquote:Op woensdag 25 februari 2015 18:11 schreef hans1985 het volgende:
Bouw 3 appartementen nu. Overal data voor tv en lan.
Huurders hoeven straks alleen abbo af te sluiten en werkt. Mijn timmerman vind mij gek dat ik dat er bij doe. Ach vind leuk werk netwerken aanleggen. En valt mee vorig project heb ik 70 lan aansluitingen gemaakt in bank. Officiële installateur en serverboer waren sceptisch toen ze hoorden dat iemand zonder opleiding deed. Was 100% in orde. Speciaal alles werd doorgemeten. Wel leuk dat je eer van je werk hebt en als ze computer problemen hebben roepen ze mij er nu bij soms 😜
[ afbeelding ]
doormeten is normaal, zelfs als van de 8 draden er maar 4 goed zijn kun je al verbinding hebbenquote:Officiële installateur en serverboer waren sceptisch toen ze hoorden dat iemand zonder opleiding deed. Was 100% in orde. Speciaal alles werd doorgemeten. ]
Met een geslepen beitel kan je nog niet schaven, deze zal je eerst moeten afwetten. Mocht je vaker willen schaven en met scherpe beitels willen werken loont het echt om een paar goede wetstenen aan te schaffen, al is er wel sprake van een vrij lange leercurve om de boel echt scherp te maken is mijn ervaring. Als je eenmaal met scherp gereedschap werkt wil je niet meer anders.quote:Op woensdag 25 februari 2015 11:24 schreef derLudolf het volgende:
2. Kritisch naar mijn handhaaf kijken en eventueel bij eerder genoemde zaak laten slijpen.
Ik weet niet wat een elektrische schaaf kost, maar je hoeft echt niet de duurste handschaaf te kopen om een goed resultaat te behalen. Ik heb twee stalen wat oudere Stanley schaven gekocht via Marktplaats, met een beetje werk prima te gebruiken. Dan heb je voor 30-70 euro best een aardige schaaf, je moet dan wel de zool vlakken en vaak heeft de beitel ook wat werk. Met een nieuwe kwaliteitsschaaf kan je ook niet meteen werken, enige verschil is dat een gebruikte schaaf vaak wat meer werk nodig heeft dan een gloedjenieuwe.quote:Op woensdag 25 februari 2015 11:24 schreef derLudolf het volgende:
Echter is een goede handschaaf bijna net zo duur als een elektrische...
quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:52 schreef techcom het volgende:
[..]
Gigabit Switches ??? Foto is niet echt duidelijk
gigabit switches.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:10 schreef akatar het volgende:
[..]
doormeten is normaal, zelfs als van de 8 draden er maar 4 goed zijn kun je al verbinding hebben
ik neem aan dat ze alleen gemeten hebben of alle 8 draden verbinding hebben en niet de kwaliteit van de verbindingen (maximale data transfer)
Ben benieuwd naar je ervaringen, hadden eentje bij me oude werkgever, ding werkte voor geen meter .quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:27 schreef hans1985 het volgende:
[..]
[..]
gigabit switches.
en beide, snelheid en verbinding.
maar ff deze gekocht:
[ afbeelding ]
kan ik spul fatsoenlijk reinigen.
stond al langer op wenslijstje.
ik hoef geen profi apparaat maar wel beter dan tell sell.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:03 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je ervaringen, hadden eentje bij me oude werkgever, ding werkte voor geen meter .![]()
Maar denk dat dat meer door vervuilde vloeistof kwa en misschien wel andere oorzaken, ik kon het in ieder geval beter met de hand en een busje remreiniger te lijf gaan
Remreinigerquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:03 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je ervaringen, hadden eentje bij me oude werkgever, ding werkte voor geen meter .![]()
Maar denk dat dat meer door vervuilde vloeistof kwa en misschien wel andere oorzaken, ik kon het in ieder geval beter met de hand en een busje remreiniger te lijf gaan
Offtopic:quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:11 schreef hans1985 het volgende:
Bouw 3 appartementen nu. Overal data voor tv en lan.
Huurders hoeven straks alleen abbo af te sluiten en werkt. Mijn timmerman vind mij gek dat ik dat er bij doe. Ach vind leuk werk netwerken aanleggen. En valt mee vorig project heb ik 70 lan aansluitingen gemaakt in bank. Officiële installateur en serverboer waren sceptisch toen ze hoorden dat iemand zonder opleiding deed. Was 100% in orde. Speciaal alles werd doorgemeten. Wel leuk dat je eer van je werk hebt en als ze computer problemen hebben roepen ze mij er nu bij soms 😜
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. hoewel volgens mij zijn die van jou net een slag donkerder. Waren populaire tegels zo'n 15 jaar terug volgens mij, ken nog wel 3 anderen met die tegelKranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Offtopic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. hoewel volgens mij zijn die van jou net een slag donkerder. Waren populaire tegels zo'n 15 jaar terug volgens mij, ken nog wel 3 anderen met die tegeldie dingen hebben wij idd ook. Ze zijn alleen niet een slag donkerder....ikmoet nog dweilen
Maar dat zijn niet de tegels die ik in de apps gebruik![]()
mijn boormachine zit in zo'n koffer; gelukkig is de machine betere kwaliteit als de koffer; wát een ondingquote:Op zondag 1 maart 2015 11:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Onverwacht een nieuwe gereedschapskoffer moeten kopen; de vorige heeft de val van 4 meter hoog niet overleefdK&W / Klussers blijven blunderen (deel IX)
![]()
De machines in de koffer hebben in ieder geval de val test overleefd![]()
[ afbeelding ]
Ik heb een accu klopboormachine en een gewone accu schroefmachine, samen met de lader een extra accu en alle toebehoren past dat precies in deze koffer.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn boormachine zit in zo'n koffer; gelukkig is de machine betere kwaliteit als de koffer; wát een onding
Ik kocht een klopboormachine van Makita omdat het een lekker handzaam ding was voor het budget wat ik er op dat moment voor over had, zat in deze koffer. Ik dacht; heej da's handig die vakjes, kun je mooi pluggen enzo inproppen, dan heb ik die altijd meteen bij de hand.. alleen komen die aan de scharnierkant tussen het deksel omdat hij niet goed afsluit, en dan gaat hij niet meer fatsoenlijk open. Doe je dat tóch, dan breken de plastic pennetjes af en is het hele deksel useless.. Ik heb er een metertje ducttape in geinvesteerdquote:Op zondag 1 maart 2015 12:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb een accu klopboormachine en een gewone accu schroefmachine, samen met de lader een extra accu en alle toebehoren past dat precies in deze koffer.
Als ik al die artikelen op wil ruimen in een systainer dan moet ik een veel grotere systainer kopen dan de afmetingen van deze koffer. Ik heb geen ruimte (voor een systainer) daarvoor in mijn auto, daarom ben ik blij met deze koffer
Ík gebruik die opbergruimte sowieso al niet; veelte kwetsbaar op de bouwquote:Op zondag 1 maart 2015 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik kocht een klopboormachine van Makita omdat het een lekker handzaam ding was voor het budget wat ik er op dat moment voor over had, zat in deze koffer. Ik dacht; heej da's handig die vakjes, kun je mooi pluggen enzo inproppen, dan heb ik die altijd meteen bij de hand.. alleen komen die aan de scharnierkant tussen het deksel omdat hij niet goed afsluit, en dan gaat hij niet meer fatsoenlijk open. Doe je dat tóch, dan breken de plastic pennetjes af en is het hele deksel useless.. Ik heb er een metertje ducttape in geinvesteerd![]()
Makita is best OK spul, maar ze krijgen het altijd voor elkaar om het toch op één punt ergens te verklooien.
Ik heb er gewoon echt geen ruimte voor; voor iemand die langere tijd op hetzelfde project werkt is het misschien een uitkomst maar in mijn geval zou ik als elektricien veelste veel met alles aan het sjouwen zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:40 schreef hans1985 het volgende:
De opbergkoffers die je standaard bij makita krijgt zijn idd schraal. De systainers zijn het ook net niet. Bti festo en senco systainers zijn top.
Heb nu mega stapel. Deze week ff labelen want zie zo niet wat erin zit 😉
Juist daarvoor zijn die koffers (Tanos Systainer, Bosch L-Boxx, Makita M-Box, DeWalt Toughbox) zo rete handig. Als elektricien pak je bij je bus de koffers die bij de klus passen, die klik je op elkaar en vervolgens op een trolly, steekwagentje of stofzuiger en je rijdt naar de plek waar je moet zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ík gebruik die opbergruimte sowieso al niet; veelte kwetsbaar op de bouw
[..]
Ik heb er gewoon echt geen ruimte voor; voor iemand die langere tijd op hetzelfde project werkt is het misschien een uitkomst maar in mijn geval zou ik als elektricien veelste veel met alles aan het sjouwen zijn.
Ik zou dan steevast te veel meenemen en altijd de onderste het eerste nodig hebbenquote:Op zondag 1 maart 2015 20:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Juist daarvoor zijn die koffers (Tanos Systainer, Bosch L-Boxx, Makita M-Box, DeWalt Toughbox) zo rete handig. Als elektricien pak je bij je bus de koffers die bij de klus passen, die klik je op elkaar en vervolgens op een trolly, steekwagentje of stofzuiger en je rijdt naar de plek waar je moet zijn.
1 keer lopen en alles bij de hand.
Los tangen.schroevendraaiers e.d. doe je bijv. in een gereedschapssystainer, verbruiksmateriaal (VD Draad, inbouwdozen, lasdoppen, etc.) richt je een aparte koffer voor in en hoppetee.
Alleen de PVC pijp krijg je niet in een koffer gepropt.
In een markt waar zowat alle marges heel erg onder druk staan; gaat mijn werkgever voor mij echt geen complete bedrijfsbus voor mij inrichten met alles in een systainer en omdat zelf nou te gaan bekostigen gaat mij dan weer net wat te ver !quote:Op zondag 1 maart 2015 20:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Juist daarvoor zijn die koffers (Tanos Systainer, Bosch L-Boxx, Makita M-Box, DeWalt Toughbox) zo rete handig. Als elektricien pak je bij je bus de koffers die bij de klus passen, die klik je op elkaar en vervolgens op een trolly, steekwagentje of stofzuiger en je rijdt naar de plek waar je moet zijn.
1 keer lopen en alles bij de hand.
Los tangen.schroevendraaiers e.d. doe je bijv. in een gereedschapssystainer, verbruiksmateriaal (VD Draad, inbouwdozen, lasdoppen, etc.) richt je een aparte koffer voor in en hoppetee.
Alleen de PVC pijp krijg je niet in een koffer gepropt.
Dat is een heel ander (maar wel logisch) argumentquote:Op zondag 1 maart 2015 22:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
In een markt waar zowat alle marges heel erg onder druk staan; gaat mijn werkgever voor mij echt geen complete bedrijfsbus voor mij inrichten met alles in een systainer en omdat zelf nou te gaan bekostigen gaat mij dan weer net wat te ver !![]()
En zo vaak koopt mijn werkgever geen nieuw gereedschap die in een systainer geleverd wordt
De theorie is leuk; en misschien iets voor iemand die als zzp'r o.i.d. werkt.
Voor mij in loondienst zonder bedrijfsbus zit dat er in ieder geval sowieso niet in.
Dat is nooit een probleem want die onderste klik je in 2 seconden los van de restquote:Op zondag 1 maart 2015 21:39 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik zou dan steevast te veel meenemen en altijd de onderste het eerste nodig hebben
Lokpostquote:
Werkte niet, ik kreeg geen popup!quote:
Dat heb ik er nog niet mee hoeven doen, maar moet zeker kunnen.quote:Atmoz, die Bessey KRV lijmklemmen, zijn die geschikt om tafelbladen te verlijmen? Dwz. om de kopsekanten te klemmen, maar om ook gelijk te voorkomen dat de planken hol of bol gaan staan door de kracht van de klemmen?
Anders moet ik iets anders verzinnen om de aankopen recht te praten![]()
.
Je hebt altijd de optie om hem terug te sturen natuurlijk, óf je fikst dat wiebelen door hem met een vulringetje op een plaatje hout te knutselenquote:Op maandag 2 maart 2015 15:09 schreef Yvan_be het volgende:
Hallo
Ik heb me vorige week een boorstandaard aangeschaft en ik ben er niet bijster tevreden over.
Aanschaf paste in het kader van het vervangen van mijn machineparkje, omdat het vorige bij een morsige scheiding verloren is gegaan. Meer moet daarover niet gezegd worden.
De standaard in kwestie is de Metabo 890. Niet bepaald de goedkoopste (winkelprijs ca. ¤ 270, veel goedkoper via internet: ca ¤ 160).
Ik heb zo'n ding nodig omdat ik veel met deuvelverbindingen werk. Ik gebruik het in combinatie met een eveneens pas aangekochte boormachine Metabo 710, waar ik wel tevreden over ben. De boormachine wordt enkel in de standaard gebruikt. Voor klein boorwerk in steen of beton en voor niet-stationair werk gebruik ik iets anders.
De Metabo 890 is op zich niet zo'n slechte boorstandaard: solide gebouwd, nauwelijks enige speling.
In vergelijking met de oudere Metabo-boorstandaarden mis ik de fijne instelling van de diepte-aanslag, waarmee je makkelijk kon instellen tot op 0,1mm. Ik mis ook het feit dat je, bij de oudere Metabo-statieven, geen werktuigen nodig had om instellingen te wijzigen. Bij de 890 heb je voor alles een inbussleutel nodig.
Maar wat me het meeste ergert: het rotding wiebelt!
Met andere woorden: de onderzijde van de bodemplaat, met inbegrip van de "voetjes", is niet perfect parallel met de bovenzijde gefreesd. De afwijking bedraagt bijna 2 mm...
Dat vind ik Metabo onwaardig. Het geeft in elk geval een gans andere dimensie aan die slogan: "Work. Not play!".
Ik werk zelf in een metaalconstructiebedrijf waar min of meer vergelijkbare dingen gebouwd worden. Het is niet echt een high high high-tech-bedrijf, maar het heeft wel een oerdegelijke reputatie. Op het werk geldt een "maximum overall tolerance" van +/- 0,1 mm.
Een zoektocht in wat DHZ-fora leert me, dat ik niet de enige ben, die niet bijster tevreden is over de Metabo 890. Misschien had ik toch beter een Wolfcraft gekocht...
Wat wil je er mee gaan doen? Als je de accu's al hebt liggen zou ik persoonlijk voor draadloos gaan.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:08 schreef voederbietel het volgende:
Ik wil een multitool kopen en ik heb twee vragen waarvan ik hoop dat er hier iemand is die deze kan beantwoorden.
Mijn eerste gedachte is dat een multitool niet per se draadloos hoeft te zijn. Een bekabeld model lijkt mij zelfs prettiger omdat je dan altijd door kan gaan. Wat zijn jullie ideeën hierover?
Ten tweede vroeg ik mij af wat het wezenlijke verschil is tussen de multitool van Fein en die van Makita. Als ik voor een accu model ga, wordt het sowieso een Makita ivm accu's uitwisselen en de accu actie. Als ik voor een bekabeld model ga, zou ik ook voor een Fein kunnen gaan. Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de Fein vs de Makita?
Had je voor dat geld (¤160 voor de standaard en ¤140 voor de losse boormachine die je alleen in de standaard gebruikt) beter niet een fatsoenlijke tafelboormachine kunnen kopen ?quote:Op maandag 2 maart 2015 15:09 schreef Yvan_be het volgende:
De standaard in kwestie is de Metabo 890. Niet bepaald de goedkoopste (winkelprijs ca. ¤ 270, veel goedkoper via internet: ca ¤ 160).
Ik heb zo'n ding nodig omdat ik veel met deuvelverbindingen werk. Ik gebruik het in combinatie met een eveneens pas aangekochte boormachine Metabo 710, waar ik wel tevreden over ben.
Hmm, ik had toch graag een boorstandaard willen hebben bij het pennenboren van mijn terrasoverkapping. Dat is toch verrekte lastig uit de hand, 100% recht boren. Zeker als je door een 15cm dikke balk moet.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt altijd de optie om hem terug te sturen natuurlijk, óf je fikst dat wiebelen door hem met een vulringetje op een plaatje hout te knutselen![]()
Ik heb jarenlang mijn deuveltjes met de hand ingeboord, met zo'n ringetje om het boortje wat de diepte begrenst; werkt ook goed, maar je raakt verwend he
Je was me net voorquote:Op maandag 2 maart 2015 15:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hmm, ik had toch graag een boorstandaard willen hebben bij het pennenboren van mijn terrasoverkapping. Dat is toch verrekte lastig uit de hand, 100% recht boren. Zeker als je door een 15cm dikke balk moet.
Maar das van andere orde dan deuvels.
Ik heb van Makita alles op 18v. Draadloos wordt het dan dus deze: linkquote:Op maandag 2 maart 2015 15:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat wil je er mee gaan doen? Als je de accu's al hebt liggen zou ik persoonlijk voor draadloos gaan.
Pak je sneller het ding om even dat kleine klusje te doen. Multitools zijn juist handig bij snelle kleine klusjes op onmogelijke plekken. Nadeel van de 14v multitools is weer wel dat er een bonk accu aan hangt. Wat dat betreft lijken mij die 10v dingen echt ideaal.
Zou altijd voor 18v gaan. Minder is gewoon niet krachtig. Heb normaal 18v makita. Maar accuboor in dot geval lag op andere bouw. Moest gaten zagen met dewalt 14 v. Maar de power mis je. Ronduit waardeloos. En idd accu. Ideaal.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat wil je er mee gaan doen? Als je de accu's al hebt liggen zou ik persoonlijk voor draadloos gaan.
Pak je sneller het ding om even dat kleine klusje te doen. Multitools zijn juist handig bij snelle kleine klusjes op onmogelijke plekken. Nadeel van de 14v multitools is weer wel dat er een bonk accu aan hangt. Wat dat betreft lijken mij die 10v dingen echt ideaal.
Wat is jouw ervaring met je multitool op accu? Hoe lang kan je op een 3ampere door tetteren? En denk je dat een multitool het beste stuk gereedschap is om een stuk parketvloer door te zagen?quote:Op maandag 2 maart 2015 17:27 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Zou altijd voor 18v gaan. Minder is gewoon niet krachtig. Heb normaal 18v makita. Maar accuboor in dot geval lag op andere bouw. Moest gaten zagen met dewalt 14 v. Maar de power mis je. Ronduit waardeloos. En idd accu. Ideaal.
eerst met de invalzaag inzagen en dan de laatste millimeter met de multitoolquote:Op maandag 2 maart 2015 18:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat is jouw ervaring met je multitool op accu? Hoe lang kan je op een 3ampere door tetteren? En denk je dat een multitool het beste stuk gereedschap is om een stuk parketvloer door te zagen?
quote:Op maandag 2 maart 2015 15:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt altijd de optie om hem terug te sturen natuurlijk, óf je fikst dat wiebelen door hem met een vulringetje op een plaatje hout te knutselen![]()
Ik heb jarenlang mijn deuveltjes met de hand ingeboord, met zo'n ringetje om het boortje wat de diepte begrenst; werkt ook goed, maar je raakt verwend he
Dank voor de reacties, heren.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:29 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Had je voor dat geld (¤160 voor de standaard en ¤140 voor de losse boormachine die je alleen in de standaard gebruikt) beter niet een fatsoenlijke tafelboormachine kunnen kopen ?
Een mooie Flott van Marktplaats ofzo http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Ik heb geen invalzaag helaas.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:31 schreef densmee het volgende:
[..]
eerst met de invalzaag inzagen en dan de laatste millimeter met de multitool
Hm, hier maar eens naar kijken.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:40 schreef bleiblei het volgende:
Met een lamellofrees kan het ook. En die heb je al el cheapo voor 50 euro. Stukken sneller dan een multitool, stukken goedkoper dan een invalzaag. En laatste stukje met een goeie beitel.
Check wel even de freesdiepte van de lamello vs. De dikte van je parketvloer. Al zou dat geen issue moeten zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 06:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik heb geen invalzaag helaas.
[..]
Hm, hier maar eens naar kijken.
Bedankt zover allemaal!
volle kracht Aan een stuk door half uur tot 3 kwartier.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat is jouw ervaring met je multitool op accu? Hoe lang kan je op een 3ampere door tetteren? En denk je dat een multitool het beste stuk gereedschap is om een stuk parketvloer door te zagen?
Wel besteld vlotte levering en email en telefoon was toen goed bereikbaar.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:49 schreef Leipo666 het volgende:
mensen hier goede ervaring met Toolnation? produkt zou op vooraad zijn, maar nu een week verder nog steeds niet geleverd.
op email wordt ook niet gereageerd![]()
denk dat ik de CC betaling maar terug ga draaien.....
De voorraadstatus is zeer beperkt betrouwbaar daar. Überhaupt alles dat met het magazijn te maken heeft. Maar verder een betrouwbare club en problemen worden altijd opgelost (bij mij danquote:Op woensdag 4 maart 2015 16:49 schreef Leipo666 het volgende:
mensen hier goede ervaring met Toolnation? produkt zou op vooraad zijn, maar nu een week verder nog steeds niet geleverd.
op email wordt ook niet gereageerd![]()
denk dat ik de CC betaling maar terug ga draaien.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |