abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 22:55:54 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149939303
Dit topic is bedoeld om de gemiddelde K&W een plek te geven waar je kan opscheppen over je nieuwe professioneel en minder professioneel gereedschap of andere klusbenodigdheden.

Zo dit zal inmiddels het vierde deel voor 2015 zijn denk ik? Klaar advies en uitdelen van ervaringen.

De laatste aankopen uit het vorige deel:

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:59 schreef hcwp het volgende:
[ afbeelding ]

Fluke 62 Max IR thermometer ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:33 schreef Cybersijp het volgende:
ook maar wat makita systainers aangeschaft....

3 stuks:

[ afbeelding ]

DGA452

[ afbeelding ]

DHP 480

[ afbeelding ]

DTD 148

plus twee koffers voor gereedschap van Ironside:

[ afbeelding ]

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:05 schreef Atmoz het volgende:

Zojuist nog 2 Piher multisteunen erbij gekocht:

[ afbeelding ]

155 tot 290cm versies ^O^
Heb er dadelijk 4, kan ik mooi gebruiken om de sterrenhemel mee op te hangen :)
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:06 schreef Drexciyan het volgende:

Zat al een tijdje te kijken naar die stalen snelspanklemmen van Bessey.
Zojuist er 4 besteld. Typge GH20. Even kijken hoe het bevalt en dan volgen er nog wel meer.

[ afbeelding ]

En ook 2 schuifstangspanners van Bessey. De STC-IHH25.

[ afbeelding ]

En weer door... Laat rollen die euro's! :+

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 22-02-2015 23:21:44 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149940444
nou, ze zijn nog niet mijn zak uit hoor. Moet de rekening nog krijgen .... (auto incasso bij de bouwgroothandelt :+) )

Om op de vraag terug te komen, doe er wat klein doorslijpwerk, afbramen etc mee, voor stenen etc heb ik idd 230 mm haakse liggen met diamant blad. (al menig stelcon plaat mee geveld.... )

Was toch wel benieuwd naar de kracht en snelheid, maar als je een 1mm slijpschijf pakt werkt het verbazingwekkend rap kan ik je vertellen. Plus beter controleerbaar dan de 230 versie. De 230 versie zal dus denk ik nu langzaam van op de greep naar achterkantje gereedschapwand gaan verdwijnen....

Grappige is dat ik bij een van de machines een papier kreeg met de mogelijkheden aan machines op accu bij de mak en ita. Zelfs een verwarmd jack, koffiezetautomaat en een elektrische fiets behoorden tot de mogelijkheden.... :D
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 23:24:42 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149940571
Dat elektrisch verwarmd jack heb ik wel meer van gelezen, volgens mij heeft Bosch die ook.
pi_149941897
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:21 schreef Cybersijp het volgende:
voor stenen etc heb ik idd 230 mm haakse liggen met diamant blad. (al menig stelcon plaat mee geveld.... )
Een Stelcon plaat is dacht ik 14cm dik beton, daar ben je wel even zoet mee met een 230mm tol....
pi_149942591
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Een Stelcon plaat is dacht ik 14cm dik beton, daar ben je wel even zoet mee met een 230mm tol....
klopt helemaal, maar ging best hoor. Je moet niet diamanten blaadjes van driehoogachter hebben trouwens..... (been there, done that....) Koelen met water is ook een goede, plus het geeft me een hoop stof :P

Om een motorslijper voor vier tot 6 platen per jaar aan te houden... Huren kun je niet echt zuk spul hier op het eiland :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_149942995
Hmm, net even gegoogled, maar ik zie inderdaad niet echt een machineverhuur bedrijf op Texel.
Gat in de markt voor jou ?

Aan de andere kant, Den Helder is dichtbij natuurlijk.
Op bijvoorbeeld Ameland en Terschelling zijn wel verhuurbedrijfjes, daar is het vasteland wat verder weg natuurlijk, dan zit je net even wat langer op de boot.
pi_149962455
Wat zijn goede sds-max beitels?

mijn 11kgse breekhamer krult namelijk die geen merk beitels op.. :X

Edit: heb zojuist wat bosch rtec beitels bestelt :)

[ Bericht 27% gewijzigd door denoo op 23-02-2015 19:25:37 ]
Ofnie
  Moderator maandag 23 februari 2015 @ 19:59:27 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149964976
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:04 schreef denoo het volgende:
Wat zijn goede sds-max beitels?

mijn 11kgse breekhamer krult namelijk die geen merk beitels op.. :X

Edit: heb zojuist wat bosch rtec beitels bestelt :)
Heb bij mijn boorhamer (3kg) beitels van Hitachi, prima spul, en paar krasjes maar verder zie je niet dat ik ze flink gebruikt heb. Boren (Bosch sds5 en het merk Rotec, volgens mij zijn het gewoon Bosch boren) minder gebruikt maar volgens mij leven die merken ook prima beitels.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:33:36 #9
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_149994562
Zojuist op BVA gekocht: Een DeWalt DW743 flipover zaagtafel/afkortzaag/verstekzaag. Gaat denk ik een goede vriend worden op de bouwplaats :)
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:12:37 #10
440028 Klarenbeek
Houdt van hout
pi_149996259
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:33 schreef Rtificial het volgende:
Zojuist op BVA gekocht: Een DeWalt DW743 flipover zaagtafel/afkortzaag/verstekzaag. Gaat denk ik een goede vriend worden op de bouwplaats :)
Zeeerrrr fijne zaag!

Hier een Festool trion 300 erbij :)
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 17:26:42 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149996648
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:33 schreef Rtificial het volgende:
Mooi ding. Wat heb je ervoor gegeven? Sommigen betalen bijna de hoofdprijs op BVA...
pi_149997659
Ik heb tips van verfspuit rn dergelijke. Doe wil ik ultrasoon kunnen reinigen. Bad moet niet groot zijn maar wel werken. Iemand tips?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:52:30 #13
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_149999536
Zo'n brillenschoonmaak badje niets voor je?
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_150001962
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:52 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Zo'n brillenschoonmaak badje niets voor je?
Schijnen slecht te werken. Moet wel goede kwaliteit zijn.
pi_150004108
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:08 schreef hans1985 het volgende:
Ik heb tips van verfspuit rn dergelijke. Doe wil ik ultrasoon kunnen reinigen. Bad moet niet groot zijn maar wel werken. Iemand tips?
Die heb je toch al? Van je verfspuit? :+
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_150018672
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:21 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Die heb je toch al? Van je verfspuit? :+
ja en ze kosten 25 euro voor imitatie. en als er maar iets smeer zit dan werken ze niet meer goed.
pi_150018788
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:34 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Schijnen slecht te werken. Moet wel goede kwaliteit zijn.
Ik weet niet of een hoog vermogen nodig is. Voor een laag vermogen heb je de HBM machines.
Geen idee of zij ook hoge vermogens hebben eigenlijk (zonder bad ter grootte van een badkuip zeg maar).
http://www.ultrasoonreiniger.com/generalsonic-gs3.htm Die heeft volgens de specs een hoog vermogen. Daarentegen geen instelbare frequentie zoals bij veel andere (35 kHz in plaats van keuze tussen 20 en 40).
Van de duurdere merken schijnen Elma en Branson goed te zijn.
Ik heb helaas geen ervaring met een hoog vermogen US reiniger dus weet niet wanneer dat beter en slechter is.

Vergeet geen oordoppen als je in de buurt bent. Oh en ook opletten met wat voor vloeistof en materialen je gebruikt, danio bakjes kunnen niet tegen wasbenzine :7
Maar het zijn handige apparaten, zo een printkop schoongekregen met IPA. En het standaard carburateurwerk.
Genoeg 'recepten' voor specifieke reinigingsvloeistoffen te vinden ook.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 11:24:39 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150023637
Ik moet wil graag binnenkort wat hout schaven en heb eigenlijk drie opties.
1. Laten schaven bij de lokale 'bouwmarkt' (eenmanszaakje van een oud(e) timmerman, achter de winkel staan zaagtafels, VVD bank etc)
2. Kritisch naar mijn handhaaf kijken en eventueel bij eerder genoemde zaak laten slijpen.
3. Zelf investeren in een schaafmachine (elektrische handhaaf).

Op het wereldwijde web kan ik nou niet echt iets vinden over het gebruik van zijn elektrische schaaf eigenlijk. Vaak lees je dat men of met de hand schaaft of met een VVD bank. Echter is een goede handschaaf bijna net zo duur als een elektrische...

Iemand ervaring hiermee? :)
  woensdag 25 februari 2015 @ 11:34:59 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150023965
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:24 schreef derLudolf het volgende:
Ik moet wil graag binnenkort wat hout schaven en heb eigenlijk drie opties.
1. Laten schaven bij de lokale 'bouwmarkt' (eenmanszaakje van een oud(e) timmerman, achter de winkel staan zaagtafels, VVD bank etc)
2. Kritisch naar mijn handhaaf kijken en eventueel bij eerder genoemde zaak laten slijpen.
3. Zelf investeren in een schaafmachine (elektrische handhaaf).

Op het wereldwijde web kan ik nou niet echt iets vinden over het gebruik van zijn elektrische schaaf eigenlijk. Vaak lees je dat men of met de hand schaaft of met een VVD bank. Echter is een goede handschaaf bijna net zo duur als een elektrische...

Iemand ervaring hiermee? :)
ik zou het bij dat bouwmarktje doen. Handschaven is iets wat je niet zo even in de vingers hebt maar zeker wel zinvol om mee aan de gang te gaan. Elektrisch schaven is m.i. niet geschikt om hout mee te vlakken. Het is leuk voor een timmerman om deuren e.d. snel pas te schaven maar dat is het dan ook wel. Vind ik dan :P .
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 12:07:13 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150024980
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]

ik zou het bij dat bouwmarktje doen. Handschaven is iets wat je niet zo even in de vingers hebt maar zeker wel zinvol om mee aan de gang te gaan. Elektrisch schaven is m.i. niet geschikt om hout mee te vlakken. Het is leuk voor een timmerman om deuren e.d. snel pas te schaven maar dat is het dan ook wel. Vind ik dan :P .
Dankje. Het pas maken van deuren en balken is ook de enige toepassing van zo'n ding die ik zelf es geen gezien. Maar dan hief ik niet te investeren dus :)
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:00:00 #21
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_150026892
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mooi ding. Wat heb je ervoor gegeven? Sommigen betalen bijna de hoofdprijs op BVA...
Ik heb er uiteindelijk 550 euro voor betaald, inclusief BTW en kosten. Zag er nog goed uit, en volgens de kenners onverwoestbaar, dus hoop dat het een goeie koop is :-)
pi_150029417
een M18CHIWF12-402C Slagmoersleutel 18 Volt 4,0AH van Milwaukee

als ik het hier niet los mee krijg weet ik het ook niet meer :P
max 1491 Nm beschikbaar voor het losbreken :9~
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_150036961
Bouw 3 appartementen nu. Overal data voor tv en lan.
Huurders hoeven straks alleen abbo af te sluiten en werkt. Mijn timmerman vind mij gek dat ik dat er bij doe. Ach vind leuk werk netwerken aanleggen. En valt mee vorig project heb ik 70 lan aansluitingen gemaakt in bank. Officiële installateur en serverboer waren sceptisch toen ze hoorden dat iemand zonder opleiding deed. Was 100% in orde. Speciaal alles werd doorgemeten. Wel leuk dat je eer van je werk hebt en als ze computer problemen hebben roepen ze mij er nu bij soms 😜
  woensdag 25 februari 2015 @ 18:52:57 #24
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_150038249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:11 schreef hans1985 het volgende:
Huurders hoeven straks alleen abbo af te sluiten en werkt. Mijn timmerman vind mij gek dat ik dat er bij doe. Ach vind leuk werk netwerken aanleggen. En valt mee vorig project heb ik 70 lan aansluitingen gemaakt in bank. Officiële installateur en serverboer waren sceptisch toen ze hoorden dat iemand zonder opleiding deed. Was 100% in orde. Speciaal alles werd doorgemeten. Wel leuk dat je eer van je werk hebt en als ze computer problemen hebben roepen ze mij er nu bij soms 😜
[ afbeelding ]
Gigabit Switches ??? Foto is niet echt duidelijk
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_150041470
quote:
Officiële installateur en serverboer waren sceptisch toen ze hoorden dat iemand zonder opleiding deed. Was 100% in orde. Speciaal alles werd doorgemeten. ]
doormeten is normaal, zelfs als van de 8 draden er maar 4 goed zijn kun je al verbinding hebben
ik neem aan dat ze alleen gemeten hebben of alle 8 draden verbinding hebben en niet de kwaliteit van de verbindingen (maximale data transfer)
pi_150042356
quote:
Met een geslepen beitel kan je nog niet schaven, deze zal je eerst moeten afwetten. Mocht je vaker willen schaven en met scherpe beitels willen werken loont het echt om een paar goede wetstenen aan te schaffen, al is er wel sprake van een vrij lange leercurve om de boel echt scherp te maken is mijn ervaring. Als je eenmaal met scherp gereedschap werkt wil je niet meer anders.

quote:
Echter is een goede handschaaf bijna net zo duur als een elektrische...

Ik weet niet wat een elektrische schaaf kost, maar je hoeft echt niet de duurste handschaaf te kopen om een goed resultaat te behalen. Ik heb twee stalen wat oudere Stanley schaven gekocht via Marktplaats, met een beetje werk prima te gebruiken. Dan heb je voor 30-70 euro best een aardige schaaf, je moet dan wel de zool vlakken en vaak heeft de beitel ook wat werk. Met een nieuwe kwaliteitsschaaf kan je ook niet meteen werken, enige verschil is dat een gebruikte schaaf vaak wat meer werk nodig heeft dan een gloedjenieuwe.
Op Woodworking.nl kan je veel over deze materie lezen, over het wetten, prepareren van een nieuwe of gebruikte schaaf, welke wetstenen je het beste kan nemen als beginner etc.
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 21:10:25 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150044117
Dank, ik zal daar ook eens iets actiever worden dan. Op dat Forum lees je bijvoorbeeld enkel over schreven met de hand dus dacht al dat elektrisch niet geschikt was.

[ Bericht 16% gewijzigd door derLudolf op 25-02-2015 21:19:53 ]
pi_150044800
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:52 schreef techcom het volgende:

[..]

Gigabit Switches ??? Foto is niet echt duidelijk
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:10 schreef akatar het volgende:

[..]

doormeten is normaal, zelfs als van de 8 draden er maar 4 goed zijn kun je al verbinding hebben
ik neem aan dat ze alleen gemeten hebben of alle 8 draden verbinding hebben en niet de kwaliteit van de verbindingen (maximale data transfer)
gigabit switches.

en beide, snelheid en verbinding.

maar ff deze gekocht:

kan ik spul fatsoenlijk reinigen.

stond al langer op wenslijstje.
pi_150046606
M'n lijmtangen binnen. Kwaliteitje hoor, damn. Die gaan een leven lang mee.
Komen er zeker meer van :)

Eerst even bedenken hoe ik een opbergrek ga maken voor in de bus zodat ik ze netjes en zo compact mogelijk op kan hangen.
  woensdag 25 februari 2015 @ 22:03:20 #30
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_150046647
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:27 schreef hans1985 het volgende:

[..]

[..]

gigabit switches.

en beide, snelheid en verbinding.

maar ff deze gekocht:
[ afbeelding ]
kan ik spul fatsoenlijk reinigen.

stond al langer op wenslijstje.
Ben benieuwd naar je ervaringen, hadden eentje bij me oude werkgever, ding werkte voor geen meter . :')
Maar denk dat dat meer door vervuilde vloeistof kwa en misschien wel andere oorzaken, ik kon het in ieder geval beter met de hand en een busje remreiniger te lijf gaan :P
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_150057154
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:03 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar je ervaringen, hadden eentje bij me oude werkgever, ding werkte voor geen meter . :')
Maar denk dat dat meer door vervuilde vloeistof kwa en misschien wel andere oorzaken, ik kon het in ieder geval beter met de hand en een busje remreiniger te lijf gaan :P
ik hoef geen profi apparaat maar wel beter dan tell sell.
en gewoon voor klein materiaal reinigen. wellicht later fiets/motor/auto onderdeeltjes.
en zilveren bestek als dat mogelijk is. wij hebben hier thuis meerdere cassettes en die zijn al 20 jaar niet meer gepoetst :')
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 08:19:38 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150057606
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:03 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Remreiniger _O_ _O_
pi_150085988
Net ff 2 bti koffer nummer 1 besteld. Dekselschuim en vak verdelers. Nu klaar met bti koffers.
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 23:00:38 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150094074
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:11 schreef hans1985 het volgende:
[ afbeelding ]
Offtopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoewel volgens mij zijn die van jou net een slag donkerder. Waren populaire tegels zo'n 15 jaar terug volgens mij, ken nog wel 3 anderen met die tegel
pi_150169210
Ben al een tijdje opzoek naar een grote zwaaihaak. Al eens een gezien, en zou bij Baptist te koop zijn. Kan hem daar niet vinden, dus even over de grens gekeken. Online, dat wel :)

Eindelijk een grote zwaaihaak met een aanslag van 60cm en een blad van 55cm.

Maar ja, dan ga je even kijken wat die shop zoal nog meer heeft...
Dus dit er ook maar bij.

Een 'gewone' zwaaihaak van Shinha, 25cm. Eigenlijk wil ik er een van Bridge City Tools, maar ja, niet te krijgen.

Verder nog een profiel afschrijf dinges. Iets wat ik ook altijd nog moest hebben om bepaalde rondingen over te nemen.

En toen viel m'n oog op een blokschaafje. Waar m'n davidsschaafje echt een kutding is qua instellen en het mesje altijd scheef trekt. Nu eens iets meer uitgegeven voor een degelijk ding. De 105 N Evolution van Rali. Klein maar fijn.

pi_150169917
quote:
10s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Offtopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoewel volgens mij zijn die van jou net een slag donkerder. Waren populaire tegels zo'n 15 jaar terug volgens mij, ken nog wel 3 anderen met die tegel
:+ die dingen hebben wij idd ook. Ze zijn alleen niet een slag donkerder....ikmoet nog dweilen :+

Maar dat zijn niet de tegels die ik in de apps gebruik ;)
  Moderator zondag 1 maart 2015 @ 11:00:56 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150172168
Onverwacht een nieuwe gereedschapskoffer moeten kopen; de vorige heeft de val van 4 meter hoog niet overleefd :+ K&W / Klussers blijven blunderen (deel IX) :@

De machines in de koffer hebben in ieder geval de val test overleefd :')

zondag 1 maart 2015 @ 12:07:49 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150173595
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 11:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Onverwacht een nieuwe gereedschapskoffer moeten kopen; de vorige heeft de val van 4 meter hoog niet overleefd :+ K&W / Klussers blijven blunderen (deel IX) :@

De machines in de koffer hebben in ieder geval de val test overleefd :')

[ afbeelding ]
mijn boormachine zit in zo'n koffer; gelukkig is de machine betere kwaliteit als de koffer; wát een onding :{
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 1 maart 2015 @ 12:24:12 #39
92034 crew  Vonkenboer
pi_150173967
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mijn boormachine zit in zo'n koffer; gelukkig is de machine betere kwaliteit als de koffer; wát een onding :{
Ik heb een accu klopboormachine en een gewone accu schroefmachine, samen met de lader een extra accu en alle toebehoren past dat precies in deze koffer.

Als ik al die artikelen op wil ruimen in een systainer dan moet ik een veel grotere systainer kopen dan de afmetingen van deze koffer. Ik heb geen ruimte (voor een systainer) daarvoor in mijn auto, daarom ben ik blij met deze koffer :Y
  zondag 1 maart 2015 @ 12:32:51 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150174138
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb een accu klopboormachine en een gewone accu schroefmachine, samen met de lader een extra accu en alle toebehoren past dat precies in deze koffer.

Als ik al die artikelen op wil ruimen in een systainer dan moet ik een veel grotere systainer kopen dan de afmetingen van deze koffer. Ik heb geen ruimte (voor een systainer) daarvoor in mijn auto, daarom ben ik blij met deze koffer :Y
Ik kocht een klopboormachine van Makita omdat het een lekker handzaam ding was voor het budget wat ik er op dat moment voor over had, zat in deze koffer. Ik dacht; heej da's handig die vakjes, kun je mooi pluggen enzo inproppen, dan heb ik die altijd meteen bij de hand.. alleen komen die aan de scharnierkant tussen het deksel omdat hij niet goed afsluit, en dan gaat hij niet meer fatsoenlijk open. Doe je dat tóch, dan breken de plastic pennetjes af en is het hele deksel useless.. Ik heb er een metertje ducttape in geinvesteerd ;(

Makita is best OK spul, maar ze krijgen het altijd voor elkaar om het toch op één punt ergens te verklooien.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150174303
De opbergkoffers die je standaard bij makita krijgt zijn idd schraal. De systainers zijn het ook net niet. Bti festo en senco systainers zijn top.

Heb nu mega stapel. Deze week ff labelen want zie zo niet wat erin zit 😉
  Moderator zondag 1 maart 2015 @ 13:08:18 #42
92034 crew  Vonkenboer
pi_150174946
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik kocht een klopboormachine van Makita omdat het een lekker handzaam ding was voor het budget wat ik er op dat moment voor over had, zat in deze koffer. Ik dacht; heej da's handig die vakjes, kun je mooi pluggen enzo inproppen, dan heb ik die altijd meteen bij de hand.. alleen komen die aan de scharnierkant tussen het deksel omdat hij niet goed afsluit, en dan gaat hij niet meer fatsoenlijk open. Doe je dat tóch, dan breken de plastic pennetjes af en is het hele deksel useless.. Ik heb er een metertje ducttape in geinvesteerd ;(

Makita is best OK spul, maar ze krijgen het altijd voor elkaar om het toch op één punt ergens te verklooien.
Ík gebruik die opbergruimte sowieso al niet; veelte kwetsbaar op de bouw :)

quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:40 schreef hans1985 het volgende:
De opbergkoffers die je standaard bij makita krijgt zijn idd schraal. De systainers zijn het ook net niet. Bti festo en senco systainers zijn top.

Heb nu mega stapel. Deze week ff labelen want zie zo niet wat erin zit 😉
Ik heb er gewoon echt geen ruimte voor; voor iemand die langere tijd op hetzelfde project werkt is het misschien een uitkomst maar in mijn geval zou ik als elektricien veelste veel met alles aan het sjouwen zijn. :)
  zondag 1 maart 2015 @ 20:23:37 #43
36431 bleiblei
pi_150189953
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ík gebruik die opbergruimte sowieso al niet; veelte kwetsbaar op de bouw :)

[..]

Ik heb er gewoon echt geen ruimte voor; voor iemand die langere tijd op hetzelfde project werkt is het misschien een uitkomst maar in mijn geval zou ik als elektricien veelste veel met alles aan het sjouwen zijn. :)
Juist daarvoor zijn die koffers (Tanos Systainer, Bosch L-Boxx, Makita M-Box, DeWalt Toughbox) zo rete handig. Als elektricien pak je bij je bus de koffers die bij de klus passen, die klik je op elkaar en vervolgens op een trolly, steekwagentje of stofzuiger en je rijdt naar de plek waar je moet zijn.
1 keer lopen en alles bij de hand.

Los tangen.schroevendraaiers e.d. doe je bijv. in een gereedschapssystainer, verbruiksmateriaal (VD Draad, inbouwdozen, lasdoppen, etc.) richt je een aparte koffer voor in en hoppetee.
Alleen de PVC pijp krijg je niet in een koffer gepropt :P .
  zondag 1 maart 2015 @ 20:25:50 #44
36431 bleiblei
pi_150190061
Enige nadeel van die dingen is dat je met een koffer links en een koffer rechts in je hand, je niet door een deurpost past :P :') .
pi_150194446
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Juist daarvoor zijn die koffers (Tanos Systainer, Bosch L-Boxx, Makita M-Box, DeWalt Toughbox) zo rete handig. Als elektricien pak je bij je bus de koffers die bij de klus passen, die klik je op elkaar en vervolgens op een trolly, steekwagentje of stofzuiger en je rijdt naar de plek waar je moet zijn.

Los tangen.schroevendraaiers e.d. doe je bijv. in een gereedschapssystainer, verbruiksmateriaal (VD Draad, inbouwdozen, lasdoppen, etc.) richt je een aparte koffer voor in en hoppetee.
Ik zou dan steevast te veel meenemen en altijd de onderste het eerste nodig hebben :')
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Moderator zondag 1 maart 2015 @ 22:00:25 #46
92034 crew  Vonkenboer
pi_150195568
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

In een markt waar zowat alle marges heel erg onder druk staan; gaat mijn werkgever voor mij echt geen complete bedrijfsbus voor mij inrichten met alles in een systainer en omdat zelf nou te gaan bekostigen gaat mij dan weer net wat te ver ! :s)

En zo vaak koopt mijn werkgever geen nieuw gereedschap die in een systainer geleverd wordt ;)
De theorie is leuk; en misschien iets voor iemand die als zzp'r o.i.d. werkt.
Voor mij in loondienst zonder bedrijfsbus zit dat er in ieder geval sowieso niet in. :)
  maandag 2 maart 2015 @ 09:17:59 #47
36431 bleiblei
pi_150205528
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

In een markt waar zowat alle marges heel erg onder druk staan; gaat mijn werkgever voor mij echt geen complete bedrijfsbus voor mij inrichten met alles in een systainer en omdat zelf nou te gaan bekostigen gaat mij dan weer net wat te ver ! :s)

En zo vaak koopt mijn werkgever geen nieuw gereedschap die in een systainer geleverd wordt ;)
De theorie is leuk; en misschien iets voor iemand die als zzp'r o.i.d. werkt.
Voor mij in loondienst zonder bedrijfsbus zit dat er in ieder geval sowieso niet in. :)
Dat is een heel ander (maar wel logisch) argument :P .
  maandag 2 maart 2015 @ 09:18:58 #48
36431 bleiblei
pi_150205539
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 21:39 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik zou dan steevast te veel meenemen en altijd de onderste het eerste nodig hebben :')
Dat is nooit een probleem want die onderste klik je in 2 seconden los van de rest ;) .
  maandag 2 maart 2015 @ 11:26:32 #49
36431 bleiblei
pi_150208470
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 19:31 schreef Atmoz het volgende:
Lokpost 8-) .
Atmoz, die Bessey KRV lijmklemmen, zijn die geschikt om tafelbladen te verlijmen? Dwz. om de kopsekanten te klemmen, maar om ook gelijk te voorkomen dat de planken hol of bol gaan staan door de kracht van de klemmen?

Anders moet ik iets anders verzinnen om de aankopen recht te praten -O- :P .
  Knikkerking maandag 2 maart 2015 @ 11:38:26 #50
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150208767
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:26 schreef bleiblei het volgende:

Lokpost 8-) .
Werkte niet, ik kreeg geen popup!

Maar gelukkig zal ik het vanzelf ;)

quote:
Atmoz, die Bessey KRV lijmklemmen, zijn die geschikt om tafelbladen te verlijmen? Dwz. om de kopsekanten te klemmen, maar om ook gelijk te voorkomen dat de planken hol of bol gaan staan door de kracht van de klemmen?

Anders moet ik iets anders verzinnen om de aankopen recht te praten -O- :P .
Dat heb ik er nog niet mee hoeven doen, maar moet zeker kunnen.
Check de video's eens waar ze deze tangen reviewen/etc... dan zie je snel genoeg wat er allemaal mee mogelijk is. Let er bij het bestellen wel goed op dat je de KRV neemt he!
  maandag 2 maart 2015 @ 12:38:03 #51
36431 bleiblei
pi_150210710
Ah super! Ga ik eens naar de klemmen kijken komende maand :Y .
pi_150211721
Ik wil een multitool kopen en ik heb twee vragen waarvan ik hoop dat er hier iemand is die deze kan beantwoorden.

Mijn eerste gedachte is dat een multitool niet per se draadloos hoeft te zijn. Een bekabeld model lijkt mij zelfs prettiger omdat je dan altijd door kan gaan. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Ten tweede vroeg ik mij af wat het wezenlijke verschil is tussen de multitool van Fein en die van Makita. Als ik voor een accu model ga, wordt het sowieso een Makita ivm accu's uitwisselen en de accu actie. Als ik voor een bekabeld model ga, zou ik ook voor een Fein kunnen gaan. Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de Fein vs de Makita?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_150214857
Heeft er iemand ervaring met de elektrische schaven van Triton ?
Deze heeft een zool van 180mm breed http://www.tritontools.com/nl-NL/Model/TPL180
Hier te koop voor 271 euro http://www.mzsgereedschap(...)evoudig-schaafb.html
pi_150215121
Hallo

Ik heb me vorige week een boorstandaard aangeschaft en ik ben er niet bijster tevreden over.
Aanschaf paste in het kader van het vervangen van mijn machineparkje, omdat het vorige bij een morsige scheiding verloren is gegaan. Meer moet daarover niet gezegd worden.

De standaard in kwestie is de Metabo 890. Niet bepaald de goedkoopste (winkelprijs ca. ¤ 270, veel goedkoper via internet: ca ¤ 160).
Ik heb zo'n ding nodig omdat ik veel met deuvelverbindingen werk. Ik gebruik het in combinatie met een eveneens pas aangekochte boormachine Metabo 710, waar ik wel tevreden over ben. De boormachine wordt enkel in de standaard gebruikt. Voor klein boorwerk in steen of beton en voor niet-stationair werk gebruik ik iets anders.

De Metabo 890 is op zich niet zo'n slechte boorstandaard: solide gebouwd, nauwelijks enige speling.

In vergelijking met de oudere Metabo-boorstandaarden mis ik de fijne instelling van de diepte-aanslag, waarmee je makkelijk kon instellen tot op 0,1mm. Ik mis ook het feit dat je, bij de oudere Metabo-statieven, geen werktuigen nodig had om instellingen te wijzigen. Bij de 890 heb je voor alles een inbussleutel nodig.

Maar wat me het meeste ergert: het rotding wiebelt!

Met andere woorden: de onderzijde van de bodemplaat, met inbegrip van de "voetjes", is niet perfect parallel met de bovenzijde gefreesd. De afwijking bedraagt bijna 2 mm...

Dat vind ik Metabo onwaardig. Het geeft in elk geval een gans andere dimensie aan die slogan: "Work. Not play!".

Ik werk zelf in een metaalconstructiebedrijf waar min of meer vergelijkbare dingen gebouwd worden. Het is niet echt een high high high-tech-bedrijf, maar het heeft wel een oerdegelijke reputatie. Op het werk geldt een "maximum overall tolerance" van +/- 0,1 mm.

Een zoektocht in wat DHZ-fora leert me, dat ik niet de enige ben, die niet bijster tevreden is over de Metabo 890. Misschien had ik toch beter een Wolfcraft gekocht...
  maandag 2 maart 2015 @ 15:16:24 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150215333
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:09 schreef Yvan_be het volgende:
Hallo

Ik heb me vorige week een boorstandaard aangeschaft en ik ben er niet bijster tevreden over.
Aanschaf paste in het kader van het vervangen van mijn machineparkje, omdat het vorige bij een morsige scheiding verloren is gegaan. Meer moet daarover niet gezegd worden.

De standaard in kwestie is de Metabo 890. Niet bepaald de goedkoopste (winkelprijs ca. ¤ 270, veel goedkoper via internet: ca ¤ 160).
Ik heb zo'n ding nodig omdat ik veel met deuvelverbindingen werk. Ik gebruik het in combinatie met een eveneens pas aangekochte boormachine Metabo 710, waar ik wel tevreden over ben. De boormachine wordt enkel in de standaard gebruikt. Voor klein boorwerk in steen of beton en voor niet-stationair werk gebruik ik iets anders.

De Metabo 890 is op zich niet zo'n slechte boorstandaard: solide gebouwd, nauwelijks enige speling.

In vergelijking met de oudere Metabo-boorstandaarden mis ik de fijne instelling van de diepte-aanslag, waarmee je makkelijk kon instellen tot op 0,1mm. Ik mis ook het feit dat je, bij de oudere Metabo-statieven, geen werktuigen nodig had om instellingen te wijzigen. Bij de 890 heb je voor alles een inbussleutel nodig.

Maar wat me het meeste ergert: het rotding wiebelt!

Met andere woorden: de onderzijde van de bodemplaat, met inbegrip van de "voetjes", is niet perfect parallel met de bovenzijde gefreesd. De afwijking bedraagt bijna 2 mm...

Dat vind ik Metabo onwaardig. Het geeft in elk geval een gans andere dimensie aan die slogan: "Work. Not play!".

Ik werk zelf in een metaalconstructiebedrijf waar min of meer vergelijkbare dingen gebouwd worden. Het is niet echt een high high high-tech-bedrijf, maar het heeft wel een oerdegelijke reputatie. Op het werk geldt een "maximum overall tolerance" van +/- 0,1 mm.

Een zoektocht in wat DHZ-fora leert me, dat ik niet de enige ben, die niet bijster tevreden is over de Metabo 890. Misschien had ik toch beter een Wolfcraft gekocht...
Je hebt altijd de optie om hem terug te sturen natuurlijk, óf je fikst dat wiebelen door hem met een vulringetje op een plaatje hout te knutselen :)

Ik heb jarenlang mijn deuveltjes met de hand ingeboord, met zo'n ringetje om het boortje wat de diepte begrenst; werkt ook goed, maar je raakt verwend he ;)
  maandag 2 maart 2015 @ 15:27:43 #56
36431 bleiblei
pi_150215706
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:08 schreef voederbietel het volgende:
Ik wil een multitool kopen en ik heb twee vragen waarvan ik hoop dat er hier iemand is die deze kan beantwoorden.

Mijn eerste gedachte is dat een multitool niet per se draadloos hoeft te zijn. Een bekabeld model lijkt mij zelfs prettiger omdat je dan altijd door kan gaan. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Ten tweede vroeg ik mij af wat het wezenlijke verschil is tussen de multitool van Fein en die van Makita. Als ik voor een accu model ga, wordt het sowieso een Makita ivm accu's uitwisselen en de accu actie. Als ik voor een bekabeld model ga, zou ik ook voor een Fein kunnen gaan. Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de Fein vs de Makita?
Wat wil je er mee gaan doen? Als je de accu's al hebt liggen zou ik persoonlijk voor draadloos gaan.
Pak je sneller het ding om even dat kleine klusje te doen. Multitools zijn juist handig bij snelle kleine klusjes op onmogelijke plekken. Nadeel van de 14v multitools is weer wel dat er een bonk accu aan hangt. Wat dat betreft lijken mij die 10v dingen echt ideaal.
pi_150215762
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:09 schreef Yvan_be het volgende:
Ik heb zo'n ding nodig omdat ik veel met deuvelverbindingen werk. Ik gebruik het in combinatie met een eveneens pas aangekochte boormachine Metabo 710, waar ik wel tevreden over ben.
Had je voor dat geld (¤160 voor de standaard en ¤140 voor de losse boormachine die je alleen in de standaard gebruikt) beter niet een fatsoenlijke tafelboormachine kunnen kopen ?
Een mooie Flott van Marktplaats ofzo http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
  maandag 2 maart 2015 @ 15:30:43 #58
36431 bleiblei
pi_150215797
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je hebt altijd de optie om hem terug te sturen natuurlijk, óf je fikst dat wiebelen door hem met een vulringetje op een plaatje hout te knutselen :)

Ik heb jarenlang mijn deuveltjes met de hand ingeboord, met zo'n ringetje om het boortje wat de diepte begrenst; werkt ook goed, maar je raakt verwend he ;)
Hmm, ik had toch graag een boorstandaard willen hebben bij het pennenboren van mijn terrasoverkapping. Dat is toch verrekte lastig uit de hand, 100% recht boren. Zeker als je door een 15cm dikke balk moet.

Maar das van andere orde dan deuvels :P .
  maandag 2 maart 2015 @ 15:31:34 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150215826
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:30 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hmm, ik had toch graag een boorstandaard willen hebben bij het pennenboren van mijn terrasoverkapping. Dat is toch verrekte lastig uit de hand, 100% recht boren. Zeker als je door een 15cm dikke balk moet.

Maar das van andere orde dan deuvels :P .
Je was me net voor :P
pi_150218770
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat wil je er mee gaan doen? Als je de accu's al hebt liggen zou ik persoonlijk voor draadloos gaan.
Pak je sneller het ding om even dat kleine klusje te doen. Multitools zijn juist handig bij snelle kleine klusjes op onmogelijke plekken. Nadeel van de 14v multitools is weer wel dat er een bonk accu aan hangt. Wat dat betreft lijken mij die 10v dingen echt ideaal.
Ik heb van Makita alles op 18v. Draadloos wordt het dan dus deze: link

Anderzijds zou ik eventueel voor bedrade versie gaan of voor de bedrade versie van Fein. De Fein kan ook nog met een diepte regeling worden toegepast, weet niet of de Makita dat ook heeft.

De reden dat ik 'em nu zou willen kopen is dat ik in een liggende verlijmde en gelakte parketvloer moet zagen omdat een deel van de vloer vervangen wordt door tegels. Wellicht zijn er ook nog andere mogelijkheden qua gereedschap hoor, maar ik was hier op uitgekomen.
pi_150221019
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Zou altijd voor 18v gaan. Minder is gewoon niet krachtig. Heb normaal 18v makita. Maar accuboor in dot geval lag op andere bouw. Moest gaten zagen met dewalt 14 v. Maar de power mis je. Ronduit waardeloos. En idd accu. Ideaal.
pi_150222575
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:27 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Zou altijd voor 18v gaan. Minder is gewoon niet krachtig. Heb normaal 18v makita. Maar accuboor in dot geval lag op andere bouw. Moest gaten zagen met dewalt 14 v. Maar de power mis je. Ronduit waardeloos. En idd accu. Ideaal.
Wat is jouw ervaring met je multitool op accu? Hoe lang kan je op een 3ampere door tetteren? En denk je dat een multitool het beste stuk gereedschap is om een stuk parketvloer door te zagen?
pi_150223092
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:13 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Wat is jouw ervaring met je multitool op accu? Hoe lang kan je op een 3ampere door tetteren? En denk je dat een multitool het beste stuk gereedschap is om een stuk parketvloer door te zagen?
eerst met de invalzaag inzagen en dan de laatste millimeter met de multitool
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 2 maart 2015 @ 19:40:09 #64
36431 bleiblei
pi_150225731
Met een lamellofrees kan het ook :) . En die heb je al el cheapo voor 50 euro. Stukken sneller dan een multitool, stukken goedkoper dan een invalzaag. En laatste stukje met een goeie beitel.
pi_150227324
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:29 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Had je voor dat geld (¤160 voor de standaard en ¤140 voor de losse boormachine die je alleen in de standaard gebruikt) beter niet een fatsoenlijke tafelboormachine kunnen kopen ?
Een mooie Flott van Marktplaats ofzo http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Dank voor de reacties, heren.

@ Sounddragon: ja, ik kan het ding terugsturen. dan wordt het een garantiekwestie waar god en klein Pierke over moeten geconsulteerd worden en dan duurt het een maand of 2 - 3 eer ik weer een boorstatief heb... Ik ben inmiddels een half jaar verhuisd en ik wil eindelijk eens mijn eettafel in elkaar, zodat er hier weer eens wat mensen kunnen komen eten.

Je kan inderdaad deuvelgaten boren uit de hand, maar zo getalenteerd ben ik blijkbaar niet. Helaas...

@ ]bluemoon23: ik had, voor de aanschaf, mijn huiswerk gemaakt en dus ook dit onvolprezen forum, naast andere, erop nagelezen. Daar heb ik ook gelezen over de machines van Flott. Maar voor mij is een stationaire kolomboor geen optie. Een boormachine + standaard kan je nog altijd gebruiken te velde, op een plank op een paar schragen en dat is wat ik nodig heb. Met een kolomboor is dat wat moeilijk(er). Voor een kolomboor heb ik daarenboven geen plaats, tenzij ik het op de koop toe neem, dat zo'n machine opgesteld wordt in weinig gunstige omstandigheden: (erg!) vochtig klushok. Vandaar dus mijn keuze voor boormachine en boorstandaard.
pi_150238947
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:31 schreef densmee het volgende:

[..]

eerst met de invalzaag inzagen en dan de laatste millimeter met de multitool
Ik heb geen invalzaag helaas.
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:40 schreef bleiblei het volgende:
Met een lamellofrees kan het ook :) . En die heb je al el cheapo voor 50 euro. Stukken sneller dan een multitool, stukken goedkoper dan een invalzaag. En laatste stukje met een goeie beitel.
Hm, hier maar eens naar kijken.

Bedankt zover allemaal!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 09:37:30 #67
36431 bleiblei
pi_150240506
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 06:20 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik heb geen invalzaag helaas.

[..]

Hm, hier maar eens naar kijken.

Bedankt zover allemaal!
Check wel even de freesdiepte van de lamello vs. De dikte van je parketvloer. Al zou dat geen issue moeten zijn.
pi_150248840
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:13 schreef voederbietel het volgende:

[..]

volle kracht Aan een stuk door half uur tot 3 kwartier.
pi_150253924
Vandaag voor eerst mijn festool delta schuurmachine gebruikt. Heerlijk apparaat. Waarom heb ik zo lang zitten klooien met goedkope meuk?
pi_150287295
mensen hier goede ervaring met Toolnation? produkt zou op vooraad zijn, maar nu een week verder nog steeds niet geleverd.
op email wordt ook niet gereageerd :X

denk dat ik de CC betaling maar terug ga draaien.....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_150288798
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:49 schreef Leipo666 het volgende:
mensen hier goede ervaring met Toolnation? produkt zou op vooraad zijn, maar nu een week verder nog steeds niet geleverd.

Wel besteld vlotte levering en email en telefoon was toen goed bereikbaar.
  woensdag 4 maart 2015 @ 17:48:11 #72
36431 bleiblei
pi_150289260
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:49 schreef Leipo666 het volgende:

De voorraadstatus is zeer beperkt betrouwbaar daar. Überhaupt alles dat met het magazijn te maken heeft. Maar verder een betrouwbare club en problemen worden altijd opgelost (bij mij dan :'))
pi_150289858
Goede ervaringen met Toolnation, maar wat hierboven al gezegd is, de voorraadstatus moet je met een korreltje zout nemen. Dat is eigenlijk het enige minpuntje aan Toolnation. Is al eens eerder een discussie over geweest hier.
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:43:52 #74
36431 bleiblei
pi_150327888
Zo, ik ben ook weer arm :') .
Heb net deze set besteld:

En 2 van deze:

Lijmklemmen heb je nooit genoeg :') .
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:49:28 #75
36431 bleiblei
pi_150328257
Moet nog wel iets verzinnen om de lijmklemmen netjes op te bergen.
Mijn klemmen liggen nu op een berg in een hoek.
Al is ook wel een aardig ratjetoe van een stapel goedkope klemmen die krom trekken als je ze strak aandraait, een 6 kliklamps, 4 uniklamps en nu deze 6 klemmen erbij. :') .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')