abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150077454
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:44:43 #152
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_150835109
België staat ook al in het verdomhoekje:

quote:
Zwart geschminkte Belgische minister zet kwaad bloed

De Belgische minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders heeft stof doen opwaaien met een bijzondere uitdossing. Reynders vierde zaterdag het Brusselse feest Noirauds (ofwel Zwarten) en hij had zijn gezicht zwart geschminkt.

De ophef ontstond nadat een Franse journalist, die een tv-item had gemaakt over de traditie, zijn verontwaardiging uitte op Twitter: "Folklore, liefdadigheid, of kolonialisme? De Brusselse notabelen schminken zich als Afrikanen."
http://nos.nl/artikel/202(...)zet-kwaad-bloed.html

|:( zo veel domheid en slachtofferigheid. waarom is het slecht om je zwart te schminken?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:55:54 #153
236046 NotYou
tigerblood
pi_150835296
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:44 schreef Andromache het volgende:
België staat ook al in het verdomhoekje:

[..]

http://nos.nl/artikel/202(...)zet-kwaad-bloed.html

|:( zo veel domheid en slachtofferigheid. waarom is het slecht om je zwart te schminken?
Euh.. ik wil niet veel zeggen.. :')

..maar dit lijkt me toch net even iets anders dan je gewoon "zwart te schminken".
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:58:21 #154
198365 Morendo
The Real Deal
pi_150835347
Zo'n betoging moet je niet houden in Brussel maar in Harlem.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:59:44 #155
236046 NotYou
tigerblood
pi_150835379
Kennelijke achtergrond:

quote:
Didier Reynders is zich van geen kwaad bewust. Op zijn eigen website heeft hij het over een traditie die al sinds 1876 bestaat. "Deze collecte heeft tot doel de financiële en individuele noden van kinderen te lenigen", schrijft. Volgens hem zijn de "Zwarten" of de"Noirauds" vermomd om op te vallen, maar anoniem te blijven. Dat anonieme is uiteraard relatief als je er zelf mee naar buiten komt.

De vereniging van de Zwarten is opgericht in 1876 om een crèche van het bankroet te redden, meldt de website van de Stad Brussel. In de 19e eeuw sprak de ontdekking van de Afrikaanse landen nog tot de verbeelding. Zich verkleden als Afrikaanse edelman was toen niet echt een punt. De geschminkte inzamelaars waren vaak mensen uit de gegoede burgerij en vaste klanten van de restaurants waar ze om geld vroegen. "Een sympathiek initiatief dat een woordje uitleg verdient omdat het anders misschien een beetje verkeerd begrepen wordt!", besluit de website van de Stad Brussel.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2276003
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 20 maart 2015 @ 01:01:24 #156
198365 Morendo
The Real Deal
pi_150835413
Nou, prima toch. Ging Samsom maar eens zo op pad in plaats van die laffe rozen proberen te slijten.
pi_150835426
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 20 maart 2015 @ 01:30:06 #159
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_150835928
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:55 schreef NotYou het volgende:

[..]

Euh.. ik wil niet veel zeggen.. :')

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

..maar dit lijkt me toch net even iets anders dan je gewoon "zwart te schminken".
de heren zien er toch netjes uit? niet dom, arm, vies, lelijk of anderszins negatief.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_150845339
Er is gewoon een duidelijk misverstand. In de Amerikaanse en Engelse cultuur denkt men bij een zwart geschminkt persoon aan blackface, een figuur dat uit de tijd komt waarin Afro-Americans nog achter in de bus moesten gaan zitten.

Op het vaste land van Europa gebeurt het vanuit een andere achtergrond. Zoals in Brussel, zwarte notabelen, of hier met Zwarte Piet, wat zijn oorsprong vindt in de oudere voorchristelijke religies/culturen.
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2015 @ 12:44:44 #161
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_150845456
Bij het marxfestival zijn ze ook weer, ook weer andere betogers die Malcolm X er bij halen als grote zwarte held -O-
:')
pi_150924954
Als deze protest groep nou slim zijn, volgens mij wordt er en Grouw (Friesland) "vraag me niet waarom" Sinterklaas gevierd rond deze tijd. Dat Sint Pieter heet. En dan heb je op de waddeneilanden ook nog een variatie daarop "Sunneklaas" geen idee wanneer dat is. Zo kun je het jaar wel even door :)
pi_150933111
quote:
8s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:35 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ja vooral die noormannen met hun oliegeld en verzorgingsstaat mogen wel eens schuiven én excuses natuurlijk! :r :( Alles dat mis is gegaan in mijn leven ligt aan de noormannen! :r
http://www.videodownload.cc/youtube/jiskefet-de-norenhater
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_150933363
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:12 schreef 75020 het volgende:
Ik heb de reacties op hun Facebook pagina gelezen. Man, man,man, onze donkere medemens hebben hun mond vol over racisme maar hebben het andersom over Hollandse aso's en blanke duivels. Hoezo racisme. :')
Nou ja, met Hollandse aso's hebben ze natuurlijk wel een punt.
Gelukkig maar dat ruim 2/3 van de Nederlanders helemaal geen Hollander is, dus er blijven nog genoeg beschaafde mensen over.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_150938012
quote:
13s.gif Op zondag 22 februari 2015 11:51 schreef NotYou het volgende:

[..]

:') _O- :') _O-
Haha, wat een krankzinnige malloot. _O-

quote:
The next time he grasps the pen and passionately let his hands ride the paper, we can only guess; “what life lesson or personal secrets would he share with us next?” We can only guess what situation he will point out for us to see, which direction this gifted person will lead the freedom fighters of tomorrow to. For now he is a man, just a man, who whole heartily rejects any form of injustice. So much, he would sacrifice his life for it. Whatever this young man may do or undertake in the near future, you know the best is yet to come.
Bwahahahaha! _O- Over jezelf in de derde persoon schrijven. :') Over jezelf in de derde persoon schrijven alsof je het leven beschrijft van een zeer belangrijk persoon. :')

"Maar SuperHarregarre, of SH zoals zijn stagenaam luidt, liet het hier niet bij zitten. Met een sierlijke zwier plaatste hij zijn vliegensvlugge vingers op het toetsenbord dat hij blind kon bedienen. Dankzij deze goddelijke gave perste dit begenadigde individu een epistel uit het toetsenbord waar zelfs Homerus nog een puntje aan zou kunnen zuigen. En zo drukte een voldane SH op 'invoeren' waarna zijn wijsheid zich in digitale vorm over de hele wereld zou gaan verspreiden, tot op het moment van vandaag. En vandaag vragen wij ons met z'n allen af, nee, we hunkeren naar het antwoord, het antwoord op de vraag: Wat zal SH ons morgen weer voor wijsheid brengen?"
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150938312
quote:

[..]

Oftewel een geestesziek kneusje.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 23 maart 2015 @ 07:13:22 #167
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_150938441
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:41 schreef luxerobots het volgende:
Er is gewoon een duidelijk misverstand. In de Amerikaanse en Engelse cultuur denkt men bij een zwart geschminkt persoon aan blackface, een figuur dat uit de tijd komt waarin Afro-Americans nog achter in de bus moesten gaan zitten.

Op het vaste land van Europa gebeurt het vanuit een andere achtergrond. Zoals in Brussel, zwarte notabelen, of hier met Zwarte Piet, wat zijn oorsprong vindt in de oudere voorchristelijke religies/culturen.
Het grote verschil tussen Amerika en Europa is dat in Europa "blanken" de inheemse bevolking zijn.

Dit voelt voor veel mensen als een aanval van buitenstanders op "onze" gebruiken en cultuur. Terwijl dat in wezen precies is wat ze de koloniale machten van het verleden verwijten. Blanken die als koloniale macht ergens komen en daar de wet opleggen.

Het recht van inheemse volken om aan hun gebruiken en tradities vast te houden is een hoog goed in de wereld van mensenrechten en omgaan met globalisatie (moderne kolonisatie)

"We bemoeien ons niet met andere culturen zolang het niet om grove schendingen van mesenrechten gaat"

Zoiets.

Alleen dat schijnt dat voor Europa ineens niet op te gaan. Daar is het prijsschieten op gebruiken en tradities. Net zoals de wereld het ook heel normaal schijnt te vinden dat Europa voor iedereen is. Afrika voor Afrikanen, Azie voor Aziaten, Europa voor iedereen.

Wereldwijd zijn Europeanen een minderheid. Zelfs met Zuid en Noord Amerikanen van Europese afkomst meegerekend.

Het tegen-argument dat dit gebruiken van een inheemse Europese bevolking zijn mag best wat vaker opgeworpen worden.

Mensen als Quinsy mogen graag de "blanken" als kolonisten wegzetten. Indringers die geen respect voor andere volken en hun cultuur hebben. Waar dat gebeurde is die kritiek terecht. Maar doe dan zelf niet precies hetzelfde.

Anders voeren we Wodan weer in. Ook goed. Als ze al janken om sinterklaas met zwarte piet wil ik hun wel eens horen over een Noorse/Germaanse god die even orde op zaken komt stellen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_150938517
quote:

[..]

Ja, interessant man :')
  maandag 23 maart 2015 @ 14:36:49 #169
236046 NotYou
tigerblood
pi_150948555
quote:
13s.gif Op maandag 23 maart 2015 07:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja, interessant man :')
Hey, niet zo racistisch! :(
Je suis Charlie Sheen
  maandag 23 maart 2015 @ 15:10:43 #170
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_150949618
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 01:30 schreef Andromache het volgende:

[..]

de heren zien er toch netjes uit? niet dom, arm, vies, lelijk of anderszins negatief.
Een blanke die een neger nadoet is racisme, een neger die een blanke nadoet is satire.

Wel bij de les blijven.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:34:10 #171
198365 Morendo
The Real Deal
pi_150950317
quote:

[..]

Wat is dit voor takkeberoerd Engels?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 08:50:07 #172
421720 Goedzooi
Hallo, wilt u dakpannen kopen?
pi_150974055
Ik zie wel hoe deze discussie afloopt, ik ga me er niet mee bemoeien.
Nederlands is mijn goedste vak
pi_150974331
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nou nou, wat een drama. Een stel mensen zijn het ergens niet mee eens en proberen dat op een geweldloze manier te veranderen door voorlichting. Dat dat kan in een democratische samenleving als Nederland!
pi_151011155
Zwarte Piet is géén racisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')