abonnement Unibet Coolblue
pi_149891842


SLOWCHAT TOPIC

Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over de Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van alle crypto-coins vind je hier.
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl. Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Wat zijn die groene en rode rechthoekjes met zwarte stokjes eraan die je op sommige beurssites ziet?
Die rechthoekjes (candles) geven de prijzen van de trades weer die plaats vonden in een bepaald tijdsframe. De ene kant van het gekleurde rechthoekje is de openingsprijs, de andere kant de laatste prijs in dat tijdsvak. Als de prijs stijgt is de candle groen, anders rood. De streepjes geven weer voor welke prijzen er nog meer gehandeld is in die tijdsperiode.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
btc-e.com: handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal 2000,- storten als je geld wil storten.
bitstamp.net: handelen in Bitcoin
Bittrex is de belangrijkste exchange voor het traden van verschillende altcoins.

Hoe koop ik snel Litecoins (of andere coins)?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e.com), en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
https://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd
http://bitcoin.clarkmoody.com
www.preev.com

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd. Als dat minder dan 7 keer is dan is je transactie nog onderweg (sommige exchanges eisen minimaal 7 bevestigingen, andere weer 3, en zo kan dat overal verschillen), anders kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van de exchange waar je je coins heen hebt gestuurd.

Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten. Probeer daarom zoveel mogelijk coins in eigen beheer te houden (maar wees er uiteraard wel zuinig op; weg = weg!).

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.

Wil je eigenlijk alleen proberen?

quote:
If you want to give Bitcoin a try for the first time or want somewhere to test out your trading strategies then we've made this site for you. There's no real money involved at all. Here you can buy and sell Bitcoin in the same way that you would on real exchanges. We have functionality for MtGox and Bitstamp with plans to add in more exchanges if there is enough interest. Using this site is 100% free with no plans to change that. Feedback is greatly appreciated!
https://www.bitsim.net/







Lap text. digitale anarchie:

http://www.telegraph.co.u(...)digital-anarchy.html

[ Bericht 4% gewijzigd door DaMart op 03-03-2015 22:34:01 ]
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_149891881
Patat O+.
జ్ఞ‌ా
pi_149891886
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:12 schreef µ het volgende:
Patat O+.
+1 O+.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_149891960
Patat ja O+

Friet :r
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_149892275

Zou deze in de startpost mogen? ^O^

En goede TT, ik ga lekker patat eten vanavond :9~
mag het weten
pi_149892340
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:27 schreef Joosie200 het volgende:

Zou deze in de startpost mogen? ^O^

En goede TT, ik ga lekker patat eten vanavond :9~
Ik wil ook patat eten... maar zal vandaag wel soep worden.

Filmpje staat nu in de OP :Y.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_149898599
Mensen die patat zeggen zijn vadsig. Het woord alleen al druppelt van het vet :r :r

Frietjes, ik had ze daarnet :9
Forcefield City Bewoner
pi_149898840
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 20:53 schreef roislecxe het volgende:
Mensen die patat zeggen zijn vadsig. Het woord alleen al druppelt van het vet :r :r

Frietjes, ik had ze daarnet :9
Hallo Vlaming :W.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 21:00:28 #10
42184 crew  DaMart
pi_149898910
Toch altijd wel jammer als je de grote pump mist... had gisteren voor 131 sat wat BALLS gekocht op Poloniex... kwam net online en zag dat hij tot 900 sat was gepumpt... uiteindelijk zelf verkocht rond de 200 omdat ik te laat was :').
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_149899181
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 20:59 schreef DaMart het volgende:

[..]

Hallo Vlaming :W.
Op 8km na wel ja :s)
Forcefield City Bewoner
pi_149899244
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:00 schreef DaMart het volgende:
Toch altijd wel jammer als je de grote pump mist... had gisteren voor 131 sat wat BALLS gekocht op Poloniex... kwam net online en zag dat hij tot 900 sat was gepumpt... uiteindelijk zelf verkocht rond de 200 omdat ik te laat was :').
Bah. zat daar ook naar te kijken toen ie nog onder de 100 zeurde. (hij is trouwens tot ruim 1400 geduwd)
Zelfde met Caix die ik kocht op 1300 en verkocht op 2000 zoiets. Wordt ie doodleuk naar 8800 gepumpt terwijl ik 2 weken lang mijn sell rond de 8000 had staan :{w
Maar voor hetzelfde geld gaatie gewoon dood dus ja...
Forcefield City Bewoner
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 21:10:31 #13
42184 crew  DaMart
pi_149899350
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:08 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Bah. zat daar ook naar te kijken toen ie nog onder de 100 zeurde. (hij is trouwens tot ruim 1400 geduwd)
Zelfde met Caix die ik kocht op 1300 en verkocht op 2000 zoiets. Wordt ie doodleuk naar 8800 gepumpt terwijl ik 2 weken lang mijn sell rond de 8000 had staan :{w
Maar voor hetzelfde geld gaatie gewoon dood dus ja...
Op Trex is hij hoger gekomen ja, maar ik had ze vast niet op tijd kunnen verzenden... maar goed, nu heb ik alsnog 40% winst, vanochtend stond ik op ruim 50% verlies :+.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zaterdag 21 februari 2015 @ 23:46:16 #14
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149905297
Wow flatlining
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 13:00:26 #15
42184 crew  DaMart
pi_149915261
Vorige maand riep ik nog dat ik niets met altcoins wilde doen... inmiddels heb ik alweer 9 coins in portefeuille op 3 exchanges :').
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_149915476
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:00 schreef DaMart het volgende:
Vorige maand riep ik nog dat ik niets met altcoins wilde doen... inmiddels heb ik alweer 9 coins in portefeuille op 3 exchanges :').
:D

Als BTC zo saai is als nu, en je wilt toch wat om handen om wat te sprokkelen, (of te verliezen offc) moet je toch uitwijken naar alts :P
Forcefield City Bewoner
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 13:10:43 #17
42184 crew  DaMart
pi_149915550
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:08 schreef roislecxe het volgende:

[..]

:D

Als BTC zo saai is als nu, en je wilt toch wat om handen om wat te sprokkelen, (of te verliezen offc) moet je toch uitwijken naar alts :P
Precies... en tot nu toe gaat het nog goed, al betwijfel ik of MYST nog een keer een sprong omhoog gaat maken. Heb vannacht BALLS teruggekocht voor 95 sat (minimum was 94 :D) en die is nu ook weer aan het klimmen. Alleen GEO had ik nog iets lager kunnen kopen, maar die zie ik binnenkort toch nog wel een sprint omhoog maken.

In totaal in ongeveer een maand 0,02 BTC verdiend met inleg van eerst 0,05 en nu 0,07 BTC uit mijn offline-wallet.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_149917233
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:00 schreef DaMart het volgende:
Vorige maand riep ik nog dat ik niets met altcoins wilde doen... inmiddels heb ik alweer 9 coins in portefeuille op 3 exchanges :').
:D Ach ja, het blijft toch kriebelen hé
mag het weten
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 14:21:26 #19
42184 crew  DaMart
pi_149917373
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:16 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

:D Ach ja, het blijft toch kriebelen hé
Precies. Ik pak het ook iets anders aan dan de vorige keer. Ik lees me meer in en ben geduldiger, dus vind het minder erg om even te wachten op een stijging, in plaats van instant-winst te verwachten :@.

Mijn doel is sowieso om het saldo op de exchanges met 0,08 BTC te verhogen door in altcoins te handelen. Dan heb ik mijn verlies van een half jaar geleden, de reden waarom ik stopte met altcoins, weer goedgemaakt :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_149917442
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:21 schreef DaMart het volgende:

[..]
Mijn doel is sowieso om het saldo op de exchanges met 0,08 BTC te verhogen door in altcoins te handelen. Dan heb ik mijn verlies van een half jaar geleden, de reden waarom ik stopte met altcoins, weer goedgemaakt :P.
Dan heb je nog wat om naar uit te kijken. Zit ook maar te overdenken om weer 1 BTC te pakken en op de alts te storten. Beviel de vorige keer ook en ik kwam er ver mee, tot ik een keer besloot niet mijn winst af te scheiden van mijn inleg, weg winst, weg inleg. :W Dus dat ga ik nu ook anders aanpakken :)
mag het weten
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 14:32:37 #21
42184 crew  DaMart
pi_149917704
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:24 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dan heb je nog wat om naar uit te kijken. Zit ook maar te overdenken om weer 1 BTC te pakken en op de alts te storten. Beviel de vorige keer ook en ik kwam er ver mee, tot ik een keer besloot niet mijn winst af te scheiden van mijn inleg, weg winst, weg inleg. :W Dus dat ga ik nu ook anders aanpakken :)
Ik had er al zo ongeveer kunnen zijn als ik MYST niet had overschat toen die naar de 3600 sat ging... gekocht voor gemiddeld 1077 en verwachtte nog hogere stijging. Nu stuitert hij tussen de 700-900 sat en ik hoop op een piek naar 1090, zodat ik zonder verlies kan uitstappen...

Maar verder alleen nog positieve resultaten. Als ik een tip mag geven: kijk eens naar NAV. Schommelt nu rond de 3000 sat. Eind van de week wordt een nieuwe anon-technologie uitgerold waar veel van wordt verwacht en de algemene verwachting is dat de koers omhoog zal schieten. Ik heb er zelf een stuk of 500 gekocht op 2410 sat een paar weken geleden.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_149919159
seeellll

:o
జ్ఞ‌ా
pi_149919443
Gelukkig, we gaan weer omlaag.
Forcefield City Bewoner
  zondag 22 februari 2015 @ 15:46:43 #24
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149920245
Long gegaan, maar hij daalt verder
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 februari 2015 @ 16:25:19 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_149922045
quote:
11s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:46 schreef richolio het volgende:
Long gegaan, maar hij daalt verder
RIP ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')