Zeer catchyquote:
Wagner was geliefd bij Hitler ja, want al die andere componisten waren volgens hem Joden.quote:Op maandag 23 februari 2015 16:36 schreef Galgeras het volgende:
Ik luister nu Die Meistersinger von Nürnberg van Wagner.
[ afbeelding ]
Schijnt dat dit 1 van de favoriete opera's was van Ome Adolf.
Dan heb je nog heel wat moois te ontdekken.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:15 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Wagner was geliefd bij Hitler ja, want al die andere componisten waren volgens hem Joden.
Ik ken van Wagner alleen "Ride of the Valkyries".
Die Meistersinger klinkt wel mooi.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:24 schreef Galgeras het volgende:
Nevermind... heb Rienzi aangezet. Schijnt dat onze Ome Adolf compleet ondersteboven was toen hij deze opera voor het eerst hoorde. Hij had een goede muzieksmaak.
Wagner was wel een anti-semiet maar dat verhaal heb ik nog nooit gehoord.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:27 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Die Meistersinger klinkt wel mooi.
Het was toch ook Wagner die Joden in een kooi wou gooien en tentoonstellen op een podium ofzo? Of was dat Grieg?
Het wordt bijna eng die Wagner adoratie van je, het begint op een obsessie te lijkenquote:Op maandag 23 februari 2015 19:11 schreef Galgeras het volgende:
Ik kan er niks aan doen.... ik hou enorm van Wagner. Heb net nog ff wat andere muziek opgezet maar kom telkens terug bij Wagner.
Dit stuk doet me ergens aan denken, een of andere film ofzo. Wist niet dat het van Wagner was.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:52 schreef Galgeras het volgende:
Beste wat Wagner ooit gemaakt heeft.
Ik kan de TT niet meer veranderen, taalnaziquote:
Tchaikovsky ben ik de afgelopen 2 jaar steeds minder leuk gaan vinden... Hoewel zijn 6de symfonie waanzinnig is.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:52 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Het wordt bijna eng die Wagner adoratie van je, het begint op een obsessie te lijken
Hier een Saint-Saens en een Tchaikovsky om af te kicken:
Wauw, ein wunderschönes Albumquote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:45 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Tchaikovsky ben ik de afgelopen 2 jaar steeds minder leuk gaan vinden... Hoewel zijn 6de symfonie waanzinnig is.
Jaren geleden was het nog veel erger met mijn Wagner obsessie hoor.![]()
Even mijn Lohengrin LP showen:
[ afbeelding ]
Binnenkant:
[ afbeelding ]
Historische aufnahme aus dem jahre 1942![]()
Duits gebrul ist immer
Waaah! nog een klassieker!quote:
Ik luister nu deze van Beethoven:quote:
Beethovenquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:51 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Ik luister nu deze van Beethoven:
[ afbeelding ]
Deze shit is nog 10x beter dan Wagner. En dat zeg ik niet omdat ik dronken ben.
Hierna gaat zijn derde symfonie aan ("Eroica"). Beethoven =
"O Freunde, nicht diese Töne!quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:58 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Beethoven![]()
Muzikaal orgasme![]()
Hoeveel betaal je voor die albums?
Maak maar een paar pics, ben benieuwdquote:Op woensdag 25 februari 2015 21:05 schreef Galgeras het volgende:
[..]
"O Freunde, nicht diese Töne!
Sondern lasst uns angenehmere anstimmen
und freudenvollere!"
Ik heb een moment gehad dat ik 4 verschillende versies van zijn negende symfonie had hehe.![]()
Die tweedehands LP's heb ik 8 stuks tegelijk gekocht bij 1 koper op Marktplaats. Had er niet eens zo heel veel voor betaald geloof ik en waren allemaal in perfecte staat.Maar als je bv een (nieuwe) Wagner opera koopt kan je soms gerust 50 tot 120 euro kwijt zijn.
Als je wil kan ik wel foto maken van al mijn Beethoven LP's. Heb toch niks te doen (behalve pilsjes drinken)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |