abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149883960
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jij leeft blijkbaar in je eigen realiteit. Lijkt mij dat jij nou precies de doelgroep bent van betogen als die van Baldewsingh.
Natuurlijk leef ik in mijn eigen realiteit. Ik zie de wereld door mijn eigen ogen, niet die van iemand anders. Zal wat wezen dan, op bezoek bij vrienden en ze merken plots op dat ik bruine ogen heb, in plaats van donkerblauwe.

Verder bedoelde ik met het woord 'hen' de individuen die zich representatief opstellen voor de bevolkingsgroep die zichzelf gediscrimineerd voelt, niet de bevolkingsgroep zelf.
Google is your friend, abuse your friends
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 12:26:37 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149883977
ik ga me nergens aan aanpassen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149883984
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat schreef ik niet maar er is zeker een cultuur onder een groep mensen met de "eigen volk eerst" mentaliteit.
Maar dat is niet iets wat onze samenleving typeert. Je vergelijking gaat dus niet op.
pi_149883992
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:26 schreef sp3c het volgende:
ik ga me nergens aan aanpassen
dan moet je oprotten
pi_149884028
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:21 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Oh, want Nederland is niet multicultureel?
Als je daarmee bedoelt dat er vele culturen met (vaak) behoud van alles wat ze meebrengen inclusief taal , geloof en met dit land niet overeenkomende denkbeelden veelal bij elkaar in dit land wonen dan is mijn antwoord ja.
pi_149884037
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:25 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Natuurlijk leef ik in mijn eigen realiteit.
Dat verklaart meteen een hoop. Je negeert de werkelijkheid en creëert een eigen werkelijkheid, waarin je schrikt van "exotische" namen die een mening hebben. Kan ik verder niet verhelpen, zijn vast mensen die daarvoor gestudeerd hebben, die je verder kunnen helpen.
pi_149884046
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:28 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Als je daarmee bedoelt dat er vele culturen met (vaak) behoud van alles wat ze meebrengen inclusief taal , geloof en met dit land niet overeenkomende denkbeelden veelal bij elkaar in dit land wonen dan is mijn antwoord ja.
Hoezo is het een relatieve waarheid dan?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:29:03 #48
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149884049
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hij schrijft dat accepteren we niet, wat aangeeft dat men zich moet aanpassen.
Je kunt dat op twee manieren opvatten. Enerzijds kunnen ze het niet accepteren, waarna het verboden wordt. Anderzijds kunnen ze het niet accepteren, wat betekent dat ze er alles in hun macht aan gaan doen om het te veranderen, zonder het te willen verbieden.

Aangezien deze man om integratie van racisten vraagt, lijkt het me niet dat hij xenofobe opvattingen wil verbieden, maar dat hij hoopt met opvoeding en onderwijs xenofobe opvattingen te doen verdwijnen.
pi_149884133
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:26 schreef Ceberut het volgende:

[..]

dan moet je oprotten
Lijkt me sterk, er is een grote groep die zich al tientallen jaren niet aanpast en toch zijn ze nog steeds hier. :')
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 12:34:08 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149884171
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:26 schreef Ceberut het volgende:

[..]

dan moet je oprotten
je moeder moet oprotten
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:34:14 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149884174
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, er is een grote groep die zich al tientallen jaren niet aanpast en toch zijn ze nog steeds hier. :')
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
pi_149884175
Laten we Nederland voortaan Islamerland noemen w/

Weg met de ongelovige blanke mensen :r het kromzwaard zal hun op de knieën brengen met of zonder hoofd w/

Heil Allah w/
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_149884190
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:28 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoezo is het een relatieve waarheid dan?
Dat niet alles blijvend is , zoals het is.

Ik denk dat er radicaal zaken moeten gaan veranderen om iets als cohesie te blijven houden.

Het is te veel een 1 richtingverkeer geweest wat aanpassen, accepteren en gedogen betreft

Een Surinaamse Hindoestaan die mij als 100% Nederlander en Hagenees oproept dat ik moet gaan integreren in deze stad gaat mij te ver.

Veel te ver.
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 12:35:20 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149884208
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:34 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Laten we Nederland voortaan Islamerland noemen w/

Weg met de ongelovige blanke mensen :r het kromzwaard zal hun op de knieën brengen met of zonder hoofd w/

Heil Allah w/
waarom zouden we?
pi_149884251
Er zijn ook genoeg mensen die niet integreren in onze eigen Nederlandse cultuur. Er zijn culturen binnen de eigen cultuur. Er zijn genoeg mensen die leven buiten de Nederlandse cultuur zoals ik die ken. Die mensen zijn worden in de volksmond ook wel "Tokkies" genoemd, de laaggeschoolde arme sloebers in achterstandswijken/volksbuurten. Zij hebben ook een een eigen cultuur en integreren ook niet met de normale cultuur zoals ik die ken.
pi_149884257
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:34 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat niet alles blijvend is , zoals het is.

Ik denk dat er radicaal zaken moeten gaan veranderen om iets als cohesie te blijven houden.

Het is te veel een 1 richtingverkeer geweest wat aanpassen, accepteren en gedogen betreft

Een Surinaamse Hindoestaan die mij als 100% Nederlander en Hagenees oproept dat ik moet gaan integreren in deze stad gaat mij te ver.

Veel te ver.
Eerst zeg je alles is niet blijvend, vervolgens weiger je je aan te passen aan de realiteit waarin deze man van Surinaams Hindoestaanse afkomst als Nederlander deelneemt aan de Nederlandse samenleving.

Tegenstrijdig.
pi_149884260
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zouden we?
Omdat weg met ons :)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_149884274
Dat is toch precies wat je moet willen? Als we met zijn allen een samenleving moeten vormen, is het toch belangrijk dat nieuwkomers uit hun isolement komen en onderdeel van deze samenleving worden? Dan is het toch ook belangrijk dat iedereen leert leven met hoe deze samenleving eruitziet? Wat is er zo fout aan zijn uitspraken?

Alleen al de reactie over zijn exotische naam toont voor mij aan dat er inderdaad, ook onder autochtone Nederlanders, nog gewerkt kan worden aan het omarmen van onze samenleving. Want mensen met exotische namen horen daar gewoon bij. En als we willen dat deze meedoen, moeten we hun mening niet diskwalificeren, alleen vanwege hun naam.
pi_149884346
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:37 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Eerst zeg je alles is niet blijvend, vervolgens weiger je je aan te passen aan de realiteit waarin deze man van Surinaams Hindoestaanse afkomst als Nederlander deelneemt aan de Nederlandse samenleving.

Tegenstrijdig.
Ik geef eerst antwoord op je vraag betreffende de relatieve realiteit.

Vervolgens ga ik in op het bericht.

Twee aparte zaken.

Niks tegenstrijdigs aan.
pi_149884369
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:28 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat verklaart meteen een hoop. Je negeert de werkelijkheid en creëert een eigen werkelijkheid, waarin je schrikt van "exotische" namen die een mening hebben. Kan ik verder niet verhelpen, zijn vast mensen die daarvoor gestudeerd hebben, die je verder kunnen helpen.
Ik schrik er niet van. Het valt me op. Meneer Gario, de heren Kuzu en Öztürk en nu de heer Baldewsingh, allemaal geen dragers van (vroeg)Nederlandse achternamen, hebben hun mond open gedaan om het multiculturele beleid verder naar de hand te doen buigen, welke wijst naar de groep mensen waarvoor zij zich representatief hebben gesteld om ze te vertegenwoordigen in de politiek.

Heb ik daar hulp bij nodig? Welnee, ik heb het allemaal zelf uitgezocht.
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')