quote:
Op zaterdag 21 februari 2015 11:16 schreef Obsolete94 het volgende:...//..... maar wanneer het over liefde, relaties en romantiek gaat, dan blijken zelfs mijn beste vriendinnen mij niet te begrijpen. Met name het uitgaansleven staat mij niet echt aan, ik ga puur omdat ik graag mensen om me heen heb. Maar de sfeer vind ik te brallerig, te lomp en te schreeuwerig, terwijl vriendinnen dit gek genoeg niet vinden. De meeste Nederlandse mannen zijn niet al te subtiel ... //....
Hoe is jullie beeld over de Nederlandse en Franse man en het verschil tussen beiden met betrekking tot liefde en relaties? Ik hoop toch dat er meer mensen zijn die er net zo over denken als ik.
Ik ben man, Belg (Vlaming-Belg, dus géén Nederlander), en dan begrijp je : "wij staan er hier net middenin", tussen Frankrijk en Nederland...
Het is immers niet omdat 60% van de Belgen Nederlandstalig is, dat we vanuit de groep cultureel gezien, enige affiniteit zouden vertonen met de (NOORD-)Nederlandse cultuurpatronen... Dit zeggen trouwens behoorlijk wat Zeeuws-Vlamingen, ZUID Noord-Brabanders, en ZUID (Nederlands-) Limburgers ook... Integendeel, we sluiten véél meer aan bij de franse cultuur, zelfs in een andere taal... (Waarmee ik FORMEEL
Quote :
"KwadeAfdronk": De taal tegenspreek !! )
Uit puur interesse, doe ik al meer dan 30 jaar pogingen om eenvoudige vriendschapsrelaties met Nederlanders op te bouwen (iets dat verder ook een professionele achtergrond heeft), maar al 30 jaar lang mislukt dat, op grond van soms zeer extreme, cultuurgebonden gedragsverschillen. Dit buiten het kader van de puur/strikt formele beroepscontacten, die ik dan ook doelbewust zo formeel mogelijk hou, om het probleem van de cultuurclash radikaal te vermijden.
Ik heb persoonlijk zelden of nooit (door de band genomen) sociale omgangsproblemen met andere Belgen, Fransen, Noord-Spanjaarden, Noord-Italiaanse etc (zuidelijke "keltisch" gestoelde culturen) , maar dan weer wel, met de nog zuidelijkere (Middelandse zee etc.., lees Araabs beinvloede, Saracenen etc )
Ik herneem en herschrijf enkele van je passages, Obsolete94.
Mijn strikt persoonlijke mening als NIET-Nederlander...
(*1)
Quote :
De meeste Nederlandse mannen zijn niet al te subtiel Ik kan dit persoonlijk, als man, bevestigen,
maar helaas zijn de meeste Nederlandse vrouwen naar mijn persoonlijke ervaring eveneens niet al te subtiel (*2)
Maar de sfeer vind ik te brallerig, te lomp en te schreeuwerig, terwijl vriendinnen dit gek genoeg niet vinden. Ik zoek tijdens een bijeenkomst na korte tijd een uitweg voor een één-op-één gesprek, omdat ik het brallerig, lompe en schreeuwerige gedoe hoogstens een kwartiertje kan uithouden ("uit beleefdheid"...)
Aangezien ik de (NOORD-)Nederlandse vrouwen op identieke wijze zie deelnemen aan het gebral, kan ik je meedelen, Obsolete94 dat jouw "
terwijl vriendinnen dit gek genoeg niet vinden", mij dus absoluut logisch overkomt, gezien de context...
Die uitweg voor een één-op-één gesprek, slaat notabene dus op een beroepsmatige ontmoeting, want het algemeen gedrag lijkt er identiek hetzelfde als in een kroeg (bvb op een receptie)
(*3)
...wanneer het over liefde, relaties en romantiek gaat... Het gaat in mijn observatie dus over zakenrelaties, vriendschappen, misschien ook romantiek...
Wellicht, ben je gewoon effectief verdwaald/verstoord in eigen heimat waar je niet mee spoort, en hoor je dus eigenlijk niet thuis in Nederland, voor je eigen emotionele gezondheid !? De leeftijd heeft daar niets mee te maken. Dat is tijdloos !
Hartelijke groeten.
Veelzijdige interesse, vooral creatief. Natuur, cultuur, wetenschap, politiek etc ;)
Professional sector toeristische attracties.
(Bij vriendschap met vrouwen verkies ik de atletische/gespierde meid, die zelf een slanke man fijn vindt)